Ook maar ook de asielzoekrs die gewoon de volgende procedure ingaan.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:36 schreef sigme het volgende:
[..]
*heb er even over nagedacht.
Bedoel je dat het een interessant gegeven zou zijn te weten welk % van de illegalen in NL in een ander EUland in een asielprocedure heeft gezeten?
Hun aanwezigheid is een probleem. Daarmee belasten ze voorzieningen en schaarse ruimte.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:36 schreef Stippel het volgende:
Het bestrijden van illegalen enkel omdat ze geen papiertje hebben, zolang deze zelf geen strafbare zaken plegen is complete onzin, je moet de aantoonbare overlast en criminaliteit bestrijden
Als je dat het probleem vind, heb je idd gelijk ja.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:36 schreef Stippel het volgende:
[..]
als je het hebt over de problemen rondom een groep, is het goed heel duidelijk te hebben waar het probleem nu werkelijk ligt...
In dit geval is het onzin om te doen alsof er een heel belangrijk verschil ligt tussen de Pool met verblijfsvisum (maar geen werkvergunning) die hier zwartwerk doet en de Bulgaar..
het grootste probleem is dat deze arbeidsplaatsen van nederlanders wegnemen en geen sociale afdrachten betalen..
Als het goed is zijn die er sinds het Dublin-protocol niet meer.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ook maar ook de asielzoekrs die gewoon de volgende procedure ingaan.
Weet je niet dat illegalen geen aanspraak mogen maken op onze voorzieningen?quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:43 schreef Napalm het volgende:
Hun aanwezigheid is een probleem. Daarmee belasten ze voorzieningen en schaarse ruimte.
natuurlijk,de Pool/Bulgaar woont meestal in een pension op een klein kamertje, heeft geen verzekering en geen aanspraak op sociale verzekeringen...quote:De poging om een illegaal gelijk te stellen aan een Nederlandse zwartwerker is al te ridicuul.
Tuurlijk, boetes, bestraffen, dwingen, uitzetten, nog meer boetes, nog hógere boetes en boetes als iemand weigert een boete te geven.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:56 schreef Gia het volgende:
Gewoon nog hogere boetes op het werk geven aan illegalen. Of het nou als huishoudster is, of in de kassen. Gewoon 20 000 euro boete voor de werkgever.
Zo gauw een illegaal zich in een ziekenhuis meldt, en dus duidelijk is dat het een illegaal is, behandelen en op het vliegtuig zetten met zijn hele gezin. Zo ook in alle andere situaties waar ze door de mand vallen. Op het niet melden van een illegaal door ziekenhuis, tandarts of wie dan ook, mag ook een boete komen, 5000 euro of zo.
Wekrt het ook een beetje?quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Als het goed is zijn die er sinds het Dublin-protocol niet meer.
Gelul. Medisch noodzakelijke zorg is een prima voorbeeld.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:56 schreef Stippel het volgende:
Weet je niet dat illegalen geen aanspraak mogen maken op onze voorzieningen?
Doch de illegaal brengt extra overlast met zich mee.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:56 schreef Stippel het volgende:
natuurlijk,de Pool/Bulgaar woont meestal in een pension op een klein kamertje, heeft geen verzekering en geen aanspraak op sociale verzekeringen...
Genoeg Nederlandse werklozen die er illegaal bijwerken en bv gewoon een koopwoning hebben en nog leuke HRA ontvangen ... idd is dan het vergelijk met een illegaal die zwartwerkt niet geheel terecht, die illegaal heeft het een stuk zwaarder, terwiojl voor de nederlandse zwartwerker het bedje nog steeds gespreid wordt.
Maar dat doen ze in de praktijk dus wel.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:56 schreef Stippel het volgende:
[..]
Weet je niet dat illegalen geen aanspraak mogen maken op onze voorzieningen?
quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:07 schreef ExTec het volgende:
Als een illegaal aan puin wordt gereden, zal hij heus wel behandeld worden in het ziekenhuis (terecht, natuurlijk).
LOLquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:10 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Ik herinner me die illegalenzorgtopic, soms twijfel ik aan vanzelfsprekendheden als hierboven staand..
Het dekt in elk geval de kosten.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Tuurlijk, boetes, bestraffen, dwingen, uitzetten, nog meer boetes, nog hógere boetes en boetes als iemand weigert een boete te geven.
En dan komt alles weer goed.
Wat is het verschil nou eigenlijk tussen politiek en economisch? Wat is erger; dat je vervolgd wordt omdat je tegen een regime bent, of dat je omkomt van de hongerquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:20 schreef Lucille het volgende:
Je zou hooguit kunnen zeggen dat die 90% met enige waarschijnlijkheid een economische reden hebben om hier naar toe te komen ipv een politieke/sociale achtergrond. Om die reden heeft het ook geen zin om een asielaanvraag te doen. De vraag is dus hoe die 90% zichzelf voorziet in hun levensonderhoud. Werken ze gewoon hier als illegaal (zoals de vele illegalen in de land en tuinbouw die hard werken en slecht betaald worden) of zitten ze in het criminele circuit. Daar zou ik wel eens cijfers van willen zien.
nope, boetesystemen dekken meestal zelfs nauwelijks de eigen kosten van het controlesysteem en zeker nietde kosten van de overtredingen die ermee bestreden moeten worden...quote:
Neuh die zorgen ervoor dat jouw groente en fruit van Hollandsche bodem betaal is.quote:Op vrijdag 10 november 2006 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
Dus die andere 90% zijn gewoon profiteurs en parasieten?
Je bent dan wel bereid een stuk meer te gaan betalen voor je verse groente en fruit?quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:56 schreef Gia het volgende:
Gewoon nog hogere boetes op het werk geven aan illegalen. Of het nou als huishoudster is, of in de kassen. Gewoon 20 000 euro boete voor de werkgever.
Ik denk dat 20 000 boete voor het tewerkstellen van een illegaal echt wel de kosten van het oppakken dekt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:59 schreef Stippel het volgende:
[..]
nope, boetesystemen dekken meestal zelfs nauwelijks de eigen kosten van het controlesysteem en zeker nietde kosten van de overtredingen die ermee bestreden moeten worden...
hooguit als je het gaat doen zoals de snelheidsboetes in NL, een grotendels geautomatiseerd procede, valt er financieel voordeel uit te slepen, maar dat wordt dan bijna een eigenstaande belasting-heffing op zichzelf, en voleldig los van een eventuele 'maatschappelijke schade' die bestrden zou moeten worden ...
Over het algemeen is het zeer dom een straf- en boetesysteem in te stellen omdat je hoopt er financieel voordeel uit te halen of je overheidsbudget ermee 'op te kalefateren'
Ja, en als dat de spuigaten uitloopt huur ik wel een volkstuintje.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je bent dan wel bereid een stuk meer te gaan betalen voor je verse groente en fruit?
denken staat je vrij, maar de realiteit bewijs anders, de controlesystemen eromheen om ervoor te zorgen dat je zulke hoge boetes kunt opleggen en efefctief ook kunt dienen worden ook evenredig duurder met de hoogte van de boetes..quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat 20 000 boete voor het tewerkstellen van een illegaal echt wel de kosten van het oppakken dekt.
klopt, en in weinig landen is de problemen rondom illegalen en zwartwerk zo groot... al tweemaal heeft Spanje sinds 2000 besloten tot een 'algemeen pardon' voor illegalen, waarbij meerdere honderduizenden illegalen werden genaturaliseerd ...quote:In Spanje kennen ze ook dergelijke hoge boetes.
Ze pakken het verkeerd aan. JE moet de controleurs 10% bonus geven voor elke boete die ze succesvol uitschrijven.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:14 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat 20 000 boete voor het tewerkstellen van een illegaal echt wel de kosten van het oppakken dekt.
Juist dan noemen we het Kopgeld. Werkte in 42-43 prima. 9000 stuks uitschot opgepakt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ze pakken het verkeerd aan. JE moet de controleurs 10% bonus geven voor elke boete die ze succesvol uitschrijven.
Ik garandeer je dat ze dan allemaal voor meer dan een miljoen aan boetes halen.
Nee niet de boetes voor de werkgevers. Maar de premie voor de illegalenjagers per aangemelde illegaal een bonus is wat je voorstelt. Ik zie het verschil niet maar dat kan jij me vast haarfijn uitleggen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:03 schreef Napalm het volgende:
Ah, daar is ie weer: Reductio ad Hitlerum!
Boetes voor welkgevers zijn kopgeld?Een bonussysteem aan de hand van de behaalde omzet is de gewoonste zaak van de wereld in het bedrijfsleven..
WIl jij beweren dat je tegen boetes voor werkgevers met illegalen in dienst bent? Dat dat hetzelfde is als concentratiekampen?quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:05 schreef du_ke het volgende:
Nee niet de boetes voor de werkgevers. Maar de premie voor de illegalenjagers per aangemelde illegaal een bonus is wat je voorstelt. Ik zie het verschil niet maar dat kan jij me vast haarfijn uitleggen.
Hier bij de wiki staat ie in de categorie drogredenaties. http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerumquote:Op vrijdag 10 november 2006 17:05 schreef du_ke het volgende:
En sorry dat het een "Reductio ad Hitlerum" zou zijn. Jouw meningen over buitenlanders zouden helaas ook niet misstaan in een zekere periode van de vorige eeuw.
Lees nou eens wat er staatquote:Op vrijdag 10 november 2006 17:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
WIl jij beweren dat je tegen boetes voor werkgevers met illegalen in dienst bent? Dat dat hetzelfde is als concentratiekampen?
Nou dan, denk eens na...![]()
[..]
Sorry maar kopgeld was het eerste waar ik aan moest denken bij je voorstel. Is ook niet erg hoor past prima bij je politieke voorkeur.quote:Hier bij de wiki staat ie in de categorie drogredenaties. http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum
De Nazi`s hebben ook de fietsbelasting afgeschaft, is dat een slechte zaak dan?
quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom zou toch het vorige zorgstelsel om zeep gegaan zijn?
Precies, omdat de illegalen hier voor gezorgt hebben.
Zij betalen niet mee en maken toch gebruik van de zorg.
De zorg moet toch betaald worden, dus dan maar van het gemeenschapsgeldpotje, wat een keer leeg raakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |