abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43493225
De bouwbedrijven hebben de samenleving voor tientallen miljarden euri gedupeerd. De boetes zijn in totaal nog geen half miljard. De klokkeluiders van de bouwfraude zijn uitgekotst. De bestuurders van de bouwbedrijven die aan de fraude meededen, zitten er nog. En die bestuurders zijn er qua beloning fors op vooruit gegaan. Vele politici, vooral van het CDA en de VVD, waren in de bouwfraude betrokken. Er is nooit serieus onderzoek gedaan naar de ambtenaren. Dit zijn de nogal onthutsende conclusies die Zembla nu doet, vijf jaar na het bekend worden van de bouwfraude.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43493871
Een herhaling van de situatie in het klein in Limburg tussen 1980 en begin jaren negentig Voornamelijk CDA-poltici die massaal frauderen hand in hand met bouwbedrijven.
Die gouverneur, Kremers, was er toen ook al bij betrokken.

Het is een schandaal dat mensen er zo makkelijk mee wegkomen. Zo'n hele Jorritsma en familie zou voor jaren in het gevang moeten komen vanwege belangenverstrengeling (of ze mogen de schade terugbetalen natuurlijk).

Het is ongelooflijk dat klokkenluiders niet beschermd worden in Nederland.. Dan zou het snel afgelopen zijn met dit soort witte boorden criminelen. Het enige wat een van de klokkenluiders gekregen heeft is een kerstkaart van Brinkhorst (hij zal die kaart met een autoverkoopglimlach ondertekend hebben)

Als het volk er weet van zou hebben zou niemand meer op de VVD en het CDA stemmen, lijkt mij. De Nederlandse bevolking is opgelicht voor minimaal 15 miljard euro en in de campagne gaat het alleen maar over het gedrag van Wouter Bos
pi_43494052
Klokkenluiders zijn verraders die handelen uit eigen belang en op het eind 1ling zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43494116
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Klokkenluiders zijn verraders die handelen uit eigen belang en op het eind 1ling zijn.
Wanneer start je met je theaterprogramma?
pi_43494252
Wie mijn statement ontkent, is niet van deze wereld.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43494458
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:31 schreef JohnDope het volgende:
Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?
pi_43494475
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:36 schreef JohnDope het volgende:
Gezien jou historie hier op FOK! weet ik dat ik je bloedserieus moet nemen. Maar ik geef je de kans om je te verduidelijken. Wat is er mis met mensen die misstanden aan de kaak stellen? En dan niet zomaar misstanden, het gaat hier om grootschalige fraude en zelfverrijking over de rug van particulieren. Het Ronald mcDonaldhuis is zelfs opgelicht

Zoals ik al aangaf: de klokkenluiders zijn uitgekots en zijn er niks mee opgeschoten. Ze wisten (neem ik aan) dat de wet hun niet beschermd. Waarom zouden ze het dan doen?
pi_43494491
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:43 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Nee, fraudeurs verraden de samenleving. En fraudeurs handelen niet uit eigen belang wou je zeggen?
Ja, want fraude oke

Maar de maatschappij is wel flink genaaid, dan heb ik het vooral over de projecten zoals kerken, ziekenhuizen scholen etc.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_43494515
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:36 schreef JohnDope het volgende:
Wat heb jij gerook vanavond? Jij lijkt me niet helemaal van deze wereld.

Deze fraudeurs hebben zich verrijkt over de rug van de staat (=de belastingbetaler).
Enige troost die ik daarbij heb is dat ze zelf in de hoogste belastingschaal zitten en dat er zo nog iets is teruggevloeid.
pi_43494585
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:43 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Fraudeurs zijn harde werkende mensen die zorgen voor de economie, VVD-stemmers, zijn rijk, betalen veel belasting (jahoor )

In werkelijkheid schaden zij juist de economie en weten ze via een om weg altijd weer een manier om relatief weinig belasting te betalen... dit zijn de werkelijke landverraders. De mensen die jatten van gewone burgers om er zelf nog rijken van te worden. Maar ja, iedereen weet dat alleen Johnny Dope niet.
pi_43494816
Tja was te verwachten dit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43495001
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat heb jij gerook vanavond? Jij lijkt me niet helemaal van deze wereld.

Deze fraudeurs hebben zich verrijkt over de rug van de staat (=de belastingbetaler).
Enige troost die ik daarbij heb is dat ze zelf in de hoogste belastingschaal zitten en dat er zo nog iets is teruggevloeid.
Die Klokkenluider (Ad Bos) die was zelf zo corrupt als een malle.
  maandag 13 november 2006 @ 00:07:20 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43495129
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar is het slecht dat hij het aan het licht gebracht heeft?
pi_43495136
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kunt hem een hypocriet noemen maar het doel heiligt de middelen vind ik (wat betreft het stelen van de schaduwboekhouding) maar dat doet toch niks af van het feit dat er massaal gefraudeerd is? Geef daar eens antwoord op.
pi_43495171
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar is het slecht dat hij het aan het licht gebracht heeft?
nee dat onderstreept mijn statement, dat Bos uit eigen belang handelde......
pi_43495405
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee dat onderstreept mijn statement, dat Bos uit eigen belang handelde......
Bos was niet de enige klokkenluider Kijk straks de herhaling van Zembla even, anders weet je niet waar het om gaat.
pi_43495658
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

En dan niet zomaar misstanden, het gaat hier om grootschalige fraude en zelfverrijking over de rug van particulieren.
Alweer een klaagtopic over de belastingdienst?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_43495711
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hehe.
Ah, het is wel zo dat de staat geen concurrentie duldt als het gaat om diefstal.
pi_43495727
quote:

[..]

pi_43496785
quote:
Op maandag 13 november 2006 00:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.
pi_43496823
quote:

[..]

Voel je niet gedwongen om de fraude in de bouw te verdedigen.

Er wordt in de documentaire gesuggereerd dat er ook een oud-kamerlid van de PvdA bij betrokken was.
pi_43496836
Zo, is de publieke omroep weer lekker bezig?
pi_43496873
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als een paar bouwbedrijven een hoge prijs rekenen waar de klant mee akkoord gaat, ga je lopen miepen over concurrentie, en vervolgens ga je zitten gapen als het gaat om de grootste roofbende van Nederland, die ook nog eens een monopoliepositie afdwingt met geweld? Dit overigens in tegenstelling tot de bouwbedrijven, die maken gewoon afspraken met elkaar.
Dus grootschalige zelfverrijking aan de top van bouwbedrijven is gerechtvaardigd, omdat de staat zo'n vreselijke monopolist is?
pi_43496879
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:20 schreef Arneauxxx het volgende:
Zo, is de publieke omroep weer lekker bezig?
Wat is er mis met het aankaarten van een miljardenfraude?
pi_43496894
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als alle grote bouwbedrijven van Nederland zul je bedoelen...

Afspraken met elkaar maken om mensen meer te laten betalen, scholen, instellingen, ziekenhuizen en wie moeten dat betalen? Juist wij! Ben jij soms te stom om dat in te zien. Dat als ons geld gaat naar een paar mensen aan de top van het bouwbedrijfsleven die hun geld waarschijnlijk niet eens in Nederland uitgeven maar op Zwitserse rekeningen hebben staan (want ja, stel je voor dat)... dat jij deze club criminelen een hand boven het hoofd durft te houden. En waarvoor eigenlijk? Wat heb jij met de graaiers van dit soort bedrijven? En probeer een vergelijking met de overheid dit maal uit de weg te gaan, je maakt je compleet belachelijk
pi_43497012
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:22 schreef du_ke het volgende:
Wat is er mis met het aankaarten van een miljardenfraude?
Het is eenzijdig.
pi_43497017
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:30 schreef Arneauxxx het volgende:

[..]

Het is eenzijdig.
Hoe bedoel je?
pi_43497024
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als alle grote bouwbedrijven van Nederland zul je bedoelen...

Afspraken met elkaar maken om mensen meer te laten betalen, scholen, instellingen, ziekenhuizen en wie moeten dat betalen? Juist wij!
En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?
quote:
Dat als ons geld gaat naar een paar mensen aan de top van het bouwbedrijfsleven die hun geld waarschijnlijk niet eens in Nederland uitgeven maar op Zwitserse rekeningen hebben staan (want ja, stel je voor dat)... dat jij deze club criminelen een hand boven het hoofd durft te houden. En waarvoor eigenlijk? Wat heb jij met de graaiers van dit soort bedrijven?
Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.
pi_43497030
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:30 schreef Arneauxxx het volgende:

[..]

Het is eenzijdig.
Welke andere kant van deze zaak zou nog meer belicht moeten worden dan?
pi_43497037
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:22 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Dus grootschalige zelfverrijking aan de top van bouwbedrijven is gerechtvaardigd, omdat de staat zo'n vreselijke monopolist is?
Wat is er mis met zelfverrijking? Die bestaat bij de gratie van de consument.
  maandag 13 november 2006 @ 01:32:45 #31
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43497047
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar jouw ontbijt uit bestaat
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_43497051
quote:

[..]

En wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de belastingdienst. Ik heb niets laten bouwen, jij wel?
[..]
Misschien wil je ooit een huis kopen.
quote:
Ik heb er niets mee, maar zoals gezegd interesseert het me niet wat ze uitspoken, ware het niet dat eerder genoemde dienst me geld aftroggelt en die naar ze doorsluist. die bedrijven spreken maar af, zal me een worst wezen. Als het te gortig wordt springt er heus wel iemand in dat prijsgat.
Is dat semi libertaire gehuil echt in ieder topic noodzakelijk?
pi_43497055
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Een boterham gesmeerd door mama .
pi_43497095
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Een croissantje, wat sinaasappelsap en soms een kopje koffie. Erg relevant, trouwens, je krijgt een sticker.
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien wil je ooit een huis kopen.
Misschien wel.
quote:
Is dat semi libertaire gehuil echt in ieder topic noodzakelijk?
Kun je ook op de inhoud ingaan, in plaats van haar te negeren?
pi_43497099
quote:

[..]

Jongen, doe niet zo dom. Wij betalen belasting in de hoop dat er iets goeds wordt gedaan. Als er dan meer dan 15 miljard gaat naar figuren die waarschijnlijk niet eens zelf belasting betalen in Nederland dan vind ik het sneu dat er niks aan wordt gedaan. De politiek (onder leiding van CDA en VVD) houdt die gasten een hand boven het hoofd omdat ze zelf met hun armen in de commissariaten zitten. Maar kom maar niet nog een keer zeiken als er weer geld in een bodemloze put terrecht komt. Want je reageert erg selectief. Weet je wat je met 15 miljard kunt doen?

[..]
quote:
Jahoor.. in een miljardenkartel waar iedere megabouwer in zit Dat is zeker de marktwerking die dan opeens komt. Je leeft in dromenland!
pi_43497116
quote:

[..]

Tjonge...
pi_43497130
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een croissantje, wat sinaasappelsap en soms een kopje koffie. Erg relevant, trouwens, je krijgt een sticker.
[..]

Misschien wel.
[..]

Kun je ook op de inhoud ingaan, in plaats van haar te negeren?
Die inhoud heeft weinig met het topic te maken maar is hetzelfde gehuil als je keer op keer tevoorschijn tovert.
pi_43497158
quote:

[..]

Het is geld van belastingbetalers. Die mensen betalen geld in een systeem waar de overheid publieke zaken regelt. Is het hier niet mee eens zijn dan maar een reden om je niet langer aan de wet te houden?

Ik ben het ook niet altijd eens met de wet of met de positie van de staat, maar ik onderken dat het je niet aan deze wet houden en te frauderen ten behoeve van je eigen hachie, de situatie er niet beter op maakt.
pi_43497160
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Jongen, doe niet zo dom. Wij betalen belasting in de hoop dat er iets goeds wordt gedaan.
Spreek voor jezelf. Ik betaal het alleen omdat het vaak praktisch onmogelijk is om er onderuit te komen; je wordt zoals gezegd gedwongen.
quote:
Als er dan meer dan 15 miljard gaat naar figuren die waarschijnlijk niet eens zelf belasting betalen in Nederland dan vind ik het sneu dat er niks aan wordt gedaan. De politiek (onder leiding van CDA en VVD) houdt die gasten een hand boven het hoofd omdat ze zelf met hun armen in de commissariaten zitten. Maar kom maar niet nog een keer zeiken als er weer geld in een bodemloze put terrecht komt. Want je reageert erg selectief. Weet je wat je met 15 miljard kunt doen?
Ja. Des te sneuer dat het zo verspild wordt.

Wat ik verbazingwekkend vind, is dat hier:

15 miljard euro door de plee gespoeld wordt door de overheid, dankzij afspaken van bedrijven, en je erg pissed off bent;
er jaarlijks tien keer zoveel van jou en mij wordt afgepakt, en je dat prima lijkt te vinden;

en je mij dan selectief noemt.
quote:
Jahoor.. in een miljardenkartel waar iedere megabouwer in zit Dat is zeker de marktwerking die dan opeens komt. Je leeft in dromenland!
Marktwerking in Nederland. Wie leeft er nou in dromenland?
pi_43497188
Edit EWK: doodsverwensing.

[ Bericht 96% gewijzigd door ExtraWaskracht op 13-11-2006 01:44:28 ]
pi_43497200
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:41 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Het is geld van belastingbetalers. Die mensen betalen geld in een systeem waar de overheid publieke zaken regelt. Is het hier niet mee eens zijn dan maar een reden om je niet langer aan de wet te houden?
Ja.
quote:
Ik ben het ook niet altijd eens met de wet of met de positie van de staat, maar ik onderken dat het je niet aan deze wet houden en te frauderen ten behoeve van je eigen hachie, de situatie er niet beter op maakt.
Met zo'n mentaliteit verandert er natuurlijk nooit iets; ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet staan voor wat je zegt.
pi_43497205
Het is een bizarre vertoning hoe Nederland is omgegaan met de bouwfraude.
Linkje naar Zembla: http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_detail.jsp?maintopic=424&subtopic=4177
pi_43497214
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:44 schreef Toad het volgende:
Het is een bizarre vertoning hoe Nederland is omgegaan met de bouwfraude.
Inderdaad een etter van Marokkaanse komaf die een scooter jat moet eigenlijk uitgezet worden maar dit is allemaal geen probleem .
pi_43497253
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:44 schreef heiden6 het volgende:

Met zo'n mentaliteit verandert er natuurlijk nooit iets; ik vind wel dat je zoveel mogelijk moet staan voor wat je zegt.
Denk je werkelijk dat het de bedoeling was van de mensen die in deze zaak betrokken waren, om het onrechtvaardige systeem te veranderen?

Ze hebben de belastingbetaler behoorlijk genaaid en zijn er zelf voor naar de Antillen gegaan. Dat is toch geen manier om het systeem te veranderen?
  maandag 13 november 2006 @ 01:50:28 #45
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43497263

De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_43497276
Zou Hofstra daarom van de A6-A9 verbidning zijn afgestapt, met andere projecten val zeker meer te verdienen.
pi_43497285
quote:
Op maandag 13 november 2006 01:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Ik betaal het alleen omdat het vaak praktisch onmogelijk is om er onderuit te komen; je wordt zoals gezegd gedwongen.
[..]

Ja. Des te sneuer dat het zo verspild wordt.

Wat ik verbazingwekkend vind, is dat hier:

15 miljard euro door de plee gespoeld wordt door de overheid, dankzij afspaken van bedrijven, en je erg pissed off bent;
er jaarlijks tien keer zoveel van jou en mij wordt afgepakt, en je dat prima lijkt te vinden;

en je mij dan selectief noemt.
[..]
Jezus Christus, gaan we hier een discussie houden over het wel of niet betalen van belasting Wat een huillie. Man, wees een vent en doe je plicht op 22 nov. Stem op de partij die de belasting afschaft. Oh, die is er niet? Hoe kan dat nou? Niemand wil toch belasting betalen Hoe naief kun je zijn. Affijn, ik kan die gangsters aan de top van die bouwbedrijven niet controleren omdat ik daar verder niks over te zeggen heb. Ik kan wél kiezen op een politieke partij die belastingverlagingen wil (doe ik niet, het komt toch nooit ten goeden van de juiste mensen) doorvoeren. Daar heb ik zicht op en als ze het niet doen dan straf ik ze 4 jaar later af. Dat ik je dit trouwens moet uitleggen. Alsof je zelf niet kunt nadenken. Jij zou het liefst willen dat ze met rust gelaten kunnen worden zeker. Wat heb jij daaraan? De overheid zal de tekorten alleen maar opvullen met bezuinigingen of belastingverhogingen. Wordt je weer genaaid. Ben je dan blij? Je wil gewoon niet toegeven dat je eigenlijk net zo'n rijke gangster wil zijn. Het zijn je voorbeelden. Want Greed = good (opzoeken waar ik die vandaan heb)...
  maandag 13 november 2006 @ 02:02:41 #48
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_43497395
quote:
Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.

Ongelooflijk.

Is het trouwens toeval dat deze mensen niet zijn aangepakt, onder het kabinet Balkenende? (CDA/VVD) Ik denk het niet.

Jammer dat we hier niet in China wonen, wanneer het om fraude gaat. Daar gaan ze tenminste wel effectief met dit soort schoften om.

En half fok.nl maar op de VVD stemmen omdat ze vooroordelen hebben over allochtonen die 'frauderen' (!)
pi_43497407
Interessante docu en de pers heeft ook liggen slapen.

Komt ie op internet want ik heb hem maar half gezien
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43497427
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je bent er nog een aantal vergeten (Jorritsma, Netelenbos, etc), maar deze dieven zijn er dus allemaal vrijwel ongestraft vanaf gekomen, en hebben op dit moment nog steeds veelal zeer goedbetaalde banen, terwijl ze gewoon in een gevangenis horen te zitten.

Ongelooflijk.

Is het trouwens toeval dat deze mensen niet zijn aangepakt, onder het kabinet Balkenende? (CDA/VVD) Ik denk het niet.

Jammer dat we hier niet in China wonen, wanneer het om fraude gaat. Daar gaan ze tenminste wel effectief met dit soort schoften om.

En half fok.nl maar op de VVD stemmen omdat ze vooroordelen hebben over allochtonen die 'frauderen' (!)
Doet me denken aan hoe media in Amerika de kleine criminaliteit over belichten (omdat het zo makkelijk is) en zich geen moeite doen om de grote zaken aan te pakken. Zaken die ingewikkeld zijn. Je ziet dat hier ook. Als Zembla deze uitzending niet gemaakt had dan hadden we het nu over iets anders gehad. Maar tegelijkertijd zegeviert de klassejustitie en zijn we dit morgen met zijn alle weer vergeten bij wijze van spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')