quote:Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Klokkenluiders zijn verraders die handelen uit eigen belang en op het eind 1ling zijn.
Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?quote:Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Klokkenluiders zijn verraders die handelen uit eigen belang en op het eind 1ling zijn.
Gezien jou historie hier op FOK! weet ik dat ik je bloedserieus moet nemen. Maar ik geef je de kans om je te verduidelijken. Wat is er mis met mensen die misstanden aan de kaak stellen? En dan niet zomaar misstanden, het gaat hier om grootschalige fraude en zelfverrijking over de rug van particulieren. Het Ronald mcDonaldhuis is zelfs opgelichtquote:Op zondag 12 november 2006 23:36 schreef JohnDope het volgende:
Wie mijn statement ontkent, is niet van deze wereld.
Ja, want fraude okequote:Op zondag 12 november 2006 23:43 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?
Wat heb jij gerook vanavond? Jij lijkt me niet helemaal van deze wereld.quote:Op zondag 12 november 2006 23:36 schreef JohnDope het volgende:
Wie mijn statement ontkent, is niet van deze wereld.
Fraudeurs zijn harde werkende mensen die zorgen voor de economie, VVD-stemmers, zijn rijk, betalen veel belasting (jahoorquote:Op zondag 12 november 2006 23:43 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?
Die Klokkenluider (Ad Bos) die was zelf zo corrupt als een malle.quote:Op zondag 12 november 2006 23:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat heb jij gerook vanavond? Jij lijkt me niet helemaal van deze wereld.
Deze fraudeurs hebben zich verrijkt over de rug van de staat (=de belastingbetaler).
Enige troost die ik daarbij heb is dat ze zelf in de hoogste belastingschaal zitten en dat er zo nog iets is teruggevloeid.
Maar is het slecht dat hij het aan het licht gebracht heeft?quote:Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die Klokkenluider (Ad Bos) die was zelf zo corrupt als een malle.
Je kunt hem een hypocriet noemen maar het doel heiligt de middelen vind ik (wat betreft het stelen van de schaduwboekhouding) maar dat doet toch niks af van het feit dat er massaal gefraudeerd is? Geef daar eens antwoord op.quote:Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die Klokkenluider (Ad Bos) die was zelf zo corrupt als een malle.
nee dat onderstreept mijn statement, dat Bos uit eigen belang handelde......quote:Op maandag 13 november 2006 00:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maar is het slecht dat hij het aan het licht gebracht heeft?
Bos was niet de enige klokkenluiderquote:Op maandag 13 november 2006 00:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nee dat onderstreept mijn statement, dat Bos uit eigen belang handelde......
Alweer een klaagtopic over de belastingdienst?quote:Op zondag 12 november 2006 23:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
En dan niet zomaar misstanden, het gaat hier om grootschalige fraude en zelfverrijking over de rug van particulieren.
Hehe.quote:Op maandag 13 november 2006 00:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Alweer een klaagtopic over de belastingdienst?![]()
quote:Op maandag 13 november 2006 00:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.quote:
Voel je niet gedwongen om de fraude in de bouw te verdedigen.quote:Op maandag 13 november 2006 00:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus grootschalige zelfverrijking aan de top van bouwbedrijven is gerechtvaardigd, omdat de staat zo'n vreselijke monopolist is?quote:Op maandag 13 november 2006 01:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.
Wat is er mis met het aankaarten van een miljardenfraude?quote:Op maandag 13 november 2006 01:20 schreef Arneauxxx het volgende:
Zo, is de publieke omroep weer lekker bezig?
Als alle grote bouwbedrijven van Nederland zul je bedoelen...quote:Op maandag 13 november 2006 01:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.
Het is eenzijdig.quote:Op maandag 13 november 2006 01:22 schreef du_ke het volgende:
Wat is er mis met het aankaarten van een miljardenfraude?
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?quote:Op maandag 13 november 2006 01:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als alle grote bouwbedrijven van Nederland zul je bedoelen...![]()
Afspraken met elkaar maken om mensen meer te laten betalen, scholen, instellingen, ziekenhuizen en wie moeten dat betalen? Juist wij!
Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.quote:Dat als ons geld gaat naar een paar mensen aan de top van het bouwbedrijfsleven die hun geld waarschijnlijk niet eens in Nederland uitgeven maar op Zwitserse rekeningen hebben staan (want ja, stel je voor dat)... dat jij deze club criminelen een hand boven het hoofd durft te houden. En waarvoor eigenlijk? Wat heb jij met de graaiers van dit soort bedrijven?
Wat is er mis met zelfverrijking? Die bestaat bij de gratie van de consument.quote:Op maandag 13 november 2006 01:22 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Dus grootschalige zelfverrijking aan de top van bouwbedrijven is gerechtvaardigd, omdat de staat zo'n vreselijke monopolist is?
Ik ben benieuwd waar jouw ontbijt uit bestaatquote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat is er mis met zelfverrijking? Die bestaat bij de gratie van de consument.
Misschien wil je ooit een huis kopen.quote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?
[..]
Is dat semi libertaire gehuil echt in ieder topic noodzakelijk?quote:Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.
Een boterham gesmeerd door mamaquote:Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar jouw ontbijt uit bestaat
Een croissantje, wat sinaasappelsap en soms een kopje koffie. Erg relevant, trouwens, je krijgt een sticker.quote:Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar jouw ontbijt uit bestaat
Misschien wel.quote:Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Misschien wil je ooit een huis kopen.
Kun je ook op de inhoud ingaan, in plaats van haar te negeren?quote:Is dat semi libertaire gehuil echt in ieder topic noodzakelijk?
Jongen, doe niet zo dom. Wij betalen belasting in de hoop dat er iets goeds wordt gedaan. Als er dan meer dan 15 miljard gaat naar figuren die waarschijnlijk niet eens zelf belasting betalen in Nederland dan vind ik het sneu dat er niks aan wordt gedaan. De politiek (onder leiding van CDA en VVD) houdt die gasten een hand boven het hoofd omdat ze zelf met hun armen in de commissariaten zitten. Maar kom maar niet nog een keer zeiken als er weer geld in een bodemloze put terrecht komt. Want je reageert erg selectief. Weet je wat je met 15 miljard kunt doen?quote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?
Jahoor.. in een miljardenkartel waar iedere megabouwer in zitquote:Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.
Tjonge...quote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die inhoud heeft weinig met het topic te maken maar is hetzelfde gehuil als je keer op keer tevoorschijn tovert.quote:Op maandag 13 november 2006 01:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een croissantje, wat sinaasappelsap en soms een kopje koffie. Erg relevant, trouwens, je krijgt een sticker.
[..]
Misschien wel.
[..]
Kun je ook op de inhoud ingaan, in plaats van haar te negeren?
Het is geld van belastingbetalers. Die mensen betalen geld in een systeem waar de overheid publieke zaken regelt. Is het hier niet mee eens zijn dan maar een reden om je niet langer aan de wet te houden?quote:Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik betaal het alleen omdat het vaak praktisch onmogelijk is om er onderuit te komen; je wordt zoals gezegd gedwongen.quote:Op maandag 13 november 2006 01:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Jongen, doe niet zo dom. Wij betalen belasting in de hoop dat er iets goeds wordt gedaan.
Ja. Des te sneuer dat het zo verspild wordt.quote:Als er dan meer dan 15 miljard gaat naar figuren die waarschijnlijk niet eens zelf belasting betalen in Nederland dan vind ik het sneu dat er niks aan wordt gedaan. De politiek (onder leiding van CDA en VVD) houdt die gasten een hand boven het hoofd omdat ze zelf met hun armen in de commissariaten zitten. Maar kom maar niet nog een keer zeiken als er weer geld in een bodemloze put terrecht komt. Want je reageert erg selectief. Weet je wat je met 15 miljard kunt doen?
Marktwerking in Nederland.quote:Jahoor.. in een miljardenkartel waar iedere megabouwer in zitDat is zeker de marktwerking die dan opeens komt. Je leeft in dromenland!
Ja.quote:Op maandag 13 november 2006 01:41 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Het is geld van belastingbetalers. Die mensen betalen geld in een systeem waar de overheid publieke zaken regelt. Is het hier niet mee eens zijn dan maar een reden om je niet langer aan de wet te houden?
Met zo'n mentaliteit verandert er natuurlijk nooit iets; ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet staan voor wat je zegt.quote:Ik ben het ook niet altijd eens met de wet of met de positie van de staat, maar ik onderken dat het je niet aan deze wet houden en te frauderen ten behoeve van je eigen hachie, de situatie er niet beter op maakt.
Inderdaad een etter van Marokkaanse komaf die een scooter jat moet eigenlijk uitgezet worden maar dit is allemaal geen probleemquote:Op maandag 13 november 2006 01:44 schreef Toad het volgende:
Het is een bizarre vertoning hoe Nederland is omgegaan met de bouwfraude.
Denk je werkelijk dat het de bedoeling was van de mensen die in deze zaak betrokken waren, om het onrechtvaardige systeem te veranderen?quote:Op maandag 13 november 2006 01:44 schreef heiden6 het volgende:
Met zo'n mentaliteit verandert er natuurlijk nooit iets; ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet staan voor wat je zegt.
Jezus Christus, gaan we hier een discussie houden over het wel of niet betalen van belastingquote:Op maandag 13 november 2006 01:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik betaal het alleen omdat het vaak praktisch onmogelijk is om er onderuit te komen; je wordt zoals gezegd gedwongen.
[..]
Ja. Des te sneuer dat het zo verspild wordt.
Wat ik verbazingwekkend vind, is dat hier:
15 miljard euro door de plee gespoeld wordt door de overheid, dankzij afspaken van bedrijven, en je erg pissed off bent;
er jaarlijks tien keer zoveel van jou en mij wordt afgepakt, en je dat prima lijkt te vinden;
en je mij dan selectief noemt.
[..]
Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 01:50 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doet me denken aan hoe media in Amerika de kleine criminaliteit over belichten (omdat het zo makkelijk is) en zich geen moeite doen om de grote zaken aan te pakken. Zaken die ingewikkeld zijn. Je ziet dat hier ook. Als Zembla deze uitzending niet gemaakt had dan hadden we het nu over iets anders gehad. Maar tegelijkertijd zegeviert de klassejustitie en zijn we dit morgen met zijn alle weer vergeten bij wijze van spreken.quote:Op maandag 13 november 2006 02:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.
Ongelooflijk.
Is het trouwens toeval dat deze mensen niet zijn aangepakt, onder het kabinet Balkenende? (CDA/VVD) Ik denk het niet.
Jammer dat we hier niet in China wonen, wanneer het om fraude gaat. Daar gaan ze tenminste wel effectief met dit soort schoften om.
En half fok.nl maar op de VVD stemmen omdat ze vooroordelen hebben over allochtonen die 'frauderen' (!)![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |