abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43593140
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:38 schreef Vampier het volgende:

[..]

oegah boegah... mumblah bloo bloo huuuhuuu. ok?
pi_43593476
Ik snap eigenlijk niet zo heel veel van de wereld
  donderdag 16 november 2006 @ 00:27:52 #203
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43595695
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:37 schreef Vampier het volgende:
Jij ook!
Ja, maar ik beweer ook niet dat het Nederlandse onderwijs systeem slecht is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_43595966
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:01 schreef StefanP het volgende:
Zoals ik al zei: dit punt is niet betwistbaar. Klantvriendelijkheid en service is hier op een niveau waar men in Nederland alleen van kan dromen.
Na heel veel bevestigingen van dit feit, geloof ik oprecht dat dit volledig waar is.
Het winkelpersoneel in Nederland zuigt.

(voor de rest heb ik helemaal niets met Amerika, maar ik merk het ook al als ik een Amerikaans bedrijf aan de telefoon heb, mocht ik daar wat besteld hebben. Dat klinkt zoveel prettiger en stukken meer capabel..)
pi_43596017
Er wordt ook altijd naar je gelachen.

Maar ondertussen denken ze dat je een teringdebiel bent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43596113
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er wordt ook altijd naar je gelachen.

Maar ondertussen denken ze dat je een teringdebiel bent
Bedoel je winkelpersoneel in Amerika?

Zo ja, dan denken ze dat in Nederland ook, maar laten ze dat vaak ook nog merken, en zijn heel veel personeelsleden niet capabel, omdat ze onterecht het idee hebben dat ze qua niveau boven hun werk staan, terwijl ze het werk, hoe simpel ook, nog niet eens beheersen.
pi_43596158
Ik heb liever dat mensen echt zijn.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43596239
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb liever dat mensen echt zijn.
Nederlands winkelpersoneel is vaak (niet altijd natuurlijk) alleen maar echt in het feit dat ze graag laten zien dat ze chagrijnig zijn, geen interesse hebben in jou als klant, en niet weten waar ze mee bezig zijn.
Niet het soort echtheid waar ik op zit te wachten.
pi_43596291
Nou ik merk dat winkelpersoneel hier in Nederland de kat uit de boom kijkt. Ik ben meestal vriendelijk tegen die mensen en ik merk dat ze dan ook vriendelijk terug doen.
pi_43596437
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou ik merk dat winkelpersoneel hier in Nederland de kat uit de boom kijkt. Ik ben meestal vriendelijk tegen die mensen en ik merk dat ze dan ook vriendelijk terug doen.
Echt? Ook bij de gemiddelde AH?
Dan ben je beter in het ontharden dan ik ben, want mij lukt het niet.
pi_43596501
quote:
Op donderdag 16 november 2006 01:03 schreef Lamon het volgende:

[..]

Echt? Ook bij de gemiddelde AH?
Dan ben je beter in het ontharden dan ik ben, want mij lukt het niet.
Ik kom alleen bij de AH to Go Tilburg en daar zijn het allemaal van die studentikoze tieners Je moet het ook niet alleen zo zwart/wit zien. Het valt mij in ieder geval op dat over het algemeen bij mij wel redelijk vriendelijk wordt gedaan als ik dat ook ben. Kijk als ik me erger (meestal over de traag en bejaardheid van andere klanten) dan ben ik zeker niet de vriendelijkste... heb wel het idee dat ik dat dan merk.
pi_43596535
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:53 schreef Lamon het volgende:

[..]

Nederlands winkelpersoneel is vaak (niet altijd natuurlijk) alleen maar echt in het feit dat ze graag laten zien dat ze chagrijnig zijn, geen interesse hebben in jou als klant, en niet weten waar ze mee bezig zijn.
Niet het soort echtheid waar ik op zit te wachten.
Ze zullen niet lang hun baan hebben dan.

Jij komt ook heel andere mensen tegen dan ik. Misschien ligt het aan je manier van benaderen?
pi_43596955
quote:
Op donderdag 16 november 2006 01:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je moet het ook niet alleen zo zwart/wit zien.
Misschien moet ik het idd wat genuanceerder brengen.
Als ik een bril koop bij de opticien, of een filmblad bij de sigarenboer gaat het prima.

Maar het zijn de AH, Free Record Shop en V&D, dus de grootschalige bedrijven, waar ik van het personeel aflees, dat ze even ook niets beters wisten om hun centen mee te verdienen.
Dat zorgt er naar mijn ervaring voor dat ze ten eerste dat ook vaak moeten laten merken, en ten tweede dat ze zichzelf te goed voor hun baan voelen, waardoor het weinige wat ze dienen te beheersen, nauwelijks aantoonbaar aanwezig is.

Het voelt als een gebrek aan motivatie zeg maar.
En mijn insteek is, als je wat doet, maakt het niet uit wat, je doet het helemaal wel of je doet het helemaal niet.
Ik kan heel slecht tegen dat "tegen wil en dank"-gevoel.
pi_43598262
Nederlands paar wil in Nieuw-Zeeland blijven

kijk zelfs als worden ze verkracht en overvallen zelfs dan willen deze mensen nog niet terug naar Nederland.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43598566
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:53 schreef Vampier het volgende:
Wat is er mis met de US:
<enorme lap tekst weg geknipt>
Maar heej van alle punten die ik hier boven opnoem heb ik geen last. Jullie daar en tegen hebben last van hoge accijns op alles en een hoge belasting op alles wat je verdiend..... en die sociale zekerheid maak je amper gebruik van.... dat doen een ander wel voor je.

Maargoed, tot zover wat is er mis met de US.
Okay... dus er is heel erg veel mis waar jij op dit moment weinig van merkt. Daarnaast is er nog heel erg veel mis waar je eigenlijk wel last van hebt maar het niet wilt toegeven (zie de enorme lappen tekst die ik eerder gepost heb waar nogsteeds niemand ook maar iets tegen in heeft weten te brengen).

In feite is de VS dus, door jullie bekend, een rampgebied maar omdat jij voor jezelf niet toe wilt geven dat je de verkeerde keuze gemaakt hebt probeer je het goed te praten door te stellen dat het in Nederland zo slecht gaat....

Friedrich Schiller heeft ooit gezegd (en Isaac Asimov heeft dat succesvol gequote):
"Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens."
Ofwel:
Domme onwetendheid
Zelfs de Goden
vechten daartegen vergeefs

Het zei je dus vergeven......
pi_43598574
dit topic heeft een hoog "aan de andere kant van de heuvel is het gras groener" gehalte.

Aan ieder land kleven wel voor en nadelen. Ja, Nederland heft meer belasting, daarentegen als er een forse sneeuwbui komt valt niet meteen het stroom uit omdat de electriciteitskabels netjes in de grond zijn verwerkt. We hebben hier niet van die Katrina toestanden.

Ja, in Amerika is gewoon meer ruimte. Om dan de vergelijking te gaan trekken met Nederland (een van de dichtstbevolkte landen) is volstrekt onzinnig. Het is niet moeilijk te gaan roepen dat in Amerika huizen goedkoper zijn dan in Nederland, want dat zijn ze in bijna ieder land.

Nogmaals, ieder land heeft zijn voors en tegens. Maar zoals mijn opa altijd zei " schijt nooit in je eigen nest ", dus een beetje meer respect over en weer zou wel aardig zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_43601599
quote:
Op donderdag 16 november 2006 01:35 schreef Lamon het volgende:

[..]

Als ik een bril koop bij de opticien, of een filmblad bij de sigarenboer gaat het prima.

Maar het zijn de AH, Free Record Shop en V&D, dus de grootschalige bedrijven, waar ik van het personeel aflees, dat ze even ook niets beters wisten om hun centen mee te verdienen.
Dat zorgt er naar mijn ervaring voor dat ze ten eerste dat ook vaak moeten laten merken, en ten tweede dat ze zichzelf te goed voor hun baan voelen, waardoor het weinige wat ze dienen te beheersen, nauwelijks aantoonbaar aanwezig is.

En mijn insteek is, als je wat doet, maakt het niet uit wat, je doet het helemaal wel of je doet het helemaal niet.
Moet je maar niet in een grote stad gaan wonen. In het dorp wordt je ook nog in normaal Nederlands aangesproken
pi_43602976
quote:
Op donderdag 16 november 2006 07:34 schreef Vampier het volgende:
Nederlands paar wil in Nieuw-Zeeland blijven

kijk zelfs als worden ze verkracht en overvallen zelfs dan willen deze mensen nog niet terug naar Nederland.
Jij bent echt dom he, typisch amerikaans eigenlijk
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_43604335
Overigens heeft Maarten van Rossem ooit geschreven dat je Nederland onmogelijk met de VS kunt vergelijken op de punten die oa Vampier aandraagt. Nederland kun je volgens hem slechts met een paar landen vergelijken die qua grootte, bevolkingssamenstelling, ligging en religieuze achtergrond overeenkomsten hebben. Dat zijn Belgie, Denemarken en Zwitserland... je kan wel zeggen dat Amerika beter is dan Nederland (dit soort beweringen doen me altijd denken aan de kleuterschool.. "mijn vader is sterker dan jouw vader". Vampier is ook duidelijk dat niveau nooit ontstegen. Ook gezien zijn recentelijk gebrabbel in dit redelijk interessant topic. Interessant omdat je toch weer verbaasd bent dat er wel een hele hoop idioten de Amerikaanse kust bereiken, integreren en dan op FOK gaan spammen...
quote:
Op donderdag 16 november 2006 01:35 schreef Lamon het volgende:

[..]

Je komt gewoon in de verkeerde winkels
pi_43604409
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:42 schreef Agiath het volgende:

[..]

edit , laat maar.

Alsof nederlanders zo intelligent zijn over het algemeen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_43614314
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:42 schreef Agiath het volgende:

[..]

gelukkig komen de meeste uitvinden waar jij gebruikt van maakt wel uit de US...
pi_43614613
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

edit , laat maar.

Alsof nederlanders zo intelligent zijn over het algemeen
Sinds we op fora wonen gaat het hard achteruit inderdaad
pi_43615668
quote:
Op donderdag 16 november 2006 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ja, in Amerika is gewoon meer ruimte. Om dan de vergelijking te gaan trekken met Nederland (een van de dichtstbevolkte landen) is volstrekt onzinnig. Het is niet moeilijk te gaan roepen dat in Amerika huizen goedkoper zijn dan in Nederland, want dat zijn ze in bijna ieder land.
Wat is dat nou weer voor argument? Dat er geen ruimte is komt door een achterlijke wetgeving, en niet door de oppervlakte van het land. Ik ben het zo beu om te lezen dat Nederland "volgebouwd" is - lees je toch eens in! ALLE bebouwing in NL inclusief wegen en bedrijven is maar 9%. Met het vrijgeven van 2% extra kan er tot in de lengte der dagen goedkoop en vrijstaand bijgebouwd worden. DAT is het probleem.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 16 november 2006 @ 18:34:20 #224
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43616378
Haha, jullie hebben een kutleven en geven daarom de maatschappij en zijn regeltjes de schuld.
Zyggie.
  donderdag 16 november 2006 @ 18:55:33 #225
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43617103
je zou er bijna een nieuw topic voor aanmaken.

amerika, het land van de begrensde vrijheid.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43618985
Vampier, je bent echt een grapjas.
pi_43619120
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

DAT is het probleem.
Nee het probleem is het Nederlands klienzielig denken. Iedereen moet gelijk zijn...
  donderdag 16 november 2006 @ 19:56:47 #228
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43619239
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:53 schreef Vampier het volgende:

[..]

Nee het probleem is het Nederlands klienzielig denken. Iedereen moet gelijk zijn...
misschien heb jij vanaf een afstand een betere helicopterview. maar tegelijkertijd ook een slechter inzicht.

even een tegelspreuk: "iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk".
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43621562
Ach dit topic kan op slot, Nederlanders laten inderdaad zien dat ze gehersenspoeld door het leven gaan. Ik geef de hoop op dat het ooit nog goed met jullie komt. :w
pi_43622558
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:24 schreef Vampier het volgende:
gelukkig komen de meeste uitvinden waar jij gebruikt van maakt wel uit de US...
Kijk voor de grap eens waar de meeste patenten geregistreerd staan.....

Ik kan je zo vertellen welk land ter wereld de meeste patenten geregistreerd heeft.
Nog sterker: Ik kan je vertellen welke stad het is...
Nog veel sterker: Ik kan je de straat aanwijzen....
En om het hele verhaal af te toppen: Ik kan je het gebouw zelfs aanwijzen......

Philips is de grootste patent registrar ter wereld. Philips en al zijn companen hebben de meeste uitvindingen ter wereld gedaan en de meeste doorbraken geforceerd. Daar staat de US geheel buiten (zeker gezien de meeste van die uitvindingen gewoon in ons eigen Eindhoven gedaan worden.....) Dus kom alsjeblieft niet weer met niet-onderbouwde onzin aanzetten..... Daar hebben jullie VS-fanaten al veel te veel van gezeverd in dit topic.....
  donderdag 16 november 2006 @ 22:48:03 #231
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43623666
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:33 schreef Vampier het volgende:
Ach dit topic kan op slot, Nederlanders laten inderdaad zien dat ze gehersenspoeld door het leven gaan. Ik geef de hoop op dat het ooit nog goed met jullie komt. :w

En blijf weg.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  donderdag 16 november 2006 @ 22:54:28 #232
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43623871
quote:
Op donderdag 16 november 2006 21:33 schreef Vampier het volgende:
Ach dit topic kan op slot,
Nee niks ervan vampier. Zo werkt 't natuurlijk niet.

Bord leegeten anders kom je niet van tafel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 16 november 2006 @ 23:49:49 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43625532
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:12 schreef Croga het volgende:
Philips is de grootste patent registrar ter wereld. Philips en al zijn companen hebben de meeste uitvindingen ter wereld gedaan en de meeste doorbraken geforceerd. Daar staat de US geheel buiten (zeker gezien de meeste van die uitvindingen gewoon in ons eigen Eindhoven gedaan worden.....) Dus kom alsjeblieft niet weer met niet-onderbouwde onzin aanzetten..... Daar hebben jullie VS-fanaten al veel te veel van gezeverd in dit topic.....
Ondertussen heb je wel een paar centjes in Bush z'n oorlogsschatkist gestopt door een Intel of AMD processor te kopen, een NVidia of ATI videokaart, een Seagate of Western Digital HDD, en mischien heb je zelfs een legale Windows gekocht die wat winst heeft doorgesluisd naar Microsoft, die uiteindelijk Uncle Sam een beetje aan belasting moet betalen.

Bedankt voor jouw donatie aan de Iraq oorlog, waarschijnlijk goed voor een kogel of 50.

Stop daar eens mee, met het kopen/gebruiken van Amerikaanse producten, koop voortaan een PC met een een Chinese Cyrix processor en een Taiwanese SiS kaart en een Koreaanse Samsung HDD en een Duitsche Linux erop, want die oorlog moet nu wel een keertje ophouden. Die donaties aan de Amerikaanse staatskas hebben we niet nodig.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_43627909
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:12 schreef Croga het volgende:

[..]

Kijk voor de grap eens waar de meeste patenten geregistreerd staan.....

Ik kan je zo vertellen welk land ter wereld de meeste patenten geregistreerd heeft.
Nog sterker: Ik kan je vertellen welke stad het is...
Nog veel sterker: Ik kan je de straat aanwijzen....
En om het hele verhaal af te toppen: Ik kan je het gebouw zelfs aanwijzen......

Bron? Ik vind namelijk heel iets anders.

Top 15 International Patent Filings by Country (2005)
United States (46,115 international patent filings)
Japan (24,829)
Germany (16,002)
France (5,736)
United Kingdom (5,103)
South Korea (4,686)
Netherlands (4,530)
Switzerland (3,264)
Sweden (2,858)
China (2,501)
Italy (2,351)
Canada (2,322)
Australia (1,999)
Finland (1,890)
Israel (1,456)

http://internationaltrade(...)_inventive_countries

Germans 'file most patents in Europe'

http://www.euractiv.com/e(...)urope/article-158839

World Top 10 - Most Patents Registering Countries
Country Patent Registered
USA 157,496
Japan 125,880
Germany 41,585
France 36,404
South Korea 34,956
UK 33,756
Italy 19,652
Russia 17,592
Netherlands 17,052
Spain 15,809

http://www.mapsofworld.co(...)ering-countries.html
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43628050
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 02:34 schreef StefanP het volgende:

[..]

Bron? Ik vind namelijk heel iets anders.

Top 15 International Patent Filings by Country (2005)
United States (46,115 international patent filings)
Japan (24,829)
Germany (16,002)
France (5,736)
United Kingdom (5,103)
South Korea (4,686)
Netherlands (4,530)
Switzerland (3,264)
Sweden (2,858)
China (2,501)
Italy (2,351)
Canada (2,322)
Australia (1,999)
Finland (1,890)
Israel (1,456)

http://internationaltrade(...)_inventive_countries

Germans 'file most patents in Europe'

http://www.euractiv.com/e(...)urope/article-158839

World Top 10 - Most Patents Registering Countries
Country Patent Registered
USA 157,496
Japan 125,880
Germany 41,585
France 36,404
South Korea 34,956
UK 33,756
Italy 19,652
Russia 17,592
Netherlands 17,052
Spain 15,809

http://www.mapsofworld.co(...)ering-countries.html
ga naar een amerikaans forum dan
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 17 november 2006 @ 03:16:02 #236
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43628159
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 02:55 schreef Flashwin het volgende:
ga naar een amerikaans forum dan
Want?
-
pi_43628218
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 03:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Want?
De waarheid doet pijn
  vrijdag 17 november 2006 @ 08:18:04 #238
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_43629006
Het wordt tijd dat we moeten ophouden met mijn "vader is sterker dan die van jou".Wat een onzinnig
gekletst. Agiath wie is dom!! en niet alle typische Amerikanen zijn dom.Onder elke bevolking zijn er
domme mensen en Nederland is geen uitzondering.Critic uit spreken is niet fout,maarje moet wel respect voor elkaar houden.Van onze fouten leren we meer en gaan we nu even als volwassene
discuseren of als de kleintjes schelden/namen noemen. Ik blijf wel lezen. Zyggie -ik ben eens met je..
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
pi_43629017
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 03:35 schreef Vampier het volgende:

[..]

De waarheid doet pijn
Wat wil je eigenlijk bereiken met een topic als dit ? Je wilt ons laten weten dat je Nederland kut vindt ? Ik weet ook wel een paar landen die ik kut vind, maar dan ga ik toch niet topics als deze erover openen ? Ik bemoei me niet meer met dat land. Kun jij het spreekwoord "Leven en laten leven" nog herinneren ? Aan ieder land kleven voor en nadelen, daar kun je het op een normale manier over hebben. Jij loopt alleen te zieken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 17 november 2006 @ 08:39:36 #240
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43629238
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 03:35 schreef Vampier het volgende:

[..]

De waarheid doet pijn
Jeuh. Ga je nou je moeder blij maken dat je gelijk hebt gekregen?

Jij vindt Nederland kut, ik vind Amerika kut. Jij zit daar, ik zit hier. Probleem opgelost.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  vrijdag 17 november 2006 @ 15:40:23 #241
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43638528
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat wil je eigenlijk bereiken met een topic als dit ? Je wilt ons laten weten dat je Nederland kut vindt ? Ik weet ook wel een paar landen die ik kut vind, maar dan ga ik toch niet topics als deze erover openen?
Jij niet misschien. Maar er zijn genoeg mensen die allerlei "Amerika " topics openen, en vaak compleet onterecht klagen over een land terwijl ze eigenlijk alleen maar een hekel hebben aan wat de president voor beslissingen neemt. Dus als dat soort topics mogen, mag een topic over Nederland ook wel.

Verder is Nederland ook geen kutland. Vampier is denk ik te lang niet meer terug geweest
-
pi_43638635
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 08:18 schreef LOCALMOTION het volgende:
Het wordt tijd dat we moeten ophouden met mijn "vader is sterker dan die van jou".Wat een onzinnig
gekletst. Agiath wie is dom!! en niet alle typische Amerikanen zijn dom.Onder elke bevolking zijn er
domme mensen en Nederland is geen uitzondering.Critic uit spreken is niet fout,maarje moet wel respect voor elkaar houden.Van onze fouten leren we meer en gaan we nu even als volwassene
discuseren of als de kleintjes schelden/namen noemen. Ik blijf wel lezen. Zyggie -ik ben eens met je..
Een willekeurig nieuwsbericht plukken over een incident in nieuw-zeeland heeft totaal niks temaken met deze discussie, ik zie het al voor me: "zullen we teruggaan naar Nederland?" "Nee want die heeft zo weinig International Patent Filings...."

Dus dat is gewoon dom gebash, dom dus
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_43638689
Ik raad Vampier De Tweede Amerikaanse Eeuw van professor Jan Donkers te lezen. Voor een wat genuanceerder beeld van de huidige VS.
pi_43638875
Weer zo'n halfazachte met een boek die na een bezoekje aan Disneyland en Universal Studios denkt alles over de US te weten en daarom met populistische taal zijn boek aan de man probeerd te slijten om zo in te cashen. Helaas is Nederland daar te klein voor en wens ik de Heer Donkers (wat een boerennaam btw) veel succes bij het leren van Engels om zich te richten op de echte wereld ipv een schijnwereld die denken dat ze met 18mil inwoners denken dat ze groter en machtiger zijn dan de US.
pi_43639149
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:38 schreef Vampier het volgende:

[..]

oegah boegah... mumblah bloo bloo huuuhuuu. ok?
Vampier, als ze daar in de US allemaal zo zijn zoals jij dan begrijp ik waarom je het zo naar je zin hebt in dat land

Mijn God, StefanP komt zo nu en dan nog eens met echte argumenten, maar jij kunt echt niets anders dan mensen die het niet met je eens zijn bashen, op de man spelen, en dit soort kinderachtige reacties geven wanneer iemand je daar op aanspreekt. Get a life kerel.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43640569
Inkomensveschillen in NL worden steeds kleiner

Kijk hier socialisme aan het werk... iedereen moet gelijk zijn daarmee jaag je dus wel de hoog opgeleiden weg.
pi_43640599
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:13 schreef Seneca het volgende:

[..]

Vampier, als ze daar in de US allemaal zo zijn zoals jij dan begrijp ik waarom je het zo naar je zin hebt in dat land

Mijn God, StefanP komt zo nu en dan nog eens met echte argumenten, maar jij kunt echt niets anders dan mensen die het niet met je eens zijn bashen, op de man spelen, en dit soort kinderachtige reacties geven wanneer iemand je daar op aanspreekt. Get a life kerel.
Wij hoeven geen life te krijgen... the whole world revolves around the US. Deal with it!

USA USA USA USA USA USA USA

Owjah... in jullie achterstandsgebied hebben jullie nog eens geen PS3
pi_43640714
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 16:00 schreef Vampier het volgende:
Weer zo'n halfazachte met een boek die na een bezoekje aan Disneyland en Universal Studios denkt alles over de US te weten en daarom met populistische taal zijn boek aan de man probeerd te slijten om zo in te cashen. Helaas is Nederland daar te klein voor en wens ik de Heer Donkers (wat een boerennaam btw) veel succes bij het leren van Engels om zich te richten op de echte wereld ipv een schijnwereld die denken dat ze met 18mil inwoners denken dat ze groter en machtiger zijn dan de US.
Nederland heeft 16 miljoen inwoners.

Grappig dat je niet weet wie Jan Donkers is trouwens. Maar je weet wel meer niet. Jan Donkers heeft langer in Amerika gewoond dat jij ooit zult doen (ik vermoed dat jij met hangende pootjes ooit terug zal keren), heeft jaren op een Amerikaanse universiteit les gegeven. Is M.a.w. een ervaringsdeskundige. Heeft George W. Bush ooit nog eens in zijn eigen radioshow gehad. Heeft een paar van de belangrijkste gebeurtenissen van dat land van dichtbij meegemaakt. Is dol op de VS, net zoals jij maar is in tegenstelling tot jij kritisch. Is in 2003 terug gegaan naar zijn oude uni om daar een paar maanden gastcolleges te geven in de tijd dat Amerika begon met hun nieuwe oorlog en beschrijft hoe Amerika langzaam in de greep kwam van die oorlog. Hoe de Fransen en Frankrijk geboycot werden, hoe mensen geloofden dat Fransen laf zijn, hoe zijn eigen studenten dat ook gingen denken. Dat hij misselijk werd van hoe de Amerikaanse media de oorlog volgden. Dat hij ondanks dit alles nooit Amerika gehaat heeft (dat kan Vampier, misschien kan die ene hersencel van jou deze waarheid niet aan, maar je kan kritisch zijn zonder te haten!)...

Kortom, kom uit je voorgeprogrammeerde meninkje en ga het echte Amerika leren kennen. Ik kan dat niet van hier. Ik lees boeken van mensen die het voor me gedaan hebben. Jij kunt de realiteit onder ogen zien...

Overigens geloof ik dat je maar faked. Jij reldeugniet.

Maar ik ben in een aardige bui, en ik geef je gratis een link: http://www.nos.nl/nieuws/achtergronden/amerikakiest/donkers.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Toffe_Ellende op 17-11-2006 18:02:33 ]
  vrijdag 17 november 2006 @ 18:14:32 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43640891
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 15:46 schreef Agiath het volgende:
Dus dat is gewoon dom gebash, dom dus
"Dom" iets "typisch Amerikaans" noemen is ook gewoon dom gebash.

Ik ben trouwens ook Amerikaan, volledig met Amerikaans paspoort etc.
-
pi_43640982
'Typisch Amerikaans', is toch geen gebash? Als het pertinente onwaarheden zou betreffen puur om Amerika af te schilderen als een kwaadaardig moster of zo, ja dan wel... het wordt wel te snel geroepen, dat is waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')