abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 19:46:35 #51
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43181661
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:44 schreef Qwea het volgende:
[afbeelding]
die had ik altijd

[afbeelding]
en rechts de neusspray (ook al gehad)
de bovenste heb ik van GSK
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_43182519
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:45 schreef rameijer het volgende:
Maxalt werkt trouwens goed voor mij, een licht middel met weinig bijwerkingen.
Ik gebruik ook Maxalt, werkt erg goed;
De stopweek van de pil is bij mij een trigger, die sla ik nu over. Nu is de echte grote aanval te voorkomen door bij de beginnende migraine Mxalt in te nemen.
  donderdag 2 november 2006 @ 23:18:34 #53
84328 Lllaura
painting pictures
pi_43190828
Ik heb ook migraine. Vooral in het weekend, als ik relaxed ben en lekker heb uitgeslapen.

Bij mij begint het links in m'n nek, daar waar m'n nekspier m'n schedel ingaat, zeg maar. Dan gaan m'n linkerneusgat dichtzitten en wordt m'n gezichtsveld minder. Als ik dan niet snel Imigran neusspray neem, heb ik een paar uur later het gevoel alsof er een kaboutertje met een slijptol de achterkant van m'n oog aan het bewerken is.

Imigran werkt goed, vooral als ik er even bij ga liggen. Zoda ik het over is word ik wakker en voel ik me weer helemaal top (op een wat wazig gevoel na).
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  maandag 6 november 2006 @ 15:00:30 #54
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_43291716
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:18 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb ook migraine. Vooral in het weekend, als ik relaxed ben en lekker heb uitgeslapen.

Bij mij begint het links in m'n nek, daar waar m'n nekspier m'n schedel ingaat, zeg maar. Dan gaan m'n linkerneusgat dichtzitten en wordt m'n gezichtsveld minder. Als ik dan niet snel Imigran neusspray neem, heb ik een paar uur later het gevoel alsof er een kaboutertje met een slijptol de achterkant van m'n oog aan het bewerken is.
[DirkJanmodus]
Die klotekabouters ook altijd!
[/DirkJanmodus]
quote:
Imigran werkt goed, vooral als ik er even bij ga liggen. Zoda ik het over is word ik wakker en voel ik me weer helemaal top (op een wat wazig gevoel na).
Dit herken ik ook allemaal. Na hoeveel tijd is het dan over?

Wat ik alleen raar vind is dat bijna iedereen in dit topic klaagt over problemen met het gezichtsveld. Mijn migraine gaat nooit gepaard met aura's of gezichtsveldstoornissen.
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  maandag 6 november 2006 @ 17:31:45 #55
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_43296301
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:00 schreef Dutchman77 het volgende:

Wat ik alleen raar vind is dat bijna iedereen in dit topic klaagt over problemen met het gezichtsveld. Mijn migraine gaat nooit gepaard met aura's of gezichtsveldstoornissen.
Wees blij
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 6 november 2006 @ 18:13:21 #56
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_43297518
quote:

[..]

[DirkJanmodus]
[/DirkJanmodus]
[..]

Ik heb zelfs nog vreemdere aura,'s, ook het niet kunnen zien aan 1 kant, meestal rechts, maar ook een verlamd gevoel, met dubbele tong praten, alsof ik dronken ben, woorden verkeerd uitspreken, bijv: karbonade, maar ik zeg dan barkonade, gaat geheel onbewust, maar ik weet dan wel, oh ik krijg migraine.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  maandag 6 november 2006 @ 18:14:41 #57
139677 Curiosity
pi_43297558
En ik heb ook wel eens een aura die niet gevolgd wordt door migraine, dat is nog gekker.
pi_43298009
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:14 schreef Curiosity het volgende:
En ik heb ook wel eens een aura die niet gevolgd wordt door migraine, dat is nog gekker.
Ook al eens gehad ja. Dat geeft wel een waanzinnig gevoel moet ik zeggen, dan stel je je in op een koleredag en dan valt het mee .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 6 november 2006 @ 19:26:57 #59
84328 Lllaura
painting pictures
pi_43300418
quote:

[..]

[DirkJanmodus]
[/DirkJanmodus]
[..]

Als ik even ga liggen, binnen een uurtje denk ik. Ik let eigenlijk nooit meer zo op de tijd als ik migraine heb. Als ik Imigran neem en ik blijf wakker, duurt het wel wat langer. En soms gaat het dan helemaal niet over.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_43305383
ik heb d'r ook last van. Het komt echt onverwachts, zo vervelend. Ben je aan het lezen, merk je dat je ogen moe worden, en ik krijg dan ook nog eens een witte waas over mijn zicht heen. Lekkere ramp als je naar huis moet fietsen, wat vaak genoeg gebeurd is, ik zag dus niks.

Wat bij mij helpt, is gewoon slapen. En zoeen migraine stick is lekker verkoelend, dus die ligt standaart naast m'n bed.
Het gekke is, naja misschien niet heel gek, dat ik na een zware hersenschudding er last van heb gekregen.

Nu draag ik ook wel een bril enzo, voor achter de pc, moet zeggen, mn ogen krijgen wel lekker rust.
Dus, ik weet niet of TS daar al aan heeft gedacht!
Daar ga ik.
Hop hop hop op mijn buffel.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:10:59 #61
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_43994671
Heeft iemand trouwens ervaring met een van de andere triptanen?

Imigran® (sumatriptan)
Maxalt® (rizatriptan)
Naramig® (naratriptan)
Zomig® (zomitriptan)
Almogran® (almotriptan)
Relpax® (eletriptan)
Fromirex® (frovatriptan) vanaf 5 april 2004 verkrijgbaar
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  woensdag 29 november 2006 @ 16:27:18 #62
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_43995257
ik heb n aantal jaren geleden ook last gekregen van migraine, dit werd steeds vaker en t kwam op steeds wisselende tijden. ik kreeg eerst imigran oraal, vervolgens imigran6 (injectie) die hielpen goed en snel, je moet wel echt gaan zitten want ik voelde t echt door mn lichaam gaan, tintelingen, gevoel van flauwvallen, warm, maar binnen een half uur ... was t voor 90% verdwenen. Maar op n gegeven moment hielp die injectie soms wel en soms niet, wat bleek...ik had 2 vormen hoofdpijn EN migraine (later bleek door diane35 gebruik(na 10jaar)) EN clusterhoofdpijn.(suicide headache)
De migraine is gestopt toen ik stopte met diane. De clusterhoofdpijn heb ik nog steeds, maar ik slik preventief isoptin 160SR, en dat gaat goed...behalve vandaag....(maandag mn tablet vergeten )
Clusterhoofdpijn is bij vrouwen zeldzaam en helemaal de chronische vorm die ik dus heb...
www.hoofdpijnpatienten.nl is een site speciaal voor mensen als ons, als je lid wordt, steun je de onderzoeken die nog steeds te weinig gedaan worden en bovendien krijg je een mooi dik boek waar alle vormen van hoofdpijn in beschreven staan.
pi_44012853
Bij mij is m'n migraine begonnen nadat ik met een brommerongeluk keihard met m'n kop op de grond terecht ben gekomen. Gelukkig had ik een helm op. Die helm was overigens gebarsten door de klap, zo hard raakte ik de grond. Ik heb mazzel gehad!

Enfin..., de migraine. Het begint bij mij met een stijf gevoel in m'n nek die uitstraalt naar m'n kaak. Daarna ruik ik de geur van een pasgepelde sinasappel (yuk, ik vind sinasappels smerig!!)
Als ik dat voel/ruik dan begin ik met het innemen van een Maxalt smelttablet. Vroeger was dat meestal voldoende om de aanval over te laten waaien maar tegenwoordig zwakt het de migraineaanval meestal alleen even af, om dan een uurtje later in volle hevigheid terug te komen. Als dat idd aan de orde is dan neem ik na dat uurtje 'n tablet Naramig in. Meestal helpt dat wel.
Tijdens een aanval ga ik meestal slapen. Het moet liefst zo stil en donker mogelijk zijn. Dat slapen lukt doorgaans gelukkig goed omdat ik duf word van de medicatie. Dat duffe gevoel (wattenkop) heb ik de volgende dag ook nog.

Ik heb naast de zo-nodig medicatie (Maxalt, Naramig en Buccastem M) al een poosje 1x daags een tablet "Sandomigran". Ik heb nu lang zo vaak niet meer migraine.

Anderhalf jaar geleden heb ik tijdens een weekendje uit in Blackpool (Engeland) zo'n mega aanval gehad dat ik eigenlijk zo'n beetje een dag "kwijt was". Ik was zo misselijk dat ik niks in kon nemen. De arts die toen kwam schreef "Buccastem" voor. Da's een middel tegen de misselijkheid wat alleen in Engeland te koop is. Het zijn kleine tabletjes ter grootte van een zoetje. Je stopt er eentje tussen je bovenlip en tandvlees. Hij smelt daar langzaam weg en binnen no-time ben je je misselijkheid kwijt en kun je je migraine medicatie innemen. Geweldig spul!! Ik zorg en nu voor dat we het altijd in huis hebben. Zijn we in Engeland dan haal ik een doosje bij "Boots".

Info over Buccastem M: http://www.netdoctor.co.uk/medicines/100004672.html

Hebben jullie vaak dat de migraine weer terugkomt nadat het onderdrukt is geweest met medicatie?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mirre op 30-11-2006 02:17:12 ]
pi_44014346
quote:
Op donderdag 30 november 2006 02:06 schreef Mirre het volgende:

Hebben jullie vaak dat de migraine weer terugkomt nadat het onderdrukt is geweest met medicatie?
Nee, het blijft weg, voor een tijdje in elk geval.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_44014983
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:14 schreef Curiosity het volgende:
De keren dat ik migraine had gehad had ik juist vooral heftige aura-verschijnselen en qua pijn voelde ik vrij weinig er na. Misschien iets minder gebruikelijk, maar komt volgens mij wel vaker voor.
pi_44019762
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:13 schreef Curiosity het volgende:

Ik heb zelfs nog vreemdere aura,'s, ook het niet kunnen zien aan 1 kant, meestal rechts, maar ook een verlamd gevoel, met dubbele tong praten, alsof ik dronken ben, woorden verkeerd uitspreken, bijv: karbonade, maar ik zeg dan barkonade, gaat geheel onbewust, maar ik weet dan wel, oh ik krijg migraine.
Heb ik ook allemaal. En ook aura's met niet zo heel veel hoofdpijn erna (of goed te bestrijden met ibu of iets anders) Het lijkt ook wel als ik me ontspan, het minder hard aankomt

Ik moet wel even afkloppen sinds ik in de overgang zit, heb ik het nog niet gehad
pi_44019882
Kijk uit met paracetamol, ibuprofen en alles met coffeine/caffeine. Dit kan bij veel gebruik middelafhankelijke hoofdpijn veroorzaken.

Als ik een migraine-aanval heb met misselijkheid, neem ik nog weleens een Rennie tegen de misselijkheid/kokhalzen. Tja verder gewoon slapen, slapen en slapen... zo ben ik soms twee dagen zoet!

Lichtere hoofdpijn/migraine bestrijd ik met warmte... (sjaal om, een hittepit warm maken en tegen mn hoofd/nek aan, of het allerlekkerst: mn gezicht stomen met heet water in een pan!) kou maakt het alleen maar erger bij mij. (verkrampt de vaten nog meer)

Ik ben zo veel mogelijk gestopt met medicatie en pijnstilling, probeer het op bovenstaande manieren de kop in te drukken en dat werkt bij mij beter.
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
pi_44019911
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:23 schreef maaikevis het volgende:
Kijk uit met paracetamol, ibuprofen en alles met coffeine/caffeine. Dit kan bij veel gebruik middelafhankelijke hoofdpijn veroorzaken.
Daar heb je gelijk in, bij gewone hoofdpijn dan... heeft met migraine niets te maken
pi_44019941
Nee, maar als je tegen de migraine deze middelen inneemt (of teveel koffie/thee/cola etc), kan je de middelafhankelijke hoofdpijn wel ontwikkelen.... dat bedoel ik
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
  donderdag 30 november 2006 @ 15:04:10 #70
139677 Curiosity
pi_44024256
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:26 schreef maaikevis het volgende:
Nee, maar als je tegen de migraine deze middelen inneemt (of teveel koffie/thee/cola etc), kan je de middelafhankelijke hoofdpijn wel ontwikkelen.... dat bedoel ik
Dat ben ik ook niet met je eens, ik heb het hier al eerder genoemd, dan gaat het meer om ontrekkingshoofdpijn, veroorzaakt door vnl. koffie.

Migraine wordt voor het grote deel veroorzaakt door zgn. triggers.
Die zijn voor ieder persoon anders, ik denk dat je niet kan stellen dat dat vnl, cafeine produkten zijn, ik heb het bijv ook van oude kaas.
Hoofdpijn en migraine zijn 2 heel verschillende dingen, met hoofdpijn kan ik redelijk funtioneren, daar ik ook bekend ben met migraine.
pi_44025806
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef Curiosity het volgende:

Hoofdpijn en migraine zijn 2 heel verschillende dingen, met hoofdpijn kan ik redelijk funtioneren, daar ik ook bekend ben met migraine.
Het wordt vaak verward helaas, omdat veel mensen het woord migraine gebruiken voor 'gewone' hoofpijn is mijn ervaring.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:17:16 #72
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_44028568
*Nog een patientje die zich meldt.

Ik heb er gelukkig niet wekelijks en eigenlijk nooit idioot lang last van (*klopt af*). Meestal 'kort' en heftig. Het begint bijna altijd met een 'flitsend' vlekje, dat zich uitbreidt tot een soort glinsterende waas rondom het gezichtsveld, dat dus steeds kleiner wordt. letters vallen weg, soms complete objecten. Dit duurt een of twee uurtjes, waarna de hoofdpijn erin knalt. Als ik op tijd ben met een maxalt-tabletje is het draaglijk, hoewel in bed liggen nog steeds het beste bevalt op dat moment. Ben ik te laat, dan is het drama.
Meestal duurt het gebonk (achter m'n ogen) een uur of 6 en trekt dan langzaam weg, om plaats te maken voor misselijkheid. Een uur later sta ik dan de pot te omarmen, waarna ik me weer heel aardig voel.

Frequentie: eens in de 2/3 maanden, sinds dat ik een jaar of 16/17 was
Duur: meestal ben ik met 8 tot 10 uurtjes weer aanspreekbaar
Medicijntje: Maxalt smelttabletten (rizatriptan)

Triggers:
  • Oververmoeidheid (en dan vooral, maar niet alleen, i.c.m. alcohol)
  • Chocolade en pinda's (apart van elkaar geen problemen, gezamelijk is gegarandeerd ellende)
  • Hoofd (hard) stoten (best rot, die ruime 2 meter waarop m'n hoofd zich bevindt)
  • Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
      donderdag 30 november 2006 @ 18:05:55 #73
    131066 scrub_nurse
    pi_44030031
    quote:

[..]

Dat ben ik ook niet met je eens, ik heb het hier al eerder genoemd, dan gaat het meer om ontrekkingshoofdpijn, veroorzaakt door vnl. koffie.

Migraine wordt voor het grote deel veroorzaakt door zgn. triggers.
    Die zijn voor ieder persoon anders, ik denk dat je niet kan stellen dat dat vnl, cafeine produkten zijn, ik heb het bijv ook van oude kaas.
    t klopt wel wat curiosity zegt, ze zegt nl niet dat je migraine krijgt van de medicatie. je krijgt ipv de migraine ook nog s last van een medicatieafhankelijke hoofdpijn. dit is hoofdpijn tgv teveel/vaak gebruik van pijnmedicatie
    pi_44030988
    Ik heb ook vaak last van Migraine, Maxalt werkt wel goed als de eerste hoofdpijn zich meld. Nu een dikke 3 weken op vakantie geweest en nergens last van....Het is bij ons wel een familie-achtige klacht, mijn moeder had het in veel ernstigere mate; maar bij de overgang is ze het kwijt geraakt...dus er is nog hoop.
    pi_44036138
    Is er niets bekend over de oorzaak van migraine?
      donderdag 30 november 2006 @ 21:07:22 #76
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_44036216
    Voor de vrouwen: is jullie migraine cylcusgerelateerd? Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil. Nu merk ik dat mijn migraine, die ik vroeger had, weer terug is. En het is altijd een paar dagen voor en een paar dagen na mijn menstruatie. Het zijn echte hoofdpijnmarathons: pijn krijgen in de middag, hele avond last hebben, de volgende ochtend wakker worden met koppijn, die dan pas in de namiddag wegebt. Herkenbaar?
    pi_44036538
    bij mij staat de migraine los van mijn cyclus, bij mijn moeder is het wel heel gerelateerd, in haar stopweek heeft ze iedere dag hoofdpijn. Ze gaat nu de pil dus helemaal doorslikken zonder te stoppen om te kijken of het dan helemaal wegblijft. Bij haar werkt maxalt overigens aardig goed.
    I had a signature once. It was awful.
    pi_44037513
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:04 schreef Hanneke1983 het volgende:
    Is er niets bekend over de oorzaak van migraine?
    De aanleg voor migraine is waarschijnlijk erfelijk en er zijn aanwijzingen dat bepaalde neurotransmitters (onder andere serotonine) een rol spelen. Hierop is de ontwikkeling van een aantal geneesmiddelen gebaseerd.

donderdag 30 november 2006 @ 21:43:02 #79
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_44037775
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:15 schreef zoeperzazke het volgende:
    bij mij staat de migraine los van mijn cyclus, bij mijn moeder is het wel heel gerelateerd, in haar stopweek heeft ze iedere dag hoofdpijn. Ze gaat nu de pil dus helemaal doorslikken zonder te stoppen om te kijken of het dan helemaal wegblijft. Bij haar werkt maxalt overigens aardig goed.
    Bi mij werkt Maxalt ook als een trein ja, gelukkig.
    pi_44046381
    quote:

[..]

Ik weet wat de verschillen zijn, geloof me ik kan ze persoonlijk bij mezelf onderscheiden.

Wat ik bedoel is; Veel mensen gaan bij migraine OOK die pijnstilling gebruiken. Wat middelafhankelijke ('gewone') hoofdpijn kan veroorzaken en je dus in een hoofdpijncyclus terecht komt. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen...
      vrijdag 1 december 2006 @ 11:13:16 #81
    139677 Curiosity
    pi_44049005
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 08:46 schreef maaikevis het volgende:

[..]

Ik weet wat de verschillen zijn, geloof me ik kan ze persoonlijk bij mezelf onderscheiden.

Wat ik bedoel is; Veel mensen gaan bij migraine OOK die pijnstilling gebruiken. Wat middelafhankelijke ('gewone') hoofdpijn kan veroorzaken en je dus in een hoofdpijncyclus terecht komt. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen...
    Je hoeft het mij echt niet uit te leggen, ben inmiddels ook al 20 jaar migraine patient, maar ik kan heel goed het verschil merken en voelen tussen hoofdpijn en migraine.

Om in een cyclus terecht te komen moet je misschien wel 2 weken onafgebroken pijnstillers gebruiken, 3 maal per dag.
    En dan nog gaat het om gewone hoofdpijn en geen migraine.
    pi_44049048
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 11:13 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Je hoeft het mij echt niet uit te leggen, ben inmiddels ook al 20 jaar migraine patient, maar ik kan heel goed het verschil merken en voelen tussen hoofdpijn en migraine.

Om in een cyclus terecht te komen moet je misschien wel 2 weken onafgebroken pijnstillers gebruiken, 3 maal per dag.
    En dan nog gaat het om gewone hoofdpijn en geen migraine.
    Waarom ben je het dan niet met me eens, als je precies hetzelfde zegt???
      vrijdag 1 december 2006 @ 11:26:26 #83
    139677 Curiosity
    pi_44049310
    Jij hebt het over middelafhankelijke hoofdpijn, geen middelafhankelijke migraine, dat is het verschil.
    pi_44050411
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef Curiosity het volgende:
    Jij hebt het over middelafhankelijke hoofdpijn, geen middelafhankelijke migraine, dat is het verschil.
    Nee, dat is nu juist het punt. Ik heb het over middelafhankelijke hoofdpijn DOOR migraine... Dat is het grote verschil

Oftewel: Migraine -> neemt betreffende pijnstilling -> middelafhankelijke hoofdpijn ontstaat -> word verward met migraine -> meer pijnstilling etc. etc.
      vrijdag 1 december 2006 @ 12:30:50 #85
    139677 Curiosity
    pi_44050957
    En toch kan ik er niet in mee gaan, ik merk duidelijk verschil in hoofdpijn en migraine, dus ik zal hoofdpijn nooit verwarren met migraine.

ik denk dat die mensen niet in de categorie migraine thuis horen, die 2 kun je niet met elkaar vergelijken.
    pi_44053709
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 12:30 schreef Curiosity het volgende:
    En toch kan ik er niet in mee gaan, ik merk duidelijk verschil in hoofdpijn en migraine, dus ik zal hoofdpijn nooit verwarren met migraine.

ik denk dat die mensen niet in de categorie migraine thuis horen, die 2 kun je niet met elkaar vergelijken.
    Nee, dat snap ik... ik merk ook het verschil. (zoals jij ook denkik, leer je dat vanzelf na een flinke periode...) Maar het komt echt voor!

En er zijn ook nog te veel mensen die zeggen migraine te hebben, maar wat eigenlijk gewoon hoofdpijn is... maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal...
      vrijdag 1 december 2006 @ 14:38:01 #87
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_44055609
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 13:49 schreef maaikevis het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik... ik merk ook het verschil. (zoals jij ook denkik, leer je dat vanzelf na een flinke periode...) Maar het komt echt voor!

En er zijn ook nog te veel mensen die zeggen migraine te hebben, maar wat eigenlijk gewoon hoofdpijn is... maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal...
    Hoofdpijn en migraine zijn toch duidelijk verschillende dingen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die een migraine-aanval heeft gehad dit verwart met hoofdpijn.
    pi_44055952
    Nog steeds niemand die met LSD of Paddo's geprobeerd heeft om een aanval af te breken?
    You cannot discover new oceans unless
    you have the courage to lose sight of
    the shore
    pi_44055999
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:48 schreef rameijer het volgende:
    Nog steeds niemand die met LSD of Paddo's geprobeerd heeft om een aanval af te breken?
    LSD is weer gelijk zo heftig qua eventuele gevolgen, maar paddo's ? Dat zou moeten helpen?
    pi_44057897
    Ja, ze zouden beide moeten helpen, ook in doses waarbij je weinig tot niets voelt van de 'bijeffecten'
    You cannot discover new oceans unless
    you have the courage to lose sight of
    the shore
      vrijdag 1 december 2006 @ 17:51:05 #91
    131066 scrub_nurse
    pi_44060981
    ja is idd aangetoond in inoffiiele onderzoeken dat paddos iig clusterhoofdpijnn vermindert
    pi_44082033
    ben ik een van de weinige die zoveel last van Imigran heeft?
    ik voel me er de hele dag niet lekker door, slik het daarom zo weinig mogelijk.
    helaas heb ik haast alle medicijnen al uitgeprobeerd en werkt niets echt optimaal bij mij.
    veel slapen dan maar?
      zaterdag 2 december 2006 @ 17:04:36 #93
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_44082213
    Ik weet dat ik er mee naar de dokter zou moeten gaan, maar ik heb er zo sporadisch last van dat ik daar nog geen zin in heb. Ik heb het afgelopen jaar 4 keer een soort aanval gehad van barstende koppijn en een 'aura'. Oftewel een vlekje op m'n (beide) ogen dat in eerste instantie lijkt op het soort vlekje dat je ziet als je te lang in de zon hebt gekeken. Het breidt zich vrij snel uit en binnen een kwartier tot een half uur zie ik amper meer iets. Alles flikkert voor m'n ogen. De seconde dat het minder begint te worden (meestal na ongeveer 3 kwartier) begin ik koppijn te krijgen en word ik lichtelijk misselijk. De koppijn is in principe echt wel dragelijk, maar gewoon totaal niet prettig. Ik ga dan maar op bed liggen en een aantal uren daarna is het gewoon over.

Zou dit misschien migraine kunnen zijn of heb ik daar te weinig symptomen voor?

Ik ga echt geen duidelijke conclusies trekken uit jullie antwoorden hoor, maar ik ben gewoon benieuwd wat echte migraine-patienten er van denken. Als het nog heftiger wordt of als ik er vaker last van krijg, zal ik echt wel 'n dokter gaan bezoeken.
      zaterdag 2 december 2006 @ 18:02:16 #94
    33954 ElisaB
    pi_44083599
    Even heel wat anders... Ik lees op het moment Migraine van Oliver Sacks. Best taaie kost en enigszins wetenschappelijk, maar voor mij wel verhelderend.
    quote:
    In dit standaardwerk behandelt Oliver Sacks (Londen, 1933) achtereenvolgens de ervaringen van patiënten, de verschillende oorzaken, de kenmerken van een aanval en de behandeling van migraine. Deze, in 1995 aanzienlijk uitgebreide, editie is verrijkt met aanvullende case histories, nieuwe onderzoeksgegevens en inormatie over de recentste ontwikkelingen in de behandeling van migraine. In een nieuw hoofdstuk is een kleurkatern opgenomen met afbeeldingen van schilderijen die gemaakt zijn door migrainepatiënten. Alleen Oliver Sacks, met zijn grenzeloze nieuwsgierigheid en rijke verbeelding, kan zo'n alomvattend boek over een van de oudste bezoekingen van de mensheid shrijven.
    Ik stel het boek graag beschikbaar aan een logenoot (ik zie ineens iets moois voor me: een boek dat heel Nederland doorgaat en dan over een jaar of 2 weer bij mij terug is).

zaterdag 2 december 2006 @ 18:05:29 #95
    125344 gitaarsnaar
    Sterker Door Strijd
    pi_44083681
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 17:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
    Ik weet dat ik er mee naar de dokter zou moeten gaan, maar ik heb er zo sporadisch last van dat ik daar nog geen zin in heb. Ik heb het afgelopen jaar 4 keer een soort aanval gehad van barstende koppijn en een 'aura'. Oftewel een vlekje op m'n (beide) ogen dat in eerste instantie lijkt op het soort vlekje dat je ziet als je te lang in de zon hebt gekeken. Het breidt zich vrij snel uit en binnen een kwartier tot een half uur zie ik amper meer iets. Alles flikkert voor m'n ogen. De seconde dat het minder begint te worden (meestal na ongeveer 3 kwartier) begin ik koppijn te krijgen en word ik lichtelijk misselijk. De koppijn is in principe echt wel dragelijk, maar gewoon totaal niet prettig. Ik ga dan maar op bed liggen en een aantal uren daarna is het gewoon over.

Ik ga echt geen duidelijke conclusies trekken uit jullie antwoorden hoor, maar ik ben gewoon benieuwd wat echte migraine-patienten er van denken. Als het nog heftiger wordt of als ik er vaker last van krijg, zal ik echt wel 'n dokter gaan bezoeken.
    Dit lijkt op klassieke migraine ja. Er is een lijst met een x aantal symptonen (waaronder dus aura, misselijkheid, eenzijdige hoofdpijn enz), wanneer je er een x aantal heb er sprake is van migraine. Maar zoals je zegt, een bezoek aan de dokter biedt meer duidelijkheid
    Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
    Feyenoord: RR
      zaterdag 2 december 2006 @ 18:09:29 #96
    33954 ElisaB
    pi_44083794
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 17:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
    pi_44084501
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 18:02 schreef ElisaB het volgende:
    Even heel wat anders... Ik lees op het moment Migraine van Oliver Sacks. Best taaie kost en enigszins wetenschappelijk, maar voor mij wel verhelderend.
    [..]

Ik stel het boek graag beschikbaar aan een logenoot (ik zie ineens iets moois voor me: een boek dat heel Nederland doorgaat en dan over een jaar of 2 weer bij mij terug is).

Ow, daar ben ik best nieuwsgierig naar....
    pi_44085998
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:15 schreef zoeperzazke het volgende:
    Ik heb sinds ik de pil gebruik ook in de stopweken grote aanvallen; ik slik de pil nu gewoon door. Hierdoor voorkom ik in elk geval die erge stopweekaanval.
      zaterdag 2 december 2006 @ 20:00:14 #99
    33954 ElisaB
    pi_44086609
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 18:35 schreef Five_Horizons het volgende:
    Ow, daar ben ik best nieuwsgierig naar....
    Dan krijg jij 'm, zodra ik 'm uit heb
    pi_44090142
    Ik heb volgens mij ook last van migraine. Wel jaren geleden voor hoofdpijn naar de huisarts geweest maar die stuurde me met een pakje ibuprofen naar huis (toen was het denk ik alleen nog maar gewone hoofdpijn). Sinds enkele jaren steeds meer migraine achtige problemen maar gelukkig nog niet vaak zoals ik van andere mensen hoor.
    Heb met name de laatste maanden standaard hoofdpijn tijdens de stopweek (noem het maar even geen migraine want ik weet niet of ik het daar wel onder mag noemen; nog niet als dusdanig gediagnosticeerd). Daarnaast sporadisch ook echt heftige aanvallen die nog meer op migraine lijken. Wil er binnenkort toch maar eens mee naar mijn nieuwe huisarts.

Heb trouwens het meest last van migraine achtige hoofdpijnen na het sporten...kan dat? (zwaar bonkend hoofd; soms pijn achter oog; kan niet meer tegen licht en geluid en moet plat anders kan ik niks)
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')