abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43199070
Vanavond om 21:30 op RTL 4 is de eerste televisieconfrontatie tussen Bos en Balkenende.

Als ik het goed begrijp zit Henkjan Smits van Idols in een jury die de lijsttrekkers gaat beoordelen op hun X-factor. Zie Persbericht RTL.

Ik heb het nu alweer door, dit wordt verschrikkelijk. Weer een opgehitst mediacircus waarin de nadruk ligt op een persoonlijke strijd en niet op een politiek-inhoudelijk debat.

Ik verbaas me er trouwens over dat dit mag. We hebben in het politieke bestel meer dan 10 partijen, waarom wordt de nadruk zo gelegd op deze twee?? We zijn toch verdorie geen Amerika! Nederland zou trots moeten zijn op het meerpartijenstelsel en ik vind eigenlijk dat Bos en Balkenende hun medewerking aan een dergelijk solodebat hadden moeten weigeren.

Maargoed het zal wel spannende tv worden.
pi_43199103
Ik krijg een dejavu van Melkert in de Soundmixshow.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:08:12 #3
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43199208
Een trieste zaak. Ik vind dat je je kiezer niet serieus neemt als je in zo'n show gaat zitten. Ik verwacht gewoon een debat met meerdere lijsttrekkers over het verkiezingsprogramma.
Wat kan mij de mening van HenkJan Smits schelen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43199210
alles voor de kijkcijfers
pi_43199283
Ja je kan ook Wilders Pastors Nawijn En Herben naast elkaar zetten en hun een debat laten voeren wat de verschillen in hun partijen zijn.

Ben je na 10 sec klaar
pi_43199333
Misschien even kijken.
pi_43199351
Maar kan die kop van Balkenende niet zin.

Hij doet me aan een soort slechty geprogrammeerde DATA (ja die van startrek ) lijken net alsof hij een Bandje afspeel.

Vaak beginnend met, Moet u eens luister, Dat zal ik u vertellen of Weet U, bla bla bla bla
pi_43199402
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:13 schreef yeremy het volgende:
Maar kan die kop van Balkenende niet zin.

Hij doet me aan een soort slechty geprogrammeerde DATA (ja die van startrek ) lijken net alsof hij een Bandje afspeel.

Vaak beginnend met, Moet u eens luister, Dat zal ik u vertellen of Weet U, bla bla bla bla
Of 'Als u het heeft over...'
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:19:10 #9
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_43199506
Henk jan Smits gaat de X-factor beoordelen.
Zal me niks verbazen als Bos als "winnaar" uit de bus gaat komen.

Het interesseert me geen bal wie er een x-factor heeft.
Ik wil gewoon een politiek inhoudelijke discussie zien/horen en geen spelletje waarin de deelnemers elkaar fijntjes op onwaarheden wijzen en elkaar met populistische praat proberen naar de kroon te steken..

Helaas draait het daar vrijwel altijd op uit.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_43199579
Balkenende gebruikt heel veel "En natuurlijk is het zo dat <insert random lulverhaal>"
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:24:27 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_43199645
een debat tussen die twee vind ik prima. dat er een soort spel van gemaakt moet worden, met publiek in de zaal, vind ik dan weer minder.

zit er ook nog zo'n make-up nicht in de jury die zich op de kleding en het kapsel concentreert?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_43200139
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:02 schreef Genverbrander het volgende:

Ik verbaas me er trouwens over dat dit mag. We hebben in het politieke bestel meer dan 10 partijen, waarom wordt de nadruk zo gelegd op deze twee??
Ik vind het eigenlijk wel OK. In debatten met vier of zes personen heb je vooral korte 1-op-1-debatten en wat meer uitvoerige discussies waarbij iedereen door elkaar kakelt. Bos en Balkenende krijgen vanavond bijna anderhalf uur de kans om zichzelf tegenover de ander te bewijzen. Ik denk dat je zo een veel beter beeld krijgt van deze twee personen.

En de andere partijen komen in de volgende debatten nog ruimschoots aan de beurt.
pi_43200294
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:02 schreef Genverbrander het volgende:
Ik verbaas me er trouwens over dat dit mag.
RTL is gewoon een bedrijf.
pi_43200360
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel OK. In debatten met vier of zes personen heb je vooral korte 1-op-1-debatten en wat meer uitvoerige discussies waarbij iedereen door elkaar kakelt. Bos en Balkenende krijgen vanavond bijna anderhalf uur de kans om zichzelf tegenover de ander te bewijzen. Ik denk dat je zo een veel beter beeld krijgt van deze twee personen.

En de andere partijen komen in de volgende debatten nog ruimschoots aan de beurt.
Bij de vorige verkiezingen had Netwerk een erg goed systeem.

Twee lijsttrekkers, ieder bijgestaan door een Netwerk-journalist, mochten elkaar interviewen.
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:46:24 #15
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43202127
Ik verwacht weinig soeps van dit debat. Van de anderhalf uur dat het debat duurt zal twintig minuten reclame te zien zijn, twintig minuten beoordelingen naar X-factor en inhoud door Henk Jan Smits ("Bos heeft X-factor") en Ardeno Joustra ("Balkenende heeft inhoud") etc. etc.
Pugna Pro Patria
pi_43202196
Ik ga dit lekker niet kijken .

Ik lees na afloop wel wie vind dat bos gewonnen heeft en wie vind dat het balkenende is.

Al weet ik die uitslag nu ook al .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:13:32 #17
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43202849
Ik laat deze 'show' ook lekker aan mij voorbij gaan!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43202932
Ik vind het ook slecht, dit rare debat. Alsof je alleen kunt kiezen tussen Bos of Balkenende. Grappige is dat de verschillen tussen deze 2 partijen eigenlijk miniem zijn.

En dat RTL4 dit organiseert staat me ook niet. Elk kwartier weer reclame ofzo? En SMS'jes gaan uitmaken wie de winnaar is? Ik verwacht een hoop kinderachtig gedoe. Een inhoudsloze mediacircus, en lekker op de man spelen.
pi_43202968
Die promo's op RTL4 zijn ook wel grappig: zie je beide kandidaten zo de autoque van RTL lezen . Moet je maar eens opletten.

Het riedeltje duurt anderhalf uur, ben benieuwd hoeveel reclame .

Overigens zal het debat amper invloed hebben, daarvoor het is nog te vroeg voor de verkiezingen en zullen andere debatten veel beter bekeken worden.
pi_43203094
We gaan op de Amerikaanse toer.

Nog even en er komen filmpjes van de kandidaten met hun gezin .
pi_43203137
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:22 schreef MrX1982 het volgende:
We gaan op de Amerikaanse toer.

Nog even en er komen filmpjes van de kandidaten met hun gezin .
Je hebt al zo'n promofilmpje van Balkenende die op bezoek gaan bij een boerengezin. Oe, hoe inhoudelijk.
pi_43203249
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:23 schreef pberends het volgende:
Je hebt al zo'n promofilmpje van Balkenende die op bezoek gaan bij een boerengezin. Oe, hoe inhoudelijk.
Om de inhoud lijkt het toch niet meer te gaan. Eerder wie het vaakst met zijn kop op de tv komt .
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:30:41 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43203413
Ik ben wel benieuwd eigenlijk en zo'n 1-tegen-1-debat is best interessant natuurlijk, maar het showgehalte lijkt me wel te hoog en das uiteraard jammer.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_43203427
Het post-Fortuyn tijdperk
pi_43205141
Benieuwd wie het dit keer gaat winnen.....

Dolfijn Wouter of Wesp Balkenende
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')