Er zijn natuurlijk zat voorbeelden ook in Nederland te vinden. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Ongeacht hoeveel geld je er tegenaan gooit.quote:Op zondag 5 november 2006 23:39 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit van de zorg daar niet onder lijdt.
Ken je het programma Medische Missers, nu op SBS 6?
Nu komen de horror voorbeelden nog uit Engeland, straks uit Nederland?
Als je daar op bezuinigd, betekent het niet dat je niks hoeft te doen qua efficiëntie. Alleen jammergenoeg voor de linkse partijen wel.quote:Nee bezuinig maar lekker op de HR-aftrek.
Ik heb vaak het idee dat hier iets te gemakkelijk over wordt gedachtquote:Op zondag 5 november 2006 19:40 schreef LXIV het volgende:
Tot 2x modaal merk je er niets van, en als je daar voorbij zit dan kun je dat beetje extra gemakkelijk betalen.
Preciesquote:Op maandag 6 november 2006 08:18 schreef IntroV het volgende:
Er zijn natuurlijk zat voorbeelden ook in Nederland te vinden. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Ongeacht hoeveel geld je er tegenaan gooit.
Maar ik heb liever dat twee afdelingen die een zelfde duur apparaat gebruiken, gebruik maken van 1 apparaat. En niet omdat ze niet goed kunnen plannen en omdat de twee afdelingen het licht in elkaars ogen niet gunnen, dat ze allebei zo'n apparaat van 1 miljoen gaan aanschaffen.
Als je daar op bezuinigd, betekent het niet dat je niks hoeft te doen qua efficiëntie. Alleen jammergenoeg voor de linkse partijen wel.
Want???quote:Op zondag 5 november 2006 22:25 schreef HarryP het volgende:
Of de onderhoudskosten die een huiseigenaar wel heeft maar een huurder niet..??..
Een starter die een hyp. afsluit tegen 10% rente heeft hier veel meer last van dan een starter die zijn hyp. afsluit tegen 5% rente. Niet erg sociaal dus.quote:Op maandag 6 november 2006 12:21 schreef Gia het volgende:
Gewoon een maximum zetten op het af te trekken bedrag.
Ik weet niet hoe dat precies werkt met die HRA, mijn man vult dat altijd in, maar je krijgt nu dus een deel van de rente terug. Als je daar nu een maximum opzet van bijvoorbeeld 3000 euro. Dan krijgt iedereen met een eigen huis maximaal 3000 euro terug. Dan maakt het dus ook niet meer uit of de rente stijgt, dat maximum blijft dan zo.
Je moet dan exponentieel meer gaan betalen voor een duurdere woning, wat de doorstroming niet bevordert.quote:Of je zet een max op de hoogte van de hypotheeksom wat nog aftrekbaar is. Bijvoorbeeld tot 250 000 euro kun je aftrekken, alles daarboven niet. Dat fluctueert dan wel met de rente natuurlijk, dus lijkt me dat minder aantrekkelijk, omdat je dan niet weet waar je aan toe bent.
Een starter koopt doorgaans geen woning die zo duur is dat ze boven dat maximum uitkomen.quote:Op maandag 6 november 2006 12:44 schreef IntroV het volgende:
[..]
Een starter die een hyp. afsluit tegen 10% rente heeft hier veel meer last van dan een starter die zijn hyp. afsluit tegen 5% rente. Niet erg sociaal dus.
Dan stromen ze maar niet door. Mensen moeten niet duurder willen wonen dan ze kunnen betalen.quote:Je moet dan exponentieel meer gaan betalen voor een duurdere woning, wat de doorstroming niet bevordert.
Maar de huizenprijs gaat niet dalen als de HRA afgeschaft zou worden. Het probleem zitquote:Op zondag 5 november 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Met de afschaffing van de HRA doe je er juist structureels aan.Dit is pure nep.
Mensen kunnen door het afschaffen ervan minder betalen, dus zitten woningaanbieders met huizen die ze niet kwijt kunnen voor de huidige prijs en gaat de prijs dalen, zou je theoretisch gezien denken.quote:Op maandag 6 november 2006 19:00 schreef drexciya het volgende:
[..]
Maar de huizenprijs gaat niet dalen als de HRA afgeschaft zou worden. Het probleem zit
aan de aanbodkant. En daar wil men kennelijk niets aan doen. En, laten we eerlijk zijn,
dat is een veel beter beginpunt. Daarna kan de HRA aan worden gepakt. Alleen de HRA
aanpakken is echt nep; het lost niets op.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.quote:
Gezien de gemiddelde prijs die alleen maar is toegenomen zou je zo'n scenario al eerder verwachten, maar toch blijft de woningsprijs stijgen. De theorie klopt dus niet, maar dat komt omdat je het gebrek aan aanbod niet meerekent.quote:Op maandag 6 november 2006 19:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mensen kunnen door het afschaffen ervan minder betalen, dus zitten woningaanbieders met huizen die ze niet kwijt kunnen voor de huidige prijs en gaat de prijs dalen, zou je theoretisch gezien denken.
Logisch natuurlijk...quote:Op maandag 6 november 2006 19:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mensen kunnen door het afschaffen ervan minder betalen, dus zitten woningaanbieders met huizen die ze niet kwijt kunnen voor de huidige prijs en gaat de prijs dalen, zou je theoretisch gezien denken.
quatsch.quote:Op zondag 5 november 2006 15:36 schreef JohnDope het volgende:
Als ze die afschaffen dan stort alles in. (voor de mensen die nog geen huis hebben is dat super, maar voor al die huizenbezitters wordt dat een ongekend groot drama).
Dan zullen de politci veel bescherming moeten nemen, want als wij geen geld meer hebben, dan gaan we dat aan de deur bij de politici halen......
hoezo niet huurders betalen al voor onderhoudskosten voordat er ook maar onderhoud geleegd wordt.quote:Op zondag 5 november 2006 22:25 schreef HarryP het volgende:
Waarom zie ik de overdrachtsbelasting nergens staan..??...
De OZB.
Of de onderhoudskosten die een huiseigenaar wel heeft maar een huurder niet..??..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |