Ik heb selokeen voor mijn te hoge bloeddruk, en slik deze dus elke dag, maar ik heb er geen migraine minder om.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:44 schreef tonja het volgende:
Naproxen kan wel, maar dan echt alleen in uiterste uitzonderingen. Je moet er absoluut geen gewoonte van maken. Maar als je echt ergens moet zijn. Dan kan je het wel doen.
Als dagelijks profilactycum (voorbehoedend middel) worden meestal betablokkers zoals propranolol of selokeen voorgeschreven.

Ik werk nu bijna een jaar bij mijn huidige werkgever en heb me in totaal drie keer ziekgemeld vanwege migraine. Verder ben ik nooit ziek. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:45 schreef Janetje het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met werk?
Weet je werkgever ervan? Neem je spontaan vrij als je het voelt opkomen?

Het werkt ook niet bij iedereen, mijzelf incluis.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:13 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik heb selokeen voor mijn te hoge bloeddruk, en slik deze dus elke dag, maar ik heb er geen migraine minder om.

Raar dat het snachts begint he? Bij mij ook vaak de laatste jaren, ik snap er niks van, geen trigger, je ligt gewoon te slapen en je wordt wakker en ziet niks meerquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:32 schreef MaLo het volgende:
Ik werk nu bijna een jaar bij mijn huidige werkgever en heb me in totaal drie keer ziekgemeld vanwege migraine. Verder ben ik nooit ziek. Het is niet anders.
Als het tijdens mijn werk op komt, werk ik gewoon door (zij het in een traaaaag tempo). Meestal trek ik het dan nog net tot 5 uur en duik ik thuis meteen mijn bed in. Als ik het krijg op mijn werk, zet het meestal nooit helemaal door. Maar zodra ik in de auto naar huis zit (ik rijd altijd met mijn vriend mee) barst het dan in alle hevigheid los en ga ik kapot.
Eén keer ben ik om 15:30 naar huis gegaan, nadat ik de hele plee ondergekotst had.
Het begint bij mij meestal 's nachts en in zo'n geval meld ik me gewoon ziek. Ze tonen zich wel begripvol op mijn werk. Ik zit met allemaal bikkels die nooit ziek zijn, maar gelukkig word ik er niet op aangekeken dat ik (in totaal dus 3 keer) afwezig ben geweest vanwege migraine.

De laatste keer dat ik het had, was in mijn slaap.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Raar dat het snachts begint he? Bij mij ook vaak de laatste jaren, ik snap er niks van, geen trigger, je ligt gewoon te slapen en je wordt wakker en ziet niks meer

dat had ik vroeger heel vaak... dat is best vervelend wakker wordenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Raar dat het snachts begint he? Bij mij ook vaak de laatste jaren, ik snap er niks van, geen trigger, je ligt gewoon te slapen en je wordt wakker en ziet niks meer

Ja, met en zonder aanwijsbare triggers idd.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:25 schreef Five_Horizons het volgende:
De laatste keer dat ik het had, was in mijn slaap.Tenminste, ik werd wakker met de gebruikelijke na-verschijnselen. (hersens los in hoofd-gevoel enzo), maar dus geen hoofdpijn (meer). Ik ga er dus vanuit dat het daadwerkelijk een aanval was, maar daarvan heb ik niets gemerkt....
(het wisselt telkens van tiijdstip overigens.... ik heb het inmiddels op elk moment van de dag wel gehad, volgens mij)

't is ook een onstekingsremmer. niet speciaal voor migraine maar onstekingsremmers worden welquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:32 schreef Qwea het volgende:
voor de misselijkheid heb ik domperidon zetpillen gekregen. Die helpen altijd wel goed. Alleen ben ik niet zo van de zetpillen.
Voor de koppijn diclofenac 100mg zetpil.
Die laatste heb ik nog nooooooooit gehad voor migarineWel voor mn knie waarvan de gewrichten een een beetje stuk zijn

quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:58 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja, met en zonder aanwijsbare triggers idd.
Wel elk jaar steevast ná het zwarte piet spelenEcht idioot was dat
Met afsmincken begon het dan.
Wat een heeeeerlijk herkenbaar topic, al HAAT ik die KUTmigraine.

Idemquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben overigens blij dat ik niet hoef over te geven. Dat háát ik. Ook al weet ik bijvoorbeeld dat ik me beter voel als ik dat doen, dan nog weiger ik dat.

quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
IdemAl 22 jaar niet gedaan en dat wil graag zo houden
quote:Wat 's nachts betreft: volgens het boek is het heel normaal dat het 's nachts begint

Ik heb iets over het zere hoofd gezien denk ik, maar over welk boek hebben jullie het?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:47 schreef ElisaB het volgende:
IdemAl 22 jaar niet gedaan en dat wil graag zo houden
Wat 's nachts betreft: volgens het boek is het heel normaal dat het 's nachts begint

Migrainequote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb iets over het zere hoofd gezien denk ik, maar over welk boek hebben jullie het?

Mijn boek; gekocht uit interesse. Taaie kost, maar als je helemaal aan het eind bent, heb je toch een hoop geleerd over het malle fenomeen 'Migraine'. Ik heb het hier te leen aangeboden en F_H was de eerste (en enige) die het wilde lezenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:55 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb iets over het zere hoofd gezien denk ik, maar over welk boek hebben jullie het?

De eerste editie is al een tijdje geleden uitgebracht (heul tijdje geleden), maar het wordt regelmatig bijgewerkt (heb ik begrepen).quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:28 schreef Bluezz het volgende:
Ja ik las het ElisaSpuitje
Oliver Sacks, is het al oud?

Heb je het al uit? Zo ja, zou ik het dan ook mogen lenen? Ik zag iets van Liesje dat ze het een rondje door Nederland wilde laten maken...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
Dat is wel erg, ja. Te weten dat je dat dan krijgt. (misschien de zwarte kleur op je wangen, die je dan in je ooghoeken ziet? Ik weet het niet...)
Ik heb dat boek te leen gekregen van ElisaB over migraine. Die plaatjes daarin zijn zo herkenbaar. Eng gewoon. Net als die plaatjes in dat andere topic. Ik werd er gewoon niet lekker van.
Ik ben overigens blij dat ik niet hoef over te geven. Dat háát ik. Ook al weet ik bijvoorbeeld dat ik me beter voel als ik dat doen, dan nog weiger ik dat.

Huh?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je het al uit? Zo ja, zou ik het dan ook mogen lenen? Ik zag iets van Liesje dat ze het een rondje door Nederland wilde laten maken...

quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:41 schreef Sjeen het volgende:
Ik zag iets van Liesje dat ze het een rondje door Nederland wilde laten maken...

Ik neem het voor je mee.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je het al uit? Zo ja, zou ik het dan ook mogen lenen? Ik zag iets van Liesje dat ze het een rondje door Nederland wilde laten maken...

Ze weten volgens mij nog steeds niet precies wat de oorzaak is van migraine.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:36 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Ik heb het ook, en ook bovenmijn linkeroog, met uitstralingen naar de hele linkerkant van mijn gezicht.
Kan hier online weinig over vinden w.b. de oorzaak.
Tevens TVP.

Bij mijn ergste aanval kwam ik niet meer uit mijn woordenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:25 schreef Qwea het volgende:
overigens,wat ik nog NOOIT heb gehad, is dat mn tong begon te tintelen en ik niet normaal meer wat kon uitbrengen, ik geen controle meer had over mn speeksel en dus half kwijlde, mn lippen ook begonnnen te tintelen eves mn vingers
Daar schrok ik wel heel erg van moet ik zeggen

Stress, als in je druk maken ergens voor idd, maar ook lich inspanning. Een paar keer duiken met zwemmen en ik kan er op wachtenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:38 schreef Ole het volgende:
Ze weten volgens mij nog steeds niet precies wat de oorzaak is van migraine.
Wat ik hier wel vaker lees, is dat stress een factor is, en dan niet alleen 'middenin'de stress periode, maar ook als de stress net voorbij is. (vakantie, na het werk etc)

Soms wel ja. Jezelf overgeven aan de aanval wil wel eens werken, dat je het idee hebt van 'laat maar komen' en gelaten gaat liggen, dat wil nog wel eens positief werken. Hoewel ik ook heb gemerkt dat je echt verzetten tegen een aanval ook kan helpen...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:11 schreef Ole het volgende:
O, en hoe meer ik me verzet, des te erger de aanval. Herkenbaar?

Zie hier de verklaring van mijn aanval..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:38 schreef Ole het volgende:
[..]
Ze weten volgens mij nog steeds niet precies wat de oorzaak is van migraine.
Wat ik hier wel vaker lees, is dat stress een factor is, en dan niet alleen 'middenin'de stress periode, maar ook als de stress net voorbij is. (vakantie, na het werk etc)

Wat is er mis met Naproxen? Ik gebruik het zo'n 2 keer per maand en ben er wel tevreden mee.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:44 schreef tonja het volgende:
Naproxen kan wel, maar dan echt alleen in uiterste uitzonderingen. Je moet er absoluut geen gewoonte van maken. Maar als je echt ergens moet zijn. Dan kan je het wel doen.

Ja ja ja jaquote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:11 schreef Ole het volgende:

Herkenbaar. TOen ik nog een stuk jonger was moest ik af en toe huilen van de pijn en dan werd het ook altijd een stuk erger.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:11 schreef Ole het volgende:

*nu wel misselijk wordt..... daar moet ik echt niet aan denken, op dat moment....quote:Op zondag 14 januari 2007 00:46 schreef Isegrim het volgende:
Bij mij wil het nog wel eens 'helpen' om mijn oog diep in mijn oogkas te drukken en erop te blijven duwen met mijn vinger.

Knijpen in neusbrug of oorlellen, dat wil ik nog wel. Maar op mijn oog duwenquote:Op zondag 14 januari 2007 00:46 schreef Isegrim het volgende:
Bij mij wil het nog wel eens 'helpen' om mijn oog diep in mijn oogkas te drukken en erop te blijven duwen met mijn vinger.

Als dat helpt bij jou, dan denk ik dat jij niet te maken hebt met Migraine. Maar gewoon hoofdpijn.quote:Op zondag 14 januari 2007 00:49 schreef ElisaB het volgende:
Ik ga mee met Bloes: proberen zo veel als mogelijk te ontspannen en ze weinig mogelijk te denken

Zal jij weten wat ik hebquote:Op zondag 14 januari 2007 00:57 schreef SKETSj het volgende:
Als dat helpt bij jou, dan denk ik dat jij niet te maken hebt met Migraine. Maar gewoon hoofdpijn.
Althans, de migraine aanvallen zoals ik die ken gaan niet weg met ontspanning. No way jose. Was't maar waar.
(en ik overdrijf niet)

quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |