abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 januari 2002 @ 19:56:27 #1
5324 SHARKYKING
 More than you think you are
pi_2760600
Vandaag op het reisbureau geweest en we kwamen weer thuis met het volgende aanbod: 12 dagen lanzarote met het vliegtuig in een 3 sterren bungalow incl. prive zwembad en jacuzzi voor 600 euro excl. verzekeringen.Deze reis leek ons wel wat,maar wat we graag nog willen weten is: Hoe is het op lanzarote? Kan je daar nog een beetje stappen? Kijk we hoeven niet zo'n uitgaansleven als in salou bijvoorbeeld maar een keertje lekker stappen willen we toch wel. Is het eiland relatief goedkoper dan nederland? Fokkers vertel mij eens wat leuke weetjes over jullie ervaringen met lanzarote
gegroet ik ben Kolonisten van Catan spelen
-=( Take the way home that leads back to Sullivan Street)=-
pi_2760922
Ik vond het kut. Weer was slecht, mensen onvriendelijk, lelijke stranden, toen weinig uitgaansgelegenheden. Dat is zo'n tien jaar geleden. Ook veel duitsers daar (niet dat ik daar een hekel aan heb). Leuk zijn de tripjes naar de vulkanen.
  woensdag 9 januari 2002 @ 20:38:01 #3
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_2761193
ben er met kerst een daggie of geweest! prima vond ik het! lekker appartement. lekker zonnetje lekker uit eten. (kost 3 keer nix...) beviel me wel..
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_2770605
Wij waren 7 jaar geleden naar Puerto del Carmen. De boulevard vond ik gezellig met heerlijke restaurantjes. Ook waren er wat leuke winkeltjes. Het strand vond ik redelijk al hangt het er wel erg van af in welk gedeelte je van dat plaatsje zat. Het eiland stelt niet veel voor.
Voor de natuurschoonheid heb je er niets te zoeken.Wij moesten wel heel veel trappen op om bij ons appartment te komen en dat viel met een buggy wel eens tegen.
  woensdag 16 januari 2002 @ 11:25:58 #5
7757 737-800
just enjoy....
pi_2832016
Ik vlieg dus regelmatig op Lanzarote en maak daar ook wel eens een nachtstop en ik moet zeggen dat ik het wel een leuk en gezellig eiland vind. Niet zo massaal als die andere Canarische eilanden zoals. Gran Canaria of Tenerife...

Veel plezier!

dinsdag 22 januari 2002 @ 19:03:56 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_2901411
Voor de geinteresseerden onder ons nog even een link van een bijna gesloten topic: Lanzarote
Deze was eerder, dus graag hier verder.

Maar ik wil eik ook wel wat meer weten over Lanzarote. We willen maart/april een weekje naar de zon. Maar dan niet op zo'n typisch strandvakantie, we willen ook wel het een en ander bekijken of doen.

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_2932048
Ik vond Lanzarote erg teleurstellend. Toen ik er was (november) was het geen lekker weer, en dan is er erg weinig te doen. Wel een autootje gehuurd om naar de binnenlanden te kijken, maar die bestonden vnl uit pikzwarte lavabergen, met daarin holletjes met wijnranken; De vreemdste wijngaarden die ik ooit heb gezien.
Wel mooi was een vulcanisch gedeelte waar je een tripje door kon doen, met echt spuitende geisers en zo. En je kon op kamelen rijden door die bergen, maar toen we aankwamen waren de kamelen net aan hun laatste ritje toe voor die dag. Goed: ik had dus ook wel een beetje pech.
Maar ik ga vanaf morgen Gran Canaria uitproberen - hoop dat je daar wat meer fun kunt hebben, want daar ontbrak het op Lanzarote danig aan: beetje suffe ouwe hap die daar op vakantie gaat.
pi_2962883
Ik vond Lanzarote erg mooi, het is wel minder toeristisch en vooral minder massaal als andere Spaanse eilanden (Mallorca/Tenerife). Uitgaan kon je er niet echt (niet echt waar wij toen zaten, weet zo snel niet waar) maar het was wel gezellig, en het weertje was ook heerlijk. Vulkaangebied (Timanfaya) is trouwens erg mooi dat moet je zeker doen. De rest van Lanzarote vond ik ook best indrukwekkend, vooral als je kijkt naar de geschiedenis, het heeft wel wat dat eiland

Maarja, mooi appartement, zwembadje, wat te drinken, ligbedje, lekker zonnetje en een gezellig dorpje kun je er iig wel vinden

pi_2962931
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 12:13 schreef Fruitguit het volgende:
maar toen we aankwamen waren de kamelen net aan hun laatste ritje toe voor die dag. Goed: ik had dus ook wel een beetje pech.
Comfortabel zijn die beesten echt niet dus zoveelheb je niet gemist..
quote:
Maar ik ga vanaf morgen Gran Canaria uitproberen - hoop dat je daar wat meer fun kunt hebben, want daar ontbrak het op Lanzarote danig aan: beetje suffe ouwe hap die daar op vakantie gaat.
hmm ja... dat vond ik ook wel.. t'is lang niet zo toeristisch.. Gran Canaria is dan stukken beter
pi_3070116
Even een update: Gran Canaria is inderdaad verre te prefereren boven Lanzarote. Veel groener, afwisselender, mooier en kortom gewoon veel leuker.
Ok, het was ook een stuk mooier weer dan toen ik op Lanzarote was, maar zelfs toen het een dagje bewolkt was heb ik nog heel veel lol gehad. Uitgaan is er ook geweldig, veel kroegen, mooie mannen en goeie humeuren.
Alles bij elkaar: als je toch naar een Canarisch eiland moet, dan zou ik niet voor Lanzarote maar voor Gran Canaria kiezen.
pi_3174186
Vorig jaar maart naar Lanzarote geweest. Echt supervakantie gehad...

Mooi weer, aardige mensen en je kan er nog aardig goed stappen ook.

Er is nog aardig wat te zien op het eiland, de hierboven genoemde zaken als bijvoorbeeld het Timanfaya park zijn erg mooi/leuk/apart. Maar er zijn meer zaken:
- Er is een apart soort "grot" met hele aparte akoestiek, hier heb je ook een binnenmeertje in een soort van grot en daar zit een kreeft soort in die haast nergens anders voorkomt. Ze zijn namelijk allemaal albino!
Ook krijg je daar het geheim van Lanzarote te zien....
- Helemaal in het noorden is uit de rosten een groot gebouw gehakt, wat uitkijkt op de noordelijke baai. Ontzettend mooi en indrukwekkend uitzicht.
- In het noordwesten is een surfersstrand. Ontzettend hoge harde golven. Er gaaf met je luchtbedje.
- In het "binnenland" is 1x per week een markt. Hier is best veel te zien.

Al met al moet ik zeggen dat je je er echt wel 8 dagen goed kan vermaken. Ik vind het in ieder geval een echte aanrader.

ban wegens gebruik van javascript
pi_3174201
Als je van windsurfen houdt is hyet volgens mij errug goed in de zomer. Voor de rest is het niet echt zo spannend
start today
pi_3200766
Ik ga me er ook maar mee bemoeien!

Mijn vriendin en ik zitten er ook aan te denken om Lanzarote te bezoeken, maar wij willen nu juist níet gaan stappen en beesten, maar wat mooie natuur & cultuur zien. Is Lanzarote op dat gebied een beetje okay? Toerisme heb je overal, maar als het even kan wil ik toch wel een beetje het gevoel hebben dat je nog enigszins tussen de oorspronkelijke bevolking loopt. Kan dat daar, of zitten we dan verkeerd?

Misschien willen we het eiland dan gaan combineren met een buureiland: Fuerteventura. Kent iemand dat?

pi_3211236
En omhoog! Ik wil meer over Lanzarote, meer!
pi_3223034
VincentB, ik ben er ook met m'n vriendin geweest. In totaal zijn we 10 dagen gegaan en hebben we om de dag op het strand gelegen/iets gaan bekijken.
Maar je kan ook zo 8 van de 10 dagen wat gaan bekijken. Er is genoeg te zien. En er zijn nog echt rustige dorpjes waar "oorspronkelijke" bevolking woont.

FuerteVentura was echt BAD! Ik heb contactlenzen en ze weten het niet zeker, maar "FuerteVentura" staat waarschijnlijk voor "harde wind".... En dat in combinatie met al dat zand daar.... Very bad.... Verder ik heb er veel geiten gezien (er zijn 5 keer zoveel geiten dan eilandbewoners op FuerteVentura). Was wel geinig, maar niet mijn pakkie an....

Ik hoop dat je hier wat een hebt....

pi_3223571
quote:
Op dinsdag 19 februari 2002 15:56 schreef NorthernLights het volgende:
VincentB, ik ben er ook met m'n vriendin geweest. In totaal zijn we 10 dagen gegaan en hebben we om de dag op het strand gelegen/iets gaan bekijken.
Maar je kan ook zo 8 van de 10 dagen wat gaan bekijken. Er is genoeg te zien. En er zijn nog echt rustige dorpjes waar "oorspronkelijke" bevolking woont.

FuerteVentura was echt BAD! Ik heb contactlenzen en ze weten het niet zeker, maar "FuerteVentura" staat waarschijnlijk voor "harde wind".... En dat in combinatie met al dat zand daar.... Very bad.... Verder ik heb er veel geiten gezien (er zijn 5 keer zoveel geiten dan eilandbewoners op FuerteVentura). Was wel geinig, maar niet mijn pakkie an....

Ik hoop dat je hier wat een hebt....

Kijk, das leuke info! Ik heb ook lenzen, maar een zonnebril scheelt misschien... Maarre: is FuertaVentura behalve de geiten nog wel een beetje boeiend?
pi_3223712
Ik ben er 1 dag geweest.... Was wel geinig op zich... 's Ochtends vanaf Lanzarote met de veerboot naar Fuerte Ventura (de zee is nogal ruw daar, gevolg: Zieke vriendin... LOL!), en vervolgens de hele dag met een bus een groot deel van het eiland bekeken... 's Avonds weer terug met de veerboot.

Ik vond het niet zo'n denderend eiland... Wind, zand en geiten, dat zijn de zaken die me het meest bijstaan van Fuerte Ventura.

Niet echt de leukste dag van de vakantie. Op Lanzarote zelf is genoeg te zien!

pi_3473758
Ik ben vorige week terug gekomen van mijn huewlijksreis naar lanzarote en heb me uitstekend vermaakt. Goed, het is niet zo´n 'alle dagen feest-eiland' als Ibiza of Gran Canaria, maar er is genoeg te zien/doen en het weer is heel behoorlijk.

De moeite waard zijn:
- Parque Nacional de Timanfaya
Wij hebben ene trektocht gemaakt olv een gids, zeker de moeite waard. URL: www.canarytrekking.com
- Fundacion Cesar Manrique
Het oude woonhuis van dé beroemdheid van het eiland: een kunstenaar/architect die heel veel voor het eiland heeft gedaan, waaronder er voor gezorgd heeft dat er geen hoogbouw is. Het huis ligt in Tahiche
- Los Jameos del Agua
De eerder beschreven grot, nu een bar/restaurant maar zeer zeker de moeite waard. Aanrader: ga er op dinsdag/vrijdag of zaterdagavond heen: veel rustiger en een superrelaxte sfeer. Echt, doe het in de avond, veel en veel leuker dan overdag.
- Cuevas del verde
Ook lavagrotten waar je met een gids inkan. Erg mooi, met als toetje het geheim van Lanzarote. Ik vond het prachtig!
- Mirador del Rio
De eerder genoemde uitkijkplaats over Isla la Graciosa. Mooi.

Arrecife is niet veel bijzonders, El Golfo is wel grappig. Afrader: de Playas de Papagayo, eerst 3 Euro betalen voor een rit van 5 km over onverharde wegen en dan een aantal stranden die ik niet echt bijzonder vond. De rit van El Golfe langs de kust naar Playa Blanca is wel mooi.

Uitgaan (in Puerto del Carmen, waar wij waren): de Engelse bar Paradiso is best leuk, de lokale mensen raadden ons aan naar Bar Habana te gaan. We hebben het uiteindelijk niet gedaan, maar daar komen met name de Spaanse jongeren naar verluidt.

Kortom: voor een vakantie tot 12 dagen is het zeker de moeite waard.

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_4407489
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 12:13 schreef Fruitguit het volgende:
Ik vond Lanzarote erg teleurstellend. Toen ik er was (november) was het geen lekker weer, en dan is er erg weinig te doen.
Mijn eerste post hier. Ik zat hier als bezoeker even te kijken hoe dit forum is en las iets over Lanzarote! Tja dan moet ik reageren! Toevallig was ik ook in november op Lanzarote en het weer viel inderdaad flink tegen voor Canarische begrippen. Toen wij thuiskwamen (11 november) is het die week erna ook flink noodweer geweest. Het was er toen wij er waren steeds niet veel warmer dan een graadje of..... 23 en we hebben zelfs regen en storm gehad.... Een aantal jaar geleden (1998) waren we op Tenerife in dezelfde periode en toen hebben we zelfs nog 37 graden gehad... ook wel weer net iets te veel van het goede.

Zelf vond ik Lanzarote een bijzonder eiland! Heel apart landschap omdat het zo dor is! Maar tis er niet zo massaal als Tenerife of Gran Canaria, dat is meer gericht op toerisme enzo! Ik vond het er ondanks dat het weer niet zo goed was verder heel goed vertoefen! Tis heel vulkanisch en als je gek bent op vulkanen zoals ik kan je daar wel redelijk je hart ophalen

Groetjes!

pi_11226893
Vorig jaar geweest.. heel mooi, qua natuur dan. Vooral het Park de Timanfaya is heel mooi.
Het is er vrij rustig qua tourisme.. gewoon een mooi eiland. Uitgaan kan ook... in de wat grotere steden zoals Playa Blanca..
Wil je meer weten, MSN: Ragonite@GMX.net

(Ik vertel graag )

vrijdag 20 juni 2003 @ 08:25:12 #21
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11238309
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Wil je meer weten, MSN: Ragonite@GMX.net

(Ik vertel graag )

Kun je niet posten? Dan kunnen we allemaal mee genieten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:47:41 #22
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_11240513
Ja, zeg maar wat je wilt weten.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 10:49:30 #23
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_11240550
Engels
aka Man-Mountain
  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:15:12 #24
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11241217
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, zeg maar wat je wilt weten.
Alles!
Wat heb je gedaan?
Wat was leuk?
Wat was niet leuk?
Wat zijn dé plekjes waar iedereen heen moet?
Wat is het beste restaurant?
Waar kruipen de kakkerlakken over je bord?
Kun je zelfstandig dingen ondernemen?
Is het een beetje betaalbaar?

Begin maar!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:09:25 #25
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_11247367
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:15 schreef YPPY het volgende:

[..]

Alles!
Wat heb je gedaan?
Wat was leuk?
Wat was niet leuk?
Wat zijn dé plekjes waar iedereen heen moet?
Wat is het beste restaurant?
Waar kruipen de kakkerlakken over je bord?
Kun je zelfstandig dingen ondernemen?
Is het een beetje betaalbaar?

Begin maar!

Nou, ik ben dus met me ouders geweest, was toen net 17..
We hebben er een beetje een actieve vakantie van gemaakt.
Onderandere een bustocht, inclusief kamelen-rit Wat niet aan te raden is.. mijn vader heeft zijn pees gescheurd van zijn pink met afstappen Puur omdat die dingen doen wat ze zelf willen. Verder is het Timanfaya gebied erg mooi! Ook de stranden bij Playa Blanca zijn mooi, zeer helder water. Goed restaurant hmm.. we aten altijd in ons bijbehorende restaurant, die bij het appartementen complex zat, maar volgens mij zijn er niet echt slechte.

Plekjes waar je heen moet, elk deel van het eiland heeft iets, Parce de Timanfaya is mooi, het noorden wat minder vond ik persoonlijk. Het waait er trouwens altijd, wat het klimaat wel aangenaam maakt. Je kunt een auto huren natuurlijk, en dan zijn de dingen goed zelfstandig te doen. De prijzen zijn gewoon.. niet echt duur maar ook niet bijzonder goedkoop denk ik.

Bezoekje waard dus Als je nog andere dingen wilt weten hoor ik het wel.

pi_11535248
Ik ga over 2 weken ook naar Lanzarote (Costa Teguise), en ik vroeg me af of iemand tips heeft voor het huren van een auto, voor 1 dagje ofzo.
Heeft iemand goede ervaring met een bepaald verhuurbedrijfje?
En kan je uberhaupt wel een auto huren als je nog niet zolang je rijbewijs hebt?

En weet iemand nog restaurantjes of uitgaansgelegenheden waar we zeker weten heen moeten?

amokaapjeeh O+
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:41:25 #27
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13946343
Lanzarote rijmt niet voor niets op kl*te.....

-onaardige mensen
-lelijke natuur
-alleen maar zwarte lava om je heen...
-geen 'lekker verfrissend windje', maar keiharde rukwinden..
-geen mens te bekennen onder 50 jaar...
-ik lieg... heeeel veel engelse jeugd!
-dit betekend veel dronke hooligans en rood verbrande snollen!
-nauwelijks mogelijkheden tot uitgaan

dus om antwoord te geven op de topictitel...... NEE!!!!

1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14696610
Schopje omhoog
Iemand er eind december wel eens geweest? Zoja, ervaringen
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 25 november 2003 @ 10:04:50 #29
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14910016
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:46 schreef JaWi het volgende:
Schopje omhoog
Iemand er eind december wel eens geweest? Zoja, ervaringen
Zou een eilandje verder gaan als ik jou was.....
pi_14933256
Ben er geweest. ga nie voor de natuur, maar voor de gezellige boulevard bij Puerto del Carmen of het goeie surfen aan de andere kant (zuidkan was dat toch?). Het zand op de stranden is ERG fijn en het kan op de Canarische eiland flink waaien, dus neem geen broodjes mee naar het strand (broodje zand) en trek 's avonds een lange broek aan

Als je bij een tent terecht komt die Caesar's heet en daarvoor staat een kerel met lang haar te proppen, zeg hem dan dat je uit Amsterdam komt, krijg je maybe een extra 'free shot'

pi_14941741
Ik ben afgelopen zomer ok een week op Lanzarote geweest en ik heb er een geweldige vakantie gehad. Als ik lees dat er hier mensen zijn die de natuur op Lanzarote maar niks vinden krijg ik het idee dat ze niet verder hebben gekeken dan hun neus kang is of dat ze met een totaal verkeerde verwachring er naartoe zijn gegaan.
Ik vond de natuur prachtig, en mooier dan wat ik ervan verwacht had.
Enkele hoogtepunten vond ik:
* La Geria, surrealistisch wijngebied, (tip, ga er op een zondag naartoe, anders zou je wel eens een aantal touringcarbussen tegen kunnen komen.)
* El Golfo: idyllisch wit dorpje gebouwd op gedroogde zwarte lavastromen van een vulkaanuitbarsting van zo'n 250 jaar geleden. Je kunt hier 's avonds superlekker eten in enkele visrestuarantjes. Op een paar restaurantjes na is het hier dan ook helemaal uitgestorven. Aan de rand van dit dorpje ligt een groen meertje in een halve vulkaankrater waarvan de helft in zee is verdwenen.
* Natuurlijk mag een bezoekje aan Timanfaya park niet ontbreken. Dit is een nationaal park met alleen maar vulkanen. Waar je ook een paar leuke demonstraties krijgt van de hitte die er nu nog in de grond zit.
* Haria, ook wel de vallei met de 1000 palmbomen genoemd (nou ja 1000?). Hele mooie autorit gemaakt vanuit Mirador del Rio via Haria naar het zuiden.
* Jardin de Cactus. Zeer mooie cactustuin, met de meest bizarre en aparte catussen.
Daarnaast is er nog genoeg te doen om je zeker een week te vermaken.
Maar als je even op internet zoekt vind je genoeg, op zoek anders een exemplaar op van Nelles Resigids over Lanzarote.

Alleen met het uitgaansleven heb ik weinig ervaring, tegen de tijd dat wij uit het restaurant kwamen was het al laat genoeg en bier zuipen doe ik wel met mijn vrienden. Maar in Puerto del Carmen was dit volgens mij ook het doemein van de engelsen.

Algemene tip: Huur zelf een auto, ga niet mee op georganiseerde excursies. Zelf ontdekken is veel meer relaxed, en je kunt de touringcarbussen mijden.

pi_14941841
quote:
Op woensdag 26 november 2003 13:41 schreef Popov het volgende:
Ik ben afgelopen zomer ok een week op Lanzarote geweest en ik heb er een geweldige vakantie gehad. Als ik lees dat er hier mensen zijn die de natuur op Lanzarote maar niks vinden krijg ik het idee dat ze niet verder hebben gekeken dan hun neus kang is of dat ze met een totaal verkeerde verwachring er naartoe zijn gegaan.
* La Geria, surrealistisch wijngebied, (tip, ga er op een zondag naartoe, anders zou je wel eens een aantal touringcarbussen tegen kunnen komen.)
* El Golfo: idyllisch wit dorpje gebouwd op gedroogde zwarte lavastromen van een vulkaanuitbarsting van zo'n 250 jaar geleden. Je kunt hier 's avonds superlekker eten in enkele visrestuarantjes. Op een paar restaurantjes na is het hier dan ook helemaal uitgestorven. Aan de rand van dit dorpje ligt een groen meertje in een halve vulkaankrater waarvan de helft in zee is verdwenen.
* Natuurlijk mag een bezoekje aan Timanfaya park niet ontbreken. Dit is een nationaal park met alleen maar vulkanen. Waar je ook een paar leuke demonstraties krijgt van de hitte die er nu nog in de grond zit.
* Haria, ook wel de vallei met de 1000 palmbomen genoemd (nou ja 1000?). Hele mooie autorit gemaakt vanuit Mirador del Rio via Haria naar het zuiden.
* Jardin de Cactus. Zeer mooie cactustuin, met de meest bizarre en aparte catussen.
Maar als je even op internet zoekt vind je genoeg, op zoek anders een exemplaar op van Nelles Resigids over Lanzarote.

Alleen met het uitgaansleven heb ik weinig ervaring, tegen de tijd dat wij uit het restaurant kwamen was het al laat genoeg en bier zuipen doe ik wel met mijn vrienden. Maar in Puerto del Carmen was dit volgens mij ook het doemein van de engelsen.

Algemene tip: Huur zelf een auto, ga niet mee op georganiseerde excursies. Zelf ontdekken is veel meer relaxed, en je kunt de touringcarbussen mijden.

Daar hebben we tenminste wat aan
Dankje!
slettebak [@] gmail.com
pi_14941903
Lanzarote is geweldig!

Ik vond het persoonlijk een van de mooiste Canarische eilanden!

Ja het is kaal, maar dat is juist de charme
Ja het kan er hard waaien, maar dat is goed voor het surfen
Ja er zijn veel Engelsen, blafende Engelsen bijten niet

Een auto huren is erg goedkoop, dus een week een auto huren is zeer betaalbaar! Wel pas daar boeken.

pi_14943698
quote:
Alleen jammer dat het nep is..
pi_14944390
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:50 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Denk jij soms dat ze die vulkanen zelf hebben gebouwd?
Oftewel: kun je hier een iets meer onderbouwde reactie geven
pi_14944728
quote:

[..]

pi_14957161
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:11 schreef Popov het volgende:

[..]

Denk jij soms dat ze die vulkanen zelf hebben gebouwd?
Oftewel: kun je hier een iets meer onderbouwde reactie geven

Ja hoor. De vulkanen zijn wel echt, alleen de zogenaamde warme bronnen eronder niet... Tankwagens zien rijden met code erop wat ''brandbare stoffen" betekent (ja pa is Hoofd Brandwacht, die zei het ook). Ten 2e geleid steen warmte nogal. Op de ene plek is het wel warm, en dan ineens houdt op. Conclusie: zitten gewoon stookbunkers onder....

Als smoes zei onze gids dat die tankwagens water aanvoeren.. right.

donderdag 27 november 2003 @ 09:21:21 #38
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14963841
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:30 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja hoor. De vulkanen zijn wel echt, alleen de zogenaamde warme bronnen eronder niet... Tankwagens zien rijden met code erop wat ''brandbare stoffen" betekent (ja pa is Hoofd Brandwacht, die zei het ook). Ten 2e geleid steen warmte nogal. Op de ene plek is het wel warm, en dan ineens houdt op. Conclusie: zitten gewoon stookbunkers onder....

Als smoes zei onze gids dat die tankwagens water aanvoeren.. right.

pi_14964081
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:21 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

pi_14964130
quote:

[..]

Ja, er is ook iemand geweest die daar heel die vlakte heeft aangeharkt

Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest en nergens was een voetstapje te zien. Je mocht er ook helemaal de bus niet uit (alleen dat stukje bij dat restaurant).

pi_14964225
Kom op zeg!

Jullie denken toch niet echt dat het nep is?

pi_14964610
Ik denk het niet... het is zo.
pi_14964620
quote:
Op donderdag 27 november 2003 09:38 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja, er is ook iemand geweest die daar heel die vlakte heeft aangeharkt

Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest en nergens was een voetstapje te zien. Je mocht er ook helemaal de bus niet uit (alleen dat stukje bij dat restaurant).

Wat probeer je nou te zeggen
pi_14968183
Als ik zo je openingspost lees, dan denk ik dat je er weinig aan zult vinden.

Neem wat leuke gezelschapsspelletjes mee!

donderdag 27 november 2003 @ 20:00:43 #45
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14981439
quote:
Op donderdag 27 november 2003 12:24 schreef Spartak het volgende:
Als ik zo je openingspost lees, dan denk ik dat je er weinig aan zult vinden.

Neem wat leuke gezelschapsspelletjes mee!

Of beter nog..... ga niet!
pi_14998044
Ik ga over 2 weken naar Gran canaria (Maspalomas), Is het hier dan nog lekker weer om te zwemmen en zo?
En is er nog veel te doen qua uitgaan en winkelen etc.
Wie is er al eens rond deze tijd geweest en hoe is dat bevallen?
pi_15024557
Die vulkanen daar zijn wel echt hoor, evenals hetgeen hierboven beweert wordt als nep! En wat dacht je van die "oven" een groot en diep gat de vulkaan in en de warmte die daar uit komt daarop wordt het eten klaargemaakt!

Overigens vond ik naast dat vulkanengebied Mirador del Rio (ofzoiets) wel zo geweldig.... kom je daar ineens vanuit een museum buiten op een uitzichtpunt en zie je beneden in de zee een eiland liggen. Adembenemend! Mijn pa liep al te mopperen dat we in een museum liepen (houdt ie niet van) en toen kwamen we dus ineens buiten en ik heb hem niet meer horen mopperen, hij zei alleen maar om de 5 seconden: Jeeee wat is dit mooi zeg! En stil dat het daar verder was.... heel bijzonder!

pi_15024786
HEhehe... nog zo 1...

Geloof maar wat je wilt joh

pi_15132370
Datzelfde zeg ik dan bij deze ook aan jou!
pi_15528818
Nog even wat vraagjes... misschien wat mensen die er eens met kerst zijn geweest, anders ook welkom

Hoe zit het met uit eten gaan, aan wat voor prijzen moet ik zo'n beetje denken, gewoon lekker beetje uitgebreid enz

slettebak [@] gmail.com
  zondag 21 december 2003 @ 15:15:14 #51
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15581173
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:34 schreef JaWi het volgende:
Nog even wat vraagjes... misschien wat mensen die er eens met kerst zijn geweest, anders ook welkom

Hoe zit het met uit eten gaan, aan wat voor prijzen moet ik zo'n beetje denken, gewoon lekker beetje uitgebreid enz

Zou bij de haven gaan eten en niet aan die 'drukke boulevard', gewoon taxi nemen naar de haven..
  dinsdag 27 januari 2004 @ 21:55:05 #52
18772 pos
@@sweet@@
pi_16640011
We zijn eruit en hebben geboekt voor Lanzarote. Aparthotel Fariones Playa in Puerto del Carmen.
Heeft iemand tips qua lekkere restaurantjes en tapas barretjes?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:00:42 #53
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_16640229
quote:
Op zondag 21 december 2003 15:15 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Zou bij de haven gaan eten en niet aan die 'drukke boulevard', gewoon taxi nemen naar de haven..

dinsdag 27 januari 2004 @ 22:54:28 #54
18772 pos
@@sweet@@
pi_16642181
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:00 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

ja dat las ik maar daar zullen ook wel niet lekkere restaurantjes zitten toch? Maar je weet geen namen dus?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 23:07:35 #55
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_16642624
Ik ben tot nu toe 4x op lanzarote geweest...2x in de zomer en 2x met kerst...alle 4 de keren waren echt top Van het landschap moet je houden...het grootste deel van het eiland is lavalandschap...in het noorden van het eiland heb je bergen....qua bezienswaardigheden vond ik de grotten in het noorden (Cuevas de los Verdes) en het vulkaanlandschap in het zuiden (Parque nacional de Timanfaya) eruitspringen maar er zijn meer dingen die je kunt bezoeken....alle 4 keren verbleven aan de rand van Puerto del Carmen...3x Aparthotel Costa Mar en appartementen Costa Sal....als je van rust houdt zijn die 2 perfect....maar het centrum is van daar 30 minuten lopen.
Elk voordeel heb zn nadeel
pi_16889927
Kan iemand mij iets vertellen over duiken op lanzarote?
Welke duikscholen zijn er?
Welke is goed, welke niet?
Wat kost het ongeveer?
Is het handig om zelf flippers en duikbril/snorkel mee te nemen?

groet
Marco

zondag 11 april 2004 @ 17:54:14 #57
18772 pos
@@sweet@@
pi_18349603
quote:

Bedankt, ik ga in Augustus, schrijf zeker je tips op.
Nog iemand meer tips?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_19133295
Wij gaan in Augustus naar Puerto del Carmen, erg veel zin in
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:03:15 #59
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19134017
Daar zaten wij 3 jaar geleden ook Was erg leuk

PS: Ik neem aan dat je niet de echte Danielle Overgaag bent

Klinkt misschien naief ofzo hoor.. maar er zitten op dit forum wel meer mensen met namen van BN-ers waarvan ik ook nog steeds niet weet of ze het echt zijn.. lijkt mij dat BN-ers hun tijd niet gaan verdoen aan een forum

Vind het dan wel weer triest als je doet alsof je een BN-er bent (Lucille bijv)
  vrijdag 14 mei 2004 @ 22:06:55 #60
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19135579
Zeg, we houden het wel leuk hier he?!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 22:32:41 #61
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19136215
Ik vat hem ff niet?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 22:35:49 #62
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19136316
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 21:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Vind het dan wel weer triest als je doet alsof je een BN-er bent (Lucille bijv)
snap je m nu wel?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 23:14:46 #63
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19137478
Dat was toch gewoon deel van mijn uitleg

Begrijpend lezen enzo..
  vrijdag 9 juli 2004 @ 18:08:24 #64
18772 pos
@@sweet@@
pi_20515591
Nog 6 weken en dan gaan we naar Lanzarote.
Iemand al geweest?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:00:38 #65
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_20517611
Ben tot nu toe 4x op Lanzarote geweest. En elke keer weer was het helemaal top
  maandag 12 juli 2004 @ 13:03:31 #66
18772 pos
@@sweet@@
pi_20571034
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 20:00 schreef Remzerrr het volgende:
Ben tot nu toe 4x op Lanzarote geweest. En elke keer weer was het helemaal top
Ja ik ben wel op FuerteVentura en tenerife geweest en dat was ook erg leuk.
Hoop dat het een heerlijke vakantie wordt. Het weer is in ieder geval vast beter dan hier
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_20571249
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:03 schreef pos het volgende:

[..]

Hoop dat het een heerlijke vakantie wordt. Het weer is in ieder geval vast beter dan hier
Ik ga in September naar Fuerteventura. Nog tips??
  maandag 12 juli 2004 @ 13:20:40 #68
18772 pos
@@sweet@@
pi_20571435
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:12 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik ga in September naar Fuerteventura. Nog tips??
Ligt eraan waar je zit.
Ga je naar het noorden of zuiden? Ik zat in Jandia, dat ligt in het zuiden.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 12 juli 2004 @ 14:10:21 #69
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_20572631
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:03 schreef pos het volgende:

[..]

Welke plaats ga je heen? Ben zelf 4x in Puerto del Carmen geweest.
Op het eiland is vooral Parque nacional de Timanfaya een echte aanrader, dat is het vulkaanlandschap daar. Verder zijn er nog een aantal leuke bezienswaardigheden.
Wens je veel plezier Ik ga zelf morgen naar Mallorca
  maandag 12 juli 2004 @ 20:19:23 #70
18772 pos
@@sweet@@
pi_20581552
quote:
Op maandag 12 juli 2004 14:10 schreef Remzerrr het volgende:

[..]

Welke plaats ga je heen? Ben zelf 4x in Puerto del Carmen geweest.
Op het eiland is vooral Parque nacional de Timanfaya een echte aanrader, dat is het vulkaanlandschap daar. Verder zijn er nog een aantal leuke bezienswaardigheden.
Wens je veel plezier Ik ga zelf morgen naar Mallorca
Ik ga ook naar Puerto del Carmen en zit in hotel fariones playa. Bedankt voor de tips en
veel plezier in Mallorca
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 12 juli 2004 @ 22:59:59 #71
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_20585631
Dankje

Een tip nog, je kan beter zelf een auto huren en het eiland bekijken (als je daar zin in hebt natuurlijk ) want de excursies die er zijn zijn behoorlijk prijzig in vergelijking met het huren van een auto. En je kan zo lang als je wil staan waar je wil.
Verder nog ff wat bezienswaardigheden:
Parque nacional de Timanfaya (had ik in mn vorige post genoemd) - vulkanen
El Golfo - een volledig door de natuur groen gekleurd meertje
Los Hervideros - rotskust aan de zuidwestkant van het eiland, erg indrukwekkend als er flinke golven zijn
markt van Teguise - elke zondag in het plaatsje Teguise is er een markt
Cuevas de los verdes - grotten meer naar de oostkant van het eiland
Jameos del Agua - meertje aan de oostkant van het eiland
Mirador del Rio - uitkijkpunt op het noorden van het eiland
Fundacion Cesar Manrique - een huis van een kunstenaar die het eiland gevormd heeft qua kleurstelling van de huizen op het eiland, is erg belangrijk persoon voor Lanzarote geweest (deze is voor als je kunstzinnig ingesteld bent)

Hoop dat je hier wat aan hebt Fijne vakantie
  dinsdag 13 juli 2004 @ 01:01:31 #72
18875 BDisOKE
pi_20587998
ik ga begin volgend jaar weer.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_20590538
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:20 schreef pos het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je zit.
Ga je naar het noorden of zuiden? Ik zat in Jandia, dat ligt in het zuiden.
Wij zitten in het noorden, Corralejo.
pi_20590748
quote:
Op woensdag 26 november 2003 13:46 schreef Nohoch-Mul het volgende:
Lanzarote is geweldig!

Ik vond het persoonlijk een van de mooiste Canarische eilanden!
Dan ben je vast nog niet op La Palma of La Gomera geweest

Lanzarotte: Leuk als je van een maanlandschap houd (En rietvaerder die denkt dat ze de vulkanen met benzine worden aangestoken )

Tip voor Fuerta Fentura: neem je (zonne)bril mee, het is een grote zandbak en het wil d'r wel eens waaien
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:14:51 #75
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20591939
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:15 schreef lurf_doctor het volgende:
(En rietvaerder die denkt dat ze de vulkanen met benzine worden aangestoken )
Waarom rijden er anders tankwagens met brandstof rond ?

Vulkanen aangestoken met benzine Heb ik dat gezegd... nee dus. Die grond die zogenaamd warm is door vulkanische activiteit, daar had ik het over. Ennuh, steen geleid vrij goed... op de ene plek (vlak boven dat zogenaamde gat dus) is het warm, en dan ineens stopt de warmte..

Als je het mij en mn pa (beroeps brandweer) vraagt zitten er gewoon stookbunkers onder

En iedereen maar denken dat het echt is
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:17:38 #76
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20592011
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:01 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wij zitten in het noorden, Corralejo.
Ik ben er wel geweest, maar dat is 13 jaar geleden

Iig kan ik me herinneren dat er een heel leuk klein cafeetje in de haven zat waar allerlei spaanse mannetjes zaten te kaarten. Daarnaast zat een geweldig restaurant met verse vis. Het was toendertijd een heel leuk dorpje
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:18:42 #77
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20592036
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:17 schreef Ripley het volgende:

[..]

Iig kan ik me herinneren dat er een heel leuk klein cafeetje in de haven zat waar allerlei spaanse mannetjes zaten te kaarten. Daarnaast zat een geweldig restaurant met verse vis. Het was toendertijd een heel leuk dorpje
Ben ik ook geweest
pi_20594649
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:17 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik zal opletten of ze er nu nog zitten....
pi_20602637
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:59 schreef Remzerrr het volgende:
Mirador del Rio - uitkijkpunt op het noorden van het eiland
Dit vond ik werkelijk adembenemend! Het mooiste wat ik ooit gezien heb in mijn leven! Heel indrukwekkend dus een must see als je op Lanzarote bent!
pi_20602717
Rietvaerder ben je daar onder de grond ook gaan kijken? Ook op Lanzarote hebben ze benzine nodig om de auto's ervan te voorzien. Die rijden ook daar helaas nog altijd niet op water!

Ik ga in oktober naar La Palma! Ben heel benieuwd!
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:01:32 #81
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_20610167
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 18:30 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Dit vond ik werkelijk adembenemend! Het mooiste wat ik ooit gezien heb in mijn leven! Heel indrukwekkend dus een must see als je op Lanzarote bent!
Het is idd een fantastisch uitzicht wat je daar hebt.
Het is wel raar en grappig dat als je op het westelijk deel van het eiland bent en mooi zonnig weer hebt, je op het Mirador del Rio wat dus meer noordelijk en oostelijk ligt gewoon letterlijk in de wolken kan lopen als daar bewolking is, omdat het zo'n hoog punt is. Maar het mooiste is het daar natuurlijk als het helemaal helder is en je heel erg ver kunt kijken.
  woensdag 14 juli 2004 @ 11:58:30 #82
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20616177
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 18:35 schreef Sonja27 het volgende:
Rietvaerder ben je daar onder de grond ook gaan kijken? Ook op Lanzarote hebben ze benzine nodig om de auto's ervan te voorzien. Die rijden ook daar helaas nog altijd niet op water!

Zo slim ben ik nog wel. Wel toevallig dat die tankauto op DAT terrein rond reed.... hoog in de bergen staan geen benzinestations hoor....

Maar goed, vooral blijven geloven, goed voor de omzet
  woensdag 14 juli 2004 @ 12:02:14 #83
18772 pos
@@sweet@@
pi_20616275
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 11:58 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Wel toevallig dat die tankauto op DAT terrein rond reed.... (...)
Dat geloof je toch niet echt, je maakt toch een grapje he
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  woensdag 14 juli 2004 @ 12:09:30 #84
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20616449
:'(

Tuurlijk, ik maak een grapje.....

Moderator woensdag 14 juli 2004 @ 12:14:35 #85
9859 crew  Karina
Woman
pi_20616554
Een paar jaar geleden ben ik op Lanzarote geweest, Costa Tequise. Eerlijk gezegd vond ik er niet veel aan: er is niet zoveel te doen (tenminste niet in de directe omgeving). En de stranden vond ik ook niet super - ook heel veel steentjes in het water, dus zwemmen met je schoentjes aan.

Maar misschien zijn de andere Costas leuker.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_20624384
Ach ja al die mensen die dingen altijd beter weten ........ prima joh als jij dat wilt geloven van die tankwagens! Blijven wij gezellig vulkaantjes kijken op Lanzarote! Jij blij, wij blij!
pi_20624404
ga beter naar het buur eiland gran canaria, daar ben ik de liefde van mn leven tegen gekomen
  woensdag 14 juli 2004 @ 18:55:57 #88
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20624428
Hahaha, laat ook maar..... wat een simpele zielen hier
pi_20624873
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:47:42 #90
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20753270
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 18:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Haha over simpele zielen gesproken Je hebt waarschijnlijk nog nooit van de woorden geologisch activiteit, aardwarmte en tectonische platen gehoord he? Zal ik het even uitleggen, nee denk dat ik die moeite beter kan besparen. Speciaal voor de wat minder begaaften onder ons --> Ze stoppen er natuurlijk een soort kachel onder, om het warm te houden, nou snap ik hem
Hocus Pocus, iedereen kan toveren..............
pi_20754028
Ik ben vorig jaar 3 weken op Lanzarote geweest en vond het best leuk daar .
De bezienswaardigheden die Remzerrr al noemde zijn inderdaad zeer de moeite waard. Wij hebben een Grand Tour en een Jeep Safari gedaan en zodoende veel gezien, maar zelf een autootje huren is ook zeker aan te raden; voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten! Het is misschien wel handig om dan in Nederland ff zo'n anwb of marco polo boekje met info over Lanzarote te kopen, kost iets van 6 euro.
Foto's zijn te zien op http://rootnet.nl/~victorio/php/index.php?p=lanzarote
amokaapjeeh O+
pi_20754411
quote:
Goeie maar vrij zinloze disdussie
maar misschien kan iemand die d'r dit jaar komt voor ons 'simpele zielen' effe een foto van die kachel maken
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:43:00 #93
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20761467
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:42 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Goeie maar vrij zinloze disdussie
maar misschien kan iemand die d'r dit jaar komt voor ons 'simpele zielen' effe een foto van die kachel maken
Ja ik zal er wel even een foto van maken, ik ga er over 4 weken heen
  vrijdag 23 juli 2004 @ 16:03:07 #94
18772 pos
@@sweet@@
pi_20810111
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 11:43 schreef Junglist4Real het volgende:

[..]

..., ik ga er over 4 weken heen
Ik ook
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 16:55:37 #95
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20811212
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 22:47 schreef Junglist4Real het volgende:

[..]

Haha over simpele zielen gesproken Je hebt waarschijnlijk nog nooit van de woorden geologisch activiteit, aardwarmte en tectonische platen gehoord he? Zal ik het even uitleggen, nee denk dat ik die moeite beter kan besparen. Speciaal voor de wat minder begaaften onder ons --> Ze stoppen er natuurlijk een soort kachel onder, om het warm te houden, nou snap ik hem
Waarschijnlijk vaker dan jij

Maar zodra ze met tankwagens met brandstof erin gaan rondrijden op de desbetreffende plek is het snel over voor mij........
pi_20813162
quote:
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 16:55 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Waarschijnlijk vaker dan jij

Maar zodra ze met tankwagens met brandstof erin gaan rondrijden op de desbetreffende plek is het snel over voor mij........
Ik maak zeker geen vrienden als ik zeg dat ik je onderhand een beetje vervelend vind worden Rietvaerder? Je wilt wel erg graag je gelijk hebben! Als wij simpele zielen hier graag nog even verder over willen borduren laat ons dat dan lekker doen! Jouw verklaring blijft mij en kennelijk vele anderen gewoon nogal raar in de oren klinken! Veel te ver gezocht! Dan kan je blijven roepen over die tankwagens maar eigenlijk begint die discussie mij nu wel te vervelen! Er is zoveel meer moois te zien op Lanzarote, of is dat ook allemaal nep?
  maandag 26 juli 2004 @ 13:20:00 #97
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20865483
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 18:28 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

[..]

Ik maak zeker geen vrienden als ik zeg dat ik je onderhand een beetje vervelend vind worden Rietvaerder? Je wilt wel erg graag je gelijk hebben! Als wij simpele zielen hier graag nog even verder over willen borduren laat ons dat dan lekker doen! Jouw verklaring blijft mij en kennelijk vele anderen gewoon nogal raar in de oren klinken! Veel te ver gezocht! Dan kan je blijven roepen over die tankwagens maar eigenlijk begint die discussie mij nu wel te vervelen! Er is zoveel meer moois te zien op Lanzarote, of is dat ook allemaal nep?
Ja laten we Rietvaerder maar gelijk geven, is het jochie tenminste tevreden.
Maar begin nou toch een beetje te twijvelen of de vulkaanbergen ook misschien zullen nep zijn, en gewoon gestort zijn om toeristen aan te trekken

Nou ik zie het wel over 2 weken
  maandag 26 juli 2004 @ 14:04:04 #98
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20866564
Doh.. vulkaanbergen zijn ook NIET nep.

Lezen is echt lastig volgens mij....
Heb alleen gezegd dat die warme grond onzin is..
  maandag 26 juli 2004 @ 14:54:51 #99
18772 pos
@@sweet@@
pi_20867815
quote:
Op maandag 26 juli 2004 14:04 schreef Rietvaerder het volgende:

gekkie
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  maandag 26 juli 2004 @ 14:58:26 #100
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
  maandag 26 juli 2004 @ 16:02:13 #101
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20869486
quote:
Op maandag 26 juli 2004 14:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Doh.. vulkaanbergen zijn ook NIET nep.

Lezen is echt lastig volgens mij....
Jij wilt dus door jouw waarneming van de aanwezigheid van auto's met brandstof zeggen dat honderden wetenschappers/geologen en vulkanologen het compleet verkeerd hebben hahaha.

Maar ik ben benieuwd, onderbouw jouw waarneming maar eens verder, denk hierbij maar eens aan wat voor een enorme verwarmingscapaciteit er nodig zou zijn om de bodem te verwarmen, en hoeveel brandstof dit jaarlijks niet zou kosten.

[ Bericht 18% gewijzigd door Junglist4Real op 26-07-2004 16:18:52 ]
  maandag 26 juli 2004 @ 16:12:18 #102
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20869755
dubbel
  maandag 26 juli 2004 @ 16:43:38 #103
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20870427
Omdat je te maken hebt met stralingswarmte. Het zou dus overal warm moeten zijn. Dan kan het niet ineens stoppen met de warme grond. Als zo'n massa warm is moet het ook op 5 mtr verder warm zijn en dat was het niet.

En nogmaals, daarboven bij dat restaurant had je alles, licht, stroom, gas.

Er reed dus daar een tankwagen die diesel vervoerde, om warmte te stoken is diesel het goedkoopst

Dus heb je een bron op kleine afstand waar de mensen kijken ..............een beetje water er bij en je hebt stoom !

Mijn vader zegt ook, als brandweerman met 20 jaar ervaring, dat het nep is trouwens
  maandag 26 juli 2004 @ 16:47:12 #104
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20870512
En over die brandstof kosten... als je de entree prijs berekend over 1000 personen maak je winst...

Is maar op een 2 M2 meter waar alles gebeurd. Is een soort koker war het water wordt ingegooid.
En een beetje stroomstrijkijzer geeft ook al een behoorlijke stoot stoom
  maandag 26 juli 2004 @ 16:52:35 #105
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20870645
quote:
Op maandag 26 juli 2004 16:47 schreef Rietvaerder het volgende:
En over die brandstof kosten... als je de entree prijs berekend over 1000 personen maak je winst...

Is maar op een 2 M2 meter waar alles gebeurd. Is een soort koker war het water wordt ingegooid.
En een beetje stroomstrijkijzer geeft ook al een behoorlijke stoot stoom
Hier maak je dus een fout, het is niet 2 vierkante meter, het is een veel groter oppervlak, waar de aarde enkele tientallen centimeters onder het oppervlak al boven de 100 graden is. En dat restaurant El Diablo bevindt zich boven een plek waar het magma dichterbij de oppervlakte komt, vandaar.

Geeft trouwens ook wel een blijk van de intelligentie van jou en je vader. Studeer je eigenlijk?
  maandag 26 juli 2004 @ 17:01:18 #106
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_20870875
Ik ga in december weer, ik zal alles aan een grondig onderzoek onderwerpen...en laat ik nu met een aardrijkskundeleraar en een geoloog gaan!
Succes verzekerd!
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 26 juli 2004 @ 17:03:01 #107
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20870920
quote:
Op maandag 26 juli 2004 16:52 schreef Junglist4Real het volgende:

[..]

Hier maak je dus een fout, het is niet 2 vierkante meter, het is een veel groter oppervlak, waar de aarde enkele tientallen centimeters onder het oppervlak al boven de 100 graden is. En dat restaurant El Diablo bevindt zich boven een plek waar het magma dichterbij de oppervlakte komt, vandaar.

Geeft trouwens ook wel een blijk van de intelligentie van jou en je vader. Studeer je eigenlijk?
Heb je wel overal gevoeld dan? (Voel ook eens aan je hoofd) Het houdt echt ineens op...

Maar goed, als we persoonlijk gaan worden is de lol er al snel af.

Want ik durf te wedden dat mijn vader er duizend maal meer van weet dan jij, maar goed
  maandag 26 juli 2004 @ 17:29:59 #108
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20871498
quote:
Op maandag 26 juli 2004 17:03 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Heb je wel overal gevoeld dan? (Voel ook eens aan je hoofd) Het houdt echt ineens op...

Want ik durf te wedden dat mijn vader er duizend maal meer van weet dan jij, maar goed
Vertel, wat hebben een brandweerman en geologie met elkaar te maken? Ik bedoel probeer niet een discussie te winnen door te zeggen van mijn vader weet er duizend maal meer van. Kijk als je vader nou een geoloog was of iets dergelijks.
pi_20873628
Het lijkt wel of ik terug ben in de kleuterklas, mijn vader is brandweerman dus die weet hoe het allemaal moet. Volhoudertje hoor!

Ik vraag me trouwens af hoe jullie een vulkaanuitbarsting verklaren in brandweertermen!
pi_20873789
Hoe verklaart de brandweermannen wereld overigens die bos met takken die in een gat in de grond worden gegooid en na wat aanstampen ineens vlam vat? Ik heb ze er geen lucifer of aansteker achteraan zien gooien namelijk en je kon goed kijken in dat gat (staat op de video) en er brandde nog niets!

Ik heb nog even wat info voor je opgezocht:
quote:
Op de vulkaanberg de Hilario bevindt je je midden in het centrum van het vulkanisch gebied. De grond is daar nog steeds heet. Op 6 meter diepte is er nog een temperatuur van 400 graden celsius.
Bovenop de berg heeft Cesar Manrique het restaurant El Diablo gebouwd wat qua bouw perfect in het landschap past.
De keuken heeft een verrassing. Er wordt namelijk ( gedeeltelijk ) gekookt met de warmte uit de vulkaan. Een grote barbeque over een opening van 6 meter diep zorgt voor een temperatuur van 300 graden. De ideale temperatuur om te barbequen.
Tevens wordt daar regelmatig een demonstatie gegeven om te laten zien hoe warm de bodem daar nog is. Stukken struik worden in een gat gegooid van 1,5 meter diep en dit verbrand binnen 10 seconden.
Het stukje met de geisers heb ik maar weggelaten want daar geloof je niet in

Maar met die uitleg is niets mis hoor. Vulkanologen zijn er ook mee bekend. Denk dat die er wel wat meer verstand van hebben dan een brandweerman!
  maandag 26 juli 2004 @ 22:09:30 #111
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20877731
Ik zeg er niks meer over..... jullie (en blijkbaar geologen en vulkanologen ook niet ) snappen echt niets over stralingswarmte.....

dinsdag 27 juli 2004 @ 00:50:43 #112
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20881262
Ik zal over een paar weken hier wel een aantal foto's posten van mijn bevindingen op Lanzarote.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 10:31:40 #113
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20884227
Veel plezier
pi_20893922
quote:
Op maandag 26 juli 2004 22:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zeg er niks meer over..... jullie (en blijkbaar geologen en vulkanologen ook niet ) snappen echt niets over stralingswarmte.....

Nee een brandweerman heeft er natuurlijk veel meer verstand van!

Maar afin, dan gaan we weer verder met waar dit topic eigenlijk voor bedoelt was natuurlijk!
pi_20904726
quote:
Op maandag 26 juli 2004 13:20 schreef Junglist4Real het volgende:

[..]

Ja laten we Rietvaerder maar gelijk geven, is het jochie tenminste tevreden.
Ik weiger
  vrijdag 30 juli 2004 @ 14:55:46 #116
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_20955124
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 09:55 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ik weiger
Ik ook alhoewel...... misschien heeft Rietvaeder en zijn vader wel een enorm geheim
ondekt waar "de hele wereld" nog niets van af weet!
Het gaat zeker een groot schandaal worden als dat uitkomt
Al die vakantiegangers die genept en opgelicht zijn, pffff dat wordt me wat
pi_20972535
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 14:55 schreef AlsoStarring het volgende:

[..]

Ik ook alhoewel...... misschien heeft Rietvaeder en zijn vader wel een enorm geheim
ondekt waar "de hele wereld" nog niets van af weet!
Het gaat zeker een groot schandaal worden als dat uitkomt
Al die vakantiegangers die genept en opgelicht zijn, pffff dat wordt me wat
, of wellicht kan hij voor ons simpele zielen andere aan vulcanisme toegeschreven fenomenen eenvoudig voor ons verklaren.

pi_20975479
Daar zit vast ook een stookbunker onder!
pi_20975504
Trouwens niet zo slim om daar brandstof te gaan brengen als er ook toeristen zijn. Die zien dan meteen dat ze besodemietert worden ...
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:26:38 #120
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20976088
Hahahahahahahahahaha

zaterdag 31 juli 2004 @ 16:28:15 #121
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20976125
Echt grappig, de meeste die commentaar zitten te leveren zijn er niet eens geweest...... en dan toch een oordeel over de stand van zaken hebben

Ik denk dat je er beter eerst heen kan gaan voordat je een oordeel kan vellen....

Je komt over als een naieve doos die iedereen gelooft Sonja. Ik neem aan dat je een opleiding hebt gehad, ondanks je een vrouw bent?
pi_20980878
Pardon? Nog beledigen ook? Ik zou hem maar snel terugnemen als ik jou was!

*Edit* Even een quote toevoegen die jezelf hierboven geschreven hebt. Lijkt me wel van toepassing hier!
quote:
Op maandag 26 juli 2004 17:03 schreef Rietvaerder het volgende:
*Einde edit*

Oh en duidelijk te snel van oordeel want ik ben wel degelijk op Lanzarote geweest! Tis wel grappig allemaal dit! Iedere keer zeggen er niets meer over te zeggen en dan toch weer lekker happen op ons commentaar!

[ Bericht 34% gewijzigd door Sonja27 op 31-07-2004 21:35:58 ]
pi_20981491
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Echt grappig, de meeste die commentaar zitten te leveren zijn er niet eens geweest...... en dan toch een oordeel over de stand van zaken hebben

Ik denk dat je er beter eerst heen kan gaan voordat je een oordeel kan vellen....
Ik ben d'r geweest. Is al wel een tijdjes terug, volgens mij stookten ze toen nog op kolen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:41:29 #124
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20982701
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:50 schreef Sonja27 het volgende:
Pardon? Nog beledigen ook? Ik zou hem maar snel terugnemen als ik jou was!
En anders.....

Nu word inderdaad naarmate irritant dat ik ook maar eens persoonlijk ga worden ja
pi_20983175
Goed dan zal ik maar weer de verstandigste en meest volwassene zijn en mijn mond houden hey! Beter dan dat ik me verlaag tot jouw niveau! Gegroet!
  zondag 1 augustus 2004 @ 19:17:55 #126
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_20995329
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:41 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

En anders.....

Nu word inderdaad naarmate irritant dat ik ook maar eens persoonlijk ga worden ja
Het enige dat irritant is, is dat jij denkt dat je wat gezien hebt, terwijl dit feitelijk gewoon onzin is. Je hebt niks om je waarneming mee te onderbouwen, helemaal niks. En ik vind het eigenlijk ook wel heel erg simpel van je, om te beweren dat jij gelijk hebt, en dat geologen met een veel grotere kennis en intelligentie het totaal fout hebben.

Iemand met enige vorm van intelligentie en educatie zal dit natuur fenomeen niet als nep bestempelen.
pi_21042371
Sorry dat ik het ff kwijt moet, maar het is niet FuerteVentura of Fuerte Ventura of Fuerte Fentura, maar gewoon: Fuerteventura
pi_21049381
volgens mij gewoon Fuerteventura.
pi_21050681
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 11:00 schreef Koningin het volgende:
volgens mij gewoon Fuerteventura.

woensdag 4 augustus 2004 @ 18:15:36 #130
18772 pos
@@sweet@@
pi_21057079
Heb je eigenlijk in Lanzarote ook net als in bv in Kos en Turkije van die goedkope nep merk kleding?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_21061892
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:15 schreef pos het volgende:
Heb je eigenlijk in Lanzarote ook net als in bv in Kos en Turkije van die goedkope nep merk kleding?
10 jaar geleden niet, wel souvenir-negers
  donderdag 5 augustus 2004 @ 09:36:04 #132
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_21069678
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 18:15 schreef pos het volgende:
Ja die heb je je hebt op t eiland een plaatsje dat Teguise heet, daar is elke zondag een markt waar je van alles kan kopen. Ook nep merkkleding en riemen enzo.
pi_21069765
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 09:36 schreef Remzerrr het volgende:
Ja die heb je je hebt op t eiland een plaatsje dat Teguise heet, daar is elke zondag een markt waar je van alles kan kopen. Ook nep merkkleding en riemen enzo.
Ohja, die markt... Vre-se-lijk! Mocht je daar naartoe willen, ga dan vroeg. WIj waren er geloof ik rond een uurtje of 9 (misschien nog wel eerder) en toen was het nog lekker rustig. Om 11 a 12 uur stroomde het helemaal vol met toeristen, je kon je kont niet meer keren.

Een kleine impressie van de zondagmarkt in Teguise.
amokaapjeeh O+
  donderdag 5 augustus 2004 @ 14:40:21 #134
18772 pos
@@sweet@@
pi_21076584
Bedankt voor de tips, is Tequise een beetje in de buurt van Puerto del Carmen zodat we met de taxi of bus er heen kunnen?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_21076983
Alles op het hele eiland is zowat aan te lopen

Lanzarote is heel klein... van de ene hoek naar de andere hoek (zuid-noord) is maar 40km ofzo
pi_21078089
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 14:40 schreef pos het volgende:
Bedankt voor de tips, is Tequise een beetje in de buurt van Puerto del Carmen zodat we met de taxi of bus er heen kunnen?
Op zondag rijden er vanuit alle toeristische plaatsen (Puerto del Carmen, Costa Teguise etc.) aparte bussen direct naar de markt in Teguise. Het kostte geloof ik bijna niks. Maar nogmaals; ga vroeg. In de loop van de ochtend zitten die bussen ook helemaal stampvol.
amokaapjeeh O+
  donderdag 5 augustus 2004 @ 16:04:04 #137
18772 pos
@@sweet@@
pi_21078860
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 15:37 schreef Coconut het volgende:

[..]

Op zondag rijden er vanuit alle toeristische plaatsen (Puerto del Carmen, Costa Teguise etc.) aparte bussen direct naar de markt in Teguise. Het kostte geloof ik bijna niks. Maar nogmaals; ga vroeg. In de loop van de ochtend zitten die bussen ook helemaal stampvol.
Idd in die drukte heb ik ook geen zin dus ga wel lekker vroeg.
Weet je toevallig ook nog namen van lekkere restaurantjes?,
maar niet met hollands eten hoor
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_21095676
Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Wij hebben 3 weken lang zelf gekookt .
amokaapjeeh O+
pi_21096399
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:04 schreef pos het volgende:

[..]

Idd in die drukte heb ik ook geen zin dus ga wel lekker vroeg.
Weet je toevallig ook nog namen van lekkere restaurantjes?,
maar niet met hollands eten hoor
Hier
http://lanzarote.pagina.nl/
is wel vrij veel info over van alles en nog wat
  maandag 9 augustus 2004 @ 16:19:35 #140
18772 pos
@@sweet@@
pi_21156925
nog twee weken
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:42:07 #141
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_21174052

[ Bericht 100% gewijzigd door J.A.N.A. op 10-08-2004 10:17:10 (dubbel) ]
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 09:43:08 #142
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_21174073
Lani's de macdonalds van Lanzarote! Eten is ruk maar is niet te missen door de hoeveelheid aan restaurants aan de boulevard in PdC

Grupo Lani's:
Avda. de Las Playas (Puerto del Carmen)
Lani's Bistro Restaurante
Lani's Mesón Tandoori
Lani's Ristorante Italiano
Lani's Grill
Lani's Terraza & Restaurante
Lani's Pizza & Restaurante
Lani's Restaurante El Puerto
Lani's Grill 2
Lani's Café & Restaurante

En dat op krap 2 kilometer!
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:43:45 #143
18772 pos
@@sweet@@
pi_21180722
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 09:43 schreef J.A.N.A. het volgende:
Lani's de macdonalds van Lanzarote! Eten is ruk maar is niet te missen door de hoeveelheid aan restaurants aan de boulevard in PdC

Grupo Lani's:
Avda. de Las Playas (Puerto del Carmen)
Lani's Bistro Restaurante
Lani's Mesón Tandoori
Lani's Ristorante Italiano
Lani's Grill
Lani's Terraza & Restaurante
Lani's Pizza & Restaurante
Lani's Restaurante El Puerto
Lani's Grill 2
Lani's Café & Restaurante

En dat op krap 2 kilometer!
Als het eten idd niet te eten is dan is het maar goed dat je dit even post.
Zal er met een grote boog om heen lopen
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:23:29 #144
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_21871138
Het beste eten doe je trouwens bij de haven. Vis!
  vrijdag 10 september 2004 @ 23:44:17 #145
18772 pos
@@sweet@@
pi_21871629
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:23 schreef J.A.N.A. het volgende:
Het beste eten doe je trouwens bij de haven. Vis!
klopt, ik ben net terug en heb veel gegeten bij restaurant/tapasbar El Puerto Viejo
die aan de haven ligt. Daar heb je ook echt de lekkerste tapas
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_21872931
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:44 schreef pos het volgende:

[..]

klopt, ik ben net terug en heb veel gegeten bij restaurant/tapasbar El Puerto Viejo
Heb je ook foto's van de kachel (voor rietvaerder enzo)
pi_21878820
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:42 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

pi_21884088
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 00:42 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Nou niet meer die jongen plagen hoor
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:33:20 #149
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_21957211
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 23:44 schreef pos het volgende:

[..]

Hmmmmm! Ik ga na de kerst er weer 8 dagen heen, zal daar zeker eens gaan eten!
  zondag 3 oktober 2004 @ 20:44:05 #150
18875 BDisOKE
pi_22380450
januari is het weer zover.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:38:36 #151
18772 pos
@@sweet@@
pi_22390302
Zou ook zooo weer terug willen.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_22390305
Wij zijn in September op Fuerteventura geweest en ook een dagje op Lanzarote geweest. Ik vond het erg mooi, warmer als op Fuerteventura, maar ook al een stuk toeristischer!
pi_23071517
Ik ben net terug van Lanzarote, ik ben er een week geweest. Het eiland is zeker niet slecht, maar wat er te zien is kan je op een paar dagen wel gezien hebben. Wat betreft de discussie tussen de believers en onze Rietwaerder, de brandweerszoon het volgende. Ik heb het namelijk nagevraagd ter plekke en beide partijen hebben hier een beetje gelijk.

Er zijn in het hele nationale park/vulkaangebied nog een 5-tal plekken waar de grond warm is op een diepte van enkele meters. De meeste plekken hebben een temperatuur van rond de 300°C, de plek waar het restaurant gelegen is is iets warmer nog. Alles wat je er ziet, het spontaan ontbranden van takken, het stoomwater, de hete steentjes en de barbecue put zijn wel degelijk het gevolg van de hitte die uit de aarde komt.
Waarom is niet het hele gebied warm maar enkel een paar plekken? Dat komt omdat de hitte geen echte stralingshitte is van een lavastroom een paar meter onder je voeten, maar omdat de hitte enkel naar boven kan uit een magmakamer op een diepte van 3000 meter via scheuren en spleten in de aarde, die hitte kan geen 3000 meter overbruggen door solid rock. Deze magmakamer staan niet meer in verbinding met het magmasysteem dieper in de planeet.
Waarom is dan niet de hele omgeving van het resaurant warm, wat toch zou moeten? Aha en hier komt de aap uit de mouw en hier komt het gelijk van Rietvaerder. De plaats waar het restaurant gebouwd is, is metershoog opgehoogd door de mens. Tegelijk met het ophogen hebben ze een buizensysteem aangelegd om de hitte die uit de grond komt te kanaliseren naar een paar punten. Als je goed kijkt en tegen de hitte kunt, zie je in de barbecueput de buizen toekomen lands de wanden van die put. De geisers? Echte aardwarmte, maar de natuur is er wel een beetje geholpen. De plaats waar de warme steentjes liggen? Buizen eronder met aardwarmte.

Dus: wat je ziet is wel degelijk 'echte' vulkaanhitte, maar de natuur is toch een beetje geholpen door de mens. Ik heb ook tankwagen zien rijden. Maar er zat water in
  zaterdag 6 november 2004 @ 09:47:44 #154
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23116139
Hmmm toch een beetje een domper dat we Rietvaerder nu allemaal een (gedeeltelijk!) excuses moeten aanbieden...

Ik wacht er nog even mee...
pi_23117070
Nounou, zijn stookbunker idee was toch wel hilarisch hoor. Het blijft vulkaanhitte he. Alleen een beetje gestuurd in de eerste plaats voor de veiligheid he. Stel je voor dat je gaat zitten uitrusten op een rots en je vliegt plots in brand!
pi_23124509

Voor watertransport is het echt niet noodzakelijk om een EURAL-code (in dit geval brandbare stoffen) op je oplegger te voeren hoor....

[ Bericht 58% gewijzigd door Rietvaerder op 06-11-2004 18:07:52 ]
  maandag 29 november 2004 @ 23:06:04 #157
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23657366
Sprinkhanenplaag op Lanzarote
Uitgegeven op 27 november 2004 om 20:40 uur

Lanzarote wordt geteisterd door minstens twee miljoen sprinkhanen die uit Afrika op het Canarische eiland zijn neergestreken. Ook op andere eilanden in de archipel zijn sprinkhanen gezien, maar nog niet zoveel dat er sprake is van een plaag. Pedro Rodriguez Zaragoza, de minister van landbouw van de Canarische eilanden, gaf zaterdag opdracht tot een campagne om de insecten actief te bestrijden.

Lanzarote ligt maar honderd kilometer van de Afrikaanse kust, de helft van de afstand die sprinkhanen in één dag kunnen afleggen. In El Ayoun, de hoofdstad van de Westelijke Sahara, moest donderdag het vliegveld worden gesloten omdat er zoveel sprinkhanen waren dat er nauwelijks zicht meer was.

bron
  maandag 29 november 2004 @ 23:08:16 #158
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23657429
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:06 schreef J.A.N.A. het volgende:
Sprinkhanenplaag op Lanzarote
Uitgegeven op 27 november 2004 om 20:40 uur

Lanzarote wordt geteisterd door minstens twee miljoen sprinkhanen die uit Afrika op het Canarische eiland zijn neergestreken. Ook op andere eilanden in de archipel zijn sprinkhanen gezien, maar nog niet zoveel dat er sprake is van een plaag. Pedro Rodriguez Zaragoza, de minister van landbouw van de Canarische eilanden, gaf zaterdag opdracht tot een campagne om de insecten actief te bestrijden.

Lanzarote ligt maar honderd kilometer van de Afrikaanse kust, de helft van de afstand die sprinkhanen in één dag kunnen afleggen. In El Ayoun, de hoofdstad van de Westelijke Sahara, moest donderdag het vliegveld worden gesloten omdat er zoveel sprinkhanen waren dat er nauwelijks zicht meer was.

bron
Ik vlieg over 4 weken er naar toe
pi_23667032
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:08 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Ik vlieg over 4 weken er naar toe
Ik kom er net vandaan, tenminste, van Fuerteventura dan.

De plaag was behoorlijk heftig, zeker afgelopen zaterdag en zondag. Heb er nog wel foto's van, zal eens kijken of ik die vanavond of anders morgen kan plaatsen
Tomdiedom!
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:21:54 #160
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23679050
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:18 schreef Cliffie het volgende:

[..]

Ik kom er net vandaan, tenminste, van Fuerteventura dan.

De plaag was behoorlijk heftig, zeker afgelopen zaterdag en zondag. Heb er nog wel foto's van, zal eens kijken of ik die vanavond of anders morgen kan plaatsen
Doe dat ik ben benieuwd!
pi_23691514
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:21 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Doe dat ik ben benieuwd!
Voorproefje:
Tomdiedom!
  woensdag 1 december 2004 @ 20:54:06 #162
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23702211
Jezus christus! Dat is niet mis!
Gelukkig heb i een heerlijk recept!

Ingrediënten

40 venusschelpen
80 sprinkhanen
12 okra's
280 gr. honing-maanzaadsaus ( zie recept)
8 goudsbloemen
8 takjes shisso-blad
10 gr. notenolie
peper uit de molen
zout

Honing-maanzaadsaus
Ingrediënten

250 gr. droge wittewijn
125 gr. appel-honingazijn
100 gr gesnipperde ui
1,5 dl room
60 gr. bijenhoning
5 gr. blauwmaanzaad
60 gr. boter
peper uit de molen
zout

Bereiding:

- De boter aan dobbelsteentjes snijden en in de koelkast zetten
- Het uitje met de wijn en de azijn op een zacht vuurtje zetten en zachtjes
laten inkoken.
- De honing en de room toevoegen. De saus aan de kook brengen en door een
zeefje gieten.

De sprinkhaantjes

Levende sprinkhanen moeten voor een korte tijd in de diepvries gezet worden.
- de sprinkhanen goed wassen en laten uitlekken
- de lange sterke achterpoten met een pincet uit het lijfje nemen.
- de notenolie in een pan verhitten. De sprinkhanen toevoegen en drie min.
in de olie bakken.
- De sprinkhanen met peper en zout op smaak brengen.

De venusschelpen wassen. de gebroken en geopende schelpen weggooien. Daarna
de schelpen koken zoals je een mossel kookt. (weinig vocht en beetje
gesneden groenten)
Een gedeelte van het vocht in de saus verwerken.

De goudsbloemen 15 min. in koud water zetten. De bloemen wassen en laten
uitlekken.

- De okra's wassen en de ondereinden verwijderen.
- De okra's 4 min. stomen in een stoompan en met peper en zout op smaak
brengen.

De saus afmaken.

- Wat kookvocht van de venusschelpen aan het honingmaanzaadsaus toevoegen en
het geheel iets laten inkoken.
- De blokjes koude boter, één voor één met de garde snel door de saus
kloppen.
- De saus op smaak brengen met peper zout, en het maanzaad op het laatste
moment bij de saus voegen.

Presentatie

- De honing mosterdsaus op het bord gieten.
- De okra's schuin doorsnijden en op de saus leggen. De warme venusschelpen
in de saus leggen
- De goudsbloem en de shissoblaadjes voorzichtig wassen.
- De sprinkhanen over de venusschelpen scheppen en het gerecht met de
goudsbloemen en de takjes shisso afgarneren.

Algemene informatie

Het eiwitrijke achterlijfje, de delicatesse van de sprinkhaan, moet worden
uitgezogen. De overige delen van de sprinkhaan zijn slecht verteerbaar.

Je hebt nog meer foto's?
pi_23710452
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:54 schreef J.A.N.A. het volgende:
receptje

Ja ik heb nog meer foto's, alleen beetje tijdgebrek om ze te plaatsen. Maarrrr, ze komen nog echt wel, even geduld nog!
Tomdiedom!
pi_23711861
Jezus, ben ik blij dat die er niet waren, toen ik er was....
  Moderator donderdag 2 december 2004 @ 13:14:32 #165
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23712279
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:49 schreef Cliffie het volgende:
Ja ik heb nog meer foto's, alleen beetje tijdgebrek om ze te plaatsen. Maarrrr, ze komen nog echt wel, even geduld nog!

Zou je ze dan wel eerst willen verkleinen. Het laden van de foto's in dit topic kost nu redelijk veel tijd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23732173
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:14 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Zou je ze dan wel eerst willen verkleinen. Het laden van de foto's in dit topic kost nu redelijk veel tijd.

Ja dat zal ik zeker doen, ik had nu even niet een andere online staan Zal dan meteen deze eerste foto opnieuw uploaden
Tomdiedom!
pi_23732188
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:51 schreef Koningin het volgende:
Jezus, ben ik blij dat die er niet waren, toen ik er was....

Je had er weinig last van hoor, meeste vliegen toch behoorlijk hoog in de lucht
Tomdiedom!
pi_25242590
Ik vlieg zondag naar Lanzarote toe om een weekje te luieren en wat bezienswaardigheden te bezoeken.

Zijn er nog meer mensen die dan op Lanzarote zitten voor een minimeet?
pi_25246500
Weinig kans
pi_25247896
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Weinig kans
t was te proberen
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:56:55 #171
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_25247956
Lanzarote is leuk voor mensen die nergens van houden.
zzz
pi_25252321
??? Waar slaat dat nou weer op?!
Ik ben enkele jaren terug op Lanzarote geweest en ik heb me prima vermaakt!
pi_25270441
Veel plezier amokjeeh! Lanzarote is best leuk hoor
amokaapjeeh O+
pi_25276367
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:34 schreef Coconut het volgende:
Veel plezier amokjeeh! Lanzarote is best leuk hoor
Dankjewel Over 3 kwartier moet ik inchecken
pi_36410972
Hey allemaal!
Mijn vriend en ik willen van de zomer naar Lanzarote! We hebben daar een supermooi appartement gezien maar nu vroeg ik me af is Lanzarote zelf wel wat?!
We hoeven echt niet tussen de hossende pubers te staan maar ik heb ook echt geen zin in een spaanse Urk!
En hoe zit het met het weer in augustus?! Ik zie alleen maar wolken op de foto's!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_36411742
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:10 schreef Debs het volgende:
Hey allemaal!
Mijn vriend en ik willen van de zomer naar Lanzarote! We hebben daar een supermooi appartement gezien maar nu vroeg ik me af is Lanzarote zelf wel wat?!
We hoeven echt niet tussen de hossende pubers te staan maar ik heb ook echt geen zin in een spaanse Urk!
En hoe zit het met het weer in augustus?! Ik zie alleen maar wolken op de foto's!
Hossende pubers zal je er niet echt tegenkomen, wel veel (luidruchtige) Engelsen.
Wat betreft het weer is mijn ervaring dat er in de loop van de middag steeds meer (grote) wolken voor de zon langs trekken. Terwijl het 's avonds vaak weer onbewolkt was. Door de wind, die er bijna elke dag staat, kon het dan soms best even fris aanvoelen als je bij het zwembad lag te zonnen.
amokaapjeeh O+
pi_36412674
Ik heb er goede herinneringen aan, zeer mooi eilandje.
pi_36439983
Op Gran Canaria en Tenerife is meer te zien. Maar de luchthaven van Lanzarote is wel een "poor mans St-Maarten"

pi_36466995
Ik ben in 2003 15 dagen naar Lanzarote geweest. Wij zaten toen in Puerto del Carmen in een mooi appartementencomplex vlakbij de McDonalds's. Ik heb me er prima vermaakt. De ene dag gingen we het eiland verkennen en de andere dag luieren aan het strand of bij het zwembad. Ik vond dat er best veel te zien was. Heb denk ik alle toeristische plekken wel gezien. Het was toen wij er waren elke dag zo rond de 27 graden. Tot 11 a 12 uur was het bewolkt en dan begon de zon door te breken. Ik heb weinig van de hossende pubers gemerkt. Inderdaad veel Engelsen, maar de jongeren gaan meer naar Gran Canaria en Tenerife.

Ik had wel zoiets van; 15 dagen en zeker niet meer. Ik denk ook niet dat ik nog een keer naar Lanzarote zou gaan. Het was leuk toen ik er was, maar ik heb alles op 't eiland wel gezien!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 00:06:58 #180
92413 Pardoes-
Wit konijn
pi_38493632
Lanzarote is top! Touristisch genoeg om je er als tourist ook daadwerkelijk te kunnen vermaken, maar de binnenlanden zijn nog behoorlijk oorspronkelijk. Nou is het wel zo dat Lanzarote leeft van het tourisme. Het eiland heeft geen enkele andere inkomstenbron. Echter, op bijvoorbeeld Tenerife krijg je echt het gevoel dat je in een soort über-centerparcs-eiland zit, en dat is op Lanzarote veel minder. Puerto del Carmen is het oude touristencentrum van het eiland. Zeker touristisch, maar wel oorspronkelijk. Een ander verhaal is bijvoorbeeld Costa Tequise (niet Tequise stad dus), een puur voor het tourisme uit de grond gestampte nieuwbouwwijk, zonder historie. En natuur is er wel degelijk, namelijk het lavalandschap. En inderdaad, daar vind je geen grote groene vlaktes en bossen. Ideaal eiland voor een kijk-en-strand-vakantie. Bruisender dan een resortvakantie in Turkije, maar kalmer dan het Engelse touristengeweld op Tenerife.
pi_45736161
Weet iemand hoe het zit met scooter verhuur? Ik las op een aantal sites (Exact) dezelfde tekst dat er een brombewijs voor nodig is, of de bestuurder moet ouder dan X jaar + autorijbewijs zijn ivm verzekering...

Maar dat lijkt wel de nederlandse regeling

Zit er aan te denken om misschien in juli naar lanzarote te gaan. Ik had juist begrepen dat costa Tequise minder feestbeest was, en meer origineel?
  zondag 11 februari 2007 @ 19:54:41 #182
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46214414
Wij gaan in de meivakante
Leuk om hier al die aanraders te lezen. Ik ga ze maar eens ergens noteren.
Lekker douchen!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:28:57 #183
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_51550324
quote:
Op zondag 17 februari 2002 21:27 schreef VincentB het volgende:
Volgens mij heb je de juiste plek gekozen, ik en mijn vriendin dachten precies hetzelde als jij, mooi natuur, niet te veel toerisme, lekker ontspannen. We hebben Lanzarote bezocht en het was het perfecte plek om lekker te ontspannen en te relaxe. Als je meer van feesten en uitgaan houd kun je beter Gran Canaria bezoeke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')