abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43493225
De bouwbedrijven hebben de samenleving voor tientallen miljarden euri gedupeerd. De boetes zijn in totaal nog geen half miljard. De klokkeluiders van de bouwfraude zijn uitgekotst. De bestuurders van de bouwbedrijven die aan de fraude meededen, zitten er nog. En die bestuurders zijn er qua beloning fors op vooruit gegaan. Vele politici, vooral van het CDA en de VVD, waren in de bouwfraude betrokken. Er is nooit serieus onderzoek gedaan naar de ambtenaren. Dit zijn de nogal onthutsende conclusies die Zembla nu doet, vijf jaar na het bekend worden van de bouwfraude.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43493871
Een herhaling van de situatie in het klein in Limburg tussen 1980 en begin jaren negentig Voornamelijk CDA-poltici die massaal frauderen hand in hand met bouwbedrijven.
Die gouverneur, Kremers, was er toen ook al bij betrokken.

Het is een schandaal dat mensen er zo makkelijk mee wegkomen. Zo'n hele Jorritsma en familie zou voor jaren in het gevang moeten komen vanwege belangenverstrengeling (of ze mogen de schade terugbetalen natuurlijk).

Het is ongelooflijk dat klokkenluiders niet beschermd worden in Nederland.. Dan zou het snel afgelopen zijn met dit soort witte boorden criminelen. Het enige wat een van de klokkenluiders gekregen heeft is een kerstkaart van Brinkhorst (hij zal die kaart met een autoverkoopglimlach ondertekend hebben)

Als het volk er weet van zou hebben zou niemand meer op de VVD en het CDA stemmen, lijkt mij. De Nederlandse bevolking is opgelicht voor minimaal 15 miljard euro en in de campagne gaat het alleen maar over het gedrag van Wouter Bos
pi_43494052
Klokkenluiders zijn verraders die handelen uit eigen belang en op het eind 1ling zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43494116
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Klokkenluiders zijn verraders die handelen uit eigen belang en op het eind 1ling zijn.
Wanneer start je met je theaterprogramma?
pi_43494252
Wie mijn statement ontkent, is niet van deze wereld.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43494458
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?
pi_43494475
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:36 schreef JohnDope het volgende:
Gezien jou historie hier op FOK! weet ik dat ik je bloedserieus moet nemen. Maar ik geef je de kans om je te verduidelijken. Wat is er mis met mensen die misstanden aan de kaak stellen? En dan niet zomaar misstanden, het gaat hier om grootschalige fraude en zelfverrijking over de rug van particulieren. Het Ronald mcDonaldhuis is zelfs opgelicht

Zoals ik al aangaf: de klokkenluiders zijn uitgekots en zijn er niks mee opgeschoten. Ze wisten (neem ik aan) dat de wet hun niet beschermd. Waarom zouden ze het dan doen?
pi_43494491
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:43 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?
Ja, want fraude oke

Maar de maatschappij is wel flink genaaid, dan heb ik het vooral over de projecten zoals kerken, ziekenhuizen scholen etc.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_43494515
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:36 schreef JohnDope het volgende:
Wat heb jij gerook vanavond? Jij lijkt me niet helemaal van deze wereld.

Deze fraudeurs hebben zich verrijkt over de rug van de staat (=de belastingbetaler).
Enige troost die ik daarbij heb is dat ze zelf in de hoogste belastingschaal zitten en dat er zo nog iets is teruggevloeid.
pi_43494585
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:43 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Fraudeurs zijn harde werkende mensen die zorgen voor de economie, VVD-stemmers, zijn rijk, betalen veel belasting (jahoor )

In werkelijkheid schaden zij juist de economie en weten ze via een om weg altijd weer een manier om relatief weinig belasting te betalen... dit zijn de werkelijke landverraders. De mensen die jatten van gewone burgers om er zelf nog rijken van te worden. Maar ja, iedereen weet dat alleen Johnny Dope niet.
pi_43494816
Tja was te verwachten dit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43495001
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat heb jij gerook vanavond? Jij lijkt me niet helemaal van deze wereld.

Deze fraudeurs hebben zich verrijkt over de rug van de staat (=de belastingbetaler).
Enige troost die ik daarbij heb is dat ze zelf in de hoogste belastingschaal zitten en dat er zo nog iets is teruggevloeid.
Die Klokkenluider (Ad Bos) die was zelf zo corrupt als een malle.
  maandag 13 november 2006 @ 00:07:20 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43495129
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar is het slecht dat hij het aan het licht gebracht heeft?
pi_43495136
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kunt hem een hypocriet noemen maar het doel heiligt de middelen vind ik (wat betreft het stelen van de schaduwboekhouding) maar dat doet toch niks af van het feit dat er massaal gefraudeerd is? Geef daar eens antwoord op.
pi_43495171
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar is het slecht dat hij het aan het licht gebracht heeft?
nee dat onderstreept mijn statement, dat Bos uit eigen belang handelde......
pi_43495405
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee dat onderstreept mijn statement, dat Bos uit eigen belang handelde......
Bos was niet de enige klokkenluider Kijk straks de herhaling van Zembla even, anders weet je niet waar het om gaat.
pi_43495658
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

En dan niet zomaar misstanden, het gaat hier om grootschalige fraude en zelfverrijking over de rug van particulieren.
Alweer een klaagtopic over de belastingdienst?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_43495711
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hehe.
Ah, het is wel zo dat de staat geen concurrentie duldt als het gaat om diefstal.
pi_43495727
quote:

[..]

pi_43496785
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.
pi_43496823
quote:

[..]

Voel je niet gedwongen om de fraude in de bouw te verdedigen.

Er wordt in de documentaire gesuggereerd dat er ook een oud-kamerlid van de PvdA bij betrokken was.
pi_43496836
Zo, is de publieke omroep weer lekker bezig?
pi_43496873
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.
Dus grootschalige zelfverrijking aan de top van bouwbedrijven is gerechtvaardigd, omdat de staat zo'n vreselijke monopolist is?
pi_43496879
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:20 schreef Arneauxxx het volgende:
Zo, is de publieke omroep weer lekker bezig?
Wat is er mis met het aankaarten van een miljardenfraude?
pi_43496894
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als alle grote bouwbedrijven van Nederland zul je bedoelen...

Afspraken met elkaar maken om mensen meer te laten betalen, scholen, instellingen, ziekenhuizen en wie moeten dat betalen? Juist wij! Ben jij soms te stom om dat in te zien. Dat als ons geld gaat naar een paar mensen aan de top van het bouwbedrijfsleven die hun geld waarschijnlijk niet eens in Nederland uitgeven maar op Zwitserse rekeningen hebben staan (want ja, stel je voor dat)... dat jij deze club criminelen een hand boven het hoofd durft te houden. En waarvoor eigenlijk? Wat heb jij met de graaiers van dit soort bedrijven? En probeer een vergelijking met de overheid dit maal uit de weg te gaan, je maakt je compleet belachelijk
pi_43497012
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:22 schreef du_ke het volgende:
Wat is er mis met het aankaarten van een miljardenfraude?
Het is eenzijdig.
pi_43497017
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:30 schreef Arneauxxx het volgende:

[..]

Het is eenzijdig.
Hoe bedoel je?
pi_43497024
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als alle grote bouwbedrijven van Nederland zul je bedoelen...

Afspraken met elkaar maken om mensen meer te laten betalen, scholen, instellingen, ziekenhuizen en wie moeten dat betalen? Juist wij!
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?
quote:
Dat als ons geld gaat naar een paar mensen aan de top van het bouwbedrijfsleven die hun geld waarschijnlijk niet eens in Nederland uitgeven maar op Zwitserse rekeningen hebben staan (want ja, stel je voor dat)... dat jij deze club criminelen een hand boven het hoofd durft te houden. En waarvoor eigenlijk? Wat heb jij met de graaiers van dit soort bedrijven?
Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.
pi_43497030
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:30 schreef Arneauxxx het volgende:

[..]

Het is eenzijdig.
Welke andere kant van deze zaak zou nog meer belicht moeten worden dan?
pi_43497037
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:22 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Dus grootschalige zelfverrijking aan de top van bouwbedrijven is gerechtvaardigd, omdat de staat zo'n vreselijke monopolist is?
Wat is er mis met zelfverrijking? Die bestaat bij de gratie van de consument.
  maandag 13 november 2006 @ 01:32:45 #31
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43497047
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar jouw ontbijt uit bestaat
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_43497051
quote:

[..]

En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?
[..]
Misschien wil je ooit een huis kopen.
quote:
Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.
Is dat semi libertaire gehuil echt in ieder topic noodzakelijk?
pi_43497055
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Een boterham gesmeerd door mama .
pi_43497095
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Een croissantje, wat sinaasappelsap en soms een kopje koffie. Erg relevant, trouwens, je krijgt een sticker.
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien wil je ooit een huis kopen.
Misschien wel.
quote:
Is dat semi libertaire gehuil echt in ieder topic noodzakelijk?
Kun je ook op de inhoud ingaan, in plaats van haar te negeren?
pi_43497099
quote:

[..]

Jongen, doe niet zo dom. Wij betalen belasting in de hoop dat er iets goeds wordt gedaan. Als er dan meer dan 15 miljard gaat naar figuren die waarschijnlijk niet eens zelf belasting betalen in Nederland dan vind ik het sneu dat er niks aan wordt gedaan. De politiek (onder leiding van CDA en VVD) houdt die gasten een hand boven het hoofd omdat ze zelf met hun armen in de commissariaten zitten. Maar kom maar niet nog een keer zeiken als er weer geld in een bodemloze put terrecht komt. Want je reageert erg selectief. Weet je wat je met 15 miljard kunt doen?

[..]
quote:
Jahoor.. in een miljardenkartel waar iedere megabouwer in zit Dat is zeker de marktwerking die dan opeens komt. Je leeft in dromenland!
pi_43497116
quote:

[..]

Tjonge...
pi_43497130
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een croissantje, wat sinaasappelsap en soms een kopje koffie. Erg relevant, trouwens, je krijgt een sticker.
[..]

Misschien wel.
[..]

Kun je ook op de inhoud ingaan, in plaats van haar te negeren?
Die inhoud heeft weinig met het topic te maken maar is hetzelfde gehuil als je keer op keer tevoorschijn tovert.
pi_43497158
quote:

[..]

Het is geld van belastingbetalers. Die mensen betalen geld in een systeem waar de overheid publieke zaken regelt. Is het hier niet mee eens zijn dan maar een reden om je niet langer aan de wet te houden?

Ik ben het ook niet altijd eens met de wet of met de positie van de staat, maar ik onderken dat het je niet aan deze wet houden en te frauderen ten behoeve van je eigen hachie, de situatie er niet beter op maakt.
pi_43497160
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Jongen, doe niet zo dom. Wij betalen belasting in de hoop dat er iets goeds wordt gedaan.
Spreek voor jezelf. Ik betaal het alleen omdat het vaak praktisch onmogelijk is om er onderuit te komen; je wordt zoals gezegd gedwongen.
quote:
Als er dan meer dan 15 miljard gaat naar figuren die waarschijnlijk niet eens zelf belasting betalen in Nederland dan vind ik het sneu dat er niks aan wordt gedaan. De politiek (onder leiding van CDA en VVD) houdt die gasten een hand boven het hoofd omdat ze zelf met hun armen in de commissariaten zitten. Maar kom maar niet nog een keer zeiken als er weer geld in een bodemloze put terrecht komt. Want je reageert erg selectief. Weet je wat je met 15 miljard kunt doen?
Ja. Des te sneuer dat het zo verspild wordt.

Wat ik verbazingwekkend vind, is dat hier:

15 miljard euro door de plee gespoeld wordt door de overheid, dankzij afspaken van bedrijven, en je erg pissed off bent;
er jaarlijks tien keer zoveel van jou en mij wordt afgepakt, en je dat prima lijkt te vinden;

en je mij dan selectief noemt.
quote:
Jahoor.. in een miljardenkartel waar iedere megabouwer in zit Dat is zeker de marktwerking die dan opeens komt. Je leeft in dromenland!
Marktwerking in Nederland. Wie leeft er nou in dromenland?
pi_43497188
Edit EWK: doodsverwensing.

[ Bericht 96% gewijzigd door ExtraWaskracht op 13-11-2006 01:44:28 ]
pi_43497200
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:41 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Het is geld van belastingbetalers. Die mensen betalen geld in een systeem waar de overheid publieke zaken regelt. Is het hier niet mee eens zijn dan maar een reden om je niet langer aan de wet te houden?
Ja.
quote:
Ik ben het ook niet altijd eens met de wet of met de positie van de staat, maar ik onderken dat het je niet aan deze wet houden en te frauderen ten behoeve van je eigen hachie, de situatie er niet beter op maakt.
Met zo'n mentaliteit verandert er natuurlijk nooit iets; ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet staan voor wat je zegt.
pi_43497205
Het is een bizarre vertoning hoe Nederland is omgegaan met de bouwfraude.
Linkje naar Zembla: http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_detail.jsp?maintopic=424&subtopic=4177
pi_43497214
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:44 schreef Toad het volgende:
Het is een bizarre vertoning hoe Nederland is omgegaan met de bouwfraude.
Inderdaad een etter van Marokkaanse komaf die een scooter jat moet eigenlijk uitgezet worden maar dit is allemaal geen probleem .
pi_43497253
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:44 schreef heiden6 het volgende:

Met zo'n mentaliteit verandert er natuurlijk nooit iets; ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet staan voor wat je zegt.
Denk je werkelijk dat het de bedoeling was van de mensen die in deze zaak betrokken waren, om het onrechtvaardige systeem te veranderen?

Ze hebben de belastingbetaler behoorlijk genaaid en zijn er zelf voor naar de Antillen gegaan. Dat is toch geen manier om het systeem te veranderen?
  maandag 13 november 2006 @ 01:50:28 #45
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43497263

pi_43497276
Zou Hofstra daarom van de A6-A9 verbidning zijn afgestapt, met andere projecten val zeker meer te verdienen.
pi_43497285
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Ik betaal het alleen omdat het vaak praktisch onmogelijk is om er onderuit te komen; je wordt zoals gezegd gedwongen.
[..]

Ja. Des te sneuer dat het zo verspild wordt.

Wat ik verbazingwekkend vind, is dat hier:

15 miljard euro door de plee gespoeld wordt door de overheid, dankzij afspaken van bedrijven, en je erg pissed off bent;
er jaarlijks tien keer zoveel van jou en mij wordt afgepakt, en je dat prima lijkt te vinden;

en je mij dan selectief noemt.
[..]
Jezus Christus, gaan we hier een discussie houden over het wel of niet betalen van belasting Wat een huillie. Man, wees een vent en doe je plicht op 22 nov. Stem op de partij die de belasting afschaft. Oh, die is er niet? Hoe kan dat nou? Niemand wil toch belasting betalen Hoe naief kun je zijn. Affijn, ik kan die gangsters aan de top van die bouwbedrijven niet controleren omdat ik daar verder niks over te zeggen heb. Ik kan wél kiezen op een politieke partij die belastingverlagingen wil (doe ik niet, het komt toch nooit ten goeden van de juiste mensen) doorvoeren. Daar heb ik zicht op en als ze het niet doen dan straf ik ze 4 jaar later af. Dat ik je dit trouwens moet uitleggen. Alsof je zelf niet kunt nadenken. Jij zou het liefst willen dat ze met rust gelaten kunnen worden zeker. Wat heb jij daaraan? De overheid zal de tekorten alleen maar opvullen met bezuinigingen of belastingverhogingen. Wordt je weer genaaid. Ben je dan blij? Je wil gewoon niet toegeven dat je eigenlijk net zo'n rijke gangster wil zijn. Het zijn je voorbeelden. Want Greed = good (opzoeken waar ik die vandaan heb)...
  maandag 13 november 2006 @ 02:02:41 #48
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43497395
quote:
Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.

Ongelooflijk.

Is het trouwens toeval dat deze mensen niet zijn aangepakt, onder het kabinet Balkenende? (CDA/VVD) Ik denk het niet.

Jammer dat we hier niet in China wonen, wanneer het om fraude gaat. Daar gaan ze tenminste wel effectief met dit soort schoften om.

En half fok.nl maar op de VVD stemmen omdat ze vooroordelen hebben over allochtonen die 'frauderen' (!)
pi_43497407
Interessante docu en de pers heeft ook liggen slapen.

Komt ie op internet want ik heb hem maar half gezien
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43497427
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.

Ongelooflijk.

Is het trouwens toeval dat deze mensen niet zijn aangepakt, onder het kabinet Balkenende? (CDA/VVD) Ik denk het niet.

Jammer dat we hier niet in China wonen, wanneer het om fraude gaat. Daar gaan ze tenminste wel effectief met dit soort schoften om.

En half fok.nl maar op de VVD stemmen omdat ze vooroordelen hebben over allochtonen die 'frauderen' (!)
Doet me denken aan hoe media in Amerika de kleine criminaliteit over belichten (omdat het zo makkelijk is) en zich geen moeite doen om de grote zaken aan te pakken. Zaken die ingewikkeld zijn. Je ziet dat hier ook. Als Zembla deze uitzending niet gemaakt had dan hadden we het nu over iets anders gehad. Maar tegelijkertijd zegeviert de klassejustitie en zijn we dit morgen met zijn alle weer vergeten bij wijze van spreken.
pi_43497436
Heiden is trouwens geband. Jammer, want zo komt ie er toch wel erg makkelijk vanaf.
  maandag 13 november 2006 @ 02:18:52 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43497538
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Doet me denken aan hoe media in Amerika de kleine criminaliteit over belichten (omdat het zo makkelijk is) en zich geen moeite doen om de grote zaken aan te pakken. Zaken die ingewikkeld zijn. Je ziet dat hier ook. Als Zembla deze uitzending niet gemaakt had dan hadden we het nu over iets anders gehad. Maar tegelijkertijd zegeviert de klassejustitie en zijn we dit morgen met zijn alle weer vergeten bij wijze van spreken.
Tja, zowiezo verbaas ik me nog steeds gigantisch dat de hele bouwfraude eigenlijk totaal niet leeft bij 'het volk'. Ze nemen die fraude eigenlijk al voor 'gewoon' aan, lijkt het wel. Maar zodra er morgen een berichtje verschijnt over een of ander tokkie-gezin dat stiekum de gemeente heeft opgelicht voor een paar duizend euro's, dan heb je zo weer 100 berichten van boze fokkers. En als het een Marokkaans gezin betreft, dan zijn het er zo nog 200 berichten extra

Zowiezo vindt ik dat een uitzending als deze van Zembla, verstopt laat op een zondagavond, waarschijnlijk toch te weinig impact zal hebben. Iedereen pikt dit soort witte-boorden criminaliteit maar gewoon, terwijl ik me hier persoonlijk meer druk om maak dan al die andere zogenaamde 'belangrijke' onderwerpen die de politiek tegenwoordig op hun schema zet...

In Amerika wordt trouwens fraude wel erg hard aangepakt, over het algemeen. Niet altijd, en het rechtsysteem is er ook nog wel krom waardoor rijke mensen nog wel eens hun straf ontlopen, maar het is in ieder geval beter dan hier in nederland, waar blijkt dat Justitie (Donner-CDA) er eigenlijk totaal geen werk van heeft gemaakt, en de NMA heeft al die bedrijven gematst ALS ze zich dan bij de NMA zouden aansluiten. Tja... (!)

Het HOORT een gigantisch schandaal te zijn, met langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes, en de schuldigen moeten eigenlijk met pek-en-veren afgevoerd worden... maar dit is Nederland dus er gebeurt niets. Iedereen blijft aardig en gezellig bij en met elkaar. Jorritsma en Netelenbos mogen gewoon burgemeestertje spelen en handjes schudden en schouderklopjes ontvangen, etc etc etc. Ongelooflijk dat 'het volk' het pikt... maar men maakt zich meer druk om 100 vrouwen die 1 keer in de week in een burka willen rondlopen, dan om een gigantische miljardenfraude waarbij niemand bestraft wordt... (!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Yi-Long op 13-11-2006 02:27:42 ]
pi_43497566
VVD'er Donner
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 13 november 2006 @ 02:27:14 #54
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43497604
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
VVD'er Donner
Foutje, zal het ff veranderen. Dat moet natuurlijk Groen-Linkser zijn

(was ff in de war omdat ik dacht aan dat moment dat hij loog over Jorritsma (VVD))
pi_43497613
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heiden is trouwens geband. Jammer, want zo komt ie er toch wel erg makkelijk vanaf.
Hoe lang duurt zo'n ban?
  maandag 13 november 2006 @ 09:23:41 #56
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43499301
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jezus Christus, gaan we hier een discussie houden over het wel of niet betalen van belasting Wat een huillie. Man, wees een vent en doe je plicht op 22 nov. Stem op de partij die de belasting afschaft. Oh, die is er niet? Hoe kan dat nou? Niemand wil toch belasting betalen Hoe naief kun je zijn.
Wat is er precies mis met het afschaffen van belasting, of beter nog, de hele overheid? Het is vooral het gebrek aan inzicht dat leidt tot de gedachte dat zaken als een overheid en belasting noodzakelijk zijn. Denk je dat zoiets als een bouwfraude-affaire in een libertarische wereld mogelijk is?

Nu is de burger de klos. Die heeft teveel betaald voor allerlei overheidsprojecten zonder dat hij daar zelf ook maar enige invloed op kon uitoefenen. En het trieste is dat het vandaag en morgen weer gebeurt zonder dat de burger het in de gaten heeft. De burger slaapt en de overheid laat het wel uit haar hoofd om hem te wekken.
pi_43500732
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:23 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met het afschaffen van belasting, of beter nog, de hele overheid? Het is vooral het gebrek aan inzicht dat leidt tot de gedachte dat zaken als een overheid en belasting noodzakelijk zijn. Denk je dat zoiets als een bouwfraude-affaire in een libertarische wereld mogelijk is?
Nee want een libertarische wereld is niet mogelijk. Binnen 48 uur heeft zich dan weer een regering gevormd of een burgeroorlog die alle welvaart wegzuigt zodat bouwen helemaal niet meer mogelijk is. Offwel geheel offtopic in deze discussie.
quote:
Nu is de burger de klos. Die heeft teveel betaald voor allerlei overheidsprojecten zonder dat hij daar zelf ook maar enige invloed op kon uitoefenen. En het trieste is dat het vandaag en morgen weer gebeurt zonder dat de burger het in de gaten heeft. De burger slaapt en de overheid laat het wel uit haar hoofd om hem te wekken.
Niet enkel de burger en niet enkel via de belastingen. Ook je brood, auto's, stroom etc zijn er duurder door.
pi_43502925
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:18 schreef Yi-Long het volgende:
Het HOORT een gigantisch schandaal te zijn, met langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes, en de schuldigen moeten eigenlijk met pek-en-veren afgevoerd worden...
Langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes en pek-en-veren voor mensen die op vrijwillige basis wat afsrpaken met elkaar gemaakt hebben??? Sinds wanneer mogen mensen niks meer met elkaar afspreken?

Dat de overheid nou zo stom is om stelselmatig teveel te betalen voor infrastructurele projecten heeft meer te maken met de monopolistische opzet daarvan, en de daaruit logisch voortvloeiende corrupte ambtenaren, dan met de bouwbedrijven.
pi_43503381
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:28 schreef K-Billy het volgende:
Hoe lang duurt zo'n ban?
48 uur.

Als je goed weet in te likken, gaan er nog wat uurtjes vanaf.
  maandag 13 november 2006 @ 12:48:05 #60
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43504473
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ongelooflijk.

De SP is de enige partij die is gaan graven in de plannen voor de Betuwelijn, andere partijen haakten af
pi_43506321
quote:
Op maandag 13 november 2006 09:23 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Simpel antwoord: omdat niet alle mensen gelijk zijn. De overheid is er onder andere voor om zwakkeren te beschermen tegen andere mensen of tegen malafide bedrijven. Bovendien moet het land bijgehouden worden. Wie zal anders de wegen aanleggen? In een wereld waar corporaties het voor het zeggen hebben (zie de VS) ontstaan er megaconglomeraties die alle zwakkeren opkopen waardoor er maar twee groten overblijven (de thriller Jennifer Government is wel een aardig voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren als je een overheid buitenspel zet). Dwz dat ik niet tegen een kleinere overheid en belastingverlaging ben. Overbodige managers die klauwen met geld kosten moet ophoepelen en maar een echte baan gaan zoeken. Zelfde geldt voor regelneukende ambtenaren...
pi_43506386
quote:
Op maandag 13 november 2006 11:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes en pek-en-veren voor mensen die op vrijwillige basis wat afsrpaken met elkaar gemaakt hebben??? Sinds wanneer mogen mensen niks meer met elkaar afspreken?

Dat de overheid nou zo stom is om stelselmatig teveel te betalen voor infrastructurele projecten heeft meer te maken met de monopolistische opzet daarvan, en de daaruit logisch voortvloeiende corrupte ambtenaren, dan met de bouwbedrijven.
Jij snapt het ook niet hè.. zoek eens op wat kartelvorming is voor je dit soort bullshit uitkraamt. En vooral: wie er beter van wordt en over de ruggen van wie in dit geval. Dan kunnen we verder praten. Fraude goedpraten
pi_43506783
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jij snapt het ook niet hè.. zoek eens op wat kartelvorming is voor je dit soort bullshit uitkraamt. En vooral: wie er beter van wordt en over de ruggen van wie in dit geval. Dan kunnen we verder praten. Fraude goedpraten
Ten eerste is het geen fraude maar een prijsafspraak. Ten tweede is bij alle kartels die ik ken altijd de overheid direct of indirect betrokken, in een écht vrije markt komen ze niet voor.
pi_43506992
Een echt vrije markt komt dan ook niet voor .
pi_43507275
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ten eerste is het geen fraude maar een prijsafspraak. Ten tweede is bij alle kartels die ik ken altijd de overheid direct of indirect betrokken, in een écht vrije markt komen ze niet voor.
Volgens mij probeer je de verantwoordelijke partijen uit de wind te houden door de schuld op iets algemeens als 'de overheid' te gooien.
pi_43507327
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:21 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Volgens mij probeer je de verantwoordelijke partijen uit de wind te houden door de schuld op iets algemeens als 'de overheid' te gooien.
Je kent hem nog niet hij geeft de overheid overal de schuld van maar verdient onderhand wel z'n boterham aan die overheid .
  maandag 13 november 2006 @ 14:29:55 #67
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43507554
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Een AFSPRAAK om FRAUDE te plegen.

Dat de overheid erbij is betrokken maakt het juist EXTRA triest.
pi_43507861
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kent hem nog niet hij geeft de overheid overal de schuld van maar verdient onderhand wel z'n boterham aan die overheid .
Je hoeft maar een paar posts van hem te lezen en je ontdekt dat het nooit aan bedrijven ligt, of verkeerde beslissingen van de overheid, nee de overheid doet het immers altijd verkeerd.
pi_43507873
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:21 schreef rebel6 het volgende:
Nee, ik zeg alleen dat je niet gek moet opkijken dat er afspraken worden gemaakt, ambtenaren worden omgekocht en miljarden teveel worden betaald als er maar één partij is die de opdrachten verdeelt, de overheid. Dat kon je namelijk op je vingers natellen.
  maandag 13 november 2006 @ 15:04:30 #70
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43508636
quote:
Op maandag 13 november 2006 13:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Simpel antwoord: omdat niet alle mensen gelijk zijn. De overheid is er onder andere voor om zwakkeren te beschermen tegen andere mensen of tegen malafide bedrijven.
Dat is een vermeend doel van de overheid waarin zij echter geenszins slaagt. In werkelijkheid worden de zwakkeren zwak gehouden en is de burger niet meer dan een slaaf van de staat.
quote:
Bovendien moet het land bijgehouden worden. Wie zal anders de wegen aanleggen?
Dat kunnen bedrijven ook. Nooit van een tolweg gehoord?
quote:
In een wereld waar corporaties het voor het zeggen hebben (zie de VS) ontstaan er megaconglomeraties die alle zwakkeren opkopen waardoor er maar twee groten overblijven (de thriller Jennifer Government is wel een aardig voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren als je een overheid buitenspel zet).
Hoe groter het bedrijf, hoe minder flexibel het is en hoe moeilijker het wordt om te reageren op veranderingen in de markt. Het is in die zin niet logisch dat er uiteindelijk maar een paar bedrijven overblijven.
quote:
Dwz dat ik niet tegen een kleinere overheid en belastingverlaging ben. Overbodige managers die klauwen met geld kosten moet ophoepelen en maar een echte baan gaan zoeken. Zelfde geldt voor regelneukende ambtenaren...
Hoe wil je ooit een kleine overheid bereiken? Dat zal niet lukken door het huidige bestel te blijven steunen.
pi_43508716
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:04 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat is een vermeend doel van de overheid waarin zij echter geenszins slaagt. In werkelijkheid worden de zwakkeren zwak gehouden en is de burger niet meer dan een slaaf van de staat.
[..]
Och de zwakkeren doen het hier helemaal niet slecht. Doordat ze zich hier goed onderwijs en goede zorg kunnen veroorloven.
quote:
Dat kunnen bedrijven ook. Nooit van een tolweg gehoord?
In 9 van de 10 gevallen in overheidshanden. Of in elk geval met overheidsgeld gefinancieerd. Is oo kniet zo raar die projecten kosten een en ander
[..]
quote:
Hoe groter het bedrijf, hoe minder flexibel het is en hoe moeilijker het wordt om te reageren op veranderingen in de markt. Het is in die zin niet logisch dat er uiteindelijk maar een paar bedrijven overblijven.
[..]

Hoe wil je ooit een kleine overheid bereiken? Dat zal niet lukken door het huidige bestel te blijven steunen.
De enige manier om zoiets te veranderen is van binnenuit.
pi_43515381
Ik ga het straks even bekijken.
De eerste paar seconden waren al heerlijk:

"Mevrouw Jorritsma, we hebben een handschriftdeskundige geraadpleegd..."
Jorritsma: ik had u toch gezegd dat ik niet wil meewerken aan uw programma!

pi_43515520
.

[ Bericht 98% gewijzigd door ikke_ook op 13-11-2006 19:35:32 ]
pi_43539326
Conservatieve schattingen van het totale fraudebedrag: 15-25 miljard euro.
Dus: Iedere Nederlander is voor minstens 1000 euro opgelicht!

Totale bedrag dat is terugbetaald door de bouwbedrijven: 406 miljoen euro.
Totale aantal bedrijven dat is vervolgd: 4

Schandalig dat de media hier over zwijgen!
pi_43539959
Dames en heren,

Ik wil graag een powerpoint presentatie maken over de uitzending, Deze wil ik graag sturen naar mijn vrienden en kennisen, via de mail. Je weet wel van die doorstuur mails die je normaal niet leest.

Hebben jullie tips, slogans en mooie achtergrond plaatjes voor mij.

De presentatie moet niet te lang zijn, maar wel pakkend.

Alvast bedankt.

Burger

p.s. je kunt me bereiken via de persoonlijke website, die vanaf heden weer actief is. Er moet iets gebeuren.
pi_43540307
Goed idee Burger1970!
Veel uit de docu bestaat natuurlijk uit gesprekjes en dus niet geschikt voor een powerpoint presentatie. Wel tonen ze een aantal grafiekjes die je zou kunnen gebruiken.

Zelf weet ik niet hoe je stilstaande beelden uit een online uitzending moet halen, maar zo te zien weet Aoristus dat wel.
pi_43547778
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:18 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tja, zowiezo verbaas ik me nog steeds gigantisch dat de hele bouwfraude eigenlijk totaal niet leeft bij 'het volk'. Ze nemen die fraude eigenlijk al voor 'gewoon' aan, lijkt het wel. Maar zodra er morgen een berichtje verschijnt over een of ander tokkie-gezin dat stiekum de gemeente heeft opgelicht voor een paar duizend euro's, dan heb je zo weer 100 berichten van boze fokkers. En als het een Marokkaans gezin betreft, dan zijn het er zo nog 200 berichten extra

Zowiezo vindt ik dat een uitzending als deze van Zembla, verstopt laat op een zondagavond, waarschijnlijk toch te weinig impact zal hebben. Iedereen pikt dit soort witte-boorden criminaliteit maar gewoon, terwijl ik me hier persoonlijk meer druk om maak dan al die andere zogenaamde 'belangrijke' onderwerpen die de politiek tegenwoordig op hun schema zet...

In Amerika wordt trouwens fraude wel erg hard aangepakt, over het algemeen. Niet altijd, en het rechtsysteem is er ook nog wel krom waardoor rijke mensen nog wel eens hun straf ontlopen, maar het is in ieder geval beter dan hier in nederland, waar blijkt dat Justitie (Donner-CDA) er eigenlijk totaal geen werk van heeft gemaakt, en de NMA heeft al die bedrijven gematst ALS ze zich dan bij de NMA zouden aansluiten. Tja... (!)

Het HOORT een gigantisch schandaal te zijn, met langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes, en de schuldigen moeten eigenlijk met pek-en-veren afgevoerd worden... maar dit is Nederland dus er gebeurt niets. Iedereen blijft aardig en gezellig bij en met elkaar. Jorritsma en Netelenbos mogen gewoon burgemeestertje spelen en handjes schudden en schouderklopjes ontvangen, etc etc etc. Ongelooflijk dat 'het volk' het pikt... maar men maakt zich meer druk om 100 vrouwen die 1 keer in de week in een burka willen rondlopen, dan om een gigantische miljardenfraude waarbij niemand bestraft wordt... (!)
Het is juist duidelijk te zien hoe zwaar de politiek in het schandaal zit verweven. Wanneer Donner er werk van zou hebben gemaakt dan zou zijn partij en die van de VVD in een extreem slecht daglicht hebben gestaan en zou het kabinet knetterhard zijn gevallen doordat de politici van de VVD en CDA simpelweg niet meer te vertrouwen zouden zijn.

P.S
De politici zijn niet meer te vertrouwen, wat een ontzettende smerige ratten, kan me er zo boos over maken. Waarom hoor ik er niks over in de media?! We zijn zo gigantisch knetter hard genaait met zn allen. En die smerige ratten zitten nog steeds achter hun bureautjes alsof er niks aan de hand is (ze zijn alleen maar een paar ton rijker).
pi_43550390
Laten we zelf voor media gaan spelen, d.m.v. van interessante e-mails

Rebel6, plaatjes en geluidsfragmentjes heb ik op mijn mac staan. (de hele uitzending) Knippen en plakken lukt me. Echter andere ideeen zijn zeer welkom

Wat vinden jullie van de e-mail titel:

15 miljard euro belastinggeld gestolen van de staat.

eerste sheet:

Wat is er in 10 jaar met 15 miljard euro belastinggeld beschikbaar voor de burgers van Nederland gebeurt:

Bouwbedrijven, maakte de prijzen van projecten hoger dan normaal waardoor de overheid meer moest betalen voor de aanleg, bouw of verbouw van:
Van Abbemuseum Eindhoven, kerken in Goesbeek en Vlissingen, werk humanitas, het AZ stadion in Alkmaar, TU Delft, E-pier schiphol, texaco Den Haag, lorence ziekenhuis te Zeist, Stadhuis Utrecht, toneelschuur Haarlem, zorgappartement almere enzv.

Justitie werd gealarmeerd door klokkenluiders,

Er gebeurde niets.

Enzv Enzv.

[ Bericht 4% gewijzigd door Burger1970 op 14-11-2006 18:23:07 ]
pi_43550959
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:14 schreef Burger1970 het volgende:
Rebel6, plaatjes en geluidsfragmentjes heb ik op mijn mac staan. (de hele uitzending) Knippen en plakken lukt me. Echter andere ideeen zijn zeer welkom

Wat vinden jullie van de e-mail titel:

15 miljard euro belastinggeld gestolen van de staat.

[..]
Op zich een goede titel, maar eigenlijk was dat al bekend.
Het gaat er nu eerder om dat de straffen erg laag zijn en veel mensen niet eens vervolgd zijn door het OM onder leiding van Donner.

Verder zou ik niet al teveel tekst gebruiken op je sheets anders leest geen hond het.
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:40:39 #80
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43551192
Ik zou zowiezo de leugen van Donner in de 2de kamer eruit belichtten, waar hij zei dat de naam van Jorritsma er later door een ander bij geschreven was, wat een zeer grote leugen blijkt te zijn.
Ook dat Justitie gewoon gigantisch heeft gefaald in het vervolgen er van (als je al van 'falen' kunt spreken, wanneer ze het amper geprobeerd hebben) , en dat al die criminelen nog gewoon gigantiche goedbetaalde baantjes op nog steeds belangrijke posities hebben, en dat naar alle waarschijnlijkheid men gewoon door blijft gaan met de bouwfraude...
pi_43556986
ok, even brainstormen.

1. 15 miljard euro belastinggeld gestolen van de staat.

2. In 2002 werd bekend dat bouwbedrijven prijsafspraken maakten, waardoor o.a. overheidsprojecten opmerkelijk duurder werden.

3. November 2006 bijna vijf jaar later.....................de balans opgemaakt door Zembla

3. U dacht, directeuren ontslagen, bedrijven zwaar beboet. Betrokken politici uit hun functie gezet.

Lees verder op volgende pagina....

Zoiets, ik ben slecht in letters, graag hulp?
pi_43557642
Hebben jullie bemerkt dat het forum van zembla, met alleen het topic: Afrekenen met de bouwfraude, plat ligt?

http://debatplaats.vara.nl/forum/index?cat=135337&page=0

Vreemd
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:34:35 #83
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43557696
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

In Amerika..?
Er is in Nederland ook een partij die het alleen maar over geld en zwaarder straffen heeft.....
Die pakken de grote zaken ook niet aan... want dan vallen ze zelf door de mand...
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
pi_43557955
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:34 schreef RobieHood het volgende:

[..]

In Amerika..?
Er is in Nederland ook een partij die het alleen maar over geld en zwaarder straffen heeft.....
Die pakken de grote zaken ook niet aan... want dan vallen ze zelf door de mand...
Nou ja, Nederlandse politici kunnen wel weer wat leren van de Amerikanense rechtspraak inzake witte boordencriminaliteit. Als de bazen van Enron levenslang kunnen krijgen dan moeten ze dat hier ook kunnen geven als er mensen te dupe worden van oplichters of dieven.
pi_43594236
PP Presentatie is klaar, ik wens een ieder veel succes met stemmen de 22ste.

Burger
pi_43594265
Ziet er goed uit! Chapeau!
pi_43600097
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:09 schreef dwergplaneet het volgende:
De bouwbedrijven hebben de samenleving voor tientallen miljarden euri gedupeerd. De boetes zijn in totaal nog geen half miljard. De klokkeluiders van de bouwfraude zijn uitgekotst. De bestuurders van de bouwbedrijven die aan de fraude meededen, zitten er nog. En die bestuurders zijn er qua beloning fors op vooruit gegaan. Vele politici, vooral van het CDA en de VVD, waren in de bouwfraude betrokken. Er is nooit serieus onderzoek gedaan naar de ambtenaren. Dit zijn de nogal onthutsende conclusies die Zembla nu doet, vijf jaar na het bekend worden van de bouwfraude.
Aangezien ik van binnenuit e.e.a. heb mee mogen maken:

- er is weldegelijk geprobeerd om de bouwbedrijven aan te pakken: dat is echter jammerlijk mislukt (van de andere kant: als het wel gelukt was had dat misschien het ontslag van vele onschuldige werknemers ingeluid, wat ook niet geweldig is).
- de bouwfraude was een reactie op een onzalig systeem waarmee bouwbedrijven werden gedwongen om elkaar kapot te concureren. Ik praat het niet goed, maar de regelgeving klopte gewoon niet.
- Een veel groter schandaal is de prijsopdrijving met betrekking tot bouwgrond, wat de maatschappij nog veel meer geld kost. Een schandaal waar met name PvdA-ers bij betrokken zijn (is dat geen leuk onderwerp voor Zembla vlak voor de verkiezingen? Ach nee, wij zijn niet geïnteresseerd in de waarheid, wij zijn volksmenners).

De wereld is niet eerlijk. Leer ermee leven. Iedereen, zeker in de politiek, speelt elkaar de bal toe.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43604098
Over dat derde punt wil ik meer weten. Hoe je daar meer info over?
pi_43683209
quote:
Op donderdag 16 november 2006 09:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

- er is weldegelijk geprobeerd om de bouwbedrijven aan te pakken: dat is echter jammerlijk mislukt (van de andere kant: als het wel gelukt was had dat misschien het ontslag van vele onschuldige werknemers ingeluid, wat ook niet geweldig is).
Kun je daar misschien meer over vertellen?
Ik ben benieuwd waarom slechts 4 mensen door de rechter zijn veroordeeld.
En waarom de boetes veel lager waren dan de gefraudeerde bedragen.
Het ruikt behoorlijk naar corruptie als je het mij vraagt.
quote:
- de bouwfraude was een reactie op een onzalig systeem waarmee bouwbedrijven werden gedwongen om elkaar kapot te concureren. Ik praat het niet goed, maar de regelgeving klopte gewoon niet.
Gedwongen elkaar kapot concurreren?
quote:
- Een veel groter schandaal is de prijsopdrijving met betrekking tot bouwgrond, wat de maatschappij nog veel meer geld kost.
Inderdaad een groot schandaal. En de Quote-500 maar groeien met mensen die op zo'n manier hun geld 'verdienen'.
quote:
Een schandaal waar met name PvdA-ers bij betrokken zijn (is dat geen leuk onderwerp voor Zembla vlak voor de verkiezingen? Ach nee, wij zijn niet geïnteresseerd in de waarheid, wij zijn volksmenners).
Vooral PvdAers? Ik maar denken dat de grondbusiness wemelde van de CDAers en VVDers.
Het was immers de PvdA die ooit de marktprijzen wilde afschaffen.
pi_43685205
quote:
[..]

Het is natuurlijk schandalig dat de overheid gechanteerd kan worden met banen. Maar het is wel iets wat heel vaak gebeurt.
quote:
Dat systeem heet de vrije markt.
quote:
- Een veel groter schandaal is de prijsopdrijving met betrekking tot bouwgrond, wat de maatschappij nog veel meer geld kost. Een schandaal waar met name PvdA-ers bij betrokken zijn (is dat geen leuk onderwerp voor Zembla vlak voor de verkiezingen? Ach nee, wij zijn niet geïnteresseerd in de waarheid, wij zijn volksmenners).
Er is ooit een Zembla uitzending geweest over de prijsopdrijving van bouwgrond:
http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_detail.jsp?maintopic=424&subtopic=4177&detail=238946
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43698892
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:40 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou zowiezo de leugen van Donner in de 2de kamer eruit belichtten, waar hij zei dat de naam van Jorritsma er later door een ander bij geschreven was, wat een zeer grote leugen blijkt te zijn.
Ook dat Justitie gewoon gigantisch heeft gefaald in het vervolgen er van (als je al van 'falen' kunt spreken, wanneer ze het amper geprobeerd hebben) , en dat al die criminelen nog gewoon gigantiche goedbetaalde baantjes op nog steeds belangrijke posities hebben, en dat naar alle waarschijnlijkheid men gewoon door blijft gaan met de bouwfraude...
Dat is het hele punt ook bij mij. Want wat was er gebeurd als Donner een echt onafhankelijk onderzoek had laten doen naar de betrokkenheid van Jorritsma en andere politici? Dan was de VVD en waarschijnlijk ook het CDA de meest uitgekotste partijen van dit moment geweest... Geen enkele Nederlander zou dit pikken, we worden gewoon genaaid. Ik las laatst nog ergens dat de bouwfraude per persoon voor een minimum aan 625 euro had gekost. Eigenlijk is dat dus gestolen, we zijn allemaal bestolen doordat we belasting betalen en de belasting gewoon wordt gejat.
Ook te walgelijk om te zien hoe Jorritsma zich gedroeg bij de commissie. Alsof het een gezellig theekransje was met haar, "ik weet niet of hij het geheimpje al had verklapt".
Iedereen zou de aflevering van vorige week zondag moeten kijken voordat hij of zij woensdag gaat stemmen!
pi_43700273
Ik heb het bekeken, ik stem dus niet op deze twee partijen. Ik vind het ook jammer dat de media dit niet massaal oppikt. Denk dat als de dagbladen dit ook eens geresummeert hadden, dit voor een grotere rel had gezorgd dan de uitspattingen van de Nederlandse militairen in Irak.
  zondag 19 november 2006 @ 23:46:42 #93
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43704205
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:09 schreef dwergplaneet het volgende:
De boetes zijn in totaal nog geen half miljard
er viel ook niet veel meer te halen.

De bouw-bv waren al (vroeg) heel sneaky leeg gehaald zodat bij grote claims gewoon het zaakje op papier failliet hadden laten gaan.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43704317
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:46 schreef Napalm het volgende:

[..]

er viel ook niet veel meer te halen.

De bouw-bv waren al (vroeg) heel sneaky leeg gehaald zodat bij grote claims gewoon het zaakje op papier failliet hadden laten gaan.
Eigenlijk is dat nog smeriger, want dan had het gewoon gigantisch veel mensen in de werkloosheid gegooid als er daadwerkelijk veel bedrijven hierdoor failliet zouden raken.
  maandag 20 november 2006 @ 00:49:34 #95
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43705932
quote:

[..]

Je kunt gewoon de verantwoordelijke bazen keihard aanpakken en vastzetten, en dan zullen de opvolgers het heus niet OOK zo doen. Als ze dat wel doen, dan wederom keihard (prive) aanpakken en vastzetten (langere tijd). Net zolang totdat al die misdadigers het doorhebben dat we dit niet pikken.

Ik vind het zo'n slap excuus: we straffen niet te hard want dat kan eventueel banen kosten van onschuldige medewerkers.

Voor die bouwfraude presentatie: Misschien is een goede manier om zeer vroeg de aandacht te pakken van de ontvangers, en ook de grootte van dit schandaal wat herkenbaarder te maken, bijvoorbeeld om eens een lijstje te maken wat de overheid allemaal van die 25 miljard euro had KUNNEN doen, als het niet gejat was door die smeerlappen. Dus hoeveel extra dokters zouden er opgeleid kunnen zijn, hoeveel hadden ze in het OV kunnen stoppen en met welke gevolgen, hoeveel hadden ze voor de bejaarden kunnen doen met dat geld, etc etc etc.
pi_43706340
Het moge duidelijk zijn: macht corrumpeert. Daarom is het zo belangrijk dat kiezers er voor zorgen dat er regelmatig compleet andere kabinetten gaan zitten. Neem nou de VVD. Die zit al sinds 1990 in het kabinet. Met zoveel macht valt er veel te snaaien. En daar zijn ze goed in, die VVD-ers.

Ergo: stem geen VVD of CDA, laat de boel verversen.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43707537
^^^ Nee, daarom is het zo belangrijk dat een overheid zo klein en transparant mogelijk is. Hoe wil je in godsnaam iets controleren in Nederland, met 2 miljoen (semi-) ambtenaren en een woud van regels waar zelfs 100 juristen in 10 jaar geen wijs meer uit kunnen maken? Het principe van een overheid is OK: een paar kerntaken worden centraal geregeld door vertegenwoordigers van de bevolking. Maar dat is allang niet meer zo, het is een grote megalomane corrupte boel met z'n tentakels overal in verwoven.

En dan krijg je dus dit soort dingen. Vriendjespolitiek. Corruptie. Witteboordencriminaliteit.

Als het klopt wat er in de OP staat, is het in- en intriest. Ongeacht of die Bos zelf geen lelieblank verleden heeft, dienden zijn verkondigingen hoog aangeslagen te worden als ze waar bleken. En dat waren ze dus. Vervolgens horen er enorme straffen opgelegd te worden want het besodemieteren van je eigen burgers is te erg voor woorden, dat is nog erger dan normale criminaliteit want de gemiddelde dief pretendeert tenminste niet dat ze voor jouw bestwil bezig zijn. Die walgelijke taart Jorritsma, alle andere politici en de hele kliek er omheen alsmede het bestuur van die bouwbedrijven hadden voor decennia achter slot en grendel moeten verdwijnen.

Zoiets gebeurt in de VS wel. Ook niet altijd, maar over het algemeen zijn de rapen zwaar gaar als je als bestuurder in de VS ook maar iets flikt m.b.t. corruptie. Een schande is het. Ik op die bestuurders, zowel in het bedrijfsleven als in de politiek, en op het systeem dat dit A) mogelijk maakt en B) er geen donder aan doet om het te bestraffen en voorkomen als het dan toch eindelijk aan het licht komt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43707766
quote:
Op zondag 19 november 2006 15:03 schreef dwergplaneet het volgende:

Dat systeem heet de vrije markt.
Dat is maar ten dele waar. De overheid is als afnemer in veel markten monopolist of zo'n grote speler, dat bedrijven in hoge mate van zijn opdrachten afhankelijk zijn. Als een groot overheidsproject naar een ander gaat, heb jij een hoop duur personeel op de bank zitten dat toch doorbetaald moet worden. Dan kun je maar beter wat onder de kostprijs gaan zitten, dan maak je weliswaar verlies op die opdracht, maar het verlies is nog altijd minder dan als de opdracht helemaal niet doorgaat. Als die kostprijs voor andere bieders dan ook nog eens veel lager ligt, bv omdat ze uit een land komen met lagere loonkosten, dan wordt het helemaal moeilijk. Uiteindelijk heeft de overheid er alleen maar zichzelf mee, want het leidt ertoe dat bedrijven met kwaliteit moeten sjoemelen om zelf overeind te blijven, en dat alleen de grootste en goedkoopste aanbieders overblijven, waardoor werkgelegenheid, kwaliteit en innovatiekracht verloren gaan.
  maandag 20 november 2006 @ 10:15:08 #99
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43710230
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:49 schreef sjakie007 het volgende:
Eigenlijk is dat nog smeriger, want dan had het gewoon gigantisch veel mensen in de werkloosheid gegooid als er daadwerkelijk veel bedrijven hierdoor failliet zouden raken.
Ik denk dat die gewoon waren overgezet naar de nieuwe BVs. Ik weet niet exact de details maar het was slim gedaan.

EN nu een paar hondermiljoen boete (gezamenlijk) valt best mee maar een miljardenboete was vast ontweken. Dat is dan ook het hele probleem;grote bedrijven kunnen heel snel handelen als het om belangrijke zaken (geld) gaat. Hoe belangrijker de zaak hoe trager de overheid wordt..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43711230
Ach, dit is toch NL op zijn best?
pi_43719763
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:15 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik denk dat die gewoon waren overgezet naar de nieuwe BVs. Ik weet niet exact de details maar het was slim gedaan.
Ze hebben toch nog gewoon dezelfde eigenaren? Kunnen die dan niet vervolgd worden door Jusititie?
Je verschuilen achter een BV. gaan niet zo makkelijk meer tegenwoordig dacht ik.
quote:
EN nu een paar hondermiljoen boete (gezamenlijk) valt best mee maar een miljardenboete was vast ontweken. Dat is dan ook het hele probleem;grote bedrijven kunnen heel snel handelen als het om belangrijke zaken (geld) gaat. Hoe belangrijker de zaak hoe trager de overheid wordt..
Ik denk dat je gelijk hebt dat het meeste geld zal worden weggesluist.
Maar dat is toch geen reden om zulke lage boetes op te leggen?
Gewoon beslag leggen op hun huizen en auto's, zal ze leren.
pi_43722334
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:11 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ze hebben toch nog gewoon dezelfde eigenaren? Kunnen die dan niet vervolgd worden door Jusititie?
Je verschuilen achter een BV. gaan niet zo makkelijk meer tegenwoordig dacht ik.
[..]

Ik denk dat je gelijk hebt dat het meeste geld zal worden weggesluist.
Maar dat is toch geen reden om zulke lage boetes op te leggen?
Gewoon beslag leggen op hun huizen en auto's, zal ze leren.
Gewoon kijken of er de mogelijkheid is om de betrokkenen persoonlijk aansprakelijk te stellen. Indien mogelijk gewoon strafrechtelijk vervolgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')