Een interessante verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat linkse mensen een interesse hebben in het verbeteren van de rest van de maatschappij terwijl rechtse mensen egocentrische aso's zijn, maar dat gaat een beetje voorbij aan dit topic denk ikquote:Op donderdag 2 november 2006 12:42 schreef Shivo het volgende:
De resultaten uit dit onderzoek worden gewoon verkeerd uitgelegd. Je kunt stellen dat de meeste columnisten die lid zijn van een politieke partij, links georienteerd zijn maar natuurlijk niet (op basis van deze resultaten) dat columnisten in zijn algemeenheid links georienteerd zijn. Ook zonder partijlidmaatschap heb je natuurlijk gewoon een politieke voorkeur, blijkbaar zijn mensen met een linkse overtuiging sneller geneigd worden lid te worden van een partij.
Ze staat nota bene op de lijst van Nederland Transparant, net als Vincent Bijlo en Mohamed Benzakour uit het lijstje van HP.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus als ik TS moet geloven, ben je als columnist pas links of rechts als je daadwerkelijk lid bent van een partij? Dus een type als Hemelrijk (en daar noemen we wel even iemand), is neutraal, want ze staat niet in dit lijstje als zijnde lid van een partij?
quote:Op donderdag 2 november 2006 12:48 schreef tvlxd het volgende:
Hemelrijk kun je niet plaatsen op de as links - rechts, die ontstijgt onze aardse maatstaven en zit meer op de metafysische as, verwoord in aardse termen, 'samen met ET blowend naar huis vliegen op een tapijt' - 'de overheid weet allang al wat ik weet, weet ik, want ze zeggen het me, weet ik, als ik slaap, in mijn dromen'.
Dat komt waarschijnlijk door de communistische genen.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:42 schreef Shivo het volgende:
blijkbaar zijn mensen met een linkse overtuiging sneller geneigd worden lid te worden van een partij.
Maar wel correctquote:Op donderdag 2 november 2006 12:34 schreef more het volgende:
[..]
Wat zijn we weer lekker bezig! Is wel erg goedkoop zo'n opmerking.
Inderdaad, maar dat past niet in de topictitel!quote:Op donderdag 2 november 2006 12:42 schreef Shivo het volgende:
De resultaten uit dit onderzoek worden gewoon verkeerd uitgelegd. Je kunt stellen dat de meeste columnisten die lid zijn van een politieke partij, links georienteerd zijn maar natuurlijk niet (op basis van deze resultaten) dat columnisten in zijn algemeenheid links georienteerd zijn. Ook zonder partijlidmaatschap heb je natuurlijk gewoon een politieke voorkeur, blijkbaar zijn mensen met een linkse overtuiging sneller geneigd worden lid te worden van een partij.
Ik zie nergens een wetenschappelijke verantwoording, en zolang die er niet is, zijn de resultaten weinig relevantquote:Op donderdag 2 november 2006 11:45 schreef mr.vulcano het volgende:
[afbeelding]
Bron: HP/De Tijd
Een duidelijk voorbeeld dat links zeer goed vertegenwoordigd is in de media. Het grote aantal PvdA-columnisten valt op. De kans op eenzijdige columns wordt wel groot op die manier.
whehehe.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie nergens een wetenschappelijke verantwoording, en zolang die er niet is, zijn de resultaten weinig relevant![]()
Is lezen nou echt zo moeilijk? Er staan slechts drie zinnen in de OP.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus als ik TS moet geloven, ben je als columnist pas links of rechts als je daadwerkelijk lid bent van een partij? Dus een type als Hemelrijk (en daar noemen we wel even iemand), is neutraal, want ze staat niet in dit lijstje als zijnde lid van een partij?
Ik hoor mijn oude statistiekprof zich omdraaien in zijn urn....
Dat is zo'n beetje wel de strekking, ja.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:11 schreef du_ke het volgende:
Ok als ik het dus goed lees is het zo dat wanneer je geen lid ben van een partij je alle onzin uit mag kramen die je maar wil (links of rechts) maar als je wel lid bent van een partij is het een grote schande wanneer je een collumn schrijft over de liefde, verbouwing van je huis of je moeder?
Wat voor de één onzin is, kan voor een ander heel belangrijk zijn. Zo vind ik het onzin dat er nog altijd jongeren zijn die een bijstandsuitkering krijgen, de betreffende jongeren vinden het waarschijnlijk heel belangrijk.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:11 schreef du_ke het volgende:
Ok als ik het dus goed lees is het zo dat wanneer je geen lid ben van een partij je alle onzin uit mag kramen die je maar wil (links of rechts) maar als je wel lid bent van een partij is het een grote schande wanneer je een collumn schrijft over de liefde, verbouwing van je huis of je moeder?
Ik hoop dat je het niet moet hebben van je intelligentie...quote:Op donderdag 2 november 2006 13:11 schreef du_ke het volgende:
Over goedkope opmerkingen gesproken.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:52 schreef more het volgende:
Dat komt waarschijnlijk door de communistische genen. [afbeelding]
Voormalige voornamen van linkse partijen waren niet voor niks fervent aanhanger van foute communistische leiders (Pol Pot en zo) En schooien om geld, gaat met een groep natuurlijk beter.
Mensen met een rechtse politieke overtuiging zijn beter in staat voor zichzelf te zorgen en hebben niet zo'n behoefte aan dat 'sekte' gedoe.
quote:Op donderdag 2 november 2006 13:18 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het niet moet hebben van je intelligentie...
Bovendien heeft van Dam met één column de campagne van Balkenende op stoom geholpen, dus er valt ook moeilijk te zeggen dat Van Dam met zijn achtergrond de PvdA in een goed daglicht probeert te stellen.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:33 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Van Marcel van Dam is het zelfs bekend dat hij geen lid meer is van de PvdA. Waarom staat hij dan wel in de lijst?
Mijn dochtertje van drie vindt "welles nietes" ook leuk.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
En gelukkig kom jij ook vooral niet al te snugger over.
Als je van de media verwacht dat ze onderzoeken gaan houden met wetenschappelijke verantwoording, dan kun je lang wachten. Veruit de meeste onderzoeken zijn niet wetenschappelijk verantwoord, doch kunnen deze onderzoeken van grote waarde zijn.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie nergens een wetenschappelijke verantwoording, en zolang die er niet is, zijn de resultaten weinig relevant![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |