abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43439336
Kijk aan, de nieuwste verkiezingswindvaan. Wouter Bos wil Fokkertjes vanaf 16 jaar stemrecht geven. U snapt uiteraard het grote gevaar. Want een kinderhand is snel gevuld en in 99 procent van de gevallen zijn ze toch al jarenlan gedrild door onderwijzers, ofwel de hardcore PvdA stemmers van dit land. Leg de Fokkertjes nog even niet uit wat belasting betalen is, leer ze alles over het sociale stelsel, pak de stem en laat ze verder lekker freubelen. Inderdaad ja, onzin voor je leven!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/029726.html#comments

pi_43440041
eens
pi_43440595
Het zal eens niet zo zijn: De Hoaxa is weer eens bang. Doodsbang voor het grote gevaar, dat vermaledijde "links". Want Ambroosje is jarenlang gehersenspoeld door 'kwaliteitskrant' de GeleRaaf. Dat deze exponent van de ik-maatschappij nog steeds vol afgunst dweept met het immer bescheiden FOK! universum is het enige dat nog voor hem pleit. Inderdaad ja, FOK! is gewoon leuk! Punt.
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:12:05 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43442115
Iedereen met een FOK!-account zou het stemrecht ontnomen moeten worden!
The End Times are wild
pi_43442188
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:12 schreef LXIV het volgende:
LXIV
Maar sommige.......
pi_43442218
Dan weet ik niet wat voor onderwijzers die Hoxa op het VMBO heeft gehad maar die van mij waren allemaal hardcore racisten die 's ochtends een bruin hemd aantrokken onder het overhemd. De enige linkse was die eikel die Godsdienstlessen probeerde te geven (Verplicht die Ghandi kut film kijken).
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:23:24 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43442441
tegen..
Do what you love, love what you do!
pi_43442501
Geenstijl. wat een treurige kansloze klojo's zijn dat zeg. Ze zijn de grote mobilisator achter het Bos bashen van de afgelopen maanden. In Nederland heeft links geen eerlijke kans meer door de machtige rechtse media.

En als ze een beetje beter hadden opgelet hadden ze geweten dat meer fokkers zich rechts vinden dan links, en dat de VVD de meest populaire partij is hier.
pi_43442733
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:27 schreef Genverbrander het volgende:
Geenstijl. wat een treurige kansloze klojo's zijn dat zeg. Ze zijn de grote mobilisator achter het Bos bashen van de afgelopen maanden. In Nederland heeft links geen eerlijke kans meer door de machtige rechtse media.

En als ze een beetje beter hadden opgelet hadden ze geweten dat meer fokkers zich rechts vinden dan links, en dat de VVD de meest populaire partij is hier.
Het zou me niets verbazen als Wilders en/of Pastors het net zo goed doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:47:47 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43443049
Ik stel voor om het naar boven bij te stellen, zeg een jaar of 25. Zoals Aoristus het zei, beter dan ik: de meeste mensen beginnen pas een beetje na te denken vanaf hun 25e, als ze hun eerste rekeningen hebben betaald en zien hoe mensen om hen heen reageren op dingen.

Als je 16 bent, dan ben je alleen maar geinteresseerd in drank en wijven enzo
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:52:31 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43443214
Waar heb ik dat geslijm aan verdiend Ik vind je hoe dan ook een lul, EWK
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:55:57 #13
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43443326
Maar om even op het onderwerp terug te komen, het is belangrijk dat mensen kunnen handelen vanuit hun referentiekader, of dat in elk geval kunnen laten meewegen in hun beoordeling. Mensen van een jaar of 16 kennen alleen maar schoolvoorbeelden.
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:05:32 #14
89730 Drugshond
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:09:37 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43443753
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik stel voor om het naar boven bij te stellen, zeg een jaar of 25. Zoals Aoristus het zei, beter dan ik: de meeste mensen beginnen pas een beetje na te denken vanaf hun 25e, als ze hun eerste rekeningen hebben betaald en zien hoe mensen om hen heen reageren op dingen.

Als je 16 bent, dan ben je alleen maar geinteresseerd in drank en wijven enzo
Idd, volledig mee eens en dan zou ik er eigenlijk nog een soort stemrijbewijs aan vast willen hangen. zodat mensen beseffen wat de impact van hun stem kan zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:12:58 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43443839
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:52 schreef Aoristus het volgende:
Dat heb ik een tijd terug al in meer venijne bewoording moge lezen. Terwijl er toch best leuke momenten waren. EHBO'er aan de poorten van ..
pi_43443872
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, volledig mee eens en dan zou ik er eigenlijk nog een soort stemrijbewijs aan vast willen hangen. zodat mensen beseffen wat de impact van hun stem kan zijn
Een algemene ontwikkelings test zou inderdaad geen kwaad kunnen. Gewoon een goede basis over economische, sociale en economische kennis en dan nog een aardig stukje staatsinrichting. Als ik hier de topics wel zie denk voorspel ik het gemmiddelde fokkertje op nieuwrechts stemt: kortzichtig eigenbelang.
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:14:10 #18
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43443874
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat heb ik een tijd terug al in meer venijne bewoording moge lezen. Terwijl er toch best leuke momenten waren. EHBO'er aan de poorten van ..
zalvende spot

Ga toch eens een leuk meisje zoeken
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:15:26 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43443907
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:14 schreef Aoristus het volgende:

[..]

zalvende spot

Ga toch eens een leuk meisje zoeken
Misschien dat ik morgen in een lokaal etablissement eens een bruid ga zoeken.
pi_43444022
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:52 schreef Aoristus het volgende:
Het is echt weer verkiezingstijd he... .
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:24:12 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43444105
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:20 schreef Stali het volgende:

[..]

Het is echt weer verkiezingstijd he... .
Ik onthoud me van de meter die Goedele Liekens gebruikt
pi_43444146
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:12 schreef LXIV het volgende:
Per kloon .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_43444198
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:24 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik onthoud me van de meter die Goedele Liekens gebruikt
Die heeft ook net ook weer een boekje uitgegeven over allerlei wetenswaardigheden over de penis.
Ligt bij de Bruna naast de bekende boekjes van politici. .
pi_43444221
Femke ligt er met een grote smile tussen zeg maar.
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:31:56 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43444303
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:27 schreef Stali het volgende:

[..]

Die heeft ook net ook weer een boekje uitgegeven over allerlei wetenswaardigheden over de penis.
hoe relateren we dat met leeftijdscriteria? Met de G van giechelfactor?
pi_43444909
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe zou je dat stemrijbewijs willen invullen dan?

De 1 vindt dat mensen pas een beetje beginnen na te denken bij het betalen van de eerste eigen rekeningen.
Maar die personen willen niet per definitie zogenaamd bijdragen aan andermans kinderen want die hebben ze zelf dan nog niet. En dat kun je doorvoeren tot de ouden van dagen. Ik geloof niet dat een bepaalde manier van denken begint bij het betalen van rekeningen of zoals eerder genoemd een leeftijdscategorie als 25. Heel veel jongeren beginnen al met rekeningen betalen vanaf hun 18e. Leeftijd zegt dus niets.
  zaterdag 11 november 2006 @ 01:04:34 #27
89730 Drugshond
pi_43444983
quote:
Ik ga meer voor de gevulde dozen.
Maar die heeft Bruna niet.
pi_43445235
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:04 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik ga meer voor de gevulde dozen.
Maar die heeft Bruna niet.
Goedele lult anders ook hele dozen vol hoor. Vraag maar aan e.o.a. 16 jarig wandelende hernia bij de Bruna.
En die gaat over vier jaar zeker weten VVD stemmen. .
  zaterdag 11 november 2006 @ 01:28:57 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43445344
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:01 schreef Stali het volgende:

[..]

De 1 vindt dat mensen pas een beetje beginnen na te denken bij het betalen van de eerste eigen rekeningen.
Maar die personen willen niet per definitie zogenaamd bijdragen aan andermans kinderen want die hebben ze zelf dan nog niet. En dat kun je doorvoeren tot de ouden van dagen. Ik geloof niet dat een bepaalde manier van denken begint bij het betalen van rekeningen of zoals eerder genoemd een leeftijdscategorie als 25. Heel veel jongeren beginnen al met rekeningen betalen vanaf hun 18e. Leeftijd zegt dus niets.
Leeftijd zegt niks? Dus volgens jou mag iedereen, zelfs vanaf 0 stemmen?
pi_43445476
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Leeftijd zegt niks? Dus volgens jou mag iedereen, zelfs vanaf 0 stemmen?
Nee, dat mag namelijk pas vanaf 18 jaar he. Ik ben hier niet degene die over een stemrijbewijs begint. En daar vroeg ik wat over en dat was niet aan jou meen ik.
  zaterdag 11 november 2006 @ 01:46:31 #31
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_43445545
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:39 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, dat mag namelijk pas vanaf 18 jaar he. Ik ben hier niet degene die over een stemrijbewijs begint. En daar vroeg ik wat over en dat was niet aan jou meen ik.
Of het aan mij was is irrelevant; alsof je alleen mag reageren als het direct aan jou gericht is. Dat is niet zo en daar hield je jezelf toen je voor het eerst reageerde in dit topic ook niet aan.

Waar het mij in mijn kinderlijke reactie om ging was dat leeftijd er wel toe doet. Je bereikte de conclusie, vanuit een bepaalde redenatie, dat leeftijd er niet toe zou doen. Dat is wat ik onderuit probeerde te halen. Je conclusie klopt niet.
En als de premissen tot een onjuiste conclusie leiden, dan kloppen of de premissen niet, of ze zijn onvolledig of de gedachtegang klopt niet. Waar het precies aan schort vind ik moeilijk te zeggen.
pi_43446036
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Of het aan mij was is irrelevant; alsof je alleen mag reageren als het direct aan jou gericht is. Dat is niet zo en daar hield je jezelf toen je voor het eerst reageerde in dit topic ook niet aan.

Waar het mij in mijn kinderlijke reactie om ging was dat leeftijd er wel toe doet. Je bereikte de conclusie, vanuit een bepaalde redenatie, dat leeftijd er niet toe zou doen. Dat is wat ik onderuit probeerde te halen. Je conclusie klopt niet.
En als de premissen tot een onjuiste conclusie leiden, dan kloppen of de premissen niet, of ze zijn onvolledig of de gedachtegang klopt niet. Waar het precies aan schort vind ik moeilijk te zeggen.
Nou dan was het voor jou onvolledig. Dat kan. Maar ik ga liever niet op jou in omdat ik niet kan beoordelen of je niet weer teveel Oranjebittertjes op hebt en er weer spontaan dingen verdwijnen.

Mijn simpele vraag is, omdat ik het hier toevallig tegenkom, waarom dient volgens sommigen de stemleeftijd omhoog?

Btw. Ik ga nu naar bed omdat het laat is. Succes morgen met de meisjes EWK. .
pi_43447211
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:23 schreef Drugshond het volgende:
Ik vrees dat juist bij de jonge kiezertjes het stemgedrag wat rechtser is dan wat de PVDA te bieden heeft.
Ik weet toch vrij zeker dat de 'jongerenverkiezingen' (op scholen en dergelijke) gemiddeld 'linkser' uitpakken dan de echte verkiezingen.
Maar jongeren zijn extremer: volgens mij krijgen vooral PvdA en CDA altijd veel minder stemmen van de jeugd dan van de echt stemgerechtigden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43447464
quote:

[..]

Naast 'Wat Wouter wil?', bedeol je.
I´m back.
pi_43447827
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:01 schreef Stali het volgende:

[..]

Als je een 'stemrijbewijs' zou relateren aan een algemene kennistest (van relevante kennis) dan zullen er waarschijnlijk velen zijn die in hun ganze leven nooit mogen stemmen. En er zal ook een kleine groep zijn die op hun 16e, of mischien wel iets eerder de test zouden kunnen volbrengen en mogen stemmen. Het is een leuk idee, maar het druist wel in tegen de grondslagen van de democratie. Je discrimineert immers doelbewust om mensen uit te sluiten van de verkiezingen en daarmee is de volksvertegenwoordiging geen vertegenwoordiging van het volk meer.
pi_43466875
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 06:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik weet toch vrij zeker dat de 'jongerenverkiezingen' (op scholen en dergelijke) gemiddeld 'linkser' uitpakken dan de echte verkiezingen.
Wat zijn jouw ervaringen dan?
quote:
Maar jongeren zijn extremer: volgens mij krijgen vooral PvdA en CDA altijd veel minder stemmen van de jeugd dan van de echt stemgerechtigden.
Ik geloof meer dat jongeren dit van huis uit mee krijgen. Vanmiddag/avond zag ik Rutte, Bos en Balkenende bij een jeugdprogramma. Die jongeren waren nog maar een jaar of tien maar erg leuk om te zien hoe ze feitelijk al achter een politicus staan en daar uiterlijke verbeteringen in wilden aan brengen. Jij hebt het waarschijnlijk over de de vanaf 16 jongeren. Zetten deze zich dan meer af?
pi_43466932
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 09:47 schreef Fixers het volgende:

[..]

Als je een 'stemrijbewijs' zou relateren aan een algemene kennistest (van relevante kennis) dan zullen er waarschijnlijk velen zijn die in hun ganze leven nooit mogen stemmen. En er zal ook een kleine groep zijn die op hun 16e, of mischien wel iets eerder de test zouden kunnen volbrengen en mogen stemmen. Het is een leuk idee, maar het druist wel in tegen de grondslagen van de democratie. Je discrimineert immers doelbewust om mensen uit te sluiten van de verkiezingen en daarmee is de volksvertegenwoordiging geen vertegenwoordiging van het volk meer.
Ja zo zie ik het ook. Hoe denk jij over de leeftijd 18?

Voor EWK: ik bedoel natuurlijk niet hoe fijn of naar het is om 18 te zijn maar of het een goede leeftijd is om te mogen stemmen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stali op 12-11-2006 00:37:14 (Voor EWK) ]
pi_43467318
quote:
Op zondag 12 november 2006 00:34 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja zo zie ik het ook. Hoe denk jij over de leeftijd 18?

Voor EWK: ik bedoel natuurlijk niet hoe fijn of naar het is om 18 te zijn maar of het een goede leeftijd is om te mogen stemmen.
Oeh hoe verfrissend fatsoenlijke discussie op fok. Ik hang duidelijk rond in de verkeerde subfora....

De leeftijd verlagen naar 16 lijkt mij niet echt een goed idee. Zoals ik zei is 'doordacht stemgedrag' voor welke richting dan ook (ik ben nog altijd een groot voorstander van ons huidige multi-partij systeem) niet te spiegelen aan leeftijd. Maar ik ben wel van mening dat verlagen naar 16 een grotere instroom van egoistisch stemgedrag zal veroorzaken dan van doordacht stemgedrag.

Of de verhoging naar 21 of zelfs 25 jaar wel een groter verschil maakt in de balans egoistisch vs doordacht... Ik vermoed dat er verhoudings gewijs wel wat egoistische stemmen zullen afvallen. Maar of dat echt zo veel zou zijn betwijfel ik. Het lijkt mij dat je na je 16e nog wel aardig van politieke en sociale ideeën kan veranderen. Maar na je 18e als je toch geacht wordt zelfstandig te zijn denk dat dat wel een belangrijke factor is in de fixatie van een indoctrinatie in welke richting dan ook.

Een soort van vicieuze cirkel, een mechanisme dat opgeschoven zou kunnen worden als de stemleeftijd op 21 wordt gezet (of naar 16). Is daar eigenlijk ooit onderzoek naar gedaan?
pi_43468051
quote:
Op zondag 12 november 2006 00:53 schreef Fixers het volgende:

[..]

Oeh hoe verfrissend fatsoenlijke discussie op fok. Ik hang duidelijk rond in de verkeerde subfora....
He, ja, POL is ene aanrader... , .
quote:
De leeftijd verlagen naar 16 lijkt mij niet echt een goed idee. Zoals ik zei is 'doordacht stemgedrag' voor welke richting dan ook (ik ben nog altijd een groot voorstander van ons huidige multi-partij systeem) niet te spiegelen aan leeftijd. Maar ik ben wel van mening dat verlagen naar 16 een grotere instroom van egoistisch stemgedrag zal veroorzaken dan van doordacht stemgedrag. Of de verhoging naar 21 of zelfs 25 jaar wel een groter verschil maakt in de balans egoistisch vs doordacht... Ik vermoed dat er verhoudings gewijs wel wat egoistische stemmen zullen afvallen. Maar of dat echt zo veel zou zijn betwijfel ik. Het lijkt mij dat je na je 16e nog wel aardig van politieke en sociale ideeën kan veranderen. Maar na je 18e als je toch geacht wordt zelfstandig te zijn denk dat dat wel een belangrijke factor is in de fixatie van een indoctrinatie in welke richting dan ook.
Als jij voorstander bent van een multi-partij-systeem, wat vind jij dan van de aankomende verkiezingen? Dat multi kiezen lijkt momenteel een beetje van de baan.
Ik geloof trouwens niet in een totaal ander plaatje bij het verlagen van de stemleeftijd naar 16. Jongeren nemen veel mee van huis uit. Hoe rebels of egoistisch ze ook zijn. De bagage telt meer op die leeftijd en daarom geloof ik ook niet in afvallende egoistische stemmen. Het is nu anders dan jaren 60/ begin jaren 70. Wat je nu wel ziet zijn studenten die eerst heel erg links zijn en later rechts worden. Dat gaat dan weer over een iets oudere leeftijd. Maar dat hoe ouder hoe wijzer gaat wat mij betreft ook nu weerl niet op.
pi_43468095
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 08:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Naast 'Wat Wouter wil?', bedeol je.
Leuk om je weer eens tegen te komen.
Wanneer liggen wij weer eens naast elkaar? .
pi_43469766
quote:
Op zondag 12 november 2006 01:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Leuk om je weer eens tegen te komen.
Wanneer liggen wij weer eens naast elkaar? .
Over een minuutje of 20, schat ik. .
I´m back.
pi_43492833
Moet je daar toch de grondwet voor aanpassen? Lekker baggerplan dus .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')