Prima idee!quote:16 BN'ers willen hogere belasting
Zestien bekende Nederlanders die goed verdienen, vragen premier Balkenende of zij meer belasting mogen betalen. In een ingezonden stuk in De Volkskrant zeggen zij dat Balkenende genoeg gedaan heeft voor hun inkomensgroep.
De zestien wijzen erop dat het aantal huishoudens met een laag of minimum inkomen de laatste jaren is gestegen. In
2005 waren er 430.000 jongeren die in armoede opgroeiden.
De brief kwam tot stand op initiatief van GroenLinks en is ondertekend door onder anderen Femke Halsema, Geert Mak, Khalid Boularouz, Harry de Winter en Jan en Youri Mulder.
Bron: teletext
Prims, maar geen dwang. Kunnen we lekker oorlogjes mee beginnen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
Prima idee!
Laat Balkenende maar een gironummer openen waarop de linksen hun extra belasting kunnen storten. Iedereen blij
Wat ouwehoer je nou? Je WOONT niet eens in Nederlandquote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Prima idee!
Laat Balkenende maar een gironummer openen waarop de linksen hun extra belasting kunnen storten. Iedereen blij
Youri Mulder is dan ook een high-profile politicusquote:Op donderdag 2 november 2006 13:29 schreef Tikorev het volgende:
Zoals Youri Mulder ook. Krijgt jaarlijks tienduizenden euro's belastinggeld van de NOS om een uurtje per week aan te schuiven in Studio Voetbal en nu twee weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen. Neem dan gewoon genoegen met minder salaris zou ik zeggen.
Dat is het typische linkse denken. Alles onder dwang van de almachtige staat.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:46 schreef Shakes het volgende:
ze vragen of ze alsjeblieft meer geld moeten betalen, het komt niet in hun domme kop op dat ze dat ook zelf kunnen besluiten. Goh ik verdien meer dan ik nodig heb, ik help graag andere mensen dan geef ik het aan een goed doel naar keuze. Nee, ze willen dat het afgepakt wordt
Laten we het eens over defensie, vreemdelingenbeleid, AOW, hypotheekrenteaftrek en politie hebben en dan nog eens naar bovenstaande uitspraak kijken.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is het typische linkse denken. Alles onder dwang van de almachtige staat.
Zelfs dingen die je zelf wilt moeten door de staat worden afgedwongen
En dan zeker rijke linksenquote:
mee eens...quote:Op donderdag 2 november 2006 13:29 schreef Tikorev het volgende:
Ze hebben al jaren de tijd gehad om hun huizen en auto's te verkopen om het geld te doneren aan de armen. Ze zouden het gewoon eens moeten doen i.p.v. alleen maar te roepen.
Zoals Youri Mulder ook. Krijgt jaarlijks tienduizenden euro's belastinggeld van de NOS om een uurtje per week aan te schuiven in Studio Voetbal en nu twee weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen. Neem dan gewoon genoegen met minder salaris zou ik zeggen.
Ben het hier mee eens.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Prima idee!
Een hele logische gedachte. Maar nu ga je er vanuit dat de mensen die dit roepen filantropen willen zijn.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:29 schreef Tikorev het volgende:
Ze hebben al jaren de tijd gehad om hun huizen en auto's te verkopen om het geld te doneren aan de armen. Ze zouden het gewoon eens moeten doen i.p.v. alleen maar te roepen.
Ach, beter de steun van Youri Mulder dan de steun van Geer en Goor. Al is de VVD met dat laatste maar wat blij.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Youri Mulder is dan ook een high-profile politicus
Daar gaat het niet om, want dan krijgt het het karakter van liefdadigheid en dat is precies wat niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Prima idee!
Wie zich laat leiden door de tijdelijke inzet van een BN-er verdient het om misleid te worden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ach, beter de steun van Youri Mulder dan de steun van Geer en Goor. Al is de VVD met dat laatste maar wat blij.![]()
quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:06 schreef drexciya het volgende:
<knip>
quote:Op donderdag 2 november 2006 13:46 schreef Shakes het volgende:
Dat ze meer belasting willen betalen, super! Echter moeten ze niet ieder ander dwingen dat ook te doen, dat is asociaal.
Meteen een reden om belastingen te verlagen. Iedereen die meer wil betalen mag dat dan best, hartstikke sociaal maar degene die het niet willen zouden niet gedwongen moeten worden. Dit is echt ridicuul - dat ze pas meer geld geven als ze gedwongen worden - ze vragen of ze alsjeblieft meer geld moeten betalen, het komt niet in hun domme kop op dat ze dat ook zelf kunnen besluiten. Goh ik verdien meer dan ik nodig heb, ik help graag andere mensen dan geef ik het aan een goed doel naar keuze. Nee, ze willen dat het afgepakt wordt - niet alleen bij hun maar bij iedereen.
Sommige mensen zouden verboden moeten worden.
wel makkelijk als je daarnaast geen actieve loopbaan meer hebtquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:06 schreef drexciya het volgende:
Daarentegen heeft Johan Cruijf zelf een vereniging opgezet cruyff-foundation en doet hij zelf werving van fondsen. Richard Krajicek doet zelf ook iets dergelijks site2.
Krajicek heeft nog gewoon een actieve loopbaan hoor. Alleen niet meer als sporter. Heeft hij die liefdadigheid niet gestart toen hij nog tenniste?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
wel makkelijk als je daarnaast geen actieve loopbaan meer hebt
Top, we spreken gelijk af dat alle rechtse mensen geen toestemming krijgen om gebruik te maken van faciliteiten die door belastinggeld zijn betaaldquote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Prima idee!
die zullen er wel geen talent voor hebbenquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Krajicek heeft nog gewoon een actieve loopbaan hoor. Alleen niet meer als sporter. Heeft hij die liefdadigheid niet gestart toen hij nog tenniste?
Me dunkt dat de bezigheden van Cruyff wel ongeveer verdeeld kunnen worden over de ondertekenaars:
• Jan Mulder, gepensioneerde side-kick
• Youri Mulder, voetbalanalist
Want dat is logisch? Ze hebben wel betaald maar geen recht? Rechtsen moeten achtergesteld worden, als minderwaardig behandeld?quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:33 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Top, we spreken gelijk af dat alle rechtse mensen geen toestemming krijgen om gebruik te maken van faciliteiten die door belastinggeld zijn betaald
Dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op! Het is bewonderenswaardig dat die mensen zoveel voor het goede doel doen, en ze helpen er vast heel veel mensen mee. Maar daarmee los je natuurlijk niet structureel de problemen op in bijvoorbeeld de gezondheidszorg. Het is toch krankzinnig dat er mensen liggen te rotten in een verzorgingstehuis, terwijl Johan Cruiff netjes op tijd zijn kinderbijslag krijgt! Dat geld kan toch veel beter besteed worden? Waarom geld toestoppen aan mensen die het niet nodig hebben?quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:06 schreef drexciya het volgende:
Eigenlijk is dit behoorlijk treurig; mensen die te koop gaan lopen met het feit dat ze kennelijk iets willen doen, maar daar kennelijk te lui of te beroerd voor zijn. Zelfs die ingezonden brief zal wel niet door henzelf zijn ingevuld.
Daarentegen heeft Johan Cruijf zelf een vereniging opgezet cruyff-foundation en doet hij zelf werving van fondsen. Richard Krajicek doet zelf ook iets dergelijks site2.
Met andere woorden; wat zijn deze 16 BN'ers luie en arrogante varkens. In plaats van zelf actief iets doen lopen ze alleen maar met een intentie, dus een gebrek aan actie/initiatief te leuren. En als toegift nog zo fijn belerend overkomen. Van de namen die ik noem kunnen ze nog heel veel leren!
Als ze dan ook geen belasting hoeven te betalen. Dan ga ik helemaal met je mee. Dan betaald 'rechts' (betiteling rechts vs links is echt onzin) niets en krijgt niets. Links betaald veel en krijgt dan ook wat terug. Iedereen tevreden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:33 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Top, we spreken gelijk af dat alle rechtse mensen geen toestemming krijgen om gebruik te maken van faciliteiten die door belastinggeld zijn betaald
Waarom is dat volgens jou onzin?quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:20 schreef Shakes het volgende:
(betiteling rechts vs links is echt onzin)
Het is simplistisch en kortzichtig. Een matrix die ook ergens staat is veel beter dan 'links' en 'rechts'. Weet even niet meer hoe desbetreffende matrix heet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom is dat volgens jou onzin?![]()
Ze willen anderen impliciet dwingen meer belasting te betalen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:50 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Ik snap echt niet dat iemand hierop tegen kan zijn, ze hebben ook helemaal gelijk!
elsevier.nlquote:Zeuren over armoede is verkiezingsretoriek
Bekende linkse Nederlanders pleiten voor hogere belastingen. Met liefde voor belasting betalen heeft hun oproep niets te maken
Esther van Rijswijk
Sommige mensen zeuren niet over de fiscus. Ze werken hard en zijn betrokken bij het wel en wee van het land waarin ze leven. Van de kwaliteit van het onderwijs, de zorg en de snelwegen, tot het inkomen van mensen met een uitkering - het kan ze wat schelen. En ze maken met liefde hun bijdrage aan Nederland over.
Natuurlijk zijn deze mensen niet kritiekloos. Op die dagen dat ze niet bezig zijn hun belastingformulier in te vullen, maken ze zich druk over het onderwijs dat zoveel beter kan, te veel of te weinig snelwegen en de uitkering van de buurman die veel te hoog of juist te laag is. Als er een bumpersticker zou zijn met de tekst 'Blij dat ik Belasting Betaal', zouden ze 'm kopen. Voor hen is belasting de contributie voor de democratie.
Met die sticker zouden ze in elk geval opvallen. Om diezelfde reden viel ook de brief op in de Volkskrant van afgelopen donderdag. Onder de kop 'We willen graag meer betalen' trok een lijstje bekende en welgestelde Nederlanders de aandacht, zogenaamd om de armoede te verlichten.
Helaas ging het niet om om een rijtje mensen dat het fenomeen belasting betalen een warm hart toedraagt. Sterker nog, het ging om een groepje linkse Nederlanders – van GroenLinks-lijsttrekker Femke Halsema tot schrijver Geert Mak, oud-voetballer Jan Mulder en ondernemer Jan Oosterwijk (Body Shop) -, die aan dat belasting betalen onmiddellijk voorwaarden koppelden.
Ze willen wel graag meer betalen, maar alleen als er meer geld naar de zorg, de kinderopvang, huurders en gepensioneerden met een laag inkomen gaat. Legitieme wensen natuurlijk in een democratie, maar het is niet meer dan een lijstje wensen in verkiezingstijd. Met liefde voor het fenomeen belasting heeft het niets te maken.
quote:Op donderdag 2 november 2006 13:15 schreef DerBolle het volgende:
groep 'rijkeren' wil meer belasting gaan betalen
Groep 'rijkeren' wil meer belasting gaan betalen hier maar verder gaan?quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef SCH het volgende:
Dubbel dubbel dubbel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |