abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43319841
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kan het je wel voorspellen: de vraag is niet meer aan de orde want de lijst al definitief ingeleverd.
Hoe spijtig dat ook is en gedane zaken nemen geen keer, maar we richten onze blik onverschrokken op de toekomst.
Idd. En een ander brilletje is zo opgezet he
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43319872
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Vuinisman, mag deze zak ook mee?
Wij nemen geen petrochemisch afval mee.
pi_43320086
quote:
Bos zet vraagtekens bij Armeense genocide

maandag 6 november 2006 20:10

PvdA-leider Wouter Bos vindt dat de massamoord door de Turken op de Armeniërs ten onrechte genocide wordt genoemd. Dat woord wordt in Nederland te gemakkelijk gebruikt, meent Bos, die voortaan liever spreekt over de 'Armeense kwestie'.
bron

Zo sprak Hitler van die Judenfrage en Entloessung

Historici er vrijwel unaniem van overtuigd dat de slachting van een tot anderhalf miljoen Armeniërs in 1915 een geval van genocide was.
Call me black
pi_43320172
Nee dat is het juist niet.

Wouter Bos neemt EU standpunt in.

Had Balkenende mischien ook wat vaker moeten doen
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:54:11 #55
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43320275
Bos zal wel goed door een deur kunnen met die idiote president van Iran.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:56:22 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43320349
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:50 schreef yeremy het volgende:
Nee dat is het juist niet.

Wouter Bos neemt EU standpunt in.

Had Balkenende mischien ook wat vaker moeten doen

Erkenning van de Armeens genocide is voor Turkije een eis om bij de EU te komen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43320435
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Erkenning van de Armeens genocide is voor Turkije een eis om bij de EU te komen .
Lees je Kopenhagen criteria er nog maar eens op na
pi_43320495
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/117396/index.html

Eurlings wil dat er in Turkije een onderzoek komt naar de volkerenmoord, onder auspiciën van de Verenigde Naties. Er is vrijwel geen enkele niet-Turkse wetenschapper die de genocide in twijfel trekt, maar met hulp van de VN wil Eurlings ook de Turken overtuigen. Overigens zonder sanctie, want een harde voorwaarde is het niet.

Oftewel politiek gekonkel.
pi_43320556
quote:

[..]

neee onzin

EU heeft zelfde standpunt als bos in deze.

Het is voor de wetenschappen en historici om te bepalen wat er gebeurt is.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:05:04 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43320610
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:03 schreef yeremy het volgende:

[..]

neee onzin

Dat onderzoek wat nu opgezet wordt, is vrij overbodig. Vrijwel alle historici zijn het er over eens dat er een genocide heeft plaats gevonden. Ik snap ook niet waarom Bos dan zo'n lelijke uitglijder maakt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43320636
quote:

[..]

neee onzin

pi_43320650
quote:

[..]

neee onzin

Historici er vrijwel unaniem van overtuigd dat de slachting van een tot anderhalf miljoen Armeniërs in 1915 een geval van genocide was.

De EU mag van mij ook lekker afgeschaft worden (Bos ook )
Call me black
pi_43320693
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:06 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

De EU mag van mij ook lekker afgeschaft worden (Bos ook )
I like his 2p ~!!~
pi_43320823
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:06 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

vrijwel unaniem
Is dat zoiets als 'bijna genocide' ?
pi_43320889
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat onderzoek wat nu opgezet wordt, is vrij overbodig.
Ja, dat zou ik ook zeggen als ik mijn doel via de politiek beter kan bereiken omdat ik historisch gezien geen poot heb om op te staan. Want ja, waarom zou je uberhaupt iets onderzoeken? Sterker nog, waarom zou je uberhaupt iets onderzoeken met alle gegevens op tafel als je het al eens hebt 'onderzocht' aan de hand van enkelzijdige 'documenten'

pi_43320929
En ja hoor Bos verliest met deze uitspraak zowel zetels bij Turken als de Kazen Geen weldenkend mens die Nos nu nog serieus neemt!

Ps eigenlijk had Genverbrander of ik dit topic moeten openen.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_43320958
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 00:37 schreef Ali Salami het volgende:
Ik vond het wel een eigen topic waard
Ik niet. Al dat gezever om iets wat een eeuw geleden heeft plaatsgevonden

Gaan de Spanjaarden dan ook de genocide van de Azteken, Maja's en Inca's veroordelen en accepteren?
Gaan de Engelsen, Fransen en Amerikanen de genocide op de Noord-Amerikaanse indianen veroordelen en accepteren?
etc etc etc.

Laat het (verre) verleden van zaken die je niet eens hebt meegemaakt lekker rusten en kijk naar de toekomst.
pi_43320961
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oh genocide is volgens jouw boekje als je meer dan 90% van de betreffende bevolkingsgroep uitmoord.

Er zal ongetwijfeld een moslim zijn die zijn studie historie wel heeft afgerond en uit puur nationalisme of geloofsfanatisme, iets dat ingebakken zit in de turkse genen, het tegendeel zal roepen van wat voor de rest van de wereld duidelijk is.

Hitler zat daar idd oook bijlangena niet aan.
Evenmin als Sadam Hoessein
Call me black
pi_43320985
KirmiziBeyaz die vent op dat plaatje komt me bekend voor, wie is dat nou? (Conspiracy?)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 12:21:11 #70
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43320992
quote:

[..]

Geen eis, maar een aparte oproep in een resolutie van 2002

"reiterates in this respect the position in resolution of 18 June 1987 recognising the genocide upon Armenians in 1915 and calls upon Turkey to create a basis for reconciliation"

"The recognition of the Armenian genocide by the European Parliament and by several Member States and the fact that the Turkish regime after the First World War had several of those responsible for the genocide severely punished ought to provide a basis for the EU to present constructive proposals to Turkey on the handling of the matter, e.g. by setting up a multicultural international committee of historians on the 1915 Armenian genocide"

http://www.armenian-genoc(...)irmation_detail.html

Alles hangt om dat woordje 'genocide'. Bos zijn standpunt wijkt dus idd af van wat hier in de resolutie staat (4 x het woord genocide) en al helemaal van die Franse wet die het strafbaar wil maken als iemand het geen genocide noemt ( ), maar is wel in lijn met het "Nederlandse standpunt" (zie post van Kozzmic).
pi_43321033
Ik ben zo benieuwd wat voor gruwelijke krantenkoppen de Telegraaf heeft mbt Nos!

Zometeen maar ff tjekken! GNA!
pi_43321431
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee: dat is zoiets als dat genocide niet perse geslaagd hoeft te zijn in het uitroeien van een volk. Bijna uitroeien telt ook.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43321560
Het lijkt wel of Bos die hele genocide ontkend als ik die reacties hier zo zie. Hij zit maar wat over een paar woorden te zeiken. Te stompzinnig voor woorden als je het mij vraagt.. Rechts media vallen er natuurlijk meteen overheen. Media die tot een paar weken geleden nog nooit aandacht besteedt hebben aan de Armeense zaak.
pi_43321586
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:22 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben zo benieuwd wat voor gruwelijke krantenkoppen de Telegraaf heeft mbt Nos!
Nos?

Je gaat me toch niet zeggen dat je zo'n wannabee GeenStijl-kuddedier bent hè?
pi_43321598
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik niet. Al dat gezever om iets wat een eeuw geleden heeft plaatsgevonden

Gaan de Spanjaarden dan ook de genocide van de Azteken, Maja's en Inca's veroordelen en accepteren?
Gaan de Engelsen, Fransen en Amerikanen de genocide op de Noord-Amerikaanse indianen veroordelen en accepteren?
etc etc etc.

Laat het (verre) verleden van zaken die je niet eens hebt meegemaakt lekker rusten en kijk naar de toekomst.
Ach er zijn ook nog altijd mensen die over de profeten van duizenden jaren geleden zeiken en daar hun hele leven zingeving meegeven. Dan kun je zoiets ook wel verwachten.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:47:45 #76
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_43321698
boeiend hoe het beestje heet, de situatie verandert er toch niet door. Dat mensen zich daar door laten inpakken zeg, hoe kansloos is de kiezer eigenlijk wel niet.
pi_43321770
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee: dat is zoiets als dat genocide niet perse geslaagd hoeft te zijn in het uitroeien van een volk. Bijna uitroeien telt ook.
Vraag is of er sprake was van doelbewuste uitroeiing. Door omstandigheden sterven is geen genocide. Het hele verhaal valt of staat met een bewijs of er sprake was van doelbewuste uitroeiing. Tot op heden is dat bewijs niet boven tafel gekomen. Blijkbaar is het voor al die landen die het wel hebben erkend voldoende dat het om een islamitisch land gaat met vermeende acties tegen een christelijk groep. Het behoeft geen uitleg waarom juist enkel de christelijke landen deze claim hebben erkend als zijnde een feit. Het behoeft geen uitleg waarom de armenen enkel bij de christelijke broeders aan de deur kloppen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:50:20 #78
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_43321774
wat een sukkel
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_43321786
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:43 schreef X. het volgende:

[..]

Nos?

Je gaat me toch niet zeggen dat je zo'n wannabee GeenStijl-kuddedier bent hè?
ok Wouter Berlusconi dan. Daar zit niks Geenstijl bij.

Ps

Hallo KirmiziBeyaz wie is die conspiracyman op dat plaatje van je?
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 12:51:47 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_43321812
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het lijkt wel of Bos die hele genocide ontkend als ik die reacties hier zo zie. Hij zit maar wat over een paar woorden te zeiken. Te stompzinnig voor woorden als je het mij vraagt.. Rechts media vallen er natuurlijk meteen overheen. Media die tot een paar weken geleden nog nooit aandacht besteedt hebben aan de Armeense zaak.
Moet ik nog zien. De andere lijsttrekkers zullen hier hun vingers liever ook niet aan branden.

"Meneer Balkenende, wat is Uw mening over de Armeense kwestie?"
"Eugh...."
pi_43321837
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vraag is of er sprake was van doelbewuste uitroeiing. Door omstandigheden sterven is geen genocide. Het hele verhaal valt of staat met een bewijs of er sprake was van doelbewuste uitroeiing. Tot op heden is dat bewijs niet boven tafel gekomen. Blijkbaar is het voor al die landen die het wel hebben erkend voldoende dat het om een islamitisch land gaat met vermeende acties tegen een christelijk groep. Het behoeft geen uitleg waarom juist enkel de christelijke landen deze claim hebben erkend als zijnde een feit. Het behoeft geen uitleg waarom de armenen enkel bij de christelijke broeders aan de deur kloppen.

1,5 miljoen mensen, per ongeluk gestorven, natuurlijk, Hitler heeft ook geen Holocaust veroorzaakt
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
pi_43321857
Ik zie over een jaar of 40 de PvdA ook wel de Holocaust ontkennen om stemmen te ronselen
pi_43321993
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Komt een en ander niet ten goede als je ook nog het waarheidsgehalte gaat verdelen volgens religieuze scheidslijnen.

Turkije is een seculiere staat, het verbod op belediging van de Turkse staat heeft meer met het seculiere karakter van de staatsinrichting te maken dan met het overwegens islamitisch zijn van de bevolking.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43322035
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:52 schreef Dennisch het volgende:

[..]

1,5 miljoen mensen, per ongeluk gestorven, natuurlijk, Hitler heeft ook geen Holocaust veroorzaakt
Als je:

- het worden beroofd en gedood door lokale koerdische struikrovers,
- het sterven van honger en dorst omdat het land in oorlog verkeert aan minstens 4 fronten en dus niet eens voedsel en water heeft voor de eigen bevolking,
- het zich vestigen in de gebieden waar men langstrekt en toch worden opgegeven als dode
- het sterven door ziekte
- het sterven door ouderdom

optelt, kom je inderdaad wel aan een getal als 1,5 miljoen. Punt is dat een aantal doden over ee periode niet garant staat voor een genocide

En de stelling dat die en die genocide heeft niet plaatsgevonden dus de holocaust ook niet heeft plaatsgevonden getuigt niet bepaalde hoge intelligentie. Dat mag wel duidelijk zijn. Je beseft toch wel toch holocaustontkenning strafbaar is?
pi_43322087
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

En de stelling dat die en die genocide heeft niet plaatsgevonden dus de holocaust ook niet heeft plaatsgevonden getuigt niet bepaalde hoge intelligentie. Dat mag wel duidelijk zijn. Je beseft toch wel toch holocaustontkenning strafbaar is?
bij de PvdA zijn ze wel zo uitgekookt dat wanneer de Holocaust ontkennen niet strafbaar geweest zou zijn, dat ze dan ook de Holocaust hadden ontkend om weer zieltjes te ronselen.

Maar wie is nou die conspiracyman op jouw plaatje?
pi_43322097
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Komt een en ander niet ten goede als je ook nog het waarheidsgehalte gaat verdelen volgens religieuze scheidslijnen.
Het bewijst in ieder geval de selectiviteit van de armenen in hun overwegingen om iets via politici erkend te krijgen.
quote:
Turkije is een seculiere staat, het verbod op belediging van de Turkse staat heeft meer met het seculiere karakter van de staatsinrichting te maken dan met het overwegens islamitisch zijn van de bevolking.
Ja, anders haal je er compleet irrelevante punten bij.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:05:51 #87
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43322169
Wat een rare reacties? Bos heeft toch gewoon gelijk .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_43322191
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar wie is nou die conspiracyman op jouw plaatje?
Een van de grootste helden van de Turkse geschiedenis. Hoezo
pi_43322195
Dat Elsevier een rechts bolwerk is dat alles eraan doet om Links weg te houden uit het kabinet, is nu wel duidelijk. Iemand het beschamende optreden van de hoofdredacteur gezien bij de nabespreking van het RLT Debat?

Het enige dat Bos gezegd heeft is dat de gebeurtenissen qua omvang en gruwelijkheid genocide was, maar dat historici en juristen nog moeten concluderen of het werkelijk genocide was. Niks gedraai, alleen verduidelijking.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:08:13 #90
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43322231
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:06 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Dat Elsevier een rechts bolwerk is dat alles eraan doet om Links weg te houden uit het kabinet, is nu wel duidelijk. Iemand het beschamende optreden van de hoofdredacteur gezien bij de nabespreking van het RLT Debat?

Het enige dat Bos gezegd heeft is dat de gebeurtenissen qua omvang en gruwelijkheid genocide was, maar dat historici en juristen nog moeten concluderen of het werkelijk genocide was. Niks gedraai, alleen verduidelijking.
Wat hij zegt.
pi_43322274
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een van de grootste helden van de Turkse geschiedenis. Hoezo
aHa nee ik dacht dat het een conspiracyfiguur was die het communistische systeem ontworpen schijnt te hebben.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:10:02 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43322286
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:06 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik dacht dat sommige rechtse lui erg waren met 'de media is 80% links en blabla', maar hier begin me ook langzamerhand aan te ergeren
quote:
Vrijwel alle historici zijn er allang over uit dat er genocide heeft plaatsgevonden. Waarom het wiel opnieuw uitvinden en kijken of er wel of niet genocide heeft plaatsgevonden? Met het maken van een definitiekwestie probeert Bos het punt van deze discussie te ontwijken.
pi_43322293
Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen dat die turken genocide hebben gepleegd EN DAT WE IN NEDERLAND NIET GEDIEND ZIJN VAN MENSEN DIE DIT ONTKENNEN.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:11:24 #94
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43322310
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:10 schreef Falco het volgende:

Vrijwel alle historici zijn er allang over uit dat er genocide heeft plaatsgevonden.
Welnee.
quote:
Waarom het wiel opnieuw uitvinden en kijken of er wel of niet genocide heeft plaatsgevonden? Met het maken van een definitiekwestie probeert Bos het punt van deze discussie te ontwijken.
Juist niet, aangezien dat juist het grote discussiepunt is.
pi_43322312
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:05 schreef Posdnous het volgende:
Wat een rare reacties? Bos heeft toch gewoon gelijk .
Dat vindt jij ja!

Maar een hele hoop kazen zijn afgeknapt op Bos door deze uitspraak. En alle weldenkende Turken nemen Nos ook niet meer serieus nu.
Want nu zegt Windvaan dit, maar na de verkiezingen roept hij weer DAT, dat risico wil helemaal niemand nemen.
pi_43322333
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat vindt jij ja!

Maar een hele hoop kazen zijn afgeknapt op Bos door deze uitspraak. En alle weldenkende Turken nemen Nos ook niet meer serieus nu.
Want nu zegt Windvaan dit, maar na de verkiezingen roept hij weer DAT, dat risico wil helemaal niemand nemen.
Ik knap hier inderdaad door af.

Maar Bos kon nog wel een potje breken bij mij. Bos for president!
pi_43322351
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:10 schreef Genverbrander het volgende:
Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen dat die turken genocide hebben gepleegd EN DAT WE IN NEDERLAND NIET GEDIEND ZIJN VAN MENSEN DIE DIT ONTKENNEN.
Het volgende vliegtuig naar Noord-Korea vertrekt op donderdag. Vergeet je niet je tandenborstel mee te nemen?

dinsdag 7 november 2006 @ 13:13:24 #98
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43322362
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat vindt jij ja!
Plus iedereen die niet alleen de Telegraaf leest.
quote:
Maar een hele hoop kazen zijn afgeknapt op Bos door deze uitspraak.
Mooi, stemmen van dat soort kortzichtige idioten wil je toch niet.
quote:
En alle weldenkende Turken nemen Nos ook niet meer serieus nu.
Eh... right.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:13:53 #99
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_43322369
bos is nepper dan de bling bling van ali g
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
pi_43322373
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:10 schreef Genverbrander het volgende:
Nou moe.

Ik ben niet zo gediend van het voorschrijven van de Enig Ware Leer.
Als je het niet erg vind. Ik heb graag minstens recht op een eigen mening. Ook als die mening de heren politici niet zo aanstaat.

Ik wil 'm graag ook nog mogen uiten, die mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')