Inderdaad.quote:Op zondag 5 november 2006 18:28 schreef tvlxd het volgende:
Volgens Balkenende en Bot en Van Baalen is de doodstraf not done, tenzij het gerechtvaardigd is. Hoi. Dan ben je dus gewoon vóór de doodstraf.
Ja, uhm, je kunt niet tegen de doodstraf zijn en het in bepaalde gevallen "wel goedkeuren ook al hoort het niet". Zelfde verhaals als in Indonesië zeggen "sja, we hebben wel een homohuwelijk maar ik ben er niet voor". Wat voor premier ben je dan ? Je hoort te staan voor de normen en waarden die hier gelden, iets waar hij zelf constant de mond vol van heeft.quote:Op zondag 5 november 2006 18:30 schreef X. het volgende:
Het vonnis an sich dat hij zo hard gestraft is, is terecht. Het feit dat hij de doodvonnis krijgt is iets dat Nederland niet aanmoedigd. Dat wilde hij zeggen.
Dat weten jullie ook wel natuurlijk, maar dit is weer leuk om een Balkenende-relletje neer te zettenMet name als je als ondertitel hebt 'Op naar Kabinet Bos-I'.
Opgelost
Nee, dat voorbeeld van Indonesië is een verkeerd voorbeeld. In dat geval is er geen sprake van een tegenstrijdigheid, je kunt als premier gemakkelijk tegen een bepaalde wet zijn, daar is niets mis mee. Balkenende zegt echter dat hij tegen de doodstraf is, maar dat het in bepaalde gevallen wel kan. Hij doet in deze dus een tegenstrijdige uitspraak. Ik moet het wel een beetje nuanceren, denk ik, want volgens mij zegt hij niet zélf ertegen te zijn, slechts Nederland, maar we kunnen ervanuit gaan dat hij, wanneer het hem gevraagd wordt, zal zeggen tegen de doodstraf te zijn, maar Van Baalen, bijvoorbeeld, en volgens mij ook minister van Buitenlandse Zaken Bennie Bot hebben wel gezegd tegen de doodstraf te zijn tenzij ze er voor zijn.quote:Op zondag 5 november 2006 18:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, uhm, je kunt niet tegen de doodstraf zijn en het in bepaalde gevallen "wel goedkeuren ook al hoort het niet". Zelfde verhaals als in Indonesië zeggen "sja, we hebben wel een homohuwelijk maar ik ben er niet voor". Wat voor premier ben je dan ? Je hoort te staan voor de normen en waarden die hier gelden, iets waar hij zelf constant de mond vol van heeft.
ik voel opzich weer een rel aankomen.quote:Op zondag 5 november 2006 18:36 schreef Intergalactrick het volgende:
Hangen met die hap!
Zal mij benieuwen of dit nog consequenties heeft voor de verkiezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |