Verschenen in het Dagblad van het Noorden 11 november 2006
INTERVIEW DUO ROEF EN MARIAN
Door Marcel Looden
'Borsato worden we niet, maar we gaan er voor'
Roef en Marian musiceerden tot twee weken geleden nog in de anonimiteit.
Door The X-factor en met name jurylid Henkjan Smits geniet het duo inmiddels landelijke bekendheid.
Op het optreden volgde een lawine aan telefoontjes en interviews.
De bezinning kwam ook. "We schrokken toen we ons zelf op televisie zagen.
Dat hoofdstuk sluiten we af, we willen nu vooral zingen."
STADSKANAAL. Nee, over dat televisieoptreden en hun boosheid op Smits, die geen spaan van hun zangkunst heel liet, willen ze niet veel meer kwijt. "Zoals we daar deden, zo zijn we niet", zegt Roef. En nee, over hun zangleraar,die ze op het scherm zo prezen, praten ze ook niet meer. Wat volgde en wat nog komen gaat, daar zijn Roef Glaasker en Marian Douwes helemaal vol van. Bij Man bijt hond waren ze, ze schoven aan bij Jensen, waren te gast bij RTL4 en bij regionale en lokale omroepen. "Het was een idiote week", verzucht Marian. "Al die aandacht van de media, al die telefoontjes.
Donderdag kon ik voor het eerst weer eten, zo gestrest was ik. Maar we hebben er vooral van genoten. En dat terwijl we pas vier maanden samen zijn. "Die kennismaking was wonderlijk. Hij komt uit Stadskanaal, zij uit Nieuwe Pekela. Roef: "Ik kwam bij hun huis langs en zag een 45 kilometer auto te koop staan. Ik heb aangebeld, haar partner Henk deed open, ik zag er allerlei muziekapparatuur staan en was geïnteresseerd. Ik zing al jaren voor mezelf.
Later zag ik Marian, we kenden elkaar van lang geleden en hebben we besloten het samen eens te proberen."
Eén keer hadden ze samen opgetreden voordat The X-factor kwam. "We wilden gewoon eens zien hoe het er bij zo'n programma aan toe gaat", lacht Marian. Dat weten ze nu.
Maar nu? Doorgaan met zingen,vooral doorgaan met zingen.
En zich niet gek laten maken. Henk, de partner van Marian, treedt op als een soort manager.
Die is nodig want de uitnodigingen voor optredens stromen al binnen.
Vandaag bij OOG Radio bijvoorbeeld. "En we zijn zelfs al uitgenodigd voor het Mega Piratenfestival in Borger, volgend jaar", vertelt Roef enthousiast. Ze weten zeker dat ze, 34 en 36 jaar oud, nog veel beter kunnen worden.
Meer samen repeteren, daar gaat het volgens hen om. En meer liedjes schrijven natuurlijk.
Roef is degene die de teksten maakt.
De mensen praten veel te veel over elkaar is van zijn hand, het lied waarmee ze in één klap beroemd werden.
"Maar er moeten natuurlijk nog veel meer bij", weet Roef.
"Maar wel liedjes met een inhoud", verzekert Marian.
"Het moet ergens over gaan. niet alleen maar ‘ik hou van jou' .
"Waar het avontuur eindigt?
Ze weten het niet. Hij heeft een baantje in Winschoten, zij heeft geen werk. Een loopbaan in de muziek, ze dromen ervan. "Maar we laten vooral alles over ons heen komen en blijven ons zelf', zegt Marian.
"Kijk, een carrière als Marco Borsato, dat zal niet lukken maar we gaan er wel voor."
[ Bericht 0% gewijzigd door InezDoloris op 11-11-2006 18:18:16 ]
Forgive your enemies but never forget their names.