Dus dan laten ze eerst zien hoe snel je wel niet kunt rijden op zo'n mooie nieuwe snelweg en een uurtje nadat ie officieel is geopend voor het publiek staan ze er te flitsen omdat te hard rijden zo gevaarlijk isquote:Formule 1op nieuw tracé A73
Enkele maanden voordat de A73-Zuid officieel in gebruik genomen wordt, moet de snelweg het toneel zijn van een groots opgezet Formule 1-evenement. Het autosportfestijn moet in september volgend jaar in Roermond plaatsvinden.
De organisatie rekent op zo’n vijfhonderdduizend bezoekers en zegt dat daarmee het racespektakel een van de grootste kortdurende sportevenementen ooit in Limburg is.
Het initiatief is te vergelijken met het populaire ‘Monaco aan de Maas’, dat jaarlijks in Rotterdam enkele honderdduizenden autosportfans trekt. Net als in Rotterdam is het de bedoeling dat ook in Roermond enkele bekende Formule 1-coureurs met hun bolides de show komen stelen.
Gedacht wordt onder anderen aan de Nederlanders Christijan Albers en Robert Doornbos, maar ook aan Duitse coureurs als Nick Heidfeld (uit Mönchengladbach) en Ralf Schumacher (geboren in Kerpen). Het is de bedoeling dat ook de uit Montfort afkomstige Jos Verstappen en Dominick Muermans uit Roermond, die momenteel furore maakt in de Duitse Formule 3, een belangrijke rol gaan spelen.
Naast Formule 1moeten ook allerlei andere vormen van autosport aan bod komen. Zo wordt er een kartbaan aangelegd en zijn er onder andere demonstraties te zien van voertuigen met straalmotoren en klassieke racewagens. De organisatie is in handen van Rotterdam Racing en het bedrijf ICM van Roermondenaar Hans Brouwers.
Het bijzondere van dit tweedaagse evenement is dat het moet plaatsvinden op een nog niet officieel geopende autosnelweg, kort voordat de laatste asfaltlaag wordt aangebracht. Voor zover bekend is zoiets nog niet eerder gedaan. Het is de bedoeling dat de wagens, zonder dat er sprake is van een officiële race, een rondje rijden van zo’n 3,5 kilometer. De route begint bij de ingang van de tunnel bij de wijk Kitskensberg en loopt tot aan de Elmpterweg.
De plannen voor een Limburgse variant op het Rotterdamse ‘Monaco aan de Maas’ zijn concreet, maar een definitief besluit over het doorgaan ervan is nog niet genomen.
Ik vrees dat je in "natura" moet betalen.......quote:Op maandag 13 november 2006 11:31 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat kost een nachtje logeren bij Tonks? Want F1 in NL dan wil ik erbij zijn!
Zuchtquote:Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Bijna net zo tof als al die bouwmachines die nu op de A73 bezig zijn.
waarom hoef ik hier niet naar de naam te kijkenquote:Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef Alexxxxx het volgende:
quote:Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Dus je komt dan op de F1 meet?quote:
Nog niet natuurlijk, duh!quote:
De A73 wel ja, maar is dat evenement over de hele A73? Als het hier in Cuijk is ga ik er wel heen maar Roermond is toch iets te ver...quote:
als je OP leest dan is het in roermond ter gelegenheid van de openstelling van de A73 zuid, en aangezien Cuijk aan de A73 noord ligt kun je de rest zelf wel invullenquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:21 schreef Yucko het volgende:
[..]
De A73 wel ja, maar is dat evenement over de hele A73? Als het hier in Cuijk is ga ik er wel heen maar Roermond is toch iets te ver...
Roermond, verquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:21 schreef Yucko het volgende:
[..]
De A73 wel ja, maar is dat evenement over de hele A73? Als het hier in Cuijk is ga ik er wel heen maar Roermond is toch iets te ver...
Den trekker gaat niet zo hard!quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Roermond, ver.
Je komt nooit buiten Haps?
Nope, NL heeft hem zijn gierigheid dan allang vergeven, want Team NL blijkt dan inmiddels inderdaad gigantisch geflopt en zelf is hij al voortijdig Champcar-kampioen in zijn rookie-jaar...quote:Op maandag 13 november 2006 11:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Jos Verstappendat word leuk als hij uitgejouwd word
TJ hoort ineens een liedje over dromen en bedrog!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:02 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Nope, NL heeft hem zijn gierigheid dan allang vergeven, want Team NL blijkt dan inmiddels inderdaad gigantisch geflopt en zelf is hij al voortijdig Champcar-kampioen in zijn rookie-jaar...![]()
Die kans zit erin, wil al een tijdje een meet organiseren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:05 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
TJ hoort ineens een liedje over dromen en bedrog!!
Die F1 meet gaat Sanger eens regelen!
uiteraard, en als je ideeen hebt mag je ze gerust in de groep gooien.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:27 schreef TJDoornbos het volgende:
Goed bezig, ik hoor wel als je hulp nodig hebt met het 1 of ander!
1,5 uur op de scooter is toch net iets te ver ja...quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Roermond, ver.
Je komt nooit buiten Haps?
OV.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:52 schreef Yucko het volgende:
[..]
1,5 uur op de scooter is toch net iets te ver ja...
als 1,5 uur op de scooter al teveel is zal 2,5 uur met OV niet beter aanslaan denk ik.quote:
Het ding kent Haps geeneensquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:36 schreef sanger het volgende:
[..]
als 1,5 uur op de scooter al teveel is zal 2,5 uur met OV niet beter aanslaan denk ik.
dus daar woon jij???quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:38 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het ding kent Haps geeneens![]()
.
Uw vertreklocatie is niet herkend
Nee, ik woon in Gennepquote:
Das te doen!!!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:41 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nee, ik woon in Gennep.
De snelste route van Gennep naar Roermond over 77,8 km in ongeveer 1 uur.
Ligt eraan wat voor auto je rijdtquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:44 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, alleen mijn route gaat dus wel over de A73, die dan (neem ik aan) niet open zal zijn.
Dus laten we het maar op anderhalf uur houden.
Hiervoor kom je vanuit Groningen ook nog wel denk ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:15 schreef Mederiacvm het volgende:
Als er een A73-F1 meet komt meld ik me bij deze aanIk kom op de fiets.
Nooit geweten dat er zoveel mensen uit of uit de buurt van Roermond komen.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:15 schreef Mederiacvm het volgende:
Als er een A73-F1 meet komt meld ik me bij deze aanIk kom op de fiets.
Nooit geweten dat er zoveel mensen uit of uit de buurt van Roermond komen.
Roermondquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:27 schreef THA-PIETERT het volgende:
whaha hoe vet2 keer formule 1 dan per jaar
1 keertje thuis in rotterdam en dan in roermand
wtf heb jij voor een toetsenbord als je de a en o door elkaar haaltquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:50 schreef THA-PIETERT het volgende:
jaja een foutje zit in een klein hoekjeroermond dan
![]()
lolquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
wtf heb jij voor een toetsenbord als je de a en o door elkaar haalt![]()
ik probeer per ongeluk de a te raken terwijl ik o bedoel terwijl ik mijn vingers kruisende bewegingen laat maken, maar dat lukt niet, je weet zeker dat je geen octopus bent ?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:54 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
loldenk dat mijn vingers af & toe kruislingse bewegingen maken, daardoor verwissel ik nog wel is wat letters
![]()
nee zou wel verrekte handig zijn zeg. je ene tentakel een flesje bier de andere een peuk en dan nog een btje type.. maar helaas ik heb gewoon 2 armen met 2 handen en 10 vingers er aanquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik probeer per ongeluk de a te raken terwijl ik o bedoel terwijl ik mijn vingers kruisende bewegingen laat maken, maar dat lukt niet, je weet zeker dat je geen octopus bent ?
kon zijn toch ?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef THA-PIETERT het volgende:
[..]
nee zou wel verrekte handig zijn zeg. je ene tentakel een flesje bier de andere een peuk en dan nog een btje type.. maar helaas ik heb gewoon 2 armen met 2 handen en 10 vingers er aan![]()
ijsmeis snapt me teminstequote:Op dinsdag 14 november 2006 16:59 schreef ijsmeis het volgende:
Ik denk dat ie gewoon opgewonden is over dit heuglijke nieuws en dat ie daardoor de kluts kwijt is.
Als station Belfeld nog een bordje heeft kom ik, anders nietquote:Op maandag 13 november 2006 11:35 schreef Klonk het volgende:
ik heb nog een caravan in de achtertuin staan, woon er ook in de buurt
Gewoon jezelf op het goeie moment door zo'n miniatuur raampje vrotten en je bent op station Belfeldquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als station Belfeld nog een bordje heeft kom ik, anders niet
Van mij welquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:47 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ijsmeis, kan ik niet meerijden met jouw?![]()
dan kom je dus nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als station Belfeld nog een bordje heeft kom ik, anders niet
Kolere, da's wel een end... Maar eens kijken of m'n broer interesse heeft, kan hij mooi rijden!quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Das te doen!!!!
Routedetails:
Van: ??????, ???? ?? Heemskerk
Naar: Roermond
Afstand 200,7 km.
Reisduur 02:00
Sgoed, kben er rond half 9 denk ik wel.quote:
Mag ik m'n fiets dan bij jou stallen? (kom uit Melick)quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ook niet![]()
En ik kom lopend. (Olieslagersstraat).
Vanuit Rotterdam iig!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Hiervoor kom je vanuit Groningen ook nog wel denk ik.
belfeld heb geen station!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:31 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gewoon jezelf op het goeie moment door zo'n miniatuur raampje vrotten en je bent op station Belfeld![]()
correctie Belfeld heeft nog wel een station, alleen is het geen station meerquote:Op donderdag 16 november 2006 23:11 schreef ZUID-OOST het volgende:
[..]
belfeld heb geen station!!![]()
das lekker dichtbij man!ik ga er zeker heen, gewoon met fiets of scooter, zo daar
![]()
15km ofzo![]()
da's anderhalf uur rijden ofzoquote:Op vrijdag 17 november 2006 00:04 schreef MrSkyline het volgende:
ik ga wel met de auto, kuteind vanuit zeist, maargoed lijkt me uiteraard wel vet
nee, je bent niet in de war, de A73 is (hopelijk) de oplossing voor de verkeersinfarcten op beide oevers van de Maas de N271 en N273 dusquote:Op vrijdag 17 november 2006 10:58 schreef Boschkabouter het volgende:
Die A73, wordt dat een alternatief voor deNapoleonsbaan?
Of ben ik nu met iets anders in de war?
enquote:Het autosportevenement Euro Racing Limburg zal op 23 en 24 juni plaatsvinden op de A73-Zuid bij Roermond. Op een parcours van drie kilometer wordt de snelweg geopend met deze autosportshow, voordat deze officieel in gebruik wordt genomen.
Organisator Robert Heilbron denkt dat er ongeveer 100.000 toeschouwers zullen kijken naar de show met demonstraties, sprintraces, stunts en entertainment. Het is nog onbekend welke namen naar het evenement zullen komen, maar de organisatie gaat uit van de volgende raceklasses: Formule 1, Dakar Rally, karts, motorstunts, dragracing en new energy raceauto's.
De organisatie is in handen van Rotterdam Racing, bekend van 'Monaco aan de Maas'. Bij die races hoefden de bezoekers niet te betalen, maar bij Euro Racing Limburg wel. 'Het voordeel is dat er veel ruimte is voor het publiek en dat er voldoende kampeermogelijkheden zijn', aldus Heilbron.
quote:Jos Verstappen heeft gisteravond in een oude Tyrrell een demo gegeven op de A73. Een voorproefje op wat komen gaat tijdens de Euro Racing Limburg op 23 en 24 juni 2007.
Na het tekenen van het contract tussen de Limburger en de organisatie stapte Verstappen in zijn oude Tyrrell waarmee hij tien jaar geleden in de Formule 1 reed. "Het is altijd een spektakel wanneer je een show mag weggeven met een Formule 1 auto. Welke, waar, wat of hoe, dat maakt dan niet uit. Het was erg leuk om hier in de Roertunnel te rijden. Ik heb de auto een paar keer in een spin gegooid en er zelfs nog een donut uitgekregen. Dat was nog best lastig met slicks op het natte betonnen wegdek en bovendien bergop, maar het lukte wel ," vertelt Verstappen op zijn website. "Ik denk dat Euro Racing Limburg heel groots gaat worden", zegt The Boss, die nog niet weet of hij er dan ook bij zal zijn. "Of ik er dan zelf bij zal zijn, is nog even afwachten. Dat is wel de bedoeling en als het kan in de auto waar ik op dat moment in race. Dat zou mooi zijn." De organisatie verwacht zo'n 100.000 bezoekers tijdens het evenement.
Kom je wel eens bij Henk?quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
Sjoerd102 kump oet Zjwame, en gaat ook kijken
En dan wordt je gereden. Door de lijkwagen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:47 schreef wdn het volgende:
Rijden? Als ik bij ons de flat afspring val ik op de A73
Wie bouwt er nou een flat op de A73quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:47 schreef wdn het volgende:
Rijden? Als ik bij ons de flat afspring val ik op de A73
Hoe kom je daar bij? De A73 loopt langs de flat (der staan nog wat boompjes tussen maar niet echt veel).quote:
Als jij van de flat springt en op de A73 valt staat de flat of op, of niet meer dan 10 meter (en dan moet je al rennen) van de A73.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? De A73 loopt langs de flat (der staan nog wat boompjes tussen maar niet echt veel).
Hups, doen we die er ook bij.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:42 schreef Tism het volgende:
Nu nog een F1 circuit erbij en Roermond staat echt op de kaart!
wat hij zegt, tis alleen een beetje van de route afquote:
in de flevopolder graag das lekker centraal in nederlandquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:42 schreef Tism het volgende:
Goed dan, dan hier nog eens mijn uiting van vreugde! Yeah!!!!!! Eindelijk!
Dit gaat erg vet worden mensen! Kan nie wachten!!
Nu nog een F1 circuit erbij en Roermond staat echt op de kaart!
GO FAST!!!!!![]()
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:02 schreef WEST het volgende:
[..]
in de flevopolder graag das lekker centraal in nederland![]()
hoogteverschillen kun je aanleggen...quote:Op zondag 7 januari 2007 02:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]circuits die zo plat zijn als een dubbeltje zijn niet leuk
Vind je?quote:Op zondag 7 januari 2007 10:43 schreef TJDoornbos het volgende:
Bel Herman Tilke en alles komt goed zelfs in de Flevopolder
ben ik niet helemaal met je eens. Sommige zijn goed, andere emotieloos.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:04 schreef TJDoornbos het volgende:
ja
Volgens het Zondagsnieuws kwamen er F1, stock kar, cart en nog een hoop meer.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef TJDoornbos het volgende:
ieder zn mening!!
Ben benieuwd welke coureurs er naar Roermond gaan komen op Joske na!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |