hmm hmmquote:Op maandag 13 november 2006 14:27 schreef bixister het volgende:
oh wacht githa, ik had jouw post nog niet gelezen. maar je moet natuurlijk inderdaad ook nog een heleboel controlebezoekjes afleggen, kan me voorstellen dat je 't toch liever allemaal zelf doet. toch maar extra vrij regelen dan? valt zoiets niet onder zorgverlof?
quote:Op maandag 13 november 2006 14:27 schreef renzell het volgende:
En maling aan staafmixers inderdaad. Als het helpt, helpt het. Prima toch!
Banaan bevat een hoop goede dingen hoor: http://www.voedingswaardetabel.nl/product.asp?prodID=76quote:Op maandag 13 november 2006 20:55 schreef snakelady het volgende:
Nog even een vraagje, Demi lust eigenlijk maar 1 soort fruit en dat is Banaan, maar mag ze dat iedere dag eten?
Avondeten gaat sinds kort weer beter, nu eet ze tenminste wat.
thnx, dat is mooi.quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Banaan bevat een hoop goede dingen hoor: http://www.voedingswaardetabel.nl/product.asp?prodID=76
En zolang ze geen verstopping ervan krijgt zou ik haar lekker die banaan geven elke dag
flixotide verwijdt de longblaasjes, maakt ze groter etc. zodat ze meer lucht aan kunnen , ventolin haalt alleen de acute benauwdheid weg.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:48 schreef Vicky het volgende:
Flixotide laat geloof ik een laagje achter. Het is iets sterker dan Ventolin.
bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:09 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
flixotide verwijdt de longblaasjes, maakt ze groter etc. zodat ze meer lucht aan kunnen , ventolin haalt alleen de acute benauwdheid weg.
Als in: er tussenuit vissen en weg flikkeren, of als in; er tussenuit vissen en daadwerkelijk opeten?quote:Op maandag 13 november 2006 15:05 schreef Githa het volgende:
Jordy en Juluis zouden prima van één bord kunnen etenJordy vist er eerst altijd de groentes tussen uit en begint dan aan de rest, tenzij het rookworst is
![]()
opeten natuurlijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:33 schreef renzell het volgende:
[..]
Als in: er tussenuit vissen en weg flikkeren, of als in; er tussenuit vissen en daadwerkelijk opeten?
Stoere gast, die zoon van jou!quote:
Hij hoort hier eigenlijk niet meer dus ook maar ff in kleine lettertjes..quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef renzell het volgende:
Lastig Noli, dat eetgedoe met Wylian. Je weet heus wel dat het ooit goed zal komen, maar als het al lang duurt, kan ik me goed voorstellen dat je je soms stiekem toch zorgen maakt of ie wel genoeg binnen krijgt.
Vicky; sterkte met Amber, hopelijk knapt ze snel op.
Fuente; fijn dat het met Saar wat beter lijkt te gaan.
Kusjes voor een ieder en een extra grote knalzoen voor Jordy!![]()
Nee, fles wil ze niet meer sinds een maand of 2, van de 1 op de andere dag was dat ook over. Dat vind ik wel jammer, want toen wist ik in ieder geval dat ze voldoende zuivel en voedingsstoffen binnenkreeg. Nu is het iets moeilijker om me geen zorgen te maken zeg maar. Maar ik leur de hele dag met eten bij d'r, ze is echt een grazer, hapje hier, half uur later hapje daar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:38 schreef Lishe het volgende:
Jee Ladybos, het is wel een volhouder!Maar moeilijk lijkt me hoor. Krijgt ze nog wel fles erbij ofzo?
Ja en nee, ze is actief genoeg en groeit goed, maar ze is dus wel heel erg mager. Ik zou liever hebben dat ze iets meer reserves heeft, voor als ze een keertje ziek is ofzo. En ik probeer dus zo veel mogelijk hoogwaardige voeding naar binnen te krijgen, een half ei zit toch meer in dan in 2 dobbelsteentjes brood zeg maar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:41 schreef renzell het volgende:
Ladybos, oei, da's inderdaad heel weinig zeg! Maar heeft ze er last van voor je gevoel?
Graag gedaanquote:Op donderdag 16 november 2006 16:19 schreef Githa het volgende:
Troel, wat een lief kaartje heb je Jordy gestuurd, dank je wel![]()
Volgens mij he, is Flixotide een ontstekingsremmer en doet het weinig of niks aan luchtwegverwijden. Ventolin is het middel om de luchtblaasjes open te zetten. Flixotide, de ontstekingsremmer, zorgt alleen dat de boel niet gaat ontsteken, en dat werkt pas na ongeveer 6 weken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:09 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
flixotide verwijdt de longblaasjes, maakt ze groter etc. zodat ze meer lucht aan kunnen , ventolin haalt alleen de acute benauwdheid weg.
Kan ik me indenken! Sara's ontsteking was vorige week over het ergste heen, op z'n retour zeg maar. Nou is het niet verbeterd, maar nog steeds op hetzelfde punt. Zelf ben ik eigenlijk niet zo van de AB, mijn moeder heeft ooit een allergische reactie op penicilline gehad (raakte toen in een shock en dat ging maar net goed) en mijn jongste broertje heeft door een teveel aan AB een hartruisje overgehouden (z'n hartklepjes sluiten niet meer goed). Zelf hou ik er totaal niet van, alhoewel er natuurlijk altijd situaties zijn waarin het gewoon nodig is.quote:Op vrijdag 17 november 2006 17:38 schreef Githa het volgende:
Waarom niet nu al een kuur Fuente? lijkt me toch wel heel lang duren zo, nu blijkt dat het nog net zo is als vorige week.
Ik vind het zo zielig als die kleintjes zo veel pijn moeten lijden en een oorontsteking kan venijnig zeer doen.
Nouja, duidelijk tochquote:
Lief dat je het vraagt. Het gaat heel goed Suzanna, echt ,we merken er bijna niks meer van. Ik denk dat als het gips eraf gaat, het wel weer een drama zal worden, maar zolang het goed verpakt is kunnen we er allebei aardig mee uit de voeten. Woensdag weer naar het ziekenhuis, dan weten we meer.quote:Op vrijdag 17 november 2006 08:22 schreef Suzanna het volgende:
Renzell, hoe is t met Julius vandaag?
beetje laatquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:56 schreef Githa het volgende:
Neej, is ook zo Martineke, maar hoe doorbreek ik die cirkel dan?
Want door te corrigeren lijkt het wel of ik iets trigger, waardoor hij dus echt heel boos wordt. Zo ken ik Jordy helemaal niet.
Maar goed, het lijkt jou dus beter om idd er tegenin te gaan ipv meer troost te bieden?
Ik wil hem zo graag helpen![]()
Ik weet alleen wat mij is uitgelegd door een longverpleegkundige maar das 10 jaar terug en heb dus dingen iets wat verward. flixotide is ontstekingsremmer die de longblaasjes openhoudt en verwijdt op langere termij idd en de ontsteking tegen gata en ventolin voor het acutere verwijderenweer aan de inhaler is zelfquote:Op donderdag 16 november 2006 19:02 schreef Lois het volgende:
[..]
Volgens mij he, is Flixotide een ontstekingsremmer en doet het weinig of niks aan luchtwegverwijden. Ventolin is het middel om de luchtblaasjes open te zetten. Flixotide, de ontstekingsremmer, zorgt alleen dat de boel niet gaat ontsteken, en dat werkt pas na ongeveer 6 weken.
(ik zag net pas dat Amber dat middel gebruikte en was even op zoek gegaan waar het stond gemeld en zag dit. vandaar mijn verlate, betweterige reactie)
Goede doorbloeding inderdaad. Dat was ook wat die arts zei.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:24 schreef Githa het volgende:
Renzellbloed = een goede doobloeding en dat is fijn!
Ben ze vorige week nog tegen gekomen ergens online en ze waren natuurlijk in de uitverkoop.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:40 schreef renzell het volgende:
Ja, dat is inderdaad een goed idee, zowel die slofsokken als die sandaaltjes. Sandaaltjes zijn misschien wel moeilijk te krijgen in deze tijd van het jaar, maar ik ga morgen wel eens even de stad doorstruinen
Ben alleen bang dat het een oude aanbieding betreftquote:Op woensdag 22 november 2006 12:31 schreef renzell het volgende:
Dank jullie! Xanthe, lijkt me perfect (lelijk, maar niet duur, dus goed!!!) Van Haren ga ik ook ff checken. Bristol hebben wij hier niet, volgens mij.
Ik zou het even aan de apotheek vragen waarmee je het mag mengen. Misschien hebben die ook tips, ze zullen het best vaker horen deze vraag.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:33 schreef Fuente het volgende:
Naar mijn idee smaakt het ook wel lekker, het ruikt wat zoetig, maar om wat voor reden ook wil Sara er niets van weten![]()
Dan loop ik er zo even langs!quote:Op woensdag 22 november 2006 13:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik zou het even aan de apotheek vragen waarmee je het mag mengen. Misschien hebben die ook tips, ze zullen het best vaker horen deze vraag.
quote:Op woensdag 22 november 2006 13:39 schreef Lishe het volgende:
Renzell, welke maat heeft ie? Ik heb nog wel sandaaltjes (die jij lelijk vind dusdie je wel zou mogen lenen.) In maat 22/23 dus waarschijnlijk te klein?
Fijn dat z'n gipsje eraf is!
Ik heb (geloof ik, dezelfde als die van Lishe) hier anders ook wel een stel Teva'tjes in maat 23,5..quote:Op woensdag 22 november 2006 14:06 schreef renzell het volgende:
Hij heeft een flinke maat 23 ongeveer. Wat denk je? Zou dat nog lukken met die daaltjes van jou? Hi hi, en lelijk of niet, dat boeit me geen biet (het rijmseizoen is weer begonnen).
Ai ai Fuent, wat een bijdehandje heb je!quote:Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef Fuente het volgende:
Net ff bij de apotheek geweest, het mag idd in diksap. Dus ik maak haar fles net klaar, doe er de AB bij in, geef het aan madam die bij voorbaat al nee schudt, ze pakte 'm niet eens aan! 'k Had d'r expres nog geen ander drinken gedaan toen ze uit bedje kwam,dus alsof ze het precies doorheeft
Vanavond maar weer met het spuitje in de weer...
Volgens mij moet de koorts juist weggaan tijdens een kuurtje. Ik zou morgen zeker even de huisarts beleln Fuente.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:19 schreef Fuente het volgende:
Het kdv van Sara belde net dat ze koorts heeft, 38.4. Manlief haalt haar zo op, maar is het wel normaal dat ze tijdens een Ab-kuur koorts krijgt? Ze zit nu op de derde dag
Lastig is dat he? Wij kiezen er op dit moment wel voor op Sara uit bed te halen als ze echt niet lekker is. Even troosten met wat drinken, knuffelen of even bij ons in bed slapen.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:02 schreef Suzanna het volgende:
Hier trouwens twee ziekige kindjes, allebei érg verkouden en daardoor bijna niet willen slapen. Afgelopen nacht heeft m'n man het waargenomen tot twee uur en ik vanaf twee uur... wat zijn ze allebei vaak wakker geworden... erg vermoeiend. Maar goed, het ging vandaag redelijk goed (meestal spelen die dingen extra op 's nachts, natuurlijk ook doordat ze dan liggen) al wilde Noa niet slapen.
Wat doen jullie meestal als je kleintje niet lekker is... elke keer ernaartoe gaan of toch na een paar keer troosten even laten huilen? ik vind dat altijd zo moeilijk om te beslissen wát ik moet doen. Ze zijn namelijk niet echt heel ziek, alleen redelijk verkouden en Noa koortsig. En tja, ik kan ook niet overal op reageren (niet meer zo mobiel ... ) lichamelijk gezien.
Kim is over een kleine 2 weken jarig. Ik breek hier alvast ff in.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:01 schreef Vicky het volgende:
Ook even tips gevraagd m.b.t. slapen. Amber gaan 's avonds pas om 21.30 naar bed, maar doen nog 2 slaapjes overdag...
Hihi, Sara heeft zo'n ijsmuts met van die zijflapjes op d;r orenquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:01 schreef Suzanna het volgende:
Mijn moeder zegt altijd dat je moet zorgen dat de oortjes bedekt zijn met winderig weer zoals nu. Daar schijnen ze anders ook oorpijn van te kunnen krijgen... misschien een tip? dan lijkt het me heel gezond om naar buiten te gaan!
(mijn moeder is een ouderwetse hoor, heeft 8 kinderen gekregen en altijd gehamerd op warme oren in koude tijden... en soms moet ik erom glimlachen maar ik denk wel dat ze gelijk heeft!)
Ik ben ook benieuwd wat de ha zegt (heeft ze nu nog steeds koorts? arm meiske) ...
Waarvoor dat niet?quote:Op zaterdag 25 november 2006 07:54 schreef Xanthe het volgende:
Zal het volgende week eens aan de wijkverpleegkundige gaan vragen , die zou toch nog bellen voor Merel.
De bezuinigsmaatregelen van de thuiszorg zorgen ervoor dat ik niet meer van plan ben om nog naar het CB te gaan.
Wij hebben deze laatst bij de etos gekocht, maar weet zo niet welk model beker dat was...quote:Op zondag 26 november 2006 16:02 schreef Xanthe het volgende:
Weet iemand welke winkels de rietjes voor de nuby bekers verkopen? In ben vanmiddag naar de winkels geweest bij mij in de buurt maar nergens losse rietjes. Daarnaast schijnen wij een oud model beker te hebben (de 830?) , zelfs de bekers waren dus niet meer te koop.
Kan de rietjes wel vinden maar dan alleen online en als ik dan zie wat de verzendkosten dan nog zijn kan ik beter een nieuwe beker aanschaffen.
Ik heb er zelf geen moeite mee. Ze is dan wel (rustig) aan het spelen enzo.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:56 schreef poemojn het volgende:
Als je er zelf geen moeite mee hebt kun je het voorlopig ook gewoon zo laten dus Ingrid, het is niet slecht.. hooguit cultuurbepaald hier dat kinderen eerder in bed horen te liggen.
De beker of het rietje?quote:Op zondag 26 november 2006 16:08 schreef Fuente het volgende:
[..]
Wij hebben deze laatst bij de etos gekocht, maar weet zo niet welk model beker dat was...
Je hebt alle reden om supertrots te zijn op die kleine held!quote:Op maandag 27 november 2006 20:27 schreef Githa het volgende:
En dapper is hij zekerde ergotherapeut belde vandaag nog even en vertelde hoe vol bewondering ze was en hoe stoer en sterk Jordy wel niet was. Ze vond hem ook zo niet wraakzuchtig. Ik bedoel, ze doen hem iedere keer weer pijn en iedere keer moet hij ruim 3 kwartier stil zitten en nog geeft hij ze een dikke kus bij het weggaan
dat is gewoon rete stoer
en tjah, dan kan mama niet achterblijven hé
met stoer doen dan
ik kus de ergotherapeut niet al ben ik soms stukken minder stoer als Jordy.....
Alle lof voor mijn held![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |