abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 10:28:26 #51
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_43164504
Baskische afscheidingsbeweging -
Wanneer heeft een Fries voor het laatst een bom in de randstad geplaatst dan om afscheiding te eisen??

Noord-ierland- Zie boven

Joegoslavie- We hebben in fryslan geen 5 geloofs groepen elk met een eigen leger die een eigen stukje fryslan willen hebben dus dat valt nu ook wel weer mee.

En belgie.....Ach ja dat gaat toch ook prima met 2 talen in 1 land??
The Admirals......1995-2007
pi_43164529
oh oh wat een sneue pubers hier!
Allemaal van die rotlui die geen aandacht krijgen op een normale manier, zitten altijd alleen in de pauze's en het enigste leven is het fokforum! Toekomstige moordenaars types!

@Rodencity:

"ZE" denken dat er alleen maar nederland is en friesland, maar vergeten het KUT eiland flevoland en reserve belgie limburg
I Rule
  donderdag 2 november 2006 @ 10:30:17 #53
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_43164538
Het enige wat niet kut aan friesland is.....zijn mijn moeder en stiefvader die daar per ongeluk zijn gaan wonen.
Maar die lok ik wel weer naar het zalige Westen. Die friezen die allemaal op elkaar willen lijken, en het een compliment vinden om van iemand te zeggen dat ze zo 'gewoon' zijn (gebleven)....achterhaald ras.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_43164556
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:19 schreef RodenCity het volgende:

[..]

En daar zit je dus fout..... Er zijn in nederland 2 officieel en internationaal erkende talen; Het Fries en het Nederlands.

Verder vindt ik het zogenaamde bashen van een aantal mensen jegens de Friezen een beetje sneu.
Dit wordt hoogstwaarschijnlijk alleen maar gedaan uit jaloezie.

Wat hebben ze toch tegen friezen??
Laat iemand mij dat nu eens uitleggen, zonder gelijk te komen met fryslan moet afgestoken worden, ze zijn debiel enz enz.
Ja ze hebben een eigen taal, tradities, cultuur enz maar is dat nu gelijk een reden om ze te bashen??
Als dat wel zo is dan heb je nog veel meer provincies en hun inwoners te bashen, dus laten we daar dan maar niet aan beginnen.

En voor dat het gevraagt wordt..... Ja ik ben en Fries, en er trots op ook.
Als je in Roden woont ben je geen Fries Dan ben je een Drent
pi_43164559
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:29 schreef hbc het volgende:
oh oh wat een sneue pubers hier!
Allemaal van die rotlui die geen aandacht krijgen op een normale manier, zitten altijd alleen in de pauze's en het enigste leven is het fokforum! Toekomstige moordenaars types!

@Rodencity:

"ZE" denken dat er alleen maar nederland is en friesland, maar vergeten het KUT eiland flevoland en reserve belgie limburg
Dit vind ik altijd het allerleukste .

van die mensen die OP een internetforum lopen blaten dat op een internetforum blaten triest is .

Hoe dom kan je worden?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 2 november 2006 @ 10:33:55 #56
153506 Captain_Fabulous
pi_43164605
Blaten rules. Blaten met een fries accent, dat is pas zielig.
  donderdag 2 november 2006 @ 10:34:25 #57
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_43164615
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd het allerleukste .

van die mensen die OP een internetforum lopen blaten dat op een internetforum blaten triest is .

Hoe dom kan je worden?
..true true
Causaliteit....dat is 't.
pi_43164631
Wat ze toch hebben tegen Friezen? Ik zal het je proberen uit te leggen.

De provinciale organisatie van Friesland heeft vertalers in dienst, en dan niet één maar een stuk of vier, die alle, en dan ook alle stukken vertalen in het Fries of terug in het Nederlands. Alle communicaitie moet in twee talen. Alle bebouwde-kom bordjes moeten in twee talen. Wie gaat dat allemaal betalen? Wij, de Friezen die niet zoveel op hebben met de rijke cultuur en bestaande tradities.

Afúk is het Friese taalinstituut waar communicatietrutjes, die zo dom zijn geweest om Fries te studeren, de rest van hun dagen kunnen slijten. Deze instelling barst uit zijn voegen van alle rechts-nationalitstische Friezen die krampachtig, koste wat het kost de Friese cultuur hoog willen houden. Ze brengen een aantal keer per jaar wat boekjes in het Fries uit waar niemand op zit te wachten en die alleen door de harde kern, die voornamelijk bestaat uit krasse bejaarden, wordt gewaardeerd. Waarom dit zo is? Deze mensen kunnen gewoon geen Nederlands. In de randstad is (denk ik) veel ergernis over mensen die weigeren Nederlands te spreken. Wij hebben dat ook hier met de Friezen. Het zijn net Duitsers. Deze Afúk club wordt ook nog eens zwaar gesubsidieerd, want als het zou moeten concurreren dan was de hele handel allang opgedoekt.

Ook leuk, de commissaris wordt bedreigd omdat hij de Provinciale Staten niet in het Fries wil (of kan) voorzitten. Bedreigd?? Hoe gek wil je het hebben?

En dan nog die Doede Damsma waar ik in een ander topic al iets over gezegd heb.

Friesland is mooi, erg mooi, mooier dan de meeste Nederlandse provincies, maar die mensen. Vre-se-lijk. Wat een kut mentaliteit.
Old Blood and Guts
  donderdag 2 november 2006 @ 10:35:47 #59
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_43164638
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:31 schreef JohanTop het volgende:

[..]

Als je in Roden woont ben je geen Fries Dan ben je een Drent
Ik ben geboren en opgegroeid in Fryslan.
Ik doe alleen sinds een aantal jaren ontwikkelings werk buiten fryslan.

Zit nu in Drenthe ja, en werk in Groningen.
Maar heb ook ontwikkelings werk gedaan in Utrecht en Zuid Holland
pi_43164651
Mooi gezegd Patton .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 2 november 2006 @ 10:38:23 #61
153506 Captain_Fabulous
pi_43164680
quote:
Friesland is mooi, erg mooi, mooier dan de meeste Nederlandse provincies, maar die mensen. Vre-se-lijk. Wat een kut mentaliteit.
I bow my head for Patton. Nuf said.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 november 2006 @ 10:39:32 #62
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43164708
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:35 schreef Patton het volgende:
Wat ze toch hebben tegen Friezen? Ik zal het je proberen uit te leggen.

De provinciale organisatie van Friesland heeft vertalers in dienst, en dan niet één maar een stuk of vier, die alle, en dan ook alle stukken vertalen in het Fries of terug in het Nederlands. Alle communicaitie moet in twee talen. Alle bebouwde-kom bordjes moeten in twee talen. Wie gaat dat allemaal betalen? Wij, de Friezen die niet zoveel op hebben met de rijke cultuur en bestaande tradities.

Afúk is het Friese taalinstituut waar communicatietrutjes, die zo dom zijn geweest om Fries te studeren, de rest van hun dagen kunnen slijten. Deze instelling barst uit zijn voegen van alle rechts-nationalitstische Friezen die krampachtig, koste wat het kost de Friese cultuur hoog willen houden. Ze brengen een aantal keer per jaar wat boekjes in het Fries uit waar niemand op zit te wachten en die alleen door de harde kern, die voornamelijk bestaat uit krasse bejaarden, wordt gewaardeerd. Waarom dit zo is? Deze mensen kunnen gewoon geen Nederlands. In de randstad is (denk ik) veel ergernis over mensen die weigeren Nederlands te spreken. Wij hebben dat ook hier met de Friezen. Het zijn net Duitsers. Deze Afúk club wordt ook nog eens zwaar gesubsidieerd, want als het zou moeten concurreren dan was de hele handel allang opgedoekt.

Ook leuk, de commissaris wordt bedreigd omdat hij de Provinciale Staten niet in het Fries wil (of kan) voorzitten. Bedreigd?? Hoe gek wil je het hebben?

En dan nog die Doede Damsma waar ik in een ander topic al iets over gezegd heb.

Zouden ze stiekum fransozen zijn??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 2 november 2006 @ 10:42:15 #63
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_43164751
@Patton; Voor een groot gedeelte moet ik je gelijk geven, die 2 talen vind ik ook maar niks, doe het of in het fries of nederlands, maar alles in 2 talen in het provincie bestuur gebeuren gaat mij ook te ver.
De naam bordjes bij plaatsen heb ik weer geen moeite mee, wordt betaald door het rijk, dus niet alleen door de friezen hoor.
Het Fries spreken geld voor veel mensen als een vorm van trots, zelfde als dat een hagenees of een amsterdammer in zijn eigen dialect spreekt.
Verschil alleen met het fries is is dat het een taal is geen dialect, dus valt gelijk iedereen er over.
pi_43164784
IMAO !

@Patton : Alleen is het erg leeg daar

Waarom denk je dat Friesen naar het westen van NL komen ? Worden gek van hun eigen mensen of er is geen werk
  Forum Admin donderdag 2 november 2006 @ 10:45:01 #65
58651 crew  murp
murp
pi_43164909
Daar heb je het dus mis. Als Fries een taal is, dan is Twents, Gronings en Limburgs dat ook. Bullshit dus.

Gewoon niet te geloven dat het Fries de status "taal" heeft. Waarom is dat überhaupt wenselijk? Friesland is toch gewoon Nederland, het zat notabene bij de Zeven Provinciën, kan je daar dan niet trots op zijn? Als je het zo bekijkt dan zouden Brabanders en Limburgers moeten gaan zeiken over een eigen taal. Volgens mij lag de gehele Tweede Kamer te slapen toen Fries de kwalificatie "taal" kreeg.
Old Blood and Guts
  donderdag 2 november 2006 @ 10:59:10 #67
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_43165073
Heeft de tweede kamer weinig mee te doen gehad, is een europees besluit geweest.
Dus als er iemand heeft zitten slapen zijn het die lui geweest.

Twents, limburgs en gronings zijn en blijven nog steeds dialecten.
pi_43165283
Okee, dan mag jij mij haarfijn gaan uitleggen wat het verschil is tussen "taal" en "dialect". Want ik kan met deze twee termen geen onderscheid maken tussen Fries en, pak 'm beet, Drents. En wat dacht je dan van Stellingwerfs en Bildts, dat zjin dan weer Friese dialecten? Naar mijn mening gaat het alleen om de kwalificatie, zodat ze er subsidie in kunnen pompen.

Stelletje idioten.
Old Blood and Guts
  donderdag 2 november 2006 @ 11:16:49 #69
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_43165439
Friesland
Je vraaaagt erom
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 2 november 2006 @ 11:19:45 #70
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_43165522
quote:
Op donderdag 2 november 2006 09:28 schreef ijsmeis het volgende:
Is dat de vrouwelijke Jannes?
De friese jannes
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 november 2006 @ 11:58:23 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43166487
Wel typisch dat de TS zich nooit meer in een topic over frienland toont..
Zo ook dit topic...
Relnicht??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 november 2006 @ 12:05:06 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43166683
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:35 schreef Patton het volgende:
Zeker een mooie provincie.

Iedereen klaagt hier over friezen en de proincie Fryslân. Waarom eigenlijk. Is het in de eigen regio zoveel beter dan in Fryslân? Ik denk het niet. Veel van de mensen die klagen over Fryslân baseren hun mening op wat ze gelezen of gehoord hebben van anderen. Het is hier in het noorden veel minder druk en minder stressvol dan in het westen. Hier kun je binnen 10 minuten buiten de stad zijn en midden tussen de weilanden staan en genieten van het uitzicht, waarbij je niet of nauwelijks gestoord wordt door andere mensen.

En over de mentaliteit gesproken. Ik ben het totaal niet eens met je mening die bovendien niet onderbouwd is. in fryslân is ja ook echt ja, in plaats van ja, maar... Het eerste contact krijgen is misschien wat lastig, maar als je eenmaal contact hebt dan is het ook vaak hartelijk. Mensen in het noorden van het land zijn vaak nog gastvrijer dan de mensen in Limburg en Noord-Brabant is gebleken uit onderzoek.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 november 2006 @ 12:13:59 #73
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_43166893
Het enige wat echt sucked aan friesland is dat de mensen fries praten...Niet iedereen, maar je hebt van die figuren die altijd fries praten, ook als je nederlands tegen je praat!!!!

De gemeente waar ik vroeger woonde...moest je naar het fucking gemeentehuis deden ze of was alles in het fries... Ik wil als ik nederlands praat ook antwoord in het nederlands!!!
Stop!......Heerschertime!
PSN id: DeToXiC
  donderdag 2 november 2006 @ 12:15:18 #74
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43167920
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
-knip-
Gozer, ik ben er niet trots op maar ik woon al een jaar of twintig in Friesland. Ik kan je dus uit de eerste hand vertellen hoe het hier zit met de door jou geprezen mentaliteit.

Friezen zijn argwanend, kortzichtig, star, nors en bevooroordeeld. De uitzonderingen daargelaten. Als je niet uit Friesland komt en je gaat wonen in een dorpje als bijvoorbeeld St. Annaparochie, wordt je de eerste twee jaar met de nek aangekeken. Zo'n stadjer of Hollander kan toch niks wezen....

Als je geen Fries spreekt wordt je niet in de gemeenschap opgenomen, maar er wordt wel van je verwacht dat je je inzet voor het dorp. Hoezo dubbel? En als je niet zo gediend bent van dit gemeenschapsleven, vergeet het dan helemaal maar. Je loopt door de straat en je ziet de bijstandsmoeders gluren door de gordijnen, die ze snel dichttrekken als je er voorlangs loopt. Er wordt achter je rug om negatief over je gesproken, terwijl aan de buitenkant iedereen loopt te lachen en blij loopt te doen.

Ik ben ervan bewust dat dit soort culturen ook heersen in andere delen van het platteland in Nederland, maar je wordt er hier in Friesland naar mijn mening te vaak mee geconfronteerd.
Old Blood and Guts
  donderdag 2 november 2006 @ 13:05:41 #76
64746 SethGecko
You Would Know...
pi_43168164
quote:
...Doede Damsma

Man, die namen...Doede..Lolke....Wopke....Rintje...
Opinions are like assholes: everyone has one and they all stink
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 november 2006 @ 13:07:26 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43168218
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:56 schreef Patton het volgende:

-knip-
ik kom uit een dorp in fryslân waar het heel anders is. Daar worden mensen die er komen wonen hartelijk in de gemeenschap opgenomen, zeker als ze zich in het verenigingsleven in gaan mengen.

Dat roddelen gebeurt overal, maar daar moet je je niet druk om maken. Het hangt er wel echt vanaf in welk dorp je woont. Sommige dorpen is het heel erg en in andere iets minder, maar dat heb je echt overal.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43168297
quote:
Op donderdag 2 november 2006 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
Friesland moet af worden gestoken, met hun kuttaaltje en hun kutgebruiken.
Friesland
Friesland
=edit=

[ Bericht 9% gewijzigd door Janetje op 02-11-2006 13:18:43 ]
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_43168609
quote:
Op donderdag 2 november 2006 09:27 schreef Hans_Gielus het volgende:
Bij ieder topic dat ik open, wordt Fryslan er met de haren bij gesleept. Dan heb ik het topic bijvoorbeeld over politiek, maar dan gaat iedereen zeggen dat Fryslan van Nederland afgezonderd moet worden! Hoewel ik het hier wel mee eens ben, moet men wel on topic blijven! Of als ik een topic over dikke hoeren maak, gaat het ook altijd weer over hoe kut Fryslan wel niet is! Ik vind dat Jannetje hier harder tegen op moet treden! Niet het sluiten van mijn topics, maar door het topic op te schonen! Ik besteed veel tijd aan mijn topics, dus ik wil er wel respect voor krijgen!

Jannetje moet bannetjes gaan geven, maar niet aan mij!
Ik schoon je topics op tegen de tijd dat je m'n naam eens leert spellen, drollie.
En als het een goed topic is, als het een slecht topic over dikke hoeren is gaat 'ie dicht.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  donderdag 2 november 2006 @ 13:31:08 #80
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_43168995
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik kom uit een dorp in fryslân waar het heel anders is. Daar worden mensen die er komen wonen hartelijk in de gemeenschap opgenomen, zeker als ze zich in het verenigingsleven in gaan mengen.

Dat roddelen gebeurt overal, maar daar moet je je niet druk om maken. Het hangt er wel echt vanaf in welk dorp je woont. Sommige dorpen is het heel erg en in andere iets minder, maar dat heb je echt overal.
Ik heb ook in zo'n klein watersportdorp gewoont, het had er misschien wel mee te maken dat er veel toeristen kwamen of zo... Maar als er nieuwe mensen komen wonen kan het ook gewoon aan hun mentaliteit liggen!
pi_43169590
Laat die gasten toch lekker hun eigen landje hebben gewoon afzonderen klaar en doe meteen limburg er ook maar bij stelletje reserve belgen.:r
Ik zwaai naar dieren.
pi_43172915
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:05 schreef SethGecko het volgende:

[..]

Man, die namen...Doede..Lolke....Wopke....Rintje...
Zijn de echte oer Hollandse namen dan wel zo hip? Jan, Klaas, Kees, Jaap, Henk... Ik vind Popke of Doede veel vrolijker dan Klaas
pi_43173233
Ik vind Friese meisjesnamen zooo vreselijk.
Das nou Harmke, Pietsje, Jansje, Klaske
Ach ja.. Ik kan ook wel in mn dialext gaan lulllen en het tot een taal uitroepen.
(dialect = westerkwartiers)
Combinatie van Fries, Gronings en wat Drents Maar dat spreek ik alleen met vrienden onderelkaar. Als ik verder op school zit, thuis ben, of ja met anderen spreek (geen vrienden), dan spreek ik Nederlands.

Hé Ronald, hest Klaas zien? Ik niet, er zol wel weer in Frieslan weez'n . hele werkwoorden worden afgekort enzo
En bij voltooid deelwoord hebben wij geen 'ge'.
Maar dat is tenminste te begrijpen, Fries ook wel voor mij, omdat ik er dichtbij woon, maar spreken? echt niet , en voor mensen uit de Randstad is Friesland gewoon een drama. Geen opname binnen de dorpsgemeenschap, geen spul kunnen kopen in het plaatselijke winkeltje, omdat die verkoper alleen Fries spreekt enz

[ Bericht 47% gewijzigd door JohanTop op 02-11-2006 15:42:49 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 16:52:46 #84
153506 Captain_Fabulous
pi_43175688
friezen zijn pas tevreden als ze net als hun buurman een Astra hebben, absoluut geen ruimte voor individualiteit.
Als ik in Hilversum samen met iemand onder een luifel voor de regen schuil, en als geintje zeg: 'Dat doet me denken aan mijn vorige leven toen ik een vis was' zegt mijn schuilgenoot
'goh wat knap van u dat u zich dat herinnert' (en ik geloof dat hij serieus was ook nog). Als mijn moeder in friesland hetzelfde zou doen, wordt ze gelijk opgesloten in hhet dolhuis door koddebeier Wupke.
Nou waar wil je liever wonen als je af en toe buiten het hokje wil denken?
pi_43176102
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:37 schreef JohanTop het volgende:
Maar dat is tenminste te begrijpen, Fries ook wel voor mij, omdat ik er dichtbij woon, maar spreken? echt niet , en voor mensen uit de Randstad is Friesland gewoon een drama. Geen opname binnen de dorpsgemeenschap, geen spul kunnen kopen in het plaatselijke winkeltje, omdat die verkoper alleen Fries spreekt enz
Dat is nou juist het probleem. Veel mensen kunnen het niet verstaan en vinden het daarom maar dom. "Wat een boer niet kent, vreet hij niet" zegt men wel eens. Misschien willen de Fryslân bashers niet met boeren vergeleken worden, maar in dit geval komt dit spreekwoord goed tot zijn recht
  donderdag 2 november 2006 @ 17:18:54 #86
153506 Captain_Fabulous
pi_43176576
quote:
Misschien willen de Fryslân bashers niet met boeren vergeleken worden
Ja, eh, hallo, wakker worden, we vinden die friezen juist een stelletje onverstaanbare boeren, dus logisch dat we niet door een fries boer genoemd willen worden, agrarisch tuig dat je bent
  donderdag 2 november 2006 @ 17:45:42 #87
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_43177439
heb je wel eens een limbo of een drenth of groninger horen praten? Nou ja, praten...
pi_43178594
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
friezen zijn pas tevreden als ze net als hun buurman een Astra hebben, absoluut geen ruimte voor individualiteit.
Als ik in Hilversum samen met iemand onder een luifel voor de regen schuil, en als geintje zeg: 'Dat doet me denken aan mijn vorige leven toen ik een vis was' zegt mijn schuilgenoot
'goh wat knap van u dat u zich dat herinnert' (en ik geloof dat hij serieus was ook nog). Als mijn moeder in friesland hetzelfde zou doen, wordt ze gelijk opgesloten in hhet dolhuis door koddebeier Wupke.
Nou waar wil je liever wonen als je af en toe buiten het hokje wil denken?
Dat heeft niks met individualiteit te maken.
Dat is puur nuchterheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg zeg maar.
Heerst hier in Groningen ook. Wij zullen dan ook nooit zo overdreven boos reageren als mensen uit het zuiden.
Misschien zijn Groningers zelfs wel de nuchterste mensen op aarde
pi_43178684
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:45 schreef DeToXiC het volgende:
heb je wel eens een limbo of een drenth of groninger horen praten? Nou ja, praten...
Hangt er vanaf waar je zit in Groningen hè.
Ja als je naar Winschoten, één van de pekela's of Ter Apel gaat, dan kan ik me voorstellen dat je niemand verstaat. Maar in de stad, en tot de grens met Friesland . (niet te noorden van Groningen, zijn de mensen best ghoed te verstaan.

Ga je naar het oosten, allemaal gaar aso volk.. LLonsdaledragers (nog steeds :| ). En ten noorden zit je in niemandsland kilometers van een snelweg af
pi_43178707
Fryslân boppe!!!
pi_43179005
en de jongens hebben soms meidennamen , zoadat ze op school in de randstad stoer kunnen vertellen dat ze anne hebbgen gepakt hebben in het weekend.

het zijn gewoon latente homo's
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_43179199
Ik woon ook in Friesland, en ben er niet trots op.
Het enige positieve aan Friesland is suikerbrood.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_43179331
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:43 schreef Skazminko het volgende:
Het enige positieve aan Friesland is suikerbrood.
En mijn vriendin
pi_43179700
Ieder land heeft wel zijn "Fryslan".

Ik als Brabantse, ben hardstikke trots op Friesland!
2 feitjes:
-Het Nederlandse koningshuis kost de belastingbetaler ¤ 102 miljoen per jaar.
-Het Nederlandse koningshuis is de duurste van Europa.
pi_43179925
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:59 schreef MariekskeBaby het volgende:
Ieder land heeft wel zijn "Fryslan".

Ik als Brabantse, ben hardstikke trots op Friesland!
En zo hoort het!
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:06:23 #96
153506 Captain_Fabulous
pi_43196711
Nee, trots zijn op een afgelegen en achtergebleven gebied is juist een teken dat je hogere hersenfuncties langzaam aan het afsterven zijn, en dat je het helaas niet merkt. Ik geloof dat de biologen dit adaptatie noemen, het aanpassen om niet op te vallen cq mee kunnen doen in een andere omgeving.

Maar goed, je kan nog schrijven, dus d'r moeten nog wat meer hersencellen dood voor je echt fries zal overkomen.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:09:38 #97
151834 Hans_Gielus
Friesche Vlag!
pi_43196763
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nee, trots zijn op een afgelegen en achtergebleven gebied is juist een teken dat je hogere hersenfuncties langzaam aan het afsterven zijn, en dat je het helaas niet merkt. Ik geloof dat de biologen dit adaptatie noemen, het aanpassen om niet op te vallen cq mee kunnen doen in een andere omgeving.

Maar goed, je kan nog schrijven, dus d'r moeten nog wat meer hersencellen dood voor je echt fries zal overkomen.
Ga jij maar lekker in die smog gevulde oorden wonen! Dan woon ik lekker in het Fryske land.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:40:28 #98
153506 Captain_Fabulous
pi_43197266
Ik blijf graag uit friesland weg, dat leek me nou toch wel duidelijk
D'r lopen in Hilversum soms hockey accenten rond waar ik ook wat onpasselijk van wordt, maar liever dat dan dat noordelijke geknau.

pi_43197303
Het enige probleem met Friezen is dat ik er echt geen woord van versta. Ga er ieder jaar 'n weekend heen, maar ik zou net zo goed naar het buitenland kunnen gaan, daar versta ik meer mensen
pi_43197341
quote:
Op donderdag 2 november 2006 09:52 schreef Patton het volgende:
Mensen die "Fryslân for life" (nog net niet met een 4) in hun sig hebben staan verdienen deze behandeling. Je hebt zeker ook van die Frisian Outlaw bombers of niet.

[afbeelding]

Achterlijke kutboeren. En als iemand hier recht heeft van spreken, dan ben ik het want ik woon al veeel te lang in Friesland (en het is Friesland, ja? Geen Fryslân).
Die zie ik wel eens lopen ja, als ik in Friesland ben... echt te erg... Zielige gasten
Work hard, play harder!
Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')