Verdriet! Kan niet tegen chocola.....quote:Op maandag 13 november 2006 17:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb eens een chocoladestoofpot gemaakt, met kippenpoten. Nou hou ik helemaal niet van chocolade, maar dit was met hele bittere en dat was wel lekker.
Geen idee meer waar ik dat recept heb. Dus als iemand het kent: voel u vrij het te posten.
Wat zat er zoal in?quote:Op maandag 13 november 2006 17:20 schreef DarkElf het volgende:
ja dikke vette TVP!
wij hebben ooit, jaren terug, een recept gehad van de meest zalige stoofpot die ik ooit geproefd had alleen zijn we het recept kwijtgeraakten tot nu toe niet meer gevonden, dus misschien komen we hier iets tegen.
Er zijn er tientallen !quote:Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Mensen, vrienden, onbekenden,
Wat ziet mijn oog??? Geen stoofpottentopic in CUL?! Schande!
Vandaar nu eentje.
Maar het onze is het Bestequote:Op maandag 13 november 2006 17:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Er zijn er tientallen !
Maar ja, die search he.
Een grote riblap.quote:Op maandag 13 november 2006 17:31 schreef DarkElf het volgende:
wijn natuurlijken van die lappen vlees, en champignons en zo'n blaadje
ik ben de kok hier niet (je hebt echt niets aan mij), ik zal eens aan mijn
vragen of hij nog iets meer weet
De ui kun je ook in een apart bakpannetje even aanfruiten, mijn ervaring is echter dat als je een gietijzeren pan eenmaal heet hebt een beetje vlees hem niet kan afkoelen, als je die niet hebt is jouw tip idd een hele goede!quote:Op maandag 13 november 2006 17:41 schreef lemonlime het volgende:
Stoofpottip:
Braad het vlees in delen aan, anders koelt de boter te snel af en komt er te veel vocht vrij. Dan gaat alles koken ipv bakken.
En haal daarna al het vlees even uit de pan om de groenten(uien) een beetje bruin te bakken. Daarna weer alles bij elkaar gooien en wat vloeibaars erbij.
Bruin= gekaramelliseerd= veel meer smaak!
Wat hij zegt.quote:Op maandag 13 november 2006 16:56 schreef robbedoeseos300d het volgende:
een schaamteloze TVP
Als ik er maar dikke hangborsten van wil hebben, is het goedquote:Op maandag 13 november 2006 18:00 schreef De_Hertog het volgende:
Valt Goelash ook onder stoofpot, of is alles dat langer dan een uur moet sudderen sowieso goed?Ik heb hier nog wel een recept liggen voor Hongaarse Kipgoelash, zal ik straks wel een keer opzoeken
oh dat zal wel lekker zijn zeg!quote:
Kun je daar ook sjarlotjes voor gebruiken?quote:Op maandag 13 november 2006 20:01 schreef lemonlime het volgende:
Gewoon in de supermarkt. Ik koop ze bij de plusmarkt maar ergens anders zullen ze vast ook wel zijn. En anders kun je het altijd op de markt proberen.
Tuurlijk, die zijn alleen iets sterker van smaak, vaak een beetje scherper. Het is sowieso lekker om kleine uien heel te laten, ze smaken dan zoeter en sappigerquote:Op maandag 13 november 2006 21:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kun je daar ook sjarlotjes voor gebruiken?
vroeg me al af waarom niemand er nog over begonnen was.quote:Op maandag 13 november 2006 22:12 schreef MissHobje het volgende:
Oe zucht.. zwijmel ...I loveeeee stoofpotjes![]()
Ik heb zo'n ouderwets peutroleum stel om het lekker te laten pruttelen.. heerlijk!
En dan lekker binden met wat ontbijt koek.. krijg je net ff dat zoetje ( niet te dus) wat erin hoort vind ik![]()
Enne bv. spekjes bij het aanbraden is ook al zo mjammie.
Vanillepijpje en een klein beetje kaneel erdoor doet hetzelfde, als de saus al dik genoeg is!quote:Op maandag 13 november 2006 22:12 schreef MissHobje het volgende:
Oe zucht.. zwijmel ...I loveeeee stoofpotjes![]()
Ik heb zo'n ouderwets peutroleum stel om het lekker te laten pruttelen.. heerlijk!
En dan lekker binden met wat ontbijt koek.. krijg je net ff dat zoetje ( niet te dus) wat erin hoort vind ik![]()
Enne bv. spekjes bij het aanbraden is ook al zo mjammie.
Ik ook, ik twijfel nog welke, stoofpotje met lamsvlees is ook errug lekker.....quote:Op maandag 13 november 2006 18:09 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh dat zal wel lekker zijn zeg!
(ik had eigenlijk bedacht om tweede kerstdag zoiets te eten)
Duderinnetje, ik heb genoten van je opquote:Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Invriezen kan prima heb je altijd wat lekkers als je ff weinig tijd hebt om te koken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:39 schreef Lucille het volgende:
Heel lekker, maar ik heb altijd het idee dat het minder handig is voor eenpersoons huishoudens, tenzij je de hele week hetzelfde wilt eten.Wat is dan handig, invriezen of gewoon vrienden uitnodigen?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Invriezen kan prima heb je altijd wat lekkers als je ff weinig tijd hebt om te koken.
Maar die optie van vrienden is natuurlijk ook erg gezellig.
Lekker wijntje erbijdan kom je de avond wel door.
Twee keer van etenquote:Op zaterdag 18 november 2006 17:39 schreef Lucille het volgende:
Heel lekker, maar ik heb altijd het idee dat het minder handig is voor eenpersoons huishoudens, tenzij je de hele week hetzelfde wilt eten.Wat is dan handig, invriezen of gewoon vrienden uitnodigen?
Ik krijg honger.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Twee keer van eten![]()
Met een dag ertussen. Wordt het stoofpotje nóg lekkerder van, als je hem een dagje laat staan![]()
Hup! Laat je baard staan en hak een boom om! Dan pak ik de gietijzeren ketel en stook het vuur wat opquote:
*bijl pakt en naar het plantsoentje loopt*quote:Op zaterdag 18 november 2006 23:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hup! Laat je baard staan en hak een boom om! Dan pak ik de gietijzeren ketel en stook het vuur wat op![]()
Doe je het resultaat posten?quote:Op zondag 19 november 2006 15:16 schreef Sanneke het volgende:
goeie tips allemaal! ga as weekend koken voor mijn ouders, voor- en nagerecht had ik al, en nu dus ook een hoofdgerecht! hmmmm.
Ik zie het als het perfecte eten voor de eenpersoons huishouden! Je koopt in als voor een heel gezin (= prijsgunstig), alles in een grote gietijzeren pan, drie uurtjes in de oven (geen omkijken naar), je hoeft geen topkok te zijn want om een stoofpotje zwaar te verpesten moet je echt je best doen en je hebt daarna voldoende voor een week of je vriest het in en bij het opwarmen wordt de smaak alleen maar beter.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:39 schreef Lucille het volgende:
Ja inderdaad en als je een soort basisstoofpotje maakt, met alleen (rund) vlees en uien, champignons en kruiden kun je dat prima combineren met bami, rijst of aardappels.quote:Op maandag 20 november 2006 13:34 schreef mirugai het volgende:
[..]
Ik zie het als het perfecte eten voor de eenpersoons huishouden! Je koopt in als voor een heel gezin (= prijsgunstig), alles in een grote gietijzeren pan, drie uurtjes in de oven (geen omkijken naar), je hoeft geen topkok te zijn want om een stoofpotje zwaar te verpesten moet je echt je best doen en je hebt daarna voldoende voor een week of je vriest het in en bij het opwarmen wordt de smaak alleen maar beter.
En als je een stoofpot maakt met groenten en aardappels, dan is het ook nog een compleet eenpansgerecht!
O man maak me gek!quote:Op donderdag 23 november 2006 20:39 schreef doemaardrie het volgende:
Joeppie
Dankzij dit topic heb ik nu een grote gietijzeren pan op het vuur staan gevuld met vlees, wijn, ontbijtkoek, sjalotjes, champignons, spekkies en nog veel meer lekkers![]()
Aritha, mijn borsten zakken spontaan tot op mijn navelquote:Op zaterdag 25 november 2006 07:00 schreef arithaterhorst het volgende:
Wat een Super OP zeg!
Ben helemaal weg van stoofpotten. Ik maak het zo (moet je wel hangborsten (m/v) voor hebben dus):
Kilo (ofzo) runderlappen in delen aanbraden op flink hoog vuur. Dus echt even dichtschroeien.
Dan in een stoofpan: knoflook (paar teentjes) een halve kilo uien die ik deels in ringen erbij doe en deels snipper. Rundvlees erbij, en zoveel rode wijn dat het vlees onder staat. Boulionblokje erbij. Kaneel, thijm en wat djintan erbij. Laurierblaadje, paar kruidnagels, paar jeneverbessen erbij. 2 ons spekjes erbij. Peper naar smaak.
Na een uur sudderen, een in blokjes gesneden winterwortel erbij. En ik vind het lekker om aardappels af te spoelen (niet schillen dus) en in partjes erbij te doen. Dan neemt helemaal de smaak van de stoofpot aan.
Na nog een uur sudderen twee bakjes champignons erbij. En dan nog een uur ofzo op.
Ik bind altijd met maizena gemixed met stoofpotvocht. Ontbijtkoek ga ik de volgende keer eens proberen (denk dat dat vandaag wordt)
Wat ik ook wel eens doe, is de stoofpot heel erg in laten koken, dat het een soort saus wordt. Dat in een ovenschotel doen met bladerdeeg in reepjes eroverheen en dan een half uurtje in de oven. Een soort Kidney & Ale pie (alleen zit er dan geen kidney en ale in).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |