abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43296912
quote:
Maandag 6 november, 22.15 - 22.50 (elke dag na het NOS Journaal, op Nederland 2)

Vanavond begint NOVA met een nieuwe serie Nederland Kiest-uitzendingen.

Tot en met 21 november zendt Nederland Kiest uit vanuit café Dudok in Den Haag waar steeds twee politici aan de tand gevoeld zullen worden over uiteenlopende thema's.

Vandaag de nummers twee van het CDA en de PvdA, Maxime Verhagen en Nebahat Albayrak.

Verder 'Ondertussen bij de buren', de dagelijkse compilatie van meest gênante of opmerkelijke fragmenten van politici op campagne, 'De straat', de visie van Joep Bertrams én natuurlijk de laatste Politieke Barometer.

Presentatie: Clairy Polak en Joost Karhof
NOVA
quote:
Chatten aan de bar

Vanavond kunnen kijkers na afloop van de uitzending 'chatten aan de bar' met Maxime Verhagen en Nebahat Albayrak. De videochat vindt plaats op de gezamenlijke verkiezingsportal van NOVA en de NOS: Nederland Kiest 2006
de dagelijkse compilatie van meest gênante of opmerkelijke fragmenten van politici op campagne .

[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 06-11-2006 21:49:44 ]
pi_43297041
Kijken of zij de neergaande trend van de PvdA weten te keren...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_43297081
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:56 schreef Tikorev het volgende:
.

Zeg, ik open geen topics voor de zure reacties terwijl er nog geen uitzending is geweest.
  maandag 6 november 2006 @ 18:06:30 #4
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_43297338
Ben benieuwd of er al een debat effect zichtbaar zal zijn in de peilingen vanavond. Een shift in momentum zou ik zeer verwelkomen
pi_43297393
Als er pas na de uitzending gereageerd mag worden snap ik niet waarom je hier vier uur van te voren al een topic over opent.

Volgens mij hoef je het programma niet te zien om te weten wat de toon wordt. Dat kennen we uit voorgaande jaren nog wel.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 6 november 2006 @ 18:11:04 #6
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43297456
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:56 schreef Tikorev het volgende:
Nou, volgens mij gaat de PvdA bij onze rode NIPO-vrienden toch stijgen vandaag. Die meenden immers dat Bos het debat had gewonnen en SP-stemmers naar zijn partij haalde. Dus die moet vandaag stijgen, anders ontkrachten ze het eigen onderzoek van vrijdag.
Pugna Pro Patria
  maandag 6 november 2006 @ 18:42:35 #7
124377 pmb_rug
salvation received
pi_43298539
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:08 schreef Tikorev het volgende:
Als er pas na de uitzending gereageerd mag worden snap ik niet waarom je hier vier uur van te voren al een topic over opent.

Volgens mij hoef je het programma niet te zien om te weten wat de toon wordt. Dat kennen we uit voorgaande jaren nog wel.
idd, ik ben ook sceptisch. ik ga wel ff kijken toch.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 6 november 2006 @ 18:46:43 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43298711
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:08 schreef Tikorev het volgende:

Noem eens twee voorbeelden van die toon uit de voorgaande jaren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 6 november 2006 @ 18:47:32 #9
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43298743
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

idd, ik ben ook sceptisch. ik ga wel ff kijken toch.
En ook een nieuwe barometer: de PvdA zal door de 'winst' in het debat wel weer groter zijn dan het CDA.
Pugna Pro Patria
  maandag 6 november 2006 @ 18:47:46 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43298749
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:

rode NIPO-vrienden
Waarom is Nipo rood?
pi_43299983
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:06 schreef Momitsu het volgende:
Ben benieuwd of er al een debat effect zichtbaar zal zijn in de peilingen vanavond. Een shift in momentum zou ik zeer verwelkomen
Zijn er nu elke dag peilingen? Dat zou een stunt zijn .
  maandag 6 november 2006 @ 19:19:54 #12
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43300140
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom is Nipo rood?
Omdat het mij al maanden opvalt dat de PvdA er in de NIPO-peiling altijd stukken beter voorstaat dan elders.
Pugna Pro Patria
pi_43300186
Toen met Rottenberg/van Nieuwkerk was het echt een fantastisch programma. Denk niet dat het dat niveau zal halen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_43300248
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:19 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Omdat het mij al maanden opvalt dat de PvdA er in de NIPO-peiling altijd stukken beter voorstaat dan elders.
Oh, Wilders scoorde bij NIPO hele lange tijd 8 zetels, bij NOVA maar 1 tot 2 .
pi_43301066
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Noem eens twee voorbeelden van die toon uit de voorgaande jaren.
Ach, allemaal van die kleine achterbakse dingen. Zoals met 'De Straat'. De ene dag een straat met allemaal hele normale mensen die bijna allemaal vertellen dat ze PvdA stemmen. Dag later: "We zijn vandaag naar typische VVD straat geweest." En dan zijn ze met hun camera ergens in Wassenaar naar de grootste van de grootste villawijk gegaan. Dat is net zo achterbaks als wanneer men enkel zwervers en werklozen, als 'typische linkse stemmers', voor de camera hadden getrokken die allemaal vertelden dat ze SP gingen stemmen.

En dan heb je natuurlijk altijd nog Joep Bertrams. 99% van zijn animaties over politiek zijn als links tot uiterst links te bestempelen.
pi_43302297
tvp
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43302710
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ach, allemaal van die kleine achterbakse dingen. Zoals met 'De Straat'. De ene dag een straat met allemaal hele normale mensen die bijna allemaal vertellen dat ze PvdA stemmen. Dag later: "We zijn vandaag naar typische VVD straat geweest." En dan zijn ze met hun camera ergens in Wassenaar naar de grootste van de grootste villawijk gegaan. Dat is net zo achterbaks als wanneer men enkel zwervers en werklozen, als 'typische linkse stemmers', voor de camera hadden getrokken die allemaal vertelden dat ze SP gingen stemmen.

En dan heb je natuurlijk altijd nog Joep Bertrams. 99% van zijn animaties over politiek zijn als links tot uiterst links te bestempelen.
Joep Bertrams is inderdaad links te noemen. Doch is het gewoon niet leuk en kan het geschrapt worden.
  maandag 6 november 2006 @ 20:27:15 #18
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43302893
quote:

[..]

misschien zijn de andere peilingen juist groen
pi_43303219
De mensen van NIPO zijn volgens mij ook niet helemaal objectief. Zoals Peter Kanne (onderzoeker bij NIPO) op 4 november in de Volkskrant:
quote:
Van de kijkers vond 50 procent de PvdA-leider de beste, terwijl 46 procent voor Balkenende koos. ‘Een duidelijke overwinning’, oordeelde onderzoeker Peter Kanne.
Dat is wel een hele vreemde interpretatie van zo'n nipte overwinning. Zeker als men ook de foutmarges in ogenschouw neemt.

Ik denk overigens niet dat dit de peilingen beïnvloed want dan zijn ze wel heel dom bezig als bedrijf.
  maandag 6 november 2006 @ 20:37:05 #20
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43303317
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:34 schreef Tikorev het volgende:
De mensen van NIPO zijn volgens mij ook niet helemaal objectief. Zoals Peter Kanne (onderzoeker bij NIPO) op 4 november in de Volkskrant:
[..]

Dat is wel een hele vreemde interpretatie van zo'n nipte overwinning. Zeker als men ook de foutmarges in ogenschouw neemt.

Ik denk overigens niet dat dit de peilingen beïnvloed want dan zijn ze wel heel dom bezig als bedrijf.
In het artikel staat ook het volgende:
quote:
Van de ondervraagde SP-kiezers was 19 procent na het debat overgestapt naar de PvdA. Volgens onderzoeker Kanne kwam dat omdat Bos sociaal-economische thema’s als armoede, huren en zorg benadrukte. ‘Hij heeft een duidelijke slag geslagen.’
Media willen nog wel eens spelen met woorden.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43304036
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]

Werkelijk belachelijk staaltje journalistiek. Het NOS journaal kopte in met: 'Wouter Bos heeft 1e debat gewonnen'. En met nauwelijks verschil volgens burgers en experts vonden Balkenende beter. Wat een geweldige interpretatie van een dergelijke uitkomst.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 6 november 2006 @ 21:14:32 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43304970
quote:

[..]

Huh? Het is juist andersom.
  maandag 6 november 2006 @ 21:21:15 #23
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43305329
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:52 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Werkelijk belachelijk staaltje journalistiek. Het NOS journaal kopte in met: 'Wouter Bos heeft 1e debat gewonnen'. En met nauwelijks verschil volgens burgers en experts vonden Balkenende beter. Wat een geweldige interpretatie van een dergelijke uitkomst.
Dat akelige CDA-bashen in de media heeft ertoe geleid dat ik samen met enkele kennissen mij enkele jaren geleden heb aangemeld als lid van het CDA. Gewoon om die partij te steunen en aan te geven dat Balkenende en zijn beleid gewoon worden gesteund door de normale burger. Destijds zat het CDA in zwaar weer en heb toen niet durven hopen dat de partij ooit weer zo hoog in de peilingen zou staan. En dat ondanks de linkse media en misschien wel dankzij
Pugna Pro Patria
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 november 2006 @ 22:14:16 #24
862 Arcee
Look closer
pi_43308036
Albayrak, vreselijk wijf.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43308185
quote:
Op maandag 6 november 2006 22:14 schreef Arcee het volgende:
Albayrak, vreselijk wijf.
Breek me de bek niet open.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')