LXIVquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:12 schreef LXIV het volgende:
Iedereen met een FOK!-account zou het stemrecht ontnomen moeten worden!![]()
Het zou me niets verbazen als Wilders en/of Pastors het net zo goed doen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:27 schreef Genverbrander het volgende:
Geenstijl.wat een treurige kansloze klojo's zijn dat zeg. Ze zijn de grote mobilisator achter het Bos bashen van de afgelopen maanden. In Nederland heeft links geen eerlijke kans meer door de machtige rechtse media.
En als ze een beetje beter hadden opgelet hadden ze geweten dat meer fokkers zich rechts vinden dan links, en dat de VVD de meest populaire partij is hier.
Idd, volledig mee eens en dan zou ik er eigenlijk nog een soort stemrijbewijs aan vast willen hangen. zodat mensen beseffen wat de impact van hun stem kan zijnquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik stel voor om het naar boven bij te stellen, zeg een jaar of 25. Zoals Aoristus het zei, beter dan ik: de meeste mensen beginnen pas een beetje na te denken vanaf hun 25e, als ze hun eerste rekeningen hebben betaald en zien hoe mensen om hen heen reageren op dingen.
Als je 16 bent, dan ben je alleen maar geinteresseerd in drank en wijven enzo![]()
Dat heb ik een tijd terug al in meer venijne bewoording moge lezen. Terwijl er toch best leuke momenten waren. EHBO'er aan de poorten van ..quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:52 schreef Aoristus het volgende:
Waar heb ik dat geslijm aan verdiendIk vind je hoe dan ook een lul, EWK
Een algemene ontwikkelings test zou inderdaad geen kwaad kunnen. Gewoon een goede basis over economische, sociale en economische kennis en dan nog een aardig stukje staatsinrichting. Als ik hier de topics wel zie denk voorspel ik het gemmiddelde fokkertje op nieuwrechts stemt: kortzichtig eigenbelang.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, volledig mee eens en dan zou ik er eigenlijk nog een soort stemrijbewijs aan vast willen hangen. zodat mensen beseffen wat de impact van hun stem kan zijn
zalvende spotquote:Op zaterdag 11 november 2006 00:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat heb ik een tijd terug al in meer venijne bewoording moge lezen. Terwijl er toch best leuke momenten waren. EHBO'er aan de poorten van ..
Misschien dat ik morgen in een lokaal etablissement eens een bruid ga zoeken.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
zalvende spot![]()
Ga toch eens een leuk meisje zoeken
Het is echt weer verkiezingstijd he...quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:52 schreef Aoristus het volgende:
Waar heb ik dat geslijm aan verdiendIk vind je hoe dan ook een lul, EWK
Ik onthoud me van de meter die Goedele Liekens gebruiktquote:Op zaterdag 11 november 2006 00:20 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is echt weer verkiezingstijd he....
Per kloonquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:12 schreef LXIV het volgende:
Iedereen met een FOK!-account zou het stemrecht ontnomen moeten worden!![]()
Die heeft ook net ook weer een boekje uitgegeven over allerlei wetenswaardigheden over de penis.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:24 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik onthoud me van de meter die Goedele Liekens gebruikt![]()
hoe relateren we dat met leeftijdscriteria? Met de G van giechelfactor?quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:27 schreef Stali het volgende:
[..]
Die heeft ook net ook weer een boekje uitgegeven over allerlei wetenswaardigheden over de penis.
Ligt bij de Bruna naast de bekende boekjes van politici..
Hoe zou je dat stemrijbewijs willen invullen dan?quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, volledig mee eens en dan zou ik er eigenlijk nog een soort stemrijbewijs aan vast willen hangen. zodat mensen beseffen wat de impact van hun stem kan zijn
Ik ga meer voor de gevulde dozen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:27 schreef Stali het volgende:
Die heeft ook net ook weer een boekje uitgegeven over allerlei wetenswaardigheden over de penis.
Goedele lult anders ook hele dozen vol hoor. Vraag maar aan e.o.a. 16 jarig wandelende hernia bij de Bruna.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ga meer voor de gevulde dozen.![]()
Maar die heeft Bruna niet.
Leeftijd zegt niks?quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Hoe zou je dat stemrijbewijs willen invullen dan?
De 1 vindt dat mensen pas een beetje beginnen na te denken bij het betalen van de eerste eigen rekeningen.
Maar die personen willen niet per definitie zogenaamd bijdragen aan andermans kinderen want die hebben ze zelf dan nog niet. En dat kun je doorvoeren tot de ouden van dagen. Ik geloof niet dat een bepaalde manier van denken begint bij het betalen van rekeningen of zoals eerder genoemd een leeftijdscategorie als 25. Heel veel jongeren beginnen al met rekeningen betalen vanaf hun 18e. Leeftijd zegt dus niets.
Nee, dat mag namelijk pas vanaf 18 jaar he. Ik ben hier niet degene die over een stemrijbewijs begint. En daar vroeg ik wat over en dat was niet aan jou meen ik.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Leeftijd zegt niks?Dus volgens jou mag iedereen, zelfs vanaf 0 stemmen?
Of het aan mij was is irrelevant; alsof je alleen mag reageren als het direct aan jou gericht is. Dat is niet zo en daar hield je jezelf toen je voor het eerst reageerde in dit topic ook niet aan.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, dat mag namelijk pas vanaf 18 jaar he. Ik ben hier niet degene die over een stemrijbewijs begint. En daar vroeg ik wat over en dat was niet aan jou meen ik.
Nou dan was het voor jou onvolledig. Dat kan. Maar ik ga liever niet op jou in omdat ik niet kan beoordelen of je niet weer teveel Oranjebittertjes op hebt en er weer spontaan dingen verdwijnen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Of het aan mij was is irrelevant; alsof je alleen mag reageren als het direct aan jou gericht is. Dat is niet zo en daar hield je jezelf toen je voor het eerst reageerde in dit topic ook niet aan.
Waar het mij in mijn kinderlijke reactie om ging was dat leeftijd er wel toe doet. Je bereikte de conclusie, vanuit een bepaalde redenatie, dat leeftijd er niet toe zou doen. Dat is wat ik onderuit probeerde te halen. Je conclusie klopt niet.
En als de premissen tot een onjuiste conclusie leiden, dan kloppen of de premissen niet, of ze zijn onvolledig of de gedachtegang klopt niet. Waar het precies aan schort vind ik moeilijk te zeggen.
Ik weet toch vrij zeker dat de 'jongerenverkiezingen' (op scholen en dergelijke) gemiddeld 'linkser' uitpakken dan de echte verkiezingen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:23 schreef Drugshond het volgende:
Ik vrees dat juist bij de jonge kiezertjes het stemgedrag wat rechtser is dan wat de PVDA te bieden heeft.
Naast 'Wat Wouter wil?', bedeol je.quote:Op zaterdag 11 november 2006 00:27 schreef Stali het volgende:
[..]
Als je een 'stemrijbewijs' zou relateren aan een algemene kennistest (van relevante kennis) dan zullen er waarschijnlijk velen zijn die in hun ganze leven nooit mogen stemmen. En er zal ook een kleine groep zijn die op hun 16e, of mischien wel iets eerder de test zouden kunnen volbrengen en mogen stemmen. Het is een leuk idee, maar het druist wel in tegen de grondslagen van de democratie. Je discrimineert immers doelbewust om mensen uit te sluiten van de verkiezingen en daarmee is de volksvertegenwoordiging geen vertegenwoordiging van het volk meer.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Hoe zou je dat stemrijbewijs willen invullen dan?
De 1 vindt dat mensen pas een beetje beginnen na te denken bij het betalen van de eerste eigen rekeningen.
Maar die personen willen niet per definitie zogenaamd bijdragen aan andermans kinderen want die hebben ze zelf dan nog niet. En dat kun je doorvoeren tot de ouden van dagen. Ik geloof niet dat een bepaalde manier van denken begint bij het betalen van rekeningen of zoals eerder genoemd een leeftijdscategorie als 25. Heel veel jongeren beginnen al met rekeningen betalen vanaf hun 18e. Leeftijd zegt dus niets.
Wat zijn jouw ervaringen dan?quote:Op zaterdag 11 november 2006 06:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet toch vrij zeker dat de 'jongerenverkiezingen' (op scholen en dergelijke) gemiddeld 'linkser' uitpakken dan de echte verkiezingen.
Ik geloof meer dat jongeren dit van huis uit mee krijgen. Vanmiddag/avond zag ik Rutte, Bos en Balkenende bij een jeugdprogramma. Die jongeren waren nog maar een jaar of tien maar erg leuk om te zien hoe ze feitelijk al achter een politicus staan en daar uiterlijke verbeteringen in wilden aan brengen. Jij hebt het waarschijnlijk over de de vanaf 16 jongeren. Zetten deze zich dan meer af?quote:Maar jongeren zijn extremer: volgens mij krijgen vooral PvdA en CDA altijd veel minder stemmen van de jeugd dan van de echt stemgerechtigden.
Ja zo zie ik het ook. Hoe denk jij over de leeftijd 18?quote:Op zaterdag 11 november 2006 09:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als je een 'stemrijbewijs' zou relateren aan een algemene kennistest (van relevante kennis) dan zullen er waarschijnlijk velen zijn die in hun ganze leven nooit mogen stemmen. En er zal ook een kleine groep zijn die op hun 16e, of mischien wel iets eerder de test zouden kunnen volbrengen en mogen stemmen. Het is een leuk idee, maar het druist wel in tegen de grondslagen van de democratie. Je discrimineert immers doelbewust om mensen uit te sluiten van de verkiezingen en daarmee is de volksvertegenwoordiging geen vertegenwoordiging van het volk meer.
Oeh hoe verfrissend fatsoenlijke discussie op fok.quote:Op zondag 12 november 2006 00:34 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja zo zie ik het ook. Hoe denk jij over de leeftijd 18?
Voor EWK: ik bedoel natuurlijk niet hoe fijn of naar het is om 18 te zijn maar of het een goede leeftijd is om te mogen stemmen.
He, ja, POL is ene aanrader...quote:Op zondag 12 november 2006 00:53 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oeh hoe verfrissend fatsoenlijke discussie op fok.Ik hang duidelijk rond in de verkeerde subfora....
Als jij voorstander bent van een multi-partij-systeem, wat vind jij dan van de aankomende verkiezingen? Dat multi kiezen lijkt momenteel een beetje van de baan.quote:De leeftijd verlagen naar 16 lijkt mij niet echt een goed idee. Zoals ik zei is 'doordacht stemgedrag' voor welke richting dan ook (ik ben nog altijd een groot voorstander van ons huidige multi-partij systeem) niet te spiegelen aan leeftijd. Maar ik ben wel van mening dat verlagen naar 16 een grotere instroom van egoistisch stemgedrag zal veroorzaken dan van doordacht stemgedrag. Of de verhoging naar 21 of zelfs 25 jaar wel een groter verschil maakt in de balans egoistisch vs doordacht... Ik vermoed dat er verhoudings gewijs wel wat egoistische stemmen zullen afvallen. Maar of dat echt zo veel zou zijn betwijfel ik. Het lijkt mij dat je na je 16e nog wel aardig van politieke en sociale ideeën kan veranderen. Maar na je 18e als je toch geacht wordt zelfstandig te zijn denk dat dat wel een belangrijke factor is in de fixatie van een indoctrinatie in welke richting dan ook.
Leuk om je weer eens tegen te komen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 08:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Naast 'Wat Wouter wil?', bedeol je.
Over een minuutje of 20, schat ik.quote:Op zondag 12 november 2006 01:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Leuk om je weer eens tegen te komen.
Wanneer liggen wij weer eens naast elkaar?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |