quote:Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Klokkenluiders zijn verraders die handelen uit eigen belang en op het eind 1ling zijn.
Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?quote:Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Klokkenluiders zijn verraders die handelen uit eigen belang en op het eind 1ling zijn.
Gezien jou historie hier op FOK! weet ik dat ik je bloedserieus moet nemen. Maar ik geef je de kans om je te verduidelijken. Wat is er mis met mensen die misstanden aan de kaak stellen? En dan niet zomaar misstanden, het gaat hier om grootschalige fraude en zelfverrijking over de rug van particulieren. Het Ronald mcDonaldhuis is zelfs opgelichtquote:Op zondag 12 november 2006 23:36 schreef JohnDope het volgende:
Wie mijn statement ontkent, is niet van deze wereld.
Ja, want fraude okequote:Op zondag 12 november 2006 23:43 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?
Wat heb jij gerook vanavond? Jij lijkt me niet helemaal van deze wereld.quote:Op zondag 12 november 2006 23:36 schreef JohnDope het volgende:
Wie mijn statement ontkent, is niet van deze wereld.
Fraudeurs zijn harde werkende mensen die zorgen voor de economie, VVD-stemmers, zijn rijk, betalen veel belasting (jahoorquote:Op zondag 12 november 2006 23:43 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?
Die Klokkenluider (Ad Bos) die was zelf zo corrupt als een malle.quote:Op zondag 12 november 2006 23:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat heb jij gerook vanavond? Jij lijkt me niet helemaal van deze wereld.
Deze fraudeurs hebben zich verrijkt over de rug van de staat (=de belastingbetaler).
Enige troost die ik daarbij heb is dat ze zelf in de hoogste belastingschaal zitten en dat er zo nog iets is teruggevloeid.
Maar is het slecht dat hij het aan het licht gebracht heeft?quote:Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die Klokkenluider (Ad Bos) die was zelf zo corrupt als een malle.
Je kunt hem een hypocriet noemen maar het doel heiligt de middelen vind ik (wat betreft het stelen van de schaduwboekhouding) maar dat doet toch niks af van het feit dat er massaal gefraudeerd is? Geef daar eens antwoord op.quote:Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die Klokkenluider (Ad Bos) die was zelf zo corrupt als een malle.
nee dat onderstreept mijn statement, dat Bos uit eigen belang handelde......quote:Op maandag 13 november 2006 00:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maar is het slecht dat hij het aan het licht gebracht heeft?
Bos was niet de enige klokkenluiderquote:Op maandag 13 november 2006 00:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee dat onderstreept mijn statement, dat Bos uit eigen belang handelde......
Alweer een klaagtopic over de belastingdienst?quote:Op zondag 12 november 2006 23:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
En dan niet zomaar misstanden, het gaat hier om grootschalige fraude en zelfverrijking over de rug van particulieren.
Hehe.quote:Op maandag 13 november 2006 00:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Alweer een klaagtopic over de belastingdienst?![]()
quote:Op maandag 13 november 2006 00:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.quote:
Voel je niet gedwongen om de fraude in de bouw te verdedigen.quote:Op maandag 13 november 2006 00:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus grootschalige zelfverrijking aan de top van bouwbedrijven is gerechtvaardigd, omdat de staat zo'n vreselijke monopolist is?quote:Op maandag 13 november 2006 01:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.
Wat is er mis met het aankaarten van een miljardenfraude?quote:Op maandag 13 november 2006 01:20 schreef Arneauxxx het volgende:
Zo, is de publieke omroep weer lekker bezig?
Als alle grote bouwbedrijven van Nederland zul je bedoelen...quote:Op maandag 13 november 2006 01:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.
Het is eenzijdig.quote:Op maandag 13 november 2006 01:22 schreef du_ke het volgende:
Wat is er mis met het aankaarten van een miljardenfraude?
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?quote:Op maandag 13 november 2006 01:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als alle grote bouwbedrijven van Nederland zul je bedoelen...![]()
Afspraken met elkaar maken om mensen meer te laten betalen, scholen, instellingen, ziekenhuizen en wie moeten dat betalen? Juist wij!
Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.quote:Dat als ons geld gaat naar een paar mensen aan de top van het bouwbedrijfsleven die hun geld waarschijnlijk niet eens in Nederland uitgeven maar op Zwitserse rekeningen hebben staan (want ja, stel je voor dat)... dat jij deze club criminelen een hand boven het hoofd durft te houden. En waarvoor eigenlijk? Wat heb jij met de graaiers van dit soort bedrijven?
Wat is er mis met zelfverrijking? Die bestaat bij de gratie van de consument.quote:Op maandag 13 november 2006 01:22 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Dus grootschalige zelfverrijking aan de top van bouwbedrijven is gerechtvaardigd, omdat de staat zo'n vreselijke monopolist is?
Ik ben benieuwd waar jouw ontbijt uit bestaatquote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat is er mis met zelfverrijking? Die bestaat bij de gratie van de consument.
Misschien wil je ooit een huis kopen.quote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?
[..]
Is dat semi libertaire gehuil echt in ieder topic noodzakelijk?quote:Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.
Een boterham gesmeerd door mamaquote:Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar jouw ontbijt uit bestaat
Een croissantje, wat sinaasappelsap en soms een kopje koffie. Erg relevant, trouwens, je krijgt een sticker.quote:Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar jouw ontbijt uit bestaat
Misschien wel.quote:Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Misschien wil je ooit een huis kopen.
Kun je ook op de inhoud ingaan, in plaats van haar te negeren?quote:Is dat semi libertaire gehuil echt in ieder topic noodzakelijk?
Jongen, doe niet zo dom. Wij betalen belasting in de hoop dat er iets goeds wordt gedaan. Als er dan meer dan 15 miljard gaat naar figuren die waarschijnlijk niet eens zelf belasting betalen in Nederland dan vind ik het sneu dat er niks aan wordt gedaan. De politiek (onder leiding van CDA en VVD) houdt die gasten een hand boven het hoofd omdat ze zelf met hun armen in de commissariaten zitten. Maar kom maar niet nog een keer zeiken als er weer geld in een bodemloze put terrecht komt. Want je reageert erg selectief. Weet je wat je met 15 miljard kunt doen?quote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?
Jahoor.. in een miljardenkartel waar iedere megabouwer in zitquote:Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.
Tjonge...quote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die inhoud heeft weinig met het topic te maken maar is hetzelfde gehuil als je keer op keer tevoorschijn tovert.quote:Op maandag 13 november 2006 01:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een croissantje, wat sinaasappelsap en soms een kopje koffie. Erg relevant, trouwens, je krijgt een sticker.
[..]
Misschien wel.
[..]
Kun je ook op de inhoud ingaan, in plaats van haar te negeren?
Het is geld van belastingbetalers. Die mensen betalen geld in een systeem waar de overheid publieke zaken regelt. Is het hier niet mee eens zijn dan maar een reden om je niet langer aan de wet te houden?quote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik betaal het alleen omdat het vaak praktisch onmogelijk is om er onderuit te komen; je wordt zoals gezegd gedwongen.quote:Op maandag 13 november 2006 01:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Jongen, doe niet zo dom. Wij betalen belasting in de hoop dat er iets goeds wordt gedaan.
Ja. Des te sneuer dat het zo verspild wordt.quote:Als er dan meer dan 15 miljard gaat naar figuren die waarschijnlijk niet eens zelf belasting betalen in Nederland dan vind ik het sneu dat er niks aan wordt gedaan. De politiek (onder leiding van CDA en VVD) houdt die gasten een hand boven het hoofd omdat ze zelf met hun armen in de commissariaten zitten. Maar kom maar niet nog een keer zeiken als er weer geld in een bodemloze put terrecht komt. Want je reageert erg selectief. Weet je wat je met 15 miljard kunt doen?
Marktwerking in Nederland.quote:Jahoor.. in een miljardenkartel waar iedere megabouwer in zitDat is zeker de marktwerking die dan opeens komt. Je leeft in dromenland!
Ja.quote:Op maandag 13 november 2006 01:41 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Het is geld van belastingbetalers. Die mensen betalen geld in een systeem waar de overheid publieke zaken regelt. Is het hier niet mee eens zijn dan maar een reden om je niet langer aan de wet te houden?
Met zo'n mentaliteit verandert er natuurlijk nooit iets; ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet staan voor wat je zegt.quote:Ik ben het ook niet altijd eens met de wet of met de positie van de staat, maar ik onderken dat het je niet aan deze wet houden en te frauderen ten behoeve van je eigen hachie, de situatie er niet beter op maakt.
Inderdaad een etter van Marokkaanse komaf die een scooter jat moet eigenlijk uitgezet worden maar dit is allemaal geen probleemquote:Op maandag 13 november 2006 01:44 schreef Toad het volgende:
Het is een bizarre vertoning hoe Nederland is omgegaan met de bouwfraude.
Denk je werkelijk dat het de bedoeling was van de mensen die in deze zaak betrokken waren, om het onrechtvaardige systeem te veranderen?quote:Op maandag 13 november 2006 01:44 schreef heiden6 het volgende:
Met zo'n mentaliteit verandert er natuurlijk nooit iets; ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet staan voor wat je zegt.
Jezus Christus, gaan we hier een discussie houden over het wel of niet betalen van belastingquote:Op maandag 13 november 2006 01:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik betaal het alleen omdat het vaak praktisch onmogelijk is om er onderuit te komen; je wordt zoals gezegd gedwongen.
[..]
Ja. Des te sneuer dat het zo verspild wordt.
Wat ik verbazingwekkend vind, is dat hier:
15 miljard euro door de plee gespoeld wordt door de overheid, dankzij afspaken van bedrijven, en je erg pissed off bent;
er jaarlijks tien keer zoveel van jou en mij wordt afgepakt, en je dat prima lijkt te vinden;
en je mij dan selectief noemt.
[..]
Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 01:50 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doet me denken aan hoe media in Amerika de kleine criminaliteit over belichten (omdat het zo makkelijk is) en zich geen moeite doen om de grote zaken aan te pakken. Zaken die ingewikkeld zijn. Je ziet dat hier ook. Als Zembla deze uitzending niet gemaakt had dan hadden we het nu over iets anders gehad. Maar tegelijkertijd zegeviert de klassejustitie en zijn we dit morgen met zijn alle weer vergeten bij wijze van spreken.quote:Op maandag 13 november 2006 02:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.
Ongelooflijk.
Is het trouwens toeval dat deze mensen niet zijn aangepakt, onder het kabinet Balkenende? (CDA/VVD) Ik denk het niet.
Jammer dat we hier niet in China wonen, wanneer het om fraude gaat. Daar gaan ze tenminste wel effectief met dit soort schoften om.
En half fok.nl maar op de VVD stemmen omdat ze vooroordelen hebben over allochtonen die 'frauderen' (!)![]()
Tja, zowiezo verbaas ik me nog steeds gigantisch dat de hele bouwfraude eigenlijk totaal niet leeft bij 'het volk'. Ze nemen die fraude eigenlijk al voor 'gewoon' aan, lijkt het wel. Maar zodra er morgen een berichtje verschijnt over een of ander tokkie-gezin dat stiekum de gemeente heeft opgelicht voor een paar duizend euro's, dan heb je zo weer 100 berichten van boze fokkers. En als het een Marokkaans gezin betreft, dan zijn het er zo nog 200 berichten extraquote:Op maandag 13 november 2006 02:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Doet me denken aan hoe media in Amerika de kleine criminaliteit over belichten (omdat het zo makkelijk is) en zich geen moeite doen om de grote zaken aan te pakken. Zaken die ingewikkeld zijn. Je ziet dat hier ook. Als Zembla deze uitzending niet gemaakt had dan hadden we het nu over iets anders gehad. Maar tegelijkertijd zegeviert de klassejustitie en zijn we dit morgen met zijn alle weer vergeten bij wijze van spreken.
Foutje, zal het ff veranderen. Dat moet natuurlijk Groen-Linkser zijnquote:
Hoe lang duurt zo'n ban?quote:Op maandag 13 november 2006 02:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heiden is trouwens geband. Jammer, want zo komt ie er toch wel erg makkelijk vanaf.
Wat is er precies mis met het afschaffen van belasting, of beter nog, de hele overheid? Het is vooral het gebrek aan inzicht dat leidt tot de gedachte dat zaken als een overheid en belasting noodzakelijk zijn. Denk je dat zoiets als een bouwfraude-affaire in een libertarische wereld mogelijk is?quote:Op maandag 13 november 2006 01:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jezus Christus, gaan we hier een discussie houden over het wel of niet betalen van belastingWat een huillie. Man, wees een vent en doe je plicht op 22 nov. Stem op de partij die de belasting afschaft.
Oh, die is er niet? Hoe kan dat nou? Niemand wil toch belasting betalen
![]()
Hoe naief kun je zijn.
![]()
Nee want een libertarische wereld is niet mogelijk. Binnen 48 uur heeft zich dan weer een regering gevormd of een burgeroorlog die alle welvaart wegzuigt zodat bouwen helemaal niet meer mogelijk is. Offwel geheel offtopic in deze discussie.quote:Op maandag 13 november 2006 09:23 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met het afschaffen van belasting, of beter nog, de hele overheid? Het is vooral het gebrek aan inzicht dat leidt tot de gedachte dat zaken als een overheid en belasting noodzakelijk zijn. Denk je dat zoiets als een bouwfraude-affaire in een libertarische wereld mogelijk is?
Niet enkel de burger en niet enkel via de belastingen. Ook je brood, auto's, stroom etc zijn er duurder door.quote:Nu is de burger de klos. Die heeft teveel betaald voor allerlei overheidsprojecten zonder dat hij daar zelf ook maar enige invloed op kon uitoefenen. En het trieste is dat het vandaag en morgen weer gebeurt zonder dat de burger het in de gaten heeft. De burger slaapt en de overheid laat het wel uit haar hoofd om hem te wekken.
Langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes en pek-en-veren voor mensen die op vrijwillige basis wat afsrpaken met elkaar gemaakt hebben??? Sinds wanneer mogen mensen niks meer met elkaar afspreken?quote:Op maandag 13 november 2006 02:18 schreef Yi-Long het volgende:
Het HOORT een gigantisch schandaal te zijn, met langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes, en de schuldigen moeten eigenlijk met pek-en-veren afgevoerd worden...
48 uur.quote:Op maandag 13 november 2006 02:28 schreef K-Billy het volgende:
Hoe lang duurt zo'n ban?
De SP is de enige partij die is gaan graven in de plannen voor de Betuwelijn, andere partijen haakten afquote:Op maandag 13 november 2006 02:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.
Ongelooflijk.
Is het trouwens toeval dat deze mensen niet zijn aangepakt, onder het kabinet Balkenende? (CDA/VVD) Ik denk het niet.
Jammer dat we hier niet in China wonen, wanneer het om fraude gaat. Daar gaan ze tenminste wel effectief met dit soort schoften om.
En half fok.nl maar op de VVD stemmen omdat ze vooroordelen hebben over allochtonen die 'frauderen' (!)![]()
Simpel antwoord: omdat niet alle mensen gelijk zijn. De overheid is er onder andere voor om zwakkeren te beschermen tegen andere mensen of tegen malafide bedrijven. Bovendien moet het land bijgehouden worden. Wie zal anders de wegen aanleggen? In een wereld waar corporaties het voor het zeggen hebben (zie de VS) ontstaan er megaconglomeraties die alle zwakkeren opkopen waardoor er maar twee groten overblijven (de thriller Jennifer Government is wel een aardig voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren als je een overheid buitenspel zet). Dwz dat ik niet tegen een kleinere overheid en belastingverlaging ben. Overbodige managers die klauwen met geld kosten moet ophoepelen en maar een echte baan gaan zoeken. Zelfde geldt voor regelneukende ambtenaren...quote:Op maandag 13 november 2006 09:23 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met het afschaffen van belasting, of beter nog, de hele overheid? Het is vooral het gebrek aan inzicht dat leidt tot de gedachte dat zaken als een overheid en belasting noodzakelijk zijn. Denk je dat zoiets als een bouwfraude-affaire in een libertarische wereld mogelijk is?
Nu is de burger de klos. Die heeft teveel betaald voor allerlei overheidsprojecten zonder dat hij daar zelf ook maar enige invloed op kon uitoefenen. En het trieste is dat het vandaag en morgen weer gebeurt zonder dat de burger het in de gaten heeft. De burger slaapt en de overheid laat het wel uit haar hoofd om hem te wekken.
Jij snapt het ook niet hè.. zoek eens op wat kartelvorming is voor je dit soort bullshit uitkraamt. En vooral: wie er beter van wordt en over de ruggen van wie in dit geval. Dan kunnen we verder praten. Fraude goedpratenquote:Op maandag 13 november 2006 11:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes en pek-en-veren voor mensen die op vrijwillige basis wat afsrpaken met elkaar gemaakt hebben??? Sinds wanneer mogen mensen niks meer met elkaar afspreken?
Dat de overheid nou zo stom is om stelselmatig teveel te betalen voor infrastructurele projecten heeft meer te maken met de monopolistische opzet daarvan, en de daaruit logisch voortvloeiende corrupte ambtenaren, dan met de bouwbedrijven.
Ten eerste is het geen fraude maar een prijsafspraak. Ten tweede is bij alle kartels die ik ken altijd de overheid direct of indirect betrokken, in een écht vrije markt komen ze niet voor.quote:Op maandag 13 november 2006 13:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Jij snapt het ook niet hè.. zoek eens op wat kartelvorming is voor je dit soort bullshit uitkraamt. En vooral: wie er beter van wordt en over de ruggen van wie in dit geval. Dan kunnen we verder praten. Fraude goedpraten![]()
Volgens mij probeer je de verantwoordelijke partijen uit de wind te houden door de schuld op iets algemeens als 'de overheid' te gooien.quote:Op maandag 13 november 2006 14:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen fraude maar een prijsafspraak. Ten tweede is bij alle kartels die ik ken altijd de overheid direct of indirect betrokken, in een écht vrije markt komen ze niet voor.
Je kent hem nog niet hij geeft de overheid overal de schuld van maar verdient onderhand wel z'n boterham aan die overheidquote:Op maandag 13 november 2006 14:21 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Volgens mij probeer je de verantwoordelijke partijen uit de wind te houden door de schuld op iets algemeens als 'de overheid' te gooien.
Een AFSPRAAK om FRAUDE te plegen.quote:Op maandag 13 november 2006 14:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ten eerste is het geen fraude maar een prijsafspraak. Ten tweede is bij alle kartels die ik ken altijd de overheid direct of indirect betrokken, in een écht vrije markt komen ze niet voor.
Je hoeft maar een paar posts van hem te lezen en je ontdekt dat het nooit aan bedrijven ligt, of verkeerde beslissingen van de overheid, nee de overheid doet het immers altijd verkeerd.quote:Op maandag 13 november 2006 14:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kent hem nog niet hij geeft de overheid overal de schuld van maar verdient onderhand wel z'n boterham aan die overheid.
Nee, ik zeg alleen dat je niet gek moet opkijken dat er afspraken worden gemaakt, ambtenaren worden omgekocht en miljarden teveel worden betaald als er maar één partij is die de opdrachten verdeelt, de overheid. Dat kon je namelijk op je vingers natellen.quote:Op maandag 13 november 2006 14:21 schreef rebel6 het volgende:
Volgens mij probeer je de verantwoordelijke partijen uit de wind te houden door de schuld op iets algemeens als 'de overheid' te gooien.
Dat is een vermeend doel van de overheid waarin zij echter geenszins slaagt. In werkelijkheid worden de zwakkeren zwak gehouden en is de burger niet meer dan een slaaf van de staat.quote:Op maandag 13 november 2006 13:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Simpel antwoord: omdat niet alle mensen gelijk zijn. De overheid is er onder andere voor om zwakkeren te beschermen tegen andere mensen of tegen malafide bedrijven.
Dat kunnen bedrijven ook. Nooit van een tolweg gehoord?quote:Bovendien moet het land bijgehouden worden. Wie zal anders de wegen aanleggen?
Hoe groter het bedrijf, hoe minder flexibel het is en hoe moeilijker het wordt om te reageren op veranderingen in de markt. Het is in die zin niet logisch dat er uiteindelijk maar een paar bedrijven overblijven.quote:In een wereld waar corporaties het voor het zeggen hebben (zie de VS) ontstaan er megaconglomeraties die alle zwakkeren opkopen waardoor er maar twee groten overblijven (de thriller Jennifer Government is wel een aardig voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren als je een overheid buitenspel zet).
Hoe wil je ooit een kleine overheid bereiken? Dat zal niet lukken door het huidige bestel te blijven steunen.quote:Dwz dat ik niet tegen een kleinere overheid en belastingverlaging ben. Overbodige managers die klauwen met geld kosten moet ophoepelen en maar een echte baan gaan zoeken. Zelfde geldt voor regelneukende ambtenaren...
Och de zwakkeren doen het hier helemaal niet slecht. Doordat ze zich hier goed onderwijs en goede zorg kunnen veroorloven.quote:Op maandag 13 november 2006 15:04 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is een vermeend doel van de overheid waarin zij echter geenszins slaagt. In werkelijkheid worden de zwakkeren zwak gehouden en is de burger niet meer dan een slaaf van de staat.
[..]
In 9 van de 10 gevallen in overheidshanden. Of in elk geval met overheidsgeld gefinancieerd. Is oo kniet zo raar die projecten kosten een en anderquote:Dat kunnen bedrijven ook. Nooit van een tolweg gehoord?
De enige manier om zoiets te veranderen is van binnenuit.quote:Hoe groter het bedrijf, hoe minder flexibel het is en hoe moeilijker het wordt om te reageren op veranderingen in de markt. Het is in die zin niet logisch dat er uiteindelijk maar een paar bedrijven overblijven.
[..]
Hoe wil je ooit een kleine overheid bereiken? Dat zal niet lukken door het huidige bestel te blijven steunen.
Het is juist duidelijk te zien hoe zwaar de politiek in het schandaal zit verweven. Wanneer Donner er werk van zou hebben gemaakt dan zou zijn partij en die van de VVD in een extreem slecht daglicht hebben gestaan en zou het kabinet knetterhard zijn gevallen doordat de politici van de VVD en CDA simpelweg niet meer te vertrouwen zouden zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 02:18 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, zowiezo verbaas ik me nog steeds gigantisch dat de hele bouwfraude eigenlijk totaal niet leeft bij 'het volk'. Ze nemen die fraude eigenlijk al voor 'gewoon' aan, lijkt het wel. Maar zodra er morgen een berichtje verschijnt over een of ander tokkie-gezin dat stiekum de gemeente heeft opgelicht voor een paar duizend euro's, dan heb je zo weer 100 berichten van boze fokkers. En als het een Marokkaans gezin betreft, dan zijn het er zo nog 200 berichten extra
Zowiezo vindt ik dat een uitzending als deze van Zembla, verstopt laat op een zondagavond, waarschijnlijk toch te weinig impact zal hebben. Iedereen pikt dit soort witte-boorden criminaliteit maar gewoon, terwijl ik me hier persoonlijk meer druk om maak dan al die andere zogenaamde 'belangrijke' onderwerpen die de politiek tegenwoordig op hun schema zet...
In Amerika wordt trouwens fraude wel erg hard aangepakt, over het algemeen. Niet altijd, en het rechtsysteem is er ook nog wel krom waardoor rijke mensen nog wel eens hun straf ontlopen, maar het is in ieder geval beter dan hier in nederland, waar blijkt dat Justitie (Donner-CDA) er eigenlijk totaal geen werk van heeft gemaakt, en de NMA heeft al die bedrijven gematst ALS ze zich dan bij de NMA zouden aansluiten. Tja... (!)
Het HOORT een gigantisch schandaal te zijn, met langdurige gevangenisstraffen, zeer hoge boetes, en de schuldigen moeten eigenlijk met pek-en-veren afgevoerd worden... maar dit is Nederland dus er gebeurt niets. Iedereen blijft aardig en gezellig bij en met elkaar. Jorritsma en Netelenbos mogen gewoon burgemeestertje spelen en handjes schudden en schouderklopjes ontvangen, etc etc etc. Ongelooflijk dat 'het volk' het pikt... maar men maakt zich meer druk om 100 vrouwen die 1 keer in de week in een burka willen rondlopen, dan om een gigantische miljardenfraude waarbij niemand bestraft wordt... (!)
Op zich een goede titel, maar eigenlijk was dat al bekend.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:14 schreef Burger1970 het volgende:
Rebel6, plaatjes en geluidsfragmentjes heb ik op mijn mac staan. (de hele uitzending) Knippen en plakken lukt me. Echter andere ideeen zijn zeer welkom
Wat vinden jullie van de e-mail titel:
15 miljard euro belastinggeld gestolen van de staat.
[..]
In Amerika..?quote:Op maandag 13 november 2006 02:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Doet me denken aan hoe media in Amerika de kleine criminaliteit over belichten (omdat het zo makkelijk is) en zich geen moeite doen om de grote zaken aan te pakken. Zaken die ingewikkeld zijn. Je ziet dat hier ook. Als Zembla deze uitzending niet gemaakt had dan hadden we het nu over iets anders gehad. Maar tegelijkertijd zegeviert de klassejustitie en zijn we dit morgen met zijn alle weer vergeten bij wijze van spreken.
Nou ja, Nederlandse politici kunnen wel weer wat leren van de Amerikanense rechtspraak inzake witte boordencriminaliteit. Als de bazen van Enron levenslang kunnen krijgen dan moeten ze dat hier ook kunnen geven als er mensen te dupe worden van oplichters of dieven.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:34 schreef RobieHood het volgende:
[..]
In Amerika..?
Er is in Nederland ook een partij die het alleen maar over geld en zwaarder straffen heeft.....
Die pakken de grote zaken ook niet aan... want dan vallen ze zelf door de mand...
Aangezien ik van binnenuit e.e.a. heb mee mogen maken:quote:Op zondag 12 november 2006 23:09 schreef dwergplaneet het volgende:
De bouwbedrijven hebben de samenleving voor tientallen miljarden euri gedupeerd. De boetes zijn in totaal nog geen half miljard. De klokkeluiders van de bouwfraude zijn uitgekotst. De bestuurders van de bouwbedrijven die aan de fraude meededen, zitten er nog. En die bestuurders zijn er qua beloning fors op vooruit gegaan. Vele politici, vooral van het CDA en de VVD, waren in de bouwfraude betrokken. Er is nooit serieus onderzoek gedaan naar de ambtenaren. Dit zijn de nogal onthutsende conclusies die Zembla nu doet, vijf jaar na het bekend worden van de bouwfraude.
Kun je daar misschien meer over vertellen?quote:Op donderdag 16 november 2006 09:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aangezien ik van binnenuit e.e.a. heb mee mogen maken:
- er is weldegelijk geprobeerd om de bouwbedrijven aan te pakken: dat is echter jammerlijk mislukt (van de andere kant: als het wel gelukt was had dat misschien het ontslag van vele onschuldige werknemers ingeluid, wat ook niet geweldig is).
Gedwongen elkaar kapot concurreren?quote:- de bouwfraude was een reactie op een onzalig systeem waarmee bouwbedrijven werden gedwongen om elkaar kapot te concureren. Ik praat het niet goed, maar de regelgeving klopte gewoon niet.
Inderdaad een groot schandaal. En de Quote-500 maar groeien met mensen die op zo'n manier hun geld 'verdienen'.quote:- Een veel groter schandaal is de prijsopdrijving met betrekking tot bouwgrond, wat de maatschappij nog veel meer geld kost.
Vooral PvdAers? Ik maar denken dat de grondbusiness wemelde van de CDAers en VVDers.quote:Een schandaal waar met name PvdA-ers bij betrokken zijn (is dat geen leuk onderwerp voor Zembla vlak voor de verkiezingen? Ach nee, wij zijn niet geïnteresseerd in de waarheid, wij zijn volksmenners).
Het is natuurlijk schandalig dat de overheid gechanteerd kan worden met banen. Maar het is wel iets wat heel vaak gebeurt.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
- er is weldegelijk geprobeerd om de bouwbedrijven aan te pakken: dat is echter jammerlijk mislukt (van de andere kant: als het wel gelukt was had dat misschien het ontslag van vele onschuldige werknemers ingeluid, wat ook niet geweldig is).
Dat systeem heet de vrije markt.quote:- de bouwfraude was een reactie op een onzalig systeem waarmee bouwbedrijven werden gedwongen om elkaar kapot te concureren. Ik praat het niet goed, maar de regelgeving klopte gewoon niet.
Er is ooit een Zembla uitzending geweest over de prijsopdrijving van bouwgrond:quote:- Een veel groter schandaal is de prijsopdrijving met betrekking tot bouwgrond, wat de maatschappij nog veel meer geld kost. Een schandaal waar met name PvdA-ers bij betrokken zijn (is dat geen leuk onderwerp voor Zembla vlak voor de verkiezingen? Ach nee, wij zijn niet geïnteresseerd in de waarheid, wij zijn volksmenners).
Dat is het hele punt ook bij mij. Want wat was er gebeurd als Donner een echt onafhankelijk onderzoek had laten doen naar de betrokkenheid van Jorritsma en andere politici? Dan was de VVD en waarschijnlijk ook het CDA de meest uitgekotste partijen van dit moment geweest... Geen enkele Nederlander zou dit pikken, we worden gewoon genaaid. Ik las laatst nog ergens dat de bouwfraude per persoon voor een minimum aan 625 euro had gekost. Eigenlijk is dat dus gestolen, we zijn allemaal bestolen doordat we belasting betalen en de belasting gewoon wordt gejat.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:40 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou zowiezo de leugen van Donner in de 2de kamer eruit belichtten, waar hij zei dat de naam van Jorritsma er later door een ander bij geschreven was, wat een zeer grote leugen blijkt te zijn.
Ook dat Justitie gewoon gigantisch heeft gefaald in het vervolgen er van (als je al van 'falen' kunt spreken, wanneer ze het amper geprobeerd hebben) , en dat al die criminelen nog gewoon gigantiche goedbetaalde baantjes op nog steeds belangrijke posities hebben, en dat naar alle waarschijnlijkheid men gewoon door blijft gaan met de bouwfraude...
er viel ook niet veel meer te halen.quote:Op zondag 12 november 2006 23:09 schreef dwergplaneet het volgende:
De boetes zijn in totaal nog geen half miljard
Eigenlijk is dat nog smeriger, want dan had het gewoon gigantisch veel mensen in de werkloosheid gegooid als er daadwerkelijk veel bedrijven hierdoor failliet zouden raken.quote:Op zondag 19 november 2006 23:46 schreef Napalm het volgende:
[..]
er viel ook niet veel meer te halen.
De bouw-bv waren al (vroeg) heel sneaky leeg gehaald zodat bij grote claims gewoon het zaakje op papier failliet hadden laten gaan.
Je kunt gewoon de verantwoordelijke bazen keihard aanpakken en vastzetten, en dan zullen de opvolgers het heus niet OOK zo doen. Als ze dat wel doen, dan wederom keihard (prive) aanpakken en vastzetten (langere tijd). Net zolang totdat al die misdadigers het doorhebben dat we dit niet pikken.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is maar ten dele waar. De overheid is als afnemer in veel markten monopolist of zo'n grote speler, dat bedrijven in hoge mate van zijn opdrachten afhankelijk zijn. Als een groot overheidsproject naar een ander gaat, heb jij een hoop duur personeel op de bank zitten dat toch doorbetaald moet worden. Dan kun je maar beter wat onder de kostprijs gaan zitten, dan maak je weliswaar verlies op die opdracht, maar het verlies is nog altijd minder dan als de opdracht helemaal niet doorgaat. Als die kostprijs voor andere bieders dan ook nog eens veel lager ligt, bv omdat ze uit een land komen met lagere loonkosten, dan wordt het helemaal moeilijk. Uiteindelijk heeft de overheid er alleen maar zichzelf mee, want het leidt ertoe dat bedrijven met kwaliteit moeten sjoemelen om zelf overeind te blijven, en dat alleen de grootste en goedkoopste aanbieders overblijven, waardoor werkgelegenheid, kwaliteit en innovatiekracht verloren gaan.quote:
Ik denk dat die gewoon waren overgezet naar de nieuwe BVs. Ik weet niet exact de details maar het was slim gedaan.quote:Op zondag 19 november 2006 23:49 schreef sjakie007 het volgende:
Eigenlijk is dat nog smeriger, want dan had het gewoon gigantisch veel mensen in de werkloosheid gegooid als er daadwerkelijk veel bedrijven hierdoor failliet zouden raken.
Ze hebben toch nog gewoon dezelfde eigenaren? Kunnen die dan niet vervolgd worden door Jusititie?quote:Op maandag 20 november 2006 10:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik denk dat die gewoon waren overgezet naar de nieuwe BVs. Ik weet niet exact de details maar het was slim gedaan.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het meeste geld zal worden weggesluist.quote:EN nu een paar hondermiljoen boete (gezamenlijk) valt best mee maar een miljardenboete was vast ontweken. Dat is dan ook het hele probleem;grote bedrijven kunnen heel snel handelen als het om belangrijke zaken (geld) gaat. Hoe belangrijker de zaak hoe trager de overheid wordt..
Gewoon kijken of er de mogelijkheid is om de betrokkenen persoonlijk aansprakelijk te stellen. Indien mogelijk gewoon strafrechtelijk vervolgen.quote:Op maandag 20 november 2006 16:11 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ze hebben toch nog gewoon dezelfde eigenaren? Kunnen die dan niet vervolgd worden door Jusititie?
Je verschuilen achter een BV. gaan niet zo makkelijk meer tegenwoordig dacht ik.
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt dat het meeste geld zal worden weggesluist.
Maar dat is toch geen reden om zulke lage boetes op te leggen?
Gewoon beslag leggen op hun huizen en auto's, zal ze leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |