abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 november 2006 @ 14:03:55 #251
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43607264
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Er zitten een paar haken en ogen aan:

1. Ik ben niet overtuigt dat dat een typische oude Masai gewoonte is. Behalve in dat Elsevier artikeltje, kan ik dat namelijk nergens terugvinden.
Dat maakt ook niet veel uit, want anders is het gewoon een hypothese.
quote:
2. Ik denk dat een dergelijke actie in Nederland bij wet verboden is, alhoewel ik moet toegeven dat ik dat nog niet zwart op wit heb kunnen terugvinden.
Het gaat ook om een begroetingsvorm die niet strafbaar is. Desnoods, maken we ervan even stevig op iemands anders tenen staan als respectvolle begroeting.
quote:
3. Het moet wel iemand zijn die echt volledig volgens de oude Masai traditie leeft. Aangezien zelfs de Masai zelf dit al niet meer doen, is dit dus niet een reëel voorbeeld.
Dus voor de begroeting onderzoek je eerst even iemand zijn achtergrond? Dat lijkt me niet werkbaar.
quote:
In theorie, als die actie respectvol en volgens gewoonte wordt gedaan en eventuele hieruit voortvloeiende schade aan kleding e.d. zonder morren wordt vergoed, heb ik er inderdaad geen probleem mee.

Ik vind het echter, door de punten hierboven, wel een erg scheve vergelijking met handjes schudden
Qua begroetingsvorm ben je dus tegen integratie. Op welke punten ben je voor integratie? Of moet iedereen voor zichzelf bepalen welke normen en waarden hij of zij overneemt van het land waarin men woont?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43607410
quote:

[..]

3. Het moet wel iemand zijn die echt volledig volgens de oude Masai traditie leeft. Aangezien zelfs de Masai zelf dit al niet meer doen, is dit dus niet een reëel voorbeeld.
Dan heeft deze mevrouw dus gewoon niet te betaald werken
Call me black
pi_43607444
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:53 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Uitgesprongen, Anton?
Hou eens op met dat op de zenuwen werken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43607623
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:03 schreef mr.vulcano het volgende:

Het gaat ook om een begroetingsvorm die niet strafbaar is. Desnoods, maken we ervan even stevig op iemands anders tenen staan als respectvolle begroeting.
Opnieuw schending lichamelijke intergriteit.

Om iets vergelijkbaars te verzinnen moet je iets niet doen, niet iets wel doen.

Het beste vergelijkbare voorbeeld is iemand niet zoenen waar je een ander wel zoent. Maar dan vinden we het heel begrijpelijk .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 16 november 2006 @ 14:20:42 #255
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43607826
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Opnieuw schending lichamelijke intergriteit.

Om iets vergelijkbaars te verzinnen moet je iets niet doen, niet iets wel doen.

Het beste vergelijkbare voorbeeld is iemand niet zoenen waar je een ander wel zoent. Maar dan vinden we het heel begrijpelijk .
Of iemand niet aankijken tijdens het begroeten......Niet beleeft in onze ogen, wel toegestaan, geen onderwerp voor een minister.
lege ton
pi_43609604
quote:
Op donderdag 16 november 2006 13:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Mutant01 (studeert rechten) zei: Je mag volgens de wet een persoon niet bespugen, in strijd met de lichamelijke integriteit van de ander.

Moet ik 'm bij gelegenheid even onderbouwing vragen?
Als Jack_Pershing Mutant01 niet op zijn woord wil geloven, graag. Voor mij is deze bevestiging voldoende om overtuigt te zijn van het feit dat spugen dus een compleet scheve vergelijking is en het artikel in Elsevier dus niet serieus te nemen is.

Bedankt
pi_43609823
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:03 schreef mr.vulcano het volgende:

Qua begroetingsvorm ben je dus tegen integratie. Op welke punten ben je voor integratie? Of moet iedereen voor zichzelf bepalen welke normen en waarden hij of zij overneemt van het land waarin men woont?
1. Taalkennis: Elke migrant moet de Nederlandse taal kennen.
2. Wetkennis: Elke migrant dient zich aan de Nederlandse wet te houden.
3. Respect voor de autochtone bevolking en zijn gebruiken: Elke migrant dient respect te hebben voor de autochtone bevolking en de Nederlandse gebruiken. Ze hoeven ze niet zelf toe te passen, maar wel te respecteren dat anderen dat wel doen.
4. Respect voor de allochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen met respect te behandelen als volwaardig medeburger en zijn gebuiken, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.

Lijkt me meer dan voldoende wat integratie betreft. Iedereen heeft in een vrij land als Nederland zelf het recht er eigen gebruiken er op na te houden, zover deze binnen de Nederlandse wet vallen.
  donderdag 16 november 2006 @ 15:51:20 #258
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43610860
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:44 schreef Vhiper het volgende:

Oh?

Dus als ik compleet naakt over straat ga rennen en ik zeg dat dat volkomen normaal is conform het geloof dat ik heb overgenomen uit Verweggistan, wordt dat zonder morren geaccepteerd? Lijkt me niet.
Natuurlijk mag dat niet en dat heeft dan ook weinig met vrijheid van godsdienst te maken. Volgens dezelfde redenatie kan je ook het handen weigeren verbieden/ bemoeilijken.

Verder mag in het gezicht spugen ook niet want in NL leven we volgens de NL normen en waarden.
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:44 schreef Vhiper het volgende:

Je moet wat mij betreft wel echt vanuit een bepaalde geloofsbasis, welke dat dan ook is, leven en dat mag best getoetst worden.
Het hek zou van de dam zijn als een rechter ging toetsen of iemand wel "goed genoeg" gelooft..
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef sigme het volgende:

Opnieuw schending lichamelijke intergriteit..
Spijkers op laag water. We hebben het immers niet over in het algemeen maar specifiek voor een bepaalde functie waarvan handenschudden een deel uit maakt.
Morgen komt er een vuilnisman die van zn geloof geen vuilniszakken bij niet-moslims mag ophalen omdat er varkensvlees in kan zitten.. Het verplichten om kleren te dragen is ook een schending van mijn lichaam. Wat God gemaakt heeft zal de mensch niet verhullen.

Mutant is zeker eerstejaars?

[ Bericht 15% gewijzigd door Napalm op 16-11-2006 16:05:56 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43611149
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:51 schreef Napalm het volgende:

Het hek zou van de dam zijn als een rechter ging toetsen of iemand wel "goed genoeg" gelooft..
Klopt
pi_43611435
quote:

[..]

quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

3. Respect voor de autochtone bevolking en zijn gebruiken: Elke migrant dient respect te hebben voor de autochtone bevolking en de Nederlandse gebruiken. Ze hoeven ze niet zelf toe te passen, maar wel te respecteren dat anderen dat wel doen.
Maar een hand toegestoken krijgen en weigeren is nog steeds disrespectvol
Dat zij haar hand niet hoeft aan te bieden is wat anders
Call me black
pi_43614250
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:07 schreef Jack_Pershing het volgende:

Dat bepaalt ze nog altijd zelf. Vrij land, weet je nog?
quote:
Maar een hand toegestoken krijgen en weigeren is nog steeds disrespectvol
Dat zij haar hand niet hoeft aan te bieden is wat anders
Jij vindt dat disrespectvol, zij niet.
pi_43614436
quote:

[..]

Natuurlijk mag dat niet en dat heeft dan ook weinig met vrijheid van godsdienst te maken. Volgens dezelfde redenatie kan je ook het handen weigeren verbieden/ bemoeilijken.

Verder mag in het gezicht spugen ook niet want in NL leven we volgens de NL normen en waarden.
Het punt is dus, waar trek je de grens? Wat mag je wel en wat mag je niet? Ik ben van mening dat je in Nederland alles mag, zolang de wet niet anders voorschrijft. De wet schrijft niet voor dat je verplicht bent handen te schudden, noch een getekende arbeidsovereenkomst, dus is ze vrij handjes te weigeren.
quote:
Eens, maar andersom ditto. Je kan ook niet alles toestaan alleen maar omdat iemand iets "gelooft". Vandaar mijn grens: De wet.
quote:
Spijkers op laag water. We hebben het immers niet over in het algemeen maar specifiek voor een bepaalde functie waarvan handenschudden een deel uit maakt.
Morgen komt er een vuilnisman die van zn geloof geen vuilniszakken bij niet-moslims mag ophalen omdat er varkensvlees in kan zitten.. Het verplichten om kleren te dragen is ook een schending van mijn lichaam. Wat God gemaakt heeft zal de mensch niet verhullen.

Mutant is zeker eerstejaars?
Die vuilnisman maakt zich dan schuldig aan werkweigering, tenzij hij met zijn werkgever is overeengekomen en discriminatie op basis van geloof, wat bij wet verboden is.

Naakt over straat is tevens bij wet verboden.
pi_43616570
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat bepaalt ze nog altijd zelf. Vrij land, weet je nog?
Jij suggesteerde te toetsen of ik wel volgens de regels van de Masai leef,
Deze mevrouw gedraagt zich niet volgends de regels van de islam voor een vrouw.
quote:
Jij vindt dat disrespectvol, zij niet.
Dus is ze niet geintegreerd Ze houd zich namelijk niet aan de normen en waarden alhier.

Het is leuk dat jij en je bond-genoten er een draai aangeven maar integratie werkt als volgt:

Nieuwkomer past zich aan aan zijn omgeving.
Omgeving is geduldig en begrijpend dat cultuurverschillen leren niet van de ene dag op de andere dag gaat.

Je ligt fijn met je kont naar het westen gekeerd, maar je meet gewoon met twee maten.
Call me black
pi_43618679
quote:

Morgen komt er een vuilnisman die van zn geloof geen vuilniszakken bij niet-moslims mag ophalen omdat er varkensvlees in kan zitten..
Als je niet begrijpt dat een vergelijking tussen het weigeren van een hand en het heel hard aanbieden van je hand op andermans wang echt iets heel anders is, dan misken je toch vanalles en nog wat aan uitgangspunten.

Iemand die is aangenomen om handen te schudden, en dit weigert, is vergelijkbaar met iemand die is aangenomen om vuilniszakken op te tillen en dit weigert.

De vraag is: is een leraar aangenomen om handen te schudden. Daar kan je over van mening verschillen, maar de uitkomst dat een leraar daarvoor niet is aangenomen is best invoelbaar.
Persoonlijk ben ik van mening dat je het desondanks wel mag verwachten, en dat ontslag ook wel te verdedigen is. Dit in tegenstelling tot een vuilniszakweigerende vuilnisman: daar zie ik geen redelijke verdediging voor het weigeren van de vuilniszak en toch aanblijven als vuilnisman.

Het item is niet: mag je iets doen of laten op grond van je geloof (dat mag); de vraag is ook niet: mag je iets weigeren wat in je taakomschrijving staat (dat mag, maar kan reden zijn voor ontslag), de vraag is: kan je iets weigeren waarvan je baas stelt dat het niet beschreven is maar toch afdwingbaar op straffe van ontslag. Antwoord: in dit geval wel, volgens de CGB, dat ontslag kan niet op basis van deze weigering.
pi_43629501
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:40 schreef Jack_Pershing het volgende:

Jij suggesteerde te toetsen of ik wel volgens de regels van de Masai leef,
Je wilt een puntje scoren? Prima, ik geef je je puntje, dat toetsen lijkt me onuitvoerbaar. Blijft verder wel mijn puntje dat iemand bespugen volgens de wet verboden is en alleen al daarom een onzinnig vergelijk is.
quote:
Deze mevrouw gedraagt zich niet volgends de regels van de islam voor een vrouw.
1. Het staat niet in de regels van de islam dat een vrouw niet zou mogen werken, wat een fundamentalistische nitwit ook moge beweren.

2. Al zou dat er wel in staan, Nederland is een vrij land. Binnen de grenzen van de wet mag je hier doen en laten wat je wilt, klaar.
quote:
Dus is ze niet geintegreerd Ze houd zich namelijk niet aan de normen en waarden alhier.

Het is leuk dat jij en je bond-genoten er een draai aangeven maar integratie werkt als volgt:

Nieuwkomer past zich aan aan zijn omgeving.
Omgeving is geduldig en begrijpend dat cultuurverschillen leren niet van de ene dag op de andere dag gaat.

Je ligt fijn met je kont naar het westen gekeerd, maar je meet gewoon met twee maten.
Zoals ik je al vertelt heb: Integratie is niet het houden aan de normen en waarden alhier, integreren is:

1. Taalkennis: Elke migrant moet de Nederlandse taal kennen.
2. Wetkennis: Elke migrant dient zich aan de Nederlandse wet te houden.
4. Respect voor de allochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen met respect te behandelen als volwaardig medeburger en zijn gebuiken, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.
pi_43651015
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 09:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

4. Respec voor de allochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen met respect te behandelen als volwaardig medeburger en zijn gebuiken, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.
4. Respect DOOR de allochtone voor autochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen BEGRIP TE TONEN VOOR MISVERSTANDEN VEROORZAAKT DOOR CULTUURVERSCHIL, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.

Nogmaals Respekt verdien je ....je krijgt het niet kado.

Maar het is goed van nu af aan werk ben ik met mijn linkshandig.
Call me black
pi_43708331
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:18 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

4. Respect DOOR de allochtone voor autochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen BEGRIP TE TONEN VOOR MISVERSTANDEN VEROORZAAKT DOOR CULTUURVERSCHIL, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.

Nogmaals Respekt verdien je ....je krijgt het niet kado.

Maar het is goed van nu af aan werk ben ik met mijn linkshandig.
5. Ook de autochtone medemens dient de Nederlandse taal voldoende te beheersen
pi_43711035
quote:
Op maandag 20 november 2006 08:10 schreef Vhiper het volgende:

[..]

5. Ook de autochtone medemens dient de Nederlandse taal voldoende te beheersen
En gaat jij nouw bepaalen wat 'voltoende' ies?
pi_43717494
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:51 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

En gaat jij nouw bepaalen wat 'voltoende' ies?
Nee, maar ik ben klaar met Jack_Pershing. Wij verschillen fundamenteel van mening. Ik ben van mening dat respect van twee kanten dient te komen, dat beide bevolkingsgroepen hun best moeten doen een ieder z'n vrijheid te accepteren en te respecteren binnen de kaders van de Nederlandse wet. Hij is van mening dat een migrant zich volledig dient aan te passen aan de autochtoon, dat dat zelfs zo ver gaat dat men de gebruiken van hier dient over te nemen en zich volledig in het kurslijfje van "De perfecte Nederlander" dient te gieten, zonder enige vrijheid in doen en laten.
pi_43717697
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:50 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben klaar met Jack_Pershing. Wij verschillen fundamenteel van mening. Ik ben van mening dat respect van twee kanten dient te komen, dat beide bevolkingsgroepen hun best moeten doen een ieder z'n vrijheid te accepteren en te respecteren binnen de kaders van de Nederlandse wet. Hij is van mening dat een migrant zich volledig dient aan te passen aan de autochtoon, dat dat zelfs zo ver gaat dat men de gebruiken van hier dient over te nemen en zich volledig in het kurslijfje van "De perfecte Nederlander" dient te gieten, zonder enige vrijheid in doen en laten.
O, maar ben jij dan niet bekend met onze relkloon van de gebande desiredbard? Onze relkloon die naar Ierland is gevlucht en van daaruit wel even weet te vertellen hoe verrot dit land wel niet is. Integratie is dan ook niet zijn ding. Assimilatie daarentegen bezorgt hem een stijve.
pi_43718983
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

O, maar ben jij dan niet bekend met onze relkloon van de gebande desiredbard? Onze relkloon die naar Ierland is gevlucht en van daaruit wel even weet te vertellen hoe verrot dit land wel niet is. Integratie is dan ook niet zijn ding. Assimilatie daarentegen bezorgt hem een stijve.
Ik ga er vanuit dat kloontjes van gebanden net zo snel geband worden, maar ik kan me natuurlijk vergissen...

Assimilatie lukt natuurlijk ook zonder wederzijds respect never nooit niet.
  maandag 20 november 2006 @ 15:47:12 #272
3542 Gia
User under construction
pi_43719012
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het punt is dus, waar trek je de grens? Wat mag je wel en wat mag je niet? Ik ben van mening dat je in Nederland alles mag, zolang de wet niet anders voorschrijft. De wet schrijft niet voor dat je verplicht bent handen te schudden, noch een getekende arbeidsovereenkomst, dus is ze vrij handjes te weigeren.
Dus als een leerkracht na een x-aantal jaar ineens besluit zich te kleden als gothic en zo voor de klas gaat staan, dan moet de school dat ook maar pikken?

Staat niet in de wet dat dat niet mag, noch staat het in het huishoudelijk reglement van de school of het arbeidscontract.

Terwijl de school wel iemand die solliciteert gekleed als gothic, kan weigeren. Net zoals ze iemand mogen weigeren die geen hand geeft bij het sollicitatiegesprek.
pi_43719062
Gaat het hier over Rita Verdonk..?
Dan ga ik snel weg, daar wil ik niets mee te maken hebben...

mijn Sparta 0,1PK op spierkracht
pi_43719098
oepsss doeiii
pi_43719482
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:46 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat kloontjes van gebanden net zo snel geband worden, maar ik kan me natuurlijk vergissen...

Assimilatie lukt natuurlijk ook zonder wederzijds respect never nooit niet.
Zoals eerder gezegd. Dat er begrip is voor misverstanden die uit cultuurverschil of liever gezegd achtergrond ontstaan...vanzelfsprekend.

We leven hier tenslotte niet in Iran waar je neergestoken wordt omdat je met je eigen vrouw op de bus staat te praten

Dat de cultuur van een land groeit door de veranderende bevolkingssamenhang is een logisch gevolg, maar de eigen cultuur ondergeschikt maken aan die van Nieuwkomers is in mijn opinie belachelijk.
Nogmaals als ik als homo graag wil trouwen moet je niet in Iran gaan wonen
Als ik mijn recht op vrije meningsuiting zo belangrijk vind is Amerika ook niet het land ven keuze
Andersom geld als je Vrouwen niet gelijkwaardig behandelt. Je je stoor aan blote borsten of geheel ontkleden op het strand dan is Nederland niet het land waar je moet wezen.

Integratie begint met assimilatie in dat geval.
In Amerika ga je ook geen sinterklaas vieren en de kerst negeren
Call me black
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')