Het is je toon waarmee je spreekt. En aangezien we nu al wel weten hoe jij tegenover de materie staat.quote:Op vrijdag 3 november 2006 16:23 schreef Kiteless het volgende:
Of is er weer een of andere reden waarom het in dit geval opeens weer niet werkt ?
Gewoon doen. Er zijn altijd mensen die het niet met je eens zullen zijn. En ik ben niet de enige die daar ronddwaalt. Als je geen vragen stelt kom je nergens heb ik geleerd.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:50 schreef depax het volgende:
[..]
Maja omdat we het over een aantal dingen niet eens zijn. Kan er meningsverschil tussen ons komen dus om mij nu topics te laten openen lijkt me ook geen goed plan. anders graag hoor.
Wie heeft iets gezegd over boodschap bekent maken? Doel je op de OP of heb ik iets over het hoofd gezien verder op ?quote:Op zaterdag 4 november 2006 06:51 schreef Duracell het volgende:
Ik vind het leven al vaag genoeg zonder mij in dit soort dingen te verdiepen.
En de manier waarop je praat over de boodschap verder bekent maken enzo veel weg hebben van de andere geloven als jehova en cristelijk. Dus stop ik je ook maar ff in het zelfde hokje
Ja hij doelt op het OP denk ik.quote:Op zaterdag 4 november 2006 08:38 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Gewoon doen. Er zijn altijd mensen die het niet met je eens zullen zijn. En ik ben niet de enige die daar ronddwaalt. Als je geen vragen stelt kom je nergens heb ik geleerd.
[..]
Wie heeft iets gezegd over boodschap bekent maken? Doel je op de OP of heb ik iets over het hoofd gezien verder op ?
Nu geloof ik dat ik een redelijke beheersing van taal heb, alhoewel ik vaak moeite heb met dt. Ik heb wel moeite met taal op een manier dat deze uitgaat van bezit terwijl ik overtuigd ben dat niets werkelijk "mijn" bezit is. Zo zitten er nog tal van dingen verscholen in taal die een uitdrukking geven aan iets wat ik niet bedoel, maar ik probeer me aan te passen en het is uiteindelijk mijn eigen verantwoordelijkheid mezelf begrijpelijk te maken.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:06 schreef Kiteless het volgende:
Het valt me op dat veel mensen die dit soort gaven 'menen' te hebben het verschil niet lijken te weten tussen aanwijzend voornaamwoord en bezittelijk voornaamwoord.
Zou er een relatie zijn tussen je school niet afmaken en je eigen taal niet beheersen, en het geloven in magische krachten ?
Mijn hart praat niet. Het is ook maar een simpel iets wat 2 bewegingen kent. Hoe kan ik nou daarnaar luisteren? Mijn buik praat soms, als ik honger heb. Maar da's dan ook alles. Ik kan ook wel de liefde door me laten stromen of ik nu in de bus zit, achter m'n buro op het werk of gewoon in de rij voor de kassa. Maar ik geloof niet dat dat ergens vandaan komt, uit mijn denken of mijn hart. Het is eerder zo dat het er altijd is maar ik ben er niet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 07:36 schreef belly_button het volgende:
Daarom moet je leren luisteren naar je 'weten' dat uit je hart of je buik komt.
Wat een zeldzame verzameling 'mijn's in zo'n post.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:20 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Nu geloof ik dat ik een redelijke beheersing van taal heb, alhoewel ik vaak moeite heb met dt. Ik heb wel moeite met taal op een manier dat deze uitgaat van bezit terwijl ik overtuigd ben dat niets werkelijk "mijn" bezit is. Zo zitten er nog tal van dingen verscholen in taal die een uitdrukking geven aan iets wat ik niet bedoel, maar ik probeer me aan te passen en het is uiteindelijk mijn eigen verantwoordelijkheid mezelf begrijpelijk te maken.
Anyway, de enige magie die ik leuk vind is die waardoor een ander gaat lachen. Ik deel mijn ervaringen ook niet met anderen. Da's soms heel moeilijk en dat is dan misschien mijn lijden. Maar ik weet dat ik nog meer zou lijden als ik mijn ervaringen wel zou delen. Ook dat zal wel weer veranderen. Tot die tijd ga ik gewoon lekker m'n eigen gang.[..]
Mijn hart praat niet. Het is ook maar een simpel iets wat 2 bewegingen kent. Hoe kan ik nou daarnaar luisteren? Mijn buik praat soms, als ik honger heb. Maar da's dan ook alles. Ik kan ook wel de liefde door me laten stromen of ik nu in de bus zit, achter m'n buro op het werk of gewoon in de rij voor de kassa. Maar ik geloof niet dat dat ergens vandaan komt, uit mijn denken of mijn hart. Het is eerder zo dat het er altijd is maar ik ben er niet.
Jij hebt ook een beleefd een vriendelijk toontje. Zal wel komen omdat je ouder en volwassener bent.quote:Op zaterdag 4 november 2006 06:24 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Het is je toon waarmee je spreekt. En aangezien we nu al wel weten hoe jij tegenover de materie staat.
Waarom blijf je dan niet gewoon weg![]()
Je voegt weinig meer toe. En je bent hooguit irritant. Ga maar lekker blote billen plaatjes maken van je zelf en op internet zetten.
Kan je weer lekker het stoere independant meisje uithangen. toch? Dit is geen plek voor jou. ksst!-ksst! weg!
Antwoord op Kiteless:quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:12 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Jij hebt ook een beleefd een vriendelijk toontje. Zal wel komen omdat je ouder en volwassener bent.
En geen argumenten hebt om Kiteless' posts te weerleggen.
Ik pas me aan mijn maatschappij aanquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:04 schreef Roquefort het volgende:
Wat een zeldzame verzameling 'mijn's in zo'n post.
Volgens mij ligt het meer aan de manier waarop jij de taal toepast en is al dat bezittelijke een reflectie van je innerlijk, en niet een eigenschap van de taal. Mischien van jouw taal hooguit.
Das toch een terugkomerquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:16 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Ik pas me aan mijn maatschappij aan![]()
Ah, wacht even, dus ik merk niks van magie omdat ik gebrek aan fantasie hebquote:Op zaterdag 4 november 2006 18:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Antwoord op Kiteless:
(ik gan u ff boodsch. halen. Dat ik geen weerwoord zou hebben,
hoe voorspelbaar van mensen zoals jij, hoe je denkt. getuigt van geen open-mindedheid tenzij jou het bewijs kant en
klaar voor je neus wordt geleverd met uitleg. Getuigt van groot gebrek aan fantasie)
Hoe moeilijk is het nou ?quote:stel dat die wetenschaps-middelen niet toereikend zijn om een brug te kunnen slaan naar al die in jou jouw ogen "hokus pokus" zijn? Betekendt nog niet dat al die dingen die jij als onzin verklaart nog niet bestaan of kunnen!.
Een mens is niet te vergelijken met een elektronisch meet-instrument of ander electronisch apparaat waarvan je weet wat het bereik is. Of wat het precies wel en niet kan.
Stel dat we nog het een en ander niet weten over onszelf, over ons lichaam of over onze capaciteiten.
Geeft het jou dan dan nu al het recht om mensen die niet op een wetesnschappelijke wetenschappelijke manier denken te gaan bashen?
De enige reden waarom jij in magie gelooft is omdat het je enige kans is om ooit nog eens een vriendin te scoren, frustiequote:Op zaterdag 4 november 2006 06:24 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Het is je toon waarmee je spreekt. En aangezien we nu al wel weten hoe jij tegenover de materie staat.
Je voegt weinig meer toe. En je bent hooguit irritant. Ga maar lekker blote billen plaatjes maken van je zelf en op internet zetten.
Kan je weer lekker het stoere independant meisje uithangen. toch? Dit is geen plek voor jou. ksst!-ksst! weg!
Tuurlijk joh, iedereen die niet direct "ja het is zo!" roept is vervelend.quote:Op maandag 6 november 2006 10:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Jouw manier van posten is gewoon irritant te noemen. Je bent constant bezig met mensen uit de tent te lokken. Just my 2 cents. Als jij hier niet serieus kunt posten en toegevoegde waarde kunt leveren en alleen maar bezig bent met trollen, wat doe je dan nog hier?
Zoals a child in chains zegt, zet dan in Godnaam je webcam aan. Val je anderen niet lastig.
Dat verwachtte ik al, net zoals met de rest van de discussie - je wilt zonder argumenten je mening mogen spuien, en als andere mensen wat zeggen gewoon je vingers in je oren stoppen als je de discussie niet kunt winnen.quote:En dan kom je natuurlijk weer met een tegen-antwoord, bespaar je maar de moeite, ik klik het topic toch niet meer aan. Ik weet dat jij altijd het laatste woord wilt hebben, zelfs al stellen je woorden weinig voor.
Fantastische claims doen en je beroepen op fantasie en "open-mindedheid" is kinderachtig.quote:Op maandag 6 november 2006 11:23 schreef Ashavan het volgende:
Discussies zijn er niet om te winnen, alleen het ego wil winnen. Een werkelijke discussie is om te begrijpen wat de ander vindt en waarom. Ik hoor alleen maar een kind zeuren en doorzagen, bijna eisen dat mensen tijd en moeite nemen om jouw persoonlijk te overtuigen. Maar in ruil weinig tot geen moeite doen om door de eigen vooroordelen heen te kijken.
Zodoende is een discussie met beide partijen nutteloos.
Als je/jullie begrip willen kweken, geef dan eens een ter zake antwoord op de vragen van Kiteless,quote:Op maandag 6 november 2006 11:23 schreef Ashavan het volgende:
Discussies zijn er niet om te winnen, alleen het ego wil winnen. Een werkelijke discussie is om te begrijpen wat de ander vindt en waarom. Ik hoor alleen maar een kind zeuren en doorzagen, bijna eisen dat mensen tijd en moeite nemen om jouw persoonlijk te overtuigen. Maar in ruil weinig tot geen moeite doen om door de eigen vooroordelen heen te kijken.
Dit is gewoon een gok hoor, ik beweer niet dat ik 'antwoorden van boven ontvang'. Maar iets zegt mij dat als iemand je vraagt wat je vraag is, je zal reageren met een bijdehante "vraag dat maar aan boven (prutser)". Maar ook daar heb je een goed punt. Wat is je vraag eigenlijk?quote:Op maandag 6 november 2006 11:28 schreef Kiteless het volgende:
Fantastische claims doen en je beroepen op fantasie en "open-mindedheid" is kinderachtig.
Met argumenten en bewijs komen - of erom vragen - niet.
Ik heb bar weinig antwoord gekregen op mijn serieuze vragen - over of mensen hier echt geloven in die afrikaanse bijlmer-wonderdokters, ingestraald water, of de wereld aan elkaar hangt van mensen die elkaar betoveren, vervloeken, mensen die dingen kunnen bewegen door eraan te denken etc.
Ja en die opmerkingen van jou zijn té makkelijk. bashen bashen bashen.quote:Op maandag 6 november 2006 10:47 schreef Kiteless het volgende:
[..]
De enige reden waarom jij in magie gelooft is omdat het je enige kans is om ooit nog eens een vriendin te scoren, frustie
Tja het is jammer dat een hoop mensen hier meer geldingsdrang dan intresse hebben.quote:Op maandag 6 november 2006 11:23 schreef Ashavan het volgende:
Evenals het jammer is dat een hoop mensen meer interesse hebben in spannende claims dan in het onderbouwen ervanquote:Op maandag 6 november 2006 21:16 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja het is jammer dat een hoop mensen hier meer geldingsdrang dan intresse hebben.
![]()
Misschien ligt dat ook een beetje aan de manier waarop een onderbouwing Geeist word door sommige?quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:23 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Evenals het jammer is dat een hoop mensen meer interesse hebben in spannende claims dan in het onderbouwen ervan
Oke die post heeft lillith net weg gehaaldquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Misschien ligt dat ook een beetje aan de manier waarop een onderbouwing Geeist word door sommige?
Of de manier waarop mensen je toespreken?
Kijk bijvoorbeeld naar de post van baajgardian, ik snap niet waar die vijandigheid voor dient.
Prima, maar als iemand zegt paranormale dingen herhaaldelijk te kunnen reproduceren ("ik kan dingen bewegen met mijn gedachten", "ik kan gedachten lezen" etc.) dan betreed je gebied dat heel eenvoudig wetenschappelijk is te controleren.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:30 schreef Nee het volgende:
Wetenschaps logica gaat niet samen met spirituele logica, vandaar deze botsing steeds.
Een spirituele ervaring is meestal een subjectieve ervaring waarbij het meer om het innerlijke gaat, daar waar wetenschap en psychologie niet bij kan.
Ja, dat vind ik ook. Het excuus (zeg maar liever dooddoener) is dan: ik hoef het niet te testen, ik wéét dat het voor mezelf werkt. Punt uit. Als dan gevraagd wordt hoe die persoon zo zeker weet dat het werkt, wordt meestal gezegd dat je niet zo close-minded moet zijn...quote:Op woensdag 8 november 2006 10:36 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Als mensen dat doen, maar vervolgens elke mogelijke moeite doen om een excuus te bedenken om het niet te laten controleren - terwijl dat controleren veel eenvoudiger is dan al die uitvluchten verzinnen - lijkt het mij duidelijk wat er aan de hand is.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 06:24 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Nou, jou nemen we al helemaal van je lang-zal-ze-leven niet meer serieus, je verwijt anderen wat je zelf in extremo doet. Plaat voor je kop dus.quote:Op maandag 6 november 2006 21:01 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Ja en die opmerkingen van jou zijn té makkelijk. bashen bashen bashen.![]()
Met jou valt evenmin te praten. Dan luister ik nog liever naar de mensen met mooie verhalen die van alles beweren ,
maar niks kunnen bewijzen.
tsss...![]()
Sorry,quote:Op woensdag 8 november 2006 10:36 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Prima, maar als iemand zegt paranormale dingen herhaaldelijk te kunnen reproduceren ("ik kan dingen bewegen met mijn gedachten", "ik kan gedachten lezen" etc.) dan betreed je gebied dat heel eenvoudig wetenschappelijk is te controleren.
Als mensen dat doen, maar vervolgens elke mogelijke moeite doen om een excuus te bedenken om het niet te laten controleren - terwijl dat controleren veel eenvoudiger is dan al die uitvluchten verzinnen - lijkt het mij duidelijk wat er aan de hand is.
Die cup is wel te makkelijk te faken ja, de ondergrond is een wit tafellaken gespannen over een tafel.quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:59 schreef depax het volgende:
[..]
Sorry,
Ik was een week in Adam voor werk, maar zoals je zegt die dingen zijn te bewijzen.
Kennis van de toekomst is dat niet. Ja je kunt het opschrijven en het dan laten zien aan andere mensen, maar dan nog weet je niet wanneer het is.
Gistere zag ik weer eentje die zo een 3 maanden terug gedroomd heb.
Ik kan mezelf wel voor de gek houden, dat er niets is, maar dan word ik toch weer hard op de feiten gedrukt.
Ik wil je best dingen opschrijven die ik droom, alleen dan nog zal je niet geloven dat ik het ook echt gehad heb. ( zoals gistere)
1 omdat je het zelf niet gezien hebt.
2 omdat je het puur toeval zal vinden dat ik precies het zelf gedroomd heb.
Dingen bewegen met de gedachte is wel degelijk vaker bewezen.
kijk hier maar eens: http://video.google.nl/videoplay?docid=-1139444512215513824&q=Psychokinetic
of dit een zo genoemd psiwheel:
http://rapidshare.de/files/8313165/PsiwheelUnderGlass.ASF.html
en als je het eens zelf wil proberen:
http://www.astralsociety.(...)p/topic,14396.0.html
Maar zelfs nu zal je zeggen dat het fake is, dus dan blijft de discussie eindeloos en nodeloos.( en nee ik zeg niet nutteloos)
Ik zou zeggen lees en probeer het zelf.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:51 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Die cup is wel te makkelijk te faken ja, de ondergrond is een wit tafellaken gespannen over een tafel.
De kwaliteit van het filmpje is zo beroerd dat je nooit zal kunnen zien of iemand buiten beeld niet gewoon het laken (met glas erop) even opzij trekt (waar het wel heel erg op lijkt).
Als mensen dit inderdaad echt kunnen, hoe komt het dan dat van al die mensen die dat kunnen er nog nooit 1tje is geweest die het even op televisie heeft willen laten zien ?
Onder gecontroleerde omstandigheden ? Even het Randi-miljoen ophalen,
of even in een wetenschapsprogramma iedereen verbazen ?
Veel mensen oefenen jaren lang om te leren goochelen,
en van alle mensen die zgn. echt toverkracht hebben is er nog nooit eentje geweest die er even beroemd mee wou worden, of mensen wou verbazen ?
Hier, nog zo eentje :
http://video.google.nl/videoplay?docid=3529453276438663073&q=Psychokinetic
Ik heb dat laatst in een restaurant zitten doen, vriendinnen helemaal verbaasd..
Ik had dat weekend bij de blokker van die SnakeEye magneten gekocht, als je die onder tafel heen en weer haalt volgt je muntje prima, en dat ziet er precies zo uit als dit.
En als er 2 mogelijkheden zijn, 1tje met een magneetje van de blokker, en 1tje waarbij iemand zgn. met zijn gedachten dat muntje kan bewegen,
dan is het voor mij logischer om voor de 'normale' oplossing te kiezen dan voor de fantastische waarvoor geen enkel bewijs bestaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |