Ja, dat is t probleem. Als ik die man met Jeroen en Paul zie zitten denk ik, geef die man een kans. Maar ik vind t ook wel tijd voor weer PvdA aan de macht. Hoe groot is de kans dat ze daar echter inkomen?quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:06 schreef Kozzmic het volgende:
hoe leuk en 'eerlijk' en sociaal bewogen Marijnissen ook overkomt.
Een stem op de SP maakt die kans niet groter. Of kleiner. Wel of niet PvdA in de regering is afhankelijk van de mogelijkheid of het CDA wel of niet over rechts kan. Is er een coalitie te vormen met de VVD en eventueel een derde partij dan zal het CDA daarvoor gaan. Zo niet, dan komt er waarschijnlijk een PvdA/CDA-kabinet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, dat is t probleem. Als ik die man met Jeroen en Paul zie zitten denk ik, geef die man een kans. Maar ik vind t ook wel tijd voor weer PvdA aan de macht. Hoe groot is de kans dat ze daar echter inkomen?
SP en GL regeren sowieso met PvdA. Dus PvdA "aan de macht" heb je sowieso bij een linkse regering.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, dat is t probleem. Als ik die man met Jeroen en Paul zie zitten denk ik, geef die man een kans. Maar ik vind t ook wel tijd voor weer PvdA aan de macht. Hoe groot is de kans dat ze daar echter inkomen?
Maar de grootste partij mag toch formeren? Dus als de PvdA de grootste wordt kan t wel eens 9 maanden duren, maar dan zal t CDA uiteindelijk toegeven?quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:15 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Een stem op de SP maakt die kans niet groter. Of kleiner. Wel of niet PvdA in de regering is afhankelijk van de mogelijkheid of het CDA wel of niet over rechts kan.
Nou, ik kijk meer naar de 'poppetjes' dan de inhoud, want die verandert toch. Ik betrap me er wel eens op dat ik denk: Balkenende is achteraf zo slecht nog niet.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Als je twijfelt tussen PvdA en SP, vraag ik me af of je zit te wachten op CDA in de regering?
De grootste partij is de meest aangewezen partij om na de verkiezingen de onderhandelingen te leiden, maar het is geen regel. Als het bij voorbaat al kansloos lijkt dat de grootste partij een regering kan vormen dan kan Bea ook anders beslissen. Het kan ook dat de grootste partij in eerste instantie de opdracht krijgt, maar na een maand verslag moet uitbrengen en daarbij tot de conclusie komt dat het niet gaat lukken. Dan kan alsnog een andere partij het initiatief krijgen om een coalitie te vormen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar de grootste partij mag toch formeren? Dus als de PvdA de grootste wordt kan t wel eens 9 maanden duren, maar dan zal t CDA uiteindelijk toegeven?
Als de CDA mag formereren zal t waarschijnlijk CDA/VVD en CU woren?
Klopt t een beetje wat ik denk?
ja dat is jammerquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:23 schreef Skinkie het volgende:
Het wordt pas interessant als PVDA+SP > 75. Anders wordt het toch weer *iets* met CDA.
ik vind jan echt een super kerel maar zijn standpunten iets te radicaal.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:36 schreef knowall het volgende:
Als je stemt op de PvdA loop je het ernstige risico dat je het CDA er gratis bij krijgt. En of we nou een CDA-VVD-coalitie, een PvdA-CDA-coalitie of een CDA-PvdA-coalitie krijgen; het maakt allemaal niet veel uit.
Stemmen op de SP daarentegen, is stemmen op een PvdA-SP-GL-coalitie. De enige juist optie.
Tsja, het is niet erg waarschijnlijk dat die optie meer dan 70 zetels haalt. Krijg je toch een CDA/PvdA-kabinet, maar houd je nog vier jaar Balkenende in het torentje doordat de PvdA minder zetels heeft dan het CDA.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:36 schreef knowall het volgende:
Stemmen op de SP daarentegen, is stemmen op een PvdA-SP-GL-coalitie.
Mao's rode boekje enzo...quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik vind jan echt een super kerel maar zijn standpunten iets te radicaal.
Als ik op wikipedia lees waar het SP uit is ontstaan;quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:39 schreef _The_General_ het volgende:
Een partij die banden had met Russische en Chinese dictaturen. Nee dank u.
De standpunten van de SP zijn juist op veel punten, helaas, ge-gemiddelde-kiezer-ialiseerd (zo accepteert de SP sinds kort bijvoorbeeld het Nederlandse lidmaatschap van de NAVO en is ook het SP-standpunt t.o.v. de monarchie volgens mij bijgesteld). Dus, welke standpunten van de SP zijn nou nog 'radicaal'?quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik vind jan echt een super kerel maar zijn standpunten iets te radicaal.
nu precies die punten het is toch te irreel voor woorden dat ze jaren tegen het navo lidmaatschap zijn geweestquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:48 schreef knowall het volgende:
[..]
De standpunten van de SP zijn juist op veel punten, helaas, ge-gemiddelde-kiezer-ialiseerd (zo accepteert de SP sinds kort bijvoorbeeld het Nederlandse lidmaatschap van de NAVO en is ook het SP-standpunt t.o.v. de monarchie volgens mij bijgesteld). Dus, welke standpunten van de SP zijn nou nog 'radicaal'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |