quote:
Op zaterdag 11 november 2006 16:43 schreef RayMania het volgende:[1]
Nee, misschien niet veranderd, maar is dat een reden om te beslissen om iemand te bannen? "Nou, die D-K die zal er wel niks van leren, dus die bannen we maar niet, kan die gezellig verder trollen". Sorry, maar dat snap ik gewoon niet hoor. Een ban is niet alleen om een user de volgende keer anders te laten posten, dat is onmogelijk denk ik, maar ook voor de sfeer, om de topics ontopic te laten en ga zo maar door.
[2]
Dan vraag ik mij af waarom er bij de andere mods niet zo'n hele discussie is geweest zoals nu. Ik kom al een tijdje in voetbal en toen zijn ook onder andere Dirk-Kuijt en Cart_man geband, maar in FB heb ik nooit zulke discussies gezien over het banbeleid waar vraagtekens bij worden gezet.
[3]
Ikzelf heb zoals eerder gezegd totaal geen problemen met gevloek, maar andere users weer wel.
Ter bevordering van de sfeer verwijder/edit je die reacties, om het niet offtopic te laten gaan. Niet omdat je zelf als moderator niet tegen woorden als tering/tyfus kunt.
[1]
Messenga beweerde dat het doel van een ban "Bewustzijn kweken van het feit dat dingen niet door de beugel kunnen." Dat is dus kolder. Het enig nut van een ban is dat het modwerk makkelijker wordt omdat je die betreffende users niet meer kunnen posten en je ze niet meer ind e gaten hoeft te houden of posts zou moeten verwijderen. Niets meer en niets minder. Het is ook exact de reden waarom een ban een zwaktebod is. Alleen als een user tegen de 100% bagger post is een ban gerechtvaardigd. Voor de rest kan je het ook de sfeer aanpakken door de posts te verwijderen.
Dat werkt ook effectiever omdat die user meer moeite moet doen om een post te maken dan de post te verwijderen. Dat frustreert meer dan niet kunnen posten, want dat kost helemaal geen tijd, en het is educatiever in die zin dat duidelijker is wat wel en wat niet getrokken wordt.
[2]
Dat soort discussies heb ik echt ook veel eerder gevoerd. Niet nonstop omdat ik ook wel wat beters te doen heb. maar het is niet eerste keer dat ik een dergelijk betoog hou.
[3]
Wie kan er dan niet tegen dat gescheld? Ik heb overigens ook eerder aangegeven dat het verwijderen van die post zeker nuttig kan zijn om de boel ontopic te houden.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool -
JFT 96 -
Never forgotten