Deel 1: Franstalige muziekquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:49 schreef tim2308 het volgende:
Iedereen kent Patrick Bruel, Jaques Brel en misschien Wende Snijders.
Maar heeft iemand nog andere tips voor leuke franstalige muziek? Laat ik zelf beginnen: vandaag zag ik op TV5 Jeanne Cherhal.
[afbeelding]
Op haar TV5 pagina kan je enkele accoustische clips vinden.
(maar als je over Bruel, Brel of Snijders wilt babbelen kan dat natuurlijk hier ook)
c'est le ton qui fait la musique!quote:Op woensdag 1 november 2006 03:02 schreef tim2308 het volgende:
Wow, mijn meeste topics bloeden na 2 berichten dood... Merci à tous!
Jazeker, D'eux is de best verkochte franstalige CD aller tijden... met hits als Pour que tu m'aimes encore...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:58 schreef -Bala- het volgende:
Maakte Celine Dion vroeger ook niet franstalige muziek?
nu nog.! af en toequote:Op vrijdag 3 november 2006 11:11 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Jazeker, D'eux is de best verkochte franstalige CD aller tijden... met hits als Pour que tu m'aimes encore...
??? Ya des problemes avec mon ton? :pquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
c'est le ton qui fait la musique!
Nou dat vind ik dan weer totaal niet!quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:55 schreef Marseille het volgende:
Leuk dat Franstalige muziek toch (nog) best populair is in Nederland. Frans is natuurlijk bij uitstek de meest geschikte taal voor ballads/ liefdesliedjes. De enige taal die met Frans kan wedijveren is het Italiaans.
Bedankt voor de link, kende ik nog niet. De laaste tijd ben ik helemaal into franse dames en hier worden worden een aantal genoemd die ik zeker wil leren kennen.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:39 schreef tim2308 het volgende:
@walvisje: http://fillessourires.blogspot.com/ ken je zeker al? En zo niet, bij deze
Ik heb deze twee:quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:46 schreef Blinky het volgende:
[..]
De clip van 'que mon coeur lâche' is erg gaaf.
Ken je die ook? Ik heb een DVD met haar clips. Echt supermooi.
Ze zijn hetzelfde :Squote:Op woensdag 8 november 2006 08:13 schreef Walvisje het volgende:
Een paar tips van mijn kant :
Olivia Ruiz : http://www.youtube.com/watch?v=OGzvq0PKvGg
Najoua Belyzel : http://www.youtube.com/watch?v=OGzvq0PKvGg
zij zat in starac2. prachtige stem heeft die grietquote:Op zondag 12 november 2006 02:35 schreef tim2308 het volgende:
[afbeelding]
Mon Ange van Nolwenn Leroy (vertaling)
Jaaaaquote:
Merci pour le tip!quote:Op zondag 12 november 2006 02:35 schreef tim2308 het volgende:
Mon Ange van Nolwenn Leroy[/url] (vertaling)
dat doet ze nog steedsquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:58 schreef -Bala- het volgende:
Maakte Celine Dion vroeger ook niet franstalige muziek?
Dit mooie nummer bijvoorbeeld:quote:
http://www.youtube.com/watch?v=RKbHY6Vk-PA --> deze werd vorig jaar nog helemaal grijsgedraaid in Frankrijk (zit voorgoed in m'n geheugen gegriftquote:
Die is al wel behoorlijk oud..., maar wel een erg mooie clip.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:51 schreef ErikT het volgende:
Mickey 3D
Respire: http://www.youtube.com/watch?v=IEexx5BR5eY
Leuke tekst ook.
"Tu va pas mourir de rire."
Matador is ook best een lekker nummer van hemquote:Op maandag 21 januari 2008 23:51 schreef ErikT het volgende:
Mickey 3D
Respire: http://www.youtube.com/watch?v=IEexx5BR5eY
Leuke tekst ook.
"Tu va pas mourir de rire."
Nee hoor, zo bedoelde ik het nietquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:13 schreef tim2308 het volgende:
[..]
??? Ya des problemes avec mon ton? :p
En deze:quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:53 schreef Dutchguy het volgende:
Vanavond Gregory Lemarchal ontdekt, dacht eerst dat het een vrouwenstem was. 'Je 't ecris'. Kippevel.
Jacques Brel, Jacques Dutronc, Renaud, Serge Gainsbourg, Georges Brassens, Maxime le Forestier.....quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:03 schreef OldJeller het volgende:
Qua oude Franse muziek, waarin (vrouwenmag ook mannen) over het leven en/of een stad(Parijs b.v.) zingen.. een beetje chansons à la Edith Piaf, maar het hoeft niet per sé zó oud te zijn, maar ze zijn toch vaak wel redelijk oud.
Welke artiesten/albums raden jullie me dan aan?
Ah, moooi, dan kan ik weer even verder, maar meer is altijd welkom! (opvallend overigens dat het voornamelijk mannen zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Jacques Brel, Jacques Dutronc, Renaud, Serge Gainsbourg, Georges Brassens, Maxime le Forestier.....
Wat moderner: Thomas Fersen, Benabar, Mano Solo, Manu Chao (zingt ook in spaans en engels)
huhquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Manu Chao (zingt ook in spaans en engels)
quote:
Manu Chao is dit toch niet man.quote:Qua oude Franse muziek, waarin (vrouwen/mannen) over het leven en/of een stad(Parijs b.v.) zingen.. een beetje chansons à la Edith Piaf, maar het hoeft niet per sé zó oud te zijn, maar ze zijn toch vaak wel redelijk oud.
Mwah, erg vrije interpretatie:quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[..]
Manu Chao is dit toch niet man.
quote:...Franse muziek, waarin (vrouwen/mannen) over het leven en/of een stad(Parijs b.v.) zingen.. ...hoeft niet per sé zó oud te zijn.....
De uitvoering valt Patricia Kaas vindt ik dan toch nog iets mooier.quote:
Heb van allen wat nummers beluisterd, en een aantal komen inderdaad aardig in de buurt met het idee wat ik heb/zoek.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:09 schreef cafca het volgende:
Tja, ik ben niet zo heel bekend met franse zangeressen, maar wat ik kan verzinnen: Fancoise Hardy, France Gall, Sylvie Vartan, Charlotte Gainsbourg
Ik luister vaak naar Charles Aznavour (Que c'est triste Venise is fantastisch en gaat over een stad) en Emmenez-moi, La Bohème en HIèr Encore zijn ook erg goed (en gaan ook over het leven en de verloren jeugd etc...) Maar er is zoveel geweldigs van de man te vinden.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:03 schreef OldJeller het volgende:
Qua oude Franse muziek, waarin (vrouwen/mannen) over het leven en/of een stad(Parijs b.v.) zingen.. een beetje chansons à la Edith Piaf, maar het hoeft niet per sé zó oud te zijn, maar ze zijn toch vaak wel redelijk oud.
En dat met een eikelpiercingquote:Op vrijdag 18 april 2008 16:26 schreef Eikelpiercing het volgende:
[..]
Ik luister vaak naar Charles Aznavour
quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:07 schreef weebel het volgende:
Grégory Lemarchal- Restons Amis
Nieuw nummer van Grégory Lemarchal (postuum single)
Mooi nummer
Ik kan een heel verhaal gaan ophangen maar laat ik het maar houden bij http://nl.wikipedia.org/wiki/Postuumquote:Op donderdag 1 mei 2008 21:57 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
hmmzz als jij zo'n fan van gregory bent dat je er zelfs je avatar van maakt mag ik toch aannemen dat je ook wel wat meer info over deze zanger hebt opgezocht?
En dan neem ik dus ook aan dat je deze informatie op wikipedia ook wel weet?
Toen hij twintig maanden oud was werd bij hem taaislijmziekte geconstateerd.Hij overleed op maandagmorgen 30 april 2007 aan de gevolgen hiervan, nadat hij zondag in coma was geraakt. Hij overleed in bijzijn van zijn familie en zijn vriendin Karine, met wie hij samen zou gaan wonen. Hij was toen 23 jaar.
En dat ik het dus wel een beetje vreemd vind dat jij anno 2008 nieuwe singles van hem vindt?
Ik ben inderdaad fanquote:Op donderdag 1 mei 2008 21:57 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
hmmzz als jij zo'n fan van gregory bent dat je er zelfs je avatar van maakt mag ik toch aannemen dat je ook wel wat meer info over deze zanger hebt opgezocht?
Toen hij twintig maanden oud was werd bij hem taaislijmziekte geconstateerd.Hij overleed op maandagmorgen 30 april 2007 aan de gevolgen hiervan, nadat hij zondag in coma was geraakt. Hij overleed in bijzijn van zijn familie en zijn vriendin Karine, met wie hij samen zou gaan wonen. Hij was toen 23 jaar.
En dat ik het dus wel een beetje vreemd vind dat jij anno 2008 nieuwe singles van hem vindt?
rustig maarquote:Op donderdag 1 mei 2008 21:57 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Ik zat nog ff te snuffelen en las ineens dat Lara Fabian eigenlijk gewoon Belgisch is.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:45 schreef zakpatat90 het volgende:
OT: Ik heb Garou, Lara Fabian en Marilou Bourdon nog niet langs zien komen.
Nope, ik hou gewoon van franse muziekquote:Op zaterdag 3 mei 2008 01:36 schreef tim2308 het volgende:
Weebel, je bent goed op de hoogte... woon je in Frankrijk?
bronquote:Mylène is dit jaar hard aan het werk aan een nieuw album dat rond oktober zal verschijnen en daarbij is door de platenmaatschappijen Polydor en Universal ook een nieuwe tournee aangekondigd. Naar verluidt zal dit nieuwe album de titel "Onirique" gaan krijgen. De start van deze concertreeks zal plaatsvinden in Saint Denis, een voorstad van Parijs, in het Stade de France. Hiervoor is zaterdag 12 september 2009 gekozen, de dag waarop Mylène jarig is. Ze zal dit keer echter niet enkel in 2009 in Parijs optreden, maar ook in diverse andere grote steden in Frankrijk. Er wordt druk aan promotie rondom het nieuwe album en het live-spektakel gewerkt.
je wordt helemaal dood gegooid met dit soort nieuwe "prinsjes van de straat-R&B", geen echte zangstem, allemaal hetzelfde uiterlijk en erg saaie muziek, om simpel van te worden...maar goed dat is heel persoonlijk natuurlijkquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
KENZA FARAH - AU COEUR DE LA RUE
hij wordt op een mooie manier ouder inderdaad!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:03 schreef rochfan het volgende:
en een mooie man om naar te kijken,
Vertalingen op http://chansonwiki.yepcheck.comquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:05 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ja, leuk. Jacques Brel, Carla Bruni, Wende Snijders. Ik heb geen idee waar ze over zingen, maar sommige nummers raken me wel.
Jenifer Bertoli(sorry als ik het fout schrijf, alweer tijd geleden dat ik luisterdequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:05 schreef Larry-Laffer het volgende:
Ja, leuk. Jacques Brel, Carla Bruni, Wende Snijders. Ik heb geen idee waar ze over zingen, maar sommige nummers raken me wel.
Deze bijvoorbeeld is een lekker nummer:quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:07 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Jenifer Bertoli(sorry als ik het fout schrijf, alweer tijd geleden dat ik luisterde), vind je dat niets? Is ook simpel Frans, weet niet of je het wil volgen?
Goed nummer!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:22 schreef PonyBoy het volgende:
hoor deze shit..
Cut Killer ook Frans...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |