Nou, dat Wouter Bos de aanval op Balkenende opende omdat die een 'belofte' zou hebben gedaan over die kinderen, was nogal vergezocht. In het achtuur journaal was het ook al veel verder afgezwakt.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:29 schreef SCH het volgende:
Maar wat was er nou zo PvdA aan het 6 uur nieuws?
Rumsfeld treedt af en wij zitten ons hier druk te maken over het mogelijke linkse gehalte van hetj ournaal

Ik heb geen negatief geluid gehoord uit de directe achterban.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En de neerwaartse trend is ook duidelijk zichtbaar bij de VVD. En de dalende trend van de PvdA is ook veelvuldig aandacht aan besteed.
De grootte maakt natuurlijk niets uit. Als je van 8 zetels nu terugzakt naar 5 verlies je meer dan 37% van je aanhang.quote:Die paar zetels van GroenLinks mag dan procentueel veel zijn, maar dat ligt meer aan de grootte (of kleinte) van de partij.

Heb je al een aantal voorbeelden gevonden waar dat uit zou blijken?quote:Op woensdag 8 november 2006 15:23 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Kom op zeg, Jaap de Wreede is het voorbeeld van een uiterst rechtsgekleurde journalist

Grappig... die stemming was namelijk georganiseerd in opdracht van RTL4... RTL4 bracht die uitslag als eerste naar buiten, en vervolgens is dat de schuld van de POquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:37 schreef Bombardier het volgende:
"Wouter Bos heeft volgens het Nederlandse volk het verkiezingsdebat gewonnen. "
Mensen, weten jullie wel dat er maar 1300 stemmen waren opgenomen in dat onderzoek?![]()

Schuld van de NOS, overduidelijk.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik heb geen negatief geluid gehoord uit de directe achterban.
Wanneer een partij van 2 zetels naar 1 zetel zakt ga ik niet rekenen met percentages.quote:[..]
De grootte maakt natuurlijk niets uit. Als je van 8 zetels nu terugzakt naar 5 verlies je meer dan 37% van je aanhang.

Pardon? Je vindt iedereen links maar de journalisten die echt heel rechts zijn, uit het kringetje van Siebelt, die zijn dan weer niet rechts. Jemigquote:Op vrijdag 10 november 2006 11:52 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Heb je al een aantal voorbeelden gevonden waar dat uit zou blijken?

Waar maak jij uit op dat ik die man niet rechts zou vinden? Ik vroeg juist voorbeelden omdat ik die man helemaal niet ken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Je vindt iedereen links maar de journalisten die echt heel rechts zijn, uit het kringetje van Siebelt, die zijn dan weer niet rechts.

Ik neem aan dat je dan eerst zelf even zou zoeken maar blijkbaar niet, dus vooruit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaap_de_Wreedequote:Op vrijdag 10 november 2006 12:15 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Waar maak jij uit op dat ik die man niet rechts zou vinden? Ik vroeg juist voorbeelden omdat ik die man helemaal niet ken.

quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan eerst zelf even zou zoeken maar blijkbaar niet, dus vooruit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaap_de_Wreede

quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:21 schreef Tikorev het volgende:
[..]En daaruit moet ik opmaken dat hij een "uiterst rechtsgekleurde" journalist is?

quote:In hun strijd tegen links krijgen deze Jonge Fortuynisten behalve uit extreemrechtse hoek (#5), ook ondersteuning van Peter Siebelt en de journalist Jaap de Wreede. Peter Siebelt is een complotdenker uit Loosdrecht, die al jaren informatie verzamelt over linkse organisaties. Met deze informatie knoopt hij al even lang aan een wereldwijd spinneweb (een “spekkoek”in zijn eigen woorden), waarin Koffi Annan, Ruud Lubbers, Prins Claus en Jan Pronk via een ingwikkeld netwerk RaRa-activisten, de moordenaar van Pim Fortuyn en dierenrechtenactivisten aansturen. Jaap de Wreede is een journalist, die op basis van informatie van Siebelt, “schokkende” artikelen publiceert in fundamentalistische dagbladen als het Reformatorisch Dagblad en het Katholiek Nieuwsblad.
Siebelt verklaarde enige tijd geleden dat hij zich nooit zou aansluiten bij een politieke partij, behalve als die het extreemlinkse netwerk en “de linkse knokploeg” AFA durfde aan te pakken. Of de JF aan die wens voldoen is niet helemaal duidelijk. Wel is duidelijk dat Peter Siebelt en zijn journalistieke buikspreekpop Jaap de Wreede warme contacten met de JF onderhouden. Beiden zijn bijvoorbeeld medewerker van het onlangs opgerichte JF-blad “Het Vrije Woord”. Getweeën schreven zij de helft van de pagina’s van de eerste aflevering van het blad vol. De band van Siebelt en de JF liep aanvankelijk via Jaap de Wreede. De Wreede was in begin 2003 al aanwezig op een JF-bijeenkomst. Toen een Utrechtse actiegroep opriep de JF met taarten te bekogelen, zorgde De Wreede dat de JF informatie kreeg over de mensen, waarvan hij en Siebelt betrokkenheid vermoedden. Omdat in die periode ook Clinton Aarts en Maarten van G steeds meer informatie probeerden te vergaren over linkse organisaties, kwam er als vanzelf een wisselwerking tot stand. De JF gaven de informatie die zij verzamelden aan Peter Siebelt en Jaap de Wreede. Andersom konden zij weer een beroep doen op de kennis van Siebelt. Met deze informatie produceerde Jaap de Wreede zijn artikeltjes. En die artikelen werden vervolgens weer als bron gebruikt voor beweringen en stukjes van de JF. En om het compleet te maken worden in de artikeltjes van De Wreede en de JF ombeurten JF'ers, Jaap de Wreede en Peter Siebelt, vaak anoniem, als bron aangehaald.
Dat deze staartbijterij niets met onderzoek, laat staan met journalistiek te maken heeft, deert de JF, noch Siebelt en de Wreede iets. Er moet immers vrolijk verder gekleid worden aan het Grote Complot.

Oh mag best hoor, maar weet zeker dat je je daar dan op gaat focussen terwijl de informatie klopt. Ze hebben het blad van de JF volgeschreven en de rest klopt ook, kun je allemaal controleren. Mag je journalisten dan rechts noemen? Stel dat een journalist het blad van de SP zou volschrijven?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:27 schreef Tikorev het volgende:
Ik hoef zeker niet naar de bron van dat verhaal te vragen?

Je zult het mij toch niet kwalijk nemen dat ik Kafka niet echt een geloofwaardige bron vind als het om vermeende rechtse journalisten gaat. En als een journalist bijvoorbeeld het blaadje van de PvdA zou volschrijven zou hij door mij niet automatisch als "uiterst links" worden bestempeld.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh mag best hoor, maar weet zeker dat je je daar dan op gaat focussen terwijl de informatie klopt. Ze hebben het blad van de JF volgeschreven en de rest klopt ook, kun je allemaal controleren. Mag je journalisten dan rechts noemen? Stel dat een journalist het blad van de SP zou volschrijven?

Nee, jij noemt Laroes als een uiterst linkse rakker als hij zijn neus in een rode zakdoek snuit. Je meet met 2 maten makker.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je zult het mij toch niet kwalijk nemen dat ik Kafka niet echt een geloofwaardige bron vind als het om vermeende rechtse journalisten gaat. En als een journalist bijvoorbeeld het blaadje van de PvdA zou volschrijven zou hij door mij niet automatisch als "uiterst links" worden bestempeld.

Je bedoelt die Groenhuisen die vele malen per jaar op kosten van ons naar de VS wou vliegen en zo nog wat van die voorwaarden had? Die bedoel je?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:33 schreef buachaille het volgende:
Een mooi voorbeeld van de manipulatie door Laroes vind ik de affaire met:
[afbeelding]
Het liberale geluid van Charles moet Laroes jarenlang een doorn in een bloeddoorlopen oog geweest zijn.

Zoals altijd in dit soort discussiesquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, jij noemt Laroes als een uiterst linkse rakker als hij zijn neus in een rode zakdoek snuit. Je meet met 2 maten makker.

Dat is niet waar. Ik beoordeel hem op de kleur van het Journaal. En daar zijn voorbeelden genoeg van om hem als links te bestempelen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, jij noemt Laroes als een uiterst linkse rakker als hij zijn neus in een rode zakdoek snuit. Je meet met 2 maten makker.

Ik wist niet dat er nog meer Groenhuijzers bij het journaal werkenquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bedoelt die Groenhuisen die vele malen per jaar op kosten van ons naar de VS wou vliegen en zo nog wat van die voorwaarden had? Die bedoel je?

Dezelfde dus. Die in de problemen kwam omdat hij zijn collega's in het openbaar aanviel en afviel. Hoe zou jij dan reageren als chef?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er nog meer Groenhuijzers bij het journaal werken![]()

Die zie ik helaas nooit. Ik zie alleen complot-achtige oprispingen en een vastgeroeste vorm van beeldvorming. En ik vrees dat ik iets meer weet van de situatie bij de NOS dan jij. Je ziet echt spoken, het spijt me.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:39 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik beoordeel hem op de kleur van het Journaal. En daar zijn voorbeelden genoeg van om hem als links te bestempelen.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |