Prima idee!quote:16 BN'ers willen hogere belasting
Zestien bekende Nederlanders die goed verdienen, vragen premier Balkenende of zij meer belasting mogen betalen. In een ingezonden stuk in De Volkskrant zeggen zij dat Balkenende genoeg gedaan heeft voor hun inkomensgroep.
De zestien wijzen erop dat het aantal huishoudens met een laag of minimum inkomen de laatste jaren is gestegen. In
2005 waren er 430.000 jongeren die in armoede opgroeiden.
De brief kwam tot stand op initiatief van GroenLinks en is ondertekend door onder anderen Femke Halsema, Geert Mak, Khalid Boularouz, Harry de Winter en Jan en Youri Mulder.
Bron: teletext
Prims, maar geen dwang. Kunnen we lekker oorlogjes mee beginnen.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
Prima idee!
Laat Balkenende maar een gironummer openen waarop de linksen hun extra belasting kunnen storten. Iedereen blij
Wat ouwehoer je nou? Je WOONT niet eens in Nederlandquote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Prima idee!
Laat Balkenende maar een gironummer openen waarop de linksen hun extra belasting kunnen storten. Iedereen blij
Youri Mulder is dan ook een high-profile politicusquote:Op donderdag 2 november 2006 13:29 schreef Tikorev het volgende:
Zoals Youri Mulder ook. Krijgt jaarlijks tienduizenden euro's belastinggeld van de NOS om een uurtje per week aan te schuiven in Studio Voetbal en nu twee weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen. Neem dan gewoon genoegen met minder salaris zou ik zeggen.
Dat is het typische linkse denken. Alles onder dwang van de almachtige staat.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:46 schreef Shakes het volgende:
ze vragen of ze alsjeblieft meer geld moeten betalen, het komt niet in hun domme kop op dat ze dat ook zelf kunnen besluiten. Goh ik verdien meer dan ik nodig heb, ik help graag andere mensen dan geef ik het aan een goed doel naar keuze. Nee, ze willen dat het afgepakt wordt
Laten we het eens over defensie, vreemdelingenbeleid, AOW, hypotheekrenteaftrek en politie hebben en dan nog eens naar bovenstaande uitspraak kijken.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is het typische linkse denken. Alles onder dwang van de almachtige staat.
Zelfs dingen die je zelf wilt moeten door de staat worden afgedwongen
En dan zeker rijke linksenquote:
mee eens...quote:Op donderdag 2 november 2006 13:29 schreef Tikorev het volgende:
Ze hebben al jaren de tijd gehad om hun huizen en auto's te verkopen om het geld te doneren aan de armen. Ze zouden het gewoon eens moeten doen i.p.v. alleen maar te roepen.
Zoals Youri Mulder ook. Krijgt jaarlijks tienduizenden euro's belastinggeld van de NOS om een uurtje per week aan te schuiven in Studio Voetbal en nu twee weken voor de verkiezingen wil hij plotseling wel meer belasting gaan betalen. Neem dan gewoon genoegen met minder salaris zou ik zeggen.
Ben het hier mee eens.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Prima idee!
Een hele logische gedachte. Maar nu ga je er vanuit dat de mensen die dit roepen filantropen willen zijn.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:29 schreef Tikorev het volgende:
Ze hebben al jaren de tijd gehad om hun huizen en auto's te verkopen om het geld te doneren aan de armen. Ze zouden het gewoon eens moeten doen i.p.v. alleen maar te roepen.
Ach, beter de steun van Youri Mulder dan de steun van Geer en Goor. Al is de VVD met dat laatste maar wat blij.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Youri Mulder is dan ook een high-profile politicus
Daar gaat het niet om, want dan krijgt het het karakter van liefdadigheid en dat is precies wat niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Prima idee!
Wie zich laat leiden door de tijdelijke inzet van een BN-er verdient het om misleid te worden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ach, beter de steun van Youri Mulder dan de steun van Geer en Goor. Al is de VVD met dat laatste maar wat blij.![]()
quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:06 schreef drexciya het volgende:
<knip>
quote:Op donderdag 2 november 2006 13:46 schreef Shakes het volgende:
Dat ze meer belasting willen betalen, super! Echter moeten ze niet ieder ander dwingen dat ook te doen, dat is asociaal.
Meteen een reden om belastingen te verlagen. Iedereen die meer wil betalen mag dat dan best, hartstikke sociaal maar degene die het niet willen zouden niet gedwongen moeten worden. Dit is echt ridicuul - dat ze pas meer geld geven als ze gedwongen worden - ze vragen of ze alsjeblieft meer geld moeten betalen, het komt niet in hun domme kop op dat ze dat ook zelf kunnen besluiten. Goh ik verdien meer dan ik nodig heb, ik help graag andere mensen dan geef ik het aan een goed doel naar keuze. Nee, ze willen dat het afgepakt wordt - niet alleen bij hun maar bij iedereen.
Sommige mensen zouden verboden moeten worden.
wel makkelijk als je daarnaast geen actieve loopbaan meer hebtquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:06 schreef drexciya het volgende:
Daarentegen heeft Johan Cruijf zelf een vereniging opgezet cruyff-foundation en doet hij zelf werving van fondsen. Richard Krajicek doet zelf ook iets dergelijks site2.
Krajicek heeft nog gewoon een actieve loopbaan hoor. Alleen niet meer als sporter. Heeft hij die liefdadigheid niet gestart toen hij nog tenniste?quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
wel makkelijk als je daarnaast geen actieve loopbaan meer hebt
Top, we spreken gelijk af dat alle rechtse mensen geen toestemming krijgen om gebruik te maken van faciliteiten die door belastinggeld zijn betaaldquote:Op donderdag 2 november 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Prima idee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |