abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2006 @ 23:42:27 #1
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_43157996
Vreemd genoeg kon ik geen recent topic vinden over migraine. Aangezien het een zwaar ellendige aandoening is die je leven vergalt, vind ik het toch wel een topic waard. Dus bij deze. Het gaat hier dus niet over "ik neem een paracetamolletje en ik kan er weer tegenaan"-hoofdpijn.

----------------------------------
Mijn persoonlijke verhaal:
Ik begon zo op de middelbare school voor het eerst last te krijgen van migraine. Buiten de bonkende hoofdpijn boven mijn linkeroog is het vooral de intense misselijkheid (of zeg maar gerust hondsberoerdheid) die je verplicht in bed te kruipen. Een paar uurtjes slapen en ik was er alweer vanaf. Helaas was dat toen, want met het verstrijken van de jaren (ben nu bijna 30) is het steeds erger geworden. Inmiddels straalt de pijn ook uit in mijn nek en ben ik er minimaal 24 uur "zoet" mee. Ik word de volgende dag na het beginnen van een aanval dus nooit zonder migraine wakker.

En ja wat doe je er tegen. Paracetamol helpt een beetje om beter in te slapen (als je er snel bij bent) en zo gauw je slaapt voel je niks dus dat is goed. Maar zo gauw je wakker bent is het vreselijk afzien. Punt is nu bij mij dat ik er steeds langer last van heb en inmiddels ben ik dus gemiddeld 1 dag per 2 weken compleet uitgeschakeld. In het gunstigste geval is dat in het weekend maar per 10 werkdagen 1 dag thuis blijven zal geen enkele werkgever leuk vinden.

Ik probeer nu 2x500 mg paracetamol en een antimisselijkheidsmiddel (Domperidon en Primperan komt veel voor). Echt helpen doet het niet, maar het verzacht wel iets (slaap er wat beter van). Punt is alleen dat het je geen steek helpt als je niet plat op bed ligt dus je verliest nog steeds 1/10 van je leven.
-----------------------------------

Welke medicatie gebruiken mensen hier die last hebben van migraine? Zijn er mensen die triptanen gebruiken? Kun je daarmee doorgaan met je dagelijkse leven of moet je dan ook in bed blijven liggen om het "enigszins draaglijk" te houden?

Hoe zijn de ervaringen met medicatie om migraine te voorkomen?

Hoe gaan mensen eigenlijk om met de angst een aanval te krijgen? Met plannen van belangrijke afspraken zit ik bijvoorbeeld altijd vantevoren uit te tellen of het wel goed "uitkomt". Migraine heb ik zelden vlak achter elkaar dus als ik iets belangrijks heb en het is net 10 dagen geleden dan knijp ik hem behoorlijk. Vreemd genoeg heeft die stress zelf totaal geen effect op het wel of niet krijgen van migraine (was het maar zo gemakkelijk )
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
pi_43158353
Met een lading Ibuprofen 600mg, gordijnen dicht, heel veel rust en proberen te slapen wordt het bij mij al een stuk beter. Dan kan ik iig zonder problemen weer rechtop staan, wat zonder medicijnen/rust absoluut niet kan door de misselijkheid en duideligheid. Ik heb ook wel echt een bed nodig.. altijd aan de linker kant van m'n hoofd, en en ik moet echt met die kant van m'n hoofd op het kussen liggen, omdat het anders aanvoelt alsof het op de andere kant van m'n hoofd drukt. Wanneer ik zit, sta, loop, alles behalve liggen dus, wordt het alleen nog maar erger.
Normaal duurt het minimaal een hele dag, maar de volgende dag of zelfs 2 dagen heb ik nog altijd heel erg hoofdpijn, maar de misselijkheid en duizeligheid zijn dan gelukkig verdwenen.
Ik krijg het meestal als ik een tijd slecht heb geslapen, of wanneer ik het erg druk heb. En zonder uitzondering in de stopweek van de pil.
Oh joy.
pi_43158467
ik heb er vorige week 3 dagen mee rondgelopen en niks hielp
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_43158646
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:58 schreef Michellll het volgende:
ik heb er vorige week 3 dagen mee rondgelopen en niks hielp
daar moet je ook niet me rondlopen, lekker op bed gaan liggen
pi_43158819
tja een logisch antwoord kan niet uitblijven ga naar de huisarts! en laat je medicijnen voorschrijven als je er op geregelde basis last van hebt.
de angst voor het krijgen van een aanval lijkt me vreselijk

ik kan geen 2 seconden still liggen, en het duurt toch echt wel 3 dagen om tot rust te komen
it was not a good game
  donderdag 2 november 2006 @ 00:21:01 #6
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43159034
ik ben ook een vaste migrainelijder

Ik heb klassieke migraine met een visueel aura, waardoor ik een half uur voor een aanval m'n gezichtsveld voor een groot deel kwijt ben [echt kut ]. Daarna moet het ergste nog komen. Bonkende koppijn en misselijkheid, overgeven enz. Dit heb ik minimaal 1 x per maand.

Ik gebruik momenteel imigran injecties [een triptaan], maar heb er gewoon 2 nodig [de maximale hoeveelheid per dag] en dan nog coupeert imigran de aanval niet helemaal. Ben gewoon drie dagen brak. Zwaar kut.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  donderdag 2 november 2006 @ 00:56:42 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_43159763
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:21 schreef gitaarsnaar het volgende:
Ik heb klassieke migraine met een visueel aura, waardoor ik een half uur voor een aanval m'n gezichtsveld voor een groot deel kwijt ben [echt kut ]. Daarna moet het ergste nog komen. Bonkende koppijn en misselijkheid
Yeps, ik ook.

Ik heb geen medicijnen om het te voorkomen. Daarvoor heb ik het niet erg genoeg; eens in de drie / vier maanden en dan een paar keer achter elkaar. Ik heb ontdekt dat ik altijd te weinig gegeten heb als ik het krijg (maar het is niet zo dat ik het altijd krijg als ik te weinig heb gegeten). Dus ik probeer tegenwoordig in elk geval te zorgen dat ik regelmatig eet.

En als ik het heb? Op bed liggen en heel hard hopen dat het over gaat. Ik gebruik paracetamol (zetpillen) en van die blauwe koelstrips om op je hoofd te plakken. Paracetamol helpt volgens mij niet echt (en de strips misschien ook niet, maar die vind ik gewoon lekker als mn kop uit elkaar bonkt), maar je moet iets...

Ow, het is bij mij trouwens 3 jaar geleden begonnen; zo'n 15 jaar na de puberteit.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_43159933
Tot ongeveer een jaar geleden had ik het 1x per jaar. Eigenlijk altijd in de zomervakantie (heel raar, gewoon in periodes dat je het rustig hebt, blijkbaar). En dat gedurende een jaar of 15.
Dit jaar heb ik het inmiddels een keer of 4 gehad, waarvan ik denk dat het met spanningen in mijn werk te maken heeft.

Ik gebruik Imigran (pil) al heet het tegenwoordig anders. Eerst gebruikte ik 2x 500Mg paracetamol, maar na een bezoek aan de huisarts schreef hij Imigran voor. Ik schrok echt van het effect dat het gaf. Ik had veel bijwerkingen (snellere hartslag, tintelingen in mijn arm, raar gevoel in mijn hoofd), maar vooral de werking vond ik indrukwekkend.

Ik kreeg alles dat bij "mijn" migraine hoorde (aura en naderhand een gevoel alsof mijn hersenen los in mijn hoofd zaten ), maar niet de hoofdpijn. Ik heb wel dat ik goed moet timen met innemen.

Te vroeg of te laat zorgt ervoor dat het niet of niet goed werkt, (heb ik twee keer gehad) maar alle andere keren bleef de hoofdpijn weg.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_43163023
Ik heb ook migraine, maar niet in zo'n hele heftige vorm. Toch is de hoofdpijn (eenzijdig, bonkend en als het eenmaal goed doorzet volledig uitschakelend) typisch migraine, maar gelukkig heb ik weinig bijverschijnselen, behalvde dat ik geluid slecht verdraag.
Niet iedere aanval zet bij mij door, soms blijft het twee dagen zeuren en gaat het weer weg.

Meestal neem ik ibuprofen, als het heftiger is of lang zeurt neem ik een klein snippertje imigran van mijn vriend. Eén keer heb ik een hele tablet geprobeerd en dat was vreselijk heftig. Ik kreeg amper lucht meer, al mn spieren verkrampten, ik kon niet meer bewegen van de pijn en de kortademigheid. Sindsdien neem ik dus nooit meer een hele tablet, maar een miniscuul stukje, vaak helpt dat goed genoeg en heb ik geen bijwerkingen.
Paracetamol helpt van geen kanten en maakt het enkel erger.
I had a signature once. It was awful.
pi_43164208
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:05 schreef lienelien het volgende:

[..]

daar moet je ook niet me rondlopen, lekker op bed gaan liggen
tjah ik moest wel anders geen werk meer
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
  donderdag 2 november 2006 @ 11:49:27 #11
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_43166270
Ik ben begonnen met Naproxen zetpillen, die helpen nu niet echt meer, daarnaast heb ik Imigran neussprays, die helpen bij mij maar tijdelijk.

Een goede is de Naproxen 500 mg, alleen verbrijgbaar op recept, wel is er een 220 mg variant te koop, gewoon 2 innemen dus.

Bestaat Cafagot nog?, echt een goed middel.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 2 november 2006 @ 12:07:21 #12
16442 Dutchman77
pi_43166723
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:11 schreef rasor1 het volgende:
tja een logisch antwoord kan niet uitblijven ga naar de huisarts! en laat je medicijnen voorschrijven als je er op geregelde basis last van hebt.
Ik ben naar de huisarts gegaan en moet dus een soort van stappenplan doorlopen. Eerst paracetamol en primperan. Daarna ibuprofen en primperan. Als dat niet helpt kan je triptanen proberen. Overigens kom ik ook in aanmerking voor de medicatie om migraine te voorkomen (omdat ik het minimaal 2 keer per maand heb).

Ik word van paracetamol en primperan overigens al suf. Ik vraag me af hoe het mij met die zwaardere medicijnen zou vergaan.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:12:24 #13
16442 Dutchman77
pi_43166854
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:56 schreef ElisaB het volgende:

En als ik het heb? Op bed liggen en heel hard hopen dat het over gaat. Ik gebruik paracetamol (zetpillen) en van die blauwe koelstrips om op je hoofd te plakken. Paracetamol helpt volgens mij niet echt (en de strips misschien ook niet, maar die vind ik gewoon lekker als mn kop uit elkaar bonkt), maar je moet iets...
Mij is door de huisarts verteld dat 1000 mg paracetamol oraal veel effectiever werkt dan anaal ( ). Oraal wordt het veel sneller opgenomen waardoor je echt snel een hoge concentratie pijnstillers in je lichaam hebt. Zetpillen worden veel langzamer opgenomen waardoor ze waarschijnlijk wel langer zullen werken maar voor migraine is het minder.

Ik moet dus ook 2*500 mg slikken en geen 1000 mg zetpillen gebruiken.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:12:30 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43166856
ik heb voor migraine (echt hevige migraine. De dokter dacht eerst dat het clusterhoofdpijn was) imigran ( injecties ) gehad. nadat ik dat 1x heb gebruikt ben ik na al dik 1.3 jaar migraine vrij

edit : ook heb ik neusspray gehad. Maar die hielpen niet ik had altijd het idee dat ik stikte met die neusspray.

Overigen "leuk" detail : Toen ik weer eens zo'n aanval had,spoot ik mezelf imigran in. Waarom en hoe weet ik niet maar ik ben 30 sec letterlijk out geweest. Toen ik bijkwam en wou opstaan kreeg ik amper lucht. Dus ik gelijk naar de dokter,waren het "maar" bijwerkingen. Maar sindsdien geen migraine meer gehad.

[ Bericht 24% gewijzigd door Qwea op 02-11-2006 12:19:07 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 2 november 2006 @ 12:17:06 #15
16442 Dutchman77
pi_43166968
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:49 schreef Curiosity het volgende:
Bestaat Cafagot nog?, echt een goed middel.
Bedoel je Cafergot? Ik heb er geen ervaring mee maar dit zegt wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cafergot
  donderdag 2 november 2006 @ 12:18:34 #16
16442 Dutchman77
pi_43166999
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:12 schreef Qwea het volgende:
ik heb voor migraine (echt hevige migraine. De dokter dacht eerst dat het clusterhoofdpijn was) imigran ( injecties ) gehad. nadat ik dat 1x heb gebruikt ben ik na al dik 1.3 jaar migraine vrij
Misschien een soort Obelix-effect. Een keer teveel gebruikt en dan voorgoed van de migraine af. Kon dat maar.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:20:13 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43167041
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:18 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Misschien een soort Obelix-effect. Een keer teveel gebruikt en dan voorgoed van de migraine af. Kon dat maar.
Nah ik heb het sindsdien echt niet weer gehad. Ik zou mijzelf trouwens als ik het weer krijg ook geen imigran meer inspuiten . Heb 1 spuit wat ik nog had 2 maanden geleden naar de apotheek gebracht.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:21:02 #18
16442 Dutchman77
pi_43167057
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:14 schreef Michellll het volgende:

[..]

tjah ik moest wel anders geen werk meer
Ja dat is goed klote. Dat je dan maar blijft doorwerken tot je zo ziek bent dat je stiekem hoopt dat je door een tragisch ongeval om het leven komt. Na de migraine is dat gevoel overigens weer helemaal weg.
pi_43167105
Ibuprofen 600 is hier het enige wat genoeg helpt om een beetje te functioneren. Maar als ik lees wat een paardenmiddelen bij anderen nodig zijn, dan denk ik dat ik nog niet eens zo'n erg geval ben
Hier soms gezichtsverstoringen en overgeven behalve de hoofdpijn, gelukkig niet altijd.

Overigens zelden als ik zwanger ben. Tip?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 2 november 2006 @ 12:23:18 #20
16442 Dutchman77
pi_43167108
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nah ik heb het sindsdien echt niet weer gehad. Ik zou mijzelf trouwens als ik het weer krijg ook geen imigran meer inspuiten . Heb 1 spuit wat ik nog had 2 maanden geleden naar de apotheek gebracht.
Is toch wel erg hoopvol als je het zo lang niet meer gehad hebt! Wat voor leeftijd heb jij nu eigenlijk? Misschien ben je eroverheen gegroeid.

Waneer krijgt iemand eigenlijk een injectie? Is dat alleen als je te ziek bent om het met een pilletje in te nemen?
pi_43167331
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:21 schreef gitaarsnaar het volgende:
ik ben ook een vaste migrainelijder

Ik heb klassieke migraine met een visueel aura, waardoor ik een half uur voor een aanval m'n gezichtsveld voor een groot deel kwijt ben [echt kut ]. Daarna moet het ergste nog komen. Bonkende koppijn en misselijkheid, overgeven enz. Dit heb ik minimaal 1 x per maand.

Ik gebruik momenteel imigran injecties [een triptaan], maar heb er gewoon 2 nodig [de maximale hoeveelheid per dag] en dan nog coupeert imigran de aanval niet helemaal. Ben gewoon drie dagen brak. Zwaar kut.
Ik heb precies hetzelfde, de frequentie is sterk afgenomen sinds ik aan de overgang begonnen ben
(Ik kreeg mijn eerste in de puberteit, ik dacht dat ik een hersenbloeding kreeg)

Soms zijn de aanvallen zo erg dat ik ook spraakproblemen heb en uitval van kracht in handen.
Medicatie helpt nauwelijks bij mij trouwens, het moet preventief ingenomen worden en de aanvallen beginnen vaak snachts.. waardoor ik dan te laat ben

(ik heb nu wel af en toe clusterhoofdpijn, vreselijk)
  donderdag 2 november 2006 @ 12:50:01 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43167755
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:23 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Is toch wel erg hoopvol als je het zo lang niet meer gehad hebt! Wat voor leeftijd heb jij nu eigenlijk? Misschien ben je eroverheen gegroeid.

Waneer krijgt iemand eigenlijk een injectie? Is dat alleen als je te ziek bent om het met een pilletje in te nemen?
Ik kreeg een injectie (of meer zelfs. Kreeg 2 spuiten mee) omdat ibrobrufen 600, paracetamol en de neuspray niet tot zeer weinig hielpen. En omdat ik van de koppijn uit pure frustratie omdat het zo'n enorme pijn deed soms wel es met mn kop tegen de kast/muur aansloeg om de pijn te overstemmen

Daarom kreeg ik imigran. Ik ben nu 17 (bijna 18) en heb het vanaf mn 14de a 15de gehad/gekregen
  donderdag 2 november 2006 @ 12:52:35 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43167818
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:32 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, de frequentie is sterk afgenomen sinds ik aan de overgang begonnen ben
(Ik kreeg mijn eerste in de puberteit, ik dacht dat ik een hersenbloeding kreeg)

Soms zijn de aanvallen zo erg dat ik ook spraakproblemen heb en uitval van kracht in handen.
Medicatie helpt nauwelijks bij mij trouwens, het moet preventief ingenomen worden en de aanvallen beginnen vaak snachts.. waardoor ik dan te laat ben

(ik heb nu wel af en toe clusterhoofdpijn, vreselijk)
voor clusterhoofdpijn is ook imigran te krijgen De dokter dacht bij mij ook eerst aan clusterhoofdpijn. (Omdat de pijn zo ontiegelijk hevig was) maar clusterhoofdpijn blijf je regelmatig krijgen/hebben. En aangezien dat hier niet (meer) het geval is/was... was de diagnose toch migraine.

Overigens wel herkenbaar wat mensen zeggen. Altijd voordat ik een aanval kreeg zag ik dingen schitteren/vliegen op mn oog. (aura) en dan begon de ellende.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:21:30 #24
63900 xelzix
Get on with it!
pi_43168670
*meld

Wat ik een beetje mis in dit topic is wat meer algemene informatie over migraine. Niet zozeer welke vormen er zijn, maar wat het precies met je lichaam doet. Eén van de effecten van migraine (en dat zal lang niet iedereen hebben) is dat je spijsverteringsproces ernstig verstoord wordt waardoor bijvoorbeeld je maag zich niet meer in je darmen leegt en je darmen zelf op een lager pitje (voedings)stoffen opnemen. Dit is dus waarom veel mensen zich misselijk voelen tijdens een migraine aanval en waarom gewone pijnstillers vaak niet helpen.
Mijn huisarts heeft me direct een migraine medicijn voorgeschreven, Migrafin wat 2 werkende bestanddelen bevat, pijnstillend spul en een middel dat ervoor zorgt dat de maag weer normaal gaat werken.
Er is veel onderzoek gedaan naar oorzaken van migraine en één van de mogelijke oorzaken is een te laag serotonine (neurotransmitter) gehalte in de hersenen. Stofjes waar je lichaam zelf serotonine uit kan maken zitten vooral in fruit (bananen) en brood (precieze lijst kan ik zo snel niet vinden).

Ondertussen ben ik er achter wat mijn migraine aanvallen "triggered": te weinig/onregelmatig/slecht slapen. Hoewel een vrij strak slaap/waak ritme niet altijd even leuk is (tussen elf en twaalf naar bed, tussen acht en negen weer op, ook op zondag ) helpt het wel. En sinds ik gezonder eet (veel fruit, bruinbrood etc) heb ik er ook minder last van. Wat zijn jullie "triggers" voor migraine?
I can resist everything but temptation.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:35:21 #25
139677 Curiosity
pi_43169150
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:21 schreef xelzix het volgende:
*meld

Wat zijn jullie "triggers" voor migraine?
Oude kaas, chocolade, vis in tomatensaus.
  donderdag 2 november 2006 @ 13:49:44 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43169597
quote:
Wat zijn jullie "triggers" voor migraine?
daar ben ik nog steeds niet achter. Ik denk erg veel stress. Want qua voedsel eet ik alles wat ik vorig jaar ook at. En nu heb ik nergens last van.
pi_43170045
Check ook dit topic: Migraine? Wie heeft er last van?

Misschien kunnen ze gemerged worden?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_43170080
De enige trigger bij mij was sporten Zelfs een duik in het zwembad of een kwartiertje badmintonnen kon de uitlokker zijn.

Ik heb in de jaren 80, 6 maanden lang een dagboek bij moeten houden voor een Neurologenpoli, daar moest ik alles wat ik deed, voelde, dacht, at en dronk in bijhouden.
Dit was voor onderzoek.
Ik kreeg toen wel een duidelijk beeld dat het zomaar opkwam op de meest rare momenten.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:05:18 #29
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_43170171
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:35 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Oude kaas, chocolade, vis in tomatensaus.
Ik heb het dus ook van oude kaas en chocolade. Dat was vroeger een drama toen we nog niet wisten waar die hoofdpijn toch steeds vandaan kwam, toen ik nog een ukkie was. Oorzaak dus chocoladepasta op brood . Ik heb heel wat afgejankt met die koppijn. Verder krijg ik het ook van spanning en te weinig slapen. Ik gebruik er imigran neusspray voor, en dat zorgt ervoor dat ik m'n migraine kan gaan wegslapen. Daarna voel ik me erg suf en trillerig, maar alles beter dan migraine
pi_43170459
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:05 schreef Coolfool het volgende:

Ik heb het dus ook van oude kaas en chocolade. Dat was vroeger een drama toen we nog niet wisten waar die hoofdpijn toch steeds vandaan kwam, toen ik nog een ukkie was. Oorzaak dus chocoladepasta op brood . Ik heb heel wat afgejankt met die koppijn. Verder krijg ik het ook van spanning en te weinig slapen. Ik gebruik er imigran neusspray voor, en dat zorgt ervoor dat ik m'n migraine kan gaan wegslapen. Daarna voel ik me erg suf en trillerig, maar alles beter dan migraine
Dat heb ik dus ook met medicatie, ik lig liever mijn aanvallen uit, dan een rare zweverige trillende zombie
pi_43171509
Maxalt werkt trouwens goed voor mij, een licht middel met weinig bijwerkingen.

Sinds mijn laatste aanval een paar maanden geleden heb ik mezelf voorgenomen om om de paar maanden een kleine dosis Paddo's in te nemen; te weinig om te trippen, maar genoeg om toch een beetje effect te voelen.

Zoek maar naar Paddo's en migraine/clusterhoofdpijn; zijn genoeg topics over.

Sinds ik ermee begonnen heb heb ik totaal geen migraineverschijnselen meer gehad; niet eens de voortekenen ervan. Of het nou een placebo-effect is, wie zal het zeggen...

Hoofdpijn heb ik wel een paar keer gehad, maar dat was 'normale' hoofdpijn...
the shore
pi_43171546
triggers: stress, slecht slapen, te lang slapen, te kort slapen, piekeren en teveel alcohol (lees: meer dan 1 glas). Als ik al hoofdpijn hebt maakt pittig eten het vaak heftiger.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:16:27 #33
139677 Curiosity
pi_43172541
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:46 schreef zoeperzazke het volgende:
triggers: stress, slecht slapen, te lang slapen, te kort slapen, piekeren en teveel alcohol (lees: meer dan 1 glas). Als ik al hoofdpijn hebt maakt pittig eten het vaak heftiger.
heel vaak is het bij mensen ook een "onttrekkingshoofdpijn", mensen die normaal bijv om 6 uur in de ochtend koffie drinken en dit dus niet doen als ze uitslapen, dan krijg je dus hoofdpijn danwel migraine omdat je geen koffie heb gedronken.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:18:56 #34
16442 Dutchman77
pi_43172603
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:02 schreef rameijer het volgende:
Check ook dit topic: Migraine? Wie heeft er last van?

Misschien kunnen ze gemerged worden?
Weer een bewijs dat de search hier voor geen meter werkt. Ik heb toch echt zitten zoeken voor ik dit topic opende. Meerdere malen heb ik op migraine gezocht met de gedachte dat er toch wel een actueel topic over moest bestaan. Alle resultaten die ik vond waren of dicht, of niet relevant, of niet algemeen genoeg.

Dat andere topic is overigens wel bijna "vol", vraag me af of dat te mergen valt. Tenzij een gedeelte als vervolgtopic open blijft.
pi_43172975
Meldt .

Niet meer zo hevig als vroeger, maar nog wel aanwezig. Toen ik een jaar of 12 was is het begonnen, kreeg ik regelmatig op zaterdag een aanval. Altijd maar op zaterdag. Toen was het dus duidelijk aan ontspanning te wijten. Ook ik heb klassiek met aura. Het is erg lang weggeweest, maar kwam drie jaar geleden ineens terug. Nu komt het zo eens een keer in het half jaar oid terug. Toen ik het vaak had veel gebruik gemaakt van die neusshots, maar wat een troep was dat. Ik begon me daar juist nog ellendiger door te voelen, al viel die hoofdpijn door dat spul wel weer mee...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_43173182
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:18 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Weer een bewijs dat de search hier voor geen meter werkt. Ik heb toch echt zitten zoeken voor ik dit topic opende. Meerdere malen heb ik op migraine gezocht met de gedachte dat er toch wel een actueel topic over moest bestaan. Alle resultaten die ik vond waren of dicht, of niet relevant, of niet algemeen genoeg.
Je hebt gezocht tot je er hoofdpijn van kreeg?

Wat ik vaak doe is gewoon zoeken met Google:

migraine site:forum.fok.nl

En dan alle links openen tot ik de juiste gevonden heb...
the shore
pi_43173283
In Southern Sun
  donderdag 2 november 2006 @ 16:03:03 #38
33954 ElisaB
pi_43173966
quote:
Er is veel onderzoek gedaan naar oorzaken van migraine en één van de mogelijke oorzaken is een te laag serotonine (neurotransmitter) gehalte in de hersenen.
Mensen die Antidepressiva slikken en dat onregelmatig doen, hebben dus ws ook een verhoogde kans op het ontwikkelen van een aanval?
pi_43174152
Hier nog een 'slachtoffer'.

Bij mij begon het ongeveer 3 jaar geleden. Echt duidelijke structuur zit er niet in. Met name als ik slecht heb geslapen, gestresst ben en alcohol heb gedronken kan ik bijna uittellen wanneer ik het weer moet krijgen.

Het uit zich bij mij vooral in heftige hoofdpijn achter mijn linkeroog. Het enige wat ik op die momenten nog wil en kan is in bed gaan liggen.

Ik ben naar de dokter geweest en deze heeft me imigran tabletten voorgeschreven. Zodra ik het aan voel komen en ik zo'n tablet pak, is het binnen een half uur over. Wel word ik heel suf van de tabletten.
pi_43174156
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Mensen die Antidepressiva slikken en dat onregelmatig doen, hebben dus ws ook een verhoogde kans op het ontwikkelen van een aanval?
Hoofdpijn an sich is voor de wetenschap nog steeds niet opgehelderd.(de oorzaken) Datzelfde geldt dus ook voor migraine.
pi_43175087
bwegh, ik ben op dit moment een steeds heftigere aanval aan het krijgen en heb in een uiterste wanhoopsdaad een ibu 600 gepakt, doe ik anders nooit... maar ik heb om kwart voor 7 tentamen en ik moet daar gewoon een beetje helder kunnen denken, en als ik suf ben van de medicatie denk ik helderder dan met deze koppijn...
pi_43181017
hierzo nog iemand met migraine..

Ik heb preventieve medicijnen gehad, waarvan ik iedere dag 2 moest innemen, maarja heb er bloedarmoede door gekregen
Dus maar naar de arts en heb nu Migpriv, is een poederzakje die ik inneem zodra ik een beetje migraine of hoofdpijn voel. En werken echt goed. Meestal na een half uurtje voel ik me weer top. Alleen gaat mn reactievermogen een beetje achteruit, en kan ik geen autorijden en of lessen. maar verder ben ik er redelijk "vanaf". (Ik blijf wel migraine hebben, maar ik kan er wat tegen doen.
pi_43181087
Owja: nog een bijwerking van Imigran bij mij: Na een tijdje ben ik helemaal doodmoe en slaperig...

Da's ook wel prettig met mijn werk (veel 's avonds op pad)
  donderdag 2 november 2006 @ 19:38:26 #44
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43181328
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Owja: nog een bijwerking van Imigran bij mij: Na een tijdje ben ik helemaal doodmoe en slaperig...

Ja, die bijwerking heb ik ook, maar dat is juist prettig (lekker slapen ) .

Vooral bij injecties zijn die bijwerkingen handig, omdat die dingen zeer onhandig zijn bij het toebrengen waardoor je niet zeker bent of je het goed doet. Gelukkig voel je snel genoeg dat de stof werkt
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:39:08 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43181360
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:

daar had ik nooit last van. Ook niet met de spray. Met de spray kreeg ik altijd wel kots neigingen die spray was zo uber goor
pi_43181402
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:38 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

Ja, die bijwerking heb ik ook, maar dat is juist prettig (lekker slapen ) .

Vooral bij injecties zijn die bijwerkingen handig, omdat die dingen zeer onhandig zijn bij het toebrengen waardoor je niet zeker bent of je het goed doet. Gelukkig voel je snel genoeg dat de stof werkt
Die dingen moet je toch gewoon in je been steken (subcutaan)?
  donderdag 2 november 2006 @ 19:42:07 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43181459
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

ja,maar mag ook in je bovenarm of in je buikvet Ik spoot het wel altijd in mn been

edit : je hebt een soort "pen" die je op je been zet. En zodra je op een knopje druk schiet die naald in je been en injecteert het vloeistof
  donderdag 2 november 2006 @ 19:43:46 #48
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43181536
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

ja, maar die 'pen' is zeer onhandig. Soms werkt het veertje niet goed, waardoor die niet 'schiet'. Maar heb ondertussen een redelijk goed werkende pen.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:44:26 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43181578

die had ik altijd

en rechts de neusspray (ook al gehad)
pi_43181642
Die vroeg ik, op aanraden van mijn vrouw, ook aan mijn arts, maar die vond het wat te heftig voor die ene keer in het jaar.
Maar de Imigran-pil begint (en dat is best gek) al na 3 of 4 minuten zijn werk te doen, dus het hoeft van mij niet perse sneller.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:46:35 #51
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43181661
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:44 schreef Qwea het volgende:
[afbeelding]
die had ik altijd

[afbeelding]
en rechts de neusspray (ook al gehad)
de bovenste heb ik van GSK
pi_43182519
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:45 schreef rameijer het volgende:
Maxalt werkt trouwens goed voor mij, een licht middel met weinig bijwerkingen.
Ik gebruik ook Maxalt, werkt erg goed;
De stopweek van de pil is bij mij een trigger, die sla ik nu over. Nu is de echte grote aanval te voorkomen door bij de beginnende migraine Mxalt in te nemen.
  donderdag 2 november 2006 @ 23:18:34 #53
84328 Lllaura
painting pictures
pi_43190828
Ik heb ook migraine. Vooral in het weekend, als ik relaxed ben en lekker heb uitgeslapen.

Bij mij begint het links in m'n nek, daar waar m'n nekspier m'n schedel ingaat, zeg maar. Dan gaan m'n linkerneusgat dichtzitten en wordt m'n gezichtsveld minder. Als ik dan niet snel Imigran neusspray neem, heb ik een paar uur later het gevoel alsof er een kaboutertje met een slijptol de achterkant van m'n oog aan het bewerken is.

Imigran werkt goed, vooral als ik er even bij ga liggen. Zoda ik het over is word ik wakker en voel ik me weer helemaal top (op een wat wazig gevoel na).
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  maandag 6 november 2006 @ 15:00:30 #54
16442 Dutchman77
pi_43291716
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:18 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb ook migraine. Vooral in het weekend, als ik relaxed ben en lekker heb uitgeslapen.

Bij mij begint het links in m'n nek, daar waar m'n nekspier m'n schedel ingaat, zeg maar. Dan gaan m'n linkerneusgat dichtzitten en wordt m'n gezichtsveld minder. Als ik dan niet snel Imigran neusspray neem, heb ik een paar uur later het gevoel alsof er een kaboutertje met een slijptol de achterkant van m'n oog aan het bewerken is.
[DirkJanmodus]
Die klotekabouters ook altijd!
[/DirkJanmodus]
quote:
Imigran werkt goed, vooral als ik er even bij ga liggen. Zoda ik het over is word ik wakker en voel ik me weer helemaal top (op een wat wazig gevoel na).
Dit herken ik ook allemaal. Na hoeveel tijd is het dan over?

Wat ik alleen raar vind is dat bijna iedereen in dit topic klaagt over problemen met het gezichtsveld. Mijn migraine gaat nooit gepaard met aura's of gezichtsveldstoornissen.
  maandag 6 november 2006 @ 17:31:45 #55
33954 ElisaB
pi_43296301
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:00 schreef Dutchman77 het volgende:

Wat ik alleen raar vind is dat bijna iedereen in dit topic klaagt over problemen met het gezichtsveld. Mijn migraine gaat nooit gepaard met aura's of gezichtsveldstoornissen.
Wees blij
  maandag 6 november 2006 @ 18:13:21 #56
139677 Curiosity
pi_43297518
quote:

[..]

[DirkJanmodus]
[/DirkJanmodus]
[..]

Ik heb zelfs nog vreemdere aura,'s, ook het niet kunnen zien aan 1 kant, meestal rechts, maar ook een verlamd gevoel, met dubbele tong praten, alsof ik dronken ben, woorden verkeerd uitspreken, bijv: karbonade, maar ik zeg dan barkonade, gaat geheel onbewust, maar ik weet dan wel, oh ik krijg migraine.
  maandag 6 november 2006 @ 18:14:41 #57
139677 Curiosity
pi_43297558
En ik heb ook wel eens een aura die niet gevolgd wordt door migraine, dat is nog gekker.
pi_43298009
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:14 schreef Curiosity het volgende:
En ik heb ook wel eens een aura die niet gevolgd wordt door migraine, dat is nog gekker.
Ook al eens gehad ja. Dat geeft wel een waanzinnig gevoel moet ik zeggen, dan stel je je in op een koleredag en dan valt het mee .
In Southern Sun
  maandag 6 november 2006 @ 19:26:57 #59
84328 Lllaura
painting pictures
pi_43300418
quote:

[..]

[DirkJanmodus]
[/DirkJanmodus]
[..]

Als ik even ga liggen, binnen een uurtje denk ik. Ik let eigenlijk nooit meer zo op de tijd als ik migraine heb. Als ik Imigran neem en ik blijf wakker, duurt het wel wat langer. En soms gaat het dan helemaal niet over.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_43305383
ik heb d'r ook last van. Het komt echt onverwachts, zo vervelend. Ben je aan het lezen, merk je dat je ogen moe worden, en ik krijg dan ook nog eens een witte waas over mijn zicht heen. Lekkere ramp als je naar huis moet fietsen, wat vaak genoeg gebeurd is, ik zag dus niks.

Wat bij mij helpt, is gewoon slapen. En zoeen migraine stick is lekker verkoelend, dus die ligt standaart naast m'n bed.
Het gekke is, naja misschien niet heel gek, dat ik na een zware hersenschudding er last van heb gekregen.

Nu draag ik ook wel een bril enzo, voor achter de pc, moet zeggen, mn ogen krijgen wel lekker rust.
Dus, ik weet niet of TS daar al aan heeft gedacht!
Daar ga ik.
Hop hop hop op mijn buffel.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:10:59 #61
16442 Dutchman77
pi_43994671
Heeft iemand trouwens ervaring met een van de andere triptanen?

Imigran® (sumatriptan)
Maxalt® (rizatriptan)
Naramig® (naratriptan)
Zomig® (zomitriptan)
Almogran® (almotriptan)
Relpax® (eletriptan)
Fromirex® (frovatriptan) vanaf 5 april 2004 verkrijgbaar
  woensdag 29 november 2006 @ 16:27:18 #62
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_43995257
ik heb n aantal jaren geleden ook last gekregen van migraine, dit werd steeds vaker en t kwam op steeds wisselende tijden. ik kreeg eerst imigran oraal, vervolgens imigran6 (injectie) die hielpen goed en snel, je moet wel echt gaan zitten want ik voelde t echt door mn lichaam gaan, tintelingen, gevoel van flauwvallen, warm, maar binnen een half uur ... was t voor 90% verdwenen. Maar op n gegeven moment hielp die injectie soms wel en soms niet, wat bleek...ik had 2 vormen hoofdpijn EN migraine (later bleek door diane35 gebruik(na 10jaar)) EN clusterhoofdpijn.(suicide headache)
De migraine is gestopt toen ik stopte met diane. De clusterhoofdpijn heb ik nog steeds, maar ik slik preventief isoptin 160SR, en dat gaat goed...behalve vandaag....(maandag mn tablet vergeten )
Clusterhoofdpijn is bij vrouwen zeldzaam en helemaal de chronische vorm die ik dus heb...
www.hoofdpijnpatienten.nl is een site speciaal voor mensen als ons, als je lid wordt, steun je de onderzoeken die nog steeds te weinig gedaan worden en bovendien krijg je een mooi dik boek waar alle vormen van hoofdpijn in beschreven staan.
pi_44012853
Bij mij is m'n migraine begonnen nadat ik met een brommerongeluk keihard met m'n kop op de grond terecht ben gekomen. Gelukkig had ik een helm op. Die helm was overigens gebarsten door de klap, zo hard raakte ik de grond. Ik heb mazzel gehad!

Enfin..., de migraine. Het begint bij mij met een stijf gevoel in m'n nek die uitstraalt naar m'n kaak. Daarna ruik ik de geur van een pasgepelde sinasappel (yuk, ik vind sinasappels smerig!!)
Als ik dat voel/ruik dan begin ik met het innemen van een Maxalt smelttablet. Vroeger was dat meestal voldoende om de aanval over te laten waaien maar tegenwoordig zwakt het de migraineaanval meestal alleen even af, om dan een uurtje later in volle hevigheid terug te komen. Als dat idd aan de orde is dan neem ik na dat uurtje 'n tablet Naramig in. Meestal helpt dat wel.
Tijdens een aanval ga ik meestal slapen. Het moet liefst zo stil en donker mogelijk zijn. Dat slapen lukt doorgaans gelukkig goed omdat ik duf word van de medicatie. Dat duffe gevoel (wattenkop) heb ik de volgende dag ook nog.

Ik heb naast de zo-nodig medicatie (Maxalt, Naramig en Buccastem M) al een poosje 1x daags een tablet "Sandomigran". Ik heb nu lang zo vaak niet meer migraine.

Anderhalf jaar geleden heb ik tijdens een weekendje uit in Blackpool (Engeland) zo'n mega aanval gehad dat ik eigenlijk zo'n beetje een dag "kwijt was". Ik was zo misselijk dat ik niks in kon nemen. De arts die toen kwam schreef "Buccastem" voor. Da's een middel tegen de misselijkheid wat alleen in Engeland te koop is. Het zijn kleine tabletjes ter grootte van een zoetje. Je stopt er eentje tussen je bovenlip en tandvlees. Hij smelt daar langzaam weg en binnen no-time ben je je misselijkheid kwijt en kun je je migraine medicatie innemen. Geweldig spul!! Ik zorg en nu voor dat we het altijd in huis hebben. Zijn we in Engeland dan haal ik een doosje bij "Boots".

Info over Buccastem M: http://www.netdoctor.co.uk/medicines/100004672.html

Hebben jullie vaak dat de migraine weer terugkomt nadat het onderdrukt is geweest met medicatie?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mirre op 30-11-2006 02:17:12 ]
pi_44014346
quote:
Op donderdag 30 november 2006 02:06 schreef Mirre het volgende:

Hebben jullie vaak dat de migraine weer terugkomt nadat het onderdrukt is geweest met medicatie?
Nee, het blijft weg, voor een tijdje in elk geval.
pi_44014983
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:14 schreef Curiosity het volgende:
De keren dat ik migraine had gehad had ik juist vooral heftige aura-verschijnselen en qua pijn voelde ik vrij weinig er na. Misschien iets minder gebruikelijk, maar komt volgens mij wel vaker voor.
pi_44019762
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:13 schreef Curiosity het volgende:

Ik heb zelfs nog vreemdere aura,'s, ook het niet kunnen zien aan 1 kant, meestal rechts, maar ook een verlamd gevoel, met dubbele tong praten, alsof ik dronken ben, woorden verkeerd uitspreken, bijv: karbonade, maar ik zeg dan barkonade, gaat geheel onbewust, maar ik weet dan wel, oh ik krijg migraine.
Heb ik ook allemaal. En ook aura's met niet zo heel veel hoofdpijn erna (of goed te bestrijden met ibu of iets anders) Het lijkt ook wel als ik me ontspan, het minder hard aankomt

Ik moet wel even afkloppen sinds ik in de overgang zit, heb ik het nog niet gehad
pi_44019882
Kijk uit met paracetamol, ibuprofen en alles met coffeine/caffeine. Dit kan bij veel gebruik middelafhankelijke hoofdpijn veroorzaken.

Als ik een migraine-aanval heb met misselijkheid, neem ik nog weleens een Rennie tegen de misselijkheid/kokhalzen. Tja verder gewoon slapen, slapen en slapen... zo ben ik soms twee dagen zoet!

Lichtere hoofdpijn/migraine bestrijd ik met warmte... (sjaal om, een hittepit warm maken en tegen mn hoofd/nek aan, of het allerlekkerst: mn gezicht stomen met heet water in een pan!) kou maakt het alleen maar erger bij mij. (verkrampt de vaten nog meer)

Ik ben zo veel mogelijk gestopt met medicatie en pijnstilling, probeer het op bovenstaande manieren de kop in te drukken en dat werkt bij mij beter.
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
pi_44019911
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:23 schreef maaikevis het volgende:
Kijk uit met paracetamol, ibuprofen en alles met coffeine/caffeine. Dit kan bij veel gebruik middelafhankelijke hoofdpijn veroorzaken.
Daar heb je gelijk in, bij gewone hoofdpijn dan... heeft met migraine niets te maken
pi_44019941
Nee, maar als je tegen de migraine deze middelen inneemt (of teveel koffie/thee/cola etc), kan je de middelafhankelijke hoofdpijn wel ontwikkelen.... dat bedoel ik
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
  donderdag 30 november 2006 @ 15:04:10 #70
139677 Curiosity
pi_44024256
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:26 schreef maaikevis het volgende:
Nee, maar als je tegen de migraine deze middelen inneemt (of teveel koffie/thee/cola etc), kan je de middelafhankelijke hoofdpijn wel ontwikkelen.... dat bedoel ik
Dat ben ik ook niet met je eens, ik heb het hier al eerder genoemd, dan gaat het meer om ontrekkingshoofdpijn, veroorzaakt door vnl. koffie.

Migraine wordt voor het grote deel veroorzaakt door zgn. triggers.
Die zijn voor ieder persoon anders, ik denk dat je niet kan stellen dat dat vnl, cafeine produkten zijn, ik heb het bijv ook van oude kaas.
Hoofdpijn en migraine zijn 2 heel verschillende dingen, met hoofdpijn kan ik redelijk funtioneren, daar ik ook bekend ben met migraine.
pi_44025806
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:04 schreef Curiosity het volgende:

Hoofdpijn en migraine zijn 2 heel verschillende dingen, met hoofdpijn kan ik redelijk funtioneren, daar ik ook bekend ben met migraine.
Het wordt vaak verward helaas, omdat veel mensen het woord migraine gebruiken voor 'gewone' hoofpijn is mijn ervaring.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:17:16 #72
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_44028568
*Nog een patientje die zich meldt.

Ik heb er gelukkig niet wekelijks en eigenlijk nooit idioot lang last van (*klopt af*). Meestal 'kort' en heftig. Het begint bijna altijd met een 'flitsend' vlekje, dat zich uitbreidt tot een soort glinsterende waas rondom het gezichtsveld, dat dus steeds kleiner wordt. letters vallen weg, soms complete objecten. Dit duurt een of twee uurtjes, waarna de hoofdpijn erin knalt. Als ik op tijd ben met een maxalt-tabletje is het draaglijk, hoewel in bed liggen nog steeds het beste bevalt op dat moment. Ben ik te laat, dan is het drama.
Meestal duurt het gebonk (achter m'n ogen) een uur of 6 en trekt dan langzaam weg, om plaats te maken voor misselijkheid. Een uur later sta ik dan de pot te omarmen, waarna ik me weer heel aardig voel.

Frequentie: eens in de 2/3 maanden, sinds dat ik een jaar of 16/17 was
Duur: meestal ben ik met 8 tot 10 uurtjes weer aanspreekbaar
Medicijntje: Maxalt smelttabletten (rizatriptan)

Triggers:
  • Oververmoeidheid (en dan vooral, maar niet alleen, i.c.m. alcohol)
  • Chocolade en pinda's (apart van elkaar geen problemen, gezamelijk is gegarandeerd ellende)
  • Hoofd (hard) stoten (best rot, die ruime 2 meter waarop m'n hoofd zich bevindt)
  • Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
      donderdag 30 november 2006 @ 18:05:55 #73
    131066 scrub_nurse
    pi_44030031
    quote:

[..]

Dat ben ik ook niet met je eens, ik heb het hier al eerder genoemd, dan gaat het meer om ontrekkingshoofdpijn, veroorzaakt door vnl. koffie.

Migraine wordt voor het grote deel veroorzaakt door zgn. triggers.
    Die zijn voor ieder persoon anders, ik denk dat je niet kan stellen dat dat vnl, cafeine produkten zijn, ik heb het bijv ook van oude kaas.
    t klopt wel wat curiosity zegt, ze zegt nl niet dat je migraine krijgt van de medicatie. je krijgt ipv de migraine ook nog s last van een medicatieafhankelijke hoofdpijn. dit is hoofdpijn tgv teveel/vaak gebruik van pijnmedicatie
    pi_44030988
    Ik heb ook vaak last van Migraine, Maxalt werkt wel goed als de eerste hoofdpijn zich meld. Nu een dikke 3 weken op vakantie geweest en nergens last van....Het is bij ons wel een familie-achtige klacht, mijn moeder had het in veel ernstigere mate; maar bij de overgang is ze het kwijt geraakt...dus er is nog hoop.
    pi_44036138
    Is er niets bekend over de oorzaak van migraine?
      donderdag 30 november 2006 @ 21:07:22 #76
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_44036216
    Voor de vrouwen: is jullie migraine cylcusgerelateerd? Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil. Nu merk ik dat mijn migraine, die ik vroeger had, weer terug is. En het is altijd een paar dagen voor en een paar dagen na mijn menstruatie. Het zijn echte hoofdpijnmarathons: pijn krijgen in de middag, hele avond last hebben, de volgende ochtend wakker worden met koppijn, die dan pas in de namiddag wegebt. Herkenbaar?
    pi_44036538
    bij mij staat de migraine los van mijn cyclus, bij mijn moeder is het wel heel gerelateerd, in haar stopweek heeft ze iedere dag hoofdpijn. Ze gaat nu de pil dus helemaal doorslikken zonder te stoppen om te kijken of het dan helemaal wegblijft. Bij haar werkt maxalt overigens aardig goed.
    pi_44037513
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:04 schreef Hanneke1983 het volgende:
    Is er niets bekend over de oorzaak van migraine?
    De aanleg voor migraine is waarschijnlijk erfelijk en er zijn aanwijzingen dat bepaalde neurotransmitters (onder andere serotonine) een rol spelen. Hierop is de ontwikkeling van een aantal geneesmiddelen gebaseerd.

donderdag 30 november 2006 @ 21:43:02 #79
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_44037775
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:15 schreef zoeperzazke het volgende:
    bij mij staat de migraine los van mijn cyclus, bij mijn moeder is het wel heel gerelateerd, in haar stopweek heeft ze iedere dag hoofdpijn. Ze gaat nu de pil dus helemaal doorslikken zonder te stoppen om te kijken of het dan helemaal wegblijft. Bij haar werkt maxalt overigens aardig goed.
    Bi mij werkt Maxalt ook als een trein ja, gelukkig.
    pi_44046381
    quote:

[..]

Ik weet wat de verschillen zijn, geloof me ik kan ze persoonlijk bij mezelf onderscheiden.

Wat ik bedoel is; Veel mensen gaan bij migraine OOK die pijnstilling gebruiken. Wat middelafhankelijke ('gewone') hoofdpijn kan veroorzaken en je dus in een hoofdpijncyclus terecht komt. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen...
      vrijdag 1 december 2006 @ 11:13:16 #81
    139677 Curiosity
    pi_44049005
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 08:46 schreef maaikevis het volgende:

[..]

Ik weet wat de verschillen zijn, geloof me ik kan ze persoonlijk bij mezelf onderscheiden.

Wat ik bedoel is; Veel mensen gaan bij migraine OOK die pijnstilling gebruiken. Wat middelafhankelijke ('gewone') hoofdpijn kan veroorzaken en je dus in een hoofdpijncyclus terecht komt. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen...
    Je hoeft het mij echt niet uit te leggen, ben inmiddels ook al 20 jaar migraine patient, maar ik kan heel goed het verschil merken en voelen tussen hoofdpijn en migraine.

Om in een cyclus terecht te komen moet je misschien wel 2 weken onafgebroken pijnstillers gebruiken, 3 maal per dag.
    En dan nog gaat het om gewone hoofdpijn en geen migraine.
    pi_44049048
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 11:13 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Je hoeft het mij echt niet uit te leggen, ben inmiddels ook al 20 jaar migraine patient, maar ik kan heel goed het verschil merken en voelen tussen hoofdpijn en migraine.

Om in een cyclus terecht te komen moet je misschien wel 2 weken onafgebroken pijnstillers gebruiken, 3 maal per dag.
    En dan nog gaat het om gewone hoofdpijn en geen migraine.
    Waarom ben je het dan niet met me eens, als je precies hetzelfde zegt???
      vrijdag 1 december 2006 @ 11:26:26 #83
    139677 Curiosity
    pi_44049310
    Jij hebt het over middelafhankelijke hoofdpijn, geen middelafhankelijke migraine, dat is het verschil.
    pi_44050411
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef Curiosity het volgende:
    Jij hebt het over middelafhankelijke hoofdpijn, geen middelafhankelijke migraine, dat is het verschil.
    Nee, dat is nu juist het punt. Ik heb het over middelafhankelijke hoofdpijn DOOR migraine... Dat is het grote verschil

Oftewel: Migraine -> neemt betreffende pijnstilling -> middelafhankelijke hoofdpijn ontstaat -> word verward met migraine -> meer pijnstilling etc. etc.
      vrijdag 1 december 2006 @ 12:30:50 #85
    139677 Curiosity
    pi_44050957
    En toch kan ik er niet in mee gaan, ik merk duidelijk verschil in hoofdpijn en migraine, dus ik zal hoofdpijn nooit verwarren met migraine.

ik denk dat die mensen niet in de categorie migraine thuis horen, die 2 kun je niet met elkaar vergelijken.
    pi_44053709
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 12:30 schreef Curiosity het volgende:
    En toch kan ik er niet in mee gaan, ik merk duidelijk verschil in hoofdpijn en migraine, dus ik zal hoofdpijn nooit verwarren met migraine.

ik denk dat die mensen niet in de categorie migraine thuis horen, die 2 kun je niet met elkaar vergelijken.
    Nee, dat snap ik... ik merk ook het verschil. (zoals jij ook denkik, leer je dat vanzelf na een flinke periode...) Maar het komt echt voor!

En er zijn ook nog te veel mensen die zeggen migraine te hebben, maar wat eigenlijk gewoon hoofdpijn is... maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal...
      vrijdag 1 december 2006 @ 14:38:01 #87
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_44055609
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 13:49 schreef maaikevis het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik... ik merk ook het verschil. (zoals jij ook denkik, leer je dat vanzelf na een flinke periode...) Maar het komt echt voor!

En er zijn ook nog te veel mensen die zeggen migraine te hebben, maar wat eigenlijk gewoon hoofdpijn is... maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal...
    Hoofdpijn en migraine zijn toch duidelijk verschillende dingen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die een migraine-aanval heeft gehad dit verwart met hoofdpijn.
    pi_44055952
    Nog steeds niemand die met LSD of Paddo's geprobeerd heeft om een aanval af te breken?
    the shore
    pi_44055999
    quote:
    Op vrijdag 1 december 2006 14:48 schreef rameijer het volgende:
    Nog steeds niemand die met LSD of Paddo's geprobeerd heeft om een aanval af te breken?
    LSD is weer gelijk zo heftig qua eventuele gevolgen, maar paddo's ? Dat zou moeten helpen?
    pi_44057897
    Ja, ze zouden beide moeten helpen, ook in doses waarbij je weinig tot niets voelt van de 'bijeffecten'
    the shore
      vrijdag 1 december 2006 @ 17:51:05 #91
    131066 scrub_nurse
    pi_44060981
    ja is idd aangetoond in inoffiiele onderzoeken dat paddos iig clusterhoofdpijnn vermindert
    pi_44082033
    ben ik een van de weinige die zoveel last van Imigran heeft?
    ik voel me er de hele dag niet lekker door, slik het daarom zo weinig mogelijk.
    helaas heb ik haast alle medicijnen al uitgeprobeerd en werkt niets echt optimaal bij mij.
    veel slapen dan maar?
      zaterdag 2 december 2006 @ 17:04:36 #93
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_44082213
    Ik weet dat ik er mee naar de dokter zou moeten gaan, maar ik heb er zo sporadisch last van dat ik daar nog geen zin in heb. Ik heb het afgelopen jaar 4 keer een soort aanval gehad van barstende koppijn en een 'aura'. Oftewel een vlekje op m'n (beide) ogen dat in eerste instantie lijkt op het soort vlekje dat je ziet als je te lang in de zon hebt gekeken. Het breidt zich vrij snel uit en binnen een kwartier tot een half uur zie ik amper meer iets. Alles flikkert voor m'n ogen. De seconde dat het minder begint te worden (meestal na ongeveer 3 kwartier) begin ik koppijn te krijgen en word ik lichtelijk misselijk. De koppijn is in principe echt wel dragelijk, maar gewoon totaal niet prettig. Ik ga dan maar op bed liggen en een aantal uren daarna is het gewoon over.

Zou dit misschien migraine kunnen zijn of heb ik daar te weinig symptomen voor?

Ik ga echt geen duidelijke conclusies trekken uit jullie antwoorden hoor, maar ik ben gewoon benieuwd wat echte migraine-patienten er van denken. Als het nog heftiger wordt of als ik er vaker last van krijg, zal ik echt wel 'n dokter gaan bezoeken.
      zaterdag 2 december 2006 @ 18:02:16 #94
    33954 ElisaB
    pi_44083599
    Even heel wat anders... Ik lees op het moment Migraine van Oliver Sacks. Best taaie kost en enigszins wetenschappelijk, maar voor mij wel verhelderend.
    quote:
    In dit standaardwerk behandelt Oliver Sacks (Londen, 1933) achtereenvolgens de ervaringen van patiënten, de verschillende oorzaken, de kenmerken van een aanval en de behandeling van migraine. Deze, in 1995 aanzienlijk uitgebreide, editie is verrijkt met aanvullende case histories, nieuwe onderzoeksgegevens en inormatie over de recentste ontwikkelingen in de behandeling van migraine. In een nieuw hoofdstuk is een kleurkatern opgenomen met afbeeldingen van schilderijen die gemaakt zijn door migrainepatiënten. Alleen Oliver Sacks, met zijn grenzeloze nieuwsgierigheid en rijke verbeelding, kan zo'n alomvattend boek over een van de oudste bezoekingen van de mensheid shrijven.
    Ik stel het boek graag beschikbaar aan een logenoot (ik zie ineens iets moois voor me: een boek dat heel Nederland doorgaat en dan over een jaar of 2 weer bij mij terug is).

zaterdag 2 december 2006 @ 18:05:29 #95
    125344 gitaarsnaar
    Sterker Door Strijd
    pi_44083681
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 17:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
    Ik weet dat ik er mee naar de dokter zou moeten gaan, maar ik heb er zo sporadisch last van dat ik daar nog geen zin in heb. Ik heb het afgelopen jaar 4 keer een soort aanval gehad van barstende koppijn en een 'aura'. Oftewel een vlekje op m'n (beide) ogen dat in eerste instantie lijkt op het soort vlekje dat je ziet als je te lang in de zon hebt gekeken. Het breidt zich vrij snel uit en binnen een kwartier tot een half uur zie ik amper meer iets. Alles flikkert voor m'n ogen. De seconde dat het minder begint te worden (meestal na ongeveer 3 kwartier) begin ik koppijn te krijgen en word ik lichtelijk misselijk. De koppijn is in principe echt wel dragelijk, maar gewoon totaal niet prettig. Ik ga dan maar op bed liggen en een aantal uren daarna is het gewoon over.

Ik ga echt geen duidelijke conclusies trekken uit jullie antwoorden hoor, maar ik ben gewoon benieuwd wat echte migraine-patienten er van denken. Als het nog heftiger wordt of als ik er vaker last van krijg, zal ik echt wel 'n dokter gaan bezoeken.
    Dit lijkt op klassieke migraine ja. Er is een lijst met een x aantal symptonen (waaronder dus aura, misselijkheid, eenzijdige hoofdpijn enz), wanneer je er een x aantal heb er sprake is van migraine. Maar zoals je zegt, een bezoek aan de dokter biedt meer duidelijkheid
      zaterdag 2 december 2006 @ 18:09:29 #96
    33954 ElisaB
    pi_44083794
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 17:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
    pi_44084501
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 18:02 schreef ElisaB het volgende:
    Even heel wat anders... Ik lees op het moment Migraine van Oliver Sacks. Best taaie kost en enigszins wetenschappelijk, maar voor mij wel verhelderend.
    [..]

Ik stel het boek graag beschikbaar aan een logenoot (ik zie ineens iets moois voor me: een boek dat heel Nederland doorgaat en dan over een jaar of 2 weer bij mij terug is).

Ow, daar ben ik best nieuwsgierig naar....
    pi_44085998
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 21:15 schreef zoeperzazke het volgende:
    Ik heb sinds ik de pil gebruik ook in de stopweken grote aanvallen; ik slik de pil nu gewoon door. Hierdoor voorkom ik in elk geval die erge stopweekaanval.
      zaterdag 2 december 2006 @ 20:00:14 #99
    33954 ElisaB
    pi_44086609
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 18:35 schreef Five_Horizons het volgende:
    Ow, daar ben ik best nieuwsgierig naar....
    Dan krijg jij 'm, zodra ik 'm uit heb
    pi_44090142
    Ik heb volgens mij ook last van migraine. Wel jaren geleden voor hoofdpijn naar de huisarts geweest maar die stuurde me met een pakje ibuprofen naar huis (toen was het denk ik alleen nog maar gewone hoofdpijn). Sinds enkele jaren steeds meer migraine achtige problemen maar gelukkig nog niet vaak zoals ik van andere mensen hoor.
    Heb met name de laatste maanden standaard hoofdpijn tijdens de stopweek (noem het maar even geen migraine want ik weet niet of ik het daar wel onder mag noemen; nog niet als dusdanig gediagnosticeerd). Daarnaast sporadisch ook echt heftige aanvallen die nog meer op migraine lijken. Wil er binnenkort toch maar eens mee naar mijn nieuwe huisarts.

Heb trouwens het meest last van migraine achtige hoofdpijnen na het sporten...kan dat? (zwaar bonkend hoofd; soms pijn achter oog; kan niet meer tegen licht en geluid en moet plat anders kan ik niks)
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
      zaterdag 2 december 2006 @ 22:00:45 #101
    33954 ElisaB
    pi_44090166
    Inspanning als trigger is mogelijk inderdaad
    pi_44090262
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 20:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dan krijg jij 'm, zodra ik 'm uit heb
    pi_44090460
    Ik hoor ergens in januari of ik migraine heb..

Ik had ergens vorig jaar een aanval met de symptomen van een TIA.
    Het begon met aan een oog een soort vage blurr hebben, zwáre tintelingen in het arm, been en een lam gezicht, een half uurtje niet meer kunnen praten/lezen/schrijven. Huisarts zond me zonder onderzoeken naar huis omdat het 'vast niks was'.

Nu, jaartje later, heb ik in 3 maanden tijd 2 van deze aanvallen gehad..
    Tijdens die tweede aanval ben ik naar de eerste hulp gegaan en daar hebben ze me een hele zooi onderzoeken laten ondergaan waar uit kwam dat ik waarschijnlijk epilepsie of migraine heb..
    Dit gevolgd door een hoofdpijn van 3 weken..

Nu ik dit allemaal zo lees lijkt migraine me een stuk waarschijnlijker.
    Geruststellend ook dat er medicijnen voor zijn
    Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
    Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
    Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
    Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
      zaterdag 2 december 2006 @ 22:15:26 #104
    33954 ElisaB
    pi_44090500
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:13 schreef Janetje het volgende:
    Nu ik dit allemaal zo lees lijkt migraine me een stuk waarschijnlijker.
    Sinds ik heb gelezen welke verschijnselen je er allemaal bij kunt hebben, worden allerlei 'enge dingen' ineens een stuk minder eng
    pi_44090586
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Sinds ik heb gelezen welke verschijnselen je er allemaal bij kunt hebben, worden allerlei 'enge dingen' ineens een stuk minder eng
    Mwah..
    M'n huisars zei dat 'als het migraine was, ik nog in de beginfase zat'..
    Lekker als je m'n symptomen nu al ziet..
      zaterdag 2 december 2006 @ 22:21:01 #106
    33954 ElisaB
    pi_44090649
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:18 schreef Janetje het volgende:
    Mwah..
    M'n huisars zei dat 'als het migraine was, ik nog in de beginfase zat'..
    Lekker als je m'n symptomen nu al ziet..
    Dan heeft je huisarts Oliver Sacks niet gelezen, of hij is het er gewoon niet mee eens

Of hij bedoelt dat je in de beginfase van een aanval zat toen hij je zag
    pi_44090755
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dan heeft je huisarts Oliver Sacks niet gelezen, of hij is het er gewoon niet mee eens

Of hij bedoelt dat je in de beginfase van een aanval zat toen hij je zag
    Neh.. hij doelde erop dat mijn tweede aanval een stuk heftiger was dan m'n eerste.. En gezien het feit dat de eerste aanval anderhalf jaar geleden was en de vorige twee, twee maanden na elkaar..

Dus het zou waarschijnlijk sneller opvolgend en heftiger worden in de toekomst, in zijn optiek.
      zaterdag 2 december 2006 @ 22:30:40 #108
    33954 ElisaB
    pi_44090918
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:24 schreef Janetje het volgende:
    Dus het zou waarschijnlijk sneller opvolgend en heftiger worden in de toekomst, in zijn optiek.
    Volgens mij kan ie dat helemaal niet weten. Maar goed; hij is medisch geschoold, en ik niet

Ik ben benieuwd wat ze er in jouw geval van gaan maken
    pi_44090949
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Volgens mij kan ie dat helemaal niet weten. Maar goed; hij is medisch geschoold, en ik niet

Ik ben benieuwd wat ze er in jouw geval van gaan maken
    Anders ik wel.
    Maar het komt goed.
    pi_44090960
    * Vicky komt zich ook aanmelden in dit topic..

Het begon toen ik een jaartje of 13 was denk ik. Steeds hele erge koppijn, maar toen ws niet duidelijk dat dat migraine was. Ben er een hele tijd vanaf geweest en ineens kreeg ik eht weer terug...

Bij mij begint het meestal met een vlekje voor mijn ogen en dat wordt dan een spiraalt en dat draait dan in mijn ogen. Spiraalzien of aura zien heb ik dus... Meestal merk ik het aan mijn arm. Soms heb ik ineens last van een soort opvlieger en dan wet ik al weer hoe laat het is. Ik heb ook last van uitval van bijvoorbeeld gezicht of hand ofzo en ik praat soms ook alsof ik bezopen ben...

Ik heb Imigran (nu sumatriptanen ofzoiets) gekregen en dat helpt redelijk. Zodra ik het op voel komen neem ik een Imigrannetje. Het duurt ff voordat het werkt (minuutje of 10 denk ik) maar ik ben gelukkig niet misselijk en de knallende koppijn duurt geen dagen... Meestal heb ik de 1e dag hele erge koppijn en de 2e dag ben ik juist doodmoe.

Bijwerkingen heb ik wel van de Imigran. Ik heb dan het idee dat ik geen lucht krijg, alsof er een olifantje op mijn borst zit...

Heb nu al weer een tijdje geen migraine gehad... *hard afklopt*
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_44092557
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:15 schreef ElisaB het volgende:

Mensj, ik denk nog steeds dat het nu écht een hersenbloeding moet zijn

Dat meen ik echt, soms is de uitval zo erg, dat het wel verlamming lijkt.
    Maar het is 'maar' migraine.

En het dan maar uit proberen uit te leggen op je werk, dat je geen hoofdpijn had
      zondag 3 december 2006 @ 02:28:39 #112
    33954 ElisaB
    pi_44095783
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 23:34 schreef Bluezz het volgende:
    En het dan maar uit proberen uit te leggen op je werk, dat je geen hoofdpijn had
    Je kunt zelfs migraine hebben zonder dat je iets aan je hoofd mankeert. Ik kan me er weinig bij voorstellen, maar er zijn dus mensen bij wie migraine zich vrijwel uitsluitend uit in buikpijn
      zondag 3 december 2006 @ 02:47:14 #113
    125344 gitaarsnaar
    Sterker Door Strijd
    pi_44096005
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 22:31 schreef Vicky het volgende:
    Bijwerkingen heb ik wel van de Imigran. Ik heb dan het idee dat ik geen lucht krijg, alsof er een olifantje op mijn borst zit...
    heb ik ook last van
      zondag 3 december 2006 @ 03:06:14 #114
    33954 ElisaB
    pi_44096200
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 02:47 schreef gitaarsnaar het volgende:
    heb ik ook last van
    Dat lijkt me bijna erger dan migraine

Maar ik heb het dan ook zelden écht heel erg. Meestal beperkt het zich tot aura, gevolgd door een stevige koppijn en wat 'vaag in de maag'. De enkele keer dat ik dacht dat ik eraan zou sterven, leek me ook alles beter dan dát.
    pi_44097131
    Ik heb eigenlijk maar 1 echte trigger en dat is stress...
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      zondag 3 december 2006 @ 18:17:25 #116
    125344 gitaarsnaar
    Sterker Door Strijd
    pi_44109440
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 03:06 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat lijkt me bijna erger dan migraine
    Duurt maar een paar minuten en het is meer 'het gevoel' [tis niet dat ik niet meer kan ademen ].
    pi_44485433
    Ik heb ook migraine. Mijn moeder heeft het ook en mijn oma had het ook. Ik heb het nu sinds een paar jaar (ben 29). Gemiddeld eens in de drie weken, maar door stress e.d. kan ook een extra aanval getriggerd worden. Ik heb nu op dit moment ook migraine. Ik gebruik een generieke variant van Imigran, 100 mg. Het werkt, maar ik word er slap en moe van. Ook krijg ik er behoorlijke keelpijn van.

Migraine is zwaaar kut.
    pi_44485945
    Ik heb trouwens ook Maxalt gehad. Werd ik doodziek van.

Bij mij is het gerelateerd aan mijn cyclus. Toen ik het nog niet zo lang had, hielp het om stopweken van de pil over te slaan. Dat helpt nu niet meer.
      zaterdag 16 december 2006 @ 17:46:45 #119
    131066 scrub_nurse
    pi_44486386
    welke pil gebruik je? ik kreeg na 10jaar diane gebruikt te hebben plotseling migraine, en steeds vaker. nadat ik gestopt was met migraine migraine gehad..ik gebruik nu de yasmin en dat gaat nog steeds goed,hoewel ik deze niet kan doorslikken omdat ik dan toch last van migraine krijg. Lees je bijaluiter vna je pil eens goed, t kan dat er in staat dat je er migraine van kan krijgen.
    pi_44486522
    Ik gebruik de Diane. Yasmin bracht een hel in mijn innerlijk teweeg. Ik kan me niet voorstellen dat die pil er iets mee te maken heeft, aangezien het in de familie zit. Maar ik ben van plan me over niet al te lange tijd te laten steriliseren, dus wie weet.
      zaterdag 16 december 2006 @ 18:05:31 #121
    131066 scrub_nurse
    pi_44486895
    http://www.ziekenhuis.nl/static/medicijngids/diane35.pdf

zie onder het kopje: wanneer moet u stoppen met het gebruik van diane 35?
    pi_44486939
    Ik zal ook maar eens een bijdrage leveren
    Heb ongeveer 1 a 2x per week migraine (meestal zo om de 4 dagen), soms iets vaker, soms maar 1 dag, soms 2. Op het moment zit ik aan de metoprolol, ben er nog maar net mee begonnen dus of het echt werkt weet ik nog niet. Ik heb wel maar 1x per week last gehad en niet langer dan een dag, dus misschien heeft het wel enig effect en komt het nog meer.
    Maxalt, Imigran en sandomigran heb ik gehad, wat ik me zo even kan herinneren, andere dingen weet ik niet precies meer, dat is me te lang geleden Ik heb het echter al sinds ik een jaar of 6 oud ben. Vroeger was het alleen maar heel erge hoofdpijn met overgeven. Tegenwoordig is het geen overgeven meer, maar meer hoofdpijn aan 1 kant en erge nekpijn erbij.
    Ik vind het uiteraard niet leuk, maar nu studeer ik nog, dus kan ik het nog aan. Ik weet alleen niet hoe dat gaat als ik straks moet werken..welke werknemer of welke baan kan je nou hebben waar je zoveel uit kan vallen..er MOET echt een oplossing voor die tijd gevonden worden, maar ik heb echt geen idee wat er nog gedaan kan worden
    pi_44486990
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 18:05 schreef scrub_nurse het volgende:
    http://www.ziekenhuis.nl/static/medicijngids/diane35.pdf

zie onder het kopje: wanneer moet u stoppen met het gebruik van diane 35?
    Tja. Het is tot nu toe de enige pil waarvan ik niet zwaar depressief word. Maar ik zal wel eens langs de huisarts.
      zondag 17 december 2006 @ 16:26:31 #124
    134256 Cutebutpsycho
    Things even out.
    pi_44510522
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 18:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tja. Het is tot nu toe de enige pil waarvan ik niet zwaar depressief word. Maar ik zal wel eens langs de huisarts.
    Tegen mij is gezegd dat de Yasmin pil word aangeraden aan mensen die migraine gevoelig zijn, juist omdat deze lichter van samenstelling is dan de Diane35.

Maargoed, als jij zwaar depri word van de Yasmin en op dat gebied geen last hebt van de Diane dan heiligt het doel de middelen niet bepaald. Ik heb zelf qua gemoedstoestand totaal geen last van de Yasmin (lees: ik merk er niets van), dat had ik dan juist weer bij de Diane.

Wat mij bij het slikken van de Yasmin zelfs opvalt is dat ik minder vaak last van migraine heb gehad sinds ik ben begonnen met het slikken van die pil... Zal vast wel geen logisch verband in zitten maar het is wel iets dat me opvalt.

Wat mijn huisarts ook heeft gezegd is dat als ik last zou krijgen van moodswings door de yasmin, dat ik dan niet naar een andere pil moest ovestappen omdat de Yasmin toch echt de lichste is en het beste alternatief voor een migraine gevolig persoon (iig, in mijn geval dan blijkbaar) , maar dat ik dan gedurende de stopweek pyridoxine-hcl moest gaan slikken, wat dan weer tegen die moodswings zou werken. (zie linkje: http://www.anticonceptie-(...)Pil%20en%20depressie , en dan klikken op "pil en depressie" )

Gelukkig heb ik daar tot noch toe helemaal geen last van en slik ik gewoon de Yasmin zoals het hoort, praktisch zonder migraine aanvallen.

Succes ermee!
    Ik heb geen semi-intelligente signature.
    JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
    pi_44513430
    quote:
    Op zondag 17 december 2006 16:26 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Tegen mij is gezegd dat de Yasmin pil word aangeraden aan mensen die migraine gevoelig zijn, juist omdat deze lichter van samenstelling is dan de Diane35.

Maargoed, als jij zwaar depri word van de Yasmin en op dat gebied geen last hebt van de Diane dan heiligt het doel de middelen niet bepaald. Ik heb zelf qua gemoedstoestand totaal geen last van de Yasmin (lees: ik merk er niets van), dat had ik dan juist weer bij de Diane.
    Die Yasmin had een zodanig negatief effect op mij, dat zelfs mijn vriend helemaal gestoord van me werd. Niet zo'n goed idee dus.
    quote:
    Wat mijn huisarts ook heeft gezegd is dat als ik last zou krijgen van moodswings door de yasmin, dat ik dan niet naar een andere pil moest ovestappen omdat de Yasmin toch echt de lichste is en het beste alternatief voor een migraine gevolig persoon (iig, in mijn geval dan blijkbaar) , maar dat ik dan gedurende de stopweek pyridoxine-hcl moest gaan slikken, wat dan weer tegen die moodswings zou werken. (zie linkje: http://www.anticonceptie-(...)Pil%20en%20depressie , en dan klikken op "pil en depressie" )

Gelukkig heb ik daar tot noch toe helemaal geen last van en slik ik gewoon de Yasmin zoals het hoort, praktisch zonder migraine aanvallen.

Succes ermee!
    Ik wil eigenlijk geen andere pil meer. Ik heb genoeg van het geklooi met hormonen. Andere vormen van anticonceptie heb ik ook geprobeerd (spiraaltje), maar die hadden ook meer nadelen dan voordelen.
    pi_44633643
    Nog een migraine klant erbij.
    Bij mij is het cyclusgerelateerd. Voornaamste trigger is te lang slapen. Tegenwoordig zorg ik er voor dat ik tijdens mijn menstruatie niet te lang slaap en het gaat nu beter. Een andere trigger is te laat eten.
    Ik gebruik nu Naramig. Dit helpt goed maar ben daarna erg suf. Een blikje Red Bull helpt hier dan weer tegen. Ik weet niet of het de suiker is of de cafeiene of een combinatie van beiden maar het helpt goed.
    Ik heb eerst ook Imigran gebuikt maar ik had altijd het gevoel of mijn hoofd opzwol...
      donderdag 21 december 2006 @ 17:59:10 #127
    139677 Curiosity
    pi_44633958
    Ik had vandaag weer een feestdag, nu gaat het weer een beetje.
    Gisteravond werd ik al behoorlijk misselijk en vanmorgen had ik barstende koppijn, direct maar een zetpil genomen en terug naar bed, het was nog vroeg gelukkig.
    Maar eer het dan helemaal weg is ben je toch weer een halve dag verder.

Het enige nadeel van mijn zetpillen is, is dat ik altijd zo'n dorst krijg.
      donderdag 21 december 2006 @ 18:24:55 #128
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_44634558
    quote:
    Op donderdag 30 november 2006 02:06 schreef Mirre het volgende:

Zoals ik al eerder aangaf in dit topic ben ik er al dik 1,5 jaar vanaf. De laatste x dat ik het heb gehad nam ik een spuit imigran, daarna out geweest en het is nooit terug geweest.

Thank god for it
      donderdag 21 december 2006 @ 18:31:50 #129
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_44634749
    Het hele rare was,dat ik pas ECHTE hevige migraine kreeg (de dokter dacht eerst dat het clusterhoofdpijn was) in de zomer. Zomaar van de 1 op de andere dag. Maanden ervoor nergens last van behalve van normale hoofdpijn. En zo opeens stap ik uit bed,ga ik ontbijten en begin ik me toch een partij koppijn te krijgen Steken boven mn oog,achter mn oog,naast mn oog tering wat deed dat pijn. Ik kon helemaal geen licht verdragen. En dat kan ik nog steeds heel slecht. Ook al heb ik geen migraine meer. Zodra er toen een lamp aanging kon ik wel janken van de koppijn. Dit had ik gedurende 4 a 5 weken +- 3x per week . En sinds ik die imigran heb gespoten ben ik er vanaf

Raar is dat :S Dus het komt onaangekondigt, en het vertrekt ook zomaar weer. Niet dat ik met dat laatste een probleem heb heur
      donderdag 21 december 2006 @ 18:51:30 #130
    86400 hollander76
    (Don't Don't Do It)
    pi_44635190
    Toch vreemd die aura's, wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Is het iets dat voor iedereen grofweg hetzelfde is, of is het verschillend per persoon?

Ik heb het 1x gehad, nu alweer ruim 2 jaar geleden, dat ik achter mijn pc'tje zat een spelletje te spelen en dat ik steeds minder van mijn monitor kon waarnemen. Het begon met een klok die ik uit het oog verloor, normaal gesproken zie ik die vanuit mijn ooghoek, en later zag ik mijn halve monitor niet meer. Moest ik mijn hoofd bijdraaien om op mijn monitor te kijken Een beetje dizzy ben ik toen maar in bed gaan liggen met de gordijnen dicht. Na 15 minuten ontplofde mijn hoofd zo ongeveer van de koppijn en toen ben ik voor een paar uur in slaap gevallen en daarna was ik gelukkig weer bij de mensen.

De zwarte vlek in mijn gezichtsveld komt bij sommige aura's wel overheen, maar ik heb het altijd zo vreemd gevonden dat het bij 1x is gebleven, of het migraine was...... ik weet het niet, jullie zijn de kenners Maar hoe beleeft een migrainepatient een aura? Ongeveer zoals ik het omschreven heb, of totaal anders?
    My white lines go a long way
    Either up your nose or through your vein
    With nothin to gain except killin' your brain
      donderdag 21 december 2006 @ 18:53:38 #131
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_44635249
    quote:
    Op donderdag 21 december 2006 18:51 schreef hollander76 het volgende:
    Toch vreemd die aura's, wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Is het iets dat voor iedereen grofweg hetzelfde is, of is het verschillend per persoon?

Ik heb het 1x gehad, nu alweer ruim 2 jaar geleden, dat ik achter mijn pc'tje zat een spelletje te spelen en dat ik steeds minder van mijn monitor kon waarnemen. Het begon met een klok die ik uit het oog verloor, normaal gesproken zie ik die vanuit mijn ooghoek, en later zag ik mijn halve monitor niet meer. Moest ik mijn hoofd bijdraaien om op mijn monitor te kijken Een beetje dizzy ben ik toen maar in bed gaan liggen met de gordijnen dicht. Na 15 minuten ontplofde mijn hoofd zo ongeveer van de koppijn en toen ben ik voor een paar uur in slaap gevallen en daarna was ik gelukkig weer bij de mensen.

De zwarte vlek in mijn gezichtsveld komt bij sommige aura's wel overheen, maar ik heb het altijd zo vreemd gevonden dat het bij 1x is gebleven, of het migraine was...... ik weet het niet, jullie zijn de kenners Maar hoe beleeft een migrainepatient een aura? Ongeveer zoals ik het omschreven heb, of totaal anders?
    Ik zie allemaal vlekjes,zwart en paars. Die eerst gewoon door mn gezichtsveld zweven en vervolgens dingen in beslag gaan nemen. Soms links,soms rechts en soms zie ik wel links en rechts maar niet rechtvooruit. Erg vaag.
    pi_44640669
    de ene keer heb ik hetzelfde als jou hollander, dat er ineens dingen uit je zicht verdwijnen en de andere keer zie ik spiralen..

* Vicky heeft gelukkig al weer een tijdje geen migraine gehad
    *even afklopt*
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      donderdag 21 december 2006 @ 23:25:32 #133
    125344 gitaarsnaar
    Sterker Door Strijd
    pi_44644309
    http://www.migraine-aura.(...)raine_aura_small.png

http://www.migraine-aura.(...)Images_1992Small.jpg

Ik heb zulke aura's. Begint met een klein flikkerend zigzaggend lijntje dat langzaam over heel m'n gezichtsveld uitbreidt. Rond die lijn verdwijnt m'n gezichtsveld [tot zo'n 80% van m'n zicht]. Ziet er wel geinig uit, alleen schrok ik me de eerste keer echt kapot. Dacht dat ik blind werd

[heb de plaatjes maar gelinkt, voordat ik iemands migraine trigger... sorry!]

[ Bericht 19% gewijzigd door gitaarsnaar op 22-12-2006 13:37:27 ]
      donderdag 21 december 2006 @ 23:47:34 #134
    157966 SKETSj
    4. [niet meer en niet minder]
    pi_44645113
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 23:42 schreef Dutchman77 het volgende:
    Vreemd genoeg kon ik geen recent topic vinden over migraine. Aangezien het een zwaar ellendige aandoening is die je leven vergalt, vind ik het toch wel een topic waard. Dus bij deze. Het gaat hier dus niet over "ik neem een paracetamolletje en ik kan er weer tegenaan"-hoofdpijn.

----------------------------------
    Mijn persoonlijke verhaal:
    Ik begon zo op de middelbare school voor het eerst last te krijgen van migraine. Buiten de bonkende hoofdpijn boven mijn linkeroog is het vooral de intense misselijkheid (of zeg maar gerust hondsberoerdheid) die je verplicht in bed te kruipen. Een paar uurtjes slapen en ik was er alweer vanaf. Helaas was dat toen, want met het verstrijken van de jaren (ben nu bijna 30) is het steeds erger geworden. Inmiddels straalt de pijn ook uit in mijn nek en ben ik er minimaal 24 uur "zoet" mee. Ik word de volgende dag na het beginnen van een aanval dus nooit zonder migraine wakker.

En ja wat doe je er tegen. Paracetamol helpt een beetje om beter in te slapen (als je er snel bij bent) en zo gauw je slaapt voel je niks dus dat is goed. Maar zo gauw je wakker bent is het vreselijk afzien. Punt is nu bij mij dat ik er steeds langer last van heb en inmiddels ben ik dus gemiddeld 1 dag per 2 weken compleet uitgeschakeld. In het gunstigste geval is dat in het weekend maar per 10 werkdagen 1 dag thuis blijven zal geen enkele werkgever leuk vinden.

Ik probeer nu 2x500 mg paracetamol en een antimisselijkheidsmiddel (Domperidon en Primperan komt veel voor). Echt helpen doet het niet, maar het verzacht wel iets (slaap er wat beter van). Punt is alleen dat het je geen steek helpt als je niet plat op bed ligt dus je verliest nog steeds 1/10 van je leven.
    -----------------------------------

Welke medicatie gebruiken mensen hier die last hebben van migraine? Zijn er mensen die triptanen gebruiken? Kun je daarmee doorgaan met je dagelijkse leven of moet je dan ook in bed blijven liggen om het "enigszins draaglijk" te houden?

Hoe zijn de ervaringen met medicatie om migraine te voorkomen?

Hoe gaan mensen eigenlijk om met de angst een aanval te krijgen? Met plannen van belangrijke afspraken zit ik bijvoorbeeld altijd vantevoren uit te tellen of het wel goed "uitkomt". Migraine heb ik zelden vlak achter elkaar dus als ik iets belangrijks heb en het is net 10 dagen geleden dan knijp ik hem behoorlijk. Vreemd genoeg heeft die stress zelf totaal geen effect op het wel of niet krijgen van migraine (was het maar zo gemakkelijk )
    Heb je dan wel echt Migraine als je niks voelt tijdens je slaap?
    En 'maximaal 24 uur zoet' is volgens mij een lichte Migraine. Ik ben minimaal 3 dagen plat.
    En kan nieteens kruipen.
    kotsen moet. Het komt bij mij enkelt altijd op het laatst. echt gatverdamme.

Wat zijn bij jou de uitlokkers, weetje dat?
    If I had a Hammer...
    pi_44645578
    quote:
    Op donderdag 21 december 2006 23:25 schreef gitaarsnaar het volgende:
    [afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb zulke aura's. Begint met een klein flikkerend zigzaggend lijntje dat langzaam over heel m'n gezichtsveld uitbreidt. Rond die lijn verdwijnt m'n gezichtsveld [tot zo'n 80% van m'n zicht]. Ziet er wel geinig uit, alleen schrok ik me de eerste keer echt kapot. Dacht dat ik blind werd
    Echt helemaal zoals ik ze zie. Ook het licht in de bovenste, het vreemde licht alsof er een lamp op je geschenen wordt, maar dan aan 1 kant.
    Zie je ze aan de linkerkant, dan is de enorme koppijn die op komt zetten later, aan de rechterkant en andersom.
    Daarna heb ik nog een aantal zichtbeperkingen, uitvalsverschijnselen aan mondhoeken, spraak, vingers die tintelen e.d., maar het begint altijd met deze z.g. aura's.

Ik weet nog dat ik jaren geleden, toen internet nog in de kinderschoenen stond, een paar foto's tekeningen op een hoofpijnsite voorbij zag komen, ik was gewoon blij dat ik niet de enige was, dat eindelijk meer mensen dit ook hadden en dat heeft echt heel veel voor mij gedaan. Ik kon het laten zien, aan mijn familie op mijn werk e.d.
    Heeft tot veel meer begrip geleid bij mijn omgeving.

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 22-12-2006 00:11:04 ]
      vrijdag 22 december 2006 @ 00:06:44 #136
    157966 SKETSj
    pi_44645701
    He grappig. Alles wat ik zie krijgt bij mij een blauwige gloed. Alsof je het blauw omhoog gooit op je monitor.
    als buiten de zon schijnt zie ik blauw
    echt vies en heel freaky.
    If I had a Hammer...
    pi_44654258
    Brrrrr ophouden met die plaatjes van aura's aub

Ik word al misselijk al ik er voorbij scroll

Dat soort dingen zie ik dus ook als een aanval op komt zetten
    the shore
      vrijdag 22 december 2006 @ 12:06:11 #138
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_44654287
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 12:04 schreef rameijer het volgende:
    Brrrrr ophouden met die plaatjes van aura's aub

Ik word al misselijk al ik er voorbij scroll

Dat soort dingen zie ik dus ook als een aanval op komt zetten
    Ik krijg er hoofdpijn van
    pi_44654408
    Nog iets wat relateert aan migraine volgens mij, en ik ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben :

Bij een popconcert, die lichten
    Bij het voor of achteruitspoelen van de video op een bepaalde snelheid flitst het mij ook té erg, ik kan daar dus niet goed tegen
    pi_44654434
    Dat heb ik niet.... wel dat eerste plaatje, dat vond ik raar om te zien (met dat aura).
    pi_44654464
    Er is een ouder migraine- topic en daar staan nog veel meer herkenbare plaatjes in van aura's.
    Kan het zo gauw ff niet vinden.
    pi_44654476
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 12:10 schreef Bluezz het volgende:
    Nog iets wat relateert aan migraine volgens mij, en ik ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben :

Bij een popconcert, die lichten
    Bij het voor of achteruitspoelen van de video op een bepaalde snelheid flitst het mij ook té erg, ik kan daar dus niet goed tegen
    Ik dacht altijd dat dat meer met epilepsie te maken had?
    In ieder geval toen ik een EEG kreeg werd er ook zo'n flitslicht voor mn gezicht gehouden
    pi_44654549
    Joepie, ik heb een nieuwe trigger....

Ik ben al anderhalve maand verkouden en ik hoest 's nachts m'n bed uit. Ik heb van de dokter een salbutamol inhalator gekregen om het te verlichten, en op zich werkt het wel tegen het hoesten, maar wat doet dat spul dus... het verwijdt je bloedvaten... en nu heb ik... juist ja. Migraine.

Oftewel, geen hoestverlichtende medicijnen voor mij, ik zal het gewoon uit moeten hoesten
    pi_44654562
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 12:13 schreef flubub het volgende:

Ik dacht altijd dat dat meer met epilepsie te maken had?
    In ieder geval toen ik een EEG kreeg werd er ook zo'n flitslicht voor mn gezicht gehouden
    Ik heb geen epilepsie gelukkig.
    Ik kan er gewoon niet tegen, wordt misselijk, draaierig, en krijg er heel snel hoofpijn van
    pi_44654625
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 12:16 schreef zoeperzazke het volgende:
    Joepie, ik heb een nieuwe trigger....

Ik ben al anderhalve maand verkouden en ik hoest 's nachts m'n bed uit. Ik heb van de dokter een salbutamol inhalator gekregen om het te verlichten, en op zich werkt het wel tegen het hoesten, maar wat doet dat spul dus... het verwijdt je bloedvaten... en nu heb ik... juist ja. Migraine.

Oftewel, geen hoestverlichtende medicijnen voor mij, ik zal het gewoon uit moeten hoesten
    Bekend, ik heb zo'n collega
      vrijdag 22 december 2006 @ 12:23:45 #146
    153399 hardstyle_babbels
    Gekte is geen ziekte...!
    pi_44654751
    quote:
    Op donderdag 21 december 2006 23:25 schreef gitaarsnaar het volgende:
    [afbeelding]

[afbeelding]

Deze beelden komen mij erg bekend voor... Het is oog migraine!

Ik kreeg er zelf vanaf mijn 13de last van... Vaak op zaterdag tijdens of vlak naar een voetbal wedstrijd... Ik moest vaak gewisseld worden omdat ik gewoon niet goed genoeg meer kon zien... Ik kon mij altijd wel op de bal blijven richten, maar zag dan vrijwel niks meer van wat er om mij heen gebeurde...

Naar een jaar lang hier ongeveer 1 keer in de 3 weken last van te hebben, ben ik naar de dokter gegaan... Bloed onderzoek etc gehad... Toen maar door verwezen naar het ziekenhuis... Hier ben ik uiteindleijk (naar wat kleine onderzoekjes) bij de oogarts terecht gekomen... Deze had al snel door dat het om oog migraine ging...

Heb dan pillen hiertegen meegekregen... Het is toen idd een tijd weg gebleven... (1 a 2 jaar)... Ben daarna ook met de pillen gestopt.

Nu heb ik het heel af en toe nog eens zegma 1 keer in de 2 maand ofzo... Ik zie dan een half uur die rare aura's of gewoon heel slecht... en vervolgens loop ik minimaal 4 uur met hevige hoofdpijn...

Meer mensen ongeveer een soort gelijk iets?
    Clap, Kick...
    Bassline, melodie...
    Vocal, DJ...
    The feeling, Hardstyle...! (L)
      vrijdag 22 december 2006 @ 12:31:31 #147
    131066 scrub_nurse
    pi_44654918
    mijn triggers zijn harde geluiden zoals boren en hameren (dit merkte ik doordat ik telkens als ik op de orthopedische ok moest werken migraine kreeg en vaak tijdens het uitgaan) en fel licht en dan helemaal als t ook nog flitst (wanneer ik van mn werk naar huis rij, is links van mij een rij bomen en daar schijnt de zon altijd doorheen, niet fijn... )
    pi_44654960
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 00:02 schreef Bluezz het volgende:

Daarna heb ik nog een aantal zichtbeperkingen, uitvalsverschijnselen aan mondhoeken, spraak, vingers die tintelen e.d., maar het begint altijd met deze z.g. aura's.
    Herkenbaar. Ik kon bij een van de aanvallen eens mijn hand niet meer recht houden, trokken mijn vingers krom. Spraakuitval ook eens gehad, ik wou aan mijn moeder vragen of ze mijn dekbed wilde halen, maar dekbed kreeg ik mn strot niet uit...
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 12:23 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Deze beelden komen mij erg bekend voor... Het is oog migraine!

Ik kreeg er zelf vanaf mijn 13de last van... Vaak op zaterdag tijdens of vlak naar een voetbal wedstrijd... Ik moest vaak gewisseld worden omdat ik gewoon niet goed genoeg meer kon zien... Ik kon mij altijd wel op de bal blijven richten, maar zag dan vrijwel niks meer van wat er om mij heen gebeurde...
    Als puber, standaard. Elke zaterdag was het weer raak. Komt puur door ontspanning/ontbreken van je ritme. Geen school, geen 'stress'. Bah, wat had ik eigenlijk een hekel aan de mooiste dag van de week...
    In Southern Sun
    pi_44655104
    Ik heb mijn sportaktiviteiten, badminton en zwemmen er maar voor opgegeven vroeger
    En wat hierboven genoemd wordt, zonlicht door de bomen als je autorijd, dat is wel zo
    pi_44655315
    ik ben er gelukkig helemaal vanaf

vanaf mijn vijfde tot mijn 22e wekelijks last gehad van migraine, maar gelukkig niet zo erg als ik in dit topic lees. bij mij kwam het rustig op en ging na een goede lange slaap pas weg, dus maximaal twee dagen..

overgeven had ik alleen in mijn kinderjaren, later alleen maar migrainehoofdpijn.. nooit aura's gehad, maar wel enorm licht-, geluid- en bewegingsgevoelig. wat bij mij altijd heel veel hielp was (in bed) me helemaal focussen op mijn ademhaling en zo mijn hartslag zo laag mogelijk krijgen.

veel medicijnen geprobeerd, imigran (hielp soms), maxalt (soms), zomig (nooit) en nog wat andere triptanen, anti epilepsiemiddelen (nooit) en pijnstillers (nooit).. blowen hielp soms ook, maar dan echt als ik het net aan voelde komen, anders werd het alleen maar erger.

mijn twee laatste migraineaanvallen waren het ergst.. de een na laatste was een week lang in 2004, de laatste een week lang in 2005, beiden incl ziekenhuisopname en uiteindelijk erafgekomen met prednison.. sindsdien migrainevrij!
    interesting stuff..
    you read it,
    you can't unread it!!
    pi_44655324
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 12:38 schreef Bluezz het volgende:
    Ik heb mijn sportaktiviteiten, badminton en zwemmen er maar voor opgegeven vroeger
    En wat hierboven genoemd wordt, zonlicht door de bomen als je autorijd, dat is wel zo
    Opgeven nooit. Heb altijd sterker dan migraine willen zijn. Dat het mijn leven niet zou gaan beheersen. Ik slikte twee paracetamollen, spoot mn neus vol met dat paardenmiddel en ging niet lang daarna gewoon terug naar het clubhuis. God, wat voelde ik me zo soms beroerd, maar gewoon doorgaan...
    In Southern Sun
    pi_44655365
    Zeg dat nooit, dat je eraf bent. Dat heb ik ook eens drieeneenhalf jaar gedacht. De klap was vrij groot toen ik zomaar weer eens een aanval kreeg...
    In Southern Sun
    pi_44657517
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 12:13 schreef Bluezz het volgende:
    Er is een ouder migraine- topic en daar staan nog veel meer herkenbare plaatjes in van aura's.
    Kan het zo gauw ff niet vinden.
    Migraine? Wie heeft er last van?
    the shore
    pi_44657576
    quote:
    plaatjes werken niet meer
    pi_44657608
    En uit dat topic wil ik dit nog even hier quoten:
    quote:
    Aan nicht Mien
    Lieve Mien, je zal het zien
    jij krijgt de pokken wel misschien.
    Of uitslag, eng, met grote zweren,
    of God weet wat, de tijd zal 't leren.
    Maar er is verschil, mijn beste Mien.
    Bij jòu is 't altijd nog: misschien.
    Ik hèb migraine en niet voor even,
    maar waarschijnlijk voor het leven.
    Dat valt niet mee, dat is niet licht,
    ik was liever zoals jij, allicht.
    En wat mij daarbij zo tegen staat,
    is jouw harteloos dom gepraat.
    Er is geen sprankje mededogen,
    slechts harde afkeer in jouw ogen.
    'Heb je nu alwéér hoofdpijn?
    Kom kom, zo erg zal het niet zijn.
    Vooruit nou, laat je niet zo gaan,
    wees flink, pak eens wat aan.
    Denk eens aan véél ziekere mensen,
    die zouden het ook wel anders wensen.'

Nicht Mien, dit zalvend onverstand,
    ben ik spuugzat, zo onderhand.
    En ik zal je, zonder lang te zeuren,
    vertellen wat er gaat gebeuren.
    Ik ontmoette namelijk in een café
    een echte ouderwetse fee.
    Plots zei dat lieve mens:
    'Geneer je niet, doe gerust een wens!'
    Dankbaar riep ik: 'Geef dan nicht Mien
    mijn migraine voor een week of tien.
    En niet zo zuinig, laat maar gaan
    met alles erop en alles eraan.
    Met schele ogen van de pijn
    en een lap erover met azijn.
    Laat haar 's nachts doodziek ontwaken
    en steunend gal en water braken,
    ziek over de wc-pot hangen
    en huilend naar de dood verlangen.
    En dan, afkeurend op een rij,
    tien zure nichten Mien daarbij.
    Harteloos roepen die in koor:
    'Je niet zo laten hangen hoor!
    Ga eens wat doen, pak eens wat aan,
    kom, ga eens op je benen staan'.

Is dit geen zoete wraak, nicht Mien?
    Dolgraag zou ik jouw gezicht dan zien.
    En over tien heel beroerde weken,
    zou ik je nog eens willen spreken.

Annie te Rietmole
    1996
    In Southern Sun
    pi_44657696
    quote:
    Ah die ja

@ Sandman, ik ben ook vaak 'doorgegaan' maar de frequentie dat het me overkwam werd met te veel
    pi_44657894
    Tonja, ik lees in het vorige topic dat je 80% afgekeurd bent.
    Lukt het al om wat meer te werken?
    pi_44660609
    Ik heb er ook vaak last van, toch wel elke week een aanval. Ik zie dan ook geen flikker meer, ben misselijk en natuurlijk knallende koppijn.

Ik ben er al vaak voor naar de dokter geweest maar die zegt steevast; Aanstellerij . Terwijl hij nog nooit ook maar iets van een onderzoek of vragen gedaan heeft. Uiteindelijk heeft een andere dokter dat wel gedaan en de uitslag was inderdaad migraine.

Ik heb er geen medicijnen voor helaas.
      vrijdag 22 december 2006 @ 17:08:12 #159
    131066 scrub_nurse
    pi_44662064
    dan moet je medicijnen regelen, als je zo vaakmigraine hebt regel je toch zeker profilactische medicatie???

damn ik geloof dat ik echt n goede huisarts heb!
    pi_44662159
    quote:
    Op vrijdag 22 december 2006 17:08 schreef scrub_nurse het volgende:
    dan moet je medicijnen regelen, als je zo vaakmigraine hebt regel je toch zeker profilactische medicatie???

damn ik geloof dat ik echt n goede huisarts heb!
    Volgens mij heb ik zo'n beetje elk medicijn al gehad.. niks heeft alleen nog geholpen
    pi_44664429
    Mijn huisarts is ook gewoon kl*te Die vindt alles van iedereen aanstellerij.
    Ik moet nog eens op zoek naar een andere, maar hier in de buurt zijn er niet zoveel.
      zaterdag 23 december 2006 @ 01:21:13 #162
    157966 SKETSj
    pi_44673781
    Ja, zo ken ik er ook een. Volgens mij zijn veel huisartsen wel zo.
    Lange Pino met ze lange neus en ze baard.
    If I had a Hammer...
      zaterdag 23 december 2006 @ 01:36:12 #163
    33954 ElisaB
    pi_44674005
    Nou, ik ben eruit hoor: klassieke migraine (met de aura's dus). Het plaatje van de halve / driekwart cirkel met een gekartelde rand van flikkerlichtjes; precies wat ik zie. Alleen is het bij mij in het midden van de cirkel helemaal wazig. Daar zie ik dus niets. Net als de blinde vlek; het is gewoon weg.

Hoewel ik er steeds beter aan wen (heb het pas een jaar of wat), vind ik het gevoel nog altijd unsettling. Ik moet me bedwingen om me niet paniekerig te gaan voelen tijdens een aanval (schijnt erbij te horen als een van de gebruikelijke symptomen).

Als ik mijn beeld verlies (begint altijd met een heel klein stipje) ga ik tegenwoordig - zonder er teveel ophef over te maken - even liggen. Doek over mijn kop, ogen dicht en wachten tot het over is (meestal 20 minuten tot een half uurtje). Het uur daarna ben ik behoorlijk dus en wazig en begin ik koppijn te krijgen. Deze duurt 12 tot 24 uur en dan is het weer voorbij. Misselijk ben ik zelden (hoewel ik altijd nogal 'vaag in de maag' ben tijdens en na een aanval. Licht en geluid doen me weinig, maar van teveel indrukken (flitsend licht, mensen die door elkaar praten, etc) word ik wel wat akelig. Verder voel ik me tijdens en na een aanval gedurende een dag een beetje koortsig. Mijn huid trekt en ik ben erg warm in de kop.

Mijn aanvallen komen altijd achter elkaar. Bijvoorbeeld gedurende een week zo'n twee keer per drie dagen. En dan is het weer over voor een paar weken / maanden.

Triggers zijn voor mij te weinig eten en stress (in combi met te weinig slaap) gedurende een lange periode. Zodra de druk van de ketel is, kan ik mijn eerste aanval tegemoet zien.

Ik gebruik geen specifieke medicijnen. Maar neem wel zetpillen (paracetamol) en spul om mijn hoofd te koelen. En dan maar slapen in de hoop dat het grootste deel aan mijn bewustzijn voorbij gaat

Ik las dat veel aanvallen tijdens de slaap beginnen. Dat kan verklaren waarom ik nogal eens met koppijn wakker word. Maar of dat daadwerkelijk van de migraine komt, kan ik niet zeggen. Omdat ik het begin van de aanval dan dus mis.

Voor mij persoonlijk: heel erg lastig, ik ben huiverig voor een aanval op belangrijke momenten (je zal net een presentatie staan te geven of zo), maar verder prima mee te leven.
      zaterdag 23 december 2006 @ 01:47:20 #164
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_44674137
    Ik heb oculaire migraine: migraine mét aura's, zonder pijn. Vervelend, maar zeker mee te leven. Het begint meestal met een lichtpuntje midden in mijn gezichtsveld (net alsof ik in de zon heb gekeken ofzo) en breidt zich dan uit naar links of naar rechts. De 'blinde vlek' die ElisaB noemt herken ik ook wel. Na 10 minuten zie ik helemaal niets meer, na 20 minuten is het meestal weg. Wel maf is dat ik soms kan 'aanvoelen' of ik die dag een migraine krijg: Zit dan de hele dag te wachten erop.

Ik heb het overigens al een paar maanden niet meer gehad. *klopt af* Veel succes voor alle andere mensen hier (vooral diegene mét pijn. Dat van mij valt best mee).
      zaterdag 23 december 2006 @ 02:10:04 #165
    33954 ElisaB
    pi_44674400
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 01:47 schreef sleepflower het volgende:
    Ik heb oculaire migraine: migraine mét aura's, zonder pijn.
    Een heel enkele keer heb ik het ook zonder dat er hoofdpijn op volgt. Vooral als ik al een aantal aanvallen met hoofdpijn heb gehad, wil er wel eens eentje zonder tussenzitten.

Wat is het toch een maf verschijnsel eigenlijk. Ik heb me er al meerdere keren over vebaasd dat je iets ziet dat er niet is (of iets niet ziet, dat er nog wel is). Een beetje spooky is dat wel. En wat ik ook bijzonder vind: van de honderden en honderden verschillende beelden die je zou kunnen zien, zijn er een paar en die komen bij heel veel mensen voor. Waarom zien we een (niet helemaal gesloten) cirkel. Waarom zien sommigen geen vierkant of een driehoek. Of een rechte streep wmb. Dat is toch bijzonder
      zaterdag 23 december 2006 @ 12:16:37 #166
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_44678934
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 02:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een heel enkele keer heb ik het ook zonder dat er hoofdpijn op volgt. Vooral als ik al een aantal aanvallen met hoofdpijn heb gehad, wil er wel eens eentje zonder tussenzitten.

Wat is het toch een maf verschijnsel eigenlijk. Ik heb me er al meerdere keren over vebaasd dat je iets ziet dat er niet is (of iets niet ziet, dat er nog wel is). Een beetje spooky is dat wel. En wat ik ook bijzonder vind: van de honderden en honderden verschillende beelden die je zou kunnen zien, zijn er een paar en die komen bij heel veel mensen voor. Waarom zien we een (niet helemaal gesloten) cirkel. Waarom zien sommigen geen vierkant of een driehoek. Of een rechte streep wmb. Dat is toch bijzonder
    Haha, ja die cirkel zie ik ook. Ik neem aan dat er iets in je lichaam zit dat dat beeld veroorzaakt. Als ik zelf mocht kiezen wat ik zie dan had ik toch iets anders gekozen.

Ik heb soms wel een beetje hoofdpijn/misselijkheid/duizeligheid na zo'n aanval, maar niet zoals in die topic wordt beschreven (kotsmisselijk, hele dag op bed etc).
    pi_44679167
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 18:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ben naar de huisarts geweest. Er waren niet zoveel opties meer, maar hij heeft me Nuvaring voorgeschreven. Al staat ook in die bijsluiter dat je moet stoppen als je migraine krijgt en/of de aanvallen erger worden...
    pi_44679282
    Zijn er hier trouwens meer mensen die om de haverklap moeten plassen als ze een aanval hebben? Echt bizar, ik plas dan volgens mij twee keer zoveel als ik drink. Overgeven heb ik goddank geen last van.
      zaterdag 23 december 2006 @ 13:13:49 #169
    33954 ElisaB
    pi_44680146
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 12:34 schreef Isegrim het volgende:
    Zijn er hier trouwens meer mensen die om de haverklap moeten plassen als ze een aanval hebben? Echt bizar, ik plas dan volgens mij twee keer zoveel als ik drink. Overgeven heb ik goddank geen last van.
    Yeps, heb ik ook. Hoort ook bij migraine; uitscheiding (of juist het vasthouden van vocht). Overgeven is er daar ook zo een van, of heftig transpireren en tranende ogen
      zaterdag 23 december 2006 @ 14:54:53 #170
    139677 Curiosity
    pi_44682245
    quote:
    Op zaterdag 23 december 2006 12:34 schreef Isegrim het volgende:
    Daar zeg je wat, ik had dat van de week voor een migraine aanval, moest om de 5 minuten leek het wel, werd er gek van.

Dus bij mij is dat waarschijnlijk ook een waarschuwing. Ga er eens op letten.

Ik heb het laatste jaar ook dat ik duizelig wordt uit het niets.
    Loop ik op mijn werk bijv. over de balustrade en dan wordt ik opeens eng in mijn hoofd, alsof ik op wolken loop.
    Rare gewaarwoording.
    Maar met als resultaat 2,5 dag migraine, het is nu eindelijk weg.
    pi_44684970
    Oh, dus het is vrij gebruikelijk, dat geplas.

Nog iets wat ik zo vreemd vind: ik krijg enorme keelpijn van Imigran. Dat kan dagenlang doorwerken.
      dinsdag 26 december 2006 @ 17:14:21 #172
    16442 Dutchman77
    pi_44750842
    quote:
    Op donderdag 21 december 2006 23:47 schreef SKETSj het volgende:

[..]

Heb je dan wel echt Migraine als je niks voelt tijdens je slaap?
    En 'maximaal 24 uur zoet' is volgens mij een lichte Migraine. Ik ben minimaal 3 dagen plat.
    En kan nieteens kruipen.
    kotsen moet. Het komt bij mij enkelt altijd op het laatst. echt gatverdamme.

Wat zijn bij jou de uitlokkers, weetje dat?
    Ik weet niet of ik echte migraine heb. Ik voldoe wel aan een aantal kenmerken daarvoor (eentje niet, ik heb geen aura's). Inderdaad is het zo dat het bij mij 24 uur duurt. Maar 5 jaar geleden was het nog niet zo. Met het ouder worden duurt het steeds langer en het wordt het ook steeds intenser.

Als ik de verhalen zo lees heb ik het zeker niet zo erg als veel anderen hier. Ik vraag me dus ook af hoe jullie je leven daarop inrichten. Ik bedoel, als je een baan hebt hoe ga je er dan mee om als je van de 10 werkdagen er 1 voor pampus ligt. Ook met afspraken, plan je helemaal niks in als je weet dat het er weer eens aan zit te komen? Een sollicitatiegesprek afzeggen een uur vantevoren bijvoorbeeld loopt altijd verkeerd af. Of je nu de reden noemt of niet. En bij velen is het dan nog eens erger dan bij mij!

Triggers is heel erg moeilijk. Om me heen hoor ik mensen vaak zeggen: "stress" maar daar heeft het volgens mij geen moer mee te maken (ik kan daar totaal geen verband in zien). Zo ook met eten. Al heb ik wel het idee dat de migraine wat veranderd is sinds ik geen chocolade meer eet (van gemiddeld 1 keer per 1.5 week naar 1 keer per 2 a 3 weken, sinds die tijd wel heftiger), maar verder geen verbanden.

Wel triggers:
    Slecht slapen. En daarmee bedoel ik niet een nacht wakker liggen of minder lang slapen maar gewoon zodanig slapen dat je de volgende dag duf bent. Daar heb je dus 0 invloed op. Vaak (meestal) word ik gewoon duf wakker en (regelmatig) hou ik dat de hele dag. Dan moet ik opletten.

Het weer. Heldere dagen geven me eerder migraine dan niet-heldere dagen. Ik heb vaker gelijk migraine met mijn tante. Abrupte luchtdruk/vochtigheidsveranderingen?

Onregelmatig slapen. Zoveel mogelijk voorkomen. Maar het gaat vaak fout. Ik ben een avond/nachtmens en met vakanties/weekenden krijg ik het niet voor elkaar het werkritme aan te houden. 's Avonds fit, 's ochtends altijd moe.

Vergeten te eten: ik heb nauwelijks honger. Komt wel eens voor dat ik om drie uur denk: damn ik moet toch gaan lunchen anders val ik om. Dit moet ik dus voorkomen.

Lang in een bepaalde houding zitten. Een vergadering met een presentatie waarin je schuin zit en een paar uur op een schermpje moet turen: gegarandeerd prijs.

Verder zijn er bij mij voorwaarden voor het krijgen van migraine: In 95% van de gevallen moet ik lichamelijk en geestelijk actief zijn (ik krijg zelden migraine als ik een paar dagen thuis op de bank zit te lezen of tv te kijken of aan het computeren ben). Verder ben ik er vrij zeker van dat ik geen migraine krijg als ik het minder dan een week of 10 dagen geleden gehad heb. Als ik dus langer dan 2 weken geen migraine heb gehad ben ik als de dood voor belangrijke afspraken (bijv solicitaties) omdat ik weet dat het eraan komt (dit is echt strontvervelend).
      donderdag 4 januari 2007 @ 13:05:50 #173
    139677 Curiosity
    pi_45002277
    Op dit moment een aura aanval, ik tik dit met het zicht van 1 oog, gaat redelijk geloof ik.

Duurt al ruim een min of 8, gelukkig nog geen hoofdpijn.
      donderdag 4 januari 2007 @ 13:08:37 #174
    139677 Curiosity
    pi_45002360
    Gisteravond moest ik ook wwer costant naar de wc, heeft er dus toch meet te mzaken.

En ik werd wakker met een ontzettend pijnlijke nek.

De aanval gaat nu over zijn hoogtepunt heen.
      donderdag 4 januari 2007 @ 13:38:19 #175
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_45003297
    Ik heb ook migraine. Ben net herstellende van mijn aanval die vannacht begon. Niet aan het werk dus vandaag.

Ik heb het al sinds mijn twaalfde. Na een paar verschrikkelijke hoofdpijnaanvallen ben ik naar de dokter geweest, die migraine constateerde. Vroeger had ik het veel vaker dan nu, tegenwoordig heb ik het zo'n 1x per 2 / 3 maanden. Nog te doen dus.

Triggers bij mij zijn:
    - stress (zodra de stress voorbij is, begint de migraine)
    - bepaalde verwarmingslucht (klinkt misschien heel vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven )
    - lang in één houding

Ik voel een aanval meestal aankomen. Voordat een aanval begint, heb ik het gevoel alsof er heel veel lucht in mijn maag zit. Soms voel ik me ook idioot fit. Mijn ogen worden rood en branderig en dan begint heel licht, de druk achter mijn oog.

Ik heb geen aura. Wel ben ik misselijk. Gelukkig hoef ik zelden te kotsen. Verder zweet ik me ongans, ik zie lijkbleek, ik heb een zere nek, ik kan niet tegen lichtflitsen en onregelmatige geluiden, ik kan me niet meer concentreren, en het ergste: de ondraaglijke hoofdpijn aan de linkerkant van mijn hoofd. Vooral achter mijn oog, uitstralend tot in mijn slaap, nek en schouder.

Die hoofdpijn schakelt me helemaal uit. Ik kan dan alleen nog maar op bed liggen, met wat verkoelends op mijn hoofd, en dan maar wachten tot het overgaat. Ik slik paracetamol en diclofenac (ik ben erachter gekomen dat die laatste de spierspanning in mijn nek wat wegneemt, waardoor de migraine sneller lijkt over te gaan) en wacht tot ik in slaap val. Na een aantal uren slapen is het hoogtepunt van de aanval voorbij. Ik blijf wel de rest van de dag duf, er komt niks uit mijn handen.

Het maakt niet uit welke medicijnen ik neem, het enige waardoor een aanval verdwijnt, is op bed te gaan liggen en af te wachten.

Fijn om jullie verhalen te lezen . Het geeft veel herkenning op bepaalde punten .
    You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
      donderdag 4 januari 2007 @ 13:46:09 #176
    139677 Curiosity
    pi_45003559
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 13:38 schreef MaLo het volgende:
    Ik
    Triggers bij mij zijn:
    - bepaalde verwarmingslucht (klinkt misschien heel vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven )
    Ik weet precies wat je bedoelt, dat is zo'n lucht van een verwarming waar geen verdamper aanhangt, zo'n nare droge lucht, die ook nog eens lastig is voor je ogen.

Inmiddels is de auro weg, ik heb gelukkig geen erge hoofdpijn, ben wel een beetje duizelig nog.

Ik ga zo maar even koekjes bakken, heb ik een beetje afleiding, dat helpt bij mij ook goed.
    pi_45003885
    quote:
    Op maandag 6 november 2006 18:13 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dit heb ik dus ook...
    Het begint met aura's, zodra deze weg zijn begint een tintelend gevoel aan 1 kant aan m'n hand, deze gaat vervolgens door naar m'n arm en eindigt in m'n gezicht, ALTIJD maar aan 1 kant, ik heb dan ook geen gevoel in m'n hand/arm, ik kan er wel nog gewoon mee bewegen, maar als ik dan naar mijn hand kijk is het net alsof het niet mijn hand is, een heel raar gevoel...als de tintelingen weg zijn begint meestal een knallende koppijn, en als ik dan m'n medicijnen niet gehad heb (Primperan icm Paracetamol), word ik ook nog eens hondsberoerd, maar meestal blijft het daarna alleen bij knallende hoofdpijn, wat ik niet zo heel erg vind want ik ben dan meestal blij dat die tintelingen weg zijn, dat vind ik de ergste "Fase"
    Ik heb al meer dan 2 jaar geen aanval meer gehad gelukkig....maar het komt best vaak voor dat wanneer ik zeg/denk: hey ik heb al lang geen migraine meer gehad, dat ik het dan net krijg.... *Klopt af*
    Make The Floor Burn!
    pi_45003980
    Ik weet niet of dit al aan bod is gekomen maar Botox injecties houden behalve rimpels, ook je mirgraine tegen.
    quote:
    Wat is botox?
    Botox (botuline toxine) is een medicijn dat gebruikt wordt om de kracht van spieren te verminderen. In de neurologie, oogheelkunde en KNO- geneeskunde wordt het middel al vele jaren gebruikt om spastische spieren te laten verslappen. In de cosmetisch medische wereld is Botox in 1995 geïntroduceerd om gezichtsrimpels o.a. van het voorhoofd te verzachten. Gebleken is dat bij een aantal behandelde mensen de hoofdpijn verminderde. In Nederland werkt Dr. D.L.J. Tavy , verbonden aan het Ziekenhuis Leyenburg, met injecties met Botox en wel voor de behandeling van migraine, spanningshoofdpijn en cervicogene hoofdpijn. Momenteel loopt in het Ziekenhuis Leyenburg een klinische studie naar de werking van Botox bij spanningshoofdpijn en cervicogene hoofdpijn.
    U leest er meer over op: http://www.neurologie-denhaag.nl/trial.htm#trial
      donderdag 4 januari 2007 @ 14:03:39 #179
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_45004071
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 13:59 schreef pussydeluxe het volgende:
    Ik weet niet of dit al aan bod is gekomen maar Botox injecties houden behalve rimpels, ook je mirgraine tegen.
    [..]
    Dat lijkt me wel wat, de eerste fijne lijntjes weg en migraine weg
    You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
      donderdag 4 januari 2007 @ 14:37:06 #180
    139677 Curiosity
    pi_45005132
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 14:03 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat, de eerste fijne lijntjes weg en migraine weg
    En dan zeker zo'n Linda de Mol look-a-like worden, nee dank je
    pi_45011149
    Kijk even op www.triggerpointboek.nl, ga naar www.triggerpointboek.nl/headache.htm , lees de tekst door, zoek een behandelaar bij jouw in de buurt en laat je spieren maar eens goed onderzoeken.

Mocht het niet helpen tegen je migraine, dan helpt het ongetwijfeld tegen een boel andere ongemakken!

Succes
    pi_45013108
    Volgens mij heb ik ook die vorm van migraine, 'aura's zonder hoofdpijn'. Jullie omschrijvingen van aura's herken ik wel heel erg (het gedeelte wat je ziet, niet de tintelingen). Migraine (incl hoofdpijn) komt binnen m'n familie ook voor.
    Wat ik me afvraag: kan dat geen kwaad, aura's zonder hoofdpijn? Ik ben erg blij dat ik niet die verschrikkelijk lijkende hoofdpijn erbij heb, maar ik merk wel dat het mij vaak gepaard gaat met overspannen darmen (als in: meteen na het eten een soort van eenmalige diarree) . Ook heb ik last van duizeligheid/ gapen de day after. Iemand die dit bekend voorkomt of zou het toeval zijn?
      donderdag 4 januari 2007 @ 19:00:33 #183
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_45013932
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 18:38 schreef Leegle het volgende:
    Volgens mij heb ik ook die vorm van migraine, 'aura's zonder hoofdpijn'. Jullie omschrijvingen van aura's herken ik wel heel erg (het gedeelte wat je ziet, niet de tintelingen). Migraine (incl hoofdpijn) komt binnen m'n familie ook voor.
    Wat ik me afvraag: kan dat geen kwaad, aura's zonder hoofdpijn? Ik ben erg blij dat ik niet die verschrikkelijk lijkende hoofdpijn erbij heb, maar ik merk wel dat het mij vaak gepaard gaat met overspannen darmen (als in: meteen na het eten een soort van eenmalige diarree) . Ook heb ik last van duizeligheid/ gapen de day after. Iemand die dit bekend voorkomt of zou het toeval zijn?
    Grappig dat je begint over die eenmalige diarree, dat heb ik inderdaad ook, maar dan tijdens een migraineaanval. En dat gapen heb ik voor een aanval ook heel erg, dus niet erna.
    Gelukkig maar dat jij geen hoofdpijn hebt. Ik had liever ook wel aura's en geen hoofdpijn
    pi_45016019
    quote:
    Op donderdag 4 januari 2007 19:00 schreef MaLo het volgende:

[..]

Grappig dat je begint over die eenmalige diarree, dat heb ik inderdaad ook, maar dan tijdens een migraineaanval. En dat gapen heb ik voor een aanval ook heel erg, dus niet erna.
    Gelukkig maar dat jij geen hoofdpijn hebt. Ik had liever ook wel aura's en geen hoofdpijn
    Bedankt! Ik ben nog een beetje zoekende naar wat het nu eigenlijk is. Binnenkort ook even langs de dokter denk ik (heb wat onsamenhangende klachten), maar het is altijd fijn om andermans ervaringen te horen.
    pi_45020477
    Nog eens iets dat me is opgevallen: als ik een aanval heb gehad, dan krijg ik, soms dezelfde dag, maar soms de dag erna, last van een koortslip. De vraag is dan een beetje wat oorzaak is of gevolg. Koortslip komt op bij verminderde weerstand, maar is die weerstand dan verminderd door de migraine of komt de migraine juist op door die verminderde weerstand..... ik ben er nog niet uit eigenlijk...
    pi_45030266
    Na twee weken Nuvaring alweer behoorlijk depressief en dus toch maar weer de Diane gepakt... Ik kan blijkbaar gewoon niet tegen de hormonen die in 'normale' hormonale voorbehoedsmiddelen zitten. Tijdens die twee weken Nuvaring één korte aanval gehad, die minder hevig was dan gewoonlijk.

Ik heb gemerkt dat het bij mij beter werkt om twee halve Imigrans te nemen met een tussentijd van ongeveer een uur, dan om meteen een hele te nemen. Met twee keer een halve heb ik veel minder bijwerkingen en de werkingsduur is aanzienlijk langer. Ik had 3-5 pillen nodig per aanval. Met de nieuwe methode maar twee of drie.
    pi_45032006
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 08:25 schreef Isegrim het volgende:
    . Ik had 3-5 pillen nodig per aanval.
    Sjesus....

Ik moet er niet aan denken, geloof ik.

Ik ben nog steeds niet eruit wat bij mij de trigger is. Ik heb de afgelopen paar weken de (wat mij betreft) emotioneel heftigste periode van mijn leven meegemaakt, grieperig geweest (althans: last van buikgriep, een beetje) en ik heb (*klopt af) geen aanval gehad. Ik dacht het eerst te wijten aan stress of het gebrek daaraan (mijn jaarlijkse aanval, toen ik deze nog maar 1x per jaar had, kwam al-tijd in de zomervakantie, als we daadwerkelijk ergens in een warm land/camping waren).
    pi_45034095
    Nou... het is officieel.
    De neuroloog belde vijf minuten geleden. Ik heb geen epilepsie maar migraine.
    Nu mag ik een maand 'een dagboekje' gaan bijhouden en gaan we kijken naar mogelijk medicijnen gebruiken.

Die diagnose heeft een half jaar gekost.
      vrijdag 5 januari 2007 @ 11:59:23 #189
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_45034155
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 11:57 schreef Janetje het volgende:
    Nou... het is officieel.
    De neuroloog belde vijf minuten geleden. Ik heb geen epilepsie maar migraine.
    Nu mag ik een maand 'een dagboekje' gaan bijhouden en gaan we kijken naar mogelijk medicijnen gebruiken.

Die diagnose heeft een half jaar gekost.
    Gefeliciteerd .

Dat heeft echt lang geduurd! Mijn huisarts was er na twee doktersbezoekjes al achter wat ik had . Maar gelukkig weet je nu wat je mankeert en kun je actie ondernemen .
    pi_45038185
    Nog steeds verder niemand hier LSD of Paddo's geprobeerd als anti-migraine(aanval)middel?
    the shore
    pi_45038258
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 11:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Gefeliciteerd .

Dat heeft echt lang geduurd! Mijn huisarts was er na twee doktersbezoekjes al achter wat ik had . Maar gelukkig weet je nu wat je mankeert en kun je actie ondernemen .
    Ik heb voornamelijk de aura's, de hoofdpijn ook wel, maar niet zo erg.
    Vandaar dat ze niet met zekerheid konden zeggen of ik het had.
    Maar nu, na talloze onderzoekjes later zijn we eruit..

Neuroloog vertelde me echter dat ze ws. geen medicijnen wil geven omdat ik dan de rest van m'n leven aan 1 of meer pillen per dag vast zit..

Terwijl ik hier toch heel andere verhalen heb gehoord..
    Nou ja.. volgende maand heb ik 'r nog een afspraak.
    pi_45040465
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 13:52 schreef rameijer het volgende:
    Nog steeds verder niemand hier LSD of Paddo's geprobeerd als anti-migraine(aanval)middel?
    dat lijkt me echt een hele vreselijke trip!
    interesting stuff..
    you read it,
    you can't unread it!!
    pi_45041085
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 13:54 schreef Janetje het volgende:

Terwijl ik hier toch heel andere verhalen heb gehoord..
    Tja, het verschilt van persoon natuurlijk...
    In Southern Sun
      vrijdag 5 januari 2007 @ 15:21:44 #194
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_45041206
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 13:52 schreef rameijer het volgende:
    Ik heb ooit eens wiet geprobeerd. Hielp niet, het werd alleen maar erger .
    pi_45041979
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 15:01 schreef hermanniet het volgende:

[..]

dat lijkt me echt een hele vreselijke trip!
    De hoeveelheid die je inneemt is te klein om je echt te laten trippen; je zal er weinig tot niets van voelen.
    quote:
    Op vrijdag 5 januari 2007 15:21 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens wiet geprobeerd. Hielp niet, het werd alleen maar erger .
    DAT is inderdaad een vreselijke trip... Ik heb dat ook ooit eens geprobeerd
    the shore
    pi_45072473
    Wiet helpt bij mij wel om in slaap te vallen als ik migraine heb.
      zaterdag 6 januari 2007 @ 14:39:11 #197
    157966 SKETSj
    pi_45073324
    Ik kreeg vanaf 1998 elke drie maanden met de klok erop gelijk een aanval.
    Nu heb ik die aanvallen ineens niet meer (afentoe sporadisch een heftige maar meer ook niet)

Als ik een aanval kreeg was het gelijk een heftige waar ik zeker 4 dagen aan huis gebonden ben (2-3 dagen aanval en 1 dag om te herstellen)

Nooit medicijnen voor gehad, enkelt 1 x onstekingsremmers.
    Wat een Bitch is die Migraine.

[ Bericht 1% gewijzigd door SKETSj op 06-01-2007 17:45:49 ]
    If I had a Hammer...
    pi_45079575
    Weet je ook waarom je het zo geregeld kreeg? Je trigger bedoel ik?
      zaterdag 6 januari 2007 @ 17:48:26 #199
    157966 SKETSj
    pi_45080152
    Nee, helaas weet ik het nog niet voor de volle 100%
    Het heeft altijd gewisseld van scherp eten (sambal), stijve nekspieren, bananen (ja echt he bananen),
    jeuk (eczeem), monitor UV-licht, en vrieskou (en nog wat dingen zoals ice tea light)
    If I had a Hammer...
    pi_45083474
    Bij mij is het stress wat de trigger is voor migraine. Mijn aanvallen duren gelukkig niet zo heel lang. Vaak is het na 6 uur voorbij. In die 6 uur lig ik op bed en spuug wat van me af. Tussen het spugen door val ik in slaap en opeens zijn de scherpe randen er af en kan ik weer lopen. Dan heb ik nog wel 2 dagen een vaag gevoel in mijn hoofd en hoofdpijnverschijnselen maar geen allesverlammende koppijn plus misselijkheid.

Toen ik nog aan de pil was had ik het elke week wel een keer. Zeker tijdens de menstruatie. Ik slik nu al jaren de pil niet meer en nu is het puur en alleen stress die migraine veroorzaakt. Dat is zo'n 4x per jaar ofzo en daar kan ik heel goed mee leven.

Het gekke is dat ik er nooit last van krijg op het moment van de stress-situatie maar het begint wat te kloppen zodra ik in de auto stap en als ik de deur opendoe van mijn huis moet ik als een gek naar de wc om te spugen. Lopen gaat dan al bijna niet meer en dan kruip ik de trap op naar bed.
    Het lijkt wel alsof de migraine wacht op het moment dat ik er aan toe kan geven.
    Go hard or go home
      maandag 8 januari 2007 @ 01:29:00 #201
    125344 gitaarsnaar
    Sterker Door Strijd
    pi_45132453
    quote:
    Op zaterdag 6 januari 2007 19:20 schreef noekje het volgende:
    Het gekke is dat ik er nooit last van krijg op het moment van de stress-situatie maar het begint wat te kloppen zodra ik in de auto stap en als ik de deur opendoe van mijn huis moet ik als een gek naar de wc om te spugen. Lopen gaat dan al bijna niet meer en dan kruip ik de trap op naar bed.
    Het lijkt wel alsof de migraine wacht op het moment dat ik er aan toe kan geven.
    Ik heb migraine juist ook heel vaak na stressvolle periodes [tentamens]. Kan zo'n beetje de klok erop gelijk zetten .
    pi_45142692
    Ja, stress speelt bij mij ook een rol... Ook slaapgebrek, extreme hitte, dorst...
    the shore
    pi_45225997
    Bij mij met name menstruatie/cyclus; grote inspanning en hitte.

Eergisteren had ik weer een aanval. Dit keer met -voor mijn doen - lange nasleep en ook misselijkheid wat ik meestal niet heb. Gelukkig heb ik het niet vaak maar blijft toch flink kut. Ik heb er geen medicatie voor omdat ik het maar 1 x per half jaar heb oid.
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
      donderdag 11 januari 2007 @ 08:36:30 #204
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45238846
    help. Ik heb op dit moment enorme migraine. Ik werdt wakker,zag een aura en had flinke steken achter mn oog. Mn vingers begonnnen te tintelen mn lippen en mn tong. Gelijk een paracetamol genomen en gaan liggen. Daarna werdt het erger. 2x een ibrobrufen erbij genomen alleen het zakt niet af. Ik kan niet liggen want dan doet het echt vreselijk pijn.,Meer pijn dan wanneer ik zit. Er zullen vast spel of interpunctie fouten in mn bericht staan dat komt omdat ik niet op het beeld scherm kan kijken

Wtf moet ik hier nou aan doenDokter bellen?
      donderdag 11 januari 2007 @ 14:02:30 #205
    157966 SKETSj
    pi_45247457
    Je kunt het gewoon uitzieken. En nee, paracetamol en ibuprofen helpen niet.
    En ja, als het mograine is wordt het erger.

Vroeg naar bed oa. helpt bij mij om migraine te voorkomen.
    Al het licht, de pc, geluiden uit en de gordijnen dicht ook.

sterkte.
    If I had a Hammer...
      donderdag 11 januari 2007 @ 14:11:32 #206
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45247771
    pff het is grotendeels thank god weer weg. Ik heb nog een ibu genomen en ben in slaap gedoezelt. Toen ik wakker werdt was het stukken minder. Alleen nu komt het met vlagen

1 uur niet,andere uur wel. Heb mn huisarts gebelt die faxt een recept door hiero naar de apotheek in Den Helder (woon zelf niet in DH) en de apotheek kam het strakjes brengen.

God,wat was dat lang geleden die migraine. Zeker 2 a 2.5 jaar. Ben benieuwd waar het door kwam. Ik vermoed chocolade. Ik heb afgelopen 3 dagen enorm veel chocolade gegeten
      donderdag 11 januari 2007 @ 14:23:53 #207
    139677 Curiosity
    pi_45248224
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 14:11 schreef Qwea het volgende:
    pff het is grotendeels thank god weer weg. Ik heb nog een ibu genomen en ben in slaap gedoezelt. Toen ik wakker werdt was het stukken minder. Alleen nu komt het met vlagen

1 uur niet,andere uur wel. Heb mn huisarts gebelt die faxt een recept door hiero naar de apotheek in Den Helder (woon zelf niet in DH) en de apotheek kam het strakjes brengen.

God,wat was dat lang geleden die migraine. Zeker 2 a 2.5 jaar. Ben benieuwd waar het door kwam. Ik vermoed chocolade. Ik heb afgelopen 3 dagen enorm veel chocolade gegeten
    Wat voor medicijnen krijg je dan.
      donderdag 11 januari 2007 @ 14:29:10 #208
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45248428
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 14:23 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Wat voor medicijnen krijg je dan.
    ze wou me eerst imigran doen,maar dat heb ik afgewezen. Ik heb dat een poos terug gehad en toen ging ik out (maar was de pijn wel weg. tot en met vanmorgen) en verdr weet ik het niet. Ik belde net de apotheek waar mn medicijnen bleven. Het waren 2 middelen zei hij. Dus even afwachten.

Ik meld wel als ik wat heb
      donderdag 11 januari 2007 @ 15:32:36 #209
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45251068
    voor de misselijkheid heb ik domperidon zetpillen gekregen. Die helpen altijd wel goed. Alleen ben ik niet zo van de zetpillen.

Voor de koppijn diclofenac 100mg zetpil.

Die laatste heb ik nog nooooooooit gehad voor migarine Wel voor mn knie waarvan de gewrichten een een beetje stuk zijn
      donderdag 11 januari 2007 @ 15:36:12 #210
    139677 Curiosity
    pi_45251175
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 15:32 schreef Qwea het volgende:
    voor de misselijkheid heb ik domperidon zetpillen gekregen. Die helpen altijd wel goed. Alleen ben ik niet zo van de zetpillen.

Die laatste heb ik nog nooooooooit gehad voor migarine Wel voor mn knie waarvan de gewrichten een een beetje stuk zijn
    Domperidon is toch een champagne merk

Diclofenac zijn toch reuma pillen, althans voor de pijn.

Je hoort zoveel verschillende namen als het om migraine gaat, maar sommige zijn er niet voor bedoeld, maar ze werken er wel goed tegen.

Nou, kruip lekker je bed in en sterkte
    pi_45281580
    ik haat migraine
    pi_45281741
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 12:58 schreef Duizendpootje het volgende:
    ik haat migraine
    .
    In Southern Sun
      Licht Ontvlambaar vrijdag 12 januari 2007 @ 13:16:18 #213
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_45282244
    *meldt...

Al jaren af en aan last van migraine... Als het rechts komt opzetten, dan kan ik nog enigszins functioneren. Als het links zit, dan kan ik het shaken... Vandaag voor het eerst mogen kennismaken met oogmigraine, er staat hier in het topic ergens een heel herkenbaar plaatje van een soort 'c' met diamantachtige facetten. Ik dacht serieus dat er iets heel ernstigs met mijn oog was... dus maar even langs de huisarts. Die concludeerde dat mijn oog prima in orde was, maar dat ik waarschijnlijk migraine zonder hoofdpijn had... Juist, die hoofdpijn is zich nu langzaam aan het opbouwen En ik begin onderhand ook aardig misselijk te worden...
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_45282370
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 13:16 schreef Sjeen het volgende:
    *meldt...

Al jaren af en aan last van migraine... Als het rechts komt opzetten, dan kan ik nog enigszins functioneren. Als het links zit, dan kan ik het shaken... Vandaag voor het eerst mogen kennismaken met oogmigraine, er staat hier in het topic ergens een heel herkenbaar plaatje van een soort 'c' met diamantachtige facetten. Ik dacht serieus dat er iets heel ernstigs met mijn oog was... dus maar even langs de huisarts. Die concludeerde dat mijn oog prima in orde was, maar dat ik waarschijnlijk migraine zonder hoofdpijn had... Juist, die hoofdpijn is zich nu langzaam aan het opbouwen En ik begin onderhand ook aardig misselijk te worden...
    Juist... Sterkte.

wordt al kriebelig als ik dit lees
    In Southern Sun
      vrijdag 12 januari 2007 @ 13:23:40 #215
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45282482
    gelukkig is het hier weer voorbij. Het heeft gisteren hooguit 4 a 5 uur echt flink erg aangehouden. Dat is voor mijn doen relatief weinig.

Gisteravond maar even een diclofenac zetpil genomen,nog even tv gekeken + wat gegeten en naar bed gegaan. Vanmorgen werd ik heerlijk uitgerust wakker met nog een klein bonkend gevoel in mn hoofd. Dat is nu helemaal weg.

Tering wat heb ik gisteren liggen janken van de pijn zeg ik leek wel een klein kind
      vrijdag 12 januari 2007 @ 13:25:07 #216
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45282522
    overigens,wat ik nog NOOIT heb gehad, is dat mn tong begon te tintelen en ik niet normaal meer wat kon uitbrengen, ik geen controle meer had over mn speeksel en dus half kwijlde, mn lippen ook begonnnen te tintelen evenals mn vingers

Daar schrok ik wel heel erg van moet ik zeggen
    pi_45283369
    Helaas ken ik dit maar al te goed qwea
    Hoort bij stevige migraine, eng he
      vrijdag 12 januari 2007 @ 14:02:04 #218
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45283892
    Even naar die plaatjes van die aura's gekeken en zoiets had ik een paar uur geleden dus ook.
    Nu wel een beetje hoofdpijn maar niet echt noemenswaardig. Ik heb sowieso nooit hoofdpijn, behalve 2 dagen voor mijn menstruatie, dus ik hoop dat dit een eenmalig uitstapje was.
    Het was niet zo'n klein kriebeltje 'mouche volante' of zo, het lijkt echt op een van die 2 plaatjes.

Een c vormige slinger in beide ogen en ook toen ik mijn ogen dicht had. En dan bewegend wazig zeg maar.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 14:03:56 #219
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45283973
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 13:48 schreef Bluezz het volgende:
    Helaas ken ik dit maar al te goed qwea
    Hoort bij stevige migraine, eng he
    dat vind/vond ik wel heel erg eng ja
      vrijdag 12 januari 2007 @ 14:33:23 #220
    33954 ElisaB
    pi_45285110
    Is het nationale migrainedag of zo Is er iets mis met de luchtdruk

Nee, met mij niets aan de hand. Ik herken de angst die ik in sommige berichtjes lees. Ik ben ook elke keer weer een beetje in paniek als ik migraine heb. Hoort er allemaal bij. Net als tintelen, kwijlen, uitval, hoofdpijn, overgeven, etc.

Ik prijs me gelukkig dat ik vrijwel altijd alleen een aura heb, gevolgd door hoofdpijn en matige misselijkheid, maar zonder kotzen
    pi_45285177
    Ik heb de hele dag ook al tintelende handen.
    Bleh.
    pi_45285429
    Qwea: misschien kan je Maxalt eens proberen? Werkt bij mij goed, met weinig tot geen bijwerkingen

-edit-

Fijn he, die herseninfarct-achtige verschijnselen

[ Bericht 48% gewijzigd door rameijer op 12-01-2007 14:47:36 ]
    the shore
      vrijdag 12 januari 2007 @ 14:44:52 #223
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45285522
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 14:42 schreef rameijer het volgende:
    Qwea: misschien kan je Maxalt eens proberen? Werkt bij mij goed, met weinig tot geen bijwerkingen
    die zal ik cker even onthouden. Ik hoop eigenlijk dat het weer 1.5 jaar oid wegblijft. Maar dat zal wel niet.

Ik vermoed dat het door mn overmatig chocolade gebruik is gekomen
      vrijdag 12 januari 2007 @ 14:48:59 #224
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45285687
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 14:33 schreef ElisaB het volgende:
    Is het nationale migrainedag of zo Is er iets mis met de luchtdruk

Nee, met mij niets aan de hand. Ik herken de angst die ik in sommige berichtjes lees. Ik ben ook elke keer weer een beetje in paniek als ik migraine heb. Hoort er allemaal bij. Net als tintelen, kwijlen, uitval, hoofdpijn, overgeven, etc.

Ik prijs me gelukkig dat ik vrijwel altijd alleen een aura heb, gevolgd door hoofdpijn en matige misselijkheid, maar zonder kotzen
    Ik heb het nog nooit gehad maar nu dus wel die aura vanmorgen incl. bijna niks meer zien met mijn rechteroog.
    Dat oog is nu ook nog wat waziger en nu dus matige hoofdpijn en een beetje een afwezig gevoel, heel suf en slaperig.
    En ik betrap mezelf erop dat ik me af zit te vragen of het nog erger gaat worden dan dit.
    Ik hoop echt van niet.
    pi_45286007
    Aan welke kant zag je dat aura BE ?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:02:00 #226
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45286196
    Rechteroog voornamelijk, links een heel klein beetje. En dus ook met ogen dicht.
    Maakt dat iets uit dan?
    pi_45287111
    Idd met ogen dicht 'zie' je het ook. Als je nu links hoofdpijn hebt, heb je grote kans dat het toch een migraine-aanval(letje)is.. ben je ook misselijk?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:27:44 #228
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45287185
    Nee, niet echt misselijk, beetje vagerig. Ik noem dat altijd misselijk in mijn hoofd.
    Hoofdpijn is aan het afzakken. Zal wel loslopen dan hier.
    Gelukkig maar.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:27:47 #229
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_45287189
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 14:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gehad maar nu dus wel die aura vanmorgen incl. bijna niks meer zien met mijn rechteroog.
    Dat oog is nu ook nog wat waziger en nu dus matige hoofdpijn en een beetje een afwezig gevoel, heel suf en slaperig.
    En ik betrap mezelf erop dat ik me af zit te vragen of het nog erger gaat worden dan dit.
    Ik hoop echt van niet.
    Als ik migraine heb/had (Voor het laatste jaren geleden) ook altijd op die manier.. Lichte hoofdpijn achter mijn oog en verder zoals jij het beschrijft..
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:30:46 #230
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_45287290
    Hier ook een migraine klantje.
    Vanaf mijn 10e heb ik last. Ben inmiddels 80 % afgekeurd.

Ik heb van mijn neuroloog begrepen dat chocola op zich geen trigger is, maar dat wanneer je trek krijgt in chocolade dat je dan al op weg bent naar een aanval. Daarom wordt chocolade vaak als trigger gezien.

Mijn triggers:

Menstruatie cyclus
    Stress
    Ontspanning
    Inspanning
    Onregelmatig slapen
    Jetlag
    Licht(flitsen)
    Weersveranderingen.
    ►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
      Licht Ontvlambaar vrijdag 12 januari 2007 @ 15:35:41 #231
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_45287453
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:25 schreef Bluezz het volgende:
    Idd met ogen dicht 'zie' je het ook. Als je nu links hoofdpijn hebt, heb je grote kans dat het toch een migraine-aanval(letje)is.. ben je ook misselijk?
    pi_45287514
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

pi_45287539
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:30 schreef tonja het volgende:
    Ik had die vraag in het oudere migrainetopic al gesteld, maar hoevaak heb je het dan dat je voor zoveel procent bent afgekeurd?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:41:56 #234
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_45287653
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:30 schreef tonja het volgende:

Ik heb van mijn neuroloog begrepen dat chocola op zich geen trigger is, maar dat wanneer je trek krijgt in chocolade dat je dan al op weg bent naar een aanval. Daarom wordt chocolade vaak als trigger gezien.

Mijn triggers:

Menstruatie cyclus
    Stress
    Ontspanning
    Inspanning
    Onregelmatig slapen
    Jetlag
    Licht(flitsen)
    Weersveranderingen.
    pfoe, lekker kut.

Ik weet dat chocolade ook 1 van mij triggers is, maar waar de rest van komt geen ideeee. Overigens kan ik wel chocolade eten,maar met mate
    pi_45287704
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 13:16 schreef Sjeen het volgende:
    *meldt...

Klote he

Het enige lichtpuntje wat ik heb is dat het , nu ik met de overgang bezig ben, af aan het nemen is
    pi_45287753
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Klote he

Het enige lichtpuntje wat ik heb is dat het , nu ik met de overgang bezig ben, af aan het nemen is

Elk nadeel hep ze voordeel...
    pi_45287769
    Hoe doen jullie dat eigenlijk met werk?
    Weet je werkgever ervan? Neem je spontaan vrij als je het voelt opkomen?

Ik skip dan gewoon een les, maar met werk lijkt het me vrij vervelend?
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:46:59 #238
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_45287801
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik had die vraag in het oudere migrainetopic al gesteld, maar hoevaak heb je het dan dat je voor zoveel procent bent afgekeurd?
    Zo'n 2 keer per week.
      Licht Ontvlambaar vrijdag 12 januari 2007 @ 15:48:10 #239
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_45287825
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:45 schreef Janetje het volgende:

Mijn werkgever heeft me zojuist gezegd dat ik maar weekend moet gaan houden...
    pi_45287855
    quote:

Nou... het ligt eraan wanneer ik het krijg, maar gelukkig ben ik flexibel met mijn werktijden en langer dan een dag duurt de hoofdpijn niet (wel de naverschijselen), maar daar kan ik prima mee werken, maar met een aura zie ik toch niets, dus werken is er niet eens bij
    pi_45287965
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mijn werkgever heeft me zojuist gezegd dat ik maar weekend moet gaan houden...
    Aww..
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou... het ligt eraan wanneer ik het krijg, maar gelukkig ben ik flexibel met mijn werktijden en langer dan een dag duurt de hoofdpijn niet (wel de naverschijselen), maar daar kan ik prima mee werken, maar met een aura zie ik toch niets, dus werken is er niet eens bij
    Hm... ik vraag het gezien ik het nog maar sinds kort heb (maandje of 5).
    Hoe zeg je zoiets aan je werkgever? Of zeg je het gewoon niet?

Ach what the hell, ik stel gewoon nog wat vragen.

Ik had laatst zo'n aanval terwijl ik een presentatie moest doen (stress is een grote trigger voor me).. Hoe voorkom je dat je gestressed raakt over het feit dat je tijdens gestressed zijn voor iets belangrijks zo'n aanval krijgt?
    pi_45288020
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:52 schreef Janetje het volgende:

Ik had laatst zo'n aanval terwijl ik een presentatie moest doen (stress is een grote trigger voor me).. Hoe voorkom je dat je gestressed raakt over het feit dat je tijdens gestressed zijn zo'n aanval krijgt?

Gezien de keren dat ik er last van heb, ga ik daar echt mijn werkgever niet mee lastig vallen hoor.

Dat voorkom je niet door iets te doen, maar vooral door iets te laten, denk ik.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 15:55:40 #243
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_45288072
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:52 schreef Janetje het volgende:

[..]

Aww..
    [..]

Ik had laatst zo'n aanval terwijl ik een presentatie moest doen (stress is een grote trigger voor me).. Hoe voorkom je dat je gestressed raakt over het feit dat je tijdens gestressed zijn voor iets belangrijks zo'n aanval krijgt?
    Als je erg bang bent om op een belangrijk moment een aanval te krijgen kan je naproxen proberen. Geen gewoonte van maken, het spul is niet erg goed voor de maag.
    Ik heb het een paar jaar geleden gedaan vanwege de crematie van mijn pa.
    pi_45288077
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gezien de keren dat ik er last van heb, ga ik daar echt mijn werkgever niet mee lastig vallen hoor.

Dat voorkom je niet door iets te doen, maar vooral door iets te laten, denk ik.
    Ik denk dat je gelijk hebt
    pi_45288127
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 15:55 schreef tonja het volgende:

[..]

Als je erg bang bent om op een belangrijk moment een aanval te krijgen kan je naproxen proberen. Geen gewoonte van maken, het spul is niet erg goed voor de maag.
    Ik heb het een paar jaar geleden gedaan vanwege de crematie van mijn pa.
    Ik moet over een maand (!!) terugkomen naar het ziekenhuis en dan gaan we even praten over de mogelijkheid van medicijnen.

Het duurt even maar dan heb je ook wat..
      vrijdag 12 januari 2007 @ 16:03:27 #246
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_45288307
    Volgens mij (weet het niet heel zeker) kan je naproxen bij de drogist kopen, wat minder mg's maar dan neem je er 2.
    pi_45288763
    quote:
    Weet je werkgever ervan?
    Bij nieuwe werkgevers vertelde ik het vrijwel meteen.
    Niet bij het sollicitatiegesprek, maar wel vrij snel erna.

Het begrip is wisselend, ik heb wel eens bij weinig begrip een gesprek met leidinggevende aangevraagd, en het ook wel eens uitgelegd tijdens een werkoverleg, met verwijzingen naar websites of patientenverenigingen.
    Ik heb het geluk dat ik in de gezondheidszorg werk, dus meestal is dat wel goedgegaan.
    Mijn huidige collega's zijn schatten, en bezorgd, al is het vaak klote als ik me smorgens ziekmeld (ik krijg het vaak snachts ) omdat we zo strak in het rooster zitten.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 16:26:02 #248
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45288976
    Ik heb er last van sinds mijn 7e ofzo denk ik, en tot mijn 18e bijna elke week wel een aanval gehad. Dan had ik meestal 6-12 uur echt migraine (misselijk, zware hoofdpijn), en vaak kost het ook minimaal 24 uur om er weer bovenop te komen.

Ik had geen enkele triggers, of aura's. Het begon gewoon langzaam met hoofdpijn, of ik werd er mee wakker (vaak zwaar dan). Ik heb van alles geprobeerd, van beta-blokkers bij een neuroloog tot vegatarisch eten en geen chocolade meer eten. Niks hielp... Ook een dagboek bijgehouden om triggers te vinden, maar het was te onregelmatig (wel meestal aan het begin of einde van een vakantie, maar dat was de enige regelmaat samen met veel stress).

Uiteindelijk ben ik er overheen gegroeid en ook acupuntuur heeft geholpen (alhoewel dat zelf ook extreem pijnlijk was, maar tijdens een behandeling verdween vaak de migraine). Nu heb ik eens in de 2-3 maanden een lichte aanval, waarbij ik meestal alleen op tijd hoef te gaan slapen. Ook heb ik immigran neusspray, wat redelijk goed werkt als ik er op tijd bij ben
    The line is a dot to you!
      vrijdag 12 januari 2007 @ 18:33:48 #249
    139677 Curiosity
    pi_45292416
    Ik ben al zo ver dat ik af en toe een chocolade dagje inlast.
    Vooral als ik zeker weet dat ik de volgende dag vrij ben, en 4 van de 10 keer gaat het goed en krijg ik geen migraine.
    Tja, als vrouw moet je af en toe los kunnen met chocolade .

Ik lees hier ook de tip om Naproxen te gebruiken als middel om migraine tegen te gaan.
    Lijkt me geen goed idee, ikzelf heb deze pillen ook, maar dan in zetpil vorm, omdat, werd hier ook al genoemd, het niet echt goed is voor je maag, daarom schrijven dokters ook liever zetpillen voor.

Maar er zijn betere medicijnen om migraine te voorkomen.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 18:44:15 #250
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_45292641
    Naproxen kan wel, maar dan echt alleen in uiterste uitzonderingen. Je moet er absoluut geen gewoonte van maken. Maar als je echt ergens moet zijn. Dan kan je het wel doen.

Als dagelijks profilactycum (voorbehoedend middel) worden meestal betablokkers zoals propranolol of selokeen voorgeschreven.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 19:13:02 #251
    139677 Curiosity
    pi_45293217
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 18:44 schreef tonja het volgende:
    Naproxen kan wel, maar dan echt alleen in uiterste uitzonderingen. Je moet er absoluut geen gewoonte van maken. Maar als je echt ergens moet zijn. Dan kan je het wel doen.

Als dagelijks profilactycum (voorbehoedend middel) worden meestal betablokkers zoals propranolol of selokeen voorgeschreven.
    Ik heb selokeen voor mijn te hoge bloeddruk, en slik deze dus elke dag, maar ik heb er geen migraine minder om.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 19:32:49 #252
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_45293700
    quote:
    Ik werk nu bijna een jaar bij mijn huidige werkgever en heb me in totaal drie keer ziekgemeld vanwege migraine. Verder ben ik nooit ziek. Het is niet anders.

Als het tijdens mijn werk op komt, werk ik gewoon door (zij het in een traaaaag tempo). Meestal trek ik het dan nog net tot 5 uur en duik ik thuis meteen mijn bed in. Als ik het krijg op mijn werk, zet het meestal nooit helemaal door. Maar zodra ik in de auto naar huis zit (ik rijd altijd met mijn vriend mee) barst het dan in alle hevigheid los en ga ik kapot.
    Eén keer ben ik om 15:30 naar huis gegaan, nadat ik de hele plee ondergekotst had .

Het begint bij mij meestal 's nachts en in zo'n geval meld ik me gewoon ziek. Ze tonen zich wel begripvol op mijn werk. Ik zit met allemaal bikkels die nooit ziek zijn, maar gelukkig word ik er niet op aangekeken dat ik (in totaal dus 3 keer) afwezig ben geweest vanwege migraine.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 19:47:26 #253
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_45294107
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 19:13 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik heb selokeen voor mijn te hoge bloeddruk, en slik deze dus elke dag, maar ik heb er geen migraine minder om.
    Het werkt ook niet bij iedereen, mijzelf incluis.
    pi_45297157
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 19:32 schreef MaLo het volgende:

Ik werk nu bijna een jaar bij mijn huidige werkgever en heb me in totaal drie keer ziekgemeld vanwege migraine. Verder ben ik nooit ziek. Het is niet anders.

Als het tijdens mijn werk op komt, werk ik gewoon door (zij het in een traaaaag tempo). Meestal trek ik het dan nog net tot 5 uur en duik ik thuis meteen mijn bed in. Als ik het krijg op mijn werk, zet het meestal nooit helemaal door. Maar zodra ik in de auto naar huis zit (ik rijd altijd met mijn vriend mee) barst het dan in alle hevigheid los en ga ik kapot.
    Eén keer ben ik om 15:30 naar huis gegaan, nadat ik de hele plee ondergekotst had .

Het begint bij mij meestal 's nachts en in zo'n geval meld ik me gewoon ziek. Ze tonen zich wel begripvol op mijn werk. Ik zit met allemaal bikkels die nooit ziek zijn, maar gelukkig word ik er niet op aangekeken dat ik (in totaal dus 3 keer) afwezig ben geweest vanwege migraine.
    Raar dat het snachts begint he? Bij mij ook vaak de laatste jaren, ik snap er niks van, geen trigger, je ligt gewoon te slapen en je wordt wakker en ziet niks meer
    pi_45297588
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 21:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Raar dat het snachts begint he? Bij mij ook vaak de laatste jaren, ik snap er niks van, geen trigger, je ligt gewoon te slapen en je wordt wakker en ziet niks meer
    De laatste keer dat ik het had, was in mijn slaap. Tenminste, ik werd wakker met de gebruikelijke na-verschijnselen. (hersens los in hoofd-gevoel enzo), maar dus geen hoofdpijn (meer). Ik ga er dus vanuit dat het daadwerkelijk een aanval was, maar daarvan heb ik niets gemerkt....

(het wisselt telkens van tiijdstip overigens.... ik heb het inmiddels op elk moment van de dag wel gehad, volgens mij)
      vrijdag 12 januari 2007 @ 21:46:04 #256
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_45298259
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 21:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

dat had ik vroeger heel vaak... dat is best vervelend wakker worden
    The line is a dot to you!
    pi_45298609
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 21:25 schreef Five_Horizons het volgende:

De laatste keer dat ik het had, was in mijn slaap. Tenminste, ik werd wakker met de gebruikelijke na-verschijnselen. (hersens los in hoofd-gevoel enzo), maar dus geen hoofdpijn (meer). Ik ga er dus vanuit dat het daadwerkelijk een aanval was, maar daarvan heb ik niets gemerkt....

(het wisselt telkens van tiijdstip overigens.... ik heb het inmiddels op elk moment van de dag wel gehad, volgens mij)
    Ja, met en zonder aanwijsbare triggers idd.
    Wel elk jaar steevast ná het zwarte piet spelen Echt idioot was dat Met afsmincken begon het dan.

Wat een heeeeerlijk herkenbaar topic, al HAAT ik die KUTmigraine.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 22:34:33 #258
    157966 SKETSj
    pi_45299851
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 15:32 schreef Qwea het volgende:

't is ook een onstekingsremmer. niet speciaal voor migraine maar onstekingsremmers worden wel
    veel voorgeschreven. Ik heb eigenlijk nooit speciale anti-migraine middelen gehad.
    Moet me huisarts daar toch maar es op aanspreken
    If I had a Hammer...
    pi_45300032
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 21:58 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja, met en zonder aanwijsbare triggers idd.
    Wel elk jaar steevast ná het zwarte piet spelen Echt idioot was dat Met afsmincken begon het dan.

Wat een heeeeerlijk herkenbaar topic, al HAAT ik die KUTmigraine.

Dat is wel erg, ja. Te weten dat je dat dan krijgt. (misschien de zwarte kleur op je wangen, die je dan in je ooghoeken ziet? Ik weet het niet...)

Ik heb dat boek te leen gekregen van ElisaB over migraine. Die plaatjes daarin zijn zo herkenbaar. Eng gewoon. Net als die plaatjes in dat andere topic. Ik werd er gewoon niet lekker van.

Ik ben overigens blij dat ik niet hoef over te geven. Dat háát ik. Ook al weet ik bijvoorbeeld dat ik me beter voel als ik dat doen, dan nog weiger ik dat.
      vrijdag 12 januari 2007 @ 22:47:46 #260
    33954 ElisaB
    pi_45300287
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
    Ik ben overigens blij dat ik niet hoef over te geven. Dat háát ik. Ook al weet ik bijvoorbeeld dat ik me beter voel als ik dat doen, dan nog weiger ik dat.
    Idem Al 22 jaar niet gedaan en dat wil graag zo houden

Wat 's nachts betreft: volgens het boek is het heel normaal dat het 's nachts begint
    pi_45300788
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 22:47 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een paar weken terug voor de eerste keer sinds tijden.... we hadden ons feestje en je zult mij niet zo snel droknen zien, alleen toen ging het ietwat hard. Ook nog nooit gebeurd.(het zal ook geen tweede keer gebeuren)

En ja... ik voelde me een stuk beter daarna...
    quote:
    Wat 's nachts betreft: volgens het boek is het heel normaal dat het 's nachts begint

Zover ben ik nog niet.
    pi_45302146
    Hier nog zo'n kots-o-foob. Mijn moeder moest altijd wel overgeven als ze migraine had. Ik heb dat goddank niet.
    pi_45302665
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 22:47 schreef ElisaB het volgende:

Ik heb iets over het zere hoofd gezien denk ik, maar over welk boek hebben jullie het?
    pi_45302742
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 23:55 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb iets over het zere hoofd gezien denk ik, maar over welk boek hebben jullie het?
    Migraine
      zaterdag 13 januari 2007 @ 00:26:52 #265
    33954 ElisaB
    pi_45303603
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 23:55 schreef Bluezz het volgende:
    Mijn boek; gekocht uit interesse. Taaie kost, maar als je helemaal aan het eind bent, heb je toch een hoop geleerd over het malle fenomeen 'Migraine'. Ik heb het hier te leen aangeboden en F_H was de eerste (en enige) die het wilde lezen

Spuit 11
    pi_45303649
    Ja ik las het ElisaSpuitje
    Oliver Sacks, is het al oud?
      zaterdag 13 januari 2007 @ 00:40:38 #268
    33954 ElisaB
    pi_45303986
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 00:28 schreef Bluezz het volgende:
    Ja ik las het ElisaSpuitje
    Oliver Sacks, is het al oud?
    De eerste editie is al een tijdje geleden uitgebracht (heul tijdje geleden), maar het wordt regelmatig bijgewerkt (heb ik begrepen).
      Licht Ontvlambaar zaterdag 13 januari 2007 @ 10:41:50 #269
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_45308304
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is wel erg, ja. Te weten dat je dat dan krijgt. (misschien de zwarte kleur op je wangen, die je dan in je ooghoeken ziet? Ik weet het niet...)

Ik heb dat boek te leen gekregen van ElisaB over migraine. Die plaatjes daarin zijn zo herkenbaar. Eng gewoon. Net als die plaatjes in dat andere topic. Ik werd er gewoon niet lekker van.

Heb je het al uit? Zo ja, zou ik het dan ook mogen lenen? Ik zag iets van Liesje dat ze het een rondje door Nederland wilde laten maken...
      zaterdag 13 januari 2007 @ 12:27:33 #270
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_45310080
    Ik ben ook in het bezit van het boek, en ik wil het ook wel uitlenen.
      zaterdag 13 januari 2007 @ 13:03:29 #271
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_45310942
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 10:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je het al uit? Zo ja, zou ik het dan ook mogen lenen? Ik zag iets van Liesje dat ze het een rondje door Nederland wilde laten maken...
    Huh?
      zaterdag 13 januari 2007 @ 13:23:48 #272
    33954 ElisaB
    pi_45311427
    quote:
    Ik zag iets van Liesje dat ze het een rondje door Nederland wilde laten maken...
    op naar Sjeen
    pi_45312265
    quote:

[..]

Ik neem het voor je mee.
    pi_45312384
    Mocht het boek nog een tour maken in de buurt van Den Haag dan wil ik het ook wel graag lezen. Heeft in ieder geval geen haast want ik heb nog genoeg leesvoer hier
    pi_45313108
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 13:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Huh?
    Niet jij, ElisaB.
      Moderator / Miss SHO zaterdag 13 januari 2007 @ 14:33:47 #276
    22592 crew  Ole
    pi_45313276
    Heb er gelukkig al tijdje weinig last meer van gehad. Ik heb eens gelezen dat dat zou kunnen komen doordat ik anti-depressiva slik. Geen reden om aan de AD te gaan hoor!

Daarbij is het zo, dat ik wel weet wat aanvallen uitlokt (meestal) en als ik er een voel opkomen, ik direct ga liggen, en een kalmeringsmiddel neem (om goed te kunnen slapen).

Verder helpt bij mij paracetamol (saridon) beter dan ibuprofen.
    En ik drink bijna geen koffie.

Maar voor iedereen is het weer anders natuurlijk. Succes iedereen ermee!
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
    pi_45313353
    Ik heb het ook, en ook bovenmijn linkeroog, met uitstralingen naar de hele linkerkant van mijn gezicht.
    Kan hier online weinig over vinden w.b. de oorzaak.

Tevens TVP.
    God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
    Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
      Moderator / Miss SHO zaterdag 13 januari 2007 @ 14:38:17 #278
    22592 crew  Ole
    pi_45313394
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 14:36 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
    Ik heb het ook, en ook bovenmijn linkeroog, met uitstralingen naar de hele linkerkant van mijn gezicht.
    Kan hier online weinig over vinden w.b. de oorzaak.

Tevens TVP.
    Ze weten volgens mij nog steeds niet precies wat de oorzaak is van migraine.

Wat ik hier wel vaker lees, is dat stress een factor is, en dan niet alleen 'middenin'de stress periode, maar ook als de stress net voorbij is. (vakantie, na het werk etc)
      Moderator / Miss SHO zaterdag 13 januari 2007 @ 14:45:46 #279
    22592 crew  Ole
    pi_45313591
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 13:25 schreef Qwea het volgende:
    overigens,wat ik nog NOOIT heb gehad, is dat mn tong begon te tintelen en ik niet normaal meer wat kon uitbrengen, ik geen controle meer had over mn speeksel en dus half kwijlde, mn lippen ook begonnnen te tintelen eves mn vingers

Daar schrok ik wel heel erg van moet ik zeggen
    Bij mijn ergste aanval kwam ik niet meer uit mijn woorden
    Ik wilde iets zeggen en er kwam totaal iets anders uit mijn mond.
    Dit was na 3 weken keihard bikkelen voor tentamens, en mijn enige avond dat ik uit zou gaan. En dan ook nog in bioscoop gaan zitten
    Ik heb het begin van de hoofdfilm niet gehaald!

De enig keer ook dat ik behoorlijk gekotst had. ik dacht die keer ook, als ik maar doorloop gaat het wel over.
    Mijn toenmalige vriendje heeft me jankend en doodziek bij mijn ouders afgeleverd. En na 2 dagen is alles weer over gelukkig
    pi_45313734
    Hmm, mijn ogen beginnen wazig te worden. HET KAN NIET VANDAAG.
    In Southern Sun
    pi_45313888
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 14:38 schreef Ole het volgende:

Wat ik hier wel vaker lees, is dat stress een factor is, en dan niet alleen 'middenin'de stress periode, maar ook als de stress net voorbij is. (vakantie, na het werk etc)
    Stress, als in je druk maken ergens voor idd, maar ook lich inspanning. Een paar keer duiken met zwemmen en ik kan er op wachten
      Moderator / Miss SHO zaterdag 13 januari 2007 @ 15:11:06 #282
    22592 crew  Ole
    pi_45314309
    O, en hoe meer ik me verzet, des te erger de aanval. Herkenbaar?
    pi_45314372
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 15:11 schreef Ole het volgende:
    Soms wel ja. Jezelf overgeven aan de aanval wil wel eens werken, dat je het idee hebt van 'laat maar komen' en gelaten gaat liggen, dat wil nog wel eens positief werken. Hoewel ik ook heb gemerkt dat je echt verzetten tegen een aanval ook kan helpen...
    In Southern Sun
      Licht Ontvlambaar zaterdag 13 januari 2007 @ 15:23:23 #284
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_45314614
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 14:38 schreef Ole het volgende:

[..]

Zie hier de verklaring van mijn aanval..

Five en Elisa

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeen op 13-01-2007 15:38:23 ]
    pi_45324692
    quote:
    Op vrijdag 12 januari 2007 18:44 schreef tonja het volgende:
    Wat is er mis met Naproxen? Ik gebruik het zo'n 2 keer per maand en ben er wel tevreden mee.
    pi_45325175
    quote:
    Ja ja ja ja

Meegaan in de aanval, levert ook net iets minder napalm op.
    pi_45325275
    quote:
    Herkenbaar. TOen ik nog een stuk jonger was moest ik af en toe huilen van de pijn en dan werd het ook altijd een stuk erger.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_45325530
    Ik denk wel eens dat meegaan, niet verzetten, doorademen, ontspannen zoveel als kan ook beter is. Moet alleen nog steeds lachen om mijn omgeving, die dan zegt : Sterkte hoor, en ga maar lekker slapen Ze moesten eens weten dat slapen nou juist écht niet lukt
    pi_45325617
    Met een joint achter de kiezen kan ik prima slapen als ik migraine heb, ontdekte ik onlangs.
    pi_45326532
    Ik kan sowieso wel lekker slapen met migraine. Wel heb ik het altijd koud (vooral mijn voeten) maar met een warmwaterzak is dat probleem ook opgelost.
      zondag 14 januari 2007 @ 00:07:26 #291
    157966 SKETSj
    pi_45331369
    Kun jjij slapen met Migraine joh? Jeezus.
    If I had a Hammer...
      zondag 14 januari 2007 @ 00:44:57 #292
    33954 ElisaB
    pi_45332299
    Als het niet té erg is, dan slaap ik er prima op. Ik werk mezelf gewoon in een coma, om het vooral allemaal maar niet mee te hoeven maken. Als de hoofdpijn té erg is, dan lukt slapen op zich wel, maar word ik regelmatig wakker. En dat is dan weer heel onaangenaam, omdat ik dan helemaal de weg kwijt ben.

Gelukkig heb ik het nog maar twee of drie keer zo erg gehad, dat ik de (bijna niet te onderdrukken) neiging kreeg om met mijn hoofd tegen de muur te gaan bonken.
    pi_45332361
    Bij mij wil het nog wel eens 'helpen' om mijn oog diep in mijn oogkas te drukken en erop te blijven duwen met mijn vinger.
    pi_45332402
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 00:46 schreef Isegrim het volgende:
    Bij mij wil het nog wel eens 'helpen' om mijn oog diep in mijn oogkas te drukken en erop te blijven duwen met mijn vinger.
    *nu wel misselijk wordt..... daar moet ik echt niet aan denken, op dat moment....
      zondag 14 januari 2007 @ 00:49:48 #295
    33954 ElisaB
    pi_45332433
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 00:46 schreef Isegrim het volgende:
    Knijpen in neusbrug of oorlellen, dat wil ik nog wel. Maar op mijn oog duwen

Ik ga mee met Bloes: proberen zo veel als mogelijk te ontspannen en ze weinig mogelijk te denken
      zondag 14 januari 2007 @ 00:57:55 #296
    157966 SKETSj
    pi_45332631
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 00:49 schreef ElisaB het volgende:

Ik ga mee met Bloes: proberen zo veel als mogelijk te ontspannen en ze weinig mogelijk te denken
    Als dat helpt bij jou, dan denk ik dat jij niet te maken hebt met Migraine. Maar gewoon hoofdpijn.
    Althans, de migraine aanvallen zoals ik die ken gaan niet weg met ontspanning. No way jose. Was't maar waar.
    (en ik overdrijf niet)
    If I had a Hammer...
    pi_45333091
    Ze gaan niet weg, nee, ik heb het idee dat ze er minder hard inhakken.
      zondag 14 januari 2007 @ 02:30:38 #298
    33954 ElisaB
    pi_45334346
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 00:57 schreef SKETSj het volgende:
    Als dat helpt bij jou, dan denk ik dat jij niet te maken hebt met Migraine. Maar gewoon hoofdpijn.
    Althans, de migraine aanvallen zoals ik die ken gaan niet weg met ontspanning. No way jose. Was't maar waar.
    (en ik overdrijf niet)
    Zal jij weten wat ik heb
      Redactie Frontpage zondag 14 januari 2007 @ 02:35:23 #299
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_45334399
    dat ik dit topic nooit eerder heb gezien

ik heb af en toe migraine, en vaker spanningshoofdpijn. erg irritant, vooral in combinatie tegen de spanningshoofdpijn heb ik nu iets wat retegoed helpt (en het scheelt ookd at ik weet waar dat wegkomt: stress)

migraine... ik heb geen hele erge vorm, ik heb gewoon een bonkend hoofd. aspirines, ubi helpen niet slapen gelukkig wel
    mss dat ik een keer een zwaardere moet proberen, dat heb ik nog niet gedaan eigenlijk.

@SKETSj: iedereen heeft het anders he ik heb geen aura en ben (zelden) misselijk maar ik heb weldegelijk migraine aanvallen als ik dan een paar uur rust neem, gaat het vaak al een stuk beter
    It's not just sex, it's love
    It's two people connecting
    With four other people
    And aliens
    pi_45334458
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 02:30 schreef ElisaB het volgende:

Zal jij weten wat ik heb

Altijd fijn als men het onderschat, of wegwuift

"mijn moeder he, die lag 3 daaaaagen te kronkelen van de pijn in haar bed"
    En jij bent de 2e dag alweer aan het werk? Weet je ZEKER dat die 'hoofdpijn' die jij hebt wel ECHTE migraine is????

agressief staat niet in mijn ontspoorde boekje, maar soms he, soms
      zondag 14 januari 2007 @ 02:46:58 #301
    33954 ElisaB
    pi_45334536
    quote:
    Op zondag 14 januari 2007 02:39 schreef Bluezz het volgende:

Altijd fijn als men het onderschat, of wegwuift
    Ja, irritant. Mijn dokter en ik zullen toch zeker wel weten wat ik heb. En ik mag toch wel migraine hebben zónder er uber-dramatisch over te doen Maar ik wil het nog wel even specificeren hoor, als dat gewenst is:

Klassieke migraine (mét aura dus), geclusterd met tussenpozen. Oftewel: gedurende een dag of 10 zo'n 6 tot 12 aanvallen, waarbij ik eerst een klein half uurtje geen bal meer zie, gevolgd door hoofdpijn en (soms) misselijkheid. Aanvullende verschijnselen: af en toe lichte uitval, vocht vasthouden gevolgd door overmatig uitscheiden (zweten, tranen, plassen), sufheid, verhoogde temperatuur. Dan weer een paar weken niets, en dan weer het zelfde rijtje.

For the record: gewone hoofdpijn heb ik ook. Zo nu en dan. Net als spanningshoofdpijn. Zo nu en dan (wie niet zou ik zeggen). En dan heb ik ook nog hoofdpijn die gerelateerd is aan problemen met mijn suikerspiegel.

Tsjonge...
    Pfffttt....
      zondag 14 januari 2007 @ 02:55:02 #302
    33954 ElisaB
    pi_45334633
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: