Dat zijn jou eigen conclusies daar heb ik nooit wat overgezegd, sterker nog, ik heb zelfs gezegd dat ik snap dat ouders moeten werken, en dat ze niet 24/7 bij hun kind hoeven te zitten. Maar sommige mensen lezen gewoon wat ze willen lezenquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:17 schreef Paardesnikkel het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke liefde richting je kind is onverantwoord?
Typische mensen toch. Als ze lezen dat mama er 7 dagen in de week is, dan is het goed. Het maakt verder niet uit of het kind 7 dagen in de week laag vliegt door de huiskamer, en s'avonds in de reet genomen wordt door papa. Als mensen maar weten dat mama er is.
Jij leest heulemaal niet wat ik post.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:53 schreef Paardesnikkel het volgende:
[..]
Maar we hadden het hier ook over parttimers. Mensen die een beetje verdienen om hun kinderen ook een beetje toekomst en plezier te kunnen bieden. Ben eerlijk gezegd benieuwd welke kinderen gelukkiger zijn. Kinderen die een dag (of 2) naar kinderopvang om daar met leeftijd genootjes om te gaan(the pain, the horror) maar daardoor wel lekker op vakantie kunnen en verder alles hebben wat een hartje begeerd, of de kindertjes die nooit op vakantie kunnen en tandestokers als speelgoed hebben, maar die wel de hele dag met mama naar de geraniums kunnen staren. Ik bedoel, als we toch alles tot in de extremen gaan trekken en het niet nodig vinden om te nuanceren he?
Maar soms kan het niet anders...quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:11 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet, maar mijn mening is dat bij hele dagen in de kinderopvang gestopt worden niet in het belang van het kind is.
Als je kinderen hebt, gaat het niet meer om jou, maar om je kind.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar soms kan het niet anders...
En met de beste wil van de wereld, daar ga ik mijn kinderwens niet voor aan de kant schuiven![]()
niemand heeft daar problemen mee, als je gelukkig bent zoals je het geregeld hebt is dat hartstikke fijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:01 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
* Jojogirl heeft een zoontje van 5 maanden, dat sinds dat ie 12 weken is 3 dagen per week naar de creche gaat en werkt 4 dagen.
En als iemand daar problemen mee heeft, boeiend... Het is ons leven en wij zijn er gelukkig mee.
En wat wil je daarmee zeggen? Voor ons kind moet ik dan maar minder gaan werken waardoor we de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen? Ja, dat is écht in het voordeel van ons kindquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:22 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Als je kinderen hebt, gaat het niet meer om jou, maar om je kind.
dat is ook prima alleen Ikzelf snap die gedachtengang op die manier niet: het gaat namelijk niet om jouw kinderwens vind ik, maar om wat jeje kind kan bieden en hoe je je kind het kan biedenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:18 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar soms kan het niet anders...
En met de beste wil van de wereld, daar ga ik mijn kinderwens niet voor aan de kant schuiven![]()
En houden die andere mensen geen rekening met hun kind en hebben zij niet het beste voor met hun kind en zijn ze egoïstisch...quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
niemand heeft daar problemen mee, als je gelukkig bent zoals je het geregeld hebt is dat hartstikke fijn.
er zijn alleen mensen hier aanwezig in dit topic die er héél anders over denken en blijkbaar is dat vooral een issue en ouderwets enzo
Dat hadden we al door denk ikquote:zoveel mensen zoveel meningen hoor, en een mening wilt niet zeggen dat je iemand anders veroordeelt alleen dat je er ZELF anders over denkt.
En ik denk dat jij helemaal niet snapt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee zeggen? Voor ons kind moet ik dan maar minder gaan werken waardoor we de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen? Ja, dat is écht in het voordeel van ons kindIk denk dat ons kind ons daar later heel dankbaar voor zal zijn...
Inderdaad! Ik wil mijn kind een mooie toekomst bieden en daarmee bedoel ik niet dat het merkkledij zal dragen of dat ik een nieuwe auto moet hebben of dat ik veel kleren moet hebben of dat ik elke week naar de kapper moet gaan. Of elk jaar op vakantie (om een voorbeeld te geven: mijn man en ik hebben per jaar een 3-tal maanden vakantie en we gaan niet op reis...quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:24 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat is ook prima alleen Ikzelf snap die gedachtengang op die manier niet: het gaat namelijk niet om jouw kinderwens vind ik, maar om wat jeje kind kan bieden en hoe je je kind het kan bieden
Oh jawel hoor.. ik ben niet dom.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:24 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En ik denk dat jij helemaal niet snapt wat ik bedoel.
Geeft niks, we kunnen niet allemaal hetzelfde zijn.
offtopic: deftige manier... mooi omschrevenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:26 schreef leonieke het volgende:
Nee, stel je voor, zeg.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oh jawel hoor.. ik ben niet dom.![]()
Maar met knuffeltjes geven gaat jouw kind geen mooiere toekomst hebben![]()
En daar ben ik het niet mee eens. Het gaat om het hele gezin, en dat iedereen daar een goede en liefdevolle plek in heeft. Mijn kind heeft aan mij niet een positief voorbeeld (vind ik) als ik me volledig wegcijfer voor haar. Ik mag er ook nog zijn, en ik mag ook nog mijn eigen dingen hebben. Ons gezin draait niet alleen om onze dochter, en dat moet ze ook leren, want zo zit de wereld ook in elkaar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:22 schreef shmoopy het volgende:
Als je kinderen hebt, gaat het niet meer om jou, maar om je kind.
Nee, het was ook niet specifiek op jou bedoeld hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:28 schreef DarkElf het volgende:
@ leonieke volgens mij heb ik nergens het woord egoistisch in de mond genomen![]()
Niet zo zwart/wit lezen, mijn posts, hoor.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:31 schreef linda856763 het volgende:
[..]
En daar ben ik het niet mee eens. Het gaat om het hele gezin, en dat iedereen daar een goede en liefdevolle plek in heeft. Mijn kind heeft aan mij niet een positief voorbeeld (vind ik) als ik me volledig wegcijfer voor haar. Ik mag er ook nog zijn, en ik mag ook nog mijn eigen dingen hebben. De wereld, en ons gezin, draait niet alleen om onze dochter, en dat moet ze ook leren, want zo zit de wereld ook in elkaar.
Ow daar gaan we weer... Je bent nog te jong dus je moet niet spreken, je hebt geen kinderen dus hou gewoon je mond... Onnozel hoor als je enkel zo wilt discussiërenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:31 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Nee, stel je voor, zeg.
Mijn kinderen komen zowel materieel als wb liefde helemaal niks te kort.
Maar wat maak jij je druk, zeg, je hébt nog niet eens kinderen, dus hoe weet je nou wat je allemaal gaat doen als je ze krijgt?
Ervaring leert dat je een heleboel mooie plannen kunt hebben, maar dat de praktijk altijd anders uitwijst.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ow daar gaan we weer... Je bent nog te jong dus je moet niet spreken, je hebt geen kinderen dus hou gewoon je mond... Onnozel hoor als je enkel zo wilt discussiëren![]()
Misschien kun je écht wel gewoon zeggen dat je enkel een topic wilt volposten met mensen die kinderen hebben en jouw mening volgen, anders begin je toch heel belachelijk te reageren...
Maar idd, aangezien ik nog geen kinderen heb, zal ik er idd nog niet mee bezig zijn... jij alwetende![]()
En dat is nu pas iets heel anders dan al jouw vorige posts.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:35 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Maar het lijkt me wel dat je, als je moet kiezen tussen naar je werk gaan of je afmelden omdat je kind ziek is, je kiest voor je kind, toch?
Omdat ik blijkbaar niet weet waarover ik spreek aangezien ik geen kinderen heb en dan ook maar geen mening moet hebben over dit onderwerp.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:37 schreef Mirage het volgende:
[..]
waarom zit jij nou zo op de kast ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |