Ze zijn gewoon in een dag of 8 helemaal klaar en dan ziet het er ongeveer zo uitquote:Op woensdag 8 november 2006 20:14 schreef Joene het volgende:
Supergaaf gewoon in 2,5 dag een "huis"
Dit is een chalet van 50m2 op 175m2 eigen grond.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:40 schreef Blue-eyes het volgende:
Gaaf zeg !
En dan komt de typische vraag van een echte hollander: hoeveel moet zoiets nou kosten?
Vraag je dat ook aan mensen die op vakantie gaan?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:48 schreef Roscoo het volgende:
Heb je aan één huis niet genoeg of zo?
Zeg dan niksquote:Op woensdag 8 november 2006 20:48 schreef Roscoo het volgende:
Heb je aan één huis niet genoeg of zo?
Het chalet is dus 50m2 (7,20 bij 7,20 vierkant). De veranda zit overigens niet bij die 50 vierkante meter. Die is 2,5 meter diep en over de volledige voorkant.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:53 schreef Liejannuh het volgende:
Hoe groot is het chalet?
En waar komt het te staan?
Ziet er mooi uit!
Echt heel erg leuk hoor , en ziet er mooi uit !quote:Op woensdag 8 november 2006 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het chalet is dus 50m2 (7,20 bij 7,20 vierkant). De veranda zit overigens niet bij die 50 vierkante meter. Die is 2,5 meter diep en over de volledige voorkant.
Het chalet komt op 'landgoed de ijsvogel' in Voorthuizen
Het is geisoleerd en centraal verwarmd... In de winter met sneeuw is de veluwe ook mooiquote:Op woensdag 8 november 2006 20:59 schreef Joene het volgende:
[..]
Echt heel erg leuk hoor , en ziet er mooi uit !
Geniet ervan komende zomer![]()
Nou idd, en dan daarna lekker binnen bij de kachel kruipen.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:05 schreef DarkElf het volgende:
oh je kan er dus ook prima toeven in de winter? dat lijkt me zalig, de veluwe met sneeuw
Dan vind ik de prijs meevallen van zo een dingquote:Op woensdag 8 november 2006 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is geisoleerd en centraal verwarmd... In de winter met sneeuw is de veluwe ook mooi
Het chalet wordt overigens geheel gestofeerd geleverd (vloerbedekking, gordijnen en behang), inclusief verlichting, complete keuken met koelvriescombi, vaatwasser, afzuigkap. Zoals gezegd is het centraal verwarmd middels een combiketel. Een volledige badkamer (douche, toilet, wastafel meubel volledig betegeld) en bedden plus matrassen en kleding kasten in de slaapkamers.
Het enige wat je er nog in moet zetten is wat meubilair in de woonkamer.
ja!quote:Op woensdag 8 november 2006 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou idd, en dan daarna lekker binnen bij de kachel kruipen.
Ja de grond is echt eigendom. Je betaalt alleen nog parkkosten, maar geen pacht dus.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:01 schreef Marsepein het volgende:
Had ik al gezegd dat ik dit leuk vind! Ook nog een aardig stukje grond zo, is dat echt eigendom? En in het najaar herten kijken op de Veluwe, ik zie het al helemaal voor me.
Verder neem ik aan iets van dubbelglas in de kozijnen.
Het probleems is alleen dat er maar weinig relatief kleine kaveltjes zijnquote:Op woensdag 8 november 2006 22:06 schreef Marsepein het volgende:
Dan is dat toch niet duur, als het eigendom is. Hmmm, spaarrekening checkt.
jeah , en dan aan zee.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:15 schreef Marsepein het volgende:
Het speelt niet direct nu of morgen, maar als het huis klaar is, is dat misschien een luek idee om ons spaargeld eens nuttig te investeren.
Die doen het prima en staan gewoon op photobucketquote:Op donderdag 9 november 2006 14:31 schreef Troel het volgende:
Jammer dat de foto's het niet meer doen
Ik denk inderdaad dat het dat isquote:Op donderdag 9 november 2006 14:55 schreef Troel het volgende:
Hmm, ik krijg allemaal kruisjes. Zal thuis eens kijken, wellicht dat het hier geblokkeerd is op kantoor.
De gemeente Barneveld staat permanente bewoning van recreatiewoningen niet toequote:Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef cinnamongirl het volgende:
Mag je dat eigenlijk ook permanent bewonen? Het ziet er comfortabel genoeg voor uit!
Tja opzich wel logisch, de gemeente loopt daardoor natuurlijk belastinggelden mis. Ik geloof echter dat het in sommige gemeentes wordt gedoogd.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De gemeente Barneveld staat permanente bewoning van recreatiewoningen niet toe.
Die gaat er als eerste in. De muren worden dus over de vloer geplaatst. Dat scheelt naden hequote:Op vrijdag 10 november 2006 15:15 schreef kroegtijger het volgende:de vloer zit er al in terwijl er nog volop gebouwd wordt... kolere wat doen ze dat snel zeg
* kroegtijger verdenkt MMach van een eigen bedrijfje![]()
De klusgoeroe van K&W: Schouderklopjes meldtopic deel 1quote:
Das een beste maat, zal wel in het weekend of 's nachts vervoerd worden denk ik zo.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:25 schreef E.T. het volgende:
7.20 x 9.70 inclusief veranda(de veranda is 2.50 lang over de gehele breedte).
Hij gaat in twee stukken over de weg. Over de gehele lengte zit dus een 'deelnaad'.
Na aankomst op de plaatsvan bestemming worden dus de nokpannen gelegd, het plafond afgemaakt (zodat we geen naad zien) en de muren en de vloer nagenoeg naadloos afgeleverd.
De bouwpakketten welke ik gezien heb zit dat al in de muren verwerkt. Alleen een aansluitpunt voor de hoofdleidingen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:22 schreef Gurb het volgende:
[..]
Das een beste maat, zal wel in het weekend of 's nachts vervoerd worden denk ik zo.
Hoe doen ze dat met de installaties, zit al het water en verwarming aan één kant, of doen ze dat op de camping allemaal monteren enzo. En de elektradraden zelfde vraag
Ik ga er niet wonen, ik ga er op vakantie. En ja, even naar het buitenland rijden elk weekend met een peuter van 3 en een baby is echt een handige optiequote:Op vrijdag 10 november 2006 16:42 schreef skiczukie het volgende:
Is leuk zo'n tweede huisje, maar ik zou absoluut niet in zo'n vakantiehuisjespark willen wonen.Waarom heb je niet iets buiten Nederland gezocht.
De koppeling van de elektra en verwarming van de twee delen wordt op de bestemming weer tot stand gebracht. En het chalet wordt daar ook middels een hoofdaansluiting op gas, water en elektra net aangesloten.quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:22 schreef Gurb het volgende:
[..]
Das een beste maat, zal wel in het weekend of 's nachts vervoerd worden denk ik zo.
Hoe doen ze dat met de installaties, zit al het water en verwarming aan één kant, of doen ze dat op de camping allemaal monteren enzo. En de elektradraden zelfde vraag
De keuken is ook mooier dan onze keuken thuisquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:22 schreef Lois het volgende:
Jeu die keuken is nog mooier dan mijn keuken hier
Voor de nieuwere chalets is dit redelijk standaardquote:Ik vind het helemaal geweldig en heb nooit geweten dat die "huisjes" die je weleens ziet zo luxe kunnen worden uitgevoerd.
Vakantie hoeft geen luxe te betekenen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet ook steeds denken aan de hele gare antieke stacaravan van mijn schoonouders. En dan in vergelijking met dit!
Wil je slapen? Okee, tafel afruimen, tafeltje laten zakken, halfgare stinkende schuimrubber matrasjes uit de bank halen en neerleggen. Slaapzakje erop, zoo halfvergaan gordijntje dichtschuiven en slapen maar.... Zoooo gezellig dat logerenquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet ook steeds denken aan de hele gare antieke stacaravan van mijn schoonouders. En dan in vergelijking met dit!
Ja ho, ik ben een echte kampeerder, tent, geen caravan, maar die stacaravan van mijn schoonouders is echt mottig.quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:29 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Vakantie hoeft geen luxe te betekenen.Liever niet zelfs!
Iedere week een teiltje met vuile vaat in de auto mee naar de Veluwequote:Op vrijdag 10 november 2006 20:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De keuken is ook mooier dan onze keuken thuis. Wij hebben hier bv geen vaatwasser
[..]
Dat is een hele andere discussie en heeft totaal niets met dit topic te maken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:47 schreef JasperV het volgende:
dit is dus waarom je in dat huurhuis van 375,- blijft zitten
tsja , ik heb dus zo een hypotheek van 1000+ euro (netto) verschil moet er helaas zijn...
Als je het topic had gelezen had je misschien begrepen dat dit huisje is gefinancieerd van een erfenis.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:47 schreef JasperV het volgende:
dit is dus waarom je in dat huurhuis van 375,- blijft zitten
tsja , ik heb dus zo een hypotheek van 1000+ euro (netto) verschil moet er helaas zijn...
Ah, da's mooi. Als het gaat lekken kan je de tent opzetten!quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor onze chalet ligt sowieso ook nog een vrij grasveld
Nee, de buitenzijde is 'Canaxel' een onderhoudsvrije kunststofsoort met 30 jaar garantie. Kunstsof kozijnen enzo. Zelfs de dakpannen zijn geen steen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:38 schreef __________ het volgende:
Volledig hout? Hebben ze je verteld wat de verwachtte onderhoudskosten zijn? Ikzelf heb een huis met 2 houten gevels. Ge zal toch jeroentje ene keer de ladder op moeten sturen met een pot verf lijkt me. Of valt dat wel weer mee? Met die CV lijkt me dat hout behoorlijk te gaan werken als je veel weg bent en in het weekeinde even gaat stoken zodat je al vlug scheuren gaat krijgen in verf en/of hout.
Maar wel een gaaf ding met/voor uw koters daarOverigens is Brabant mooier maar goed. Alles is mooier dan Rotterdam op Amsterdam na.
Dat was inderdaad ook onze redenatie. Met ons gezamelijk vakantiegeld kunnen we de kosten betalen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:33 schreef Dirkh het volgende:
Ziet er erg mooi uit. Als je zoiets kan veroorloven, zit je de komende20/30 jaar lekker onder de pannen met de vakanties. Wat dat betreft is het dan niet duur, het is gewoon in een keer een fors berag. Maar het is het wel waard.
Nee ze gaan donderdagnacht rijden en zijn om 7 uur op de plek van bestemming. Normaal gesproken had ik het misschien gevolgd maar ik ben net aan een nieuwe baan begonnen en E.T. is hoogzwanger.quote:Of ik heb er overheen gelezen, maar volgen jullie ook het vervoer naar jullie plekje? Het is toch fors wat er over de weg moet.
Sukkel!!! Ge had dus DRIE raamkes boven elkaar moeten pakken!quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
en E.T. is hoogzwanger.
Eh nee, we hebben er pas 1quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:55 schreef __________ het volgende:
[..]
Sukkel!!! Ge had dus DRIE raamkes boven elkaar moeten pakken!
Ah. ja dat soort muk moet ik ook bij de gevel renovatie die we OOIT nodig hebben. Hout isoleert goed maar het rot weg godver ...quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, de buitenzijde is 'Canaxel' een onderhoudsvrije kunststofsoort met 30 jaar garantie.
We hebben wel 'landgoederen' in brabant bekekenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:58 schreef __________ het volgende:
Nou ja, lijkt me perfect op 1 ding na. Het staat niet in Brabant. Maar goed, als Feijenoorder ben je al gauw tevreden.
En na 3 weken nog eens per week terug naar huis om de post op te halenquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:17 schreef easy-going het volgende:
[..]
Iedere week een teiltje met vuile vaat in de auto mee naar de Veluwe
Ja, voor dat geld kan je ook een wereldreis maken op een luxe cruiseschip. Dat zijn keuzes die je maakt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:01 schreef __________ het volgende:
Bedenk me net ... voor dat geld had ge ook een mooie schuit kunnen aanschaffen. beetje rondvaren overal.
Wij zijn in eerste instantie opzoek gegaan naar tweedehands chalets op eigen grond (gewoon met google). Maar de meeste chalets hadden redelijk wat achterstand onderhoud, of de kavels waren dusdanig groot dat het onbetaalbaar werd.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe zijn jullie eigenlijk aan die grond gekomen? Zijn daar web-sites voor?
En heb je mss ook een linkje naar de site van de bouwer van het chalet?
Mijn schoonouders zitten in een ouwe stacaravan en dit is mss wel wat voor ze. De camping waar zij zitten heeft alleen maar huurplekken, dus vandaar ook de vraag hoe jullie aan de grond gekomen zijn.
Als het goed is hebben ze sinds September wifi hotspots.quote:Op donderdag 16 november 2006 20:18 schreef Dirkh het volgende:
Heb je wel internet op het park? Hotspots oid in de buurt?
Gezellig!quote:Op donderdag 16 november 2006 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
... en het weekend daarna kan het keutelen op de veluwe beginnen
is die doormidden gebrokenquote:Op vrijdag 17 november 2006 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[afbeelding]
Het wordt waarschijnlijk volgend weekend![]()
quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[afbeelding]
Het wordt waarschijnlijk volgend weekend![]()
Nee hij wordt in 2 delen gebracht.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:34 schreef popolon het volgende:
Ik snap het even niet, was ie 'op de naad' doorgeknakt dan?
Geen flauw idee hoe ik moet uitleggen wat ik bedoel eigenlijk.
Wegens de breedte van het huisje wordt hij in 2 delen vervoerd en ter plekke weer gemonteerd.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:34 schreef popolon het volgende:
Ik snap het even niet, was ie 'op de naad' doorgeknakt dan?
Geen flauw idee hoe ik moet uitleggen wat ik bedoel eigenlijk.
Nee, Het weekend zijn we niet gaan kijken omdat de chaletbouwer het nog af moest maken.quote:
Okay, tot dan dan.quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus verwacht voorlopig even geen foto's
we willen wel foto's, kun je gelijk die wifi verbinding daar eens testenquote:Op dinsdag 21 november 2006 18:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, Het weekend zijn we niet gaan kijken omdat de chaletbouwer het nog af moest maken.
Dat gebeurde gisteren en E.T. zou die kant oprijden voor de overdracht. Nadat ze haar verplichtingen had afgerond belde ze dat ze tegen 3'en er zou zijn, maar toen was de chaletbouwer al klaar en onderweg naar huis.
Nu wordt hij deze week toch aangesloten op de elktra, gas en water dus gaan we gewoon het weekend, blijven we er gelijk slapen.
Dus verwacht voorlopig even geen foto's
wedstrijdquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:04 schreef AnneX het volgende:
Veelbelovend !
Jammer dat je het niet meer redt vóor 1 december en de wedstrijd !
Waarom zou ik dat moeten weten? Ik kom nooit in klussen en wonen. Dit past toevallig in dit subforum. Daarnaast is dit geen kamer, maar een vakantiewoning die ik niet zelf maak of opknap maar nieuw laat bouwen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hallo .... kijk hier eens : [K&W WEDSTRIJD] Show je mooiste kamer!
Annex bedoelde het volgens mij uiterst aardig hoor, dus ik snap niet waarom je zo gepikeerd bentquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten weten? Ik kom nooit in klussen en wonen. Dit past toevallig in dit subforum. Daarnaast is dit geen kamer, maar een vakantiewoning die ik niet zelf maak of opknap maar nieuw laat bouwen.
Dé wedstrijd lijkt me dus ook niet echt van toepassing.
Ik vond haar 'Hallo...' reactie nogal vreemd. Alsof iedereen maar elk topic op fok zou moeten kennen. Daarnaast reageer ik niet gepikeerd maar verbaast aangezien die wedstrijd totaal geen relevantie heeft mbt dit topic.quote:Op zondag 26 november 2006 12:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Annex bedoelde het volgens mij uiterst aardig hoor, dus ik snap niet waarom je zo gepikeerd bent![]()
LOL, de verwachting is eerder dat E.T. al puffend in de verloskamer ligt rond de kerstquote:Hoog tijd voor een weekendje weg denk ikHeerlijk jongens, dat jullie de meubels nu hebben en er echt jullie eigen huisje van kunnen maken. Ben héél benieuwd naar hoe het wordt. Gaan jullie er de kerstvakantie doorbrengen? Ik heb beelden voor me van een blokhut bedekt met sneeuw en een kerstboom met lichtjes en een boel pakjes... en dat terwijl ik niet eens van kerst hou
![]()
Ze zullen in Amersfoort of Apeldoorn toch ook wel een ziekenhuis hebben?quote:Op zondag 26 november 2006 13:09 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dan is het niet echt handig om daar te gaan zitten nee.
Hoewel... het heeft ook wel iets hoor, zo'n kribbe met stro enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |