Kan ze niet.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:27 schreef Hans_Gielus het volgende:
Jannetje moet bannetjes gaan geven, maar niet aan mij!
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=jegensquote:
quote:Op donderdag 2 november 2006 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
friesland is kut en moet afgestoten worden...
geef de waddenzee de ruimtequote:Op donderdag 2 november 2006 09:29 schreef Netsplitter het volgende:
friesland is kut en moet afgestoten worden...
Oke, ik dacht dat het een spellingsfout wasquote:Op donderdag 2 november 2006 09:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=jegens
je·gens (vz.)
1 [form.] ten aanzien van, tegenover
quote:Op donderdag 2 november 2006 09:31 schreef yosander het volgende:
[..]
Oke, ik dacht dat het een spellingsfout was.
Idd, hebben de zeehondjes ook meer ruimtequote:
Zo zie je maar, je moet niet denken...quote:Op donderdag 2 november 2006 09:31 schreef yosander het volgende:
[..]
Oke, ik dacht dat het een spellingsfout was.
Ja erg hé!!quote:
Maar, maar, dan wordt de meester boosquote:Op donderdag 2 november 2006 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo zie je maar, je moet niet denken...
Nou Netsplitter, doe eens denken dan.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zo zie je maar, je moet niet denken...
Dat moet je aan een paard over laten, die heeft een veel groter hoofd...![]()
Maar niet mijn topics, waar het helemaal niet over Fryslan gaat!quote:Op donderdag 2 november 2006 09:29 schreef ijsmeis het volgende:
En in KLB mag je klagen wat je wil. Dus ook over Friezen.
En een grotere piem0l, hihihihquote:Op donderdag 2 november 2006 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat moet je aan een paard over laten, die heeft een veel groter hoofd...![]()
Eerst hooi....quote:Op donderdag 2 november 2006 09:34 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou Netsplitter, doe eens denken dan.
Oh nee? En Godlike zijn voorbeeld dan: Domme linkse mensenquote:Op donderdag 2 november 2006 09:35 schreef Hans_Gielus het volgende:
[..]
Maar niet mijn topics, waar het helemaal niet over Fryslan gaat!
quote:Dus daarom: stem vrijheid, stem voor een beter Friesland, stem FrieschBelang!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is het mooiste van Friesland...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
En hoezo mag dat niet?quote:Op donderdag 2 november 2006 09:37 schreef mordradead het volgende:
Jij zit te zeiken over de Mods, derhalve klaag jij hier over de gang van zaken van de Fok! Modjes en hun policy. Dat mag niet. Kutfryslan. Slotje.
Juistem, heb je nog wat in te halen?quote:Op donderdag 2 november 2006 09:40 schreef mordradead het volgende:
vroeger mocht je hier geen topics openen die over het reilen en zeilen van het forum gingen nu blijkbaar wel
Ik kom uit Friesland he.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Juistem, heb je nog wat in te halen?
Dus?quote:
Dus dat is de reden waarom ik achterliep. Medelijden mag, bier is welkom.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus?
Moeten we nou medelijden met je hebben??
Nope officieel wordt Friesland niet eens meer gebruikt geloof ik. In ieder geval als er in Den Haag wordt gesproken moeten ze het hebben over Fryslân.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:37 schreef HeatWave het volgende:
Spreek Nederlands vent. Fryslan bestaat niet.
het is Friesland, en niets anders.
Ik vind het, zonder overdreven te willen bashen, echt belachelijk. We hebben EEN taal in Nederland, en dat lijkt me voor zo'n klein kutlandje wel genoeg.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:49 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Nope officieel wordt Friesland niet eens meer gebruikt geloof ik. In ieder geval als er in Den Haag wordt gesproken moeten ze het hebben over Fryslân.(sinds 1999 ofzo)
Maargoed, dat moeten ze weer terugdraaien vind ik. Anders krijgt elke provincie binnenkort zijn 'streeknaam' emnzo. Ze mogen wat mij betreft ook wel afgestoten worden van NL.
Heb jij pechquote:Op donderdag 2 november 2006 09:52 schreef Patton het volgende:
Mensen die "Fryslân for life" (nog net niet met een 4) in hun sig hebben staan verdienen deze behandeling. Je hebt zeker ook van die Frisian Outlaw bombers of niet.
[afbeelding]
Achterlijke kutboeren. En als iemand hier recht heeft van spreken, dan ben ik het want ik woon al veeel te lang in Friesland (en het is Friesland, ja? Geen Fryslân).
quote:Op donderdag 2 november 2006 09:52 schreef Patton het volgende:
Mensen die "Fryslân for life" (nog net niet met een 4) in hun sig hebben staan verdienen deze behandeling. Je hebt zeker ook van die Frisian Outlaw bombers of niet.
[afbeelding]
Achterlijke kutboeren. En als iemand hier recht heeft van spreken, dan ben ik het want ik woon al veeel te lang in Friesland (en het is Friesland, ja? Geen Fryslân).
...wat is Fryslân...?quote:Op donderdag 2 november 2006 09:28 schreef ijsmeis het volgende:
Wie is Jannetje?
Allemaalquote:Op donderdag 2 november 2006 10:14 schreef hbc het volgende:
Kut pubers hier!![]()
Als friesland dan zo slecht is he??
Waarom verhuizen de westerlingen uit de randstad allemaal naar friesland???
nou zo'n vaart loopt het niet hoor......quote:Op donderdag 2 november 2006 10:14 schreef hbc het volgende:
Kut pubers hier!![]()
Als friesland dan zo slecht is he??
Waarom verhuizen de westerlingen uit de randstad allemaal naar friesland???
En daar zit je dus fout..... Er zijn in nederland 2 officieel en internationaal erkende talen; Het Fries en het Nederlands.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het, zonder overdreven te willen bashen, echt belachelijk. We hebben EEN taal in Nederland, en dat lijkt me voor zo'n klein kutlandje wel genoeg.
Nee, taalstrijd zoals in belgie, of erger nog, baskenland in Spanje, goed plan.
Debielen...
Als je in Roden woont ben je geen Friesquote:Op donderdag 2 november 2006 10:19 schreef RodenCity het volgende:
[..]
En daar zit je dus fout..... Er zijn in nederland 2 officieel en internationaal erkende talen; Het Fries en het Nederlands.
Verder vindt ik het zogenaamde bashen van een aantal mensen jegens de Friezen een beetje sneu.
Dit wordt hoogstwaarschijnlijk alleen maar gedaan uit jaloezie.![]()
Wat hebben ze toch tegen friezen??
Laat iemand mij dat nu eens uitleggen, zonder gelijk te komen met fryslan moet afgestoken worden, ze zijn debiel enz enz.
Ja ze hebben een eigen taal, tradities, cultuur enz maar is dat nu gelijk een reden om ze te bashen??
Als dat wel zo is dan heb je nog veel meer provincies en hun inwoners te bashen, dus laten we daar dan maar niet aan beginnen.
En voor dat het gevraagt wordt..... Ja ik ben en Fries, en er trots op ook.![]()
Dit vind ik altijd het allerleukstequote:Op donderdag 2 november 2006 10:29 schreef hbc het volgende:
oh oh wat een sneue pubers hier!
Allemaal van die rotlui die geen aandacht krijgen op een normale manier, zitten altijd alleen in de pauze's en het enigste leven is het fokforum! Toekomstige moordenaars types!
@Rodencity:
"ZE" denken dat er alleen maar nederland is en friesland, maar vergeten het KUT eiland flevoland en reserve belgie limburg
..true truequote:Op donderdag 2 november 2006 10:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd het allerleukste.
van die mensen die OP een internetforum lopen blaten dat op een internetforum blaten triest is.
Hoe dom kan je worden?
Ik ben geboren en opgegroeid in Fryslan.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:31 schreef JohanTop het volgende:
[..]
Als je in Roden woont ben je geen FriesDan ben je een Drent
I bow my head for Patton. Nuf said.quote:Friesland is mooi, erg mooi, mooier dan de meeste Nederlandse provincies, maar die mensen. Vre-se-lijk. Wat een kut mentaliteit.
Zouden ze stiekum fransozen zijn??quote:Op donderdag 2 november 2006 10:35 schreef Patton het volgende:
Wat ze toch hebben tegen Friezen? Ik zal het je proberen uit te leggen.
De provinciale organisatie van Friesland heeft vertalers in dienst, en dan niet één maar een stuk of vier, die alle, en dan ook alle stukken vertalen in het Fries of terug in het Nederlands. Alle communicaitie moet in twee talen. Alle bebouwde-kom bordjes moeten in twee talen. Wie gaat dat allemaal betalen? Wij, de Friezen die niet zoveel op hebben met de rijke cultuur en bestaande tradities.
Afúk is het Friese taalinstituut waar communicatietrutjes, die zo dom zijn geweest om Fries te studeren, de rest van hun dagen kunnen slijten. Deze instelling barst uit zijn voegen van alle rechts-nationalitstische Friezen die krampachtig, koste wat het kost de Friese cultuur hoog willen houden. Ze brengen een aantal keer per jaar wat boekjes in het Fries uit waar niemand op zit te wachten en die alleen door de harde kern, die voornamelijk bestaat uit krasse bejaarden, wordt gewaardeerd. Waarom dit zo is? Deze mensen kunnen gewoon geen Nederlands. In de randstad is (denk ik) veel ergernis over mensen die weigeren Nederlands te spreken. Wij hebben dat ook hier met de Friezen. Het zijn net Duitsers. Deze Afúk club wordt ook nog eens zwaar gesubsidieerd, want als het zou moeten concurreren dan was de hele handel allang opgedoekt.
Ook leuk, de commissaris wordt bedreigd omdat hij de Provinciale Staten niet in het Fries wil (of kan) voorzitten. Bedreigd?? Hoe gek wil je het hebben?
En dan nog die Doede Damsma waar ik in een ander topic al iets over gezegd heb.
Friesland is mooi, erg mooi, mooier dan de meeste Nederlandse provincies, maar die mensen. Vre-se-lijk. Wat een kut mentaliteit.
De friese jannesquote:Op donderdag 2 november 2006 09:28 schreef ijsmeis het volgende:
Is dat de vrouwelijke Jannes?
Zeker een mooie provincie.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:35 schreef Patton het volgende:
Friesland is mooi, erg mooi, mooier dan de meeste Nederlandse provincies, maar die mensen. Vre-se-lijk. Wat een kut mentaliteit.
Gozer, ik ben er niet trots op maar ik woon al een jaar of twintig in Friesland. Ik kan je dus uit de eerste hand vertellen hoe het hier zit met de door jou geprezen mentaliteit.quote:
quote:...Doede Damsma
ik kom uit een dorp in fryslân waar het heel anders is. Daar worden mensen die er komen wonen hartelijk in de gemeenschap opgenomen, zeker als ze zich in het verenigingsleven in gaan mengen.quote:
Frieslandquote:Op donderdag 2 november 2006 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
Friesland moet af worden gestoken, met hun kuttaaltje en hun kutgebruiken.
Friesland
Ik schoon je topics op tegen de tijd dat je m'n naam eens leert spellen, drollie.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:27 schreef Hans_Gielus het volgende:
Bij ieder topic dat ik open, wordt Fryslan er met de haren bij gesleept. Dan heb ik het topic bijvoorbeeld over politiek, maar dan gaat iedereen zeggen dat Fryslan van Nederland afgezonderd moet worden! Hoewel ik het hier wel mee eens ben, moet men wel on topic blijven! Of als ik een topic over dikke hoeren maak, gaat het ook altijd weer over hoe kut Fryslan wel niet is! Ik vind dat Jannetje hier harder tegen op moet treden! Niet het sluiten van mijn topics, maar door het topic op te schonen! Ik besteed veel tijd aan mijn topics, dus ik wil er wel respect voor krijgen!
Jannetje moet bannetjes gaan geven, maar niet aan mij!
Ik heb ook in zo'n klein watersportdorp gewoont, het had er misschien wel mee te maken dat er veel toeristen kwamen of zo... Maar als er nieuwe mensen komen wonen kan het ook gewoon aan hun mentaliteit liggen!quote:Op donderdag 2 november 2006 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kom uit een dorp in fryslân waar het heel anders is. Daar worden mensen die er komen wonen hartelijk in de gemeenschap opgenomen, zeker als ze zich in het verenigingsleven in gaan mengen.
Dat roddelen gebeurt overal, maar daar moet je je niet druk om maken. Het hangt er wel echt vanaf in welk dorp je woont. Sommige dorpen is het heel erg en in andere iets minder, maar dat heb je echt overal.
Zijn de echte oer Hollandse namen dan wel zo hip? Jan, Klaas, Kees, Jaap, Henk... Ik vind Popke of Doede veel vrolijker dan Klaasquote:Op donderdag 2 november 2006 13:05 schreef SethGecko het volgende:
[..]
![]()
Man, die namen...Doede..Lolke....Wopke....Rintje...![]()
Dat is nou juist het probleem. Veel mensen kunnen het niet verstaan en vinden het daarom maar dom. "Wat een boer niet kent, vreet hij niet" zegt men wel eens. Misschien willen de Fryslân bashers niet met boeren vergeleken worden, maar in dit geval komt dit spreekwoord goed tot zijn rechtquote:Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef JohanTop het volgende:
Maar dat is tenminste te begrijpen, Fries ook wel voor mij, omdat ik er dichtbij woon, maar spreken? echt niet, en voor mensen uit de Randstad is Friesland gewoon een drama. Geen opname binnen de dorpsgemeenschap, geen spul kunnen kopen in het plaatselijke winkeltje, omdat die verkoper alleen Fries spreekt enz
Ja, eh, hallo, wakker worden, we vinden die friezen juist een stelletje onverstaanbare boeren, dus logisch dat we niet door een fries boer genoemd willen worden, agrarisch tuig dat je bentquote:Misschien willen de Fryslân bashers niet met boeren vergeleken worden
Dat heeft niks met individualiteit te maken.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
friezen zijn pas tevreden als ze net als hun buurman een Astra hebben, absoluut geen ruimte voor individualiteit.
Als ik in Hilversum samen met iemand onder een luifel voor de regen schuil, en als geintje zeg: 'Dat doet me denken aan mijn vorige leven toen ik een vis was' zegt mijn schuilgenoot
'goh wat knap van u dat u zich dat herinnert' (en ik geloof dat hij serieus was ook nog). Als mijn moeder in friesland hetzelfde zou doen, wordt ze gelijk opgesloten in hhet dolhuis door koddebeier Wupke.
Nou waar wil je liever wonen als je af en toe buiten het hokje wil denken?
Hangt er vanaf waar je zit in Groningen hè.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:45 schreef DeToXiC het volgende:
heb je wel eens een limbo of een drenth of groninger horen praten? Nou ja, praten...
En mijn vriendinquote:Op donderdag 2 november 2006 18:43 schreef Skazminko het volgende:
Het enige positieve aan Friesland is suikerbrood.![]()
En zo hoort het!quote:Op donderdag 2 november 2006 18:59 schreef MariekskeBaby het volgende:
Ieder land heeft wel zijn "Fryslan".
Ik als Brabantse, ben hardstikke trots op Friesland!![]()
Ga jij maar lekker in die smog gevulde oorden wonen! Dan woon ik lekker in het Fryske land.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nee, trots zijn op een afgelegen en achtergebleven gebied is juist een teken dat je hogere hersenfuncties langzaam aan het afsterven zijn, en dat je het helaas niet merkt.![]()
Ik geloof dat de biologen dit adaptatie noemen, het aanpassen om niet op te vallen cq mee kunnen doen in een andere omgeving.
Maar goed, je kan nog schrijven, dus d'r moeten nog wat meer hersencellen dood voor je echt frieszal overkomen.
Die zie ik wel eens lopen ja, als ik in Friesland ben... echt te erg...quote:Op donderdag 2 november 2006 09:52 schreef Patton het volgende:
[afbeelding]
Komt uit de mond van een voetbal kneusquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:04 schreef StarGazer het volgende:
friesland is voor talentlozen.
We hadden Abe!quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:04 schreef StarGazer het volgende:
friesland is voor talentlozen.
Met nadruk op hadden...quote:
Dudequote:Op donderdag 2 november 2006 18:36 schreef postmortum het volgende:
en de jongens hebben soms meidennamen , zoadat ze op school in de randstad stoer kunnen vertellen dat ze anne hebbgen gepakt hebben in het weekend.
het zijn gewoon latente homo's![]()
quote:Op donderdag 2 november 2006 18:36 schreef postmortum het volgende:
en de jongens hebben soms meidennamen , zoadat ze op school in de randstad stoer kunnen vertellen dat ze anne hebbgen gepakt hebben in het weekend.
het zijn gewoon latente homo's![]()
Getrouwd met Martine B. ?quote:de todo-list van mn bijl.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:42 schreef ANWB het volgende:
[..]
Komt uit de mond van een voetbal kneus![]()
Ok, pak jij een mes? Roep maar als je klaar bent met snijden, dan help ik wel duwen!quote:
-3 doodsverwensingquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:43 schreef Hans_Gielus het volgende:
[..]
Ok, pak jij een mes? Roep maar als je klaar bent met snijden, dan help ik wel duwen!![]()
maakt nogal uit.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:18 schreef Shades het volgende:
wat is het verschil.. in beide gevallen is ie dood toch?
quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:26 schreef arrowstomahawk het volgende:
WIJ HEBBEN tenminste rinse http://rinsemusic.com
[afbeelding]
Hou je mond man, ben eindelijk blij dat die paarden weer op het droge staanquote:Op zondag 5 november 2006 00:13 schreef Oosthoek het volgende:
Friesland is kut en moet zo spoedig mogelijk onder water gezet worden.
Heb je daar ook maar 1 goede reden voor? Of zeg je dit gewoon omdat je met de rest van de Fok!kers mee wilt lopen? Volgens mij is het het laatste.quote:Op zondag 5 november 2006 00:13 schreef Oosthoek het volgende:
Friesland is kut en moet zo spoedig mogelijk onder water gezet worden.
Westerkwartiers FTWquote:Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef JohanTop het volgende:
Ik vind Friese meisjesnamen zooo vreselijk.
Das nou Harmke, Pietsje, Jansje, Klaske
Ach ja.. Ik kan ook wel in mn dialext gaan lulllen en het tot een taal uitroepen.
(dialect = westerkwartiers)
Combinatie van Fries, Gronings en wat DrentsMaar dat spreek ik alleen met vrienden onderelkaar. Als ik verder op school zit, thuis ben, of ja met anderen spreek (geen vrienden), dan spreek ik Nederlands.
Hé Ronald, hest Klaas zien? Ik niet, er zol wel weer in Frieslan weez'n. hele werkwoorden worden afgekort enzo
En bij voltooid deelwoord hebben wij geen 'ge'.
Maar dat is tenminste te begrijpen, Fries ook wel voor mij, omdat ik er dichtbij woon, maar spreken? echt niet, en voor mensen uit de Randstad is Friesland gewoon een drama. Geen opname binnen de dorpsgemeenschap, geen spul kunnen kopen in het plaatselijke winkeltje, omdat die verkoper alleen Fries spreekt enz
Kortom, gewoon jaloersquote:Op woensdag 8 november 2006 15:22 schreef SaferSephy het volgende:
Ik ben het eensch met mensen die friesland bashen! En nee niet om mee te lopen, ik zat al friesland/friesen/het dialect/de elfstedentocht etc af te zeiken voordat ik Fok! ook maar kende.
Het zijn chauvinistische malloten de vergeten zijn dat friesland een provincie is, onderdeel is van de mooie Nederlanden. Op basis waarvan zouden ze recht hebben op een eigen staat? Het slaat nergens op! Limburg heeft ook een vlag, volkslied, dialect en cultuur, maar hoor je mij ooit klagen? Noem mij 1 ding dat friesland als staat bestaansrecht zou geven? En kom nu niet aan met het slappe scandinavie geneuzel aan, iedereen stamt wel ergens van af.
Van de andere kant, als ze zelfstandig willen worden prima, maar dan mogen ze wel de zee op. Opgerot, want anders krijgen we elk jaar behalve dikke duitsers ook nog vatsige friesen op bezoek. Nee bedankt!
"HUH HUH IK KOMME UUT FRYSLANNN"
Nutteloze kick van een kuttopicquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |