abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 01:29:00 #201
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_45132453
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:20 schreef noekje het volgende:
Het gekke is dat ik er nooit last van krijg op het moment van de stress-situatie maar het begint wat te kloppen zodra ik in de auto stap en als ik de deur opendoe van mijn huis moet ik als een gek naar de wc om te spugen. Lopen gaat dan al bijna niet meer en dan kruip ik de trap op naar bed.
Het lijkt wel alsof de migraine wacht op het moment dat ik er aan toe kan geven.
Ik heb migraine juist ook heel vaak na stressvolle periodes [tentamens]. Kan zo'n beetje de klok erop gelijk zetten .
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_45142692
Ja, stress speelt bij mij ook een rol... Ook slaapgebrek, extreme hitte, dorst...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_45225997
Bij mij met name menstruatie/cyclus; grote inspanning en hitte.

Eergisteren had ik weer een aanval. Dit keer met -voor mijn doen - lange nasleep en ook misselijkheid wat ik meestal niet heb. Gelukkig heb ik het niet vaak maar blijft toch flink kut. Ik heb er geen medicatie voor omdat ik het maar 1 x per half jaar heb oid.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 11 januari 2007 @ 08:36:30 #204
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45238846
help. Ik heb op dit moment enorme migraine. Ik werdt wakker,zag een aura en had flinke steken achter mn oog. Mn vingers begonnnen te tintelen mn lippen en mn tong. Gelijk een paracetamol genomen en gaan liggen. Daarna werdt het erger. 2x een ibrobrufen erbij genomen alleen het zakt niet af. Ik kan niet liggen want dan doet het echt vreselijk pijn.,Meer pijn dan wanneer ik zit. Er zullen vast spel of interpunctie fouten in mn bericht staan dat komt omdat ik niet op het beeld scherm kan kijken

Wtf moet ik hier nou aan doenDokter bellen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:02:30 #205
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45247457
Je kunt het gewoon uitzieken. En nee, paracetamol en ibuprofen helpen niet.
En ja, als het mograine is wordt het erger.

Vroeg naar bed oa. helpt bij mij om migraine te voorkomen.
Al het licht, de pc, geluiden uit en de gordijnen dicht ook.

sterkte.
If I had a Hammer...
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:11:32 #206
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45247771
pff het is grotendeels thank god weer weg. Ik heb nog een ibu genomen en ben in slaap gedoezelt. Toen ik wakker werdt was het stukken minder. Alleen nu komt het met vlagen

1 uur niet,andere uur wel. Heb mn huisarts gebelt die faxt een recept door hiero naar de apotheek in Den Helder (woon zelf niet in DH) en de apotheek kam het strakjes brengen.

God,wat was dat lang geleden die migraine. Zeker 2 a 2.5 jaar. Ben benieuwd waar het door kwam. Ik vermoed chocolade. Ik heb afgelopen 3 dagen enorm veel chocolade gegeten
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:23:53 #207
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_45248224
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:11 schreef Qwea het volgende:
pff het is grotendeels thank god weer weg. Ik heb nog een ibu genomen en ben in slaap gedoezelt. Toen ik wakker werdt was het stukken minder. Alleen nu komt het met vlagen

1 uur niet,andere uur wel. Heb mn huisarts gebelt die faxt een recept door hiero naar de apotheek in Den Helder (woon zelf niet in DH) en de apotheek kam het strakjes brengen.

God,wat was dat lang geleden die migraine. Zeker 2 a 2.5 jaar. Ben benieuwd waar het door kwam. Ik vermoed chocolade. Ik heb afgelopen 3 dagen enorm veel chocolade gegeten
Wat voor medicijnen krijg je dan.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:29:10 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45248428
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:23 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Wat voor medicijnen krijg je dan.
ze wou me eerst imigran doen,maar dat heb ik afgewezen. Ik heb dat een poos terug gehad en toen ging ik out (maar was de pijn wel weg. tot en met vanmorgen) en verdr weet ik het niet. Ik belde net de apotheek waar mn medicijnen bleven. Het waren 2 middelen zei hij. Dus even afwachten.

Ik meld wel als ik wat heb
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:32:36 #209
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45251068
voor de misselijkheid heb ik domperidon zetpillen gekregen. Die helpen altijd wel goed. Alleen ben ik niet zo van de zetpillen.

Voor de koppijn diclofenac 100mg zetpil.

Die laatste heb ik nog nooooooooit gehad voor migarine Wel voor mn knie waarvan de gewrichten een een beetje stuk zijn
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:36:12 #210
139677 Curiosity
pi_45251175
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:32 schreef Qwea het volgende:
voor de misselijkheid heb ik domperidon zetpillen gekregen. Die helpen altijd wel goed. Alleen ben ik niet zo van de zetpillen.

Voor de koppijn diclofenac 100mg zetpil.

Die laatste heb ik nog nooooooooit gehad voor migarine Wel voor mn knie waarvan de gewrichten een een beetje stuk zijn
Domperidon is toch een champagne merk

Diclofenac zijn toch reuma pillen, althans voor de pijn.

Je hoort zoveel verschillende namen als het om migraine gaat, maar sommige zijn er niet voor bedoeld, maar ze werken er wel goed tegen.

Nou, kruip lekker je bed in en sterkte
pi_45281580
ik haat migraine
pi_45281741
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:58 schreef Duizendpootje het volgende:
ik haat migraine
.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 januari 2007 @ 13:16:18 #213
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45282244
*meldt...

Al jaren af en aan last van migraine... Als het rechts komt opzetten, dan kan ik nog enigszins functioneren. Als het links zit, dan kan ik het shaken... Vandaag voor het eerst mogen kennismaken met oogmigraine, er staat hier in het topic ergens een heel herkenbaar plaatje van een soort 'c' met diamantachtige facetten. Ik dacht serieus dat er iets heel ernstigs met mijn oog was... dus maar even langs de huisarts. Die concludeerde dat mijn oog prima in orde was, maar dat ik waarschijnlijk migraine zonder hoofdpijn had... Juist, die hoofdpijn is zich nu langzaam aan het opbouwen En ik begin onderhand ook aardig misselijk te worden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_45282370
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:16 schreef Sjeen het volgende:
*meldt...

Al jaren af en aan last van migraine... Als het rechts komt opzetten, dan kan ik nog enigszins functioneren. Als het links zit, dan kan ik het shaken... Vandaag voor het eerst mogen kennismaken met oogmigraine, er staat hier in het topic ergens een heel herkenbaar plaatje van een soort 'c' met diamantachtige facetten. Ik dacht serieus dat er iets heel ernstigs met mijn oog was... dus maar even langs de huisarts. Die concludeerde dat mijn oog prima in orde was, maar dat ik waarschijnlijk migraine zonder hoofdpijn had... Juist, die hoofdpijn is zich nu langzaam aan het opbouwen En ik begin onderhand ook aardig misselijk te worden...
Juist... Sterkte.

wordt al kriebelig als ik dit lees
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:23:40 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45282482
gelukkig is het hier weer voorbij. Het heeft gisteren hooguit 4 a 5 uur echt flink erg aangehouden. Dat is voor mijn doen relatief weinig.

Gisteravond maar even een diclofenac zetpil genomen,nog even tv gekeken + wat gegeten en naar bed gegaan. Vanmorgen werd ik heerlijk uitgerust wakker met nog een klein bonkend gevoel in mn hoofd. Dat is nu helemaal weg.

Tering wat heb ik gisteren liggen janken van de pijn zeg ik leek wel een klein kind
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:25:07 #216
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45282522
overigens,wat ik nog NOOIT heb gehad, is dat mn tong begon te tintelen en ik niet normaal meer wat kon uitbrengen, ik geen controle meer had over mn speeksel en dus half kwijlde, mn lippen ook begonnnen te tintelen evenals mn vingers

Daar schrok ik wel heel erg van moet ik zeggen
pi_45283369
Helaas ken ik dit maar al te goed qwea
Hoort bij stevige migraine, eng he
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:02:04 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45283892
Even naar die plaatjes van die aura's gekeken en zoiets had ik een paar uur geleden dus ook.
Nu wel een beetje hoofdpijn maar niet echt noemenswaardig. Ik heb sowieso nooit hoofdpijn, behalve 2 dagen voor mijn menstruatie, dus ik hoop dat dit een eenmalig uitstapje was.
Het was niet zo'n klein kriebeltje 'mouche volante' of zo, het lijkt echt op een van die 2 plaatjes.

Een c vormige slinger in beide ogen en ook toen ik mijn ogen dicht had. En dan bewegend wazig zeg maar.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:03:56 #219
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45283973
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:48 schreef Bluezz het volgende:
Helaas ken ik dit maar al te goed qwea
Hoort bij stevige migraine, eng he
dat vind/vond ik wel heel erg eng ja
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:33:23 #220
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_45285110
Is het nationale migrainedag of zo Is er iets mis met de luchtdruk

Nee, met mij niets aan de hand. Ik herken de angst die ik in sommige berichtjes lees. Ik ben ook elke keer weer een beetje in paniek als ik migraine heb. Hoort er allemaal bij. Net als tintelen, kwijlen, uitval, hoofdpijn, overgeven, etc.

Ik prijs me gelukkig dat ik vrijwel altijd alleen een aura heb, gevolgd door hoofdpijn en matige misselijkheid, maar zonder kotzen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_45285177
Ik heb de hele dag ook al tintelende handen.
Bleh.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_45285429
Qwea: misschien kan je Maxalt eens proberen? Werkt bij mij goed, met weinig tot geen bijwerkingen

-edit-

Fijn he, die herseninfarct-achtige verschijnselen

[ Bericht 48% gewijzigd door rameijer op 12-01-2007 14:47:36 ]
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:44:52 #223
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45285522
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:42 schreef rameijer het volgende:
Qwea: misschien kan je Maxalt eens proberen? Werkt bij mij goed, met weinig tot geen bijwerkingen
die zal ik cker even onthouden. Ik hoop eigenlijk dat het weer 1.5 jaar oid wegblijft. Maar dat zal wel niet.

Ik vermoed dat het door mn overmatig chocolade gebruik is gekomen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:48:59 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45285687
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:33 schreef ElisaB het volgende:
Is het nationale migrainedag of zo Is er iets mis met de luchtdruk

Nee, met mij niets aan de hand. Ik herken de angst die ik in sommige berichtjes lees. Ik ben ook elke keer weer een beetje in paniek als ik migraine heb. Hoort er allemaal bij. Net als tintelen, kwijlen, uitval, hoofdpijn, overgeven, etc.

Ik prijs me gelukkig dat ik vrijwel altijd alleen een aura heb, gevolgd door hoofdpijn en matige misselijkheid, maar zonder kotzen
Ik heb het nog nooit gehad maar nu dus wel die aura vanmorgen incl. bijna niks meer zien met mijn rechteroog.
Dat oog is nu ook nog wat waziger en nu dus matige hoofdpijn en een beetje een afwezig gevoel, heel suf en slaperig.
En ik betrap mezelf erop dat ik me af zit te vragen of het nog erger gaat worden dan dit.
Ik hoop echt van niet.
pi_45286007
Aan welke kant zag je dat aura BE ?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:02:00 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45286196
Rechteroog voornamelijk, links een heel klein beetje. En dus ook met ogen dicht.
Maakt dat iets uit dan?
pi_45287111
Idd met ogen dicht 'zie' je het ook. Als je nu links hoofdpijn hebt, heb je grote kans dat het toch een migraine-aanval(letje)is.. ben je ook misselijk?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:27:44 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45287185
Nee, niet echt misselijk, beetje vagerig. Ik noem dat altijd misselijk in mijn hoofd.
Hoofdpijn is aan het afzakken. Zal wel loslopen dan hier.
Gelukkig maar.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:27:47 #229
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45287189
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gehad maar nu dus wel die aura vanmorgen incl. bijna niks meer zien met mijn rechteroog.
Dat oog is nu ook nog wat waziger en nu dus matige hoofdpijn en een beetje een afwezig gevoel, heel suf en slaperig.
En ik betrap mezelf erop dat ik me af zit te vragen of het nog erger gaat worden dan dit.
Ik hoop echt van niet.
Als ik migraine heb/had (Voor het laatste jaren geleden) ook altijd op die manier.. Lichte hoofdpijn achter mijn oog en verder zoals jij het beschrijft..
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:30:46 #230
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45287290
Hier ook een migraine klantje.
Vanaf mijn 10e heb ik last. Ben inmiddels 80 % afgekeurd.

Ik heb van mijn neuroloog begrepen dat chocola op zich geen trigger is, maar dat wanneer je trek krijgt in chocolade dat je dan al op weg bent naar een aanval. Daarom wordt chocolade vaak als trigger gezien.

Mijn triggers:

Menstruatie cyclus
Stress
Ontspanning
Inspanning
Onregelmatig slapen
Jetlag
Licht(flitsen)
Weersveranderingen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 januari 2007 @ 15:35:41 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45287453
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:25 schreef Bluezz het volgende:
Idd met ogen dicht 'zie' je het ook. Als je nu links hoofdpijn hebt, heb je grote kans dat het toch een migraine-aanval(letje)is.. ben je ook misselijk?
pi_45287514
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_45287539
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:30 schreef tonja het volgende:
Ik had die vraag in het oudere migrainetopic al gesteld, maar hoevaak heb je het dan dat je voor zoveel procent bent afgekeurd?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:41:56 #234
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45287653
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:30 schreef tonja het volgende:

Ik heb van mijn neuroloog begrepen dat chocola op zich geen trigger is, maar dat wanneer je trek krijgt in chocolade dat je dan al op weg bent naar een aanval. Daarom wordt chocolade vaak als trigger gezien.

Mijn triggers:

Menstruatie cyclus
Stress
Ontspanning
Inspanning
Onregelmatig slapen
Jetlag
Licht(flitsen)
Weersveranderingen.
pfoe, lekker kut.

Ik weet dat chocolade ook 1 van mij triggers is, maar waar de rest van komt geen ideeee. Overigens kan ik wel chocolade eten,maar met mate
pi_45287704
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:16 schreef Sjeen het volgende:
*meldt...

Klote he

Het enige lichtpuntje wat ik heb is dat het , nu ik met de overgang bezig ben, af aan het nemen is
pi_45287753
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Klote he

Het enige lichtpuntje wat ik heb is dat het , nu ik met de overgang bezig ben, af aan het nemen is

Elk nadeel hep ze voordeel...
pi_45287769
Hoe doen jullie dat eigenlijk met werk?
Weet je werkgever ervan? Neem je spontaan vrij als je het voelt opkomen?

Ik skip dan gewoon een les, maar met werk lijkt het me vrij vervelend?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:46:59 #238
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45287801
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik had die vraag in het oudere migrainetopic al gesteld, maar hoevaak heb je het dan dat je voor zoveel procent bent afgekeurd?
Zo'n 2 keer per week.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 januari 2007 @ 15:48:10 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45287825
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:45 schreef Janetje het volgende:

Mijn werkgever heeft me zojuist gezegd dat ik maar weekend moet gaan houden...
pi_45287855
quote:

Nou... het ligt eraan wanneer ik het krijg, maar gelukkig ben ik flexibel met mijn werktijden en langer dan een dag duurt de hoofdpijn niet (wel de naverschijselen), maar daar kan ik prima mee werken, maar met een aura zie ik toch niets, dus werken is er niet eens bij
pi_45287965
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mijn werkgever heeft me zojuist gezegd dat ik maar weekend moet gaan houden...
Aww..
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou... het ligt eraan wanneer ik het krijg, maar gelukkig ben ik flexibel met mijn werktijden en langer dan een dag duurt de hoofdpijn niet (wel de naverschijselen), maar daar kan ik prima mee werken, maar met een aura zie ik toch niets, dus werken is er niet eens bij
Hm... ik vraag het gezien ik het nog maar sinds kort heb (maandje of 5).
Hoe zeg je zoiets aan je werkgever? Of zeg je het gewoon niet?

Ach what the hell, ik stel gewoon nog wat vragen.

Ik had laatst zo'n aanval terwijl ik een presentatie moest doen (stress is een grote trigger voor me).. Hoe voorkom je dat je gestressed raakt over het feit dat je tijdens gestressed zijn voor iets belangrijks zo'n aanval krijgt?
pi_45288020
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:52 schreef Janetje het volgende:

Ik had laatst zo'n aanval terwijl ik een presentatie moest doen (stress is een grote trigger voor me).. Hoe voorkom je dat je gestressed raakt over het feit dat je tijdens gestressed zijn zo'n aanval krijgt?

Gezien de keren dat ik er last van heb, ga ik daar echt mijn werkgever niet mee lastig vallen hoor.

Dat voorkom je niet door iets te doen, maar vooral door iets te laten, denk ik.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:55:40 #243
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45288072
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:52 schreef Janetje het volgende:

[..]

Aww..
[..]

Ik had laatst zo'n aanval terwijl ik een presentatie moest doen (stress is een grote trigger voor me).. Hoe voorkom je dat je gestressed raakt over het feit dat je tijdens gestressed zijn voor iets belangrijks zo'n aanval krijgt?
Als je erg bang bent om op een belangrijk moment een aanval te krijgen kan je naproxen proberen. Geen gewoonte van maken, het spul is niet erg goed voor de maag.
Ik heb het een paar jaar geleden gedaan vanwege de crematie van mijn pa.
pi_45288077
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gezien de keren dat ik er last van heb, ga ik daar echt mijn werkgever niet mee lastig vallen hoor.

Dat voorkom je niet door iets te doen, maar vooral door iets te laten, denk ik.
Ik denk dat je gelijk hebt
pi_45288127
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:55 schreef tonja het volgende:

[..]

Als je erg bang bent om op een belangrijk moment een aanval te krijgen kan je naproxen proberen. Geen gewoonte van maken, het spul is niet erg goed voor de maag.
Ik heb het een paar jaar geleden gedaan vanwege de crematie van mijn pa.
Ik moet over een maand (!!) terugkomen naar het ziekenhuis en dan gaan we even praten over de mogelijkheid van medicijnen.

Het duurt even maar dan heb je ook wat..
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:03:27 #246
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45288307
Volgens mij (weet het niet heel zeker) kan je naproxen bij de drogist kopen, wat minder mg's maar dan neem je er 2.
pi_45288763
quote:
Weet je werkgever ervan?
Bij nieuwe werkgevers vertelde ik het vrijwel meteen.
Niet bij het sollicitatiegesprek, maar wel vrij snel erna.

Het begrip is wisselend, ik heb wel eens bij weinig begrip een gesprek met leidinggevende aangevraagd, en het ook wel eens uitgelegd tijdens een werkoverleg, met verwijzingen naar websites of patientenverenigingen.
Ik heb het geluk dat ik in de gezondheidszorg werk, dus meestal is dat wel goedgegaan.
Mijn huidige collega's zijn schatten, en bezorgd, al is het vaak klote als ik me smorgens ziekmeld (ik krijg het vaak snachts ) omdat we zo strak in het rooster zitten.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:26:02 #248
34586 kepler
No bounce, no play
pi_45288976
Ik heb er last van sinds mijn 7e ofzo denk ik, en tot mijn 18e bijna elke week wel een aanval gehad. Dan had ik meestal 6-12 uur echt migraine (misselijk, zware hoofdpijn), en vaak kost het ook minimaal 24 uur om er weer bovenop te komen.

Ik had geen enkele triggers, of aura's. Het begon gewoon langzaam met hoofdpijn, of ik werd er mee wakker (vaak zwaar dan). Ik heb van alles geprobeerd, van beta-blokkers bij een neuroloog tot vegatarisch eten en geen chocolade meer eten. Niks hielp... Ook een dagboek bijgehouden om triggers te vinden, maar het was te onregelmatig (wel meestal aan het begin of einde van een vakantie, maar dat was de enige regelmaat samen met veel stress).

Uiteindelijk ben ik er overheen gegroeid en ook acupuntuur heeft geholpen (alhoewel dat zelf ook extreem pijnlijk was, maar tijdens een behandeling verdween vaak de migraine). Nu heb ik eens in de 2-3 maanden een lichte aanval, waarbij ik meestal alleen op tijd hoef te gaan slapen. Ook heb ik immigran neusspray, wat redelijk goed werkt als ik er op tijd bij ben
The line is a dot to you!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:33:48 #249
139677 Curiosity
pi_45292416
Ik ben al zo ver dat ik af en toe een chocolade dagje inlast.
Vooral als ik zeker weet dat ik de volgende dag vrij ben, en 4 van de 10 keer gaat het goed en krijg ik geen migraine.
Tja, als vrouw moet je af en toe los kunnen met chocolade .

Ik lees hier ook de tip om Naproxen te gebruiken als middel om migraine tegen te gaan.
Lijkt me geen goed idee, ikzelf heb deze pillen ook, maar dan in zetpil vorm, omdat, werd hier ook al genoemd, het niet echt goed is voor je maag, daarom schrijven dokters ook liever zetpillen voor.

Maar er zijn betere medicijnen om migraine te voorkomen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:44:15 #250
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45292641
Naproxen kan wel, maar dan echt alleen in uiterste uitzonderingen. Je moet er absoluut geen gewoonte van maken. Maar als je echt ergens moet zijn. Dan kan je het wel doen.

Als dagelijks profilactycum (voorbehoedend middel) worden meestal betablokkers zoals propranolol of selokeen voorgeschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')