neh ik ben voor 0.10 voor standaard stemming. en ik raad iedereen die nu D' Addario's gebruikt en nog geen Ernie Ball's heeft geprobeerd dat NU METEEN te doen. zoveel fijner, zoveel beter.quote:
ik speel dan wel veel in drop c, maar niet alleen maar powerchordsquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Yep yep, ik zou zelf echt niet in C kunnen spelen met .011 (laat staan met de extra verlaagde "E"-snaar bij drop C). Nou speel ik redelijk 'zwaar', .011 in E en soms Eb, maar toch. Er zijn bovendien ook nog zat gasten die voor C of drop C .013 gebruiken. Probeer het eens, zou ik zeggen. Ik denk dat het je wel bevalt, al is het natuurlijk altijd even wennen.
maar ook über duur.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:11 schreef mberg86 het volgende:
Ik heb er nu een setje Elixir snaren op zitten, die zijn ook geweldig!
Eerst met Ernie Ball gespeeld, braken regelmatig, nu met d'Addario breek ik nooit meer één.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
neh ik ben voor 0.10 voor standaard stemming. en ik raad iedereen die nu D' Addario's gebruikt en nog geen Ernie Ball's heeft geprobeerd dat NU METEEN te doen. zoveel fijner, zoveel beter.![]()
ik breek sowieso nooit snarenquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:20 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Eerst met Ernie Ball gespeeld, braken regelmatig, nu met d'Addario breek ik nooit meer één.
ohja, Ernie's roesten niet! d' addario's roesten weg waar je bij staat.quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:25 schreef Desensitized het volgende:
Ik vervang ze omdat ze roesten. Toch maar weer eens een setje Ernie's proberen dan
quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:44 schreef Desensitized het volgende:
Reden genoeg dus. Blijft het ook helderder klinken.
Van de week maar even naar de gitaarboer dus
hoe meer je speelt hoe sneller ze roesten, jij vervangt ze elke 2 weken?quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:48 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb bijna altijd d'Addario's op m'n gitaren zitten. Nooit last mee (maar ik speel dan ook zeer regelmatig, dus voordat ze kunnen gaan roesten zijn ze vaak al weer vervangen).
'k Heb wel eens Elixers en Fender Bullets erop gehad. Was niet echt kapot van de Elixers. Merk niet echt verschil met andere merken... de Fender Bullets zijn gewoon cool, meer niet![]()
Daar ben ik het niet met je eens. Als je regelmatig speelt en ze na elke speelbeurt schoonhoudt, gebeurt er in principe niks mee. Als ik niet speel, worden ze vrij snel roestig (vanwege de luchtvochtigheid die nogal hoog is in de kamer waar m'n gitaren staan).quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoe meer je speelt hoe sneller ze roesten, jij vervangt ze elke 2 weken?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:12 schreef ibaneX het volgende:
ik heb een setje 0.9 westerhaven snaren(merkloos dus
westerhaven is de winkel blabla)
Gebruik ik ookquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef imported_sphinx het volgende:
nu we de snaren discussie hebben gehad gaan we over op plectrums:
Tortex 0.88! (groene)
heb de gele geprobeerd maar vind ik iets minder. groen is psies goed, superdingen
idd, had gehoopt dat ik er misschien iets sneller mee kon spelen. maar dat is dus niet zoquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:04 schreef DuranK het volgende:
[..]
Gebruik ik ook![]()
Sowieso niet dunner dan 0.88 pakken. Die floeber dinger kan ik echt nix mee![]()
voor een koreaanse fender lijkt me dat een hele nette prijs, weet alleen hoe oud de gitaar is en hoe de kwaliteit is etc.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:01 schreef DuranK het volgende:
Ik heb ervaring dat D'addario roest als je er niet op speelt. Speel je er gewoon regelmatig op, dan kun je er wel 2 maanden ofzo mee vooruit![]()
Ik heb trouwens vandaag een gitaar aangeboden gekregen die ik eventueel mag kopen. Een Fender Telecaster van Koreaanse maak. Volgens mijn gitaar leraar is het een zeer goeie gitaar die niet onder doet voor de duurdere standaard versie. Hij vraagt 500 euro. Iemand ervaring met die gitaar misschien? En is het een goeie prijs?
Tortex 0.77, de gelequote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef imported_sphinx het volgende:
Tortex 0.88! (groene)
heb de gele geprobeerd maar vind ik iets minder. groen is psies goed, superdingen
De hoeveelste keer zou het zijn dat dit onderwerp in deze topicreeks terugkomt???quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:57 schreef imported_sphinx het volgende:
Tortex 0.88! (groene)
Dat merk je aan het moment dat je er een nieuw setje opgooit en denkt "...goffedomme, dat had ik eerder moeten doen"quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:33 schreef punkjunk het volgende:
maar ik weet eigelijk niet of ze nog goed zijn, waar kun je dat aan merken?![]()
ohms is iets met weerstand , meer weerstand = minder watts?quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef imported_sphinx het volgende:
stel je hebt een head die 75 Watt mono heeft. en die op 4 speakers aansluit (4x12" cab) heb je dan de helft minder watt ofzo omdat het stereo is?
en, wat maakt het uit als je bij die head een 4 ohm - 8 ohm cab hebt, of 8 ohm - 16 ohm. ??
ik weet neit wat ohms uitmaken![]()
Die Koreanen zijn super, maar 500 euro is toch min of meer de nieuwprijs?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:01 schreef DuranK het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een gitaar aangeboden gekregen die ik eventueel mag kopen. Een Fender Telecaster van Koreaanse maak. Volgens mijn gitaar leraar is het een zeer goeie gitaar die niet onder doet voor de duurdere standaard versie. Hij vraagt 500 euro. Iemand ervaring met die gitaar misschien? En is het een goeie prijs?
Dat zijn bassplectrums.quote:Op woensdag 15 november 2006 09:04 schreef --H-I-M-- het volgende:
btw niewe plectrums gekocht:
voorheen:
[afbeelding]
rechts in het midden, 1,14 mm
nu:
[afbeelding] de rechter, 3mm
wat dikker en je hoort ook meteen de vooruitgang in toon!
Volgens mij heeft hij hem ook nieuw gekocht, weet ik niet zeker. Doet die wel vaker, en dan verkoopt die hem door aan zijn leerlingen.quote:Op woensdag 15 november 2006 07:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Die Koreanen zijn super, maar 500 euro is toch min of meer de nieuwprijs?
Deze serie als ik me niet vergis!
En inderdaad deze gitaar doet niet veel onder voor USA telecaster! Mooi afgewerkt, prima in orde!
Gitaarleraren zijn okay. Ik heb mijn gitaar ook van mijn leraar overgenomen. Nadat ik al maanden er elke les op had gespeeld!quote:Op woensdag 15 november 2006 10:28 schreef DuranK het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij hem ook nieuw gekocht, weet ik niet zeker. Doet die wel vaker, en dan verkoopt die hem door aan zijn leerlingen.
Hee dudequote:Op woensdag 15 november 2006 09:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dat zijn bassplectrums.
Ik gebruik Fender Heavy. (1mm geloof ik)
Beetje rare constructie, fijne snaren, maar ze breken, dan zijn het in mijn ogen geen fijne snaren.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:14 schreef imported_sphinx het volgende:
ik postte laatst toch dat ik nooit een snaar brak?
en ja hoor, het eerste setje Ernie Balls dat ik heb breek er verdomme een.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zulke fijne snaren... zo goed... waarom???!!![]()
Ohms is idd weerstand, je moet ALTIJD de boxen aansluiten op de daarvoor bestemde Ohms uitgang op je versterker. Anders heb je de kans je boxen op te blazen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef imported_sphinx het volgende:
stel je hebt een head die 75 Watt mono heeft. en die op 4 speakers aansluit (4x12" cab) heb je dan de helft minder watt ofzo omdat het stereo is?
en, wat maakt het uit als je bij die head een 4 ohm - 8 ohm cab hebt, of 8 ohm - 16 ohm. ??
ik weet neit wat ohms uitmaken![]()
ah ok, ik sjnapquote:Op woensdag 15 november 2006 17:39 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ohms is idd weerstand, je moet ALTIJD de boxen aansluiten op de daarvoor bestemde Ohms uitgang op je versterker. Anders heb je de kans je boxen op te blazen.
misschien scherp puntje in je brug ofzoquote:Op woensdag 15 november 2006 16:14 schreef imported_sphinx het volgende:
ik postte laatst toch dat ik nooit een snaar brak?
en ja hoor, het eerste setje Ernie Balls dat ik heb breek er verdomme een.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zulke fijne snaren... zo goed... waarom???!!![]()
dat vind ik helemaal niet grappig dat ze zomaar breken, deed er niks aparts mee. als ze tijdens oefenen of zelfs optredens gaan breken switch ik naar iets anders![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:33 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
misschien scherp puntje in je brug ofzo
quote:Op woensdag 15 november 2006 18:57 schreef Neidropje het volgende:
mja een zogeheten braampje?
[afbeelding]
Kijken of 0.12 wel past!quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef imported_sphinx het volgende:
btw: stel dat ik 0.13 op mn gitaar wil zetten, en dat past niet op die brug kam dinges. met die inkepingen.
hoe lost je dat op? bovenaan de hals kun je vijlen volgens mij... maar die andere niet.
Een goede gitaarboer zou dit moeten kunnen fixen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:35 schreef imported_sphinx het volgende:
btw: stel dat ik 0.13 op mn gitaar wil zetten, en dat past niet op die brug kam dinges. met die inkepingen.
hoe lost je dat op? bovenaan de hals kun je vijlen volgens mij... maar die andere niet.
http://www.feedback.nl/?id=55&b=TPUX1quote:Op woensdag 15 november 2006 22:02 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Een goede gitaarboer zou dit moeten kunnen fixen.
Tenminste dat is mij verteld toen ik mijn electrische gitaar kocht.
Ik had zelf ook nog een vraagje: wat zijn de betere manier om een elec. gitaar op je computer aan te sluiten zonder dat het gruwelijk vertraagd is?
Apparaatjes? Programmas?
Haha, wat vind je daar dan op, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 15 november 2006 22:15 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
http://www.feedback.nl/?id=55&b=TPUX1
Die ga ik binnekort eens aanschaffen, goede dingen over gehoort![]()
De klootzakken bij feedback hebben alleen net de prijs met 20 euro verhoogt![]()
Maar daar vind ik wel wat op![]()
Dit is de goedkope versie, er is er nog 1 van 200E met meer mogelijkheden. (niet qua software maar je kan er meer instrumenten op aansluiten geloof ik)quote:Op woensdag 15 november 2006 22:25 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Haha, wat vind je daar dan op, als ik vragen mag?
En wat is het verschil tussen dit ding en een andere product van Line6: Guitar Port? (Die software die bij GuitarPort zit lijkt mij eigenlijk wel stoer)
GRATIS zonder vertraging; http://www.asio4all.com/quote:Op woensdag 15 november 2006 22:02 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Ik had zelf ook nog een vraagje: wat zijn de betere manier om een elec. gitaar op je computer aan te sluiten zonder dat het gruwelijk vertraagd is?
Apparaatjes? Programmas?
Die met een aantal laptopsoundcards braaf niet werktquote:Op woensdag 15 november 2006 23:13 schreef Maaark het volgende:
[..]
GRATIS zonder vertraging; http://www.asio4all.com/
Gewoon installeren, beetje tweaken, in je Line-in pluggen en klaar is Shedfire.
Goedkoopste oplossing!
Oooooooh speel een liedje voor mijquote:Op woensdag 15 november 2006 23:59 schreef Bizznitch het volgende:
lalalala
Mijn ervaring was zeer goed, zeer snel in huis (volgende dag) en toen de D (!) snaar brak bij het opzetten, hebben ze 3 nieuwe nagestuurd!quote:Op donderdag 16 november 2006 12:14 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben zo geïnspireerd geraakt door dat gelul over snaren dat ik meteen vier setjes Ernies heb besteld bij lord of the strings. Eerste bestelling daar, ik ben benieuwd.
tof, wist niet dat ze dat dedenquote:Op donderdag 16 november 2006 14:51 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mijn ervaring was zeer goed, zeer snel in huis (volgende dag) en toen de D (!) snaar brak bij het opzetten, hebben ze 3 nieuwe nagestuurd!![]()
ik lurk hier trouwens al een tijdjequote:Op donderdag 16 november 2006 15:38 schreef Heaven_Denies het volgende:
[..]
tof, wist niet dat ze dat deden
Ik kan me voorstellen dat ze over een hoge E moeilijk doen, maar een D is toch echt een fabrieksfout!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:38 schreef Heaven_Denies het volgende:
[..]
tof, wist niet dat ze dat deden
quote:Op donderdag 16 november 2006 15:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze over een hoge E moeilijk doen, maar een D is toch echt een fabrieksfout!![]()
Mooi niet dus... mijn zadeltjes hebben absoluut geen braampjes, sterker nog, hij brak ergens middenin (niet op de topkam, bij de tuners, of bij de zadeltjes). Productiefoutje dus!quote:Op donderdag 16 november 2006 15:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[afbeelding]
Oja, ik ga zaterdag een Squier Tele kopen.![]()
mijn d brak ook... maar die zat er al een paar weken op. khad gelukkig nog een setje d' addario's liggenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze over een hoge E moeilijk doen, maar een D is toch echt een fabrieksfout!![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 15:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mooi niet dus... mijn zadeltjes hebben absoluut geen braampjes, sterker nog, hij brak ergens middenin (niet op de topkam, bij de tuners, of bij de zadeltjes). Productiefoutje dus!![]()
quote:
Ik twijfelde nog of het het ei moest worden of de ei-kel...quote:
Het is geen ei...quote:Op donderdag 16 november 2006 16:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
waarom staat er dat het geen ei is?
Psies.quote:
Klinkt best ok dude!quote:Op donderdag 16 november 2006 16:06 schreef imported_sphinx het volgende:
ik hoor godverdomme net dat we een drummer hebben!![]()
![]()
![]()
uit deze band, en hij heerscht heel erg! *blij is*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |