abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43167588
De resultaten uit dit onderzoek worden gewoon verkeerd uitgelegd. Je kunt stellen dat de meeste columnisten die lid zijn van een politieke partij, links georienteerd zijn maar natuurlijk niet (op basis van deze resultaten) dat columnisten in zijn algemeenheid links georienteerd zijn. Ook zonder partijlidmaatschap heb je natuurlijk gewoon een politieke voorkeur, blijkbaar zijn mensen met een linkse overtuiging sneller geneigd worden lid te worden van een partij.
Jesus saves but death prevails.
pi_43167609
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:42 schreef Shivo het volgende:
De resultaten uit dit onderzoek worden gewoon verkeerd uitgelegd. Je kunt stellen dat de meeste columnisten die lid zijn van een politieke partij, links georienteerd zijn maar natuurlijk niet (op basis van deze resultaten) dat columnisten in zijn algemeenheid links georienteerd zijn. Ook zonder partijlidmaatschap heb je natuurlijk gewoon een politieke voorkeur, blijkbaar zijn mensen met een linkse overtuiging sneller geneigd worden lid te worden van een partij.
Een interessante verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat linkse mensen een interesse hebben in het verbeteren van de rest van de maatschappij terwijl rechtse mensen egocentrische aso's zijn, maar dat gaat een beetje voorbij aan dit topic denk ik
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:45:14 #53
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43167639
Dus als ik TS moet geloven, ben je als columnist pas links of rechts als je daadwerkelijk lid bent van een partij? Dus een type als Hemelrijk (en daar noemen we wel even iemand), is neutraal, want ze staat niet in dit lijstje als zijnde lid van een partij?

Ik hoor mijn oude statistiekprof zich omdraaien in zijn urn....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_43167707
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus als ik TS moet geloven, ben je als columnist pas links of rechts als je daadwerkelijk lid bent van een partij? Dus een type als Hemelrijk (en daar noemen we wel even iemand), is neutraal, want ze staat niet in dit lijstje als zijnde lid van een partij?
Ze staat nota bene op de lijst van Nederland Transparant, net als Vincent Bijlo en Mohamed Benzakour uit het lijstje van HP.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:48:32 #55
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43167715
Hemelrijk kun je niet plaatsen op de as links - rechts, die ontstijgt onze aardse maatstaven en zit meer op de metafysische as, verwoord in aardse termen, 'samen met ET blowend naar huis vliegen op een tapijt' - 'de overheid weet allang al wat ik weet, weet ik, want ze zeggen het me, weet ik, als ik slaap, in mijn dromen'.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43167792
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:48 schreef tvlxd het volgende:
Hemelrijk kun je niet plaatsen op de as links - rechts, die ontstijgt onze aardse maatstaven en zit meer op de metafysische as, verwoord in aardse termen, 'samen met ET blowend naar huis vliegen op een tapijt' - 'de overheid weet allang al wat ik weet, weet ik, want ze zeggen het me, weet ik, als ik slaap, in mijn dromen'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_43167824
quote:

blijkbaar zijn mensen met een linkse overtuiging sneller geneigd worden lid te worden van een partij.
Dat komt waarschijnlijk door de communistische genen.
Voormalige voornamen van linkse partijen waren niet voor niks fervent aanhanger van foute communistische leiders (Pol Pot en zo) En schooien om geld, gaat met een groep natuurlijk beter.

Mensen met een rechtse politieke overtuiging zijn beter in staat voor zichzelf te zorgen en hebben niet zo'n behoefte aan dat 'sekte' gedoe.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:57:32 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43167947
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:34 schreef more het volgende:

[..]

Wat zijn we weer lekker bezig! Is wel erg goedkoop zo'n opmerking.
Maar wel correct
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:03:36 #59
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43168104
Kan iemand misschien het artikel online zetten, want de kans is behoorlijk groot dat het 'onderzoek' behoorlijk wat steken heeft laten vallen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43168133
http://www.hpdetijd.nl/editorial.php?q=reset_edition

hier kan je lezen hoe ze het 'onderzoek' verricht hebben, ze hebben een brief naar de hoofredacteuren gestuurd en gevraagd om een overzicht. Terwijl je , zoals bv bij Elsevier, door zelf te speuren veel meer te weten komt. Maar daar moet je wel wat voor doen.
Als ik hoofdredacteur was zou ik er ook helemaal niet aan meewerken, om content voor de concurrent te produceren.

De linkse media zijn iig zo sportief geweest om dat wel te doen.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:09:24 #61
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43168261
quote:
Inderdaad, maar dat past niet in de topictitel!
pi_43168310
Ok als ik het dus goed lees is het zo dat wanneer je geen lid ben van een partij je alle onzin uit mag kramen die je maar wil (links of rechts) maar als je wel lid bent van een partij is het een grote schande wanneer je een collumn schrijft over de liefde, verbouwing van je huis of je moeder?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:14:09 #63
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43168407
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:45 schreef mr.vulcano het volgende:
[afbeelding]
Bron: HP/De Tijd

Een duidelijk voorbeeld dat links zeer goed vertegenwoordigd is in de media. Het grote aantal PvdA-columnisten valt op. De kans op eenzijdige columns wordt wel groot op die manier.
Ik zie nergens een wetenschappelijke verantwoording, en zolang die er niet is, zijn de resultaten weinig relevant
  donderdag 2 november 2006 @ 13:16:22 #64
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43168482
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zie nergens een wetenschappelijke verantwoording, en zolang die er niet is, zijn de resultaten weinig relevant
whehehe.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:17:57 #65
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43168539
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik hoor mijn oude statistiekprof zich omdraaien in zijn urn....
Is lezen nou echt zo moeilijk? Er staan slechts drie zinnen in de OP.
De eerste: Een duidelijk voorbeeld dat links zeer goed vertegenwoordigd is in de media.
UItleg: UItgaande van het onderzoek, zijn er veel columnisten met een linkse achtergrond lid van een politieke partij. Ik zeg niks over dat je pas links of rechts bent als lid bent van een politieke partij. Evenmin zeg ik dat er weinig rechtse columnisten zijn.
De tweede en derde: Het grote aantal PvdA-columnisten valt op. De kans op eenzijdige columns wordt wel groot op die manier.
Uitleg: Dat uit die onderzoek een groot aantal PvdA-columnisten opvalt lijkt me duidelijke. En dat een gevolg daarvan is dat de kans op eenzijdige columns groot is, lijkt me ook niet lastig te snappen.

Dus nogmaals, lees gewoon wat er staat en niet wat je wil lezeen!
  donderdag 2 november 2006 @ 13:18:33 #66
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43168563
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:11 schreef du_ke het volgende:
Ok als ik het dus goed lees is het zo dat wanneer je geen lid ben van een partij je alle onzin uit mag kramen die je maar wil (links of rechts) maar als je wel lid bent van een partij is het een grote schande wanneer je een collumn schrijft over de liefde, verbouwing van je huis of je moeder?
Dat is zo'n beetje wel de strekking, ja.
1 kernfysicus
pi_43168573
quote:
Wat voor de één onzin is, kan voor een ander heel belangrijk zijn. Zo vind ik het onzin dat er nog altijd jongeren zijn die een bijstandsuitkering krijgen, de betreffende jongeren vinden het waarschijnlijk heel belangrijk.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:18:50 #68
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43168575
quote:
Ik hoop dat je het niet moet hebben van je intelligentie...
pi_43168588
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:52 schreef more het volgende:
Dat komt waarschijnlijk door de communistische genen. [afbeelding]
Voormalige voornamen van linkse partijen waren niet voor niks fervent aanhanger van foute communistische leiders (Pol Pot en zo) En schooien om geld, gaat met een groep natuurlijk beter.

Mensen met een rechtse politieke overtuiging zijn beter in staat voor zichzelf te zorgen en hebben niet zo'n behoefte aan dat 'sekte' gedoe.
Over goedkope opmerkingen gesproken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_43168642
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:18 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het niet moet hebben van je intelligentie...
. het is gewoon een artikeltje van HP om goedkoop te scoren.
En gelukkig kom jij ook vooral niet al te snugger over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:21:43 #71
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43168680
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Van Marcel van Dam is het zelfs bekend dat hij geen lid meer is van de PvdA. Waarom staat hij dan wel in de lijst?
Bovendien heeft van Dam met één column de campagne van Balkenende op stoom geholpen, dus er valt ook moeilijk te zeggen dat Van Dam met zijn achtergrond de PvdA in een goed daglicht probeert te stellen.
pi_43168691
Goed, conclusie is dus: HP/de Tijd heeft een rechts gekleurd stukje geschreven en iets wat eigenlijk geen 'onderzoek' mag heten (inderdaad, heel veel columnisten ontbreken) tot 'onderzoek' gebombardeerd.

Ik had al een lage dunk van dit blaadje. Nu is ie nog wat lager.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43168700
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

En gelukkig kom jij ook vooral niet al te snugger over .
Mijn dochtertje van drie vindt "welles nietes" ook leuk.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:22:58 #74
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43168717
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Als je van de media verwacht dat ze onderzoeken gaan houden met wetenschappelijke verantwoording, dan kun je lang wachten. Veruit de meeste onderzoeken zijn niet wetenschappelijk verantwoord, doch kunnen deze onderzoeken van grote waarde zijn.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:23:59 #75
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43168752
Twee cruciale punten waar du_ke het over heeft, zijn inderdaad dat je niets kunt zeggen over de links- of rechtsheid van columnisten in het algemeen gebaseerd op slechts partijlidmaatschap en dat zelfs als iemands partijlidmaatschap bekend is, dat nog niets zegt over wat ze precies schrijven. Daarnaast zou ik nog willen opmerken dat mensen die lid zijn van dezelfde partij het niet per se altijd met elkaar eens zijn.
1 kernfysicus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')