Wel vreemd dat je dit punt aanhaald om de SP iets te verwijten.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:01 schreef Genverbrander het volgende:
!!!WAARSCHUWING: NA HET LEZEN VAN DEZE POST GA JE GEEN SP MEER STEMMEN!!!
![]()
In 2003 splitste kamerlid Ali Lazrak zich af van de SP, uit onvrede met de afdrachtregeling van zijn salaris (SP'ers moeten een aanzienlijk deel van hun salaris afdragen aan de partijkas) en de dictatoriale trekjes van Marijnissen [bron].
Natuurlijk niet, maar het verschil met Bos en Balkenende is dat Marijnissen al bijna twintig jaar partijleider is, terwijl Bos en Balkenende uiteindelijk toch passanten zijn. Bovendien is Marijnissen zowel fractievoorzitter als partijvoorzitter, hetgeen in Nederland zeer ongebruikelijk is. Dit alles maakt dat Marijnissen veel meer macht in handen heeft dan de meeste andere partijleiders.quote:Op zondag 12 november 2006 11:50 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben benieuwd hoe nJan Peter en Wouter met hun mensen omgaanh, dat zal ook wel niet altijd lief en aardig gaan.
Zeker, een leider moet zelfs in bepaalde gevallen autoritair zijn, maar daarnaast moet er ook ruimte voor kritiek zijn. Bij de andere partijen is die min of meer institutioneel gewaarborgd, bij de SP heeft Marijnissen dusdanig veel institutionele macht in handen dat het moeilijk is om tegen hem in het geweer te komen.quote:Op zondag 12 november 2006 11:56 schreef SunChaser het volgende:
Misschien vindt de achterban al 20 jaar dat hij de beste man op die plek is. En een leider mag best een beetje autoiritair zijn.
Wat begrijp je niet aan 'in de koelkast zetten'.quote:Op zondag 12 november 2006 00:42 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik ben er niet door overtuigd. Hoe durft ie te beweren dat ze nog net zo radicaal zijn. Blijkbaar vindt Jan echt dat er een verschil is tussen 'omstreden standpunten in de koelkast zetten' en 'omstreden standpunten droppen om meer kiezers te winnen'. Ik denk niet dat dat verschil er is.
Deze film is in 2003 door de VPRO uitgezonden, zie hier.quote:Op zondag 12 november 2006 13:10 schreef Corelli het volgende:
Youtube brengt toch wel wat teweeg zeg. Allemaal zaken die de Publieke omroep voor ons verborgen houdt kunnen we nu gewoon tot ons nemen. SP stemde ik toch al niet en na het zien van dit filmpje hoop ik dat de rest van nederland er net zo over denkt.
Dat is dus opportunisme.quote:Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'in de koelkast zetten'.
Hij bedoelt gewoon dat ze het weer op de agenda zullen zetten zodra een meerderheid van het volk genoeg heeft van het zakkenvullen door die familie.
Kijk ik ben goed geinformeerd. Dat zie je wel weerquote:Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Deze film is in 2003 door de VPRO uitgezonden, zie hier.
Dat was vroeger hoorquote:Op zondag 12 november 2006 13:14 schreef Genverbrander het volgende:
Een normale politieke partij laat zijn standpunten niet afhangen van populariteit, dat is het principe van idealen.
Doen ze toch niet?quote:Op zondag 12 november 2006 13:14 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Dat is dus opportunisme.
Een normale politieke partij laat zijn standpunten niet afhangen van populariteit, dat is het principe van idealen.
Ik zie het alleen nog bij GroenLinks eigenlijk.quote:Op zondag 12 november 2006 13:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was vroeger hoor
Helaas gebeurt dat nauwelijks nog.
Jah, extremen zijn uit. Hegel ruleerd en de middenweg is wel klote maar nog enigzins begaanbaar.quote:Op zondag 12 november 2006 13:21 schreef SCH het volgende:
Dat was vroeger hoor
Helaas gebeurt dat nauwelijks nog.
Die komt volgens mij ook het dichtste bij. Staat ook het meest in een traditie van idealisme. De rest is allemaal een beetje op D66 gaan lijken: hoe de wind waait, waait mijn petje.quote:Op zondag 12 november 2006 13:22 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik zie het alleen nog bij GroenLinks eigenlijk.
die avatar.quote:Op zondag 12 november 2006 13:27 schreef Junglebeast het volgende:
Het ergens tegen aan schoppen verhoogt nou juist de sympathie bij de andere (geschopte) partij. Maar ja met Bos is het nu bijna K.O.. de 10 tellen gaan nu in.
Er zal zeker verschil zijn bij diverse partijen. Naast mijn genoemde argumenten hangt houding en invulling van het leiderschap ook sterk van de partijleider/fractievoorzitter af....quote:Op zondag 12 november 2006 00:40 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Misschien ben ik dan naïef, maar ik denk idd dat het anders is bij de meeste andere partijen. Meer een gelijkwaardige relatie met de andere fractieleden, relatie van respect.
quote:Op woensdag 15 november 2006 01:05 schreef 7th_wave het volgende:
ik walg van de nederlandse kiezer, die de SP zo groot laat worden, zoals nu het geval is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |