abonnement Unibet Coolblue
pi_162400319
Beetje ondergewaardeerde band ws door de smink maar leuker dan al die seventies 'country' (hard)rockbands, gewoon simpele maar doeltreffende harde rock& roll :)
  maandag 23 mei 2016 @ 18:15:22 #177
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_162440615
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:29 schreef ErwinDikkie het volgende:
Ze zeggen bij elke tour dat het de laatste is. En elke keer trap ik er weer in..
Alleen in 2001 hadden ze de "Farewell Tour" - dat was de laatste keer dat de originele bezetting op tour ging. Daarna hebben ze nooit meer gezegd dat een tour hun laatste was. Ook de huidige "Freedom to Rock"-tour wordt niet als dusdanig bestempeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:32 schreef Modus het volgende:
Maar ik moet erbij zeggen dat ik van de 80/90s albums ik ook lang niet alles ken, vaak maar een paar nummers, ik ben na COTN eik wel een beetje afgehaakt, alhoewel ik Asylum en Animalize wel heb.
"Revenge" (1992) al eens geprobeerd? Een vrij stevige plaat van de band, met o.a. "Unholy". "Carnival of Souls" (1997) is een beetje tussen de wal en het schip gevallen toen de Reunion Tour in 1996/1997 alle aandacht opeiste. Maar hier verkent KISS de wereld van de grunge. Best sterke tracks als "Childhood's End", "Rain", "In My Head" en het door Bruce Kulick gezongen "I Walk Alone". Ik vind de laatste twee albums, "Sonic Boom" (2009) en "Monster" (2012) ook best lekker. "Sonic Boom" heeft van die typische KISS-nummers als "Never Enough", "Hot & Cold" (met cowbell á la "Calling Dr Love") en "Say Yeah". "Monster" is het stevigere broertje, met o.a. "Hell or Hallelujah".
.
pi_162450678
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:15 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Alleen in 2001 hadden ze de "Farewell Tour" - dat was de laatste keer dat de originele bezetting op tour ging. Daarna hebben ze nooit meer gezegd dat een tour hun laatste was. Ook de huidige "Freedom to Rock"-tour wordt niet als dusdanig bestempeld.

[..]

"Revenge" (1992) al eens geprobeerd? Een vrij stevige plaat van de band, met o.a. "Unholy". "Carnival of Souls" (1997) is een beetje tussen de wal en het schip gevallen toen de Reunion Tour in 1996/1997 alle aandacht opeiste. Maar hier verkent KISS de wereld van de grunge. Best sterke tracks als "Childhood's End", "Rain", "In My Head" en het door Bruce Kulick gezongen "I Walk Alone". Ik vind de laatste twee albums, "Sonic Boom" (2009) en "Monster" (2012) ook best lekker. "Sonic Boom" heeft van die typische KISS-nummers als "Never Enough", "Hot & Cold" (met cowbell á la "Calling Dr Love") en "Say Yeah". "Monster" is het stevigere broertje, met o.a. "Hell or Hallelujah".
Kan " jungle " van carnival of souls erg waarderen.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 11:40:13 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197303716
En open!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 11 januari 2021 @ 12:59:55 #180
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_197341266
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
En open!
Wil je er iets over kwijt? :)
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:03:09 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197341318
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:59 schreef Rocket Ride het volgende:

[..]

Wil je er iets over kwijt? :)
@Modus MUZ / [FB & FAQ] What a mod gotta do :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 11 januari 2021 @ 13:07:34 #182
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_197341406
quote:
Ah vandaar.

Zijn er hier nog mensen die op oudjaarsdag de stream van hun concert in Dubai hebben bekeken? Er zijn tijden geweest dat ik dit zonder na te hoeven denken meteen had gedaan. Maar heb het wel gezien nu.

Sinds ze nu over zijn gegaan op, gedeeltelijk, play-backen is het voor mij echt klaar. Doodzonde dat ze het zover hebben laten komen om maar vooral alle mogelijke centen eruit te kunnen persen.

Hoop eigenlijk alleen nog op een nieuwe Kissology dvd release of misschien andere uitgaven van concerten van de originele band wanneer ze klaar zijn met deze afscheidstour.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:57:11 #183
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_197342280
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:07 schreef Rocket Ride het volgende:

[..]

Ah vandaar.

Zijn er hier nog mensen die op oudjaarsdag de stream van hun concert in Dubai hebben bekeken? Er zijn tijden geweest dat ik dit zonder na te hoeven denken meteen had gedaan. Maar heb het wel gezien nu.

Sinds ze nu over zijn gegaan op, gedeeltelijk, play-backen is het voor mij echt klaar. Doodzonde dat ze het zover hebben laten komen om maar vooral alle mogelijke centen eruit te kunnen persen.

Hoop eigenlijk alleen nog op een nieuwe Kissology dvd release of misschien andere uitgaven van concerten van de originele band wanneer ze klaar zijn met deze afscheidstour.
Bij het voorlaatste concert in de Ziggodome bleek al dat de heren het vocaal niet meer aan kunnen en dat was dan ook het laatste Kiss concert dat ik bijgewoond heb.

Schmink aan de wilgen hangen en wat zuiniger leven is voor alle partijen het beste...
pi_197342373

Hier zongen ze ineens weer heel goed :P
pi_197817227
Van de 1e 6 studioalbums ken ik alleen DTK helemaal, en van de andere 5 eik alleen de concertklassiekers. Welke geniale nummers zie ik dan nog over het hoofd en moet ik eens gehoord hebben?

Ik hoor ook bij de minderheid die geen moeite heeft met Music From The Elder. Zeer underrated album wel.
  maandag 5 december 2022 @ 13:18:05 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206950705
Tot mijn verbazing blijkt er geen langlopende topicreeks te zijn voor de band KISS.
Daarom maar een nieuw topic aan het eind van hun carrière.
Althans, voor zover het het einde van hun carriere is.


Topic is samengevoegd met dit topic.

Want zojuist komt het nieuws binnen dat KISS, na een wegens corona tijdelijk uitgestelde wereld afscheidstour die in 2019 én dit jaar ook Nederland al aandeed, volgend jaar opnieuw naar de Ziggo Dome komt voor alweer een concert van hun afscheidstour.

Inmiddels is dit het zoveelste afscheidsconcert en zelfs de zoveelste afscheidstour die KISS heeft aangekondigd.
Zelf heb ik vanaf de jaren 80 tot een paar jaar geleden diverse concerten van hen gezien, waarvan de laatste in 2016 (meen ik) niet best was. Veel playback, vocalen die kraken als een houten deur en het inmiddels overbekende toneelstukje waarbij je de cliché teksten van Paul tussen de songs zelf van te voren al kan invullen.

Voor het geld hoeven de heren het ook niet meer te doen, dat hebben ze genoeg.
De Ziggo Dome zat de laatste keer in juli jl. verre van uitverkocht…

Waarom verlengen de heren keer op keer opnieuw hun carrière en zijn er nog wel liefhebbers voor deze concerten?
En wanneer zou het echt een keer stoppen?





https://www.ad.nl/show/ki(...)-nederland~a99c9f18/

[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 05-12-2022 21:06:45 ]
pi_206951133
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:18 schreef MadMaster het volgende:
Waarom verlengen de heren keer op keer opnieuw hun carrière
  maandag 5 december 2022 @ 14:05:11 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206951361
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als ze niet genoeg daarvan hadden, dan zou ik dat begrijpen.
Maar om financiële redenen hoeven ze het niet te doen met alle concerten en commerciële activiteiten (met ladingen merchandise en allerlei heruitgaven van albums) die ze hebben…
pi_206951480
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 14:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als ze niet genoeg daarvan hadden, dan zou ik dat begrijpen.
Maar om financiële redenen hoeven ze het niet te doen met alle concerten en commerciële activiteiten (met ladingen merchandise en allerlei heruitgaven van albums) die ze hebben…
Waarom denk jij dan dat ze het wel doen?
  maandag 5 december 2022 @ 14:23:54 #190
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206951696
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waarom denk jij dan dat ze het wel doen?
Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee.
Als 70+’ers lijkt het me dat je inmiddels wel klaar bent met dag in, dag uit het uitvoeren van deze act, die m.i. al een tijdje niet meer is wat het was. Ouderdom komt met gebreken…

Vandaar dus ook mijn vragen in de OP…
pi_206951775
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2022 14:23 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee.
Als 70+’ers lijkt het me dat je inmiddels wel klaar bent met dag in, dag uit het uitvoeren van deze act, die m.i. al een tijdje niet meer is wat het was. Ouderdom komt met gebreken…

Vandaar dus ook mijn vragen in de OP…
Wat ik er ooit van begrepen had, was dat ze een x aantal jaar terug moeite hadden om hun concerten uit te verkopen en er de brui aan wilden geven. Ook vanwege het financiele plaatje.

Echter waren de initiële afscheidsconcerten dermate succesvol dat ze er daardoor enorm veel plezier weer in kregen en daardoor de eerste tour ellenlang lieten doorlopen.

Mijn gevoel zegt dan ook eerder dat het een combinatie van twee factoren is: ze hebben er nog steeds enorm veel plezier en ze hebben het geld nodig voor van alles en nog wat.
  maandag 5 december 2022 @ 14:36:24 #192
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206951880
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Wat ik er ooit van begrepen had, was dat ze een x aantal jaar terug moeite hadden om hun concerten uit te verkopen en er de brui aan wilden geven. Ook vanwege het financiele plaatje.

Echter waren de initiële afscheidsconcerten dermate succesvol dat ze er daardoor enorm veel plezier weer in kregen en daardoor de eerste tour ellenlang lieten doorlopen.

Mijn gevoel zegt dan ook eerder dat het een combinatie van twee factoren is: ze hebben er nog steeds enorm veel plezier en ze hebben het geld nodig voor van alles en nog wat.
Toch bijzonder als je al in 2000 je afscheidstour houdt en daarna nog ruim 20 jaar als een Heintje Davids terug blijft komen…

quote:
The Reunion tour made us the number one band again. We played to about two million people in one year. Then we did the Psycho Circus tour and after that we thought, "been there, done it." We're the champs again, let's retire on top and we felt there is nothing worse than having someone go away and you don't get to say goodbye so this tour really is for the fans and to celebrate the whole history of the band.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kiss_Farewell_Tour
pi_206952010
Ik heb ze in Juli in de Ziggo dome gezien. :) Ik sluit niet uit dat ik er nog eens heen ga. *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206952041
Ik heb ze de laatste 2 keren in de Ziggo gezien. Misschien niet meer wat het geweest is, maar menig band kan nog een voorbeeld nemen aan de show en het enthousiasme van de oude heren.
I want to believe...
pi_211503593

https://nos.nl/artikel/25(...)-worden-onsterfelijk

quote:
NOS Nieuws

Kiss verder als hologrammen: 'We worden onsterfelijk'

Kiss stopt met optreden, maar gaat verder als hologram. Dat maakte de rockband gisteravond bekend tijdens het laatste optreden van hun afscheidstournee.

Aan het einde van het concert in Madison Square Garden in New York verlieten de bandleden het podium waarna hun digitale versies een toegift gaven, God gave rock and roll to you. Kiss is de eerste Amerikaanse band die hiervoor kiest, ABBA gebruikt sinds vorig jaar al dezelfde techniek voor een reeks concerten.

"We zullen altijd jong en legendarisch blijven", legde gitarist Gene Simmons uit aan journalisten. "We gaan dingen doen waar we nog nooit van konden dromen. Paul gaat door deze technologie hoger springen dan ooit."

"Het is heel opwindend om de volgende stap te zien: Kiss wordt onsterfelijk", voegde zanger Paul Stanley toe. "We hebben al veel bereikt, maar het is nooit genoeg. De band moet blijven voortbestaan omdat Kiss groter is dan wijzelf zijn."
twitter
pi_211503662
*O* mooi, de laatste 2 afscheidsconcerten die ik in de Ziggodome zag waren dus niet de laatste *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 3 december 2023 @ 14:30:50 #197
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211506366
Ach ja, officieel klaar (al weet je dat bij KISS nooit) en toch 'on with te show'.
Heb er een beetje 'Thunderbirds are go!' beeld bij…



Hier nog een filmpje over het tot stand komen van de hologrammen, begeleidt met typische, populistische KISS teksten van de heren zelf:
https://www.fastcompany.c(...)irtual-band-pophouse
pi_212043350
quote:
7s.gif Op zondag 3 december 2023 14:30 schreef MadMaster het volgende:
Ach ja, officieel klaar (al weet je dat bij KISS nooit) en toch 'on with te show'.
Heb er een beetje 'Thunderbirds are go!' beeld bij…

[ afbeelding ]

Hier nog een filmpje over het tot stand komen van de hologrammen, begeleidt met typische, populistische KISS teksten van de heren zelf:
https://www.fastcompany.c(...)irtual-band-pophouse
Wie gaat daar ooit naar kijken?
  maandag 15 januari 2024 @ 21:25:04 #199
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212044368
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:23 schreef Managarm het volgende:

[..]
Wie gaat daar ooit naar kijken?
Ligt er een beetje aan wat een ticket kost en of het in de buurt is. Ik heb nog nooit een avatar gezien dus ben wel nieuwsgierig.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')