Nou, we zaten te denken aan een Stephen King film tournamentquote:Op vrijdag 10 november 2006 22:41 schreef Xessive het volgende:
En Isabeau: was goed!! Wat wordt de volgende? Beste boeken van Clive Barker?
quote:Op zaterdag 11 november 2006 07:31 schreef Isabeau het volgende:
Nou, we zaten te denken aan een Stephen King film tournament
quote:Op zaterdag 11 november 2006 09:03 schreef Silmarwen het volgende:
Oe film ja.Maar dan moet The Shining wel winnen, maar wel degene met Jack Nicholson, al hoewel in de nieuwe de special effects wel goed zijn.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]verkrachting van een briljant verhaal.
Maar goed, bij een Stephen King film tournament wordt het toch Shawshank.
Ook een topper, maar die zal niet winnen in een tournament om de simpele reden dat niet zoveel mensen hem kennen (zowel het verhaal, als de film niet)quote:Op zaterdag 11 november 2006 21:22 schreef maduropa het volgende:
[..]
![]()
beste Stephen King verfilming is "Stand by me" (the body)
En ik vond The Green Mile de beste Kingfilm, hoe briljant The Shawshank ook was.quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:verkrachting van een briljant verhaal.
En het boek vond je niks?! Verrassendquote:Op zaterdag 11 november 2006 21:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik vond The Green Mile de beste Kingfilm, hoe briljant The Shawshank ook was.
En dan te bedenken dat het werkelijk een letterlijke verfilming isquote:Op zaterdag 11 november 2006 21:46 schreef Isabeau het volgende:
Ja, heel raar eigenlijk...het boek vond ik niks aan, ik kon er niet inkomen, het verhaal kon me niet boeienZo bizar! Maar de film vond ik geweldig goed.
quote:Op zondag 12 november 2006 22:25 schreef E.T. het volgende:
The Stand -The Shining
maar hoe ga je een King-film-tournament aanpakken? The Shining er 2x inzetten?
Vond 't wel leuk om zo weer eens alle gelezen King-titels in gedachten door te lopen![]()
En wat bedoel je met 'origineel'?quote:Op zondag 12 november 2006 22:43 schreef BrandX het volgende:
Als we een film-tournament doen, dan wel alleen met de originele films lijkt mij!
![]()
nee hoor, je moet ze er allebei inzetten, maar het toont wel aan dat je twee soorten films hebt.quote:Op zondag 12 november 2006 22:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
Als we een film-tournament doen, dan wel alleen met de originele films lijkt mij!
![]()
Bij films is het meestal zo dat het verhaal niet goed gevolgd worden. Maar Jack Nicholson is zo briljant in die filmquote:Op zaterdag 11 november 2006 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]verkrachting van een briljant verhaal.
En terecht, alhoewel het best een leuke film is, heeft het (bijna) niks te maken met het verhaal. Het is enkel een passage.quote:Op maandag 13 november 2006 08:02 schreef maduropa het volgende:
[..]
En dan zijn er ook films, die niet veel te maken hebben met King maar wel zijn naam hebben (gehad)
voorbeeld is The Lawnmowerman. Na een rechtszaak mochten ze de naam King niet meer gebruiken. Dat soort films mogen dus niet meer meedoen.
Geen remakes. De eerste shining met Jack is m.i. het origineel, en die met steve webber van 1997 niet.quote:Op maandag 13 november 2006 08:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En wat bedoel je met 'origineel'?![]()
Ik vond in die film bijna niemand goed gecastquote:Op dinsdag 14 november 2006 00:41 schreef Xessive het volgende:
Molly Ringwald met d'r pruilende rotkop als Frannie Goldsmith![]()
Die vond ik juist heel goed gecastquote:Op dinsdag 14 november 2006 00:41 schreef Xessive het volgende:
Molly Ringwald met d'r pruilende rotkop als Frannie Goldsmith![]()
Het mooie van King vind ik juist dat hij ook van die 'eenvoudige' verhalen heeft, met iets dat werkelijk kan als basis, zoals Cujo en The girl who loved Tom Gordonquote:Op maandag 13 november 2006 09:34 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Bij films is het meestal zo dat het verhaal niet goed gevolgd worden. Maar Jack Nicholson is zo briljant in die filmStorm of the Century vond ik trouwens ook erg goed. GreenMile en Shawshank vind ik beide erg mooi en goed, maar ik vind het helemaal geen King verhalen. Bij King associeer ik meteen horror, maar hij kan natuurlijk ook heel wat anders.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:03 schreef maduropa het volgende:
Misschien moeten we een topic openen, en daar eens gaan discuteren over hoe we een film-tournament inrichten, en welke films & mini-series erin moeten,![]()
en dan in dit topic verdergaan met het uitroepen van The Stand tot winnaar![]()
je bedoelt dat ie ermee in de knoop zat, en toen besloot om een groepje hoofdpersonen maar te liquideren waarna het weer vlot liep?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:11 schreef Xessive het volgende:
[..]
![]()
Hoewel ik ooit heb begrepen dat King zelf The Stand helemaal niet een van zijn beste boeken vindt...
Nee, zo diep bedoelde ik het helemaal niet. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de meeste lezers van King The Stand zijn beste boek noemen, terwijl hij het zelf helemaal niet als zijn beste boek ziet. Ik ben dan weer wel even vergeten welke hij zelf het beste vond.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:00 schreef maduropa het volgende:
[..]
je bedoelt dat ie ermee in de knoop zat, en toen besloot om een groepje hoofdpersonen maar te liquideren waarna het weer vlot liep?
oftewel niet alleen Roland is een afbeelding van Stephen King, maar ook Randall Flag is dus een alter-ego van hemzelf .![]()
Dat staat in het voorwoord van het boek The Stand wat ik momenteel aan het lezen ben. Ik kan me niet herinneren dat er wel staat welk boek hij dan zijn beste boek vindt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:56 schreef Xessive het volgende:
Nee, zo diep bedoelde ik het helemaal niet. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de meeste lezers van King The Stand zijn beste boek noemen, terwijl hij het zelf helemaal niet als zijn beste boek ziet. Ik ben dan weer wel even vergeten welke hij zelf het beste vond.
Ik las gisteren in de krant een interview met Stephen King en hij zei dat hij Lisey's Story (het laatste boek dus) het beste boek vindt dat hij ooit heeft geschreven, dan moet ik die maar eens gaan halen om te oordelen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat staat in het voorwoord van het boek The Stand wat ik momenteel aan het lezen ben. Ik kan me niet herinneren dat er wel staat welk boek hij dan zijn beste boek vindt.
Zit niet in elk boek wel iets autobiografisch?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:00 schreef maduropa het volgende:
[..]
je bedoelt dat ie ermee in de knoop zat, en toen besloot om een groepje hoofdpersonen maar te liquideren waarna het weer vlot liep?
oftewel niet alleen Roland is een afbeelding van Stephen King, maar ook Randall Flag is dus een alter-ego van hemzelf .![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 11:43 schreef shmoopy het volgende:
Namens BlaineDeMone:
The Stand - The Shining"
Amen. Omdat mijn stem zo te zien niet meer uitmaakt, pas ik dan ookquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:39 schreef ranja het volgende:
Beide niet boeken die in mijn King list hoog zullen staan.
Nou dat is niet mijn oordeel. Ik vond het niet meer dan redelijk.quote:Op woensdag 15 november 2006 08:15 schreef Votz het volgende:
[..]
Ik las gisteren in de krant een interview met Stephen King en hij zei dat hij Lisey's Story (het laatste boek dus) het beste boek vindt dat hij ooit heeft geschreven, dan moet ik die maar eens gaan halen om te oordelen.
Als je met dat laatste bedoeld dat je de versie van Kubrick niet mee laat doen, dan zou ik zeggen in TTK,quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik vanavond The Stand als winnaar ga uitroepen, of half FOK moet nog op The Shining komen stemmen.
Filmtournament gebaseerd op boeken: in TTK of in TV openen?
Terwijl de remake van de shining het verhaal van het boek veel beter volgt.quote:Op maandag 13 november 2006 20:18 schreef BrandX het volgende:
[..]
Geen remakes. De eerste shining met Jack is m.i. het origineel, en die met steve webber van 1997 niet.
Maar deze wijze van films bepalen die zouden kunnen doen is natuurlijk alleen maar mijn mening![]()
Als anderen een andere mening hebben schik ik me graag![]()
28 tegen 6, ik denk dat The Stand wel de winnaar is jaquote:Op dinsdag 21 november 2006 08:43 schreef Votz het volgende:
Ik denk dat er niet meer gestemd wordt, betekent dat dan dat The Stand gewonnen heeft?
Dat is nipt...quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
28 tegen 6, ik denk dat The Stand wel de winnaar is ja
bleghquote:Op dinsdag 21 november 2006 10:31 schreef Isabeau het volgende:
28 tegen 6, ik denk dat The Stand wel de winnaar is ja
Qua volgen van het verhaal ben ik het wel met je eens ja, maar vond het acteerwerk van de remake ook gewoon een stuk minder, en een stuk minder suspence... Maar idd. ieder zijn meningquote:Op zondag 19 november 2006 20:30 schreef klipper het volgende:
[..]
Terwijl de remake van de shining het verhaal van het boek veel beter volgt.
Na het lezen van het boek, (de film met Jack Nicholson had ik al eerder gezien) vond ik de film eigenlijk erg zwak en totaal niet in vergelijking met het boek.
De remake vond ik later dan ook stukken beter, maarja zoals je al zegt dit is een persoonlijke mening.
Maar ik schik niet![]()
Kubrick heeft gewoon wat ideetjes van de Shining gepikt en heeft er zijn film van gemaakt. Als boekverfilming dus waardeloos, maar als horrorfilm uitermate effectief!quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:53 schreef BrandX het volgende:
[..]
Qua volgen van het verhaal ben ik het wel met je eens ja, maar vond het acteerwerk van de remake ook gewoon een stuk minder, en een stuk minder suspence... Maar idd. ieder zijn mening![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |