quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:01 schreef Cheiron het volgende:
Dat is geen klassieker.
Hij wordt waarschijnlijk gespaard.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:58 schreef WooZ het volgende:
stam krijgt vanavond geel, dan istie geschorst, hebben wij vrij spel > 0-3
Als 'ie morgen maar geen geel krijgt vind ik het goed.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:58 schreef WooZ het volgende:
stam krijgt vanavond geel, dan istie geschorst, hebben wij vrij spel > 0-3
quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:06 schreef mcyodogg het volgende:
Deze wedstrijd is altijd gespeeld in de historie van het betaalde voetbal, dus wie zegt mij dat dit geen klassieker is?
0-2 trouwens
Tja, als je zo gaat redeneren is Ajax - Willem II ook een klassiekerquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:06 schreef mcyodogg het volgende:
Deze wedstrijd is altijd gespeeld in de historie van het betaalde voetbal, dus wie zegt mij dat dit geen klassieker is?
0-2 trouwens
http://nl.wikipedia.org/w(...)ijst_.281956-2007.29quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:17 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Tja, als je zo gaat redeneren is Ajax - Willem II ook een klassieker
Nee, dat maakt het geen klassieker. Je snapt het niet helemaal hè?quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:28 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)ijst_.281956-2007.29
Volgens de eeuwige ranglijst zijn Ajax, Feyenoord en PSV de enige drie clubs met het maximaal aantal wedstrijden. Dat zijn de wedstrijden die sowieso altijd gespeeld zijn, en dat maakt het een klassieker.
Ik snap heus wel hoe andere mensen het bekijken en dat ze er een vleugje rivaliteit bij willen schenken en zeggen dat dat het een klassieker maakt, alleen vind ik de rivaliteit wat minder relevant.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:30 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het geen klassieker. Je snapt het niet helemaal hè?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:07 schreef venomsnake het volgende:
ik denk: 1-3![]()
Ik vind PSV wat volwassener overkomen, die gaan dan ook kampioen worden volgens mij.
En F'noord PSV is ook een klassieker?quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:06 schreef mcyodogg het volgende:
0-2 trouwens
Rivaliteit MAAKT de klassieker. FCDH - Ajax is nog meer een klassieker dan PSV - Ajax.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:41 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik snap heus wel hoe andere mensen het bekijken en dat ze er een vleugje rivaliteit bij willen schenken en zeggen dat dat het een klassieker maakt, alleen vind ik de rivaliteit wat minder relevant.
Nee zoiets heet een derbyquote:Op zaterdag 4 november 2006 16:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Rivaliteit MAAKT de klassieker. FCDH - Ajax is nog meer een klassieker dan PSV - Ajax.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 16:16 schreef Mister_YingYang het volgende:
[..]
Nee zoiets heet een derby
Voor jouw plezier wil ik het best als een semi-klassieker bestempelen. PSV heeft natuurlijk wel iets meer gepresteerd dan de laatste jaren. Het heeft een EC1 en een UEFA Cup in huis. Dus als je het hebt over status, dat heeft PSV. Historie? Wellicht minder dan Ajax en Feyenoord, vroeger lag het zuiden nog erg ver weg van de meerderheid van Nederland, in wat we nu de Randstad noemen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:53 schreef Silenus het volgende:
De Officële Enige Uitleg van Silenus:
Feyenoord-Ajax en Ajax-Feyenoord zijn de enige twee Klassiekers in Nederland. De clubs die het Nederlandse voetbal op de wereldkaart hebben gezet. Feyenoord met een cuppie waar niemand zich meer wat van kan herinneren en Ajax met het totaalvoetbal en drie Europacup 1's. Beide clubs met een grote fanatieke supportersschare. Dé grote rivalen, dé twee clubs van Nederland die er écht toe doen.
Ajax-PSV is een topper. Ajax is Ajax, PSV een overgewaardeerde bedrijfsclub die naar uitwedstrijden gemiddeld 250 man meeneemt. Naar dé topper krijgen ze met pijn en moeite net een treintje vol. Een club die heel erg goed presteert de laatste jaren, hulde daarvoor. Maar wel een club zonder eigen identiteit. Een shirt wat elk jaar verandert, saai resultaatvoetbal, nooit iets te beleven, en de supporters. Tsja, wie heeft ze niet zien zitten in hun konijnenpakjes vorig jaar bij AZ-uit met carnaval. Zo zijn nog tal van voorbeelden op te noemen, maar de conclusie is duidelijk. Ze zijn echt niet serieus te nemen.
Ajax is Amsterdam, arrogantie, flair, mooi voetbal. Feyenoord is Rotterdam, hard werken, geen woorden maar daden, vechtvoetbal. Die tegenstellingen maakt Ajax tegen Feyenoord tot dé Klassieker van Nederland.
Ajax tegen PSV is...gewoon Ajax tegen PSV. Op het veld een topper, daarbuiten gewoon één van de 34 competitiewedstrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |