abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43322391
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het lijkt wel of Bos die hele genocide ontkend als ik die reacties hier zo zie. Hij zit maar wat over een paar woorden te zeiken. Te stompzinnig voor woorden als je het mij vraagt.. Rechts media vallen er natuurlijk meteen overheen. Media die tot een paar weken geleden nog nooit aandacht besteedt hebben aan de Armeense zaak.
Dit, dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:16:01 #102
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43322420
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:11 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Welnee.
[..]

Juist niet, aangezien dat juist het grote discussiepunt is.
Discussiepunt voor sommige Turkse historici. De meeste historici zijn er over eens dat er een volkerenmoord heeft plaatsgevonden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!fotograaf dinsdag 7 november 2006 @ 13:16:41 #103
18921 freud
Who's John Galt?
pi_43322437
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:19 schreef whosvegas het volgende:
Wat een geblaat en stemmingmakerij hier:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/news/876(...)_dan_gedacht_vk.html

Dus de genocide wordt niet ontkent, hij vindt alleen dat je voorzichtig moet zijn moet de gevoelens van onze turkse mede mens. Dat mag hij van mij vinden
Zullen we dan voor de stemming onder onze oosterburen maar voortaan praten over de 'duitse kwestie' ipv de holocaust? Is ook zo'n beladen woord...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_43322442
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Discussiepunt voor sommige Turkse historici. De meeste historici zijn er over eens dat er een volkerenmoord heeft plaatsgevonden.
Je weet hoe Nos is. Is het recht dan roept hij dat het krom is en visa versa.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:18:12 #105
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43322480
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of er mensen vermoord zijn maar of het daadwerkelijk een officiele genocide is.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:18:59 #106
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43322493
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je weet hoe Nos is. Is het recht dan roept hij dat het krom is en visa versa.
Jij hebt ook een hoofd vol zaagsel . Wat is er zo belangrijk aan de NOS in dit topic?

Lamaar: Nos = Bos bij jou
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43322516
Ach wat moet je dan van dat schoriemorrie verwachten...cyprus erkennen ze ook al niet
Call me black
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:21:23 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43322545
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of er mensen vermoord zijn maar of het daadwerkelijk een officiele genocide is.
Volgens mij praten we langs elkaar heen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:21:47 #109
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43322559
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:19 schreef Jack_Pershing het volgende:
Ach wat moet je dan van dat schoriemorrie verwachten...cyprus erkennen ze ook al niet
Dat is een totaal andere kwestie dat niets met Bos te maken heeft.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_43322841
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou moe.

Ik ben niet zo gediend van het voorschrijven van de Enig Ware Leer.
Als je het niet erg vind. Ik heb graag minstens recht op een eigen mening. Ook als die mening de heren politici niet zo aanstaat.

Ik wil 'm graag ook nog mogen uiten, die mening.
Mag je uiten, moet je alleen niet in een politieke partij gaan zitten die wèl realistisch naar de wereld kijkt.

Je mag ook uiten dat je voor de doodstraf bent, maar ik verwacht van de drie grote partijen in Nederland dat ze dit zelf te aller tijden zullen veroordelen.
pi_43323077
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:34 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Mag je uiten, moet je alleen niet in een politieke partij gaan zitten die wèl realistisch naar de wereld kijkt.

Je mag ook uiten dat je voor de doodstraf bent, maar ik verwacht van de drie grote partijen in Nederland dat ze dit zelf te aller tijden zullen veroordelen.
Dat is echt niet te rijmen met:
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:10 schreef Genverbrander het volgende:
Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen dat die turken genocide hebben gepleegd EN DAT WE IN NEDERLAND NIET GEDIEND ZIJN VAN MENSEN DIE DIT ONTKENNEN.
Dat jij niet gediend bent van partijen die een standpunt hebben dat je niet aanstaat is dat je goed recht,
als je niet gediend bent van Nederlanders met een standpunt dat je niet aanstaat ben je een engerd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43323092
Ik vind het verhaal van Bos erg goed, alleen iets te laat.
pi_43323130
Wat is Kaboutertje Bos toch ook een draaiende flikker hè!
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:51:58 #114
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43323262
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef SCH het volgende:
Ik vind het verhaal van Bos erg goed, alleen iets te laat.
Pugna Pro Patria
pi_43324462
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is een totaal andere kwestie dat niets met Bos te maken heeft.
Maar wel met Turken......

Vraag me af als onze medelanders Bosjes vacantie naar cyprus zouden bekritiseren, wat voor uitspraken dan naar buiten zouden komen.....
Call me black
pi_43324656
Een turkse excollega vertelde me dat men wel weet van de genocide toendertijd maar dat het verboden is om er over te praten/schrijven. Wouter Bos probeert nog gauw wat moslimzieltjes te winnen op deze laffe wijze.

Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, maar in ieder geval niet de PvdA, CDA of VVD; zij hebben hun kansen gehad.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:39:55 #117
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43324724
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

wat maakt eigenlijk iets een officiele genocide?

6.000.000 = genocide
5.999.999 = volkerenmoord

zoiets?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_43324774
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

6.000.000 = genocide

zoiets?
Als er sprake is van opzet en stelselmatigheid. Dat is wel een aantal keren langsgeweest hoor.
pi_43324846
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

6.000.000 = genocide

zoiets?
Zoek, knip, plak: wikipedia:
quote:
De Verenigde Naties namen in 1951 de Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide (CPPCG) aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:

any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnic, racial or religious group, as such: 'Killing members of the group; Causing serious bodily or mental harm to members of the group; Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; Imposing measures intended to prevent births within the group; and forcibly transferring children of the group to another group'.

Vertaling:

elk van de volgende handelingen met als opzet het vernietigen, geheel dan wel gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groepering als zodanig: 'Het vermoorden van leden van de groep; Het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; Het welbewust aan de groep opleggen van levensomstandigheden, die bedoeld zijn om de groep geheel dan wel gedeeltelijk fysiek te vernietigen; Het opleggen van maatregelen om geboortes binnen de groep te verhinderen; En het met dwang overbrengen van kinderen uit de groep naar een andere groep'.

De term genocide is gemunt door de Joods-Poolse jurist Raphael Lemkin in zijn in 1944 in de Verenigde Staten uitgegeven boek Axis Rule in Occupied Europe. Het is een combinatie van het Griekse woord genos (ras, natie of volk) en het Latijnse caedere (vellen, doden, vermoorden).

Genocide wordt vaak verward met etnische zuiveringen, maar daarvoor kan ook 'slechts' een gedwongen verhuizing volstaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43324875
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als er sprake is van opzet en stelselmatigheid. Dat is wel een aantal keren langsgeweest hoor.
Als het geen Joden of Moslims zijn mag je het tegenwoordig ontkennen, of moet je, het afhankelijk van je nationaliteit.

Dezelfde nationaliteit die geschiedenis vervals aangaande hoe een volksheld ontsnapt, ware het nou een boekenkist, of een jurk)
Call me black
pi_43324895
kwes·tie (de ~ (v.), ~s)
1 probleem
2 aangelegenheid => zaak
3 ruzie, onenigheid

ge·no·ci·de (de ~ (v.), ~s)
1 stelselmatige uitroeiing van een ras of een volk => volkerenmoord
Houd van een lijntje.
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:45:57 #122
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_43324899
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik niet. Al dat gezever om iets wat een eeuw geleden heeft plaatsgevonden
Het gaat me dan ook meer om de draaikonterij van Bos. Eerst iemand van de lijst trappen omdat ie niet in jouw woorden wil melden dat de Turken genocide hebben gepleegd om vervolgens als blijkt dat er vanaf Turkse kant nogal wat kritiek komt om wat stemmen te trekken de boel gaan nuanceren en deels bagataliseren. Hou dan je rug recht. Dat gedraai is niet goed voor een lijsttrekken en helemaal niet voor een minister-president.
Hatsjoe!
pi_43325007
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:45 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Als het geen Joden of Moslims zijn mag je het tegenwoordig ontkennen, of moet je, het afhankelijk van je nationaliteit.

Dezelfde nationaliteit die geschiedenis vervals aangaande hoe een volksheld ontsnapt, ware het nou een boekenkist, of een jurk)
Sorry, maar in welke taal schrijf je dit nu? Er is geen touw aan vast te knopen
pi_43325021
Zie, zelfs erwtensoep vind dat het een kwesie is.
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:56:26 #125
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_43325229
Het is wel typisch dat de ‘bedenker’ van de term genocide, Raphael Lemkin, dit heeft gedaan naar aanleiding van de genocide op de Assyriërs in Irak en de Armenen in het Ottomaanse Rijk. Alhoewel de term wel een juridische lading en aspect heeft gekregen, daar deze in nationale en internationale wetgeving is ingepast, is het veelzeggend dat de Armeense genocide een direct ‘schoolvoorbeeld’ was.

En het is leuk en aardig dat heel veel Turken er zoveel moeite mee hebben, maar Bos loopt nu te schuiven en met woorden te spelen om z’n standpunt zo onduidelijk mogelijk te krijgen, wat natuurlijk politiek wel verstandig kan zijn, maar wat natuurlijk hoogst onoprecht is.

Het riekt geheel en al naar opportunisme.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')