Had dat dan gezegt, had ik die ouwe even wat sneller volgespamtquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:37 schreef Desensitized het volgende:
Ja, stond al een kwartier te wachten![]()
Toevallig ook een goede basversterker staanquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:41 schreef Desensitized het volgende:
Ach ja
Zal even wat doen, even versterker fiksen. Laters!
Straks terug, met foto's van de gitaar en de gefikste amp [is dan ook te koop].
ik ben veel wakkerder. ik heb dan ook zo slecht geslapen dat ik technisch gezien al sinds een uur of 8 wakker benquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:41 schreef Svyatagor het volgende:
Wakker
Maar jij hebt tenminste wel tieten in je ava.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:51 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik ben veel wakkerder. ik heb dan ook zo slecht geslapen dat ik technisch gezien al sinds een uur of 8 wakker ben
Een mod in het topicquote:
Terwijl je toch zou verwachten dat dat in het Photoshoptijdperk veel makkelijker zou kunnen. Hoef je je familie ook niet te zien, dat spaart weer tijdquote:Op zaterdag 11 november 2006 13:20 schreef TeleluvR het volgende:
Wat is een groepsfoto een tyfuswerk zeg!
Ghehehe ik kijk regelmatig hoor.quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:05 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Een mod in het topic![]()
* Terug op stoel klimt!
vetquote:
Ik heb het over gitaren. hè?quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Terwijl je toch zou verwachten dat dat in het Photoshoptijdperk veel makkelijker zou kunnen. Hoef je je familie ook niet te zien, dat spaart weer tijd.
Tsk, echt wel!quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:05 schreef Litpho het volgende:
Tsk. Al die moeite en dan niet eens Bizznitch in de OP.
Een Peavy Max Bass 450, maar daar speelt de bassist[e] mee, dus niet te koopquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:42 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Toevallig ook een goede basversterker staan![]()
Dat geloof ik bestquote:Op zaterdag 11 november 2006 13:41 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Een Peavy Max Bass 450, maar daar speelt de bassist[e] mee, dus niet te koop![]()
450 watt RMS bass voor je kanis, gaat hard hoor!
Pearl maakt hele aardige (erg goede!) kopien. Afhankelijk van de prijs kan het best een leuke koop zijn. Maar net als echte Twin Reverbs zijn ze nogal onderhevig aan uitval: dus wel even testen voor je em koopt!quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:43 schreef SNArky het volgende:
Damn, ik heb nu mijn eerste echte aanval van GAS![]()
Ik was net bij een kringloopwinkel en daar stond een Pearl Twin Reverb versterker. Volgens de man die daar werkte was hij 300 W, maar ik denk dat hij eerder 100 W is.
Hij was alleen niet meer in een al te mooie uiterlijke staat, en ik heb hem nog niet gehoord.
Hebben jullie ervaringen met dit merk en type?
Friezen bash topicquote:
Niks tegen Friezen, je bent dan ook de enige die ik ken maartogquote:Op zaterdag 11 november 2006 15:17 schreef Desensitized het volgende:
Maar de rest niet![]()
Friezen zijn tof, toch?
zien! zien! zien!quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:20 schreef TeleluvR het volgende:
Wat is een groepsfoto een tyfuswerk zeg!
Jij en Alexxxxx zijn de enige friezen die ik kenquote:Op zaterdag 11 november 2006 15:17 schreef Desensitized het volgende:
Maar de rest niet![]()
Friezen zijn tof, toch?
Ik krijg mijn geleende versie dus niet aan de praat.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:24 schreef Maaark het volgende:
Tering, net deze "geleend":
[afbeelding]
Niet bij te benen!... ik ben dan geen metalspeler; dus aan te raden voor de echte metalheads!
![]()
Ah nee, toe!!quote:
geleende versie van EZdrummer: DFH? Die mount ik gewoon en dan in de root naar de map PC en de installfile aanklikken.quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik krijg mijn geleende versie dus niet aan de praat.![]()
Ik gebruik ook EZ Drummer, en dat is gewoon een CD die je moet installeren, maar dat werkt bij deze anders.![]()
Ik PM je wel ff.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:07 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ah nee, toe!!![]()
Bizznitch klieren, durf je wel!![]()
En Maaark, waar heb je die "geleend"? Wil ze ook!
Helemaal bovenaan op dat envelopje klikken, wel ff aanzetten om PM's te kunnen ontvangen. Je mag mij trouwens ook wel ff PM'men waar je het geleend hebtquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:21 schreef Maaark het volgende:
Ja ik had het eerst bij Brian gezien in z'n sig... maar nu kan ik het niet meer vinden
Ik heb denk ik een andere versie. Maar ben nu een andere aan het downloaden, kijken of dat werkt. En dan rennen naar de winkel natuurlijkquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:19 schreef Maaark het volgende:
[..]
geleende versie van EZdrummer: DFH? Die mount ik gewoon en dan in de root naar de map PC en de installfile aanklikken.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:17 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
http://www.multimediamakers.nl/guitarawards/
Die jongen, Luuk Schouten, is de trots van Hoorn
13 jaar en dan zo spelen!
Zo een versterker had ik ookquote:Op zaterdag 11 november 2006 20:09 schreef Zygje het volgende:
Hai, ik ben ook een gitaarzer en ik speel ook pas net en bak er dus nog niks van
Ik kocht bij de feedback als beginners setje een Ibanez GSA 60 gitaar en een Hiwatt G 15 8 MW versterker.
[afbeelding]
Ik ga vooral zo simpele rock spelen. Dus wens me succes!
Ik heb'm aan de praat. Wat een vette shit. Sommige grindcoredingen zijn echt niet van deze planeet.quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:46 schreef Maaark het volgende:
Volgens mij niet nee.
Succes!!quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:09 schreef Zygje het volgende:
Hai, ik ben ook een gitaarzer en ik speel ook pas net en bak er dus nog niks van
Ik kocht bij de feedback als beginners setje een Ibanez GSA 60 gitaar en een Hiwatt G 15 8 MW versterker.
[afbeelding]
Ik ga vooral zo simpele rock spelen. Dus wens me succes!
Al de tweede keer in dit topicquote:Op zondag 12 november 2006 00:38 schreef imported_sphinx het volgende:
OMG, een mod! in het gitaristentopic!![]()
Komt er nog een familiefoto?quote:Op zondag 12 november 2006 12:23 schreef TeleluvR het volgende:
*SPAM* [TK] Park G10 MKII (by Marshall) beginnersversterker(tje) *SPAM*
Mag topic nr. 100 naar mij vernoemd worden? [afbeelding]
Haha wát een beest van een versterkerquote:Op zondag 12 november 2006 12:23 schreef TeleluvR het volgende:
*SPAM* [TK] Park G10 MKII (by Marshall) beginnersversterker(tje) *SPAM*
Mag topic nr. 100 naar mij vernoemd worden? [afbeelding]
Fuck ja, ik ga em nu *speciaal voor jou* uploaden...quote:
Yep, was ook wel zeer content toen ik alles gisteren zag. Het is veel en tegelijkertijd weinig... Er kan altijd nog bij!quote:
Ik ook, maar hij heeft er tegen de 40 toch?quote:Op zondag 12 november 2006 13:04 schreef ibaneX het volgende:
leuke verzameling hoor Tele, ik hoop ooit het aantal gitaren ook te evenaren.
Overdrijven kan ook...quote:Op zondag 12 november 2006 13:12 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik ook, maar hij heeft er tegen de 40 toch?
quote:
Ik heb zelfs foto's met drie. Mijn broer heeft een originele (86'er) paisley strat!quote:
Niet sparen, uitgeven... ik heb dit uiteindelijk in 8 jaar opgebouwd, met een komen en gaan van gitaren: Mijn broer en ik hebben vrijwel alles ooit wel eens in handen gehad (in de categorie <2000 euro)quote:Op zondag 12 november 2006 13:19 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ho-ly fuck gast![]()
Hoeveel jaar sparen is dat nou?
Heb ik je meende ik een keer horen zeggen... sorry danquote:Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Overdrijven kan ook...
Ik heb de grens van 20 pas overschreden...![]()
Waren het er maar 40... ben alleen bang dat ik dat hier niet eens kwijt zou kunnen...quote:Op zondag 12 november 2006 13:22 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Heb ik je meende ik een keer horen zeggen... sorry dan
Ooit zal je de 40 halenquote:Op zondag 12 november 2006 13:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Waren het er maar 40... ben alleen bang dat ik dat hier niet eens kwijt zou kunnen...![]()
Weet je nooit zeker, is Jimi ook niet gelukt...quote:
Helaas.quote:Op zondag 12 november 2006 13:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Weet je nooit zeker, is Jimi ook niet gelukt...
Ligt eraan of je em gaat vinden... Ze worden niet meer gemaakt, enkel nog de Flying V en de Explorer. Staan soms nog te koop, vaak voor 200-400 euro, in mijn ogen een koopje. Deze gitaar is wat geupgrade: Nieuwe stemsleutels en SD Jeff Beck en '59. Basis is fantastisch, maar de stemsleutels en elementen waren erg crappy (elementen zijn standaard epi's die ze werkelijk overal inkwakken...)quote:Op zondag 12 november 2006 13:27 schreef Desensitized het volgende:
Wat kost zo'n Epiphone SG [G400] Korina?
Vind em echt supergaaf.
Seymour Duncan Jeff Beck is lekker, lekker fel en helder!quote:Op zondag 12 november 2006 13:33 schreef Desensitized het volgende:
Zoek een lekker vel punk elementje, iemand tips?
En de scheur?quote:Op zondag 12 november 2006 13:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Seymour Duncan Jeff Beck is lekker, lekker fel en helder!
Mooi strak en gedefinieerd, voor mij het ultieme (moderne) scheurelement. Let wel, ik speel metal enzo, dus daar kan ik weinig over zeggen. Het is in ieder niet zo 'muddy' als een PAF...quote:
quote:Op zondag 12 november 2006 13:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Weet je nooit zeker, is Jimi ook niet gelukt...
Dit is mijn derdequote:Op zondag 12 november 2006 13:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Yep, was ook wel zeer content toen ik alles gisteren zag. Het is veel en tegelijkertijd weinig... Er kan altijd nog bij!
Hoeveel usernames heb jij ondertussen al gehad?![]()
TAFKAPquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
quote:Op zondag 12 november 2006 13:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
TAFKAPDies beter iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorheen Prep2Fight
Ja, ik ook, met mijn 7 stuks...quote:Op zondag 12 november 2006 13:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
das wel serieuze gas!
ik dacht dat ik al een eind weg was, maar nee hoor...
Mooie verzameling, ik mis voor mijzelf wat dikkere gitaren, wat Les Paulsquote:Op zondag 12 november 2006 12:57 schreef TeleluvR het volgende:
Op verzoek:
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/teleluvr/295243993/
Yep, Les Pauls missen en heel bewust. Ik vind het kutgitaren. Veel te log en te zwaar. Voor is de SG de vervanger van een LP. Verder vind ik het dikke geluid van een p90 veel fijner dan een humbucker. Vandaar...quote:Op zondag 12 november 2006 14:03 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Mooie verzameling, ik mis voor mijzelf wat dikkere gitaren, wat Les Pauls(misschien moet ik een nieuwe naam nemen... LesLuvr ofzo
)
Ik vind alleen die dikzak helemaal links, die Gretsch, heel erg mooi, zoiets wil ik ook nog wel een keer graag, maar ik denk dat dat er voorlopig financieel niet inzit... (verkapte wat-heeft-ie-gekost?)
Maar jij als liefhebber van Fenders hebt hier een bijzonder mooie verzameling staan... kan me zeker voorstellen dat als die voor mij allemaal Gibsons (-likes) zouden zijn, ik daar heeeeeel erg gelukkig mee zou zijn!
Voortaan ga ik deze foto laten zien als er weer eens iemand wat op mijn collectie te zeiken heeft!quote:Op zondag 12 november 2006 12:57 schreef TeleluvR het volgende:
Op verzoek:
[afbeelding]
Hoezo, als iemand iets te zeiken heeft op je collectie?quote:Op zondag 12 november 2006 14:55 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Voortaan ga ik deze foto laten zien als er weer eens iemand wat op mijn collectie te zeiken heeft!
Als ze wat te zeiken hebben zijn ze meestal gewoon jaloersquote:Op zondag 12 november 2006 14:55 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Voortaan ga ik deze foto laten zien als er weer eens iemand wat op mijn collectie te zeiken heeft!
Damn staan mooie dingen tussen Teleluvr!
Die Paisleys'.. erg vet!
Yep, absoluut.quote:Op zondag 12 november 2006 15:56 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Als ze wat te zeiken hebben zijn ze meestal gewoon jaloers
Meestal, klopt... in dit geval ik nietquote:Op zondag 12 november 2006 15:56 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat het geen fullblown jazzer is: Qua dikte is het ongeveer een ES-335 inderdaad... En die Gretsches zijn echt foutloos, geloof me. Nog nooit zo'n hals gevoeld en zo'n klank gehad. Alhoewel, mijn Haar benadert ook wel perfectie...quote:Op zondag 12 november 2006 16:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hoe bedoel je trouwens dat die Gretsch geen dikzak is? Hij ziet er uit als een soort ES335 maar dan Gretsch stijl... is die niet zo dik? 8cm ofzo? In ieder geval erg mooi, maar jezus dat mag ook wel voor dat geld... ik vind dat vanaf 1500+ moeten gitaren eigenlijk foutloos zijn (ik weet het, dat is niet zo, maar het ZOU wel zo moeten zijn, want je hebt het bij 1500+ niet meer over instapmodellen en budget gitaren)
Om maar met de sub te beginnen: Ik heb ze natuurlijk allemaal cadeau gekregen en ben stinkend rijk... da's makkelijk!quote:Op zondag 12 november 2006 16:35 schreef punkjunk het volgende:
Maar wat ik me dus afvraag, wat moet je nou met zoveel gitaren? Vind je voldoening in zo veel gitaren of verschillen al die gitaar echt zo super qua geluid? Op lekker speel gebied kan ik het me niet voorstellen dat je 20 gitaren lekker vind spelen bijvoorbeeld
Het is geen kritiek ofzo, maar ik zou graag willen weten waarom je er zo veel hebt
stiekem zich gewoon ergerd omdat ik moet sparen voor een LC tele
Oh ok, maar omdat je toch vooral Fender moddellen hebt, kon ik me het sound verschil ook niet echt voorstellen, maar als jij zegt dat er zoveel verschil zit tussen die afzonderlijke strats en tele's zal het wel zo zijnquote:Op zondag 12 november 2006 16:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Om maar met de sub te beginnen: Ik heb ze natuurlijk allemaal cadeau gekregen en ben stinkend rijk... da's makkelijk!
Het antwoord geef je zelf eigenlijk al: Ze zijn allemaal anders qua geluid en feel, ondanks dat de meeste mensen het verschil tussen een tele en een LP nog niet eens horen. Soms heb je gewoon even zin in iets anders! Sommige gitaren liggen wat langer te niksen dan anderen, maar toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze te verkopen. Bovendien is inderdaad het bezit ervan, erg leuk!
Maar goed, als er een 'bibliotheek' zou zijn voor gitaren, dan zou ik ze allemaal wegdoen!![]()
Je hebt toch vast wel muziekwinkels in de buurt?quote:Op zondag 12 november 2006 16:58 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Oh ok, maar omdat je toch vooral Fender moddellen hebt, kon ik me het sound verschil ook niet echt voorstellen, maar als jij zegt dat er zoveel verschil zit tussen die afzonderlijke strats en tele's zal het wel zo zijnik heb nog nooit de mogelijkheid gehad om zoiets te testen/aan te horen namelijk
Nieuwe subtextquote:
Ik bedoelde eigenlijk die van jou, onder je avatar...quote:
haha ja, maar dat is al een weekje ofzoquote:Op zondag 12 november 2006 17:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die van jou, onder je avatar...![]()
Maar inderdaad, die in mijn signature is inderdaad van Tenacious D.
man, dit topic hoeft niet gekicked te wordenquote:
Tune pedaaltje moet je dan hebben hequote:Op zondag 12 november 2006 21:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
man, dit topic hoeft niet gekicked te worden
ik bedenk btw ineens iets dat ik nog wou vragen: wat is een goeie (goedkope) tuner om tijdens het spelen te kunnen gebruiken? eentje die je tussen je gitaar en versterker kan zetten ofzo, ken dat?
Heb je je Squier tele te koop staan? Wat wil je er precies voor hebben en waar woon je dan?quote:Op zondag 12 november 2006 17:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je hebt toch vast wel muziekwinkels in de buurt?
Er zijn zoveel kleine verschillen die veel verschillende klanken tot gevolg hebben: Toets, elementen, houtsoort, etc, etc.
Ik moet eerlijk zeggen, recentelijk die zwarte squier tele overgenomen en die lijkt zo erg op mijn USA dat ik bijna zou gaan twijfelen welke ik moet houden. Het is dat ik al van jongsafaan helemaal wild ben geweest van het 52 Reissue model, waardoor de squier nu te koop staan... Hetzelfde geldt voor de Bullet, verschil met de USA strat is heel weinig, maar die kleur van die USA is zo mooi!!!![]()
Kijk zo gaat dat, voor je het weet heb je een verzameling...![]()
tuurlijk wel, als wilt weten hoe die dingen klinken en spelen. (en als het mag van de winkel lui)quote:Op zondag 12 november 2006 22:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Heb je je Squier tele te koop staan? Wat wil je er precies voor hebben en waar woon je dan?
Maar gewoon ff bij een muziek winkel langs gaan om dood leuk wat Fenders en Gibsons te bespelen durf ik niet echt. Ik ben meer van het type: kijken is kopen
.
Ik bedoel, je gaat niet moddellen van 1200 euro testen als je simpel weg niet zo veel geld hebt imho.
Je gaat juist de modellen van 1200 euro testen. Je gaat toch geen 1200 euro uitgeven aan een gitaar die wellicht later niet bevalt? Je eerste gitaar (pakweg 100 euro) kun je nog op de gok kopen, je droomgitaar niet!quote:Op zondag 12 november 2006 22:31 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Heb je je Squier tele te koop staan? Wat wil je er precies voor hebben en waar woon je dan?
Maar gewoon ff bij een muziek winkel langs gaan om dood leuk wat Fenders en Gibsons te bespelen durf ik niet echt. Ik ben meer van het type: kijken is kopen
.
Ik bedoel, je gaat niet moddellen van 1200 euro testen als je simpel weg niet zo veel geld hebt imho.
dat vind ik dus ook.quote:Op zondag 12 november 2006 15:56 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Inderdaad, erg goedkoop. Ik weet zo ff niet snel een goeie, maar dan zul je toch al snel rond de 100 euro zitten gok ik zo. Of je moet een prul ding willen die niet goed stemtquote:Op zondag 12 november 2006 21:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik bedenk btw ineens iets dat ik nog wou vragen: wat is een goeie (goedkope) tuner om tijdens het spelen te kunnen gebruiken? eentje die je tussen je gitaar en versterker kan zetten ofzo, ken dat?
zoiets? hoewel die wel erg goedkoop is
Korg Dt10quote:Op zondag 12 november 2006 21:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zoiets? hoewel die wel erg goedkoop is
Yep, de Peterson is de holy grail onder de tuners. Zelf gebruik ik een Boss TU-2 (100 euro) en dat bevalt prima. Volgens mij ben je voor een Peterson zelfs nog wel meer kwijt dan 200 euro!quote:Op zondag 12 november 2006 23:56 schreef Neidropje het volgende:
en als je geld over hebt voor een echt goeie tuner:
[afbeelding]
Peterson strobostomp, schijnt het neusje van de zalm te zijn, maar tamelijk onbetaalbaar (200 euro voor een tuner)
Haha, maar als ik een gitaar koop zit ik nog niet eens in de prijsklasse van 1200 euroquote:Op zondag 12 november 2006 22:41 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je gaat juist de modellen van 1200 euro testen. Je gaat toch geen 1200 euro uitgeven aan een gitaar die wellicht later niet bevalt? Je eerste gitaar (pakweg 100 euro) kun je nog op de gok kopen, je droomgitaar niet!
Voor de rest van je vraag:
Squier, 400 euro, Leiden...![]()
Een paar pagina's (topics?terug heb ik een foto'tje geplaatst, maar mailen mag altijd...
Mja, met de Korg DT10 ben ik het eens, is een erg fijne en erg duidelijke stage tuner.quote:Op zondag 12 november 2006 23:56 schreef Neidropje het volgende:
[..]
Korg Dt10
[afbeelding]
http://www.feedback.nl/?id=55&b=DT10
Moet ik zelf ook nog eens hebben, erg fijn ding!
en als je geld over hebt voor een echt goeie tuner:
[afbeelding]
Peterson strobostomp, schijnt het neusje van de zalm te zijn, maar tamelijk onbetaalbaar (200 euro voor een tuner)
Waarom? Die van Korg is minstens zo goed.quote:Op maandag 13 november 2006 09:58 schreef Desensitized het volgende:
Gewoon de Boss TU2 kopen. Oerdegelijk, perfect leesbaar, pakt alles en alle stemmingen. Wat wil je nog meer.
dit ook nietquote:Op zaterdag 11 november 2006 13:35 schreef cappp het volgende:
dit is geen tvp.
Dat vind ik juist mooiquote:Op maandag 13 november 2006 14:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind die lichtkleurige hals alleen minder
quote:Op maandag 13 november 2006 14:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind die lichtkleurige hals alleen minder
Ook die vind ik dus erg mooiquote:Op maandag 13 november 2006 14:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
lichte hals kan bij deze wel, maar die blauwe inlays vind ik weer wel lelijk zeg.
Ik zou nou niet direct mijn toets gaan verven, denk ik.quote:
Maar géén handvatquote:Op maandag 13 november 2006 16:09 schreef Thomzzzzz het volgende:Sorry wat een lelijk ding... een RG met een op-de-kop-kop (hou ik sowieso niet van) in een gaykleur met gay inlays en een lichte hals...
je maakt je druk over het uiterlijk van je stemapparaat?quote:Op maandag 13 november 2006 10:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Waarom? Die van Korg is minstens zo goed.
En die Boss is oerlelijk.
Agh jaquote:Op maandag 13 november 2006 16:39 schreef punkjunk het volgende:
[..]
je maakt je druk over het uiterlijk van je stemapparaat?![]()
JALOERSquote:Op zondag 12 november 2006 12:57 schreef TeleluvR het volgende:
Op verzoek:
[afbeelding]
Ja maar meestal staat het uiterlijk van de gitaar in verband met de sound die je vet vind. Als ik een vet regea nummer hoor en ik denk: 'Waar kan ik dat mooi op spelen?' kijk ik automatisch naar een mooie gretsch, maar wanneer ik rauwe punk hoor kijk ik automatisch naar een tele, omdat ik die ook erg mooi vind. Terwijl ik dat als ik bijvoorbeeld Santana hoor niet denk: 'welke gitaar!?!?' omdat ik de sound niet vet vind, dan vind ik het uiterlijk ook al niet zo denderendquote:Op maandag 13 november 2006 17:47 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Agh ja![]()
Bij een gitaar val ik wel eerst op uiterlijk, maar dan moet het ook nog klinken natuurlijk!
hebbie gezopenquote:Op maandag 13 november 2006 19:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja maar meestal staat het uiterlijk van de gitaar in verband met de sound die je vet vind. Als ik een vet regea nummer hoor en ik denk: 'Waar kan ik dat mooi op spelen?' kijk ik automatisch naar een mooie gretsch, maar wanneer ik rauwe punk hoor kijk ik automatisch naar een tele, omdat ik die ook erg mooi vind. Terwijl ik dat als ik bijvoorbeeld Santana hoor niet denk: 'welke gitaar!?!?' omdat ik de sound niet vet vind, dan vind ik het uiterlijk ook al niet zo denderend![]()
ehm, ik snap me eige verhaal niet meer![]()
Maar een stemapp niet kopen omdat het uiterlijk je niet bevalt![]()
quote:Op maandag 13 november 2006 19:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja maar meestal staat het uiterlijk van de gitaar in verband met de sound die je vet vind. Als ik een vet regea nummer hoor en ik denk: 'Waar kan ik dat mooi op spelen?' kijk ik automatisch naar een mooie gretsch, maar wanneer ik rauwe punk hoor kijk ik automatisch naar een tele, omdat ik die ook erg mooi vind. Terwijl ik dat als ik bijvoorbeeld Santana hoor niet denk: 'welke gitaar!?!?' omdat ik de sound niet vet vind, dan vind ik het uiterlijk ook al niet zo denderend![]()
ehm, ik snap me eige verhaal niet meer![]()
Maar een stemapp niet kopen omdat het uiterlijk je niet bevalt![]()
Sta je daar, op het podium, 3000 zwetende mannen voor je, herrie. Dan ga je niet op het gehoor over de PA stemmen dunkt mij.quote:Op maandag 13 november 2006 21:41 schreef Jorikjet het volgende:
doe gewoon op gehoor, of niet, dat is pure rock en roll
3000quote:Op maandag 13 november 2006 21:44 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Sta je daar, op het podium, 3000 zwetende mannen voor je, herrie. Dan ga je niet op het gehoor over de PA stemmen dunkt mij.
of je koopt gewoon 2 gitaren, en wisselt van gitaar als die ene vals is, en die geef je aan je gitaar roadiequote:Op maandag 13 november 2006 21:41 schreef Jorikjet het volgende:
doe gewoon op gehoor, of niet, dat is pure rock en roll
want behringer is stom?quote:Op maandag 13 november 2006 21:34 schreef ibaneX het volgende:
Heeej jij mod das al de 3e keer in dit topickan niet èh
![]()
WTF koop gewoon de goedkoopste stempedaal (maar niet die beringer)
quote:
ok.quote:Op maandag 13 november 2006 22:06 schreef Zygje het volgende:
Ja doe allemaal maar bijzonder met je dure spullen
Doen we nietquote:Op maandag 13 november 2006 22:06 schreef Zygje het volgende:
Ja doe allemaal maar bijzonder met je dure spullen
Zeker geen slecht spul hoor. Super om mee te beginnen!quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:09 schreef Zygje het volgende:
Ibanez GSA 60 gitaar en een Hiwatt G 15 8 MW versterker.
Buiten dat, Behringer breekt al als je ernaar kijkt.quote:
Hm, gelukkig bestaat er zoiets als smaakverschil hequote:Op maandag 13 november 2006 16:09 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik zou die hele gitaar donkeroranje maken en HUP HOLLAND HUP erop laten zetten...Sorry wat een lelijk ding... een RG met een op-de-kop-kop (hou ik sowieso niet van) in een gaykleur met gay inlays en een lichte hals...
Zul je zien, ik met m'n grote bek, dat dit ding de lekkerst spelende gitaar ter wereld is.... maar ook dat betwijfel ik ten zeerste!
is ook wel logisch.. is 0.12 normaal voor dropped c dan? want dat lijkt me wel erg dik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nou, je kan weinig doen om je snaren strakker te maken. Behalve hoger stemmen. Je kan je tailpiece omlaagschroeven, volgens sommigen verhoogt dat de spanning van de snaren. Dat is natuurlijk bullshit, de snaar krijgt enkel een wat stugger gevoel omdat er bijv. bij benden meer spanning op het zadeltje staat (grotere hoek dan wanneer de tailpiece hoger staat) en hij dus moeilijker glijdt.
Als je de hoge snaren niet te los vindt zou je je bijvoorbeeld een setje .012 met .011 kunnen mixen.
neh ik ben voor 0.10 voor standaard stemming. en ik raad iedereen die nu D' Addario's gebruikt en nog geen Ernie Ball's heeft geprobeerd dat NU METEEN te doen. zoveel fijner, zoveel beter.quote:
ik speel dan wel veel in drop c, maar niet alleen maar powerchordsquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Yep yep, ik zou zelf echt niet in C kunnen spelen met .011 (laat staan met de extra verlaagde "E"-snaar bij drop C). Nou speel ik redelijk 'zwaar', .011 in E en soms Eb, maar toch. Er zijn bovendien ook nog zat gasten die voor C of drop C .013 gebruiken. Probeer het eens, zou ik zeggen. Ik denk dat het je wel bevalt, al is het natuurlijk altijd even wennen.
maar ook über duur.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:11 schreef mberg86 het volgende:
Ik heb er nu een setje Elixir snaren op zitten, die zijn ook geweldig!
Eerst met Ernie Ball gespeeld, braken regelmatig, nu met d'Addario breek ik nooit meer één.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
neh ik ben voor 0.10 voor standaard stemming. en ik raad iedereen die nu D' Addario's gebruikt en nog geen Ernie Ball's heeft geprobeerd dat NU METEEN te doen. zoveel fijner, zoveel beter.![]()
ik breek sowieso nooit snarenquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:20 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Eerst met Ernie Ball gespeeld, braken regelmatig, nu met d'Addario breek ik nooit meer één.
ohja, Ernie's roesten niet! d' addario's roesten weg waar je bij staat.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:25 schreef Desensitized het volgende:
Ik vervang ze omdat ze roesten. Toch maar weer eens een setje Ernie's proberen dan
quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:44 schreef Desensitized het volgende:
Reden genoeg dus. Blijft het ook helderder klinken.
Van de week maar even naar de gitaarboer dus
hoe meer je speelt hoe sneller ze roesten, jij vervangt ze elke 2 weken?quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:48 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb bijna altijd d'Addario's op m'n gitaren zitten. Nooit last mee (maar ik speel dan ook zeer regelmatig, dus voordat ze kunnen gaan roesten zijn ze vaak al weer vervangen).
'k Heb wel eens Elixers en Fender Bullets erop gehad. Was niet echt kapot van de Elixers. Merk niet echt verschil met andere merken... de Fender Bullets zijn gewoon cool, meer niet![]()
Daar ben ik het niet met je eens. Als je regelmatig speelt en ze na elke speelbeurt schoonhoudt, gebeurt er in principe niks mee. Als ik niet speel, worden ze vrij snel roestig (vanwege de luchtvochtigheid die nogal hoog is in de kamer waar m'n gitaren staan).quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoe meer je speelt hoe sneller ze roesten, jij vervangt ze elke 2 weken?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:12 schreef ibaneX het volgende:
ik heb een setje 0.9 westerhaven snaren(merkloos dus
westerhaven is de winkel blabla)
Gebruik ik ookquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef imported_sphinx het volgende:
nu we de snaren discussie hebben gehad gaan we over op plectrums:
Tortex 0.88! (groene)
heb de gele geprobeerd maar vind ik iets minder. groen is psies goed, superdingen
idd, had gehoopt dat ik er misschien iets sneller mee kon spelen. maar dat is dus niet zoquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:04 schreef DuranK het volgende:
[..]
Gebruik ik ook![]()
Sowieso niet dunner dan 0.88 pakken. Die floeber dinger kan ik echt nix mee![]()
voor een koreaanse fender lijkt me dat een hele nette prijs, weet alleen hoe oud de gitaar is en hoe de kwaliteit is etc.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:01 schreef DuranK het volgende:
Ik heb ervaring dat D'addario roest als je er niet op speelt. Speel je er gewoon regelmatig op, dan kun je er wel 2 maanden ofzo mee vooruit![]()
Ik heb trouwens vandaag een gitaar aangeboden gekregen die ik eventueel mag kopen. Een Fender Telecaster van Koreaanse maak. Volgens mijn gitaar leraar is het een zeer goeie gitaar die niet onder doet voor de duurdere standaard versie. Hij vraagt 500 euro. Iemand ervaring met die gitaar misschien? En is het een goeie prijs?
Tortex 0.77, de gelequote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef imported_sphinx het volgende:
Tortex 0.88! (groene)
heb de gele geprobeerd maar vind ik iets minder. groen is psies goed, superdingen
De hoeveelste keer zou het zijn dat dit onderwerp in deze topicreeks terugkomt???quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef imported_sphinx het volgende:
Tortex 0.88! (groene)
Dat merk je aan het moment dat je er een nieuw setje opgooit en denkt "...goffedomme, dat had ik eerder moeten doen"quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:33 schreef punkjunk het volgende:
maar ik weet eigelijk niet of ze nog goed zijn, waar kun je dat aan merken?![]()
ohms is iets met weerstand , meer weerstand = minder watts?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef imported_sphinx het volgende:
stel je hebt een head die 75 Watt mono heeft. en die op 4 speakers aansluit (4x12" cab) heb je dan de helft minder watt ofzo omdat het stereo is?
en, wat maakt het uit als je bij die head een 4 ohm - 8 ohm cab hebt, of 8 ohm - 16 ohm. ??
ik weet neit wat ohms uitmaken![]()
Die Koreanen zijn super, maar 500 euro is toch min of meer de nieuwprijs?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:01 schreef DuranK het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een gitaar aangeboden gekregen die ik eventueel mag kopen. Een Fender Telecaster van Koreaanse maak. Volgens mijn gitaar leraar is het een zeer goeie gitaar die niet onder doet voor de duurdere standaard versie. Hij vraagt 500 euro. Iemand ervaring met die gitaar misschien? En is het een goeie prijs?
Dat zijn bassplectrums.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
btw niewe plectrums gekocht:
voorheen:
[afbeelding]
rechts in het midden, 1,14 mm
nu:
[afbeelding] de rechter, 3mm
wat dikker en je hoort ook meteen de vooruitgang in toon!
Volgens mij heeft hij hem ook nieuw gekocht, weet ik niet zeker. Doet die wel vaker, en dan verkoopt die hem door aan zijn leerlingen.quote:Op woensdag 15 november 2006 07:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Die Koreanen zijn super, maar 500 euro is toch min of meer de nieuwprijs?
Deze serie als ik me niet vergis!
En inderdaad deze gitaar doet niet veel onder voor USA telecaster! Mooi afgewerkt, prima in orde!
Gitaarleraren zijn okay. Ik heb mijn gitaar ook van mijn leraar overgenomen. Nadat ik al maanden er elke les op had gespeeld!quote:Op woensdag 15 november 2006 10:28 schreef DuranK het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij hem ook nieuw gekocht, weet ik niet zeker. Doet die wel vaker, en dan verkoopt die hem door aan zijn leerlingen.
Hee dudequote:Op woensdag 15 november 2006 09:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dat zijn bassplectrums.
Ik gebruik Fender Heavy. (1mm geloof ik)
Beetje rare constructie, fijne snaren, maar ze breken, dan zijn het in mijn ogen geen fijne snaren.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:14 schreef imported_sphinx het volgende:
ik postte laatst toch dat ik nooit een snaar brak?
en ja hoor, het eerste setje Ernie Balls dat ik heb breek er verdomme een.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zulke fijne snaren... zo goed... waarom???!!![]()
Ohms is idd weerstand, je moet ALTIJD de boxen aansluiten op de daarvoor bestemde Ohms uitgang op je versterker. Anders heb je de kans je boxen op te blazen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef imported_sphinx het volgende:
stel je hebt een head die 75 Watt mono heeft. en die op 4 speakers aansluit (4x12" cab) heb je dan de helft minder watt ofzo omdat het stereo is?
en, wat maakt het uit als je bij die head een 4 ohm - 8 ohm cab hebt, of 8 ohm - 16 ohm. ??
ik weet neit wat ohms uitmaken![]()
ah ok, ik sjnapquote:Op woensdag 15 november 2006 17:39 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ohms is idd weerstand, je moet ALTIJD de boxen aansluiten op de daarvoor bestemde Ohms uitgang op je versterker. Anders heb je de kans je boxen op te blazen.
misschien scherp puntje in je brug ofzoquote:Op woensdag 15 november 2006 16:14 schreef imported_sphinx het volgende:
ik postte laatst toch dat ik nooit een snaar brak?
en ja hoor, het eerste setje Ernie Balls dat ik heb breek er verdomme een.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zulke fijne snaren... zo goed... waarom???!!![]()
dat vind ik helemaal niet grappig dat ze zomaar breken, deed er niks aparts mee. als ze tijdens oefenen of zelfs optredens gaan breken switch ik naar iets anders![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:33 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
misschien scherp puntje in je brug ofzo
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:57 schreef Neidropje het volgende:
mja een zogeheten braampje?
[afbeelding]
Kijken of 0.12 wel past!quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef imported_sphinx het volgende:
btw: stel dat ik 0.13 op mn gitaar wil zetten, en dat past niet op die brug kam dinges. met die inkepingen.
hoe lost je dat op? bovenaan de hals kun je vijlen volgens mij... maar die andere niet.
Een goede gitaarboer zou dit moeten kunnen fixen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef imported_sphinx het volgende:
btw: stel dat ik 0.13 op mn gitaar wil zetten, en dat past niet op die brug kam dinges. met die inkepingen.
hoe lost je dat op? bovenaan de hals kun je vijlen volgens mij... maar die andere niet.
http://www.feedback.nl/?id=55&b=TPUX1quote:Op woensdag 15 november 2006 22:02 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Een goede gitaarboer zou dit moeten kunnen fixen.
Tenminste dat is mij verteld toen ik mijn electrische gitaar kocht.
Ik had zelf ook nog een vraagje: wat zijn de betere manier om een elec. gitaar op je computer aan te sluiten zonder dat het gruwelijk vertraagd is?
Apparaatjes? Programmas?
Haha, wat vind je daar dan op, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:15 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/?id=55&b=TPUX1
Die ga ik binnekort eens aanschaffen, goede dingen over gehoort![]()
De klootzakken bij feedback hebben alleen net de prijs met 20 euro verhoogt![]()
Maar daar vind ik wel wat op![]()
Dit is de goedkope versie, er is er nog 1 van 200E met meer mogelijkheden. (niet qua software maar je kan er meer instrumenten op aansluiten geloof ik)quote:Op woensdag 15 november 2006 22:25 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Haha, wat vind je daar dan op, als ik vragen mag?
En wat is het verschil tussen dit ding en een andere product van Line6: Guitar Port? (Die software die bij GuitarPort zit lijkt mij eigenlijk wel stoer)
GRATIS zonder vertraging; http://www.asio4all.com/quote:Op woensdag 15 november 2006 22:02 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Ik had zelf ook nog een vraagje: wat zijn de betere manier om een elec. gitaar op je computer aan te sluiten zonder dat het gruwelijk vertraagd is?
Apparaatjes? Programmas?
Die met een aantal laptopsoundcards braaf niet werktquote:Op woensdag 15 november 2006 23:13 schreef Maaark het volgende:
[..]
GRATIS zonder vertraging; http://www.asio4all.com/
Gewoon installeren, beetje tweaken, in je Line-in pluggen en klaar is Shedfire.
Goedkoopste oplossing!
Oooooooh speel een liedje voor mijquote:Op woensdag 15 november 2006 23:59 schreef Bizznitch het volgende:
lalalala
Mijn ervaring was zeer goed, zeer snel in huis (volgende dag) en toen de D (!) snaar brak bij het opzetten, hebben ze 3 nieuwe nagestuurd!quote:Op donderdag 16 november 2006 12:14 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben zo geïnspireerd geraakt door dat gelul over snaren dat ik meteen vier setjes Ernies heb besteld bij lord of the strings. Eerste bestelling daar, ik ben benieuwd.
tof, wist niet dat ze dat dedenquote:Op donderdag 16 november 2006 14:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mijn ervaring was zeer goed, zeer snel in huis (volgende dag) en toen de D (!) snaar brak bij het opzetten, hebben ze 3 nieuwe nagestuurd!![]()
ik lurk hier trouwens al een tijdjequote:Op donderdag 16 november 2006 15:38 schreef Heaven_Denies het volgende:
[..]
tof, wist niet dat ze dat deden
Ik kan me voorstellen dat ze over een hoge E moeilijk doen, maar een D is toch echt een fabrieksfout!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:38 schreef Heaven_Denies het volgende:
[..]
tof, wist niet dat ze dat deden
quote:Op donderdag 16 november 2006 15:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze over een hoge E moeilijk doen, maar een D is toch echt een fabrieksfout!![]()
Mooi niet dus... mijn zadeltjes hebben absoluut geen braampjes, sterker nog, hij brak ergens middenin (niet op de topkam, bij de tuners, of bij de zadeltjes). Productiefoutje dus!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[afbeelding]
Oja, ik ga zaterdag een Squier Tele kopen.![]()
mijn d brak ook... maar die zat er al een paar weken op. khad gelukkig nog een setje d' addario's liggenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze over een hoge E moeilijk doen, maar een D is toch echt een fabrieksfout!![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 15:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mooi niet dus... mijn zadeltjes hebben absoluut geen braampjes, sterker nog, hij brak ergens middenin (niet op de topkam, bij de tuners, of bij de zadeltjes). Productiefoutje dus!![]()
quote:
Ik twijfelde nog of het het ei moest worden of de ei-kel...quote:
Het is geen ei...quote:Op donderdag 16 november 2006 16:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
waarom staat er dat het geen ei is?
Psies.quote:
Klinkt best ok dude!quote:Op donderdag 16 november 2006 16:06 schreef imported_sphinx het volgende:
ik hoor godverdomme net dat we een drummer hebben!![]()
![]()
![]()
uit deze band, en hij heerscht heel erg! *blij is*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |