is jouw mening. De mijne is dat het verontrustend is dat in landen als de VS blijkbaar een kleine groep mensen een steeds grotere deel in bezit krijgen (de beursproblemen rond 2002 zie je wel goed trouwensquote:Dit is best een verontrustende trend...
Misschien was dat ook wel zo de afgelopen regeerperiode; het grafiekje stopt immers bij 2002.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:48 schreef spooky1234 het volgende:
en die hufters van SP durven toch elke keer te beweren dat inkomensverschillen maar groter worden..
Vandaar natuurlijk de 10% stijging van de Quote-500.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:34 schreef SeLang het volgende:
Dit is best een verontrustende trend, want het betekent dat ondernemerschap steeds minder wordt beloond
Op de fabrieksvloeren wordt idd niet hard gewerkt, dit itt de bestuurskamers waar het zweten is...quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:23 schreef IllI het volgende:
Laat de rijken maar rijker worden - de meesten hebben er hard voor gewerkt
De armen moeten maar eens een tandje bijschakelen!
Ik vraag mij dan idd af waar links dan idd de groeiende verschillen tussen arm en rijk op baseren als deze cijfers dat tegen spreken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:04 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik ken die grafieken. Zelfs de huiseconoom van de SP, Ewout Irrgang, heeft erkend dat de inkomensverschillen in Nederland het allerlaagst zijn en dat deze onder Balkenende niet groter zijn geworden. Snapt u direct dat ik mijn teiltje nodig heb als Bos zijn riedeltje over de verschillen tussen 'arm en rijk' weer opdreunt.
Dat stink-tokkies met een iq van 60 hetzelfde roepen als intellectuelen maakt zo'n uitspraak niet minder waar.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:21 schreef StefanP het volgende:
Anders krijg je van die zeikerds die SP of GL stemmen "omda de rijkuh weer rijkur zijn geworduh natuurluk!!!!1!!"
6% van de wereldbevolking heeft de helft van al het bezit op de hele wereld in handen. Wil je serieus beweren dat alle mensen van die 6% er hard voor hebben gewerkt? En dat alle mensen van die 94% uit hun neus hebben liggen vreten?quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:23 schreef IllI het volgende:
Laat de rijken maar rijker worden - de meesten hebben er hard voor gewerkt
De armen moeten maar eens een tandje bijschakelen!
Jij zal ook wel weten dat vrijwel ALLE Nederlanders tot die 6% behoren...quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:11 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
6% van de wereldbevolking heeft de helft van al het bezit op de hele wereld in handen. Wil je serieus beweren dat alle mensen van die 6% er hard voor hebben gewerkt? En dat alle mensen van die 94% uit hun neus hebben liggen vreten?
Nee, maar ik denk ook niet dat je je blind moet staren op deze 6%... some just get luckier then others.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:11 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
6% van de wereldbevolking heeft de helft van al het bezit op de hele wereld in handen. Wil je serieus beweren dat alle mensen van die 6% er hard voor hebben gewerkt? En dat alle mensen van die 94% uit hun neus hebben liggen vreten?
Uiteraard.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Jij zal ook wel weten dat vrijwel ALLE Nederlanders tot die 6% behoren...
Ieder land verliest talent door emigratie, want de markt voor hoger geschoolden is nou eenmaal groter dan de eigen landsgrenzen. Het probleem is echter dat Nederland wel zijn normale portie talent via emigratie verliest, maar tegelijkertijd talent uit buitenland de toegang tot Nederland ontzegt. En dan heb je natuurlijk per saldo wel een braindrain. Eigen schuld, dikke bult.quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:34 schreef SeLang het volgende:
Dit is best een verontrustende trend, want het betekent dat ondernemerschap steeds minder wordt beloond en toptalenten het land verlaten. Dat is al gedeeltelijk gebeurd trouwens
Ik ben er dan ook voorstander van om immigratie te versoepelen voor immigranten die iets kunnen bijdragen aan NL, bijvoorbeeld kennis en vaardigheden die we in NL niet (meer) hebben.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:28 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ieder land verliest talent door emigratie, want de markt voor hoger geschoolden is nou eenmaal groter dan de eigen landsgrenzen. Het probleem is echter dat Nederland wel zijn normale portie talent via emigratie verliest, maar tegelijkertijd talent uit buitenland de toegang tot Nederland ontzegt. En dan heb je natuurlijk per saldo wel een braindrain. Eigen schuld, dikke bult.
Jij wel, maar Mw Verdonk heeft de laatste vier jaar de grenzen voor IEDEREEN dichtgetimmerd. Pas recentelijk is de zaak voor hoger geschoolden weer iets versoepeld en dat alleen onder druk van het internationale bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:31 schreef SeLang het volgende:
Ik ben er dan ook voorstander van om immigratie te versoepelen voor immigranten die iets kunnen bijdragen aan NL, bijvoorbeeld kennis en vaardigheden die we in NL niet (meer) hebben.
Dan lees je te vaak de Telegraaf.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Tis in Nederland alleen zo dat je sterk het gevoel kan krijgen dat het niet meer uitmaakt wat je doet of hoe ver je je nek uit steekt, maar dat de beloning er niet naar is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |