Dat bepaalt ze nog altijd zelf. Vrij land, weet je nog?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:07 schreef Jack_Pershing het volgende:
Dan heeft deze mevrouw dus gewoon niet te betaald werken
Jij vindt dat disrespectvol, zij niet.quote:Maar een hand toegestoken krijgen en weigeren is nog steeds disrespectvol
Dat zij haar hand niet hoeft aan te bieden is wat anders
Het punt is dus, waar trek je de grens? Wat mag je wel en wat mag je niet? Ik ben van mening dat je in Nederland alles mag, zolang de wet niet anders voorschrijft. De wet schrijft niet voor dat je verplicht bent handen te schudden, noch een getekende arbeidsovereenkomst, dus is ze vrij handjes te weigeren.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:51 schreef Napalm het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat niet en dat heeft dan ook weinig met vrijheid van godsdienst te maken. Volgens dezelfde redenatie kan je ook het handen weigeren verbieden/ bemoeilijken.
Verder mag in het gezicht spugen ook niet want in NL leven we volgens de NL normen en waarden.
Eens, maar andersom ditto. Je kan ook niet alles toestaan alleen maar omdat iemand iets "gelooft". Vandaar mijn grens: De wet.quote:Het hek zou van de dam zijn als een rechter ging toetsen of iemand wel "goed genoeg" gelooft..
Die vuilnisman maakt zich dan schuldig aan werkweigering, tenzij hij met zijn werkgever is overeengekomen en discriminatie op basis van geloof, wat bij wet verboden is.quote:Spijkers op laag water. We hebben het immers niet over in het algemeen maar specifiek voor een bepaalde functie waarvan handenschudden een deel uit maakt.
Morgen komt er een vuilnisman die van zn geloof geen vuilniszakken bij niet-moslims mag ophalen omdat er varkensvlees in kan zitten.. Het verplichten om kleren te dragen is ook een schending van mijn lichaam.Wat God gemaakt heeft zal de mensch niet verhullen.
![]()
Mutant is zeker eerstejaars?
Jij suggesteerde te toetsen of ik wel volgens de regels van de Masai leef,quote:Op donderdag 16 november 2006 17:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat bepaalt ze nog altijd zelf. Vrij land, weet je nog?
Dus is ze niet geintegreerd Ze houd zich namelijk niet aan de normen en waarden alhier.quote:Jij vindt dat disrespectvol, zij niet.
Als je niet begrijpt dat een vergelijking tussen het weigeren van een hand en het heel hard aanbieden van je hand op andermans wang echt iets heel anders is, dan misken je toch vanalles en nog wat aan uitgangspunten.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:51 schreef Napalm het volgende:
Spijkers op laag water. We hebben het immers niet over in het algemeen maar specifiek voor een bepaalde functie waarvan handenschudden een deel uit maakt.
Morgen komt er een vuilnisman die van zn geloof geen vuilniszakken bij niet-moslims mag ophalen omdat er varkensvlees in kan zitten..
Je wilt een puntje scoren? Prima, ik geef je je puntje, dat toetsen lijkt me onuitvoerbaar. Blijft verder wel mijn puntje dat iemand bespugen volgens de wet verboden is en alleen al daarom een onzinnig vergelijk is.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:40 schreef Jack_Pershing het volgende:
Jij suggesteerde te toetsen of ik wel volgens de regels van de Masai leef,
1. Het staat niet in de regels van de islam dat een vrouw niet zou mogen werken, wat een fundamentalistische nitwit ook moge beweren.quote:Deze mevrouw gedraagt zich niet volgends de regels van de islam voor een vrouw.
Zoals ik je al vertelt heb: Integratie is niet het houden aan de normen en waarden alhier, integreren is:quote:Dus is ze niet geintegreerd Ze houd zich namelijk niet aan de normen en waarden alhier.
Het is leuk dat jij en je bond-genoten er een draai aangeven maar integratie werkt als volgt:
Nieuwkomer past zich aan aan zijn omgeving.
Omgeving is geduldig en begrijpend dat cultuurverschillen leren niet van de ene dag op de andere dag gaat.
Je ligt fijn met je kont naar het westen gekeerd, maar je meet gewoon met twee maten.
4. Respect DOOR de allochtone voor autochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen BEGRIP TE TONEN VOOR MISVERSTANDEN VEROORZAAKT DOOR CULTUURVERSCHIL, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.quote:Op vrijdag 17 november 2006 09:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
4. Respec voor de allochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen met respect te behandelen als volwaardig medeburger en zijn gebuiken, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.
5. Ook de autochtone medemens dient de Nederlandse taal voldoende te beheersenquote:Op zaterdag 18 november 2006 10:18 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
4. Respect DOOR de allochtone voor autochtone bevolking en zijn gebruiken: Autochtonen dienen allochtonen BEGRIP TE TONEN VOOR MISVERSTANDEN VEROORZAAKT DOOR CULTUURVERSCHIL, zover binnen de wet uiteraard, te accepteren.
Nogmaals Respekt verdien je ....je krijgt het niet kado.
Je ligt fijn met je kont naar het westen gekeerd, maar je meet gewoon met twee maten.
Maar het is goed van nu af aan werk ben ik met mijn linkshandig.![]()
En gaat jij nouw bepaalen wat 'voltoende' ies?quote:Op maandag 20 november 2006 08:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
5. Ook de autochtone medemens dient de Nederlandse taal voldoende te beheersen![]()
Nee, maar ik ben klaar met Jack_Pershing. Wij verschillen fundamenteel van mening. Ik ben van mening dat respect van twee kanten dient te komen, dat beide bevolkingsgroepen hun best moeten doen een ieder z'n vrijheid te accepteren en te respecteren binnen de kaders van de Nederlandse wet. Hij is van mening dat een migrant zich volledig dient aan te passen aan de autochtoon, dat dat zelfs zo ver gaat dat men de gebruiken van hier dient over te nemen en zich volledig in het kurslijfje van "De perfecte Nederlander" dient te gieten, zonder enige vrijheid in doen en laten.quote:Op maandag 20 november 2006 10:51 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En gaat jij nouw bepaalen wat 'voltoende' ies?![]()
O, maar ben jij dan niet bekend met onze relkloon van de gebande desiredbard? Onze relkloon die naar Ierland is gevlucht en van daaruit wel even weet te vertellen hoe verrot dit land wel niet is. Integratie is dan ook niet zijn ding. Assimilatie daarentegen bezorgt hem een stijve.quote:Op maandag 20 november 2006 14:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben klaar met Jack_Pershing. Wij verschillen fundamenteel van mening. Ik ben van mening dat respect van twee kanten dient te komen, dat beide bevolkingsgroepen hun best moeten doen een ieder z'n vrijheid te accepteren en te respecteren binnen de kaders van de Nederlandse wet. Hij is van mening dat een migrant zich volledig dient aan te passen aan de autochtoon, dat dat zelfs zo ver gaat dat men de gebruiken van hier dient over te nemen en zich volledig in het kurslijfje van "De perfecte Nederlander" dient te gieten, zonder enige vrijheid in doen en laten.
Ik ga er vanuit dat kloontjes van gebanden net zo snel geband worden, maar ik kan me natuurlijk vergissen...quote:Op maandag 20 november 2006 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
O, maar ben jij dan niet bekend met onze relkloon van de gebande desiredbard? Onze relkloon die naar Ierland is gevlucht en van daaruit wel even weet te vertellen hoe verrot dit land wel niet is. Integratie is dan ook niet zijn ding. Assimilatie daarentegen bezorgt hem een stijve.
Dus als een leerkracht na een x-aantal jaar ineens besluit zich te kleden als gothic en zo voor de klas gaat staan, dan moet de school dat ook maar pikken?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het punt is dus, waar trek je de grens? Wat mag je wel en wat mag je niet? Ik ben van mening dat je in Nederland alles mag, zolang de wet niet anders voorschrijft. De wet schrijft niet voor dat je verplicht bent handen te schudden, noch een getekende arbeidsovereenkomst, dus is ze vrij handjes te weigeren.
Zoals eerder gezegd. Dat er begrip is voor misverstanden die uit cultuurverschil of liever gezegd achtergrond ontstaan...vanzelfsprekend.quote:Op maandag 20 november 2006 15:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat kloontjes van gebanden net zo snel geband worden, maar ik kan me natuurlijk vergissen...
Assimilatie lukt natuurlijk ook zonder wederzijds respect never nooit niet.
Ik neem aan dat er op een school in de arbeidsovereenkomst een kledingsvoorschrift is opgenomen. Zo niet, dan ja, dan mag van mij die leerkracht als gothic voor de klas staan. Nederland is een vrij land, ook voor Gothics.quote:Op maandag 20 november 2006 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als een leerkracht na een x-aantal jaar ineens besluit zich te kleden als gothic en zo voor de klas gaat staan, dan moet de school dat ook maar pikken?
Staat niet in de wet dat dat niet mag, noch staat het in het huishoudelijk reglement van de school of het arbeidscontract.
Terwijl de school wel iemand die solliciteert gekleed als gothic, kan weigeren. Net zoals ze iemand mogen weigeren die geen hand geeft bij het sollicitatiegesprek.
Elkaar vermoorden is in Nederland verboden. Binnen het kader van de wet blijven, weet je nog?quote:Op maandag 20 november 2006 16:01 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd. Dat er begrip is voor misverstanden die uit cultuurverschil of liever gezegd achtergrond ontstaan...vanzelfsprekend.
We leven hier tenslotte niet in Iran waar je neergestoken wordt omdat je met je eigen vrouw op de bus staat te praten
Niks ondergeschikt, gelijkwaardig. Net zoveel respect voor jouw cultuur als die van een ander.quote:Dat de cultuur van een land groeit door de veranderende bevolkingssamenhang is een logisch gevolg, maar de eigen cultuur ondergeschikt maken aan die van Nieuwkomers is in mijn opinie belachelijk.
Dat andere landen hun zaakjes kut regelen, betekent nog niet dat wij dat ook maar moeten doen. Zolang je je aan de wet houd, mag je in een vrij land als Nederland doen wat je wilt. Neem je aanstoot aan naakte dames? Blijf je gewoon bij het strand weg.quote:Nogmaals als ik als homo graag wil trouwen moet je niet in Iran gaan wonen
Als ik mijn recht op vrije meningsuiting zo belangrijk vind is Amerika ook niet het land ven keuze
Andersom geld als je Vrouwen niet gelijkwaardig behandelt. Je je stoor aan blote borsten of geheel ontkleden op het strand dan is Nederland niet het land waar je moet wezen.
In het buitenland wordt door Nederlanders anders wel massaal sinterklaas gevierd:quote:Integratie begint met assimilatie in dat geval.
In Amerika ga je ook geen sinterklaas vieren en de kerst negeren
Bron: http://www.wereldexpat.nl(...)L_sinterklaasvieringquote:67 procent viert Sinterklaas
Nederlanders in het buitenland hechten veel waarde aan deze traditionele feestdag
02 maart 2006
Wij wisten het natuurlijk allang, maar nu blijkt het ook uit onderzoek: Nederlanders in het buitenland vieren massaal Sinterklaas. 67 procent van de ondervraagden zegt in het nieuwe thuisland Sinterklaas te vieren. En bijna de helft (46%) van de ondervraagden weet wel ergens chocoladeletters en pepernoten vandaan te halen, of maakt ze zelf.
Dit zijn een paar van de resultaten van een onderzoek dat de Wereldomroep uitvoerde onder ruim tweeduizend Nederlanders die in het buitenland wonen. Deze Nederlanders vormen een speciaal panel dat in het leven is geroepen voor journalistieke opiniepeilingen en marketingdoeleinden.
Vind je het nou niet zelfingenomen en tegenstrijdig wat je zegt?quote:Op maandag 20 november 2006 16:41 schreef Vhiper het volgende:
Dat andere landen hun zaakjes kut regelen, betekent nog niet dat wij dat ook maar moeten doen. Zolang je je aan de wet houd, mag je in een vrij land als Nederland doen wat je wilt. Neem je aanstoot aan naakte dames? Blijf je gewoon bij het strand weg.
bron?quote:In het buitenland wordt door Nederlanders anders wel massaal sinterklaas gevierd:
Ieder zijn keuze....quote:
Jaja een Turkse Bischop met Moorse knechten....quote:En terecht. De viering van sinterklaas is niet verboden....alhoewel in veel landen de sinterklaasviering als een feest met een discriminerend randje wordt gezien.![]()
Dat mogen ze inderdaad vinden, interesseert me niets. Wat me wel interesseert is dat je in Nederland de vrijheid hebt te kunnen doen en laten wat je wilt, binnen de kaders van de wet. Die vrijheid vind ik redelijk heilig.quote:Op maandag 20 november 2006 17:11 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Vind je het nou niet zelfingenomen en tegenstrijdig wat je zegt?
Jij mag het vinden dat zaken in andere landen kut geregeld zijn, dat is jouw mening. Iemand die daar woont mag gerust vinden dat dingen in Nederland kut geregeld zijn: Zoals het topless voorbeeld aangehaald dooer Maleisie.
quote:Als ik vind dat iemand die het verdomt een man de hand te geven geen positie op een openbare school verdient is dat discriminatie, maar het feit dat iemand van het strand zou moeten wegblijven (jouw woorden) niet?.
Je bent in Nederland vrij te kiezen wel of niet naar blote borsten te kijken en wel of geen handjes te schudden. Een belangrijke vrijheid wat mij betreft. Je kan in dit land prima leven door niet naar borsten te kijken en geen handjes te schudden, zolang je accepteert dat anderen dit wel doen.quote:Nogmaals: als je niet tegen blote borsten kan en/of mannen/vrouwen geen hand wil geven is Nederland niet het land voor jou. Je kunt kieszen met bepaalde dingen waar je niet helemaal gelukkig mee bent te leven. Er is echter een verschil tussen "niet helemaal gelukkig mee" en "helemaal niet gelukkig" in het laatste geval suggesteer ik emigratie/her-imigratie naar groenere weiden.
Die postte ik er verdomme bij!quote:bron?
Geen idee. Ben ik dan ook op tegen. We hebben hier algemeen vastgestelde feestdagen, daar moet een ieder het mee doen. Wil je feesten op een andere dag? Neem je maar een dag vrij. Beter nog, weg met die overheidsbemoeienis en laat me zelf maar m'n vrije dagen bepalen.quote:En dan in beperkte kring. Het wordt toch moeilijk als je kind naar school gaat om het bestaan van de goedheiligman op te houden. Kinderen krijgen er geen 1/2 dag vrij voor van school, zoals in mijn tijd gewoon was. In Nederland worden ook geen extra vriuje dagen gegeven voor Joodse budhistische, Paganistische, hindustaanse feestdagen. Er is echter wel sprake over het inruilen van Christelijke feestdagen voor islamitische.
Waarom deze belachelijke uitzonderingspositie voor moslims?
Eisen? De markt speelt daar vanzelf op in.quote:Ieder zijn keuze....
Miischien op 31/12 oliebollen maken en eten met zijn allen ok. Eisen dat je locale supermarkt ze gaat verkopen is ietas anders
Ho ho, mij hoor je er niet over klagen. Ik vier graag sinterklaas en ik associeer het helemaal niet met discriminatie, maar feit is dat men dat in het buitenland (En dan doel ik niet eens op islamitische landen) wel doet.quote:Jaja een Turkse Bischop met Moorse knechten....
Negers wordt daar zo'n probleem van gemaakt als in Nederland
Wist je dat de kerstman beledigend is voor lilliputters?
Wist jij dat de christelijke en katholieke kerk in Turkije zwaar in de gaten gehouden wordt en leden bedreigd worden?
Maar:quote:Op maandag 20 november 2006 17:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat mogen ze inderdaad vinden, interesseert me niets. Wat me wel interesseert is dat je in Nederland de vrijheid hebt te kunnen doen en laten wat je wilt, binnen de kaders van de wet. Die vrijheid vind ik redelijk heilig.
[..]Hij hoeft niet weg te blijven. Hij mag ook gewoon naar die naakte dames gaan staren hoor, ook prima.
Als je er aanstaoot aan neemt een man/vrouw de hand te schudden blijf je dus gewoon weg van een openbare functie?quote:Op maandag 20 november 2006 16:41 schreef Vhiper het volgende:
Neem je aanstoot aan naakte dames? Blijf je gewoon bij het strand weg.
Hoef je niet meteen te gaan schelden... aanstootgevend tegen Christenquote:Die postte ik er verdomme bij!![]()
Er is iets te zeggen voor traditie andersquote:Geen idee. Ben ik dan ook op tegen. We hebben hier algemeen vastgestelde feestdagen, daar moet een ieder het mee doen. Wil je feesten op een andere dag? Neem je maar een dag vrij. Beter nog, weg met die overheidsbemoeienis en laat me zelf maar m'n vrije dagen bepalen.
ten dele mee eens ... maar om bijv halal te verkopen moet je halal slachten ... en je dacht toch niet dat dat vleees geimporteerd werd. Nee hier is een uitzondering op de Nederlandse slachtwet gemaaktquote:Eisen? De markt speelt daar vanzelf op in.
Ken eerlijk gezegd geen buitenlandse voorbeelden.quote:Ho ho, mij hoor je er niet over klagen. Ik vier graag sinterklaas en ik associeer het helemaal niet met discriminatie, maar feit is dat men dat in het buitenland (En dan doel ik niet eens op islamitische landen) wel doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |