das potverdeaurrie een mooi bed! hoe doe je dat nou?quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:42 schreef Creature het volgende:
Alvast een voorproefje van mn kamer... heb alleen geen zin om alle spullen die erin staan nog na te bouwen
[afbeelding]
Ik heb ook even gekeken, en ik heb nu ook 4x AA...quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:45 schreef Xbox_360 het volgende:
Heuy bedankthoef ik geen nieuw topic op te richten
Ben ook echt blij met anti-alias op 4x nu. Alles is strakker en zuiverder. Ik ga nu zelf wat ontwerpen al weet ik nog niet precies wat ik ga ontwerpen, iets dat wat meer sfeervol is
Ik zie het wel. Je kamer is leuk gedaan trouwens, vooral daar bij het raam, die foto en het effect van het raam is erg leuk gedaan, net echt
![]()
lolquote:Op zaterdag 4 november 2006 09:13 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Ik heb ook even gekeken, en ik heb nu ook 4x AA...
(had ik blijkbaar al die tijd al, maar omdat Xbox_360 dezelfde videokaart heeft, heb ik niet eens de moeite genomen dit te controleren)
heb jij toevallig een kv21fx30 tv van sonyquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:42 schreef Creature het volgende:
Alvast een voorproefje van mn kamer... heb alleen geen zin om alle spullen die erin staan nog na te bouwen
[afbeelding]
Nope... een JVC.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
heb jij toevallig een kv21fx30 tv van sony![]()
![]()
Netjesquote:Op zaterdag 4 november 2006 17:50 schreef Sehnsucht het volgende:
2de creatie: usb stick:
(klik voor groter)
[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06446/USB-stick1.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06446/USB-stick2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06446/USB-stick3.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06446/USB-stick4.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
![]()
3de creatie (probeersel): een bushok![]()
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06446/Bushok.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
hier nog eentje: fictieve speakers:quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:26 schreef Creature het volgende:
[..]
Netjes
Ik heb ff wat met kleuren zitten rotzooien
[afbeelding]
Mooi werk, zeker als het pas je 3e/4e kunstwerk isquote:Op zaterdag 4 november 2006 22:30 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
hier nog eentje: fictieve speakers:
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06446/speaker.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs208.xs.to/xs208/06446/speaker2.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
ik vond de texture bij "concrete" en daar "concrete-rough" en de texture heel donker gemaaktquote:Op zaterdag 4 november 2006 23:03 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mooi werk, zeker als het pas je 3e/4e kunstwerk isWelke texture heb je gebruikt voor die speakers?
yep op de site van sketch up zelfquote:Op zondag 5 november 2006 16:53 schreef ThijsThijs het volgende:
Zijn hier nog goede tuts voor?
yep en meters en milimeters mijlen wat jij wilt.quote:Op zondag 5 november 2006 17:40 schreef ThijsThijs het volgende:
kan ik dat meetlint ook in centimeters instellen?
lijn beginnen in de richting die je wilt en vervolgens de juiste lengte op je toetsenbord tikkenquote:Op zondag 5 november 2006 18:39 schreef ThijsThijs het volgende:
Oke bedankt, ennuh kan misschein mij ook nog even vertellen hoe ik op een blok overal even grote hoeken maak?
Erg netjes!!!quote:Op zondag 5 november 2006 23:30 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik heb er weer één. Mischien wel m'n mooiste tot nu toe. M'n Sony 20 gb harddisk mp3-speler. Hij staat al in het 3D Warehouse
Dit is de directe link:
http://sketchup.google.co(...)9e99d311c97820da2859
Hier nog wat screenies
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog wat losse details:
Walkman-logo:
[afbeelding]
Hold knop:
[afbeelding]
Bekijk em maar in SketchUp zelf, zie je nog veel meer details![]()
smooth edgesquote:Op maandag 6 november 2006 16:23 schreef ThijsThijs het volgende:
[[url=http://img136.imagevenue.com/loc524/th_26630_iPod_123_524lo.JPG]afbeelding][/URL]
Hoe krijg ik deze hoeken echt rond?
de hoek selecteren en dan rechtermuisknopquote:Op maandag 6 november 2006 16:36 schreef ThijsThijs het volgende:
waar staat dat?
viel mij ook op jaquote:
soften kiezenquote:
Zo:quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:38 schreef ThijsThijs het volgende:
Ja dan verdwijnt dat lijntje, maar hoe krijg ik een mooie rond hoek>?
Niet opgeven, hij is net zo mooi aan het wordequote:Op dinsdag 7 november 2006 21:45 schreef Creature het volgende:
Ik kap 'r mee.... Hij begint een beetje te ingewikkeld te worden![]()
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 11 november 2006 21:34 schreef linuxje het volgende:
maak de amsterdam arena! inclusief grassprietjes en 50.000 stoeltjes
en dan?quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:33 schreef leroytje het volgende:
kan iemand voor mij een Formule1 wagen creeren?
Ik weet dat et erg veel werk is, maar ik ben benieuwd wie et kan
Een ferrari graag
Ik zal het proberen, is alleen nogal lastig omdat ik niet alle preciese afmetingen weetquote:Op zaterdag 11 november 2006 22:33 schreef leroytje het volgende:
kan iemand voor mij een Formule1 wagen creeren?
Ik weet dat et erg veel werk is, maar ik ben benieuwd wie et kan
Een ferrari graag
nope uit het 3d warehouse gejatquote:
zeer netjesquote:Op maandag 20 november 2006 14:55 schreef Creature het volgende:
M'n vakantiehuisje nagebouwd
[afbeelding]
Netjes manquote:Op maandag 20 november 2006 14:55 schreef Creature het volgende:
M'n vakantiehuisje nagebouwd
[afbeelding]
Ja... ben van plan em van binnen helemaal in te richten. Updates volgen dusquote:Op maandag 20 november 2006 21:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Netjes manGa je er nog mee verder? Ook nog andere kamers indelen dan de serre? Zou wel mooi zijn
![]()
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 29 november 2006 01:08 schreef GasTurbine het volgende:
Ik ben met een stad bezig, morgen de screens
En nee ik heb idd geen leven
Ook al niks beters te doen?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:32 schreef GasTurbine het volgende:
[afbeelding]
Het stadje
[afbeelding]
De eerste huisjes die ik heb gemaakt
[afbeelding]
Overzicht van alles, nog lang niet af..
[afbeelding]
Huisje, heeft zonnepanelen
Nou, zoiets:quote:Op woensdag 29 november 2006 23:18 schreef GasTurbine het volgende:
Wat bedoel je precies met rondingen?
Inderdaad, al begin ik volgens mij de follow-me tool te begrijpen.quote:
Thanksquote:Op donderdag 30 november 2006 23:12 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Inderdaad, al begin ik volgens mij de follow-me tool te begrijpen.
Mooi dingetje op de 5 trouwens, sowieso mooi toetsenbordje.
Lijpo...quote:Op woensdag 6 december 2006 13:16 schreef ROG het volgende:
[[url=http://i11.tinypic.com/498y1ib.jpg]afbeelding][/url]
Of iemand dit even in Sketchup tot leven zou kunnen wekken..Of een poging tot?
Meer maten heb ik niet, gokwerk mag! Plafonhoogte is 4 meter. Ramen zijn ca. 3½.
Mocht er iemand heel handig zijn.. Alvast zéér bedankt!
@last als je profi bezig bent want dan kun je ook importeren en exp[orteren naar autocadquote:Op woensdag 6 december 2006 14:41 schreef Firenzo het volgende:
wat is nou beter?
de google sketchup, of die van @lastsoftware?
Dit even snel in elkaar gegooid. Zoals je ziet zijn er geen ramen/deuren/details. Maargoed, misschien kan je er wat mee. Was leuk om te doen in ieder gevalquote:Op woensdag 6 december 2006 13:16 schreef ROG het volgende:
[[url=http://i11.tinypic.com/498y1ib.jpg]afbeelding][/url]
Of iemand dit even in Sketchup tot leven zou kunnen wekken..Of een poging tot?
Meer maten heb ik niet, gokwerk mag! Plafonhoogte is 4 meter. Ramen zijn ca. 3½.
Mocht er iemand heel handig zijn.. Alvast zéér bedankt!
Héél gaaf! Super bedankt!quote:Op woensdag 6 december 2006 17:58 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Dit even snel in elkaar gegooid. Zoals je ziet zijn er geen ramen/deuren/details. Maargoed, misschien kan je er wat mee. Was leuk om te doen in ieder geval![]()
Plaatjes:
1
2
3
4
Idd ja, misschien had ik het plattegrondje eronder weg moeten halen zodat het leek alsof het from scratch was? Neuj grapje, was alsnog wel wat werk hoor.quote:Op woensdag 6 december 2006 18:19 schreef DennisMoore het volgende:
Werken vanuit zo'n plattegrond is wel prettig.
Alle lijntjes overtrekken en dan ineens de muren omhoog-pullen..
De achtergrond (en dieverse andere dingen) kun je andere kleur geven bij Window > Model Info.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:16 schreef Xbox_360 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe je de "achtergrond" kan veranderen?Als ik sommige dingen download uit het 3D Warehouse, zie ik dat ze in plaats van een lichtbruine en lichtblauwe achtergrond bijvoorbeeld een groene-paarse achergrond hebben. Het groen en paars vloeit ook in elkaar over. Ik heb alleen geen idee hoe je dit in kan stellen.
Zoiets als dit:
[afbeelding]
Ook schijn je lijntjes een andere kleur kunnen geven, iemand enig idee hoe![]()
Thanksquote:Op zaterdag 16 december 2006 04:32 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
De achtergrond (en dieverse andere dingen) kun je andere kleur geven bij Window > Model Info.
Window > Display Settings is ook wel handig.
ja, maar als ik dat dus doe in m'n template met bv. cm dan lijkt het vlak zo klein. dan moet ik behoorlijk inzoomen. Misschien hoort dat wel zo hoor, maar het lijkt een beetje apart.quote:Op maandag 18 december 2006 16:17 schreef C10H14N2 het volgende:
Als je een vlak maakt daarna gewoon je maten intypen, dus zo:
-Sleep een vlak-
-10cm;10cm-
-Enter-
Of bedoelde je dat niet?
Gewoon inzoomen gastquote:Op woensdag 20 december 2006 19:24 schreef Eraser127 het volgende:
[..]
ja, maar als ik dat dus doe in m'n template met bv. cm dan lijkt het vlak zo klein. dan moet ik behoorlijk inzoomen. Misschien hoort dat wel zo hoor, maar het lijkt een beetje apart.
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 20 december 2006 19:29 schreef PatjeDoN het volgende:Ik las Google KetchUp.
Schaamteloze TVP
Nu is ie tof :pquote:
het is makkelijker als photoshop, met een beetje creativitijd kom je een heel eindquote:Op woensdag 20 december 2006 19:47 schreef PatjeDoN het volgende:
[..]
Nu is ie tof :p
Anyway, maybe dat ik het ook even ga proberen. Is het net zoiets als Photoshop?
En is het makkelijk te leren?
Het is een 3D-teken programma, geen photoshopprogrammaquote:Op woensdag 20 december 2006 19:47 schreef PatjeDoN het volgende:
[..]
Nu is ie tof :p
Anyway, maybe dat ik het ook even ga proberen. Is het net zoiets als Photoshop?
En is het makkelijk te leren?
Jou ouders zijn lamequote:Op woensdag 20 december 2006 20:01 schreef PatjeDoN het volgende:
Ziet er erg tof uit. Als mijn vader thuis is, hem even lief aan kijken om te installeren, sinds ik een gedeelde PC heb, en mijn ouders de administration rights hebben weggenomen. (zij wouden IE, ik Mozilla. Zij wouden WMP, ik WinAmp. etc. etc.)
Die follow me tool gaat bij mij vaak niet doen wat ik wil.quote:
Hoe kwam ik op dieverse i.p.v. diverse?quote:Op zaterdag 16 december 2006 04:32 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
De achtergrond (en dieverse andere dingen) kun je andere kleur geven bij Window > Model Info.
Window > Display Settings is ook wel handig.
De tering! Dat moet een hoop tijd kosten en hebben gekost!quote:Op maandag 25 december 2006 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ben begonnen een legoprojectDit:
[afbeelding]
moet het uiteindelijk worden. Het schiet alleen nog niet echt op. Losse onderdelen maken kost me meer tijd dan ik had verwacht. Dit heb ik tot nu toe:
[afbeelding]
Het plaatje is klikbaar![]()
he die heb ik ookquote:Op maandag 25 december 2006 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik ben begonnen een legoprojectDit:
[afbeelding]
moet het uiteindelijk worden. Het schiet alleen nog niet echt op. Losse onderdelen maken kost me meer tijd dan ik had verwacht. Dit heb ik tot nu toe:
[afbeelding]
Het plaatje is klikbaar![]()
Thanksquote:Op dinsdag 26 december 2006 16:52 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
De tering! Dat moet een hoop tijd kosten en hebben gekost!![]()
Volgens mij heb je op die.... shit naam kwijt, daar waar je gratis dingen van kunt downloaden, wel kant en klare legostukjes. Dat zal wel helpen denk ik.
Iig veel succes ermee!Mooi project.
Ik heb ff een "policy violation" gemeld.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:43 schreef Xbox_360 het volgende:
Één of andere vieze tyfuslijer heeft mijn bureaustoel onder zijn naam in het 3D-warehouse gezet![]()
![]()
![]()
Mijn link:
http://sketchup.google.co(...)619f174b6156db666192
Zijn link:
http://sketchup.google.co(...)09858d775f6f7c8f1b0d
En hij kan niet eens fatsoenlijk Engels. Dood aan dit soort teringlijers![]()
Had ik ook al gedaanquote:Op woensdag 27 december 2006 21:13 schreef Creature het volgende:
[..]
Ik heb ff een "policy violation" gemeld.
Fijn he, dat je snel resultaat ziet in sketchupquote:Op woensdag 27 december 2006 21:11 schreef SuperRembo het volgende:
Ontwerp in SketchUp (+/- 1 uur)
[afbeelding]
Fysieke uitvoering (+/- 100 uur)
[afbeelding]
quote:Thank you for your note. Please review section #4 (Proprietary Rights) in
the 3D Warehouse Terms of Service which are available via this link:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/en/tos.html
The model you are contacting us about is based on a model that you
previously uploaded to the 3D Warehouse, the user whose content you are
contacting us about has the right under the Terms of Service to modify and
repost the model.
Regards,
The Google Team
Find answers, ask questions, and share your expertise with others in the
Google SketchUp Help Group at http://groups.google.com/group/SketchUp
We kunnen jou kwaliteit en creativiteit toch niet halenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:49 schreef Xbox_360 het volgende:
[afbeelding]
Subtiele kickWaarom is eigenlijk niemand meer SketchUp aan het doen?
Uuh thanksquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:34 schreef dop het volgende:
[..]
We kunnen jou kwaliteit en creativiteit toch niet halen![]()
Ziet er netjes uitquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:32 schreef mikezwet het volgende:
Ik heb tekeningen gemaakt van onze nieuw te realiseren aanbouw. Dit als springplank voor de architect. De architecten die we de tekeningen hebben laten zien waren onder de indruk. Wat ze zelf maken is natuurlijk niet meer dan een paar lijntjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zal jouw vertellen dat dat paar lijntjes vies tegenvalt voor een goede autocad tekening ben je veel langer bezig dan in sketch up.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:32 schreef mikezwet het volgende:
Ik heb tekeningen gemaakt van onze nieuw te realiseren aanbouw. Dit als springplank voor de architect. De architecten die we de tekeningen hebben laten zien waren onder de indruk. Wat ze zelf maken is natuurlijk niet meer dan een paar lijntjes
[afbeelding]
[afbeelding]
probeer het maar is met autocadquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zal jouw vertellen dat dat paar lijntjes vies tegenvalt voor een goede autocad tekening ben je veel langer bezig dan in sketch up.
Ik geloof wel dat moeilijk is maar ik vind z'n sketchup tekening veel meer zeggen dan een plat aanzicht dat een archtect inlevert bij een bouwdienst van de gemeente. Als je iemand je bouwtekening laat zien denk diegene, owja het zal wel maar als je met 3d ingekleurde tekening aankomt zien ze wat het wordquote:Op zondag 7 januari 2007 22:24 schreef dekkered het volgende:
[..]
probeer het maar is met autocad
dan ben je ook een tijdje bezig hor
Dat zegt ie toch?quote:Op zondag 7 januari 2007 22:24 schreef dekkered het volgende:
[..]
probeer het maar is met autocad
dan ben je ook een tijdje bezig hor
Dat zijn de leuke dingen.quote:Op woensdag 27 december 2006 21:11 schreef SuperRembo het volgende:
Ontwerp in SketchUp (+/- 1 uur)
[afbeelding]
Fysieke uitvoering (+/- 100 uur)
[afbeelding]
Autocad? Dude, dat doet pijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zal jouw vertellen dat dat paar lijntjes vies tegenvalt voor een goede autocad tekening ben je veel langer bezig dan in sketch up.
maar dat kan ook met autocad horquote:Op zondag 7 januari 2007 22:28 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat moeilijk is maar ik vind z'n sketchup tekening veel meer zeggen dan een plat aanzicht dat een archtect inlevert bij een bouwdienst van de gemeente. Als je iemand je bouwtekening laat zien denk diegene, owja het zal wel maar als je met 3d ingekleurde tekening aankomt zien ze wat het word![]()
Autocad is niet echt voor 3D bedoeld.quote:
maar het kan welquote:Op zondag 7 januari 2007 23:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Autocad is niet echt voor 3D bedoeld.
Zulke sketchup tekeningen kun je bijvoorbeeld bij welstand (beoordeling op vorm) gebruiken bij de gemeente, echter bij het indienen van een bouwaanvraag moeten er zó veel extra dingen op tekening staan dat sketchup lang niet voldoende is, en autocad de oplossing is (kan zijn)quote:Op zondag 7 januari 2007 22:28 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat moeilijk is maar ik vind z'n sketchup tekening veel meer zeggen dan een plat aanzicht dat een archtect inlevert bij een bouwdienst van de gemeente. Als je iemand je bouwtekening laat zien denk diegene, owja het zal wel maar als je met 3d ingekleurde tekening aankomt zien ze wat het word![]()
AutoCAD is heel oud. Je kan er idd 3D mee tekenen maar het is niks. Inventor is geen schets programma zoals het sketch up wel is (gok ik). Voordeel van inventor is dat het goed met de industrie werkt en er grafisch okay uit ziet. Je kunt er werktekeningen snel uit halen, bestanden omzetten naar bestanden voor freesmachines, etc.quote:Op zondag 7 januari 2007 23:46 schreef Xbox_360 het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van AutoCad vergeleken met SketchUp?
Ik denk ook dat het gefotoshopt is. Je kan wel de kleuren veranderen via Window - Model Info - Colorsquote:Op maandag 8 januari 2007 14:44 schreef mikezwet het volgende:
Hoe stel je eigenlijk een lucht (wolken en blauw) in zoals hier
je hebt verschillende programma`s, van de Tu/e heb ik ook Autodesk Architectural Desktop 2005 gekregen en sketch up maat wat autocad fijn maakt is de precisie en het is de standaard dus je kunt het in veel programma`s importeren bv sketch up.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat zijn de leuke dingen.
[..]
Autocad? Dude, dat doet pijn. [afbeelding] Gebruik je niet op zn minst Autodesk Inventor, Solidworks of Pro/Engineer? Oh wacht, je reageerde op een architectenwerk. Okayyy. Dan.
Ja, AutoCAD duurt wel wat langer, maar die moeten het ook erg precies doen.
Ziet er leuk uit dat SketchUp, zal het eens bekijken. Nu bezig met downloaden.
Offtopicquote:Op maandag 8 januari 2007 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
...
Ik kan wel eens wat autocad tekeningen posten
is meer voor de mensen die niet bekend zijn met autodesk productenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:48 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
OfftopicMaarja, boeiend
doe maar, wordt er eens wat meer gepost dan mijn Lego-shit
Ik ben er ook niet echt bekend meequote:Op maandag 8 januari 2007 18:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
is meer voor de mensen die niet bekend zijn met autodesk producten![]()
nu voor jouw en anderen een autocad post. Het mooie van autocad zijn de lijndiktes het pokke van pdf is is dat die ze weer vernaggeldquote:Op maandag 8 januari 2007 19:31 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet echt bekend mee![]()
Het ziet er niet echt ingewikkeld uit, maar ik snap wel dat het beter geschikt is voor presentaties en precisiewerk dan SketchUp.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu voor jouw en anderen een autocad post. Het mooie van autocad zijn de lijndiktes het pokke van pdf is is dat die ze weer vernaggeld![]()
ik zal morgen meer voorbeelden posten.
Het eerste is een uiterst simpel hutje waar het om de bouwfysica en bouwtechniek gaat dus geen architectonisch hoogstandje
detailleren
en het ziet er makkelijker uit dan het is![]()
en toch is het veel werk vooral ook om het in het begin onder de knie te krijgen en alles kloppend te krijgen want je moet ook voldoen aan tekenafspraken.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:50 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het ziet er niet echt ingewikkeld uit, maar ik snap wel dat het beter geschikt is voor presentaties en precisiewerk dan SketchUp.
Hadde ze het programma niet wat simpeler kunnen maken dan?quote:Op maandag 8 januari 2007 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en toch is het veel werk vooral ook om het in het begin onder de knie te krijgen en alles kloppend te krijgen want je moet ook voldoen aan tekenafspraken.
het werkt niet vanzelfsprekend als je het eenmaal gewend bent dan maakt het weinig uit.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:00 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Hadde ze het programma niet wat simpeler kunnen maken dan?
Tja, ach, ik hou het nog ff lekker bij SketchUp, ook aangezien het gratis isquote:Op maandag 8 januari 2007 21:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het werkt niet vanzelfsprekend als je het eenmaal gewend bent dan maakt het weinig uit.
nee een autocad licentie kost een paar ¤1000quote:Op maandag 8 januari 2007 21:09 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Tja, ach, ik hou het nog ff lekker bij SketchUp, ook aangezien het gratis isOf is AutoCad ook gratis?
SketchUp pro bedoel jequote:Op maandag 8 januari 2007 21:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee een autocad licentie kost een paar ¤1000Maar er zijn goedkopere manieren
![]()
de sketch up licentie kost trouwens ook ¤500 per jaar
pssst.. doe wat aan je arceringenquote:Op maandag 8 januari 2007 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu voor jouw en anderen een autocad post. Het mooie van autocad zijn de lijndiktes het pokke van pdf is is dat die ze weer vernaggeld![]()
ik zal morgen meer voorbeelden posten.
Het eerste is een uiterst simpel hutje waar het om de bouwfysica en bouwtechniek gaat dus geen architectonisch hoogstandje
detailleren
en het ziet er makkelijker uit dan het is![]()
dat is pdf die vernaggeld alles.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:37 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
pssst.. doe wat aan je arceringen(type + schaal)
sorry voor offtopic
hoe heb jij die spiegeling gekregenquote:Op woensdag 10 januari 2007 00:17 schreef Creature het volgende:
[..]
Leuk gedaan!
Heb ik trouwens ook al wat mee zitten testen
[afbeelding]
Ik vermoed een export naar een of ander programma (maxwell?)quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoe heb jij die spiegeling gekregen![]()
Nope... een "vloer" gemaakt wat 30% transparant is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Ik vermoed een export naar een of ander programma (maxwell?)
wat is er anders aan dan:?quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:55 schreef Badabingea het volgende:
Vandaag met de nieuwe 6 gewerkt. Wel wennen ja
Van de website:quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat is er anders aan dan:?
is het de moeite waard of niet
Creature is backquote:Op woensdag 10 januari 2007 00:17 schreef Creature het volgende:
[..]
Leuk gedaan!
Heb ik trouwens ook al wat mee zitten testen
[afbeelding]
Selecteer het object dat je wilt spiegelen --> Rechtermuisknop --> Flip along --> (kies een as)quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:25 schreef Kriebbel het volgende:
Kijk dat kan ook
Enneh, hoe spiegel je in sketchup?
Thnx!quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:43 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Creature is backEn z'n werke zijn weer even mooi en smooth als altijd
![]()
best netjes alleen lijkt het net op het einde of het in 1 keer alles weg isquote:Op donderdag 11 januari 2007 00:53 schreef Creature het volgende:
[..]
Thnx!
Afgelopen tijd druk gehad, dus geen SketchUp... Nu heb ik weer ff wat meer tijd.
Trouwens best kick die "fog-functie" in SK6!
Zie hier:
[afbeelding]
Dat lijkt niet alleen zo, dat is waarschijnlijk ook zoquote:Op donderdag 11 januari 2007 00:54 schreef dekkered het volgende:
[..]
best netjes alleen lijkt het net op het einde of het in 1 keer alles weg is
Dat kan in SU 5 ook welquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Je kan de richting van een lijn of van je meetlat vastzetten op één as (groen, rood of blauw). Als je de muis dan beweegt zal de lijn niet van z'n baan afgaan.
Ook verandert de 'view' niet meer in wireframe als ik de camerapositie verander. Ofterwijl:
die zat ook al in 5quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Google SketchUp 6 is fijnerEr zit nu een Sandbox-tool in waarmee je vrij gemakkelijk landschappen kan maken. Je kan de richting van een lijn of van je meetlat vastzetten op één as (groen, rood of blauw). Als je de muis dan beweegt zal de lijn niet van z'n baan afgaan. Verder is SketchUp 6 aanzienlijk sneller. Als ik eerst het beeld draaide bij mijn Legoproject, dan ging dat stotterend. Nu gaat het al een stuk soepeler. Ook verandert de 'view' niet meer in wireframe als ik de camerapositie verander. Ofterwijl:
![]()
![]()
SketchUp 6
![]()
![]()
![]()
Ik kan m'n legoproject alleen nog steeds niet in het 3D Warehouse zetten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er mag niet meer in dan 10 mb, maar ik zit al rond 42 mb
Iemand enig idee waar ik bestanden van meer dan 40 mb op het internet kan dumpen?
![]()
hij zat ook redelijk verstopt maar op de sketch up site staat hoe het moetquote:
Mooie brug, niet zelf gemaakt of welquote:Op donderdag 11 januari 2007 00:53 schreef Creature het volgende:
[..]
Thnx!
Afgelopen tijd druk gehad, dus geen SketchUp... Nu heb ik weer ff wat meer tijd.
Trouwens best kick die "fog-functie" in SK6!
Zie hier:
[afbeelding]
Nee.. Niet zelf gemaakt.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:45 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mooie brug, niet zelf gemaakt of welFog effect is leuk ja
Wat een detailsquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:53 schreef tnimble het volgende:
Een pre-viz krabbeltje in Sketchup door mij om wat inzicht in de ruimte van de kast te krijgen. Het project staat in K&W
[afbeelding]
[afbeelding]
een model stand maar dan met een plateu in het midden welke ik naar onze lasser kan sturen en dat hij dit dan voor ons kan realiseren (de stand hierboven heeft nml een holle buis waar de kabels inkunnen maar geen gat in het midden en ook geen optie tot plateu..)quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:26 schreef Kriebbel het volgende:
Maar wat moet er in sketchup gemaakt worden dan?
Thanks. Detail zit er zeker in, maar dat vid ik juist wel de uitdaging in Sketchup. Vooral omdat het pakket wat moeilijk gaat lopen doen als je iets van enkele mm wil tekenen. Veel al groot tekeken en terug scalen.quote:
I'll see what I can doquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef angel008 het volgende:
een model stand maar dan met een plateu in het midden welke ik naar onze lasser kan sturen en dat hij dit dan voor ons kan realiseren (de stand hierboven heeft nml een holle buis waar de kabels inkunnen maar geen gat in het midden en ook geen optie tot plateu..)
Laat eens zienquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef angel008 het volgende:
en ik zou dit graag in 3d kunnen presenteren (we moeten nml 3 van dit soort systemen laten maken)
net een poging gedaan tot maken ervan met sketchup maar dat was op zn zachts gezegd een drama..
Ik snap je systeem nog niet helemaalquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef angel008 het volgende:
edit :
krijg net te horen dat er toch liever een verstelbaar systeem moet komen dus de ronde buis moet vervangen worden voor een rechthoekige welke uit 2 delen bestaat (waarvan er ergens boven bv een knop moet komen zitten waarmee de hoogte versteld kan worden (losdraaien verstellen vastdraaien)
dit systeem moet dus wel boven de plek komen waar de pc hangt vanwege de kabels die in de goot moet lopen (en dat gat mag dus niet dichtvallen)
word ik all vervelend?
Daarom werk ik alleen in metersquote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:18 schreef tnimble het volgende:
[..]
Thanks. Detail zit er zeker in, maar dat vid ik juist wel de uitdaging in Sketchup. Vooral omdat het pakket wat moeilijk gaat lopen doen als je iets van enkele mm wil tekenen. Veel al groot tekeken en terug scalen.
[afbeelding]
[afbeelding]
een pin hoeft niet per se een soort van schroefmechanisme wat de 2 delen klemt is ook voldoende (all is jou oplossing wel steviger.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:47 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
I'll see what I can do![]()
[..]
Laat eens zien![]()
[..]
Ik snap je systeem nog niet helemaalTwee rechthoekige delen die in elkaar kunnen bedoel je denk ik?
Zoiets?
[afbeelding]
Of bedoel je niet met een pin?
Zijn schroeven die een buis klemmen wel stevig genoeg dan? LCD-tv's zijn niet echt lichtgewichten..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:53 schreef angel008 het volgende:
[..]
een pin hoeft niet per se een soort van schroefmechanisme wat de 2 delen klemt is ook voldoende (all is jou oplossing wel steviger.
(hier word dus een soort van buisje met draaischroef opgezet welke dus de binnenste buis klemt.
Thanksquote:ziet er verder heel goed uit !!
daar twijfel ik atm ook over vandaar dat ik ook jou systeem beter vind.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:00 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Zijn schroeven die een buis klemmen wel stevig genoeg dan? LCD-tv's zijn niet echt lichtgewichten..
[..]
ThanksDit stelt niet eens zoveel voor, binnen 3 minuten was het af
![]()
Zal eens zien wat ik kan doenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:08 schreef angel008 het volgende:
[..]
daar twijfel ik atm ook over vandaar dat ik ook jou systeem beter vind.
we hebben nml van oude buro stoelen nog de draaiknoppen over.
kan hier wel een pin an maken dus geen probleem![]()
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:18 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
...
Verder nog een update van het lego-project:
[afbeelding]
sketchup is helemaal niet geschikt voor wat jij er mee wilt, hiervoor kan je beter 3d cad programa's gebruiken. die hebben ook de de functie om er een technische 2d tekening van te maken.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:48 schreef angel008 het volgende:
[..]
een model stand maar dan met een plateu in het midden welke ik naar onze lasser kan sturen en dat hij dit dan voor ons kan realiseren (de stand hierboven heeft nml een holle buis waar de kabels inkunnen maar geen gat in het midden en ook geen optie tot plateu..)
en ik zou dit graag in 3d kunnen presenteren (we moeten nml 3 van dit soort systemen laten maken)
net een poging gedaan tot maken ervan met sketchup maar dat was op zn zachts gezegd een drama..
edit :
krijg net te horen dat er toch liever een verstelbaar systeem moet komen dus de ronde buis moet vervangen worden voor een rechthoekige welke uit 2 delen bestaat (waarvan er ergens boven bv een knop moet komen zitten waarmee de hoogte versteld kan worden (losdraaien verstellen vastdraaien)
dit systeem moet dus wel boven de plek komen waar de pc hangt vanwege de kabels die in de goot moet lopen (en dat gat mag dus niet dichtvallen)
word ik all vervelend?
Lees nog eens goedquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:03 schreef _GdR_ het volgende:
heeft iemand goede texures voor me?
[afbeelding]
Thanksquote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:06 schreef Eltonno het volgende:
Zo, tijdens darten even doorgegaan... Maar tering wat worden hier mooie dingen gemaakt.. Xbox_360, damn NICE!![]()
Maargoed, dit is mijn eerste project en ben er wel tevreden mee...
[afbeelding]
En de arm iets dichterbij...
[afbeelding]
Nu nog voor alles textures vinden, alles netjes afwerken... Pff. nog genoeg te doen..
vind je t nie mooi dan?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:56 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Lees nog eens goed:
Dump hier je Google SketchUp kunstwerken! #2
Het is een goed begin, maar het mist nog de expressie en stijl van de alternatieve kunststroming. Wat meer gebruik van felle kleuren zou geen kwaad kunnen. Uw kunstwerk is mischien iets te gewaagd voor de gemiddelde bezoeker van deze kunstgallerij.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:50 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
vind je t nie mooi dan?
mn eerste kunstwerk!
Ga naar Tools --> Paint bucket (sneltoets = B):quote:Op zaterdag 13 januari 2007 08:42 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb een vraag.
Waar kun je mooie textures vinden?
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:28 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Wat lul ik, het ziet er niet uitkon er wel om lache
![]()
Ooit.. zul je een geslachtsdeel tot in elk detail in 3D kunnen makenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:42 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nja ik heb tenminste iemand laten lachen.
Hoe doe je dat?!quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:27 schreef Creature het volgende:
Ik heb m'n pakje kauwgom omgezet naar 3d studio max formaat... 't ziet er best goed uit
[afbeelding]
Met SketchUp Pro exporteren naar een *.3ds bestand,quote:
Kut, ik heb geen Proquote:Op donderdag 18 januari 2007 17:26 schreef Creature het volgende:
[..]
Met SketchUp Pro exporteren naar een *.3ds bestand,
die vervolgens importeren in 3D Studio Max.
En heb er om het wat mooier te maken nog een paar spots (lichten) bij gezet.
nanananaquote:
Het wordt tijd voor de pro-versiequote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:00 schreef Creature het volgende:
Zo... dat 3D Studio Max begin ik inmiddels ook een beetje door te krijgen.
Nu een animatie van gemaakt
[afbeelding]
Hier de Hi-Res Quicktime te vinden:
http://www.megaupload.com/?d=VHN5D4A1
*kuch*usenet*kuch*quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:08 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor de pro-versieHoe kom jij eraan? Je hebt er toch niet voor betaald he?
Nooit van gehoordquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/NNTPquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:25 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Nooit van gehoordOp Limewire vindt ie 'vreemd genoeg' alleen maar bestanden van 180 KB met de naam SketchUp Pro 6
![]()
tu ik kan kijken of ik hem kan hosten voor een hele korte tijd.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:25 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Nooit van gehoordOp Limewire vindt ie 'vreemd genoeg' alleen maar bestanden van 180 KB met de naam SketchUp Pro 6
![]()
Mooi gedaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:44 schreef Xbox_360 het volgende:
Heb een free trial van zowel SketchUp Pro als 3Ds Max. Dit is het resultaat van importeren, zonder enige bewerking. Want ik snap eerlijk gezegd geen fuck van 3Ds Max3Ds max had ook nogal veel moeite met m'n inmiddels 52 mb groot- Legoproject.
[afbeelding]
*klik!*
Snap alleen nog niet waarrom dat "smoothe" van ronde dingen verdwijnt. Zoals bij die twee pijpen, je ziet de vlakjes waaruit die ronde dingen bestaan gewoon, dat was niet de bedoeling![]()
Je kunt toch gewoon de Pro versie downloaden?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:08 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor de pro-versieHoe kom jij eraan? Je hebt er toch niet voor betaald he?
Die boot wordt nog lastig denk ikquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:40 schreef s1mon het volgende:
En mijn 2e creatie, een CD hoesje, met minder ronde vormen maar met veel meer details die hier lang niet allemaal in zitten:
[[url=http://xs211.xs.to/xs211/07036/CD.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hij is ook nog niet af, vooral de doorzichtige buitenkant is nog helemaal niet mooi, maar het was ook maar een probeelsel
Sketchup is verslavend!
Edit: Ik ben even wat dingen aan het proberen, en heb nu een vraag. Ik ben een boot aan het maken, en heb daarbij, voor de kiel, gebogen vlakken. Hoe maak ik daar echte vakken van, dus zodat ik ze een kleurtje kan geven? Hier een screen:
[[url=http://xs211.xs.to/xs211/07036/boot.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
mm dat is toch wel de moeite want dat lukte eerder nietquote:Op zondag 21 januari 2007 23:02 schreef Xbox_360 het volgende:
ISketchUp. Je kan eindelijk renderen
Ben ik de enige, of heeft iemand anders de Podium renderer ook al gedownload? Het werkt best goed, heb net ff wat geprobeerd
![]()
[afbeelding]
Zoals je ziet kun je nu lichten maken en hoeveelheid reflectie van oppervlakte kiezen. Bij de spiegel kun je de muur-textuur er half doorheen zien. Dat komt omdat één zeide van de rechthoek (zegmaar de achterkant) de textuur van de muur heeft.
Wel jammer dat het renderen vrij lang duurtJe kunt wel de kwaliteit instellen, deze duurde ongeveer 3 minuten om te renderen. Updates will follow
![]()
Via deze website kun je em downloaden. Dit is de officiele site (vanuit daar werd ik ook doorgelinkt):
http://www.suplugins.com/help.php#Getting%20Started Hier staat ook de handleiding op trouwens.
Ik heb alweer wat nieuws geprobeerd:quote:Op maandag 22 januari 2007 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mm dat is toch wel de moeite want dat lukte eerder niet
Ik hebt het eens geprobeerd, maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik heb hem wel in het 3D Warehouse gezet, hier.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:44 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Die boot wordt nog lastig denk ikJe zou eerst meerdere bogen moeten maken vanuit elk endpoint. Daarna moet je tussen alle endpoint lijnen trekken zodat er vlakjes ontstaan en dat is best veel werk, zeker als je net begonnen bent met SketchUp zul je dat nog niet helemaal onder de knie hebben. Mocht het alleenmaal in één keer lukken: nadat alle vlakjes zijn ontstaan moet je ze "smooth" maken door alle vlakjes te selecteren en dan: rechtermuisknop: soften/smooth edges, en dan alles op maximaal instellen. Je zou em vast in het 3D Warehouse kunnen zetten, ik wil het ook wel proberen.
![]()
Ok, heb em gedownloadquote:Op maandag 22 januari 2007 13:09 schreef s1mon het volgende:
[..]
Ik hebt het eens geprobeerd, maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik heb hem wel in het 3D Warehouse gezet, hier.![]()
Die mist geeft het wel sfeer. Zelf zou ik als ik jou was alleen de textures wat minder grof maken, maarja, dat is mijn meningquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:34 schreef s1mon het volgende:
Dat studio gedoe had ik ookal gezien, zijn inderdaad ontzettend mooie resultaten mee te krijgen, maar ik hou het voorlopig nog even op de gewone sketchup, eerst dat maar eens doorkrijgen
Ben bezig met een nieuw projectje, een brug:
[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07042/BRUG12.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Beetje de Golden Gate brug nageaapt, en voor de rest details zelf verzonnen.
De brug is al zo goed als af, dus ik ben nu bezig dingen er rondom te maken, zoals het stoplicht.. Fog is wel een leuk effect bij zulk soort bouwsels
Ik sta altijd open voor meningen en kritiekquote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:51 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Die mist geeft het wel sfeer. Zelf zou ik als ik jou was alleen de textures wat minder grof maken, maarja, dat is mijn mening
nee ik bedoel de textuur van het asfalt. Minder fijn bedoelde ik eigenlijkquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:08 schreef s1mon het volgende:
[..]
Ik sta altijd open voor meningen en kritiekMaar wat bedoel je precies met minder grof?
Niet van die grote rechte vlakken ofzo?
Zeer mooiquote:Op maandag 22 januari 2007 13:21 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ok, heb em gedownloadZal deze week eens kijken. Ik heb morgen m'n theorie-examen (voor rijles) dus vandaag ff wat minder tijd voor SketchUp
![]()
Heb vanochtend nog één project gerenderd. Dit duurde dik een half uurKwaliteitsinstellingen stonden ook vrij hoog, maar ik blijf het te lang vinden. Dit is het resultaat:
[afbeelding]
Je kan er dus wel sfeervolle plaatjes mee makenVolgens hun website waren ze er mee bezig om het programma wat sneller te laten werken.
Dat had ik eerst ook, maar ik weet al waaraan dat ligt. Ga naar View - Face style en kies dan monochrome. Als je dan in de kamer kijkt zie je waarschijnlijk blauwachtige vlakken. Daar ligt het probleem dus, elk vlak heeft van zichzelf een blauwachtige en een witte kant. Je kan deze vlakken het beste allebei wit maken (voor wit licht) en je moet er voor zorgen dat de 'witte' kant van het vlak aan de binnenkant van de ruimte zit. Als het vlak niet goed staat, klik je: rechtermuisknop op het vlak en klik je op: Reverse faces. Verder laat ik meestal geen muren open staan, ook niet achter de camera.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:32 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Zeer mooi, heb ook al een beetje zitten kloten met studio nu maar het wil nog niet echt lukken.. Als ik de camera(ik bedoel wat je zelf op je scherm ziet) in een kamer/gang zet met lichtengevende dingen daarin dan krijg ik toch een helemaal donker plaatje, alsof de lichten er niet waren. Hoe doe jij dat in zo'n kamer? Laat je 1 muur open ofzo?(De muur achter de camera?)
Ik geloof dat ik het snap ja. Net een "buiten"-render gedaan en die was wel aardig gelukt. Duurt alleen wel ZEER lang zeg, maarja beter iets dan nietsquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:49 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Dat had ik eerst ook, maar ik weet al waaraan dat ligt. Ga naar View - Face style en kies dan monochrome. Als je dan in de kamer kijkt zie je waarschijnlijk blauwachtige vlakken. Daar ligt het probleem dus, elk vlak heeft van zichzelf een blauwachtige en een witte kant. Je kan deze vlakken het beste allebei wit maken (voor wit licht) en je moet er voor zorgen dat de 'witte' kant van het vlak aan de binnenkant van de ruimte zit. Als het vlak niet goed staat, klik je: rechtermuisknop op het vlak en klik je op: Reverse faces. Verder laat ik meestal geen muren open staan, ook niet achter de camera.
Snapévous?![]()
Edit: sla wel op voordat je gaat renderen. Soms sluit het hele programma af als je tijdens het renderen op Stop drukt.
Het is inderdaad erg sloom.. Ik heb de instellingen nu rond de 13% staan (kwaliteit en anti-alias) en dat is hoog genoeg. Maar het blijft ontiegelijk sloomquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:13 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het snap ja. Net een "buiten"-render gedaan en die was wel aardig gelukt. Duurt alleen wel ZEER lang zeg, maarja beter iets dan niets. En de instellingen verlagen helpt ook
.
Bedankt voor de tip van het eerst opslaan, ben daar te vaak slordig mee![]()
ja dat kon iik jullie oook wel vertellen renderen is een zeer cpu intensief processquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg sloom.. Ik heb de instellingen nu rond de 13% staan (kwaliteit en anti-alias) en dat is hoog genoeg. Maar het blijft ontiegelijk sloomBen nu al dik een uur aan het wachten en hij zit nu op 32% van de anti-alias (wel de laatste stap, dus het ergste heb ik gehad). Ik post het em als ie klaar is, even kijken of het het wachten waard was
![]()
Ja klopt, maar volgens mij moet het wel sneller kunnen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja dat kon iik jullie oook wel vertellen renderen is een zeer cpu intensief process
jaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar volgens mij moet het wel sneller kunnen.
Podium is nu al zo'n 2 uur aan het renderenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja
een snellere cpu kopen of een profi videokaart![]()
ja dat chroom wat wil je anders elke foton moet bereknd worden en bounced over 4+ vlakkenquote:
Selecteer het huis --> Druk op S of ga naar Tools - Scale. Kies dan de juiste punt uit, klik er één keer op en rek het geheel vast uit in de juiste richting. Voer 1,5 in voor 1,5 keer zo groot. Druk op Enter.. é violaquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:51 schreef s1mon het volgende:
Weet iemand hoe ik dit huisje kan vergroten, naar 1,5 keer zo groot ofzo?
[afbeelding]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterquote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:09 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Selecteer het huis --> Druk op S of ga naar Tools - Scale. Kies dan de juiste punt uit, klik er één keer op en rek het geheel vast uit in de juiste richting. Voer 1,5 in voor 1,5 keer zo groot. Druk op Enter.. é viola![]()
Heb je SketchUp 6 of 5? 6 is namelijk aanzienlijk snellerquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterIk heb nu een brug, een kruispunt, en een soort van stadhuis. Ik wil er nog meer bijmaken, het nadeel is alleen dat m'n PC het steeds slechter trekt.. Iets kleuren geven duurt al wat langer, en als ik veel andere programma's open heb staan, laat hij geen asfalt enzo zien bij het slepen. Niet heel erg, maar dat wordt het wel als ik er nog meer bij bouw, ben ik bang..
Veel in verschillende lagen werken helpt ook wel, kun je bepaalde dingen makkelijker evensnel uitzettenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, het klopt nu beterIk heb nu een brug, een kruispunt, en een soort van stadhuis. Ik wil er nog meer bijmaken, het nadeel is alleen dat m'n PC het steeds slechter trekt.. Iets kleuren geven duurt al wat langer, en als ik veel andere programma's open heb staan, laat hij geen asfalt enzo zien bij het slepen. Niet heel erg, maar dat wordt het wel als ik er nog meer bij bouw, ben ik bang..
Tja, in het echt is ie ook grootquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:36 schreef Kriebbel het volgende:
Briljant, dat ding heb ik thuis ook staan
Alleen de 'klauwen' lijken me wat fors?
In groepenquote:Op woensdag 24 januari 2007 14:53 schreef Kriebbel het volgende:
wtf? 57 MB? hoewerk jij?
wel in lagen toch hoop ik?
Window - Model Info - Unitsquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:09 schreef leroytje het volgende:
Kan ik de maten ergens in het NL zetten??, want in de tutorial wordt alleen gezegd in inches, maar das niet echt fijn Gewoon in cm of mm dus?
Ghehe tanksquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:13 schreef Kriebbel het volgende:
Ziet er goed uit!
Vraag me alleen af waarom je zoveel scenes hebt?
Oh en als je problemen ermee krijgt (langzamer etc) moet je even de layer manager openen, en dan dat knopje "color by layer" aanklikken, werkt sneller
Maar voor de rest super!
Ben zelf momenteel ook opzoek naar een nieuwe uitdaging, nog een goed idee?
Nog nooit op lowlands geweestquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:13 schreef crossover het volgende:
Hey Xbox, ben jij bekend met lowlands? Het lijkt me wel gaaf om alle tenten van lowlands na te bouwen en in Google Earth te zetten
Heb jij toevallig tijd over?
Je kan het ondertussen al best goed zie ik! Wat voor videokaart heb je?
Kloptquote:Op woensdag 24 januari 2007 19:34 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
EDIT: als ik 'color by layer' uitzet is m'n hele wage roze![]()
Overvecht to the bonequote:Op donderdag 25 januari 2007 02:49 schreef ReisT het volgende:
SketchUp, daar heb ik eens een keer een Utrechtse stadsbus mee in elkaar gezet:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mwa, hier niet echtquote:Op donderdag 25 januari 2007 08:03 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Klopt![]()
maar het werkt wel sneller (hier althans)
Te mooiquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:15 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mwa, hier niet echtWel als ik alle edges uitzet. Of als ik de 'view' op 'wireframe' zet. Dan loopt ie net zo soepel als een leeg project
Hier nog een update:
Dit is de geresizede foto (mischien iets voor de OP van deel 3) :
[afbeelding]
Dit is de grotere versie van het screenshot:
http://xs511.xs.to/xs511/07044/Legoproject12.PNG
Ik zit nu aan ongeveer 62 mb. Ik zet em weer ff op Putstuff en dan post ik zometeen de link wel ff![]()
Verdomme...daar moet HEEL wat werk in hebben gezeten. Wat ik mij nou afvraag...hoelang heb je daar nou werkelijk aan gewerkt? Dit lijkt me niet iets wat je zomaar tussendoor maakt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:15 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mwa, hier niet echtWel als ik alle edges uitzet. Of als ik de 'view' op 'wireframe' zet. Dan loopt ie net zo soepel als een leeg project
Hier nog een update:
Dit is de geresizede foto (mischien iets voor de OP van deel 3) :
[afbeelding]
Dit is de grotere versie van het screenshot:
http://xs511.xs.to/xs511/07044/Legoproject12.PNG
Ik zit nu aan ongeveer 62 mb. Ik zet em weer ff op Putstuff en dan post ik zometeen de link wel ff![]()
Wel/geen ervaring met sketchup?quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:01 schreef Tommeh het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje en er zijn echt mooie dingen gemaakt. Nou wil ik ook mijn pogingen gaan wagen om mn auto te maken in het programma zodat ik de toekomstige verbouwing erin kan proberen. Iemand richtlijnen over hoe ik een buitenkant van een auto kan gaan beginnen te maken?
( misschien iets te hoog gegrepen maar dit is uiteindelijk de bedoeling)
Mischien zit de auto in een groep. Krijg je een soort kubus van blauwe lijnen (of een andere kleur) te zien als je op de auto klikt? Als dat zo is, moet je gewoon rechtermuisknop - Edit Group kiezen. Als je helemaal niet wilt dat die in een groep staat doe je rechtermuisknop - Explode. Nadeel is dat SketchUp wel eens vastloopt als je voor Explode kiestquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:01 schreef Tommeh het volgende:
De auto is gemaakt maar om een een of andere reden niet echt editable. Dank voor de tips en hints in ieder geval!
Ik ben allereerst maar begonnen met het programma een beetje te leren kennen:
[afbeelding]
Work in Progress, net begonnen.
Dat is het geval inderdaad. Zal later wel eens daarnaar gaan kijken, eerst maar wat basisquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Mischien zit de auto in een groep. Krijg je een soort kubus van blauwe lijnen (of een andere kleur) te zien als je op de auto klikt? Als dat zo is, moet je gewoon rechtermuisknop - Edit Group kiezen. Als je helemaal niet wilt dat die in een groep staat doe je rechtermuisknop - Explode. Nadeel is dat SketchUp wel eens vastloopt als je voor Explode kiest![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hoe maak je ronde hoeken in rechthoeken.
Ik wil namelijk afgeronde hoeken hebben op mijn rechthoek.
verder werkt dat porium niet ik krijg steeds zwarte vlakken
ah ik had het al geprobeerd met arc maar dat wrkte niet maar ik zie nu dat ik al die lijntjes weg moet doen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:50 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
![]()
Wanneer krijg je bij Podium trouwens zwarte vlakken![]()
Je kleurt het object waar je de metaalglans op wilt met deze kleur:quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ah ik had het al geprobeerd met arc maar dat wrkte niet maar ik zie nu dat ik al die lijntjes weg moet doen.
verder in podia moest ik invert faces doen daarna werkte het wel.
alleen hoe krijg jij die metaal glans![]()
één kant van elk oppervlakte is blauwpaars en de ander wit. Hier zie je later niks meer van als je alles éénmaal hebt ingekleurd. Niks van aantrekken dusquote:Op donderdag 25 januari 2007 20:28 schreef Tommeh het volgende:
Net weer even verder gegaan met mn ding, maar waarom is de rechtse nou blauwpaarsig?
[afbeelding]
Bedoel je gewoon een ledje of moet het ook echt dat lichteffect hebben?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:31 schreef Tommeh het volgende:
Dan moeten we wat deze pagina ff vullen. Hoe kun je het gemakkelijkst een ledje maken?
Nou dat zou toch wel handig zijnquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:06 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Wil je ook nog weten hoe je dat moet maken of zijn instructies niet nodig?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |