Dat maakt ook niet veel uit, want anders is het gewoon een hypothese.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Er zitten een paar haken en ogen aan:
1. Ik ben niet overtuigt dat dat een typische oude Masai gewoonte is. Behalve in dat Elsevier artikeltje, kan ik dat namelijk nergens terugvinden.
Het gaat ook om een begroetingsvorm die niet strafbaar is. Desnoods, maken we ervan even stevig op iemands anders tenen staan als respectvolle begroeting.quote:2. Ik denk dat een dergelijke actie in Nederland bij wet verboden is, alhoewel ik moet toegeven dat ik dat nog niet zwart op wit heb kunnen terugvinden.
Dus voor de begroeting onderzoek je eerst even iemand zijn achtergrond? Dat lijkt me niet werkbaar.quote:3. Het moet wel iemand zijn die echt volledig volgens de oude Masai traditie leeft. Aangezien zelfs de Masai zelf dit al niet meer doen, is dit dus niet een reëel voorbeeld.
Qua begroetingsvorm ben je dus tegen integratie. Op welke punten ben je voor integratie? Of moet iedereen voor zichzelf bepalen welke normen en waarden hij of zij overneemt van het land waarin men woont?quote:In theorie, als die actie respectvol en volgens gewoonte wordt gedaan en eventuele hieruit voortvloeiende schade aan kleding e.d. zonder morren wordt vergoed, heb ik er inderdaad geen probleem mee.
Ik vind het echter, door de punten hierboven, wel een erg scheve vergelijking met handjes schudden![]()
Dan heeft deze mevrouw dus gewoon niet te betaald werkenquote:Op woensdag 15 november 2006 19:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
3. Het moet wel iemand zijn die echt volledig volgens de oude Masai traditie leeft. Aangezien zelfs de Masai zelf dit al niet meer doen, is dit dus niet een reëel voorbeeld.
Hou eens op met dat op de zenuwen werken.quote:
Opnieuw schending lichamelijke intergriteit.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:03 schreef mr.vulcano het volgende:
Het gaat ook om een begroetingsvorm die niet strafbaar is. Desnoods, maken we ervan even stevig op iemands anders tenen staan als respectvolle begroeting.
Of iemand niet aankijken tijdens het begroeten......Niet beleeft in onze ogen, wel toegestaan, geen onderwerp voor een minister.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Opnieuw schending lichamelijke intergriteit.
Om iets vergelijkbaars te verzinnen moet je iets niet doen, niet iets wel doen.
Het beste vergelijkbare voorbeeld is iemand niet zoenen waar je een ander wel zoent. Maar dan vinden we het heel begrijpelijk.
Als Jack_Pershing Mutant01 niet op zijn woord wil geloven, graag. Voor mij is deze bevestiging voldoende om overtuigt te zijn van het feit dat spugen dus een compleet scheve vergelijking is en het artikel in Elsevier dus niet serieus te nemen is.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Mutant01 (studeert rechten) zei: Je mag volgens de wet een persoon niet bespugen, in strijd met de lichamelijke integriteit van de ander.
Moet ik 'm bij gelegenheid even onderbouwing vragen?
1. Taalkennis: Elke migrant moet de Nederlandse taal kennen.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:03 schreef mr.vulcano het volgende:
Qua begroetingsvorm ben je dus tegen integratie. Op welke punten ben je voor integratie? Of moet iedereen voor zichzelf bepalen welke normen en waarden hij of zij overneemt van het land waarin men woont?
Natuurlijk mag dat niet en dat heeft dan ook weinig met vrijheid van godsdienst te maken. Volgens dezelfde redenatie kan je ook het handen weigeren verbieden/ bemoeilijken.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:44 schreef Vhiper het volgende:
Oh?![]()
Dus als ik compleet naakt over straat ga rennen en ik zeg dat dat volkomen normaal is conform het geloof dat ik heb overgenomen uit Verweggistan, wordt dat zonder morren geaccepteerd? Lijkt me niet.
Het hek zou van de dam zijn als een rechter ging toetsen of iemand wel "goed genoeg" gelooft..quote:Op woensdag 15 november 2006 19:44 schreef Vhiper het volgende:
Je moet wat mij betreft wel echt vanuit een bepaalde geloofsbasis, welke dat dan ook is, leven en dat mag best getoetst worden.
Spijkers op laag water. We hebben het immers niet over in het algemeen maar specifiek voor een bepaalde functie waarvan handenschudden een deel uit maakt.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef sigme het volgende:
Opnieuw schending lichamelijke intergriteit..
Kloptquote:Op donderdag 16 november 2006 15:51 schreef Napalm het volgende:
Het hek zou van de dam zijn als een rechter ging toetsen of iemand wel "goed genoeg" gelooft..
Dan heeft deze mevrouw dus gewoon niet te betaald werkenquote:Op woensdag 15 november 2006 19:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
3. Het moet wel iemand zijn die echt volledig volgens de oude Masai traditie leeft. Aangezien zelfs de Masai zelf dit al niet meer doen, is dit dus niet een reëel voorbeeld.
Maar een hand toegestoken krijgen en weigeren is nog steeds disrespectvolquote:Op donderdag 16 november 2006 15:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
3. Respect voor de autochtone bevolking en zijn gebruiken: Elke migrant dient respect te hebben voor de autochtone bevolking en de Nederlandse gebruiken. Ze hoeven ze niet zelf toe te passen, maar wel te respecteren dat anderen dat wel doen.
Dat bepaalt ze nog altijd zelf. Vrij land, weet je nog?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:07 schreef Jack_Pershing het volgende:
Dan heeft deze mevrouw dus gewoon niet te betaald werken
Jij vindt dat disrespectvol, zij niet.quote:Maar een hand toegestoken krijgen en weigeren is nog steeds disrespectvol
Dat zij haar hand niet hoeft aan te bieden is wat anders
Het punt is dus, waar trek je de grens? Wat mag je wel en wat mag je niet? Ik ben van mening dat je in Nederland alles mag, zolang de wet niet anders voorschrijft. De wet schrijft niet voor dat je verplicht bent handen te schudden, noch een getekende arbeidsovereenkomst, dus is ze vrij handjes te weigeren.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:51 schreef Napalm het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat niet en dat heeft dan ook weinig met vrijheid van godsdienst te maken. Volgens dezelfde redenatie kan je ook het handen weigeren verbieden/ bemoeilijken.
Verder mag in het gezicht spugen ook niet want in NL leven we volgens de NL normen en waarden.
Eens, maar andersom ditto. Je kan ook niet alles toestaan alleen maar omdat iemand iets "gelooft". Vandaar mijn grens: De wet.quote:Het hek zou van de dam zijn als een rechter ging toetsen of iemand wel "goed genoeg" gelooft..
Die vuilnisman maakt zich dan schuldig aan werkweigering, tenzij hij met zijn werkgever is overeengekomen en discriminatie op basis van geloof, wat bij wet verboden is.quote:Spijkers op laag water. We hebben het immers niet over in het algemeen maar specifiek voor een bepaalde functie waarvan handenschudden een deel uit maakt.
Morgen komt er een vuilnisman die van zn geloof geen vuilniszakken bij niet-moslims mag ophalen omdat er varkensvlees in kan zitten.. Het verplichten om kleren te dragen is ook een schending van mijn lichaam.Wat God gemaakt heeft zal de mensch niet verhullen.
![]()
Mutant is zeker eerstejaars?
Jij suggesteerde te toetsen of ik wel volgens de regels van de Masai leef,quote:Op donderdag 16 november 2006 17:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat bepaalt ze nog altijd zelf. Vrij land, weet je nog?
Dus is ze niet geintegreerd Ze houd zich namelijk niet aan de normen en waarden alhier.quote:Jij vindt dat disrespectvol, zij niet.
Als je niet begrijpt dat een vergelijking tussen het weigeren van een hand en het heel hard aanbieden van je hand op andermans wang echt iets heel anders is, dan misken je toch vanalles en nog wat aan uitgangspunten.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:51 schreef Napalm het volgende:
Spijkers op laag water. We hebben het immers niet over in het algemeen maar specifiek voor een bepaalde functie waarvan handenschudden een deel uit maakt.
Morgen komt er een vuilnisman die van zn geloof geen vuilniszakken bij niet-moslims mag ophalen omdat er varkensvlees in kan zitten..
Je wilt een puntje scoren? Prima, ik geef je je puntje, dat toetsen lijkt me onuitvoerbaar. Blijft verder wel mijn puntje dat iemand bespugen volgens de wet verboden is en alleen al daarom een onzinnig vergelijk is.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:40 schreef Jack_Pershing het volgende:
Jij suggesteerde te toetsen of ik wel volgens de regels van de Masai leef,
1. Het staat niet in de regels van de islam dat een vrouw niet zou mogen werken, wat een fundamentalistische nitwit ook moge beweren.quote:Deze mevrouw gedraagt zich niet volgends de regels van de islam voor een vrouw.
Zoals ik je al vertelt heb: Integratie is niet het houden aan de normen en waarden alhier, integreren is:quote:Dus is ze niet geintegreerd Ze houd zich namelijk niet aan de normen en waarden alhier.
Het is leuk dat jij en je bond-genoten er een draai aangeven maar integratie werkt als volgt:
Nieuwkomer past zich aan aan zijn omgeving.
Omgeving is geduldig en begrijpend dat cultuurverschillen leren niet van de ene dag op de andere dag gaat.
Je ligt fijn met je kont naar het westen gekeerd, maar je meet gewoon met twee maten.
4. Respect DOOR de allochtone voor autochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen BEGRIP TE TONEN VOOR MISVERSTANDEN VEROORZAAKT DOOR CULTUURVERSCHIL, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
4. Respec voor de allochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen met respect te behandelen als volwaardig medeburger en zijn gebuiken, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.
5. Ook de autochtone medemens dient de Nederlandse taal voldoende te beheersenquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:18 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
4. Respect DOOR de allochtone voor autochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen BEGRIP TE TONEN VOOR MISVERSTANDEN VEROORZAAKT DOOR CULTUURVERSCHIL, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.
Nogmaals Respekt verdien je ....je krijgt het niet kado.
Je ligt fijn met je kont naar het westen gekeerd, maar je meet gewoon met twee maten.
Maar het is goed van nu af aan werk ben ik met mijn linkshandig.![]()
En gaat jij nouw bepaalen wat 'voltoende' ies?quote:Op maandag 20 november 2006 08:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
5. Ook de autochtone medemens dient de Nederlandse taal voldoende te beheersen![]()
Nee, maar ik ben klaar met Jack_Pershing. Wij verschillen fundamenteel van mening. Ik ben van mening dat respect van twee kanten dient te komen, dat beide bevolkingsgroepen hun best moeten doen een ieder z'n vrijheid te accepteren en te respecteren binnen de kaders van de Nederlandse wet. Hij is van mening dat een migrant zich volledig dient aan te passen aan de autochtoon, dat dat zelfs zo ver gaat dat men de gebruiken van hier dient over te nemen en zich volledig in het kurslijfje van "De perfecte Nederlander" dient te gieten, zonder enige vrijheid in doen en laten.quote:Op maandag 20 november 2006 10:51 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En gaat jij nouw bepaalen wat 'voltoende' ies?![]()
O, maar ben jij dan niet bekend met onze relkloon van de gebande desiredbard? Onze relkloon die naar Ierland is gevlucht en van daaruit wel even weet te vertellen hoe verrot dit land wel niet is. Integratie is dan ook niet zijn ding. Assimilatie daarentegen bezorgt hem een stijve.quote:Op maandag 20 november 2006 14:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben klaar met Jack_Pershing. Wij verschillen fundamenteel van mening. Ik ben van mening dat respect van twee kanten dient te komen, dat beide bevolkingsgroepen hun best moeten doen een ieder z'n vrijheid te accepteren en te respecteren binnen de kaders van de Nederlandse wet. Hij is van mening dat een migrant zich volledig dient aan te passen aan de autochtoon, dat dat zelfs zo ver gaat dat men de gebruiken van hier dient over te nemen en zich volledig in het kurslijfje van "De perfecte Nederlander" dient te gieten, zonder enige vrijheid in doen en laten.
Ik ga er vanuit dat kloontjes van gebanden net zo snel geband worden, maar ik kan me natuurlijk vergissen...quote:Op maandag 20 november 2006 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
O, maar ben jij dan niet bekend met onze relkloon van de gebande desiredbard? Onze relkloon die naar Ierland is gevlucht en van daaruit wel even weet te vertellen hoe verrot dit land wel niet is. Integratie is dan ook niet zijn ding. Assimilatie daarentegen bezorgt hem een stijve.
Dus als een leerkracht na een x-aantal jaar ineens besluit zich te kleden als gothic en zo voor de klas gaat staan, dan moet de school dat ook maar pikken?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het punt is dus, waar trek je de grens? Wat mag je wel en wat mag je niet? Ik ben van mening dat je in Nederland alles mag, zolang de wet niet anders voorschrijft. De wet schrijft niet voor dat je verplicht bent handen te schudden, noch een getekende arbeidsovereenkomst, dus is ze vrij handjes te weigeren.
Zoals eerder gezegd. Dat er begrip is voor misverstanden die uit cultuurverschil of liever gezegd achtergrond ontstaan...vanzelfsprekend.quote:Op maandag 20 november 2006 15:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat kloontjes van gebanden net zo snel geband worden, maar ik kan me natuurlijk vergissen...
Assimilatie lukt natuurlijk ook zonder wederzijds respect never nooit niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |