abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 12 november 2006 @ 11:37:10 #151
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_43471547
Ik zie in dat filmpje een leider met een duidelijke mening, niemand krijgt een veeg uit de pan, Agnes moet betere dingen verzinnen van Jan.
pi_43471760
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 14:01 schreef Genverbrander het volgende:
!!!WAARSCHUWING: NA HET LEZEN VAN DEZE POST GA JE GEEN SP MEER STEMMEN!!!

• In 2003 splitste kamerlid Ali Lazrak zich af van de SP, uit onvrede met de afdrachtregeling van zijn salaris (SP'ers moeten een aanzienlijk deel van hun salaris afdragen aan de partijkas) en de dictatoriale trekjes van Marijnissen [bron].
  • Wel vreemd dat je dit punt aanhaald om de SP iets te verwijten.
    Lazrak wist namelijk het standpunt van de SP en hij is degene die zich niet aan dat standpunt wilde houden toen hij eenmaal op een post zat waar een hoog salaris voor betaald wordt.

Verder moet ik zeggen dat nergens uit blijkt dat Jan een gemene dictator zou zijn, je zou wel kunnen zeggen dat hij een grote passie heeft voor zijn ideaal.
    Ik stem dus gewoon SP omdat zij als enige partij tussen de mensen staan.
    Audaces fortuna juvat
      Redactie Frontpage zondag 12 november 2006 @ 11:50:33 #153
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_43471775
    Ik ben benieuwd hoe nJan Peter en Wouter met hun mensen omgaanh, dat zal ook wel niet altijd lief en aardig gaan.
      zondag 12 november 2006 @ 11:54:48 #154
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_43471847
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 11:50 schreef SunChaser het volgende:
    Ik ben benieuwd hoe nJan Peter en Wouter met hun mensen omgaanh, dat zal ook wel niet altijd lief en aardig gaan.
    Natuurlijk niet, maar het verschil met Bos en Balkenende is dat Marijnissen al bijna twintig jaar partijleider is, terwijl Bos en Balkenende uiteindelijk toch passanten zijn. Bovendien is Marijnissen zowel fractievoorzitter als partijvoorzitter, hetgeen in Nederland zeer ongebruikelijk is. Dit alles maakt dat Marijnissen veel meer macht in handen heeft dan de meeste andere partijleiders.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      Redactie Frontpage zondag 12 november 2006 @ 11:56:47 #155
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_43471881
    Misschien vindt de achterban al 20 jaar dat hij de beste man op die plek is. En een leider mag best een beetje autoiritair zijn.
      zondag 12 november 2006 @ 11:59:08 #156
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_43471925
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 11:56 schreef SunChaser het volgende:
    Misschien vindt de achterban al 20 jaar dat hij de beste man op die plek is. En een leider mag best een beetje autoiritair zijn.
    Zeker, een leider moet zelfs in bepaalde gevallen autoritair zijn, maar daarnaast moet er ook ruimte voor kritiek zijn. Bij de andere partijen is die min of meer institutioneel gewaarborgd, bij de SP heeft Marijnissen dusdanig veel institutionele macht in handen dat het moeilijk is om tegen hem in het geweer te komen.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      Redactie Frontpage zondag 12 november 2006 @ 12:00:45 #157
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_43471957
    Ik vond Agnes Kant in t filmpje iig een halfzacht tutje. Dan zie ik liever Fenke Halsema.
      zondag 12 november 2006 @ 13:10:04 #158
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_43473717
    Youtube brengt toch wel wat teweeg zeg. Allemaal zaken die de Publieke omroep voor ons verborgen houdt kunnen we nu gewoon tot ons nemen. SP stemde ik toch al niet en na het zien van dit filmpje hoop ik dat de rest van nederland er net zo over denkt.
    pi_43473815
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 00:42 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik ben er niet door overtuigd. Hoe durft ie te beweren dat ze nog net zo radicaal zijn. Blijkbaar vindt Jan echt dat er een verschil is tussen 'omstreden standpunten in de koelkast zetten' en 'omstreden standpunten droppen om meer kiezers te winnen'. Ik denk niet dat dat verschil er is.
    Wat begrijp je niet aan 'in de koelkast zetten'.
    Hij bedoelt gewoon dat ze het weer op de agenda zullen zetten zodra een meerderheid van het volk genoeg heeft van het zakkenvullen door de familie van Oranje.
    pi_43473831
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:10 schreef Corelli het volgende:
    Youtube brengt toch wel wat teweeg zeg. Allemaal zaken die de Publieke omroep voor ons verborgen houdt kunnen we nu gewoon tot ons nemen. SP stemde ik toch al niet en na het zien van dit filmpje hoop ik dat de rest van nederland er net zo over denkt.
    Deze film is in 2003 door de VPRO uitgezonden, zie hier.
    pi_43473849
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'in de koelkast zetten'.
    Hij bedoelt gewoon dat ze het weer op de agenda zullen zetten zodra een meerderheid van het volk genoeg heeft van het zakkenvullen door die familie.
    Dat is dus opportunisme.

Een normale politieke partij laat zijn standpunten niet afhangen van populariteit, dat is het principe van idealen.
      zondag 12 november 2006 @ 13:18:32 #162
    153940 Corelli
    1653 - 1713
    pi_43473983
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Deze film is in 2003 door de VPRO uitgezonden, zie hier.
    Kijk ik ben goed geinformeerd. Dat zie je wel weer
    pi_43474067
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:14 schreef Genverbrander het volgende:
    Een normale politieke partij laat zijn standpunten niet afhangen van populariteit, dat is het principe van idealen.
    Dat was vroeger hoor

Helaas gebeurt dat nauwelijks nog.
    pi_43474101
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:14 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat is dus opportunisme.

Doen ze toch niet?
    In de koelkast zetten is alleen maar symbolisch bedoeld.
    pi_43474111
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat was vroeger hoor

Ik zie het alleen nog bij GroenLinks eigenlijk.
      zondag 12 november 2006 @ 13:23:31 #166
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_43474147
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:21 schreef SCH het volgende:
    Dat was vroeger hoor

Jah, extremen zijn uit. Hegel ruleerd en de middenweg is wel klote maar nog enigzins begaanbaar.
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_43474231
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:22 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik zie het alleen nog bij GroenLinks eigenlijk.
    Die komt volgens mij ook het dichtste bij. Staat ook het meest in een traditie van idealisme. De rest is allemaal een beetje op D66 gaan lijken: hoe de wind waait, waait mijn petje.
    pi_43474272
    Het ergens tegen aan schoppen verhoogt nou juist de sympathie bij de andere (geschopte) partij. Maar ja met Bos is het nu bijna K.O.. de 10 tellen gaan nu in.
    Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
    "ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
    pi_43474711
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 13:27 schreef Junglebeast het volgende:
    Het ergens tegen aan schoppen verhoogt nou juist de sympathie bij de andere (geschopte) partij. Maar ja met Bos is het nu bijna K.O.. de 10 tellen gaan nu in.
    die avatar.
    pi_43476196
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 00:40 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Misschien ben ik dan naïef, maar ik denk idd dat het anders is bij de meeste andere partijen. Meer een gelijkwaardige relatie met de andere fractieleden, relatie van respect.
    Er zal zeker verschil zijn bij diverse partijen. Naast mijn genoemde argumenten hangt houding en invulling van het leiderschap ook sterk van de partijleider/fractievoorzitter af....

Maar goed, toch wel ff schrikken toen je die opsomming gaf. Het gaf toch wel een behoorlijke dynamiek (je bent redactioneel goed onderlegd). Ik zou ook hard weghollen en het nooit volhouden als medewerker van de SP. Ik haat ook kadaverdiscipline. Als ik ooit een politieke carriere overweeg, dan zou ik zelf een partij oprichten.....
    pi_43476356
    ik vind het eigenlijk wel meevallen...

tja in die laatste scene dat ie haar niet gewoon laat uitpraten is natuurlijk onbehoorlijk en ik zou als ik haar was niet zo over me heen laten lopen, maar echt schokkend is het allemaal niet.
    pi_43565141
    Onbeschoft. Maar daar verdenk ik die Mao-fan al langer van. Een onbehoorlijke aap is het en ik zou hem graag aan de macht zien met GL en de PvDA, zodat Nederland misschien eindelijk eens wakker wordt als ze over 4 jaar zien in wat voor desastreuze staat het land zich bevindt.

Stemt allen links!
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_43565693
    ik walg van de nederlandse kiezer, die de SP zo groot laat worden, zoals nu het geval is.
    pi_43565709
    quote:
    Op woensdag 15 november 2006 01:05 schreef 7th_wave het volgende:
    ik walg van de nederlandse kiezer, die de SP zo groot laat worden, zoals nu het geval is.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_43565904
    Pfffff bij mij op het werk gaat het er wel erger aan toe af en toe.
    ik dacht nou komt het, JM dreigend met het vingertje naar AK. bijna kopstoten ofzo.
    Intimiderend gedrag.
    Is dit alles! Als dit Nederland moet overtuigen niet op hem te stemmen kan je het wel vergeten. de enigen die zich hier druk om maken zijn degenen die toch niet op hem stemmen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')