quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:29 schreef Badabingea het volgende:
Ware liefde gaat niet vreemd.
Hoe blij ben jij met een vriend die vreemd gaat en waarom ben je dan wel blij /gelukkig met hem??? klinkt meer als jezelf voor de gek houden. Waarom onlyy?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:37 schreef Onlyy het volgende:
Ik begrijp jullie reacties.. maar..als je echt blij bent met je vriend/ vriendin..maak je het dan zomaar uit? Ik weet niet of iemand van jullie een partner heeft. Denk je eens in, dat hij/ zij vreemdgaat. Maak je het diréct uit? Of probeer je er voor te vechten? Ik heb voor het laatste gekozen, alleen valt het heel zwaar
Ik weet alleen dat als iemand met 3 maanden verkering al de behoefte voelt om met een andere dame te zoenen, hij waarschijnlijk nog niet aan een vaste relatie toe is. Als hij nog jong is, kan het zijn dat hij nog behoefte heeft om een beetje te vlinderen. Wil niet zeggen dat hij niet echt om je geeft, maar ik zou er niet raar van opkijken als dit gedrag zich gaat herhalen. Wat je moet doen, durf ik niet te zeggen. Misschien dat het verstandiger is om de verkering uit te maken, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als je om iemand geeft. Aan de andere kant, als je steeds koortsachtig op zoek bent naar berichtjes in zijn telefoon en andere bewijzen van vreemdgaan, dat lijkt me ook geen goede basis om verder te gaan met deze relatie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef Onlyy het volgende:
Dat vind ik nogal kort door de bocht. Hoe kan je in een verkering van 3 maanden zeggen dat het ware liefde is?
Met andere woorden..als iemand met 3 maanden vreemdgaat, hoeveel waarde moet je er dan aan hechten?
IK HOOP OP SERIEUZE REACTIES!
Na een eerste keer valt nog een hoop te lijmen. Als het voorval op hem echter zo weinig indruk heeft gemaakt dat hij nog geen half jaar later dezelfde fout maakt, is het vertrouwen ver te zoeken en hij hopelijk ook.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:37 schreef Onlyy het volgende:
Ik begrijp jullie reacties.. maar..als je echt blij bent met je vriend/ vriendin..maak je het dan zomaar uit? Ik weet niet of iemand van jullie een partner heeft. Denk je eens in, dat hij/ zij vreemdgaat. Maak je het diréct uit? Of probeer je er voor te vechten? Ik heb voor het laatste gekozen, alleen valt het heel zwaar
Als zijn uitleg oprecht is, hoef jij niet te twijfelen....quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:41 schreef Onlyy het volgende:
Dat klopt Oblivion..maar ik vraag me soms af, of het echt mijn paranoia is, of dat het werkelijk zo is. Snap je? Kijk ik nu anders tegen de dingen aan omdat hij is vreemdgegaan, of zijn ze echt anders? Zoals ik schreef, bedenk ik overal theorieen bij. Ik wil zograag proberen met hem verder te gaan. Maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Ik denk inderdaad wel dat ik misschien iets te gemakkelijk ben (geweest) voor hem, maar ik denk dat dat (helaas) komt doordat ik nog steeds zo gek op hem ben.
Dit zegt mij al wel genoeg, als hij niks te verbergen heeft kan hij z'n telefoon overal laten rondslingeren toch?quote:maar daarintegen hoor ik altijd het 'wis' geluidje van zijn telefoon, voordat ik hem in handen krijg.
end of storyquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:40 schreef woniya het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat als iemand met 3 maanden verkering al de behoefte voelt om met een andere dame te zoenen, hij waarschijnlijk nog niet aan een vaste relatie toe is.
quote:
What a great idea!quote:
Je vertrouwen in hem is weg en daarom zoek je overal iets achter. Misschien ook wel als het niet nodig is, maar ja dat heeft hij zelf veroorzaakt. Dat is eigenlijk het rottige in zo'n situatie. Hij zal echt zijn best moeten doen om jouw vertrouwen terug te winnen, en dat kan alleen maar als hij stopt met zich als een vrijgezel te gedragen. Dat betekent ook dat hij geen stiekeme sms jes en gedichtjes van andere dames moet accepteren. Als hij jou echt de moeite waard vindt heeft hij dat wel voor je over. Als hij toch doorgaat met dit gedrag, wordt jij niet blij en zal de relatie over gaan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:41 schreef Onlyy het volgende:
Dat klopt Oblivion..maar ik vraag me soms af, of het echt mijn paranoia is, of dat het werkelijk zo is. Snap je? Kijk ik nu anders tegen de dingen aan omdat hij is vreemdgegaan, of zijn ze echt anders? Zoals ik schreef, bedenk ik overal theorieen bij. Ik wil zograag proberen met hem verder te gaan. Maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.
Ik denk inderdaad wel dat ik misschien iets te gemakkelijk ben (geweest) voor hem, maar ik denk dat dat (helaas) komt doordat ik nog steeds zo gek op hem ben.
Lijkt wel of je het jezelf verwijt dat jij hem niet genoeg vertrouwd....quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:47 schreef Onlyy het volgende:
Waarom ik nog van hem hou..?
Omdat we ook heel veel léuke dingen samen doen. We hebben eigenlijk altijd plezier samen. We hebben dezelfde interesses en het gaat verder hartstikke goed! Dus of ik mezelf voor de gek hou?? Daarentegen, heb ik helaas zoveel moeite om hem te vertrouwen
Zo zie ik het ook,quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Lijkt wel of je het jezelf verwijt dat jij hem niet genoeg vertrouwd....![]()
Omgekeerde wereld...
Wakker worden!
Ja het is een rot situatie, en je gevoelens voor hem zijn erg sterk, dat maakt het verschrikkelijk moeilijk om te beslissen wat je moet doen. Misschien moet je hem confronteren met je gevoel, hem echt duidelijk maken dat jij hier heel ongelukkig van wordt en hem voor de keuze zetten, wil hij met jou verder, dan geen stiekem gedoe meer. En als hij liever de vrijgezel uithangt, laat hem dan eerlijk zijn, beter nu pijn, dan naderhand als je getrouwd bent met hem en kinderen hebt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:51 schreef Onlyy het volgende:
Tjah.. ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben. En het stomste van alles is.. als ik in jullie schoenen stond..dan had ik dezelfde dingen gezegd. Alleen wanneer je er zelf in zit, dan zijn de dingen ineens 'zogenaamd' anders. Dan probeer je altijd uitwegen te zoeken om het anders te laten zijn dan dat het in werkelijkheid zou zijn.
Als dit een vriendin van mij zou zijn overkomen, had ik haar allang voor gek verklaard als ze nog bij die jongen zou zijn. Maar nu ik zelf diegene ben, lijkt het ineens zo anders.
Soms hóóp ik dat ik spoken zie, en dat een toekomst samen nog mogelijk is. Ook weet ik dondersgoed dat die kans zo klein is!
Je kent hem nu wat langer en waarschijnlijk ook wat beter dan toen hij vreemdging, dus als je gevoel zegt dat er iets niet klopt dan is de kans groot dat dat ook werkelijk het geval is...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:41 schreef Onlyy het volgende:
Dat klopt Oblivion..maar ik vraag me soms af, of het echt mijn paranoia is, of dat het werkelijk zo is. Snap je? Kijk ik nu anders tegen de dingen aan omdat hij is vreemdgegaan, of zijn ze echt anders?
Kan niet meer, zijn eigen schuld. 't is niet anders, zoek een vriend die wel betrouwbaar is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef Onlyy het volgende:
Ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen. Maar hoe???
Tuurlijk hoef je t niet uit te maken. Probeer hem het toch te vergeven en vergeten. Overigens ben ik er van overtuigd dat hij op dit moment ook vreemd gaatquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:37 schreef Onlyy het volgende:
gelezenquote:
Hier heb ik niets meer aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:22 schreef vingerplantjuhh het volgende:
...
Dit is duidelijk geen gelijkwaardige relatie. Hij zou bang geweest moeten zijn dat jij hem verliet, niet andersom.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef Onlyy het volgende:
Hallo allemaal,
Overigens was ik heel erg blij dat hij voor MIJ koos, en niet voor haar.
De eerstvolgende dagen was ik eigenlijk alleen maar blij, omdat hij me niet had verlaten.
Precies wat ik ook dacht.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:30 schreef RiLo het volgende:
[..]
Hier heb ik niets meer aan toe te voegen.
DAT ZIJN serieuze reacties drol.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef Onlyy het volgende:
Dat vind ik nogal kort door de bocht. Hoe kan je in een verkering van 3 maanden zeggen dat het ware liefde is?
Met andere woorden..als iemand met 3 maanden vreemdgaat, hoeveel waarde moet je er dan aan hechten?
Zoals ze zeggen: Ware liefde gaat niet vreemd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef Onlyy het volgende:
Yep, ook helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
[..]
het maakt niet zoveel uit of hij te vertrouwen is, feit is dat de TS het niet meer kan, en dat is dan uiteindelijk de doodsteek vd relatie, je wil hem wel vertrouwen, en hij doet ms zelfs op zijn manier zijn best, maar het lukt je niet meer.
dat is het lullige bij vreemdgaan, hè, de daad an sich is niet eens het punt met de tijd, maar je kan niet meer inschatten wat waar is, en wat niet, want tóen zag je het ook niet.
en dat gevoel gaat soms niet meer weg, einde oefenining dus.
Ja, dat kan ik me voorstellen die vrijbrief. je hebt het geslikt dus je gaat verder. Dus je kan volgens jou nooit doorgaan, want dat zou en teken zijn van dat je het toelaat?quote:Op woensdag 1 november 2006 14:02 schreef jaoka het volgende:
Doordat je het hem de eerste keer vergeven hebt (en zelfs bang was dat hij weg zou gaan), heb je hem eigenlijk een vrijbrief gegeven om te doen wat hij wil.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:11 schreef FritsBom het volgende:
De tijd heelt alle wonden enzo..
Ach als het kan natuurlijk ook zo zijn dat vriendje smsjes wist, geheimzinnig is etc. omdat zijn vriendin -terecht- wantrouwend is en haar niet wil kwetsen met iets wat eigenlijk niet kwetsend is (been there).quote:Op woensdag 1 november 2006 14:41 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Zijn gedrag had moeten veranderen na dat vreemdgaan- jij hebt hem vergeven en het enige wat hij dan hoort te doen, is compleet 'transparant' zijn. Dus geen geheime SMSjes en gedichtjes, jij hebt nu het recht om alles van hem te weten. En als hij niets te verbergen heeft, moet hij daar ook gewoon aan meewerken.
Dat wisgeleuidje op zn telefoon zegt al genoeg, hij heeft duidelijk nog steeds schijt aan z'n vriendin.
Ja daarom doet hij dat vast ook, maar hij kan toch wel inzien dat hij daarmee alleen maar nog schijnheiliger overkomt? Hij zou z'n best moeten doen, zich keurig gedragen... en niet sneaky smsjes wissen voordat zijn vriendin het kan zien.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:44 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Ach als het kan natuurlijk ook zo zijn dat vriendje smsjes wist, geheimzinnig is etc. omdat zijn vriendin -terecht- wantrouwend is en haar niet wil kwetsen met iets wat eigenlijk niet kwetsend is (been there).
Natuurlijker wordt het er niet transparanter op...maar wat wil ts dan?quote:Op woensdag 1 november 2006 14:46 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ja daarom doet hij dat vast ook, maar hij kan toch wel inzien dat hij daarmee alleen maar nog schijnheiliger overkomt? Hij zou z'n best moeten doen, zich keurig gedragen... en niet sneaky smsjes wissen voordat zijn vriendin het kan zien.
binnen 3 maanden al vreemdgaan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef Onlyy het volgende:
profiel enzo..quote:Op woensdag 1 november 2006 14:48 schreef FritsBom het volgende:
Hou oud is TS eigenlijk?
Je zou wel door kunnen gaan, mits die persoon echt spijt toont en aangeeft heel graag verder te willen gaan.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:07 schreef Fawn het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me voorstellen die vrijbrief. je hebt het geslikt dus je gaat verder. Dus je kan volgens jou nooit doorgaan, want dat zou en teken zijn van dat je het toelaat?
Hoe zie jij dat dan?
Als hij idd zo denkt en zijn toevlucht en ontspanning bij een ander zoekt is het gewoon einde relatie. Dan heeft hij er gewoon geen zin in om er energie in te steken....simpel. Je kan er wel uitkomen maar dat betekent dat je er ook beide aan moet werken.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:56 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat Vingerplantje nogal idealistisch is...
Dat vriendje is geen willoze homp klei die je even in de door jou gewenste mal duwt.
Die voelt zich op een gegeven moment niet meer happy als alles wat hij doet door de relatie-politie gecontroleerd wordt.
Die zoekt dus een uitvlucht en een beetje ontspanning... precies, bij een ander.
Dan kan die movenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:37 schreef Onlyy het volgende:
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan kan die movenDie grens heb ik vooraf heeeeeel duidelijk gesteld. Mocht hij wat tekort komen in de toekomst dan zoeken we daar samen een oplossing voor. Maar als meneer vreemd gaat kan hij zn koffer pakken en vertrekken. Hoeveel ik ook van hem hou.
.
Inderdaad, hoeveel waarde moet je eraan hechten. Je bent koud 3 maanden samen. Alles is nog spannend en nieuw. Vlinders gieren door je buik. En dan al vreemd gaan. Het lijkt me evident dat wanneer jullie nog eens 2 jaar verder zijn en de sleur toeslaat, hij nog sneller geneigd zal zijn buiten de deur te eten. Bovendien weet hij nu ook nog eens dat jij hem toch wel vergeeft..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef Onlyy het volgende:
Dat doet er eigenlijk niet eens toe. Je relatie en je vertrouwen zijn hoe dan ook onherstelbaar verziekt.quote:Dat klopt Oblivion..maar ik vraag me soms af, of het echt mijn paranoia is, of dat het werkelijk zo is.
Ik ben daar gewoon heel strict in. Mn huidige partner is zelf door zn ex bedondert en weet dus hoe het voelt. Als hij mij dat ook aan wil doen terwijl hij op het moment dat zn ex vreemd ging er totaal kapot van was, mag meneer toch echt vertrekken.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:44 schreef Haushofer het volgende:
Heb zelf ook ervaring met vreemdgaan, en dan kijk je er toch anders naar. 't Is wel makkelijk om van tevoren te zeggen dat hij/zij kan moven, maar als het dan gebeurt blijkt dat net iets te simpel te zijn geweest. Of je moet je trots niet opzij kunnen zetten en aan je principes willen houden natuurlijk.
Als iemand weet hoe het voelt kan hij/zij nog steeds vreemdgaan. Het zegt nog steeds niets, je kan er hooguit zelf conclusies uit trekken...quote:Op donderdag 2 november 2006 10:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben daar gewoon heel strict in. Mn huidige partner is zelf door zn ex bedondert en weet dus hoe het voelt. Als hij mij dat ook aan wil doen terwijl hij op het moment dat zn ex vreemd ging er totaal kapot van was, mag meneer toch echt vertrekken.
Je kan nog zo goed weten hoe het voelt om bedondert te worden, maar het is niet een kwestie van "iemand dat willen aandoen".quote:Op donderdag 2 november 2006 10:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben daar gewoon heel strict in. Mn huidige partner is zelf door zn ex bedondert en weet dus hoe het voelt. Als hij mij dat ook aan wil doen terwijl hij op het moment dat zn ex vreemd ging er totaal kapot van was, mag meneer toch echt vertrekken.
Maar wat is het dan wel voor kwestie?quote:Op donderdag 2 november 2006 11:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je kan nog zo goed weten hoe het voelt om bedondert te worden, maar het is niet een kwestie van "iemand dat willen aandoen".
het zegt in ieder geval veel over hoeveel respect hij voor je had.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef Onlyy het volgende:
Hahahaquote:Op donderdag 2 november 2006 11:31 schreef Roellio het volgende:
Je bent vast lelijk of saai in bed, anders ging 'ie niet vreemd.
U bent de zwakste schakel!
Tactischquote:Op donderdag 2 november 2006 11:31 schreef Roellio het volgende:
Je bent vast lelijk of saai in bed, anders ging 'ie niet vreemd.
U bent de zwakste schakel!
vind ik wel. Je kiest er toch zelf bewust voor op dat moment. En je weet toch ook dat je je partner pijn ermee doet. Dus IMHO is het wel "bewust aan doen"quote:Op donderdag 2 november 2006 11:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je kan nog zo goed weten hoe het voelt om bedondert te worden, maar het is niet een kwestie van "iemand dat willen aandoen".
Behalve na 8 tequilla slammers en wat bier!quote:Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef Qwea het volgende:
En je weet toch ook dat je je partner pijn ermee doet. Dus IMHO is het wel "bewust aan doen"
truequote:Op donderdag 2 november 2006 11:54 schreef Roellio het volgende:
[..]
Behalve na 8 tequilla slammers en wat bier!
je kiest er toch zelf voor om met een ander te gaan liggen neuken? das nou niet echt iets dat per ongeluk gaat zonder dat je het wildequote:Op donderdag 2 november 2006 11:24 schreef Haushofer het volgende:
Mmm, ok, ik had het niet echt over met iemand naar bed gaan. Ik had het meer over die momenten dat je met iemand staat te zoenen oid, en dat je daar eigenlijk het moment daarop al spijt van hebt. Echt bewust met iemand naar bed gaan terwijl je een relatie hebt, ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken. Ik zie dat meer als een zwakte van die persoon.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:03 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
je kiest er toch zelf voor om met een ander te gaan liggen neuken? das nou niet echt iets dat per ongeluk gaat zonder dat je het wilde
hele verstandige woorden!quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:35 schreef Onlyy het volgende:
Een mens kan fouten maken en daar moet je hem/ haar niet eeuwig voor blijven straffen.
Het is nu MIJN keuze om met hem door te gaan. Dat besluit neem ik met mijn volle verstand en ik sta er volledig achter. Samen zullen we er aan moeten werken. De toekomst zal uitwijzen of het een wijs besluit is geweest. Maar een keuze is nooit fout, wanneer je er zelf achter staat.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:29 schreef mymoodfentje het volgende:
krijg zelfrespect en maak het uit.
Sorry dat ik dit zeg, als jij op dit moment gelukkig bent moet je het vooral doen. Maar hij zal dit ook in de toekomst doen, en dan zal je meer pijn hebben dan dat je nu hebt. Heel je wereld zal instorten.quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:39 schreef Oblivion het volgende:
Veel succes!
Ik hoop voor jullie dat het goed en beter gaat.![]()
Het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen dat hij dit in de toekomst weer gaat doen!quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:09 schreef Gaja het volgende:
[..]
Sorry dat ik dit zeg, als jij op dit moment gelukkig bent moet je het vooral doen. Maar hij zal dit ook in de toekomst doen, en dan zal je meer pijn hebben dan dat je nu hebt. Heel je wereld zal instorten.
Maar uiteindelijk maak je zelf die keus. Veel success
heel simpel, als hij vreemdgaat zou _hij_ het probleem moeten hebben, niet jij, als je dat wel doet, moet je aan jezelf denken en gewoon voor je eigen bescherming kiezenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef Onlyy het volgende:
Toch ben ik heel gelukkig met hem en ik wil er voor gaan. Ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen. Maar hoe???
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Je hebt wel een probleem omdat je toch heen en weer kan schommelen tussen ratio en gevoel. De ratio keurt het af en je gevoel wil hem. Dat IS een probleem. Het probleem van TS zit toch ook in het niet weten wat te doen en een naar gevoel. Als TS dat niet laat weten heeft HIJ inderdaad geen probleem want hij weet het niet of het boeit hem echt niet. Maar als zij haar conflict en gevoel wel laat gelden en laat weten en het boeit hem, dan heeft hij wel degelijk een probleem en waarschijnlijk echt een hoop gezeik aan zijn hoofd als hij het wil redden.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:22 schreef KroJo het volgende:
[..]
heel simpel, als hij vreemdgaat zou _hij_ het probleem moeten hebben, niet jij, als je dat wel doet, moet je aan jezelf denken en gewoon voor je eigen bescherming kiezen
Dat klopt, alleen denk ik wel dat als het bij dezelde weer gebeurt je jezelf voor je kop slaat omdat je bij de eerste keer niet al genokt bent. Dit is puur anticiperen op spijt en jezelf achteraf niet de schuld willen geven van iets. Zo van " ik had het kunnen weten'', terwijl je het bij niemand weet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:14 schreef RobinK het volgende:
[..]
Het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen dat hij dit in de toekomst weer gaat doen!
het zou kunnen ja maar dat zou bij een ieder ander kunnen....
is het misschien in je opgekomen dat hij zelf ook zo erg geschrokken is dat hij nu weet hoe het is en wat hij allemaal kan vergooien?
dat stomme gelul elke keer.. eens een vreemdganger altijd een vreemdgangergrote bullshit!
Ja, leuk, maar waarom maak je dan een topic als deze? In de OP zeg je hem niet te kunnen vertrouwen etc en dan kom je nu met zo'n happy wij halen het wel post. Beetje tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:11 schreef Onlyy het volgende:
Hij heeft duidelijk laten weten dat hij er erg veel spijt van heeft..dat liet hij al weten op het moment dat hij het me vertelde. Je kunt natuurlijk nóóit van tevoren weten of je partner vreemdgaat. Ook al hij/ zij dat nog nooit gedaan heeft!!! Alles heeft zijn voor-en nadelen. En ik denk dat als ik het van de positieve kant bekijk, het ons heeft laten inzien, hoe blij we met elkaar zijn!! Maar ik denk vooral hém.
Het zal tijd en energie kosten om hem weer te vertrouwen..en vast ook de nodige tranen. Maar je doet het omdat je van elkaar houdt.
Mijn opa en oma zijn trouwens 55 jaar getrouwd. En mijn oma is vroeger (toen ze net samen waren) ook eens vreemdgegaan. Toch zijn ze nu al 55 jaar hartstikke gelukkig met elkaar. Het kan dus wel en daar gaan wij ook voor
Misschien heeft TS iets aan dit topic gehad en is ze anders tegen de situatie aan gaan kijken...?quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:34 schreef jaoka het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar waarom maak je dan een topic als deze? In de OP zeg je hem niet te kunnen vertrouwen etc en dan kom je nu met zo'n happy wij halen het wel post. Beetje tegenstrijdig.
Dat vind ik toch wel apart. 90 procent van de adviezen waren hier, de relatie verbreken. Maargoed je kunt er uit halen wat je wilt natuurlijkquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:48 schreef Onlyy het volgende:
Ja, wat Fawn zegt inderdaad! Ik vind het helemaal niet tegenstrijdig! Ik heb juist veel aan dit topic gehad!!!!!!!
Ja, ook wel waar.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:26 schreef Moja het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel apart. 90 procent van de adviezen waren hier, de relatie verbreken. Maargoed je kunt er uit halen wat je wilt natuurlijk![]()
Nou ja, mij heb je er niet meequote:Op vrijdag 3 november 2006 15:40 schreef Fawn het volgende:
[..]
Ja, ook wel waar.
Maarja, als 10 mensen 'nee' zeggen als ik advies vraag, doe ik soms ook wel eens juist 'ja'....![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 17:25 schreef Relneger18 het volgende:
Al die zeer vage posts van "word wakker , KAP ER MEE en zovoorts" maken mij ziek.
Stel he, ze maakt het uit.
En dan? wat dan? Iedereen blij of wat?
Pijn zal ze toch krijgen. De vraag is alleen, wanneer zal ze pijn lijden en heeft ze het zelf in de hand?
Want kijk he:
Als zij het uit maakt, -> liefdesverdriet.
Als die vriend vreemd gaat -> liefdesverdriet.
Maakt het dus wat uit dat ze die vriend een tweede kans geeft? NEE
Waarom zou ze onnodig pijn moeten lijden als ze d'r vriend niet nog een kans geeft? Misschien doet hij het wel nooit meer, wie weet. Ze heeft toch NIKS te verliezen.
Ja, en je hebt goed en kwaad en zwart en wit en zo simpel is het levenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:29 schreef Badabingea het volgende:
Door het gewoonweg te dóen. Er is geen magische spreuk voor. Je moet er bewust voor kiezen hem weer te vertrouwen, hem die kans te geven/gunnen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef Onlyy het volgende:
Maar hoe???
Simplificeer je alles zo?quote:Op maandag 6 november 2006 19:20 schreef Noca het volgende:
Wat hij zegt, vreemdgaan is wegwezen.
heb je het al eens bij de hand gehad in een langere relatie?quote:Op maandag 6 november 2006 19:20 schreef Noca het volgende:
Vreemdgaan is wegwezen. Voor mij tenminste.
Denkt iedereen waarschijnlijk weer anders over en dat moet iedereen zelf ook maar weten.
zeggen veel mensen tot ze (bijv) een lange relatie hebben en het gebeurt ze... dan is weglopen toch moeilijker denk ik.quote:Op maandag 6 november 2006 19:20 schreef Noca het volgende:
Vreemdgaan is wegwezen. Voor mij tenminste.
Denkt iedereen waarschijnlijk weer anders over en dat moet iedereen zelf ook maar weten.
nou, fijn, als het goed voelt en goed is, dan is het goedquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:12 schreef Onlyy het volgende:
Hallo allemaal,
Tot nu toe heb ik nog geen énkel moment spijt gehad van mijn keuze. Hij is erg open naar mij toe en zoals ik het bekijk doet hij ook erg zijn best om zo open mogelijk te zijn. Alhoewel ik toch vind dat hij wel enigzins een eigen priveleven moet houden. Maar dat is weer aan ander punt..tot hoever kun je gaan.. Ik wil geen agent zijn die hem overal checkt. En als het blijft gaan zoals nú dan hoeft dat ook nietHet voelt goed zo.. het voelt heerlijk
je spreekt uit ervaring?? heb je dan met dezelfde jongen een relatie gehad??quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:37 schreef Sabryas het volgende:
Ik zou zeggen uitmaken. Niet om kort door de bocht te zijn, maar ik spreek uit eigen ervaring.
Ik zal er verder niet te veel over uitwijden, maar het kwam er op neer dat ik ook een relatie met een geweldige jongen had, hij is nooit vreemdgegaan, maar ondaks dat stuurde hij wel dagelijks smsjes naar verschillende meisjes. Hoe lief en geweldig ze waren, dat hij bij ze wilde zijn en zo maar door.
Dit is technisch gezien geen vreemdgaan, maar het heeft me toch genekt.
Ook ik begon zijn smsjes en msn gesprekken te lezen, wat ik absoluut haat om te doen, om er achter te komen dat hij een soort van "online relatie' had. Dit is op zich nog steeds geen vreemdgaan, maar het werd mij toch teveel om te lezen hoe hij van niemand anders dan haar hield en haar zo miste.
Nu zeg ik natuurlijk niet dat jouw vriend dit ook doet, als jullie gelukkig zijn zou ik het zeker nog een kans geven, maar ik ben bang dat het altijd zal blijven knagen.
Nogmaals, het verschilt natuurlijk per persoon/relatie, en probeer ik mijn ex op geen enkele manier zwart te maken.
Krijg je ook echte liefde terug is de vraag die dan bij mij opkomt, of is het alleen echte liefde die 1 kant opgaat?quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:19 schreef Xtinction het volgende:
Agreed met de bovenstaande posters, mijn vriendin heeft me ook al dingen geflikt die niet netjes zijn (niet vreemdgegaan overigens). Als mijn vrienden dat zou overkomen zou ik zeggen dat ze het uit moesten maken, maar als je ECHT van iemand houd, dan ben je tot heel wat bereid.
Heb je er ook nog met hem over gepraat? Want zeker via sms en msn zeggen mensen vaak genoeg dat soort dingen terwijl ze ze niet menen. Mijn vriend kan ook een ongelooflijke flirt over msn zijn naar andere meisjes toe, maar ik heb daar gewoon met hem over gepraat, grenzen gesteld en om openheid gevraagd daarin, die ik ook gekregen heb. Ik ben dus gewoon benieuwd of jij nog met hem gepraat heb over redenen voor dat gedrag en of hij het meende, voordat je het uitmaakte.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:37 schreef Sabryas het volgende:
Ik zou zeggen uitmaken. Niet om kort door de bocht te zijn, maar ik spreek uit eigen ervaring.
Ik zal er verder niet te veel over uitwijden, maar het kwam er op neer dat ik ook een relatie met een geweldige jongen had, hij is nooit vreemdgegaan, maar ondaks dat stuurde hij wel dagelijks smsjes naar verschillende meisjes. Hoe lief en geweldig ze waren, dat hij bij ze wilde zijn en zo maar door.
Dit is technisch gezien geen vreemdgaan, maar het heeft me toch genekt.
Ook ik begon zijn smsjes en msn gesprekken te lezen, wat ik absoluut haat om te doen, om er achter te komen dat hij een soort van "online relatie' had. Dit is op zich nog steeds geen vreemdgaan, maar het werd mij toch teveel om te lezen hoe hij van niemand anders dan haar hield en haar zo miste.
Nu zeg ik natuurlijk niet dat jouw vriend dit ook doet, als jullie gelukkig zijn zou ik het zeker nog een kans geven, maar ik ben bang dat het altijd zal blijven knagen.
Nogmaals, het verschilt natuurlijk per persoon/relatie, en probeer ik mijn ex op geen enkele manier zwart te maken.
lastig he ,, de ontkenningsfasequote:Op dinsdag 7 november 2006 11:12 schreef Onlyy het volgende:
Hallo allemaal,
Tot nu toe heb ik nog geen énkel moment spijt gehad van mijn keuze. Hij is erg open naar mij toe en zoals ik het bekijk doet hij ook erg zijn best om zo open mogelijk te zijn. Alhoewel ik toch vind dat hij wel enigzins een eigen priveleven moet houden. Maar dat is weer aan ander punt..tot hoever kun je gaan.. Ik wil geen agent zijn die hem overal checkt. En als het blijft gaan zoals nú dan hoeft dat ook nietHet voelt goed zo.. het voelt heerlijk
en wat voor reactie verwacht je dan van iemand die én zijn relatie niet kwijt wil én zijn pleziertjes?quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:54 schreef As_33 het volgende:
[..]
Heb je er ook nog met hem over gepraat? Want zeker via sms en msn zeggen mensen vaak genoeg dat soort dingen terwijl ze ze niet menen. Mijn vriend kan ook een ongelooflijke flirt over msn zijn naar andere meisjes toe, maar ik heb daar gewoon met hem over gepraat, grenzen gesteld en om openheid gevraagd daarin, die ik ook gekregen heb. Ik ben dus gewoon benieuwd of jij nog met hem gepraat heb over redenen voor dat gedrag en of hij het meende, voordat je het uitmaakte.
Je houd jezelf een beetje voor de gek denk ik. Je kunt wel dingen vinden en beredeneren, maar of je het ook uiteindelijk zo voelt...?quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:12 schreef Onlyy het volgende:
Hallo allemaal,
quote:
Op de korte termijn wellicht. Op de lange termijn is blijven in een relatie met geschonden vertrouwen moeilijker. Zeker als je pas 3 maanden bij elkaar bent en de basis van je relatie nog niet eens gelegd isquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zeggen veel mensen tot ze (bijv) een lange relatie hebben en het gebeurt ze... dan is weglopen toch moeilijker denk ik.
ja denk dat het toch blijft knagen denk ik, heb er , gelukkig, geen ervaring meequote:Op dinsdag 7 november 2006 15:07 schreef Xennia het volgende:
[..]
Op de korte termijn wellicht. Op de lange termijn is blijven in een relatie met geschonden vertrouwen moeilijker
Ik geloof niet zo in liefde die pijn doetquote:Op dinsdag 7 november 2006 15:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja denk dat het toch blijft knagen denk ik, heb er , gelukkig, geen ervaring mee
maar ik ken mensen die een doorstart gemaakt hebben, het is ontzettend moeilijk en verdrietig en er zijn een hele hoop emoties maar er is ook nog steeds liefde...
Nee, van een allesverterende verliefdheid. Hij dacht de hele tijd aan jou, vlinders in zijn buik, zenuwachtig zijn als hij je weer gaat zien, van weekend tot weekend leven dat je elkaar weer ziet. Ik heb het al eens eerder gezegd maar als je tijdens deze spannende fase van een relatie, waarin alles nog nieuw is en te ontdekken valt aan elkaar, reeds behoefte hebt aan een ander vind ik dat weinig goeds voorspellen voor een langdurige relatie die uiteindelijk met sleur te kampen krijgt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:04 schreef Onlyy het volgende:
Nou ik denk er dus zo over....hij is na 3maanden vreemdgegaan, maar was er toen al sprake van echte liefde?
iets teveel uitroeptekens als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:04 schreef Onlyy het volgende:
Nou ik denk er dus zo over....hij is na 3maanden vreemdgegaan, maar was er toen al sprake van echte liefde? Dat denk ik niet! (hoe kun je na 3maanden echt van elkaar houden?!) Ik denk dat zoiets me meer zou kwetsen als hij vreemd zou gaan na 10 jaar. Dan heb je al zóveel meegemaakt met elkaar, dan zou ik me denk ik echt zwaar verraden voelen. Dat heb ik nu niet! Het probleem is, dat ik het moeilijk vind om het vertrouwen terug te krijgen!!!
Ik heb er toen voor gekozen om bij hem te blijven, simpelweg omdat we het goed hadden samen. Zoals hij zei; het was een fout!!! En hij kon er niet met zijn volle verstand bij dat het gebeurd was! Ik persoonlijk vind niet dat je daar je relatie voor moet verbreken. Helemáál niet als je het verder goed hebt samen! Als je weet dat je karakter goed bij elkaar past en dat het verder hartstikke gezellig is!
Nogmaals, ik bekijk het van de positieve kant nu. Nee, niet een 'ontkenningsfase' maar iemand vergeven. Vergeven om zijn fouten! WIJ hebben nu leren inzien hoeveel we om elkaar geven. Vandaag verraste mijn vriend me (weer) door iets leuks voor me te doen. Hij doet zo zijn best!
Nee, ik blijf hem er niet eeuwig voor straffen. Nee het is geen ontkenningsfase. Hij had wellicht tot voor kort niet in de gaten hoe moeilijk ik het had omdat ik hem wantrouwde. We hebben erover gesproken en hij doet nu zijn best om te laten zien dat ik ECHT de enige voor hem ben!
Ik ben zo wijs met hem! Nu ik over hem denk en dit typ, betrap ik mezelf erop dat ik een glimlach heb op mijn gezicht. Mocht het een feit zijn dat we dit overwinnen, dan zal niets ons meer uit elkaar houden. Nee.. ik leef niet in een droom..!
Ja sorry.. heb ik wel vaker last van :$quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:10 schreef christiaan1985 het volgende:
[..]
iets teveel uitroeptekens als je het mij vraagt
Is er een reden voor dat je mijn post ontwijkt?quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:13 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Ja sorry.. heb ik wel vaker last van :$
edit: lama, verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:15 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is er een reden voor dat je mijn post ontwijkt?
En bij mensen die te veel uitroeptekens gebruiken, krijg ik het gevoel dat zij zichzelf aan het overtuigen zijn
Ligt aan de leeftijdquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:29 schreef Badabingea het volgende:
edit lamaquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:24 schreef christiaan1985 het volgende:
[..]
ehhh, voor de goeie orde: dat was mijn post![]()
quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:24 schreef christiaan1985 het volgende:
[..]
edit: lama, verkeerd gelezen
Ik denk dat dat vertrouwen, gevoelsmatig vertrouwen welteverstaan, een lastige gaat worden..quote:Mijn probleem is ook niet de vraag; 'is het normaal dat iemand vreemdgaat na 3 maanden' maar 'hoe kan ik hem weer vertouwen'. Dat is nogal een verschil, denk ik.
Kan ook niet, maar verliefdheid is een veel heftiger emotie dan "houden van"..dus als je hevig verliefd bent vind ik het redelijk raar om vreemd te gaan.quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:04 schreef Onlyy het volgende:
Nou ik denk er dus zo over....hij is na 3maanden vreemdgegaan, maar was er toen al sprake van echte liefde? Dat denk ik niet! (hoe kun je na 3maanden echt van elkaar houden?!)
Ja, natuurlijk, "Houden van"is veel rustiger dan verliefd zijn..rondrazende hormonen, continue aan iemand denken etc. Dat lijkt me duidelijk. En het klinkt idd alsof je je zelf probeert te overtuigen, maar he, de toekomst zal het uitwijzen. Btw, die verhalen over je opa en oma zijn natuurlijk geen garantie, dat begrijp je toch wel? Dat het zo kán gaan wil niet zeggen dat het waarschijnlijk is dat het zo gaat hoor.quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:35 schreef Onlyy het volgende:
Is dat zo? Is die emotie veel heftiger?
Maar zoals ik al uit heb gelegd, kun je je afvragen in hoeverre hij nog verliefd was, aangezien we elkaar dagelijks zien. Dus in 3 maanden, hebben we globaal uitgerekend elkaar zo'n 90 keer gezien. Ben je dan nog 'opperverliefd'??
Dat betwijfel ik...ik denk iig dat ík niet meer zo onwijs verliefd was hoor. Tuurlijk was/ ben ik gek op hem, en eigenlijk wordt dat alleen maar meer, omdat je elkaar beter leert kennen.
Nogmaals, NEE ik ben mezelf niet aan het overtuigen. Ik heb echt het gevoel dat ik hier mezelf/ hem aan het verdedigen ben omdat ik ervoor heb gekozen om met hem door te gaan. Erg vreemd :S Alsof het normaal zou zijn dat je iemand dumpt nadat hij/ zij is vreemdgegaan. Alsof het een taboe is wanneer je ervoor kiest om met iemand door te gaan nadat een ander is vreemdgegaan. Iedereen mag hem een eikel vinden, vreemdgangers niks waard vinden, of zullen mij stom vinden. Nou, ik voel me anders prima onder de keuze die ik heb gemaakt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, "Houden van"is veel rustiger dan verliefd zijn..rondrazende hormonen, continue aan iemand denken etc. Dat lijkt me duidelijk. En het klinkt idd alsof je je zelf probeert te overtuigen, maar he, de toekomst zal het uitwijzen. Btw, die verhalen over je opa en oma zijn natuurlijk geen garantie, dat begrijp je toch wel? Dat het zo kán gaan wil niet zeggen dat het waarschijnlijk is dat het zo gaat hoor.
Ehhhh, jaquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:45 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Alsof het normaal zou zijn dat je iemand dumpt nadat hij/ zij is vreemdgegaan.
Je hebt gelijk, onder bepaalde omstandigheden hoef je niet uit elkaar te gaan.quote:
Dat is JOU mening. JIJ zou de eer aan jezelf houden. En nee, ik denk niet diep van binnen dat het niet goed zit. Ik sta er volledig achter en het voelt juist prima zo. Ieder zo zijn mening/ gedachtes..quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:54 schreef christiaan1985 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, onder bepaalde omstandigheden hoef je niet uit elkaar te gaan.
Bijvoorbeeld: je bent 10 jaar getrouwd, je hebt 3 kinderen en je partner heeft er ontzettende spijt van en begrijpt dat het echt niet door de beugel kan.
Maar....
Als ik een relatie van 3 maanden zou hebben en mijn vriendin gaat vreemd, dan houd ik de eer aan mezelf en wacht ik tot ik mensen tegen kom die het mij wel waard zijn.
Ik denk dat je diep van binnen ook wel weet dat het niet goed zit, vandaar ook deze topictitel, of sterker, de start van dit topic. Op dit moment hou je jezelf voor de gek, maar daar kom je nog wel achter als het weer fout gaat..
waarom dan dit topic?quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:59 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Dat is JOU mening. JIJ zou de eer aan jezelf houden. En nee, ik denk niet diep van binnen dat het niet goed zit. Ik sta er volledig achter en het voelt juist prima zo. Ieder zo zijn mening/ gedachtes..
Omdat het moeilijk is iemand weer te vertrouwen!! DAAROM! En ik vroeg ook in mijn eerste bericht, of er mensen waren die hetzelfde meegemaakt hebben, en hoe die er mee omgegaan zijn!! Ik vroeg niet of menigeen zijn mening wou geven over het wel of niet uitmaken. Ik vroeg of er mensen zijn die weten hoe ik het vertrouwen terug kan krijgen.quote:
doe eens niet zo kattig, mensen geven ook hun mening over de rest uit behulpzaamheid, hoor, niet om je af te bekken, hoef je dus niet zo snibbig te doenquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:06 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Omdat het moeilijk is iemand weer te vertrouwen!! DAAROM! En ik vroeg ook in mijn eerste bericht, of er mensen waren die hetzelfde meegemaakt hebben, en hoe die er mee omgegaan zijn!! Ik vroeg niet of menigeen zijn mening wou geven over het wel of niet uitmaken. Ik vroeg of er mensen zijn die weten hoe ik het vertrouwen terug kan krijgen.
Nee, dat heb ik nog niet gehad.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:13 schreef milagro het volgende:
[..]
heb je het al eens bij de hand gehad in een langere relatie?
Dat zal idd wel zo zijn en waarschijnlijk ga je dan ook twijfelen. Maar ik zou iemand niet meer kunnen vertrouwen denk ik. En das aardig belangrijk in een relatiequote:Op dinsdag 7 november 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zeggen veel mensen tot ze (bijv) een lange relatie hebben en het gebeurt ze... dan is weglopen toch moeilijker denk ik.
Ja!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:37 schreef Onlyy het volgende:
Ik begrijp jullie reacties.. maar..als je echt blij bent met je vriend/ vriendin..maak je het dan zomaar uit?
En dan gebeurt het opeens, en blijkt het toch ietsje gecompliceerder te zijn dan Zij-en-Hij dacht.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:17 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Ja!
Ik ben nu 3 jaar samen met mijn partner en als hij vreemd zou gaan zou het direct en zonder omkijken exit zijn!
En dat geldt andersom ook.
Vreemdgaan is gewoon not done. Simpel.
Je geeft toch zelf in je opening aan hem niet meer te vertrouwen?
Kap ermee en zoek een partner die je eer en vertrouwen wél waard is.
Trust me, die zijn er!
He Onlyy,quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:41 schreef Onlyy het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in idd!!
Je hebt het mooi gezegd; "mocht je je neus stoten, dan zij het zo, beter je neus gestoten dan spijt krijgen het nooit een kans gegeven te hebben". Dat is inderdaad een afweging die je maakt. Geef je het wel of geen kans? Het zal inderdaad moeilijk zijn om een evenwicht te vinden binnen het vertrouwen. En ik kan niks anders nu dan afwachten..de tijd zal het leren of het gaat lukken of niet.
Het lijkt wel of hij wil dat jij hem verlaat want als je toch vreemdgaat en je acties niet goed afschermt ben je in elk geval niet al te snuggerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef Onlyy het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb nu zo'n 8 maanden een vriend. Toen we ongeveer 3 maanden verkering hadden is hij vreemdgegaan.
Hij had er heel erg veel spijt van zei hij. Hij was nog meer overstuur dan mij. Hij zou mijn keuze respecteren als ik bij hem weg zou gaan. Omdat het verder heel erg goed tussen ons ging en omdat ik echt heel erg gek op hem was heb ik het hem vergeven. Ze zouden alleen gezoend hebben. Met wié hij is vreemdgegaan heb ik niet gevraagd, verdere details wou ik niet weten, omdat ik mezelf anders alleen maar zou kwetsen. Overigens was ik heel erg blij dat hij voor MIJ koos, en niet voor haar.
De eerstvolgende dagen was ik eigenlijk alleen maar blij, omdat hij me niet had verlaten. Maar daarna kwam de klap toch..angst, met wie was hij vreemdgegaan, waarom, en bovenal; zou hij het nog een keer doen, gaat hij me verlaten?
Ik realiseerde me ineens dat ik er helemaal niets van gemerkt had; hij liet altijd weten waar hij was en met wie, hij was tot 's avonds laat bij mij en ging daarna altijd naar huis..maar opeens..vertrouwde ik hem niet meer. Ik had er toen niets van gemerkt..dus een volgende keer zou ik het waarschijnlijk ook niet merken..
Ik heb er nog steeds veel verdriet van. Toen ik een maand geleden een gedichtje van een meisje op zijn computer las (stond gewoon in een algemene map) vroeg ik wie zij was. Hij schrok behoorlijk, zijn gedrag veranderde totaal. Hij zou haar voor het laatst gezien hebben nog voordat wij wat met elkaar hadden, zij hij.
Een week daarna las ik echter smsjes van haar zijn telefoon (of hij nog kwam in cafe.. en zulke dingen). Natuurlijk zei ik hem dat ik dat gelezen had. Weer schrok hij maar hij zei dat het niets bijzonders was.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben bang, dat ik hem helaas niet meer kan vertrouwen. Het feit dat ik in zijn telefoon smsjes lees, breekt mijn hart. Zo 'ben' ik niet en ik wíl dat ook helemaal niet. Mijn vriend is me echter zoveel waard, dat ik het helaas toch doe. Natuurlijk hoeft het niets bijzonders te betekenen als hij met andere meiden smst.. ik sms ook met vrienden, maar toch, zoek ik er elke keer wat achter. Bij de meest 'stomme' dingen bedenk ik theorieen.
Ik heb hem verteld dat ik hier mee zit..hij geeft aan me te begrijpen en vind het niet erg dat ik die dingen lees..maar daarintegen hoor ik altijd het 'wis' geluidje van zijn telefoon, voordat ik hem in handen krijg.
Toch ben ik heel gelukkig met hem en ik wil er voor gaan. Ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen. Maar hoe???
Ik hoop dat er meiden of jongens zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Hoe ben jij er mee omgegaan?
Liefs
Das toch logisch? Hij moet wel.... hij kan moeilijk nu net doen alsof er niets is gebeurd, hij wil je vertrouwen weer terug winnen en als dat is gebeurd voelt ie zich weer safe.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:31 schreef Onlyy het volgende:
Haha, nee, hij wil mij niet kwijt. En dat heeft ie de afgelopen dagen ook goed laten merken.
Nadat ik mijn gevoelens tegenover hem uitgesproken heb, doet hij echt onwijs zijn best.
Afkappen en iemand anders zoeken, dat is de enige oplossing.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef Onlyy het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb nu zo'n 8 maanden een vriend. Toen we ongeveer 3 maanden verkering hadden is hij vreemdgegaan.
Hij had er heel erg veel spijt van zei hij. Hij was nog meer overstuur dan mij. Hij zou mijn keuze respecteren als ik bij hem weg zou gaan. Omdat het verder heel erg goed tussen ons ging en omdat ik echt heel erg gek op hem was heb ik het hem vergeven. Ze zouden alleen gezoend hebben. Met wié hij is vreemdgegaan heb ik niet gevraagd, verdere details wou ik niet weten, omdat ik mezelf anders alleen maar zou kwetsen. Overigens was ik heel erg blij dat hij voor MIJ koos, en niet voor haar.
De eerstvolgende dagen was ik eigenlijk alleen maar blij, omdat hij me niet had verlaten. Maar daarna kwam de klap toch..angst, met wie was hij vreemdgegaan, waarom, en bovenal; zou hij het nog een keer doen, gaat hij me verlaten?
Ik realiseerde me ineens dat ik er helemaal niets van gemerkt had; hij liet altijd weten waar hij was en met wie, hij was tot 's avonds laat bij mij en ging daarna altijd naar huis..maar opeens..vertrouwde ik hem niet meer. Ik had er toen niets van gemerkt..dus een volgende keer zou ik het waarschijnlijk ook niet merken..
Ik heb er nog steeds veel verdriet van. Toen ik een maand geleden een gedichtje van een meisje op zijn computer las (stond gewoon in een algemene map) vroeg ik wie zij was. Hij schrok behoorlijk, zijn gedrag veranderde totaal. Hij zou haar voor het laatst gezien hebben nog voordat wij wat met elkaar hadden, zij hij.
Een week daarna las ik echter smsjes van haar zijn telefoon (of hij nog kwam in cafe.. en zulke dingen). Natuurlijk zei ik hem dat ik dat gelezen had. Weer schrok hij maar hij zei dat het niets bijzonders was.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben bang, dat ik hem helaas niet meer kan vertrouwen. Het feit dat ik in zijn telefoon smsjes lees, breekt mijn hart. Zo 'ben' ik niet en ik wíl dat ook helemaal niet. Mijn vriend is me echter zoveel waard, dat ik het helaas toch doe. Natuurlijk hoeft het niets bijzonders te betekenen als hij met andere meiden smst.. ik sms ook met vrienden, maar toch, zoek ik er elke keer wat achter. Bij de meest 'stomme' dingen bedenk ik theorieen.
Ik heb hem verteld dat ik hier mee zit..hij geeft aan me te begrijpen en vind het niet erg dat ik die dingen lees..maar daarintegen hoor ik altijd het 'wis' geluidje van zijn telefoon, voordat ik hem in handen krijg.
Ik hoop dat er meiden of jongens zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Hoe ben jij er mee omgegaan?
Liefs
Hoi Gaja..quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:45 schreef Gaja het volgende:
Only,
Ik begrijp dat je in hem wil geloven dat hij het nooit meer zal doen. Ik heb hetzelfde meegemaakt. En natuurlijk wil je hem geloven en weer vetrouwen. En natuurlijk denk je dat hij nooit meer zal vreemdgaan. Het maakt niet uit wat mensen zeggen, uiteindelijk ben jij degen die beslist of je bij hem wil blijven.
Wat ik eerder probeerde te vertellen is denk goed na, je kent hem maar 3 maanden. En ik krijg eerder het gevoel dat je bang bent om weer alleen te zijn.
Ikheb een relatie van 8 jaar achter de rug, in het begin van mijn relatie is hij vreemdgegaan. Ik heb het hem vergeven voor een paar jaar ging het goed totdat hj weer eens vreemdging maar dit keer met iemand die ik kende. Maar dan ben je al jaren verder en wilde ik mijn relatie niet zomaar opgeven. En zijn we in relatie therapie gegaan, maar diep in je hart weet je dat je hem niet meer kan vertrouwen. Na een paar maanden is hij weer vreemdgegaan en een paar maanden daarna is hij weer vreemdgegaan. Het wil niet zeggen dat jouw vriend ook zo is. Maar je kent hem pas 3 maanden, waarom zou je voor een relatie vechten die je kort hebt? Zoals ik al zei, ik denk dat je bang bent om allee te zijn.
Dat kan, maar dat iemand vreemdgaat is al een teken dat hij dat makkelijker doet. Het risico bestaat altijd, maar is groter als iemand al eens eerder is vreemdgegaan.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:49 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Hoi Gaja..
Ik begrijp helemaal wat je me probeert uit te leggen..maar is het niet zo, dat iemand áltijd vreemd kan gaan in een relatie? Ook al ben je 10 jaar bij elkaar en zijn beide partners trouw gebleven.. ook dan kan het misgaan!
En nee.. ik ken hem geen 3 maanden.. we zijn al bijna weer een jaar samen nu!En we hebben het ZO leuk samen!! Onze karakters klikken goed samen en we hebben gewoon altijd plezier
Dus nee, ik ga het niet uitmaken, omdat hij toen we 3 maanden samen waren, een ander heeft gezoend.
Oh, dus als hij toch weer vreemdgaat.. mag ik hier niet mijn verdriet uiten??quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:59 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat iemand vreemdgaat is al een teken dat hij dat makkelijker doet. Het risico bestaat altijd, maar is groter als iemand al eens eerder is vreemdgegaan.
Denk dat we ook bij het einde komen van het topic daar je helemaal geen verhaal meer kwijt hoeft, wat we ook zeggen je veranderd niet van gedachten en aan jouw gedachten hebben de meeste geen boodschap hier.
Wel wil ik je vragen geen topic te openen als hij wel een keer weer vreemdgaat, want bovenstaande reactie zal ik vol genoegen posten.
heel in het begin (eerste 5-6 maanden) ben je SUPER verliefd. Als je in die tijd al vreemd gaat, hoe moet het dan als de "sleur" in de relatie komt?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef Onlyy het volgende:
Hmm..kweetnie..ik denk vóórkomen dat je in een sleur komt. Al zal menigeen weer om mijn reactie lachen en het te simpel door de bocht vinden..quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:15 schreef wendytje het volgende:
[..]
heel in het begin (eerste 5-6 maanden) ben je SUPER verliefd. Als je in die tijd al vreemd gaat, hoe moet het dan als de "sleur" in de relatie komt?
gewoon doen wat jij voelt en niet wat wij vinden.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:17 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Hmm..kweetnie..ik denk vóórkomen dat je in een sleur komt. Al zal menigeen weer om mijn reactie lachen en het te simpel door de bocht vinden..![]()
Hey Milagro..quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:24 schreef milagro het volgende:
[..]
gewoon doen wat jij voelt en niet wat wij vinden.
jij vertrouwt hem weer, of wil dat weer gaan doen, nou, klaar dan toch?
als je echt gek op iemand bent helpen al die a priori wijze raad toch niet, zelfs niet vaak als je ergens wel weet dat je niet slim bezig bent (niet dat jij dat nu niet bent, maar je weet wat ik bedoel).
stoot je je neus, dan stoot je je neus, zolang het maar geen meerjarenplan wordt alleen, 2 strikes out!
maar zover is het nog niet en zover komt het ms helemaal niet, dus jij moet van het NU uitgaan , wat je nu voelt, anders kun je immers niet, niemand kan dat.
fouten maken we allemaal, hij , jij, en zolang het geen aaneenschakeling van fouten is, is vergeven en vergeten en gezond weer samen op een mooie zaak , toch?
![]()
Waarom zou je het recht nog hebben tot begrip van een ander? Ze hebben je immers gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:12 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Oh, dus als hij toch weer vreemdgaat.. mag ik hier niet mijn verdriet uiten??
Wat zit de wereld toch vreemd in elkaar zeg..![]()
Ik heb het als zeer positief ervaren dat menigeen hier zijn mening heeft gegeven en me heeft gesteund. Maar ook weet ik dat het niet wordt gewaardeerd wanneer je een relatie voortzet, wanneer je partner is vreemdgegaan. En, dat je helemaal niet meer je verdriet mag tonen, wanneer diegene je dan tóch weer zou kwetsen.
Ik weet dat sommige mensen er ook anders over denken. Namelijk de mensen die zélf zijn vreemdgegaan, maar die hun geliefde niet kwijt wouden toen ze tot bedaren kwamen. Het is en blijft een moeilijke situatie. Maar zeg niet dat ik er 'zelf om vraag dat hij nog een keer vreemdgaat' als ik nu besluit om voor mijn relatie te knokken![]()
En het zegt dat jij geen grenzen aan zijn gedrag stelt, maar hij wel aan het jouwequote:Op vrijdag 15 december 2006 14:35 schreef Onlyy het volgende:
Ik heb mijn vriend weleens gevraagd of hij bij mij was gebleven als ík degene was geweest die toen zou zijn vreemdgegaan. Hij gaf eerlijk toe dat hij dat niet wist, maar dat hij waarschijnlijk niet bij me was gebleven. Dat zegt maar weer hoe '' gek'' ik eigenlijk wel niet ben, maar het zegt ook, dat hij zich realiseert wat ik doormaak.
Ja, als je zo redeneert kan je alles wel tot wat positiefs weten te draaien natuurlijkquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:35 schreef Onlyy het volgende:
[..] Dat zegt maar weer hoe '' gek'' ik eigenlijk wel niet ben, maar het zegt ook, dat hij zich realiseert wat ik doormaak.
sleur komt er altijd. Niemand kan 25 verliefd en nieuw en verrassend blijven. Het is alleen hoe je omgaat met de sleur. Maar na 3 maanden is er al een ander die hem kan verleiden jou op de tweede plaats te zetten.....?quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:17 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Hmm..kweetnie..ik denk vóórkomen dat je in een sleur komt. Al zal menigeen weer om mijn reactie lachen en het te simpel door de bocht vinden..![]()
Hahahahahah meer tijd aan hem besteden? Op het moment dat ik hier aanwezig ben, is hij aan het werk. Ik ben iedere dag bij hem.. dus laat ik maar niet verder reageren op zo'n onzinnige reactiequote:Op zaterdag 16 december 2006 00:30 schreef klipper het volgende:
Beste Onlyy
Als je zeker wilt zijn dat je vriend niet meer vreemdgaat, dan moet je eens wat meer tijd met hem doorbrengen i.p.v. hier.
terwijl jij hier op fok bezig ben, lig je vriend misschien die leuke vriendin van jullie samen te rampestampen omdat je er nooit bent voor hem.
Maar na twee maanden vertrouw je hem nog steeds niet en zoek je nog steeds bevestiging hier.
Nou meid die bevestiging krijg je hier niet, die moet je van je vriend krijgen en niet van ons.
Maar 99,9999999% van de vreemdgangers vervalt in herhaling, maar wie weet behoort jouw vriend tot die overige 0,0000001%
Jah..daar heb je misschien wel gelijk in!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, als je zo redeneert kan je alles wel tot wat positiefs weten te draaien natuurlijk
Maar eigenlijk zegt het gewoon dat jij er meer voor over hebt om de relatie in stand te houden dan hij.
Overwerk?quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:54 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Hahahahahah meer tijd aan hem besteden? Op het moment dat ik hier aanwezig ben, is hij aan het werk. Ik ben iedere dag bij hem.. dus laat ik maar niet verder reageren op zo'n onzinnige reactie
Dankje voor je reactie.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:39 schreef klipper het volgende:
[..]
Overwerk?
Of zegt ie dat ie aan het werk is?
Heb je trouwens ook mijn lijstje gelezen met spreekwoorden en gezegden?
Wat het vertrouwen betreft, dat moet jij in hem stellen, dat kunnen wij niet voor je veranderen.
We kunnen alleen feiten geven, en feit is gewoon dat de meeeste vreemdgangers vroeg of laat weer vreemd gaan, en 9 van de 10 x weten ze zich er nog uit te kletsen ook.
Dus kun je beter bij jezelf de volgende vragen afvragen:
Kan ik hem vertrouwen?
Wil ik hem vertrouwen?
Hoeveel kansen wil ik hem geven?
Wat doe ik als hij toch weer vreemdgaat?
Heeft hij wel respect voor mij?
Houd hij wel van mij?
Gebruikt hij mij?
Wat is het beste, nu de relatie zo kort is verbreken en iemand zoeken die wel het respect kan op brengen voor mij, of toch voor hem kiezen en hopen dat het inderdaad een slippertje was.
En wat als ik er later achterkomt dat hij toch niet te vertrouwen is?
En wat onzinnige reacties betreft:
Dat je vele reacties of sommige onzinnig vind is ook niet vreemd want je zoekt natuurlijk liever bevestiging dan een afwijzing.
Wat vreemdgangersbetreft, daar heb ik gewoon geen goed woord voor over, maar wat degene betreft die hem dan nog een kans betreft, dan denk ik
![]()
waar is je respect gebleven meid, dat hij er nu al zo gemakkelijk vanaf komt.
Tuurlijk hebben mensen recht op een tweede kans, alleen niet bij mij wat dit betreft.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:07 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie.
Tuurlijk, ik weet dat de meeste vreemdgangers vroeg of laat weer vreemdgaan. De meesten ja, niet allemaal. Zo zijn er nog talloze voorbeelden.. (eens een crimineel, altijd een crimineel?, eens een lieger, altijd een bedrieger?) etc etc.. maar betekend dit, dat je deze mensen nooit meer een kans moet geven? Dat ze eeuwig gestraft worden om fouten die ze in het verleden gemaakt hebben? Vertel me eens..heb jij nooit fouten gemaakt? En nee, dit zeg ik niet omdat ik hém goed wil praten, helemaal niet zelfs! Want wat hij gedaan heeft valt niet goed te praten! Maar ik denk na over zulke dingen.. heeft niemand recht op een 2e kans? Moet ik mijn relatie weggooien, omdat hij een fout heeft gemaakt? Ik heb ervoor gekozen om hem een 2e kans te geven en dat is mijn keuze. Hieruit voortkomend kwam het probleem, dat ik niet weet hoe ik het het beste kan aanpakken om het vertrouwen terug te krijgen. Daarom vroeg ik hier om adviezen.
En betreft de vragen 'kan ik hem vertrouwen' etc, .. natuurlijk denk ik over die dingen na. Ik ben een mens en heb ook gevoel. Het feit dat ik hier om adviezen vraagt, komt juist voort uit zulke vragen die ik mezelf steeds stel.
En jah..je kunt wel zeggen dat hij er makkelijk vanaf komt. Wat de mensen hier niet zien en niet weten, is dat ik hier echt wel met hem over praat, en dat ik ook echt wel boos op hem ben geweest. Het is echt niet zo gegaan van; "Ach lief, nou het geeft niet dat je vreemdgegaan bent, we gaan gewoon verder.." Ik heb er veel verdriet om gehad, héél veel! Ik heb veel liggen huilen en veel liggen nadenken. Feit dat ik hem een 2e kans heb gegeven, betekend niet dat ik er niets om geef of dat ik het maar voor lief heb genomen dat hij is vreemdgegaan.
Jahoor, natuurlijk respecteer ik jou mening!quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:32 schreef klipper het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben mensen recht op een tweede kans, alleen niet bij mij wat dit betreft.
Ik respecteer jouw mening en ik hoop dat je mijn mening respecteert.
En moet jij dan degene zijn die iemand een tweede kans geeft, met de kans dat je wederom gekwets word.
En dat je boos en verdrietig ben geweest, dat snapt hopelijk iedereen anders zou het helemaal erg zijn als je daar niets om gaf want dan zou de relatie niks waard zijn.
Ik kijk van geval tot geval of ik iemand wel een tweede kans geeft of niet, en wat dat betreft mag de politiek best wel wat minder soepel gaan worden over tweede kansen.
Tenslotte staat de media er de laatste tijd vol van mensen die een tweede kans gekregen hebben, en wat gebeurt er vervolgens liggen er complete gezinnen uit elkaar omdat ze gewoon gevaarlijke gekken een tweede kans geven.
Maargoed het gaat hiet om jouw en niet om die anderen dus dat politieke praatje moeten we maar verder voeren in een ander topic.
Zozo, jij hebt vast een hoop zelfrespectquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:39 schreef ma_jojo het volgende:
Dumpen! Mensen die vreemdgaan, zijn geen knip voor de neus waard. Ik ben ook vreemdgegaan een aantal weken terug, en geef m'n ex het grootste gelijk dat 'ie de relatie heeft gekapt.
100% mee eens.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:54 schreef christiaan1985 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, onder bepaalde omstandigheden hoef je niet uit elkaar te gaan.
Bijvoorbeeld: je bent 10 jaar getrouwd, je hebt 3 kinderen en je partner heeft er ontzettende spijt van en begrijpt dat het echt niet door de beugel kan.
Maar....
Als ik een relatie van 3 maanden zou hebben en mijn vriendin gaat vreemd, dan houd ik de eer aan mezelf en wacht ik tot ik mensen tegen kom die het mij wel waard zijn.
Ik denk dat je diep van binnen ook wel weet dat het niet goed zit, vandaar ook deze topictitel, of sterker, de start van dit topic. Op dit moment hou je jezelf voor de gek, maar daar kom je nog wel achter als het weer fout gaat..
Brian May heeft een mooi liedje geschreven: Too much love will kill you.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:31 schreef Onlyy het volgende:
Haha, nee, hij wil mij niet kwijt. En dat heeft ie de afgelopen dagen ook goed laten merken.
Nadat ik mijn gevoelens tegenover hem uitgesproken heb, doet hij echt onwijs zijn best. Alsof hij voorheen niet in de gaten had dat ik hem wantrouwde en dat ik met die gevoelens in de knoop zat.
Ik denk nu dat de enige manier om het vertrouwen terug te krijgen..is.. praten. Met elkaar blijven praten, over wat je voelt en samen nadenken over hoe het komt dat je iets op die manier voelt. Als de ander niet weet dat je een bepaald gevoel hebt, dan kan hij er ook niet aan werken om dat gevoel weg te nemen!
Mijn keuze staat iig vast dat ik niet bij hem wegga. We zijn gelukkig samen
Bedankt voor je reactie.. en ja.. er zit wel iets in wat je zegt..en ook nu zal ik jou reactie gaan afzwakken hahaquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:40 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Lieve Onlyy,
jij wilt geen adviezen. Jij wilt horen/lezen dat het nog goed gaat komen. Jij wilt horen dat je vriend alleen voor jou gaat en dat hij leert van de situatie.
Wat je niet wilt horen, en dat kan ik merken aan al jouw reacties, is de realiteit. Je zwakt de reacties van mensen die in mijn ogen de goede kijk op de situatie hebben, gelijk af in veel gevallen. De positieve reacties pik je eruit. Dat is logisch, maar niet realistisch en verstandig.
Ik heb dit soort dingen vaker gezien en ook in verband met mijn werk ben ik dit vaker tegengekomen.
Je houdt je, naar gelang ik kan beoordelen aan de hand van jouw verhaal en reacties, een oogklep voor.
Ik denk dat je heel snel met meneer moet gaan praten en ik zie dit zelfs als een begin van het einde.
Je wilt de zaken te positief bekijken. Denk ik.
Je keuze is niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:55 schreef Onlyy het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.. en ja.. er zit wel iets in wat je zegt..en ook nu zal ik jou reactie gaan afzwakken haha
Natuurlijk hoop ik dat het weer goed gaat komen. Is het dan zo fout om iemand een 2e kans te geven?
Ik heb misschien een oogklep voor, maar ik kijk er wel onderdoor/overheen/ langsheenIk ben toch ook niet stom? Natuurlijk wil ik de situatie positief bekijken. Als iemand vreemdgaat, is dan per definitie je relatie over? Ik wil er gewoon voor gaan! Soms denk ik ook weleens dat het hopeloos is en dat er teveel gezeur van is gekomen om het goed te laten komen, maarja, ik bekijk het nu eenmaal positief en ik wil er nu eenmaal voor gaan. Is mijn keuze om er te voor gaan, dan schijnbaar zo vreemd?
Ja, maar ik krijg wel es het idee dat dat nummer over Freddie Mercury gaatquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:47 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Brian May heeft een mooi liedje geschreven: Too much love will kill you.
Dankje voor je reactie!quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:50 schreef klipper het volgende:
[..]
Je keuze is niet zo vreemd.
Maar geloof me er is niemand op het hele forum dat je van de juiste adviezen kan voorzien.
De meeste mensen hier gaan uit van feiten, dat doe ik ook vandaar mijn reacties.
De reden dat niemand jouw kan voorzien van adviezen is gewoon door het simpele feit dat wij hier op het forum jouw of je vriend niet kennen, hoe moeten we er dan een goed oordeel over kunnen geven.
Voor adviezen kun je beter in zijn familie of vriendenkring terecht, maar ook daar moet je rekening houden met gekleurde adviezen.
Dat jij iemand een tweede kans wilt geven is verder prima, ook als je daarbij de consequentie aanvaard dat je eventueel een tweede of meerdere keren gekwetst word.
Persoonlijk zou mijn mening zijn als het me overkwam: nou meid je heb me 1x gekwets dit laat ik geen tweede keer gebeuren, als je er spijt van heb, dan heb ik tenminste nog 1 opluchting en dat is dat we dan beiden gekwetst zijn maar vergeet niet dat de oorzaak daarvan geheel bij jouw ligt en niet bij mijn afwijzing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |