Ik had gewoon een brok in m'n keelquote:Op vrijdag 3 november 2006 20:15 schreef Arcee het volgende:
Veel beeldmateriaal: http://www.nos.nl/nosjour(...)/031106_paarden.html
Geweldige actie.
Mooi om te zien hoe de paarden onder begeleiding direct meelopen terwijl ze anders niet van hun plek kwamen.
Prachtige beelden.
ik ook, en ik ben bang voor paarden, kun je nagaanquote:Op zaterdag 4 november 2006 06:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had gewoon een brok in m'n keelWat een enorme kuddedieren trouwens
(gelukkig maar)
Ik hoor het ook net ja. Dat is wel heel erg ironisch.quote:Op maandag 6 november 2006 19:56 schreef Kadesh het volgende:
En de paardjes gaan naar de slacht.Het waren slachtpaarden.
![]()
Was net op het RTL nieuws
leuk, al dat belasting geld naar dood vlees.quote:Op maandag 6 november 2006 19:56 schreef Kadesh het volgende:
![]()
Ach de paarden worden tenminste nog opgegeten. Wij gaan zomaar onder de grond of in de lucht.quote:Op maandag 6 november 2006 19:56 schreef Kadesh het volgende:
![]()
Ja, zag het op de website van RTL4: Handel en slachtquote:Op maandag 6 november 2006 21:25 schreef Xith het volgende:
[..]
leuk, al dat belasting geld naar dood vlees.
Zou het niet weten, waarschijnlijk wel als je ze ook zo hopeloos zag rondlopen. Ik eet overigens geen vlees, van huis uit niet, ik weet niet beter.quote:Op maandag 6 november 2006 22:48 schreef problematiQue het volgende:
zou iedereen ook zo verontwaardigd zijn als het varkens betrof?
Wel vlees eten maar moord en brand als er is een lief beestje wordt geslacht voor het biefstukje.
Het gaat me vooral om de schizofrenie in dit soort zaken. Een grootscheepse reddingsoperatie, nationaal én internationaal nieuws, zoveel uit de klei getrokken heldendom hebben we in tijden niet meer meegemaakt, leve leve leve die prachtige prachtige paarden -- en dan blijkt dat we van die beesten gewoon rookvlees willen maken. Waar liggen onze prioriteiten?quote:Op maandag 6 november 2006 22:48 schreef problematiQue het volgende:
Wel vlees eten maar moord en brand als er is een lief beestje wordt geslacht voor het biefstukje.
Ik heb mensen best boos gezien n.a.v het vernietigen van varkens met de varkenspest.quote:Op maandag 6 november 2006 22:48 schreef problematiQue het volgende:
hoe kom je erbij dat die man veroordeelt zou zijn .. heb je dat uit een officieele bron of was dat de geruchtenmachine op de dijk ?quote:Op maandag 6 november 2006 22:17 schreef Suko het volgende:
[..]
Ja, zag het op de website van RTL4: Handel en slacht
De halfwilde dieren blijken namelijk te worden gefokt voor de handel en de slacht. De paarden zijn na de redding geïnspecteerd, en mogen nu weer naar eigenaar Lootsma terug." Wat een gelul zeg, Lootsma was trouwens toch al eerder veroordeeld wegens verwaarlozing van dieren? Wie koopt (kopen) die paarden eigenlijk en weten ze wel hoe het daar bij eikel er aan toegaat. *vloek*
Ik moest echt keihard lachen toen ik dit hoorde. Wat zijn we toch een stel dwazen hier, al die moeite om die vent z'n centen te redden.quote:Op maandag 6 november 2006 23:00 schreef Rammstein68 het volgende:
het is toch niet te geloven. Al die moeite om dan naar de slacht te gaan
Mogelijk niet veroordeeld maar een goede naam? http://www2.telegraaf.nl/(...)der_in_opspraak.htmlquote:Op maandag 6 november 2006 23:13 schreef moussie het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat die man veroordeelt zou zijn .. heb je dat uit een officieele bron of was dat de geruchtenmachine op de dijk ?
het enige wat ik overal daarover lees in de online regiomedia is dat plaatselijke boeren hem een respectabele boer vinden die niets fout heeft gedaan en die uitstekend voor zijn dieren zorgt .. ik zie er dan ook niet geen paard tussen lopen die er slecht uitziet ..
dus tot ik ergens een betrouwbaar bewijs zie van dat die boer idd historie heeft .. ..
daarnaast, denk je niet ook dat als de man idd veroordeeeld zou zijn in het verleden, dat dat niet al lang en breed stond uitgemeten in de media, en zelfs als dat wonder boven wonder niet gebeurt, niemand die hem de dieren zo maar terug had gegeven, hangende het onderzoek ?
Nu in de herhaling, ook op Nederland 1.quote:Op maandag 6 november 2006 23:22 schreef Arcee het volgende:
Een van die ruiters is bij Pauw en Witteman op Nederland 1.
Heeft net haar verhaal gedaan.
Ik vind slachten toch iets anders dan maar laten verzuipen. Volgens deze redenering ( "om die paar centen") mag je dus elk dier dat toch geslacht gaat worden slecht behandelen.quote:Op maandag 6 november 2006 23:19 schreef Svyatagor het volgende:
Ik moest echt keihard lachen toen ik dit hoorde. Wat zijn we toch een stel dwazen hier, al die moeite om die vent z'n centen te redden.![]()
ze gingen toch naar de slachtquote:Op woensdag 1 november 2006 15:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, laten we die paarden verzuipen! Stel je voor dat je belastingeld een leven red!
niet allemaal, slechtss enkele, andere waren bedoeld voor de fok.quote:Op dinsdag 7 november 2006 08:19 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ze gingen toch naar de slacht![]()
maar als ze niet gered waren maar verdronken kon de boer ze waarschijnlijk niet verkopen.
Ruimen van vee is niet zinloos, dat dient om te voorkomen dat ziektes zich uitbreiden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:02 schreef Sheriam het volgende:
Als dieren zomaar dood gaan is 't zinloos, dan zijn die beesten dood en worden alsnog andere dieren geslacht voor vlees. Slachtvee okay -ook als 't paarden zijn- maar niet van dit zinloze gedoe als dieren laten verdrinken, dieren 'ruimen' en dergelijke.
Ik geloof niet dat 't noodzakelijk is op de schaal waarop 't werd gedaan, maar laten we 't draadje niet te veel offtopic maken...quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ruimen van vee is niet zinloos, dat dient om te voorkomen dat ziektes zich uitbreiden.
uhm .. kan het nog vager ?quote:Op maandag 6 november 2006 23:26 schreef Suko het volgende:
[..]
Mogelijk niet veroordeeld maar een goede naam? http://www2.telegraaf.nl/(...)der_in_opspraak.html
de naam pieterse waarschijnlijk ookquote:,De betreffende achternaam komt veel voor in de bestanden.
Wat jij gelooft is niet relevant, het gaat om veterinaire voorschriften .quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:14 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat 't noodzakelijk is op de schaal waarop 't werd gedaan, maar laten we 't draadje niet te veel offtopic maken...
Ja, de huidige voorschriften. Maar je kan er wel tegen protesteren en proberen die voorschriften te veranderen, onder andere door voor vaccinatie te zijn.... Voorschriften en regels zijn niet permanent, weet je, die worden met enige regelmaat aangepast zowel aan omstandigheden, nieuwe medische ontwikkelingen, als ook aan meningen van 't volk en de politiek enzo.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat jij gelooft is niet relevant, het gaat om veterinaire voorschriften .
quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:25 schreef PLAE@ het volgende:
Als het schapen waren of koeien of of dan had ik het net zo belangrijk gevonden om ze te redden van een verdrinkingsdood. Wat hun toekomst ook is.
en wat dan over een net vol vissen die stikken als het wordt opgehaald?quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:25 schreef PLAE@ het volgende:
Als het schapen waren of koeien of of dan had ik het net zo belangrijk gevonden om ze te redden van een verdrinkingsdood. Wat hun toekomst ook is.
Ja, in dit topic:quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:05 schreef janimie het volgende:
is er ergens op filmpje te bekijken waar de paarden worden gered door die meiden ?
quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:15 schreef Arcee het volgende:
Veel beeldmateriaal: http://www.nos.nl/nosjour(...)/031106_paarden.html
Geweldige actie.
Mooi om te zien hoe de paarden onder begeleiding direct meelopen terwijl ze anders niet van hun plek kwamen.
Prachtige beelden.
Kudde paarden is dus ongeveer net zo slim als een schaapskudde, of een school vissenquote:
En wat als Hitler de joden nou gewoon had opgegeten?quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en wat dan over een net vol vissen die stikken als het wordt opgehaald?
Toch net even iets slimmer. Zo blijven paarden bij elkaar staan voor bijvoorbeeld warmte. Paarden kan je in doen en laten veel met honden vergelijken, het openmaken van staldeuren, open maken van de poetskistjes van 14 jarige meisjes, vol met stukjes appel ed.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kudde paarden is dus ongeveer net zo slim als een schaapskudde, of een school vissen
Verdomt veel prikkeldraad daar trouwens
quote:Veulen voor het paard van Marrum
Het beroemdste witte paard van Nederland heeft een veulen. Freya verwierf eind 2006 wereldfaam als het witte paard van Marrum.
Ze was een van de dieren die door het water ingesloten raakten op een stukje land buiten de dijk bij het Friese dorp. Freya werd vereeuwigd op een foto van Laurens Aaij, die daarmee de prijs voor de beste foto van het jaar won.
Meer op: http://www.ad.nl/binnenla(...)aard_van_Marrum.html
quote:` In het Friese Ferwert zijn gisteren
23 schapen verdronken.De dieren werden
verrast door hoogwater.Het Fryske Gea,
de organisatie die het gebied aan
boeren verhuurt,wil kijken of de datum
waarop de dieren van het land worden
gehaald moet worden vervroegd.Mogelijk
is het vroege hoogwater het gevolg van
klimaatverandering,zegt de organisatie.
volgende nieuws weer&verkeer sport
--> --> --> -->