abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43109647
Hallo allemaal,

Ik heb nu zo'n 8 maanden een vriend. Toen we ongeveer 3 maanden verkering hadden is hij vreemdgegaan.
Hij had er heel erg veel spijt van zei hij. Hij was nog meer overstuur dan mij. Hij zou mijn keuze respecteren als ik bij hem weg zou gaan. Omdat het verder heel erg goed tussen ons ging en omdat ik echt heel erg gek op hem was heb ik het hem vergeven. Ze zouden alleen gezoend hebben. Met wié hij is vreemdgegaan heb ik niet gevraagd, verdere details wou ik niet weten, omdat ik mezelf anders alleen maar zou kwetsen. Overigens was ik heel erg blij dat hij voor MIJ koos, en niet voor haar.

De eerstvolgende dagen was ik eigenlijk alleen maar blij, omdat hij me niet had verlaten. Maar daarna kwam de klap toch..angst, met wie was hij vreemdgegaan, waarom, en bovenal; zou hij het nog een keer doen, gaat hij me verlaten?
Ik realiseerde me ineens dat ik er helemaal niets van gemerkt had; hij liet altijd weten waar hij was en met wie, hij was tot 's avonds laat bij mij en ging daarna altijd naar huis..maar opeens..vertrouwde ik hem niet meer. Ik had er toen niets van gemerkt..dus een volgende keer zou ik het waarschijnlijk ook niet merken..

Ik heb er nog steeds veel verdriet van. Toen ik een maand geleden een gedichtje van een meisje op zijn computer las (stond gewoon in een algemene map) vroeg ik wie zij was. Hij schrok behoorlijk, zijn gedrag veranderde totaal. Hij zou haar voor het laatst gezien hebben nog voordat wij wat met elkaar hadden, zij hij.
Een week daarna las ik echter smsjes van haar zijn telefoon (of hij nog kwam in cafe.. en zulke dingen). Natuurlijk zei ik hem dat ik dat gelezen had. Weer schrok hij maar hij zei dat het niets bijzonders was.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben bang, dat ik hem helaas niet meer kan vertrouwen. Het feit dat ik in zijn telefoon smsjes lees, breekt mijn hart. Zo 'ben' ik niet en ik wíl dat ook helemaal niet. Mijn vriend is me echter zoveel waard, dat ik het helaas toch doe . Natuurlijk hoeft het niets bijzonders te betekenen als hij met andere meiden smst.. ik sms ook met vrienden, maar toch, zoek ik er elke keer wat achter. Bij de meest 'stomme' dingen bedenk ik theorieen.
Ik heb hem verteld dat ik hier mee zit..hij geeft aan me te begrijpen en vind het niet erg dat ik die dingen lees..maar daarintegen hoor ik altijd het 'wis' geluidje van zijn telefoon, voordat ik hem in handen krijg.

Toch ben ik heel gelukkig met hem en ik wil er voor gaan. Ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen. Maar hoe???

Ik hoop dat er meiden of jongens zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Hoe ben jij er mee omgegaan?

Liefs
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:28:20 #2
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_43109696
Afkappen.
pi_43109724
Ware liefde gaat niet vreemd.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:29:24 #4
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_43109745
krijg zelfrespect en maak het uit.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_43109778
Dat vind ik nogal kort door de bocht. Hoe kan je in een verkering van 3 maanden zeggen dat het ware liefde is?
Met andere woorden..als iemand met 3 maanden vreemdgaat, hoeveel waarde moet je er dan aan hechten?

IK HOOP OP SERIEUZE REACTIES!
pi_43109827
Of je nu vreemdgaat met 3 maanden of met 3 jaar....?
Ik denk niet dat dit te repareren is.
Hij heeft je in ieder geval NIET overtuigd.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:32:28 #7
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_43109841
als je verliefd ben duurt het meestal 3 maanden voordat die drugs is uitgewerkt,...en hij gaat meteen vreemd.

zegt genoeg dunkt mij.

tijdsduur moet nieteens een kwestie zijn mbt vreemdgaan in een relatie. al heb je 1 week "officieel" iets en er word vreemdgegaan moet je diegene meteen dumpen.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_43109907
Je hebt te weinig zelfrespect heb ik het idee en dat je dan maar over je heen laat lopen. Je moet idd zelfrespect kweken en maar eens goed gaan nadenken
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:35:29 #9
152870 spliffy
cogito ergo sum
pi_43109953
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:29 schreef Badabingea het volgende:
Op woensdag 8 november 2006 19:14 schreef Alicey het volgende:
Stelletje kutmods, zelfs een topic in het goede subforum plaatsen kunnen jullie niet. :r
pi_43110027
Ik begrijp jullie reacties.. maar..als je echt blij bent met je vriend/ vriendin..maak je het dan zomaar uit? Ik weet niet of iemand van jullie een partner heeft. Denk je eens in, dat hij/ zij vreemdgaat. Maak je het diréct uit? Of probeer je er voor te vechten? Ik heb voor het laatste gekozen, alleen valt het heel zwaar
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:38:35 #11
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_43110061
Serieuze reactie ok.....

Dat je hem niet vertrouw is heel logish, en eerlijk gezegt geeft zijn gedrag niet aan dat er wat verbeterd is als ik je verhaal goed lees. De vraag hier is alleen niet of je hem weer kun gaan vertrouwen, de vraag moet zijn wil jij dat wel?

Ieder mens heeft goede en slechte dingen, kun JIJ met zijn slechte dingen leven, en wegen ze voor jou op tegen de goede. Dat is een afweging die alleen jij kunt maken.

Maar als je om advies vraagt is het wat makkelijker, HIJ is vreemd gegaan, Hij heeft nog steeds een raar gedrags patroon mbt andere dames. Als ik in jou schoenen zou staan, meneer heel duidelijk maken wat jij hiervan vind, je niet laten afschepen met je ziet spoken of wat dan ook, je gevoel geeft jou aan dat er iets niet goed is....zoek uit wat dat is.

En kort door de bocht,

Hij is vreemd gegaan, dump hem door bij hem te blijven bevestig je hem dat hij dit kan doen en jij hem wel vergeeft...

Your better then this...... A least i hope you are.
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_43110092
Waarvoor zou ik dan willen vechten?
Het gevoel van onveiligheid, paranoia?
Zoals jij nu hebt?
Alle antwoorden die hij geeft ben jij niet tevreden mee, is het wel?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:40:15 #13
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_43110130
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:37 schreef Onlyy het volgende:
Ik begrijp jullie reacties.. maar..als je echt blij bent met je vriend/ vriendin..maak je het dan zomaar uit? Ik weet niet of iemand van jullie een partner heeft. Denk je eens in, dat hij/ zij vreemdgaat. Maak je het diréct uit? Of probeer je er voor te vechten? Ik heb voor het laatste gekozen, alleen valt het heel zwaar
Hoe blij ben jij met een vriend die vreemd gaat en waarom ben je dan wel blij /gelukkig met hem??? klinkt meer als jezelf voor de gek houden. Waarom onlyy?

Als mijn vriendin vreemd gaat kan ze weg, Dat kan na 1 maand zijn 1 jaar of 10 jaar. Daar is geen speling in geen onderhandeling.

Je wordt behandelt door mensen zoals je dat zelf toelaat.
trust no one....
pi_43110138
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef Onlyy het volgende:
Dat vind ik nogal kort door de bocht. Hoe kan je in een verkering van 3 maanden zeggen dat het ware liefde is?
Met andere woorden..als iemand met 3 maanden vreemdgaat, hoeveel waarde moet je er dan aan hechten?

Ik weet alleen dat als iemand met 3 maanden verkering al de behoefte voelt om met een andere dame te zoenen, hij waarschijnlijk nog niet aan een vaste relatie toe is. Als hij nog jong is, kan het zijn dat hij nog behoefte heeft om een beetje te vlinderen. Wil niet zeggen dat hij niet echt om je geeft, maar ik zou er niet raar van opkijken als dit gedrag zich gaat herhalen. Wat je moet doen, durf ik niet te zeggen. Misschien dat het verstandiger is om de verkering uit te maken, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als je om iemand geeft. Aan de andere kant, als je steeds koortsachtig op zoek bent naar berichtjes in zijn telefoon en andere bewijzen van vreemdgaan, dat lijkt me ook geen goede basis om verder te gaan met deze relatie.
pi_43110167
Hij gaat nog steeds vreemd zo te lezen.
pi_43110174
Dat klopt Oblivion..maar ik vraag me soms af, of het echt mijn paranoia is, of dat het werkelijk zo is. Snap je? Kijk ik nu anders tegen de dingen aan omdat hij is vreemdgegaan, of zijn ze echt anders? Zoals ik schreef, bedenk ik overal theorieen bij. Ik wil zograag proberen met hem verder te gaan. Maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Ik denk inderdaad wel dat ik misschien iets te gemakkelijk ben (geweest) voor hem, maar ik denk dat dat (helaas) komt doordat ik nog steeds zo gek op hem ben.
pi_43110241
Ik wacht nog even op milagro...
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:44:20 #18
78575 francoise
this is so real...
pi_43110260
quote:
Na een eerste keer valt nog een hoop te lijmen. Als het voorval op hem echter zo weinig indruk heeft gemaakt dat hij nog geen half jaar later dezelfde fout maakt, is het vertrouwen ver te zoeken en hij hopelijk ook.
pi_43110335
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:41 schreef Onlyy het volgende:
Dat klopt Oblivion..maar ik vraag me soms af, of het echt mijn paranoia is, of dat het werkelijk zo is. Snap je? Kijk ik nu anders tegen de dingen aan omdat hij is vreemdgegaan, of zijn ze echt anders? Zoals ik schreef, bedenk ik overal theorieen bij. Ik wil zograag proberen met hem verder te gaan. Maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Ik denk inderdaad wel dat ik misschien iets te gemakkelijk ben (geweest) voor hem, maar ik denk dat dat (helaas) komt doordat ik nog steeds zo gek op hem ben.
Als zijn uitleg oprecht is, hoef jij niet te twijfelen....

Jij denkt omdat hij vreemd is gegaan jij de boot moet trekken, nu ik kan je vertellen, je moet samen gaan roeien, anders is het sluss...
En ik zie in je verhaal dat hij niet erg zijn best doet.
pi_43110342
quote:
maar daarintegen hoor ik altijd het 'wis' geluidje van zijn telefoon, voordat ik hem in handen krijg.
Dit zegt mij al wel genoeg, als hij niks te verbergen heeft kan hij z'n telefoon overal laten rondslingeren toch?
pi_43110357
Wrijf je ogen uit en word wakker.
Hij gaat gewoon nog steeds vreemd.
Als hij niets te verbergen zou hebben, dan zou hij ook niet schrikachtig doen.
Als hij alleen maar gezoend had, dan had hij het waarschijnlijk geeneens verteld.
Ga er maar vanuit dat hij een stuk verder gegaan is dan alleen zoenen.

Als je echt gelukkig wilt worden, dan kap je met deze relatie.
Misschien hard om te horen maar wel de enige waarheid.
Als hij het al niet op kan brengen om drie maanden trouw te blijven, dan lukt het hem nooit om dat de rest van zijn leven te doen.
Beter nu een periode van verdriet dan dalijk voor langere tijd beschadigt zijn in het vertrouwen in andere mensen.
pi_43110365
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:40 schreef woniya het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat als iemand met 3 maanden verkering al de behoefte voelt om met een andere dame te zoenen, hij waarschijnlijk nog niet aan een vaste relatie toe is.
end of story
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_43110369
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:43 schreef Oblivion het volgende:

PM d'r ffe
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43110376
Waarom ik nog van hem hou..?
Omdat we ook heel veel léuke dingen samen doen. We hebben eigenlijk altijd plezier samen. We hebben dezelfde interesses en het gaat verder hartstikke goed! Dus of ik mezelf voor de gek hou?? Daarentegen, heb ik helaas zoveel moeite om hem te vertrouwen
pi_43110408
Vertrouwen in een ander menselijk wezen?
Nooit doen zoiets! Vertrouw jezelf!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_43110415
heb alleen de tt gelezen en ik zeg nee, dit gebeurd zo weer..
relatie's
Zo niet.. dan toch!
pi_43110488
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:47 schreef Mirage het volgende:

[..]

PM d'r ffe
What a great idea!

Done...
pi_43110490
quote:

Je vertrouwen in hem is weg en daarom zoek je overal iets achter. Misschien ook wel als het niet nodig is, maar ja dat heeft hij zelf veroorzaakt. Dat is eigenlijk het rottige in zo'n situatie. Hij zal echt zijn best moeten doen om jouw vertrouwen terug te winnen, en dat kan alleen maar als hij stopt met zich als een vrijgezel te gedragen. Dat betekent ook dat hij geen stiekeme sms jes en gedichtjes van andere dames moet accepteren. Als hij jou echt de moeite waard vindt heeft hij dat wel voor je over. Als hij toch doorgaat met dit gedrag, wordt jij niet blij en zal de relatie over gaan.
pi_43110520
Tjah.. ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben. En het stomste van alles is.. als ik in jullie schoenen stond..dan had ik dezelfde dingen gezegd. Alleen wanneer je er zelf in zit, dan zijn de dingen ineens 'zogenaamd' anders. Dan probeer je altijd uitwegen te zoeken om het anders te laten zijn dan dat het in werkelijkheid zou zijn.

Als dit een vriendin van mij zou zijn overkomen, had ik haar allang voor gek verklaard als ze nog bij die jongen zou zijn. Maar nu ik zelf diegene ben, lijkt het ineens zo anders.

Soms hóóp ik dat ik spoken zie, en dat een toekomst samen nog mogelijk is. Ook weet ik dondersgoed dat die kans zo klein is!
pi_43110526
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:47 schreef Onlyy het volgende:
Waarom ik nog van hem hou..?
Omdat we ook heel veel léuke dingen samen doen. We hebben eigenlijk altijd plezier samen. We hebben dezelfde interesses en het gaat verder hartstikke goed! Dus of ik mezelf voor de gek hou?? Daarentegen, heb ik helaas zoveel moeite om hem te vertrouwen
Lijkt wel of je het jezelf verwijt dat jij hem niet genoeg vertrouwd....
Omgekeerde wereld...
Wakker worden!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:55:54 #31
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_43110670
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:51 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Lijkt wel of je het jezelf verwijt dat jij hem niet genoeg vertrouwd....
Omgekeerde wereld...
Wakker worden!
Zo zie ik het ook,
Ze geeft zichzelf de schuld voor iets wat hij gedaan heeft.
trust no one....
pi_43110725
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:51 schreef Onlyy het volgende:
Tjah.. ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben. En het stomste van alles is.. als ik in jullie schoenen stond..dan had ik dezelfde dingen gezegd. Alleen wanneer je er zelf in zit, dan zijn de dingen ineens 'zogenaamd' anders. Dan probeer je altijd uitwegen te zoeken om het anders te laten zijn dan dat het in werkelijkheid zou zijn.

Als dit een vriendin van mij zou zijn overkomen, had ik haar allang voor gek verklaard als ze nog bij die jongen zou zijn. Maar nu ik zelf diegene ben, lijkt het ineens zo anders.

Soms hóóp ik dat ik spoken zie, en dat een toekomst samen nog mogelijk is. Ook weet ik dondersgoed dat die kans zo klein is!
Ja het is een rot situatie, en je gevoelens voor hem zijn erg sterk, dat maakt het verschrikkelijk moeilijk om te beslissen wat je moet doen. Misschien moet je hem confronteren met je gevoel, hem echt duidelijk maken dat jij hier heel ongelukkig van wordt en hem voor de keuze zetten, wil hij met jou verder, dan geen stiekem gedoe meer. En als hij liever de vrijgezel uithangt, laat hem dan eerlijk zijn, beter nu pijn, dan naderhand als je getrouwd bent met hem en kinderen hebt. Veel wijsheid en sterkte
pi_43110759
quote:
Dat klopt Oblivion..maar ik vraag me soms af, of het echt mijn paranoia is, of dat het werkelijk zo is. Snap je? Kijk ik nu anders tegen de dingen aan omdat hij is vreemdgegaan, of zijn ze echt anders?
Je kent hem nu wat langer en waarschijnlijk ook wat beter dan toen hij vreemdging, dus als je gevoel zegt dat er iets niet klopt dan is de kans groot dat dat ook werkelijk het geval is...
pi_43110908
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:26 schreef Onlyy het volgende:
Ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen. Maar hoe???
Kan niet meer, zijn eigen schuld. 't is niet anders, zoek een vriend die wel betrouwbaar is.
Gelukkig zonder haar
pi_43111570
Gewoon in de prullenbak. Hij gaat vreemd, had 'ie de consequenties maar moeten inzien. Je vind écht wel een ander.
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
pi_43112200
Je houdt jezelf voor de gek.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:10:22 #37
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_43113893
quote:
Tuurlijk hoef je t niet uit te maken. Probeer hem het toch te vergeven en vergeten. Overigens ben ik er van overtuigd dat hij op dit moment ook vreemd gaat
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_43113909
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:50 schreef Oblivion het volgende:

[..]

What a great idea!

Done...
gelezen

het maakt niet zoveel uit of hij te vertrouwen is, feit is dat de TS het niet meer kan, en dat is dan uiteindelijk de doodsteek vd relatie, je wil hem wel vertrouwen, en hij doet ms zelfs op zijn manier zijn best, maar het lukt je niet meer.

dat is het lullige bij vreemdgaan, hè, de daad an sich is niet eens het punt met de tijd, maar je kan niet meer inschatten wat waar is, en wat niet, want tóen zag je het ook niet.

en dat gevoel gaat soms niet meer weg, einde oefenining dus.

tot zover Dr. Mill.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:11:16 #39
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43113932
De tijd heelt alle wonden enzo..
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43114292
Allereerst kun je je natuurlijk afvragen of je 5 maanden geleden wel bij 'm had moeten blijven. Lijkt me niet maar je hebt er toch voor gekozen om dit wel te doen. Als iemand één keer zo'n fout maakt kan dat natuurlijk makkelijk een tweede keer gebeuren en uit wat je opschrijft haal ik er ook een beetje uit dat dit aan de gang is (geen zekerheid, maar je verdenkt m wel om erg duidelijke redenen).

Nou kan het wel zo zijn dat je gevoelens voor hem nog steeds echt zijn maar als dat andersom niet helemaal het geval is (anders doe je zoiets niet) en hij je vertrouwen blijft beschadigen heeft het natuurlijk weinig zin om op deze manier met je te laten spelen. Daar verlies je zelf alleen maar kostbare tijd mee lijkt me.

Óf je kapt er meteen mee, óf je confronteerd hem er duidelijk mee, en zwak je verdenkingen en gevoelens ook niet af op dat moment. Op een andere manier duidelijkheid krijgen en vertrouwen terugkrijgen gaat niet lukken. Zelf denk ik dat je er het best meteen een streep achter kan zeggen, na de eerste keer heeft hij je vertrouwen al beschadigd wat waarschijnlijk niet meer te repareren valt, laat staan dat je het zou moeten willen repareren.

En als ik het tegen hem zou moeten zeggen: Kneus, wat doe je? Besef wat je op het spel aan het zetten bent en hoeveel je een ander op deze manier pijn kan doen. Wees eerlijk, duidelijk en maak een keuze, op deze manier doorgaan heeft geen enkele zin.
pi_43114427
Het eerste wat in me opkomt is praten, praten en praten. Hij wekt bij jou nu wantrouwen en dat is logisch. Hij heeft toegegeven vreemd gegaan te zijn, dus dat staat vast. Hij zal zich moeten bewijzen nu. Zeker in het begin van de relatie moet je elkaars vertrouwen winnen...dat is er niet in 1 keer. Hij heeft dat beschaamd en wil hij jou behouden zal hij er moeite voor moeten doen. Alles valt en staat met openheid. 1 dingetje achterhouden wekt weer argwaan op en komt dat gevoel van bedonderen weer boven. Geef aan wat jij belangrijk vind om te weten zodat hij weet waar hij aan moet werken. Als hij denkt dat hij jou kwaad maakt of pijn doet door te zeggen dat hij smst met een meisje en daardoor maar niets zegt en jij komt er toch achter wekt dat weer argwaan en verdriet en kwaadheid op. Elke keer krijg jij dan de bevestiging dat hij weer vreemd zal gaan omdat hij wat achterhoud. Je zal misschien te horen krijgen dat hij ook een stukje eigen prive wilt houden, maar dat is bull....JIJ bent zijn priveleven. Het is onzin om zijn hele gevoel en hebben en houwen aan jou te vertellen wat dat meisje of andere aktiviteiten betreft, maar je mag wel verwachten dat je weet wie zijn contacten zijn en wat zijn relatie tot die mensen zijn. Jij kan zelf beoordelen wat voor jou acceptabel is. Hij kan met een meisje smsen op vriendschapsbasis maar dan zal dan uit zijn smsjes moeten blijken. Ik stuur mijn vrienden geen smsjes met teksten die er niet om liegen of duidelijk sexueel getint zijn. Het feit dat je niet weet wie ze is zegt al genoeg lijkt mij. Liefdesgedichtjes op de pc? alarmbellen gaan rinkelen. Hij had ook gelijk kunnen zeggen dat hij een gedichtje heeft gehad van een meisje als het toch niets betekende voor hem. Dan hadden jullie er samen om kunnen lachen. Het feit dat hij niets gezegd heeft en dat zijn gedrag veranderde geeft al te denken natuurlijk. Elke kleine gedragsverandering bij iets waar jij hem op betrapt zal je wantrouwen geven. Wat hij dus moet doen is om open te zijn en als dat betekend dat hij alles op tafel moet gooien moet hij dat voor je over hebben.

Jouw taak hierin is niet om alleen maar heel kritisch te zoeken naar dingen waardoor jij weer gevoed wordt in je gevoel en wantrouwen. Jij moet open staan voor zijn moeite die hij doet door alles op tafel te gooien. Hem het gevoel geven dat hij die moeite dus ook doet voor een goed doel...jullie relatie reddden. Uiteindelijk zal je beetje bij beetje het vertrouwen terugkrijgen en zal je uiteindelijk niet meer zo de behoefte gaan voelen om alles zo in detail te willen weten. Het gevaar is alleen dat als hij 1x verzuimd te vertellen of open te zijn tegenover jou wat jij wel belangrijk vindt, kan je weer van voren af aan beginnen omdat dat stemmetje nooit meer weg zal gaan voordat jij 100% overtuigd bent dat hij je dat soort geintjes niet meer zal flikken.

jullie kunnen er zeker wel uitkomen maar dat vergt heel erg veel van jullie beiden. Je moet voor jezelf uitmaken of je dat waard is. De kans zit er in dat hij het dus niet waard vindt om alles zo open en eerlijk te vertellen, omdat hij het gevoel zou kunnen hebben dat hij geen eigen priveleven meer heeft, maar dan weet je al dat de energie van 1 kant komt en dat zegt al genoeg lijk mij. Het priveleven wat jullie beide hebben heeft hij tenslotte al geschonden door vreemd te gaan.
je blijft altijd zoeken zolang je het nog niet hebt gevonden.
pi_43114801
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:22 schreef vingerplantjuhh het volgende:
...
Hier heb ik niets meer aan toe te voegen.
pi_43118634
quote:
Hallo allemaal,

Overigens was ik heel erg blij dat hij voor MIJ koos, en niet voor haar.

De eerstvolgende dagen was ik eigenlijk alleen maar blij, omdat hij me niet had verlaten.
Dit is duidelijk geen gelijkwaardige relatie. Hij zou bang geweest moeten zijn dat jij hem verliet, niet andersom.
Ik zou je willen adviseren om hier mee op te houden, want als hij het na drie maanden doet, zal hij dat heus nog wel een keer doen. Ben alleen bang dat hij je al te veel om zijn vinger heeft gewonden.
  woensdag 1 november 2006 @ 12:01:16 #44
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43132279
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:30 schreef RiLo het volgende:

[..]

Hier heb ik niets meer aan toe te voegen.
Precies wat ik ook dacht.
KISSSSSSSSSSS
pi_43132482
Ik heb niet alle reactie's zitten lezen..

Maar ik heb geen goede woorden over voor iemand die al vreemd gaat na 3 maanden(sowieso hoort vreemdgaan niet)
Bedoel je zit samen dan zelfs nog in de verliefde fase, teminste dat had ik dan..

En die reactie van hem ..over dat gedichtje en smsjes, dat zegt eigenlijk wel genoeg
Zeker toen je vermelde dat hij snel dingen wist voor die hem aan je geeft

Natuurlijk is het niet goed dat je zijn prive dingen napluist
Maar zou ik ook gedaan hebben..zeker met hoe die op dingen reageert.
Salsa Española
  woensdag 1 november 2006 @ 12:14:53 #46
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43132620
Dat wis-geluidje zegt wel genoeg lijkt me zo..
Vampire Romance O+
pi_43132671
Af-kappen!
pi_43132714
quote:

DAT ZIJN serieuze reacties drol.

KAP ERMEE
JOHNNY HEITINGA
pi_43133738
Ik denk dat Vingerplantje nogal idealistisch is...
Dat vriendje is geen willoze homp klei die je even in de door jou gewenste mal duwt.
Die voelt zich op een gegeven moment niet meer happy als alles wat hij doet door de relatie-politie gecontroleerd wordt.
Die zoekt dus een uitvlucht en een beetje ontspanning... precies, bij een ander.

Punt is: De hele vraag uit de TT is al zwaar gekleurd. Hij kan jouw vertrouwen niet terugwinnen, dat kun je alleen zelf bepalen. Want als hij zich in bochten moet wringen krijg jij daar echt niet méér vertrouwen van - je vraagt je alleen maar af hoe het wordt als je hem weer vrij laat.
M.a.w misschien is er wel geen makkelijke oplossing en moet je gewoon kappen.
Of doen alsof je dom bent en doorgaan totdat het weer misgaat.
Want 'vertrouwen' kun je niet voor 8,95 bij de Hema kopen.
Dus ga er gewoon voor en als je mazzel hebt gebeurt er nooit meer iets kwalijks.
pi_43134103
Heel bekend hoor Onlyy ik zelf heb het ook allemaal meegemaakt.

Van telefoonsmsjes lezen tot en met de wisgeluidjes aantoe. En volgens mij lees je zijn telefoon ook stiekem . Dat deed ik namelijk ook.

Om een lang verhaal kort te maken is het het begin van het einde. Ik was bijna twee jaar getrouwd mijn ex woont nu bij hem (de smser en dus andere gast) en ik heb sinds een paar maanden ook een lievere en mooiere vriendin.

Hoe lief en leuk hij is, kennelijk ben jij dat niet voor hem.
♥ K, N, R en F ♥
pi_43134664
Een goede basis voor een relatie is elkaar vertrouwen geven en nemen, wanneer dat er niet is, zal je relatie niet in stand blijven. Ook al wil je dit niet en ben je bang dat hij je zal verlaten, dit zal toch uiteindelijk gebeuren. Ook al zou jij alles doen voor hem om bij je te houden, uiteindelijk zal alleen jij pijn lijden. Dit ben jij niet waard en je moet het zo zien, tis niet het einde van de wereld. Sta sterk in je schoenen, en heb vol zelfvetrouwen.
Hoe ik dit weet ( been there also ). Kop op, je verdient beter. Once a cheater always a cheater.
Greek Godess of the Earth
pi_43135104
Niet meer, iemand die vreemd is gegaan is niet tot nauwelijks te vertrouwen.
pi_43135601
quote:

Zoals ze zeggen: Ware liefde gaat niet vreemd.
pi_43135968
Doordat je het hem de eerste keer vergeven hebt (en zelfs bang was dat hij weg zou gaan ), heb je hem eigenlijk een vrijbrief gegeven om te doen wat hij wil.

Lijkt bijna wel alsof dat een test was toen, zodat hij de machtsverhoudingen binnen je relatie naar zijn hand kon zetten. Vooral het: "Hij snapte best als ik het uit zou maken", ipv pleidooien om het goed te maken duidt op onverschilligheid. Jij moest dan bijna hem gaan overtuigen dat je nog met hem verder wil.

Doe maar wat je wil, maar ik zie hier geen liefde van zijn kant, wel gemakszucht.
  woensdag 1 november 2006 @ 14:04:46 #55
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43136026
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:10 schreef milagro het volgende:

[..]

het maakt niet zoveel uit of hij te vertrouwen is, feit is dat de TS het niet meer kan, en dat is dan uiteindelijk de doodsteek vd relatie, je wil hem wel vertrouwen, en hij doet ms zelfs op zijn manier zijn best, maar het lukt je niet meer.

dat is het lullige bij vreemdgaan, hè, de daad an sich is niet eens het punt met de tijd, maar je kan niet meer inschatten wat waar is, en wat niet, want tóen zag je het ook niet.

en dat gevoel gaat soms niet meer weg, einde oefenining dus.
Yep, ook helemaal mee eens.
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 1 november 2006 @ 14:07:20 #56
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43136099
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:02 schreef jaoka het volgende:
Doordat je het hem de eerste keer vergeven hebt (en zelfs bang was dat hij weg zou gaan ), heb je hem eigenlijk een vrijbrief gegeven om te doen wat hij wil.
Ja, dat kan ik me voorstellen die vrijbrief. je hebt het geslikt dus je gaat verder. Dus je kan volgens jou nooit doorgaan, want dat zou en teken zijn van dat je het toelaat?

Hoe zie jij dat dan?
KISSSSSSSSSSS
pi_43137100
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:11 schreef FritsBom het volgende:
De tijd heelt alle wonden enzo..

Zijn gedrag had moeten veranderen na dat vreemdgaan- jij hebt hem vergeven en het enige wat hij dan hoort te doen, is compleet 'transparant' zijn. Dus geen geheime SMSjes en gedichtjes, jij hebt nu het recht om alles van hem te weten. En als hij niets te verbergen heeft, moet hij daar ook gewoon aan meewerken.
Dat wisgeleuidje op zn telefoon zegt al genoeg, hij heeft duidelijk nog steeds schijt aan z'n vriendin.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 1 november 2006 @ 14:44:35 #58
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43137202
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:41 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Zijn gedrag had moeten veranderen na dat vreemdgaan- jij hebt hem vergeven en het enige wat hij dan hoort te doen, is compleet 'transparant' zijn. Dus geen geheime SMSjes en gedichtjes, jij hebt nu het recht om alles van hem te weten. En als hij niets te verbergen heeft, moet hij daar ook gewoon aan meewerken.
Dat wisgeleuidje op zn telefoon zegt al genoeg, hij heeft duidelijk nog steeds schijt aan z'n vriendin.
Ach als het kan natuurlijk ook zo zijn dat vriendje smsjes wist, geheimzinnig is etc. omdat zijn vriendin -terecht- wantrouwend is en haar niet wil kwetsen met iets wat eigenlijk niet kwetsend is (been there).
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  woensdag 1 november 2006 @ 14:45:47 #59
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_43137232
Goh wat een hoop moeilijke waarheden om onder ogen te moeten zien.
Maar helaas de meeste kloppen als een bus. Ik zit zelf ook in een soortgelijk verhaal en heb met jou soort angsten jaren in een relatie geleeft.

Zij heeft het een paarmaanden geleden uitgemaakt en het voelt als een opluchting ik weet dat het beter is en waarom ik het niet durfde????? geen idee. Op de dag dat het uitging ontmoete ik een nieuwe meid waarmee alles perfect leek. Angst, geluk ik weet het niet, misschien wou ik het te graag en alles leek gelijk waardig van twee kanten.
Nu ben ik 2 weken verder en is alles 180 graden omgedraaid en zal dit snel stoppen.

Mijn nieuwe meid houd er hele makkelijke manieren van denken op na, wat betreft vreemd gaan benadrukt ze mij dat ze dat niet wil anders is het voor haar ook over. Maar toch door alles te samen en het vreemdgaan van mijn ex zal ik haar nooit vertrouwen tot dat ik zeker weet dat ze voor mij gaat. er zijn nog maar weinig mensen die dit durven zonder zich benauwd of beklemt te voelen??? langs lopen en gedrag zeggen is geen controleren.

maar goed zal niet afdwalen het gaat om jou en ik wil aangeven dat ik je zeker begrijp.

het is waar dat je wordt behandeld door mensen zoals je het zelf toelaat maar aan de andere kant hoop je ook voor je zelf dat als je goed doet je ook goed terug zal krijgen. dit is een idealistische valkuil waar ik keer op keer in val en weer is lekker mee op mij bek ga. Ik zal het nooit leren ik hoop jij wel...............

kies voor je zelf maak het echt uit, hoe moeilijk het ook is ondanks dat je veel van hem houd. Want ik zeg je er valt zoveel van je schouders af. Wie weet komt er snel iets mooiers en beters op je pad.
Maar pas op voor alles wat je te graag wilt, het is er misschien maar half.
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_43137258
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:44 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Ach als het kan natuurlijk ook zo zijn dat vriendje smsjes wist, geheimzinnig is etc. omdat zijn vriendin -terecht- wantrouwend is en haar niet wil kwetsen met iets wat eigenlijk niet kwetsend is (been there).
Ja daarom doet hij dat vast ook, maar hij kan toch wel inzien dat hij daarmee alleen maar nog schijnheiliger overkomt? Hij zou z'n best moeten doen, zich keurig gedragen... en niet sneaky smsjes wissen voordat zijn vriendin het kan zien.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  woensdag 1 november 2006 @ 14:48:21 #61
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43137301
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:46 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ja daarom doet hij dat vast ook, maar hij kan toch wel inzien dat hij daarmee alleen maar nog schijnheiliger overkomt? Hij zou z'n best moeten doen, zich keurig gedragen... en niet sneaky smsjes wissen voordat zijn vriendin het kan zien.
Natuurlijker wordt het er niet transparanter op...maar wat wil ts dan?

Óf je moet er openlijk over kunnen praten
Óf je moet hem dumpen

Maar wat je niet moet doen is achterdochtig gaan lopen doen en vervolgens gaan lopen janken als hij schijnheilig doet, want dat doet ts zelf namelijk ook.
  woensdag 1 november 2006 @ 14:48:45 #62
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43137319
Hou oud is TS eigenlijk?
pi_43139086
quote:

binnen 3 maanden al vreemdgaan?
dumpen en kom es op bezoek

blijkbaar hecht hij er zo weinig waarde aan dat ie binnen 3 maanden zich al niet eens meer kan bedwingen (terwijl het hele relatie-gedoe juist in de eerste maanden heel heftig is/hoort te zijn)

ik zou (als ik jou was, al ben ik geen meisje) wel willen weten met wie het was...ook al helpt het je (waarschijnlijk) niet bij je keuze.....
- is ze...lelijk/bekend als slet van de stad/[iets negatief]? wtf gaat ie dan vreemd? dan verkiest ie een snol boven jou.. en dat zou ik al niet pikken..
- is ze...lekker ding/knap/[best positief] hij is blijkbaar niet verliefd genoeg of kon zich gewoon niet bedwingen (icm alcohol ofzo)... dat ie dan bij jou terug is zegt blijkbaar wat over jou en dat ie blij mag zijn als jij hem weer terug zou willen

succes

ps. bier nodig.. normaal ben ik niet zo zoetsappig serieus
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:48 schreef FritsBom het volgende:
Hou oud is TS eigenlijk?
profiel enzo..
─_(º.0)_/─
pi_43139711
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:07 schreef Fawn het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me voorstellen die vrijbrief. je hebt het geslikt dus je gaat verder. Dus je kan volgens jou nooit doorgaan, want dat zou en teken zijn van dat je het toelaat?

Hoe zie jij dat dan?
Je zou wel door kunnen gaan, mits die persoon echt spijt toont en aangeeft heel graag verder te willen gaan.

In de situatie van TS zou ik echt niet doorgaan, je ziet nu al wat het resultaat ervan is.
Nadat het uitkwam had hij blijkbaar een take it or leave it houding. Het is dus niet hij, maar TS zelf die water bij de wijn heeft moeten doen om de relatie in stand te houden. Daarom zijn de verhoudingen nu scheef en onplezierig voor TS.
pi_43142732
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:56 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat Vingerplantje nogal idealistisch is...
Dat vriendje is geen willoze homp klei die je even in de door jou gewenste mal duwt.
Die voelt zich op een gegeven moment niet meer happy als alles wat hij doet door de relatie-politie gecontroleerd wordt.
Die zoekt dus een uitvlucht en een beetje ontspanning... precies, bij een ander.
Als hij idd zo denkt en zijn toevlucht en ontspanning bij een ander zoekt is het gewoon einde relatie. Dan heeft hij er gewoon geen zin in om er energie in te steken....simpel. Je kan er wel uitkomen maar dat betekent dat je er ook beide aan moet werken.
pi_43153378
vreemdgaan blijft je de rest van je relatie volgen... heb het zelf ook mee mogen gaan en het vertrouwen is iig voor altijd minder...
  woensdag 1 november 2006 @ 22:02:46 #67
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43154322
quote:
Dan kan die moven Die grens heb ik vooraf heeeeeel duidelijk gesteld. Mocht hij wat tekort komen in de toekomst dan zoeken we daar samen een oplossing voor. Maar als meneer vreemd gaat kan hij zn koffer pakken en vertrekken. Hoeveel ik ook van hem hou.

.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_43157997
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan kan die moven Die grens heb ik vooraf heeeeeel duidelijk gesteld. Mocht hij wat tekort komen in de toekomst dan zoeken we daar samen een oplossing voor. Maar als meneer vreemd gaat kan hij zn koffer pakken en vertrekken. Hoeveel ik ook van hem hou.

.
Helemaal mee eens.
pi_43158052
Heb zelf ook ervaring met vreemdgaan, en dan kijk je er toch anders naar. 't Is wel makkelijk om van tevoren te zeggen dat hij/zij kan moven, maar als het dan gebeurt blijkt dat net iets te simpel te zijn geweest. Of je moet je trots niet opzij kunnen zetten en aan je principes willen houden natuurlijk.
pi_43158683
quote:

Inderdaad, hoeveel waarde moet je eraan hechten. Je bent koud 3 maanden samen. Alles is nog spannend en nieuw. Vlinders gieren door je buik. En dan al vreemd gaan. Het lijkt me evident dat wanneer jullie nog eens 2 jaar verder zijn en de sleur toeslaat, hij nog sneller geneigd zal zijn buiten de deur te eten. Bovendien weet hij nu ook nog eens dat jij hem toch wel vergeeft..

Waarom denk jij eigenlijk dat jij niet genoeg zou kunnen zijn voor een man? Dat hij helemaal voor jou gaat en dat je dat waard bent?
quote:
Dat klopt Oblivion..maar ik vraag me soms af, of het echt mijn paranoia is, of dat het werkelijk zo is.
Dat doet er eigenlijk niet eens toe. Je relatie en je vertrouwen zijn hoe dan ook onherstelbaar verziekt.
pi_43160258
liefde heeft niets met vreemdgaan te maken.
gewoon doorgaan dus.
пусть всегда будет солнце
pi_43162092
Waarom moeite doen voor iemand die je niet respecteerd??
  donderdag 2 november 2006 @ 10:00:33 #73
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43163925
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:44 schreef Haushofer het volgende:
Heb zelf ook ervaring met vreemdgaan, en dan kijk je er toch anders naar. 't Is wel makkelijk om van tevoren te zeggen dat hij/zij kan moven, maar als het dan gebeurt blijkt dat net iets te simpel te zijn geweest. Of je moet je trots niet opzij kunnen zetten en aan je principes willen houden natuurlijk.
Ik ben daar gewoon heel strict in. Mn huidige partner is zelf door zn ex bedondert en weet dus hoe het voelt. Als hij mij dat ook aan wil doen terwijl hij op het moment dat zn ex vreemd ging er totaal kapot van was, mag meneer toch echt vertrekken.
  donderdag 2 november 2006 @ 11:18:55 #74
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43165497
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ben daar gewoon heel strict in. Mn huidige partner is zelf door zn ex bedondert en weet dus hoe het voelt. Als hij mij dat ook aan wil doen terwijl hij op het moment dat zn ex vreemd ging er totaal kapot van was, mag meneer toch echt vertrekken.
Als iemand weet hoe het voelt kan hij/zij nog steeds vreemdgaan. Het zegt nog steeds niets, je kan er hooguit zelf conclusies uit trekken...
KISSSSSSSSSSS
pi_43165639
quote:
Op donderdag 2 november 2006 10:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je kan nog zo goed weten hoe het voelt om bedondert te worden, maar het is niet een kwestie van "iemand dat willen aandoen".
  donderdag 2 november 2006 @ 11:29:25 #76
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43165758
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je kan nog zo goed weten hoe het voelt om bedondert te worden, maar het is niet een kwestie van "iemand dat willen aandoen".
Maar wat is het dan wel voor kwestie?
KISSSSSSSSSSS
pi_43165761
quote:

het zegt in ieder geval veel over hoeveel respect hij voor je had.

Maar goed, foutje misschien... kan gebeuren ...
Als je besloten hebt hem te vertrouwen en door te gaan destijds dan moet je dat ook doen. Je maakt anders echt jezelf gek. Een relatie in wantrouwen is toch ook niet iets waar je gelukkig van word ....
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_43165796
Je bent vast lelijk of saai in bed, anders ging 'ie niet vreemd.

U bent de zwakste schakel!
  donderdag 2 november 2006 @ 11:36:57 #79
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43165933
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:31 schreef Roellio het volgende:

Hahaha
Nah, moet dat nou?
KISSSSSSSSSSS
  donderdag 2 november 2006 @ 11:39:11 #80
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43165994
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:31 schreef Roellio het volgende:

Tactisch
  donderdag 2 november 2006 @ 11:48:10 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43166233
quote:

[..]

vind ik wel. Je kiest er toch zelf bewust voor op dat moment. En je weet toch ook dat je je partner pijn ermee doet. Dus IMHO is het wel "bewust aan doen"
pi_43166392
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef Qwea het volgende:

En je weet toch ook dat je je partner pijn ermee doet. Dus IMHO is het wel "bewust aan doen"
Behalve na 8 tequilla slammers en wat bier!
  donderdag 2 november 2006 @ 11:58:56 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_43166511
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:54 schreef Roellio het volgende:

[..]

Behalve na 8 tequilla slammers en wat bier!
true
pi_43166631
quote:
je kiest er toch zelf voor om met een ander te gaan liggen neuken? das nou niet echt iets dat per ongeluk gaat zonder dat je het wilde
pi_43168470
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:03 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

je kiest er toch zelf voor om met een ander te gaan liggen neuken? das nou niet echt iets dat per ongeluk gaat zonder dat je het wilde
Mmm, ok, ik had het niet echt over met iemand naar bed gaan. Ik had het meer over die momenten dat je met iemand staat te zoenen oid, en dat je daar eigenlijk het moment daarop al spijt van hebt. Echt bewust met iemand naar bed gaan terwijl je een relatie hebt, ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken. Ik zie dat meer als een zwakte van die persoon.
pi_43198354
Ik had al even niet meer op dit forum gekeken maar zie nu dat er veel reacties zijn

De afgelopen dagen is er veel voorgevallen. Ik heb tegen mijn vriend gezegd hoe ik erover dacht. Dat ik het moeilijk heb om hem het vertrouwen terug te geven en dat ik serieus over 'ons' aan het nadenken ben. Hij vertelde me dat hij inderdaad 5mnd terug een fout heeft gemaakt en dat hij weet dat het me nog steeds pijn doet. Hij vertelde dat het ook hém pijn doet maar dat hij de tijd niet terug kon draaien, het is nu eenmaal gebeurd! Als ik door zijn fout nu bij hem weg zou gaan, dan zou het zijn eigen schuld zijn zei hij en was het zijn eigen stomme schuld geweest.

Helaas is een naast familielid van mij plotseling overleden en is het een hectisch gebeuren. Mijn vriend daarentegen is bij me, steunt me en is geweldig voor me. Ineens realiseer je je ook hoeveel je van elkaar houd, en dat we ECHT tot onze dood samen willen zijn. Want óndanks alle 'problemen' door zijn fout, hou ik echt veel van hem! We hebben het écht leuk samen. En dat vind niet alleen ik, maar ook hij! We zijn dolgelukkig samen!!!! Hij doet nu ook echt zijn best voor me, vertelt me zo vaak dat hij alléén van mij houdt en is open in alles. Natuurlijk moet ik afwachten of het op de langere termijn zo blijft. Toch weet ik dat hij er echt alles aan doet, op zijn manier!

Een mens kan fouten maken en daar moet je hem/ haar niet eeuwig voor blijven straffen.

Het is nu MIJN keuze om met hem door te gaan. Dat besluit neem ik met mijn volle verstand en ik sta er volledig achter. Samen zullen we er aan moeten werken. De toekomst zal uitwijzen of het een wijs besluit is geweest. Maar een keuze is nooit fout, wanneer je er zelf achter staat.
pi_43198452
Veel succes!
Ik hoop voor jullie dat het goed en beter gaat.
pi_43198475
Beetje herkenbaar behalve het vreemdgaan deel. Ik had op een gegeven moment ook de neiging om overal iets achter te zoeken. En altijd het worst-case-scenario. Doemdenken noemde ik het omdat het vaak niet echt ergens op gebaseerd is behalve je eigen onzekerheid. Wat je kunt doen weet ik niet.

Mijn toenmalige vriendin en ik zijn een tijd uit elkaar gegaan. Toen we weer bij elkaar kwamen was er weer het vertrouwen van het begin. Hoelang dat dan weer werkt hangt van je relatie e.d. af.

Succes in ieder geval.

P.s. Een vreemdganger zou ik sowieso dumpen maar dat verschilt blijkbaar per persoon.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:27:45 #89
131369 RobinK
a dirty mind is a joy for life
pi_43199721
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:35 schreef Onlyy het volgende:

Een mens kan fouten maken en daar moet je hem/ haar niet eeuwig voor blijven straffen.

Het is nu MIJN keuze om met hem door te gaan. Dat besluit neem ik met mijn volle verstand en ik sta er volledig achter. Samen zullen we er aan moeten werken. De toekomst zal uitwijzen of het een wijs besluit is geweest. Maar een keuze is nooit fout, wanneer je er zelf achter staat.
hele verstandige woorden!
ik hoop voor jou dat het ook bij een 1malige fout blijft.. succes!
en gecondoleerd met het verlies
[Al wapper je nog zo kloek, de laatste druppel valt altijd in de broek]
pi_43200192
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:29 schreef mymoodfentje het volgende:
krijg zelfrespect en maak het uit.
pi_43200318
Heb je hem ook nog gevraagd naar dat geheimzinnige gedoe met die sms-jes en zijn schrikreacties?
pi_43201448
Nou succes ermee , en hoop voor jou dat hij je niet voor een 2e keer zal terleurstellen.
Salsa Española
pi_43202714
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:39 schreef Oblivion het volgende:
Veel succes!
Ik hoop voor jullie dat het goed en beter gaat.
Sorry dat ik dit zeg, als jij op dit moment gelukkig bent moet je het vooral doen. Maar hij zal dit ook in de toekomst doen, en dan zal je meer pijn hebben dan dat je nu hebt. Heel je wereld zal instorten.
Maar uiteindelijk maak je zelf die keus. Veel success
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:14:20 #94
131369 RobinK
pi_43202885
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:09 schreef Gaja het volgende:

[..]

Sorry dat ik dit zeg, als jij op dit moment gelukkig bent moet je het vooral doen. Maar hij zal dit ook in de toekomst doen, en dan zal je meer pijn hebben dan dat je nu hebt. Heel je wereld zal instorten.
Maar uiteindelijk maak je zelf die keus. Veel success
Het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen dat hij dit in de toekomst weer gaat doen!
het zou kunnen ja maar dat zou bij een ieder ander kunnen....
is het misschien in je opgekomen dat hij zelf ook zo erg geschrokken is dat hij nu weet hoe het is en wat hij allemaal kan vergooien?
dat stomme gelul elke keer.. eens een vreemdganger altijd een vreemdganger grote bullshit!
pi_43203126
quote:

Toch ben ik heel gelukkig met hem en ik wil er voor gaan. Ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen. Maar hoe???
heel simpel, als hij vreemdgaat zou _hij_ het probleem moeten hebben, niet jij, als je dat wel doet, moet je aan jezelf denken en gewoon voor je eigen bescherming kiezen
pi_43203680
wie zegt dat hij er geen problemen mee heeft? zij heeft dit nu aangekaart en zet haar gevoelens erover neer. hij moet leven met iemand die voorlopig zo wantrouwend als de pest is...ook niet leuk om met zo iemand te leven maar ja...als hij haar wil zal hij ook daar doorheen moeten en vertrouwen terugwinnen.

een foutje maken kan altijd. het gaat erom hoe hij er daarna mee omgaat.
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:42:03 #97
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43203745
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:22 schreef KroJo het volgende:

[..]

heel simpel, als hij vreemdgaat zou _hij_ het probleem moeten hebben, niet jij, als je dat wel doet, moet je aan jezelf denken en gewoon voor je eigen bescherming kiezen
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Je hebt wel een probleem omdat je toch heen en weer kan schommelen tussen ratio en gevoel. De ratio keurt het af en je gevoel wil hem. Dat IS een probleem. Het probleem van TS zit toch ook in het niet weten wat te doen en een naar gevoel. Als TS dat niet laat weten heeft HIJ inderdaad geen probleem want hij weet het niet of het boeit hem echt niet. Maar als zij haar conflict en gevoel wel laat gelden en laat weten en het boeit hem, dan heeft hij wel degelijk een probleem en waarschijnlijk echt een hoop gezeik aan zijn hoofd als hij het wil redden.
KISSSSSSSSSSS
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:45:01 #98
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43203832
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:14 schreef RobinK het volgende:

[..]

Het slaat natuurlijk nergens op om te zeggen dat hij dit in de toekomst weer gaat doen!
het zou kunnen ja maar dat zou bij een ieder ander kunnen....
is het misschien in je opgekomen dat hij zelf ook zo erg geschrokken is dat hij nu weet hoe het is en wat hij allemaal kan vergooien?
dat stomme gelul elke keer.. eens een vreemdganger altijd een vreemdganger grote bullshit!
Dat klopt, alleen denk ik wel dat als het bij dezelde weer gebeurt je jezelf voor je kop slaat omdat je bij de eerste keer niet al genokt bent. Dit is puur anticiperen op spijt en jezelf achteraf niet de schuld willen geven van iets. Zo van " ik had het kunnen weten'', terwijl je het bij niemand weet.
KISSSSSSSSSSS
pi_43204522
Hij heeft duidelijk laten weten dat hij er erg veel spijt van heeft..dat liet hij al weten op het moment dat hij het me vertelde. Je kunt natuurlijk nóóit van tevoren weten of je partner vreemdgaat. Ook al hij/ zij dat nog nooit gedaan heeft!!! Alles heeft zijn voor-en nadelen. En ik denk dat als ik het van de positieve kant bekijk, het ons heeft laten inzien, hoe blij we met elkaar zijn!! Maar ik denk vooral hém.

Het zal tijd en energie kosten om hem weer te vertrouwen..en vast ook de nodige tranen. Maar je doet het omdat je van elkaar houdt.

Mijn opa en oma zijn trouwens 55 jaar getrouwd. En mijn oma is vroeger (toen ze net samen waren) ook eens vreemdgegaan. Toch zijn ze nu al 55 jaar hartstikke gelukkig met elkaar. Het kan dus wel en daar gaan wij ook voor
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:23:57 #100
131369 RobinK
pi_43204831
go for it!
pi_43205151
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:11 schreef Onlyy het volgende:
Hij heeft duidelijk laten weten dat hij er erg veel spijt van heeft..dat liet hij al weten op het moment dat hij het me vertelde. Je kunt natuurlijk nóóit van tevoren weten of je partner vreemdgaat. Ook al hij/ zij dat nog nooit gedaan heeft!!! Alles heeft zijn voor-en nadelen. En ik denk dat als ik het van de positieve kant bekijk, het ons heeft laten inzien, hoe blij we met elkaar zijn!! Maar ik denk vooral hém.

Het zal tijd en energie kosten om hem weer te vertrouwen..en vast ook de nodige tranen. Maar je doet het omdat je van elkaar houdt.

Mijn opa en oma zijn trouwens 55 jaar getrouwd. En mijn oma is vroeger (toen ze net samen waren) ook eens vreemdgegaan. Toch zijn ze nu al 55 jaar hartstikke gelukkig met elkaar. Het kan dus wel en daar gaan wij ook voor
Ja, leuk, maar waarom maak je dan een topic als deze? In de OP zeg je hem niet te kunnen vertrouwen etc en dan kom je nu met zo'n happy wij halen het wel post. Beetje tegenstrijdig.
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:37:50 #102
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43205213
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:34 schreef jaoka het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar waarom maak je dan een topic als deze? In de OP zeg je hem niet te kunnen vertrouwen etc en dan kom je nu met zo'n happy wij halen het wel post. Beetje tegenstrijdig.
Misschien heeft TS iets aan dit topic gehad en is ze anders tegen de situatie aan gaan kijken...?
KISSSSSSSSSSS
pi_43205507
Ja, wat Fawn zegt inderdaad! Ik vind het helemaal niet tegenstrijdig! Ik heb juist veel aan dit topic gehad!!!!!!!
pi_43206543
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:48 schreef Onlyy het volgende:
Ja, wat Fawn zegt inderdaad! Ik vind het helemaal niet tegenstrijdig! Ik heb juist veel aan dit topic gehad!!!!!!!
Dat vind ik toch wel apart. 90 procent van de adviezen waren hier, de relatie verbreken. Maargoed je kunt er uit halen wat je wilt natuurlijk
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:40:37 #105
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43207027
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:26 schreef Moja het volgende:

[..]

Dat vind ik toch wel apart. 90 procent van de adviezen waren hier, de relatie verbreken. Maargoed je kunt er uit halen wat je wilt natuurlijk
Ja, ook wel waar.

Maarja, als 10 mensen 'nee' zeggen als ik advies vraag, doe ik soms ook wel eens juist 'ja'....
KISSSSSSSSSSS
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:42:21 #106
131369 RobinK
pi_43207092
daarbij komt dat de adviezen over het algemeen kort door de bocht waren..

in de trent van; hij gaat toch wel weer vreemd... daar heb je natuurlijk niets aan!
pi_43207135
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:40 schreef Fawn het volgende:

[..]

Ja, ook wel waar.

Maarja, als 10 mensen 'nee' zeggen als ik advies vraag, doe ik soms ook wel eens juist 'ja'....
Nou ja, mij heb je er niet mee Succes he
pi_43207911
ik denk gewoon dat ze wel door wilde gaan maar steun zocht in het eruit komen met haar gevoelens. dan heb je toch meer de neiging om naar de positieve meningen te kijken. je kan eruit komen als je beide maar alles investeerd. het is heel makkelijk om er mee te kappen maar je hebt ook niet voor niets al zo lang een relatie samen. er zijn dus ook positieve kanten en elke relatie kent zijn hobbels en vergevingen. het is alleen belangrijk dat je niet jezelf gaat wegcijferen en als je het idee hebt dat je alleen de kar trekt kan je er beter mee kappen anders ga je er aan onderdoor. je geeft dan nl meer energie dan dat je terugkrijgt en dat is de bedoeling niet.
pi_43292465
vertrouwen terug krijgen is vaak erg moeilijk en soms denk je dat je het weer terug hebt en dan ineens gebeurd er iets dat je weer helemaal terug bij af bent.
maar moet wel 1 ding kwijt en dat is jij mag wel in zijn tel kijken en smsjes lezen dat vind hij geen probleem normaal zou ik dat positief willen noemen omdat dat aangeeft dat hij niks te verbergen heeft
maar jij hoort dan wel eerst dat hij dingen wist en dat zou mij dus absoluut niet aanstaan als ik jou zou zijn dan zou ik gelijk argwaan krijgen
want als hij niks te verbergen heeft hoef thij ook niet iets te wissen voor jij de smsjes leest toch????
zou ik hem toch een keer naar vragen en anders weer onverwachts vragen naar zijn tel en dan wel zonder de wisgeluidjes
  maandag 6 november 2006 @ 17:25:03 #110
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_43296046
Al die zeer vage posts van "word wakker , KAP ER MEE en zovoorts" maken mij ziek.

Stel he, ze maakt het uit.
En dan? wat dan? Iedereen blij of wat?
Pijn zal ze toch krijgen. De vraag is alleen, wanneer zal ze pijn lijden en heeft ze het zelf in de hand?
Want kijk he:
Als zij het uit maakt, -> liefdesverdriet.
Als die vriend vreemd gaat -> liefdesverdriet.

Maakt het dus wat uit dat ze die vriend een tweede kans geeft? NEE
Waarom zou ze onnodig pijn moeten lijden als ze d'r vriend niet nog een kans geeft? Misschien doet hij het wel nooit meer, wie weet. Ze heeft toch NIKS te verliezen.

En trouwens, de kans is groot dat het vertrouwen in de gene die is vreemdgegaan drastisch omlaag is gegaan. Ook als is het vertrouwen niet meer aanwezig, als je nog een relatie in stand blijft houden dan zal je verliefdheid in zulke relaties bijna altijd na een tijdje automatisch verdwijnen zonder dat je er een gebroken hart aan overhoudt, want eeuwig verliefd zijn is haast niet mogelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Relneger18 op 06-11-2006 17:38:58 ]
  maandag 6 november 2006 @ 17:26:23 #111
131369 RobinK
pi_43296092
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:25 schreef Relneger18 het volgende:
Al die zeer vage posts van "word wakker , KAP ER MEE en zovoorts" maken mij ziek.

Stel he, ze maakt het uit.
En dan? wat dan? Iedereen blij of wat?
Pijn zal ze toch krijgen. De vraag is alleen, wanneer zal ze pijn lijden en heeft ze het zelf in de hand?
Want kijk he:
Als zij het uit maakt, -> liefdesverdriet.
Als die vriend vreemd gaat -> liefdesverdriet.

Maakt het dus wat uit dat ze die vriend een tweede kans geeft? NEE
Waarom zou ze onnodig pijn moeten lijden als ze d'r vriend niet nog een kans geeft? Misschien doet hij het wel nooit meer, wie weet. Ze heeft toch NIKS te verliezen.
  maandag 6 november 2006 @ 18:23:48 #112
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_43297826
quote:
Ja, en je hebt goed en kwaad en zwart en wit en zo simpel is het leven
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_43300062
quote:
Maar hoe???
Door het gewoonweg te dóen. Er is geen magische spreuk voor. Je moet er bewust voor kiezen hem weer te vertrouwen, hem die kans te geven/gunnen.
  maandag 6 november 2006 @ 19:20:41 #114
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_43300170
Vreemdgaan is wegwezen. Voor mij tenminste.
Denkt iedereen waarschijnlijk weer anders over en dat moet iedereen zelf ook maar weten.
pi_43300226
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:20 schreef Noca het volgende:
Wat hij zegt, vreemdgaan is wegwezen.
Simplificeer je alles zo?
  maandag 6 november 2006 @ 19:22:49 #116
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_43300256
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:21 schreef VD het volgende:

[..]

Simplificeer je alles zo?
Zie mijn edit. Op dit gebied wel ja, maar zoals ik zeg zal dat voor iedereen anders zijn.
pi_43317424
ik hoop voor je dat hij niet weer zo'n fout maakt.. ken iemand die is een paar keer vreemdgegaan maar werd telkens terug genomen door haar ex.. je kan ook TE gek zijn op iemand.
Maar laten we hopen voor je op een goede afloop.. suc6 iig!
Zo niet.. dan toch!
pi_43319205
Hallo allemaal,

Tot nu toe heb ik nog geen énkel moment spijt gehad van mijn keuze. Hij is erg open naar mij toe en zoals ik het bekijk doet hij ook erg zijn best om zo open mogelijk te zijn. Alhoewel ik toch vind dat hij wel enigzins een eigen priveleven moet houden. Maar dat is weer aan ander punt..tot hoever kun je gaan.. Ik wil geen agent zijn die hem overal checkt. En als het blijft gaan zoals nú dan hoeft dat ook niet Het voelt goed zo.. het voelt heerlijk
pi_43319233
quote:
Denkt iedereen waarschijnlijk weer anders over en dat moet iedereen zelf ook maar weten.
heb je het al eens bij de hand gehad in een langere relatie?
pi_43319287
quote:
zeggen veel mensen tot ze (bijv) een lange relatie hebben en het gebeurt ze... dan is weglopen toch moeilijker denk ik.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43319309
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:12 schreef Onlyy het volgende:
Hallo allemaal,

Tot nu toe heb ik nog geen énkel moment spijt gehad van mijn keuze. Hij is erg open naar mij toe en zoals ik het bekijk doet hij ook erg zijn best om zo open mogelijk te zijn. Alhoewel ik toch vind dat hij wel enigzins een eigen priveleven moet houden. Maar dat is weer aan ander punt..tot hoever kun je gaan.. Ik wil geen agent zijn die hem overal checkt. En als het blijft gaan zoals nú dan hoeft dat ook niet Het voelt goed zo.. het voelt heerlijk
nou, fijn, als het goed voelt en goed is, dan is het goed

iemand vergeven en weer vertrouwen is op een bepaald moment ook een keuze.
in de zin dat je gewoon stop met controleren, en stopt met vragen stellen als "waar was je, wat deed je, wie was daar nog meer dan?", vertrouwen krijgen is het geven.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:19:05 #122
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_43319360
Agreed met de bovenstaande posters, mijn vriendin heeft me ook al dingen geflikt die niet netjes zijn (niet vreemdgegaan overigens). Als mijn vrienden dat zou overkomen zou ik zeggen dat ze het uit moesten maken, maar als je ECHT van iemand houd, dan ben je tot heel wat bereid.
pi_43319827
Ik zou zeggen uitmaken. Niet om kort door de bocht te zijn, maar ik spreek uit eigen ervaring.
Ik zal er verder niet te veel over uitwijden, maar het kwam er op neer dat ik ook een relatie met een geweldige jongen had, hij is nooit vreemdgegaan, maar ondaks dat stuurde hij wel dagelijks smsjes naar verschillende meisjes. Hoe lief en geweldig ze waren, dat hij bij ze wilde zijn en zo maar door.
Dit is technisch gezien geen vreemdgaan, maar het heeft me toch genekt.
Ook ik begon zijn smsjes en msn gesprekken te lezen, wat ik absoluut haat om te doen, om er achter te komen dat hij een soort van "online relatie' had. Dit is op zich nog steeds geen vreemdgaan, maar het werd mij toch teveel om te lezen hoe hij van niemand anders dan haar hield en haar zo miste.

Nu zeg ik natuurlijk niet dat jouw vriend dit ook doet, als jullie gelukkig zijn zou ik het zeker nog een kans geven, maar ik ben bang dat het altijd zal blijven knagen.
Nogmaals, het verschilt natuurlijk per persoon/relatie, en probeer ik mijn ex op geen enkele manier zwart te maken.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:41:15 #124
131369 RobinK
pi_43319936
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:37 schreef Sabryas het volgende:
Ik zou zeggen uitmaken. Niet om kort door de bocht te zijn, maar ik spreek uit eigen ervaring.
Ik zal er verder niet te veel over uitwijden, maar het kwam er op neer dat ik ook een relatie met een geweldige jongen had, hij is nooit vreemdgegaan, maar ondaks dat stuurde hij wel dagelijks smsjes naar verschillende meisjes. Hoe lief en geweldig ze waren, dat hij bij ze wilde zijn en zo maar door.
Ook ik begon zijn smsjes en msn gesprekken te lezen, wat ik absoluut haat om te doen, om er achter te komen dat hij een soort van "online relatie' had. Dit is op zich nog steeds geen vreemdgaan, maar het werd mij toch teveel om te lezen hoe hij van niemand anders dan haar hield en haar zo miste.

Nu zeg ik natuurlijk niet dat jouw vriend dit ook doet, als jullie gelukkig zijn zou ik het zeker nog een kans geven, maar ik ben bang dat het altijd zal blijven knagen.
Nogmaals, het verschilt natuurlijk per persoon/relatie, en probeer ik mijn ex op geen enkele manier zwart te maken.
je spreekt uit ervaring?? heb je dan met dezelfde jongen een relatie gehad??
later zeg je dat het verschilt per persoon/relatie maar dan vind ik niet dat je meteen moet roepen dat ze het uit moet maken
pi_43319998
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:19 schreef Xtinction het volgende:
Agreed met de bovenstaande posters, mijn vriendin heeft me ook al dingen geflikt die niet netjes zijn (niet vreemdgegaan overigens). Als mijn vrienden dat zou overkomen zou ik zeggen dat ze het uit moesten maken, maar als je ECHT van iemand houd, dan ben je tot heel wat bereid.
Krijg je ook echte liefde terug is de vraag die dan bij mij opkomt, of is het alleen echte liefde die 1 kant opgaat?
pi_43320284
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:37 schreef Sabryas het volgende:

Heb je er ook nog met hem over gepraat? Want zeker via sms en msn zeggen mensen vaak genoeg dat soort dingen terwijl ze ze niet menen. Mijn vriend kan ook een ongelooflijke flirt over msn zijn naar andere meisjes toe, maar ik heb daar gewoon met hem over gepraat, grenzen gesteld en om openheid gevraagd daarin, die ik ook gekregen heb. Ik ben dus gewoon benieuwd of jij nog met hem gepraat heb over redenen voor dat gedrag en of hij het meende, voordat je het uitmaakte.
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:45:50 #127
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_43321642
quote:
Hallo allemaal,

lastig he ,, de ontkenningsfase
pi_43321674
Antwoord op topictitel: niet
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_43321745
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:54 schreef As_33 het volgende:

[..]

Heb je er ook nog met hem over gepraat? Want zeker via sms en msn zeggen mensen vaak genoeg dat soort dingen terwijl ze ze niet menen. Mijn vriend kan ook een ongelooflijke flirt over msn zijn naar andere meisjes toe, maar ik heb daar gewoon met hem over gepraat, grenzen gesteld en om openheid gevraagd daarin, die ik ook gekregen heb. Ik ben dus gewoon benieuwd of jij nog met hem gepraat heb over redenen voor dat gedrag en of hij het meende, voordat je het uitmaakte.
en wat voor reactie verwacht je dan van iemand die én zijn relatie niet kwijt wil én zijn pleziertjes?

of hij het nu zogenaamd niet meent doet er niet toe, ik zou het gewoon niet prettig vinden als mijn vriend andere dames dezelfde woordjes toefluistert als dat hij mij doet, of dat nu op msn, sms of letterlijk in het oor is.
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:37:54 #130
55017 christiaan1985
Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
pi_43322932
quote:
Hallo allemaal,

Je houd jezelf een beetje voor de gek denk ik. Je kunt wel dingen vinden en beredeneren, maar of je het ook uiteindelijk zo voelt...?
Ik zeg cognitieve dissonantiereductie
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:40:04 #131
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_43322984
Ook cognitieve dissonantiereductie is een vorm van zelfbescherming die we ingebakken hebben, geniet ervan!
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:42:57 #132
58560 Oksel
Gezellig.
pi_43323058
Een man die wel vreemdgaat, maar er niet eerlijk over is, dat is idd lame.

Ik geef het tenminste gewoon altijd toe! En ik ontken het als het niet zo is, wat eigenlijk al weer 2 jaar zo is. En aangezien ik het ook gewoon toegaf, geloofd ze me nu ook gewoon als het niet zo is, en vertrouwd ze me. En zo ben ik onbetrouwbaar, maar toch betrouwbaar..
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:40:14 #133
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43324732
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:43 schreef Oblivion het volgende:

Anyway, na 3 maanden relatie en nog verliefd enzo vind ik het een veeg teken dat meneer al vreemdgaat.
Wmb is het dan exit. Heb je het over een relatie van 10 jaar dan zou ik er ms voor "vechten"(want na 3 mnd heb je imo uberhaupt nog niet zoveel om voor te vechten ) maar ook dat ligt volkomen aan de omstandigheden.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_43325508
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

zeggen veel mensen tot ze (bijv) een lange relatie hebben en het gebeurt ze... dan is weglopen toch moeilijker denk ik.
Op de korte termijn wellicht. Op de lange termijn is blijven in een relatie met geschonden vertrouwen moeilijker. Zeker als je pas 3 maanden bij elkaar bent en de basis van je relatie nog niet eens gelegd is
pi_43325547
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:07 schreef Xennia het volgende:

[..]

Op de korte termijn wellicht. Op de lange termijn is blijven in een relatie met geschonden vertrouwen moeilijker
ja denk dat het toch blijft knagen denk ik, heb er , gelukkig, geen ervaring mee

maar ik ken mensen die een doorstart gemaakt hebben, het is ontzettend moeilijk en verdrietig en er zijn een hele hoop emoties maar er is ook nog steeds liefde...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43325632
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:08 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja denk dat het toch blijft knagen denk ik, heb er , gelukkig, geen ervaring mee

maar ik ken mensen die een doorstart gemaakt hebben, het is ontzettend moeilijk en verdrietig en er zijn een hele hoop emoties maar er is ook nog steeds liefde...
Ik geloof niet zo in liefde die pijn doet
pi_43325900
ik kan me er ook weinig bij voorstellen eigenlijk maar goed, ik denk ook dat je pas echt weet hoe je ergens op reageert als je het meemaakt ...

dus ik kom er liever nooit achter (hoe ik erop zou reageren dus )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43327166
Nou ik denk er dus zo over....hij is na 3maanden vreemdgegaan, maar was er toen al sprake van echte liefde? Dat denk ik niet! (hoe kun je na 3maanden echt van elkaar houden?!) Ik denk dat zoiets me meer zou kwetsen als hij vreemd zou gaan na 10 jaar. Dan heb je al zóveel meegemaakt met elkaar, dan zou ik me denk ik echt zwaar verraden voelen. Dat heb ik nu niet! Het probleem is, dat ik het moeilijk vind om het vertrouwen terug te krijgen!!!

Ik heb er toen voor gekozen om bij hem te blijven, simpelweg omdat we het goed hadden samen. Zoals hij zei; het was een fout!!! En hij kon er niet met zijn volle verstand bij dat het gebeurd was! Ik persoonlijk vind niet dat je daar je relatie voor moet verbreken. Helemáál niet als je het verder goed hebt samen! Als je weet dat je karakter goed bij elkaar past en dat het verder hartstikke gezellig is!

Nogmaals, ik bekijk het van de positieve kant nu. Nee, niet een 'ontkenningsfase' maar iemand vergeven. Vergeven om zijn fouten! WIJ hebben nu leren inzien hoeveel we om elkaar geven. Vandaag verraste mijn vriend me (weer) door iets leuks voor me te doen. Hij doet zo zijn best!
Nee, ik blijf hem er niet eeuwig voor straffen. Nee het is geen ontkenningsfase. Hij had wellicht tot voor kort niet in de gaten hoe moeilijk ik het had omdat ik hem wantrouwde. We hebben erover gesproken en hij doet nu zijn best om te laten zien dat ik ECHT de enige voor hem ben!

Ik ben zo wijs met hem! Nu ik over hem denk en dit typ, betrap ik mezelf erop dat ik een glimlach heb op mijn gezicht. Mocht het een feit zijn dat we dit overwinnen, dan zal niets ons meer uit elkaar houden. Nee.. ik leef niet in een droom..!
pi_43327326
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:04 schreef Onlyy het volgende:
Nou ik denk er dus zo over....hij is na 3maanden vreemdgegaan, maar was er toen al sprake van echte liefde?
Nee, van een allesverterende verliefdheid. Hij dacht de hele tijd aan jou, vlinders in zijn buik, zenuwachtig zijn als hij je weer gaat zien, van weekend tot weekend leven dat je elkaar weer ziet. Ik heb het al eens eerder gezegd maar als je tijdens deze spannende fase van een relatie, waarin alles nog nieuw is en te ontdekken valt aan elkaar, reeds behoefte hebt aan een ander vind ik dat weinig goeds voorspellen voor een langdurige relatie die uiteindelijk met sleur te kampen krijgt.

Maar succes verder
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:10:16 #140
55017 christiaan1985
pi_43327328
quote:
Nou ik denk er dus zo over....hij is na 3maanden vreemdgegaan, maar was er toen al sprake van echte liefde? Dat denk ik niet! (hoe kun je na 3maanden echt van elkaar houden?!) Ik denk dat zoiets me meer zou kwetsen als hij vreemd zou gaan na 10 jaar. Dan heb je al zóveel meegemaakt met elkaar, dan zou ik me denk ik echt zwaar verraden voelen. Dat heb ik nu niet! Het probleem is, dat ik het moeilijk vind om het vertrouwen terug te krijgen!!!

Ik heb er toen voor gekozen om bij hem te blijven, simpelweg omdat we het goed hadden samen. Zoals hij zei; het was een fout!!! En hij kon er niet met zijn volle verstand bij dat het gebeurd was! Ik persoonlijk vind niet dat je daar je relatie voor moet verbreken. Helemáál niet als je het verder goed hebt samen! Als je weet dat je karakter goed bij elkaar past en dat het verder hartstikke gezellig is!

Nogmaals, ik bekijk het van de positieve kant nu. Nee, niet een 'ontkenningsfase' maar iemand vergeven. Vergeven om zijn fouten! WIJ hebben nu leren inzien hoeveel we om elkaar geven. Vandaag verraste mijn vriend me (weer) door iets leuks voor me te doen. Hij doet zo zijn best!
Nee, ik blijf hem er niet eeuwig voor straffen. Nee het is geen ontkenningsfase. Hij had wellicht tot voor kort niet in de gaten hoe moeilijk ik het had omdat ik hem wantrouwde. We hebben erover gesproken en hij doet nu zijn best om te laten zien dat ik ECHT de enige voor hem ben!

Ik ben zo wijs met hem! Nu ik over hem denk en dit typ, betrap ik mezelf erop dat ik een glimlach heb op mijn gezicht. Mocht het een feit zijn dat we dit overwinnen, dan zal niets ons meer uit elkaar houden. Nee.. ik leef niet in een droom..!
iets teveel uitroeptekens als je het mij vraagt
pi_43327416
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:10 schreef christiaan1985 het volgende:

[..]

iets teveel uitroeptekens als je het mij vraagt
Ja sorry.. heb ik wel vaker last van :$
pi_43327460
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:13 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Ja sorry.. heb ik wel vaker last van :$
Is er een reden voor dat je mijn post ontwijkt?

En bij mensen die te veel uitroeptekens gebruiken, krijg ik het gevoel dat zij zichzelf aan het overtuigen zijn
pi_43327618
Haha, logisch dat je dat zou denken. Maar nee, ik heb helaas vaak een 'tick' met uitroeptekens. Als je daaruit al moet gaan afleiden dat ik mezelf aan het overtuigen ben, dan vind ik het een niet echt waardevolle interpretatie.

Waarom ik je post ontwijk. Simpelweg, omdat ik vind dat er wel waarheid zit in wat je schrijft!
Ik denk dat het een situatie is die je op vele manieren kunt bekijken. Natuurlijk zou hij verliefd op mij zijn geweest in die eerste maanden en voelde hij vlinders, maar nee, wij leefden niet van weekend tot weekend naar elkaar toe. Omdat we vanaf het eerst moment dat we elkaar zagen (tot nu toe) elkaar iedere dag zien. Dus zijn vlinders waren vast niet meer wild aan het rondvliegen na 3 maanden. Maar ik denk dat zijn vlinders weer zijn gaan vliegen toen hij zich op dat moment realiseerde dat het afgelopen kon zijn tussen ons. Wat ik al eerder schreef, was hij op dat moment nog meer overstuur dan mij.

Mijn probleem is ook niet de vraag; 'is het normaal dat iemand vreemdgaat na 3 maanden' maar 'hoe kan ik hem weer vertouwen'. Dat is nogal een verschil, denk ik.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:24:10 #144
55017 christiaan1985
pi_43327667
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:15 schreef Xennia het volgende:

[..]

Is er een reden voor dat je mijn post ontwijkt?

En bij mensen die te veel uitroeptekens gebruiken, krijg ik het gevoel dat zij zichzelf aan het overtuigen zijn
edit: lama, verkeerd gelezen
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:25:49 #145
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_43327717
quote:
Ligt aan de leeftijd
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_43327733
Hahaha
pi_43327741
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:24 schreef christiaan1985 het volgende:

[..]

ehhh, voor de goeie orde: dat was mijn post
edit lama
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:28:07 #148
55017 christiaan1985
pi_43327800
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:24 schreef christiaan1985 het volgende:

[..]

edit: lama, verkeerd gelezen
quote:
Mijn probleem is ook niet de vraag; 'is het normaal dat iemand vreemdgaat na 3 maanden' maar 'hoe kan ik hem weer vertouwen'. Dat is nogal een verschil, denk ik.
Ik denk dat dat vertrouwen, gevoelsmatig vertrouwen welteverstaan, een lastige gaat worden..
pi_43327803
Ja, dat snap ik. Alleen vind ik het niet zo betrouwbaar als je daaruit al kunt zeggen dat iemand zichzelf aan het overtuigen is!

Enfin, ik vind het ook niet zo belangrijk. Voor ONS is het duidelijk dat wij met elkaar verder willen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:32:43 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43327938
quote:
Nou ik denk er dus zo over....hij is na 3maanden vreemdgegaan, maar was er toen al sprake van echte liefde? Dat denk ik niet! (hoe kun je na 3maanden echt van elkaar houden?!)
Kan ook niet, maar verliefdheid is een veel heftiger emotie dan "houden van"..dus als je hevig verliefd bent vind ik het redelijk raar om vreemd te gaan.
pi_43328023
Is dat zo? Is die emotie veel heftiger?
Maar zoals ik al uit heb gelegd, kun je je afvragen in hoeverre hij nog verliefd was, aangezien we elkaar dagelijks zien. Dus in 3 maanden, hebben we globaal uitgerekend elkaar zo'n 90 keer gezien. Ben je dan nog 'opperverliefd'??

Dat betwijfel ik...ik denk iig dat ík niet meer zo onwijs verliefd was hoor. Tuurlijk was/ ben ik gek op hem, en eigenlijk wordt dat alleen maar meer, omdat je elkaar beter leert kennen.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:38:16 #152
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43328104
Oh ehhh...wat Xennia zegt dus
pi_43328146
Dumpen! Mensen die vreemdgaan, zijn geen knip voor de neus waard. Ik ben ook vreemdgegaan een aantal weken terug, en geef m'n ex het grootste gelijk dat 'ie de relatie heeft gekapt.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:41:28 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43328191
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:35 schreef Onlyy het volgende:
Is dat zo? Is die emotie veel heftiger?
Maar zoals ik al uit heb gelegd, kun je je afvragen in hoeverre hij nog verliefd was, aangezien we elkaar dagelijks zien. Dus in 3 maanden, hebben we globaal uitgerekend elkaar zo'n 90 keer gezien. Ben je dan nog 'opperverliefd'??

Dat betwijfel ik...ik denk iig dat ík niet meer zo onwijs verliefd was hoor. Tuurlijk was/ ben ik gek op hem, en eigenlijk wordt dat alleen maar meer, omdat je elkaar beter leert kennen.
Ja, natuurlijk, "Houden van"is veel rustiger dan verliefd zijn..rondrazende hormonen, continue aan iemand denken etc. Dat lijkt me duidelijk. En het klinkt idd alsof je je zelf probeert te overtuigen, maar he, de toekomst zal het uitwijzen. Btw, die verhalen over je opa en oma zijn natuurlijk geen garantie, dat begrijp je toch wel? Dat het zo kán gaan wil niet zeggen dat het waarschijnlijk is dat het zo gaat hoor.

En waarom zou je na 3 mnd niet meer "opperverliefd" kunnen zijn En ja, óók als je elkaar dagelijks ziet.
pi_43328314
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:41 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, "Houden van"is veel rustiger dan verliefd zijn..rondrazende hormonen, continue aan iemand denken etc. Dat lijkt me duidelijk. En het klinkt idd alsof je je zelf probeert te overtuigen, maar he, de toekomst zal het uitwijzen. Btw, die verhalen over je opa en oma zijn natuurlijk geen garantie, dat begrijp je toch wel? Dat het zo kán gaan wil niet zeggen dat het waarschijnlijk is dat het zo gaat hoor.
Nogmaals, NEE ik ben mezelf niet aan het overtuigen. Ik heb echt het gevoel dat ik hier mezelf/ hem aan het verdedigen ben omdat ik ervoor heb gekozen om met hem door te gaan. Erg vreemd :S Alsof het normaal zou zijn dat je iemand dumpt nadat hij/ zij is vreemdgegaan. Alsof het een taboe is wanneer je ervoor kiest om met iemand door te gaan nadat een ander is vreemdgegaan. Iedereen mag hem een eikel vinden, vreemdgangers niks waard vinden, of zullen mij stom vinden. Nou, ik voel me anders prima onder de keuze die ik heb gemaakt.

En dat over mijn opa&oma, het laat zien dat soms het vechten voor je relatie het waard is. Tegenwoordig geven we misschien wel veel te snel op.
pi_43328395
Je bent jezelf ook aan verdedigen.
Stop daar dan mee.

Veel geluk nogmaals.
Ik hoop echt dat het beter gaat tussen jullie.
Beterder, dan...
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:23:03 #157
55017 christiaan1985
pi_43329632
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:45 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Alsof het normaal zou zijn dat je iemand dumpt nadat hij/ zij is vreemdgegaan.
Ehhhh, ja
pi_43330433
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:23 schreef christiaan1985 het volgende:

[..]

Ehhhh, ja
Dat vind JIJ, maar ik dus niet.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:54:08 #159
55017 christiaan1985
pi_43330731
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:45 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Dat vind JIJ, maar ik dus niet.
Je hebt gelijk, onder bepaalde omstandigheden hoef je niet uit elkaar te gaan.
Bijvoorbeeld: je bent 10 jaar getrouwd, je hebt 3 kinderen en je partner heeft er ontzettende spijt van en begrijpt dat het echt niet door de beugel kan.
Maar....
Als ik een relatie van 3 maanden zou hebben en mijn vriendin gaat vreemd, dan houd ik de eer aan mezelf en wacht ik tot ik mensen tegen kom die het mij wel waard zijn.

Ik denk dat je diep van binnen ook wel weet dat het niet goed zit, vandaar ook deze topictitel, of sterker, de start van dit topic. Op dit moment hou je jezelf voor de gek, maar daar kom je nog wel achter als het weer fout gaat..
pi_43330866
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:54 schreef christiaan1985 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld: je bent 10 jaar getrouwd, je hebt 3 kinderen en je partner heeft er ontzettende spijt van en begrijpt dat het echt niet door de beugel kan.
Maar....
Als ik een relatie van 3 maanden zou hebben en mijn vriendin gaat vreemd, dan houd ik de eer aan mezelf en wacht ik tot ik mensen tegen kom die het mij wel waard zijn.

Ik denk dat je diep van binnen ook wel weet dat het niet goed zit, vandaar ook deze topictitel, of sterker, de start van dit topic. Op dit moment hou je jezelf voor de gek, maar daar kom je nog wel achter als het weer fout gaat..
Dat is JOU mening. JIJ zou de eer aan jezelf houden. En nee, ik denk niet diep van binnen dat het niet goed zit. Ik sta er volledig achter en het voelt juist prima zo. Ieder zo zijn mening/ gedachtes..
pi_43331030
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:59 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Dat is JOU mening. JIJ zou de eer aan jezelf houden. En nee, ik denk niet diep van binnen dat het niet goed zit. Ik sta er volledig achter en het voelt juist prima zo. Ieder zo zijn mening/ gedachtes..
waarom dan dit topic?
pi_43331120
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:04 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom dan dit topic?
Omdat het moeilijk is iemand weer te vertrouwen!! DAAROM! En ik vroeg ook in mijn eerste bericht, of er mensen waren die hetzelfde meegemaakt hebben, en hoe die er mee omgegaan zijn!! Ik vroeg niet of menigeen zijn mening wou geven over het wel of niet uitmaken. Ik vroeg of er mensen zijn die weten hoe ik het vertrouwen terug kan krijgen.
pi_43331361
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:06 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Omdat het moeilijk is iemand weer te vertrouwen!! DAAROM! En ik vroeg ook in mijn eerste bericht, of er mensen waren die hetzelfde meegemaakt hebben, en hoe die er mee omgegaan zijn!! Ik vroeg niet of menigeen zijn mening wou geven over het wel of niet uitmaken. Ik vroeg of er mensen zijn die weten hoe ik het vertrouwen terug kan krijgen.
doe eens niet zo kattig, mensen geven ook hun mening over de rest uit behulpzaamheid, hoor, niet om je af te bekken, hoef je dus niet zo snibbig te doen

ik begrijp heel goed dat als je echt helemaal leip van iemand bent, dat je er geen punt achter wil zetten.
iemand is tenslotte niet enkel maar die ene fout, en een foute daad maakt iemand niet een fout persoon persé.

het vertrouwen terugkrijgen is ergens, zoals ik al zei, een keuze.
in het begin natuurlijk niet, maar na een week of wat, moet je echt besluiten dat je kapt met alles in twijfel te trekken.

iemand die je steeds toonbaar argwaant, die gaat op een bepaald moment dingen verzwijgen, ook triviale dingen, uit angst dat jij er een compleet drama van maakt, terwijl er niets aan de hand is.
en dan als jij er toch achterkomt, ook al is het iets onschuldigs, ga je alsnog steigeren puur ómdat hij het verzweeg, en dat is dan een bwijs dat hij dus niet te vertrouwen is, zo redeneer je dan ws.

en dát nekt vaak dan, ondanks je houden van, de relatie alsnog.

kortom, wil je geen punt zetten achter de relatie, dan moet je jezelf ergens dwingen vertrouwen te geven, niet hem te controleren, er van uit gaan dat hij de waarheid spreekt , met natuurlijk het risico dat je weer je neus stoot.

maar dat risico is er altijd.
pi_43331597
Dank je voor je reactie. Natuurlijk was die niet persoonlijk bedoeld. Ik vind het gewoon vervelend dat men het schijnbaar raar vind dat ik dit topic gestart heb, en al helemaal omdat ik toch bij hem blijf.
Die keuze had ik al gemaakt, maar ik had graag adviezen gewild over hoe ik er mee om moet gaan idd. Natuurlijk is het mooi meegenomen dat mensen hun mening geven, dat waardeer ik ook, ik lees ze allemaal en denk over sommigen na en ik heb er ook echt wat aan gehad. Helaas krijg/ kreeg ik steeds meer het idee dat men het maar stom vind dat ik er zo over denk.

Dank je voor je antwoord en je hebt helemaal gelijk in wat je zegt!
pi_43331822
ik begrijp dat het niet persoonlijk was, hoor.
en al was het zo, dan nog boeien

maar het praat wat makkelijker als we aardig doen tegen elkaar

succes en geniet er van, en mocht je je neus stoten, dan zij het zo, beter je neus gestoten dan spijt krijgen het nooit een kans gegeven te hebben.
enkel moet je wel weten wanneer het genoeg is, je niet gek laten maken door iemand die het uiteindelijk niet waard blijkt te zijn.
pi_43332159
Daar heb je helemaal gelijk in idd!!
Je hebt het mooi gezegd; "mocht je je neus stoten, dan zij het zo, beter je neus gestoten dan spijt krijgen het nooit een kans gegeven te hebben". Dat is inderdaad een afweging die je maakt. Geef je het wel of geen kans? Het zal inderdaad moeilijk zijn om een evenwicht te vinden binnen het vertrouwen. En ik kan niks anders nu dan afwachten..de tijd zal het leren of het gaat lukken of niet.
pi_43332318
Welke relatie loopt 100% perfect?
suc6 als jullie verliefd op elkaar zijn dan vertrouwen komt vanzelf wel..
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:20:14 #168
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_43333709
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:13 schreef milagro het volgende:

[..]

heb je het al eens bij de hand gehad in een langere relatie?
Nee, dat heb ik nog niet gehad.
En natuurlijk is het dan moeilijk, maar dan zoek ik mijn heil toch echt ergens anders.
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Dat zal idd wel zo zijn en waarschijnlijk ga je dan ook twijfelen. Maar ik zou iemand niet meer kunnen vertrouwen denk ik. En das aardig belangrijk in een relatie
pi_43333874
Als ze alleen gezoend hebben, moet je niet zo zeuren.
Dat kan gebeuren. Is niet goed, maar als het erger is, moet je pas optreden
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:17:03 #170
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_43336182
quote:
Ik begrijp jullie reacties.. maar..als je echt blij bent met je vriend/ vriendin..maak je het dan zomaar uit?
Ja!

Ik ben nu 3 jaar samen met mijn partner en als hij vreemd zou gaan zou het direct en zonder omkijken exit zijn!
En dat geldt andersom ook.

Vreemdgaan is gewoon not done. Simpel.

Je geeft toch zelf in je opening aan hem niet meer te vertrouwen?
Kap ermee en zoek een partner die je eer en vertrouwen wél waard is.

Trust me, die zijn er!
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:54:55 #171
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_43337675
Al es meegemaakt? nee? goh dat had ik niet verwacht!
pi_43349508
jij hebt al besloten je relatie een 2e kans te geven, dan is er maar 1 oplossing en da tis het loslaten denk ik, anders blijft dat wantrouwen bestaan en zoals al gezegt werd jou wantrouwen nekt dan alsnog je relatie.
dus is het of dumpen wat je dus niet wilt.
of je wantrouwen opzij zetten en een nieuwe kans geven zonder al die stiekeme controles waardoor de ander het gevoel krijgt opgesloten te zitten en niet meer eerlijk durft te zijn
pi_43353568
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:17 schreef Zij-en-Hij het volgende:

[..]

Ja!

Ik ben nu 3 jaar samen met mijn partner en als hij vreemd zou gaan zou het direct en zonder omkijken exit zijn!
En dat geldt andersom ook.

Vreemdgaan is gewoon not done. Simpel.

Je geeft toch zelf in je opening aan hem niet meer te vertrouwen?
Kap ermee en zoek een partner die je eer en vertrouwen wél waard is.

Trust me, die zijn er!
En dan gebeurt het opeens, en blijkt het toch ietsje gecompliceerder te zijn dan Zij-en-Hij dacht.
pi_43355940
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:41 schreef Onlyy het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in idd!!
Je hebt het mooi gezegd; "mocht je je neus stoten, dan zij het zo, beter je neus gestoten dan spijt krijgen het nooit een kans gegeven te hebben". Dat is inderdaad een afweging die je maakt. Geef je het wel of geen kans? Het zal inderdaad moeilijk zijn om een evenwicht te vinden binnen het vertrouwen. En ik kan niks anders nu dan afwachten..de tijd zal het leren of het gaat lukken of niet.
He Onlyy,

Het verbaast me dat een liefdesrelatie wordt benaderd als: we zien wel waar het schip strand terwijl het zo enorm waardevol kan zijn.

Uit jouw posts lees ik dat je juist heel veel waarde hecht aan een relatie waar vertrouwen, respect en liefde voor elkaar is. Uit ervaring weet ik dat een liefde verliezen enorm pijnlijk kan zijn en dat het beschadigen van vertrouwen funest is voor het plezier in je relatie.

Het lijk me van belang dat jullie op dezelfde golflengte zitten qua verwachtingen van de relatie. Dit is een proces dat je eigenlijk je hele relatie blijft doen. Dus als hij nu jouw vertrouwen heeft beschadigd is hetbelangrijk dat hij alles uit de doeken doet (wie wat waar etc) en erkent dat hij je gekwetst heeft en zijn spijt oprecht betuigd. Dan is de kous natuurlijk niet af want je wil dit niet nog een keer meemaken en dus bespreek je hoe dit te voorkomen is. Laat hem bedenken hoe het is gekomen. Er is altijd een aanleiding geweest en die moet hij uit de weg gaan.
Als hij van jou houdt zal hij echt wel zich in willen spannen om jou gelukkig te maken. Hij heeft daar zelf natuurlijk ook profijt van want er is niets fijner dan goede relatie.

Als hij dat niet wil doen zul je moeten kiezen: verder gaan in onzekerheid of pijn lijden en een nieuwe start maken.

Mijn ervaring en persoonlijke mening: maak elkaar de belangrijkste persoon in je leven en blijf met elkaar praten. Laat geen vervelende dingen onbelicht want dat gaat op een gegeven moment opbreken of drijft je uit elkaar.
  woensdag 8 november 2006 @ 15:07:44 #175
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_43359779
Hoe je weer vertrouwen in hem gaat krijgen...
Ik denk dat zowel jij als hij daar een rol in spelen, maar dat het wel erg moeilijk zal worden. Zoals je zelf al aangaf had je totaal niet door dat hij vreemdging, dus zal het voor hem niet moeilijk zijn het nóg eens te doen zonder dat jij het merkt. Ook smsjes en mailtjes van andere meisjes kan hij makkelijk wissen. Je zult hem dus op zijn woord moeten vertrouwen dat hij niet meer vreemd zal gaan. Vraag hem in een gesprek hoe het zit. Als hij echt van je houdt, stopt hij ermee of geeft hij toe net niet genoeg gevoelens voor jou te hebben.
Als je constant bezig moet zijn met wantrouwen, wat ik me heel goed kan voorstellen, wordt je gek...
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_43371913
Je kan een hond nieuwe leuke trucjes leren, maar zijn oude slechte dingen kan je hem nooit afleren. Dat blijft hij altijd nog stiekum doen.

Een ex van mij is ook vreemd gegaan, maar ik ben niet van mening dat alle vrouwen hetzelfde zijn.

Zoek een ander, die wel te vertrouwen is. Niet iedereen gaat vreemd.

Er is dus duidelijk geen respect voor je getoond en dat is een zeer belangrijk onderdeel in een relatie.
pi_43375934
Heb een collega gehad die vreemd ging, zijn vrouw kwam erachter en bijna zijn huwelijk naar de knoppen.
Veel huilen en spijt betuigen, en hij mocht blijven.
Inderdaad hij was het afgeleerd voor een klein jaartje.
Maar dat heeft hij ruimschoots ingehaald hoor hij houd er nu twee vriendinnen op na.
Ik spreek hem nog wel, maar we werken niet meer bij dezelfde werkgever.
pi_43380109
Vreemdgegaan? Ik zou het uitmaken!!! Je bent toch meer waard!
pi_43382895
Vreemdgaan nee nooit zou ik dat accepteren.
ik zou der keihard dumpen,heb dat dan ook gedaan.
en ik snap niet dat mensen het de partner vergeven en gewoon bij elkaar blijven.
want daarna gebeurt het waarschijnlijk toch weer.
pi_43383818
quote:
Hallo allemaal,

Ik heb nu zo'n 8 maanden een vriend. Toen we ongeveer 3 maanden verkering hadden is hij vreemdgegaan.
Hij had er heel erg veel spijt van zei hij. Hij was nog meer overstuur dan mij. Hij zou mijn keuze respecteren als ik bij hem weg zou gaan. Omdat het verder heel erg goed tussen ons ging en omdat ik echt heel erg gek op hem was heb ik het hem vergeven. Ze zouden alleen gezoend hebben. Met wié hij is vreemdgegaan heb ik niet gevraagd, verdere details wou ik niet weten, omdat ik mezelf anders alleen maar zou kwetsen. Overigens was ik heel erg blij dat hij voor MIJ koos, en niet voor haar.

De eerstvolgende dagen was ik eigenlijk alleen maar blij, omdat hij me niet had verlaten. Maar daarna kwam de klap toch..angst, met wie was hij vreemdgegaan, waarom, en bovenal; zou hij het nog een keer doen, gaat hij me verlaten?
Ik realiseerde me ineens dat ik er helemaal niets van gemerkt had; hij liet altijd weten waar hij was en met wie, hij was tot 's avonds laat bij mij en ging daarna altijd naar huis..maar opeens..vertrouwde ik hem niet meer. Ik had er toen niets van gemerkt..dus een volgende keer zou ik het waarschijnlijk ook niet merken..

Ik heb er nog steeds veel verdriet van. Toen ik een maand geleden een gedichtje van een meisje op zijn computer las (stond gewoon in een algemene map) vroeg ik wie zij was. Hij schrok behoorlijk, zijn gedrag veranderde totaal. Hij zou haar voor het laatst gezien hebben nog voordat wij wat met elkaar hadden, zij hij.
Een week daarna las ik echter smsjes van haar zijn telefoon (of hij nog kwam in cafe.. en zulke dingen). Natuurlijk zei ik hem dat ik dat gelezen had. Weer schrok hij maar hij zei dat het niets bijzonders was.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben bang, dat ik hem helaas niet meer kan vertrouwen. Het feit dat ik in zijn telefoon smsjes lees, breekt mijn hart. Zo 'ben' ik niet en ik wíl dat ook helemaal niet. Mijn vriend is me echter zoveel waard, dat ik het helaas toch doe . Natuurlijk hoeft het niets bijzonders te betekenen als hij met andere meiden smst.. ik sms ook met vrienden, maar toch, zoek ik er elke keer wat achter. Bij de meest 'stomme' dingen bedenk ik theorieen.
Ik heb hem verteld dat ik hier mee zit..hij geeft aan me te begrijpen en vind het niet erg dat ik die dingen lees..maar daarintegen hoor ik altijd het 'wis' geluidje van zijn telefoon, voordat ik hem in handen krijg.

Ik hoop dat er meiden of jongens zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Hoe ben jij er mee omgegaan?

Liefs
Het lijkt wel of hij wil dat jij hem verlaat want als je toch vreemdgaat en je acties niet goed afschermt ben je in elk geval niet al te snugger
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43395032
Haha, nee, hij wil mij niet kwijt. En dat heeft ie de afgelopen dagen ook goed laten merken.
Nadat ik mijn gevoelens tegenover hem uitgesproken heb, doet hij echt onwijs zijn best. Alsof hij voorheen niet in de gaten had dat ik hem wantrouwde en dat ik met die gevoelens in de knoop zat.

Ik denk nu dat de enige manier om het vertrouwen terug te krijgen..is.. praten. Met elkaar blijven praten, over wat je voelt en samen nadenken over hoe het komt dat je iets op die manier voelt. Als de ander niet weet dat je een bepaald gevoel hebt, dan kan hij er ook niet aan werken om dat gevoel weg te nemen!

Mijn keuze staat iig vast dat ik niet bij hem wegga. We zijn gelukkig samen
  donderdag 9 november 2006 @ 15:02:45 #182
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43396029
Nou, opgelost, slotje.
pi_43396399
Ik heb ook ooit iemand vergeven die vreemd was gegaan, paar maanden later deed ik het zelf ook... Denk dat dat niet te vermijden is ergens. Je vertrouwt diegene gewoon niet meer. Niet écht, ook al wil je zelf nog zo graag geloven van wel.
pi_43396877
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:31 schreef Onlyy het volgende:
Haha, nee, hij wil mij niet kwijt. En dat heeft ie de afgelopen dagen ook goed laten merken.
Nadat ik mijn gevoelens tegenover hem uitgesproken heb, doet hij echt onwijs zijn best.
Das toch logisch? Hij moet wel.... hij kan moeilijk nu net doen alsof er niets is gebeurd, hij wil je vertrouwen weer terug winnen en als dat is gebeurd voelt ie zich weer safe.
Begrijp me niet verkeerd.. vind het super dat je het weer helemaal ziet zitten enzo maar ik betwijfel of het wel goed gaat komen.. dat vertrouwen krijg je niet zo terug, en hij kan het zo weer doen.
Helaas heb ik ook zoiets meegemaakt dus ik weet waarover ik praat.
Zo niet.. dan toch!
pi_43397522
Nee ik weet dat het vertrouwen niet zomaar terugkomt. Dat heeft tijd nodig. Enja het kan (weer)misgaan, maar dat kan in élke relatie gebeuren. Wij gaan er iig voor
pi_43398182
Oke dan suc6!
Zo niet.. dan toch!
pi_44328798
Een keer vreemdgaan is wat mij betreft reden genoeg om een relatie af te kappen, maar het kán een keer gebeuren.
Als ie echter dingen voor je verborgen houdt (sms-jes wissen e.d.) dan moet je 'm gewoon dumpen. Een mens kan leren van z'n fouten enzo
pi_44329369
quote:

Hallo allemaal,

Liefs
Afkappen en iemand anders zoeken, dat is de enige oplossing.
pi_44443221
Tot nu toe ben ik nog erg blij met mijn keuze om met hem door te gaan.
Ik heb het maar eens ter sprake gebracht dat ik wisgeluidjes hoorde van zijn telefoon, maar dat ik die smsjes toch al had gelezen Ik heb hem verteld dat ik het helemaal niet erg vind als hij met andere meiden smst maar dat ik het juist erg vind als dit 'stiekem' gebeurd. Hij vertelde mij dat hij mij niet onnodig wou kwetsen, omdat hij bang is me te kwetsen als hij met andere meiden smst. Ik zei hem dat hij me júist onnodig kwetst wanneer hij zoiets 'stiekem' doet en dat ik daar juist wantrouwig van wordt.

We dachten dus allebei precies andersom.

Overigens, heb ik het meisje waar hij mee smste ook (eindelijk) ontmoet! Ze stelde zich netjes voor en mijn vriend was erbij en gedroeg zich heel normaal.

Ik denk, dat blijven praten de enige manier is om vertrouwen te krijgen (houden). Zo voorkom je (onnodige) angstgevoelens.

Hij zegt nog iedere dag heel gek met me te zijn en dat ik de enige voor hem ben.
Hij laat nu ook altijd zijn telefoon rondslingeren (vast zodat ik erin kan kijken), maar ik ben wijs en doe dit niet. Ieder zo zijn priveleven; zolang je maar niet stiekem gaat doen!
pi_44445494
Ben je jezelf nu nog steeds goed aan het praten?

hier heb je wat spreekwoorden en gezegden, die helpen je misschien beter omdat er vaak een kern van waarheid inzit.

Dat is een mooi exemplaar.
Dat is de ware broeder niet.
Er lijkt geen eerlijker mens te zijn dan een schurk.
Een huwelijk met de smalle trouwring.
Een profeet die brood eet.
Geen peil kunnen trekken op iemand.
Hij is niet zuiver op de graat.
In de ene hand water en in de andere vuur dragen.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Verloren eer keert moeilijk weer.
Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard.
Zo de waard is, vertrouwt ie zijn gasten.

Voor de betekenis moet je maar even zoeken op het internet, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.
pi_44448552
Only,

Ik begrijp dat je in hem wil geloven dat hij het nooit meer zal doen. Ik heb hetzelfde meegemaakt. En natuurlijk wil je hem geloven en weer vetrouwen. En natuurlijk denk je dat hij nooit meer zal vreemdgaan. Het maakt niet uit wat mensen zeggen, uiteindelijk ben jij degen die beslist of je bij hem wil blijven.
Wat ik eerder probeerde te vertellen is denk goed na, je kent hem maar 3 maanden. En ik krijg eerder het gevoel dat je bang bent om weer alleen te zijn.
Ikheb een relatie van 8 jaar achter de rug, in het begin van mijn relatie is hij vreemdgegaan. Ik heb het hem vergeven voor een paar jaar ging het goed totdat hj weer eens vreemdging maar dit keer met iemand die ik kende. Maar dan ben je al jaren verder en wilde ik mijn relatie niet zomaar opgeven. En zijn we in relatie therapie gegaan, maar diep in je hart weet je dat je hem niet meer kan vertrouwen. Na een paar maanden is hij weer vreemdgegaan en een paar maanden daarna is hij weer vreemdgegaan. Het wil niet zeggen dat jouw vriend ook zo is. Maar je kent hem pas 3 maanden, waarom zou je voor een relatie vechten die je kort hebt? Zoals ik al zei, ik denk dat je bang bent om allee te zijn.
pi_44451894
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 09:45 schreef Gaja het volgende:
Only,

Ik begrijp dat je in hem wil geloven dat hij het nooit meer zal doen. Ik heb hetzelfde meegemaakt. En natuurlijk wil je hem geloven en weer vetrouwen. En natuurlijk denk je dat hij nooit meer zal vreemdgaan. Het maakt niet uit wat mensen zeggen, uiteindelijk ben jij degen die beslist of je bij hem wil blijven.
Wat ik eerder probeerde te vertellen is denk goed na, je kent hem maar 3 maanden. En ik krijg eerder het gevoel dat je bang bent om weer alleen te zijn.
Ikheb een relatie van 8 jaar achter de rug, in het begin van mijn relatie is hij vreemdgegaan. Ik heb het hem vergeven voor een paar jaar ging het goed totdat hj weer eens vreemdging maar dit keer met iemand die ik kende. Maar dan ben je al jaren verder en wilde ik mijn relatie niet zomaar opgeven. En zijn we in relatie therapie gegaan, maar diep in je hart weet je dat je hem niet meer kan vertrouwen. Na een paar maanden is hij weer vreemdgegaan en een paar maanden daarna is hij weer vreemdgegaan. Het wil niet zeggen dat jouw vriend ook zo is. Maar je kent hem pas 3 maanden, waarom zou je voor een relatie vechten die je kort hebt? Zoals ik al zei, ik denk dat je bang bent om allee te zijn.
Hoi Gaja..

Ik begrijp helemaal wat je me probeert uit te leggen..maar is het niet zo, dat iemand áltijd vreemd kan gaan in een relatie? Ook al ben je 10 jaar bij elkaar en zijn beide partners trouw gebleven.. ook dan kan het misgaan!
En nee.. ik ken hem geen 3 maanden.. we zijn al bijna weer een jaar samen nu! En we hebben het ZO leuk samen!! Onze karakters klikken goed samen en we hebben gewoon altijd plezier Dus nee, ik ga het niet uitmaken, omdat hij toen we 3 maanden samen waren, een ander heeft gezoend.
pi_44456255
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:49 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Hoi Gaja..

Ik begrijp helemaal wat je me probeert uit te leggen..maar is het niet zo, dat iemand áltijd vreemd kan gaan in een relatie? Ook al ben je 10 jaar bij elkaar en zijn beide partners trouw gebleven.. ook dan kan het misgaan!
En nee.. ik ken hem geen 3 maanden.. we zijn al bijna weer een jaar samen nu! En we hebben het ZO leuk samen!! Onze karakters klikken goed samen en we hebben gewoon altijd plezier Dus nee, ik ga het niet uitmaken, omdat hij toen we 3 maanden samen waren, een ander heeft gezoend.
Dat kan, maar dat iemand vreemdgaat is al een teken dat hij dat makkelijker doet. Het risico bestaat altijd, maar is groter als iemand al eens eerder is vreemdgegaan.

Denk dat we ook bij het einde komen van het topic daar je helemaal geen verhaal meer kwijt hoeft, wat we ook zeggen je veranderd niet van gedachten en aan jouw gedachten hebben de meeste geen boodschap hier.

Wel wil ik je vragen geen topic te openen als hij wel een keer weer vreemdgaat, want bovenstaande reactie zal ik vol genoegen posten.
pi_44456580
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 13:59 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat iemand vreemdgaat is al een teken dat hij dat makkelijker doet. Het risico bestaat altijd, maar is groter als iemand al eens eerder is vreemdgegaan.

Denk dat we ook bij het einde komen van het topic daar je helemaal geen verhaal meer kwijt hoeft, wat we ook zeggen je veranderd niet van gedachten en aan jouw gedachten hebben de meeste geen boodschap hier.

Wel wil ik je vragen geen topic te openen als hij wel een keer weer vreemdgaat, want bovenstaande reactie zal ik vol genoegen posten.
Oh, dus als hij toch weer vreemdgaat.. mag ik hier niet mijn verdriet uiten??
Wat zit de wereld toch vreemd in elkaar zeg..

Ik heb het als zeer positief ervaren dat menigeen hier zijn mening heeft gegeven en me heeft gesteund. Maar ook weet ik dat het niet wordt gewaardeerd wanneer je een relatie voortzet, wanneer je partner is vreemdgegaan. En, dat je helemaal niet meer je verdriet mag tonen, wanneer diegene je dan tóch weer zou kwetsen.

Ik weet dat sommige mensen er ook anders over denken. Namelijk de mensen die zélf zijn vreemdgegaan, maar die hun geliefde niet kwijt wouden toen ze tot bedaren kwamen. Het is en blijft een moeilijke situatie. Maar zeg niet dat ik er 'zelf om vraag dat hij nog een keer vreemdgaat' als ik nu besluit om voor mijn relatie te knokken
pi_44456674
quote:

heel in het begin (eerste 5-6 maanden) ben je SUPER verliefd. Als je in die tijd al vreemd gaat, hoe moet het dan als de "sleur" in de relatie komt?
uit een aspergernest
pi_44456740
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:15 schreef wendytje het volgende:

[..]

heel in het begin (eerste 5-6 maanden) ben je SUPER verliefd. Als je in die tijd al vreemd gaat, hoe moet het dan als de "sleur" in de relatie komt?
Hmm..kweetnie..ik denk vóórkomen dat je in een sleur komt. Al zal menigeen weer om mijn reactie lachen en het te simpel door de bocht vinden..
pi_44456914
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:17 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Hmm..kweetnie..ik denk vóórkomen dat je in een sleur komt. Al zal menigeen weer om mijn reactie lachen en het te simpel door de bocht vinden..
gewoon doen wat jij voelt en niet wat wij vinden.

jij vertrouwt hem weer, of wil dat weer gaan doen, nou, klaar dan toch?

als je echt gek op iemand bent helpen al die a priori wijze raad toch niet, zelfs niet vaak als je ergens wel weet dat je niet slim bezig bent (niet dat jij dat nu niet bent, maar je weet wat ik bedoel).

stoot je je neus, dan stoot je je neus, zolang het maar geen meerjarenplan wordt alleen, 2 strikes out!

maar zover is het nog niet en zover komt het ms helemaal niet, dus jij moet van het NU uitgaan , wat je nu voelt, anders kun je immers niet, niemand kan dat.

fouten maken we allemaal, hij , jij, en zolang het geen aaneenschakeling van fouten is, is vergeven en vergeten en gezond weer samen op een mooie zaak , toch?

pi_44457204
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:24 schreef milagro het volgende:

[..]

gewoon doen wat jij voelt en niet wat wij vinden.

jij vertrouwt hem weer, of wil dat weer gaan doen, nou, klaar dan toch?

als je echt gek op iemand bent helpen al die a priori wijze raad toch niet, zelfs niet vaak als je ergens wel weet dat je niet slim bezig bent (niet dat jij dat nu niet bent, maar je weet wat ik bedoel).

stoot je je neus, dan stoot je je neus, zolang het maar geen meerjarenplan wordt alleen, 2 strikes out!

maar zover is het nog niet en zover komt het ms helemaal niet, dus jij moet van het NU uitgaan , wat je nu voelt, anders kun je immers niet, niemand kan dat.

fouten maken we allemaal, hij , jij, en zolang het geen aaneenschakeling van fouten is, is vergeven en vergeten en gezond weer samen op een mooie zaak , toch?

Hey Milagro..

Bedankt voor je woorden.. ik heb veel aan je reacties gehad! Niet omdat je 'zou zeggen wat ik wil horen', maar omdat je het beste met een ieder voor hebt en je de situatie vanuit verschillende perspectieven bekijkt!

En je hebt gelijk, wanneer je écht gek op iemand bent helpen al die priori wijze raden toch niet. Ik weet wel dat ik het anders aanpak nu dan menigeen zou doen in deze situatie. Echter ben ik ook niet achtelijk en denk ook over veel dingen na. Ik maak niet zómaar een beslissing. Ik heb mijn vriend weleens gevraagd of hij bij mij was gebleven als ík degene was geweest die toen zou zijn vreemdgegaan. Hij gaf eerlijk toe dat hij dat niet wist, maar dat hij waarschijnlijk niet bij me was gebleven. Dat zegt maar weer hoe '' gek'' ik eigenlijk wel niet ben, maar het zegt ook, dat hij zich realiseert wat ik doormaak.

Ik wil graag zeggen..dat men niet moet denken dat ik in mijn relatie in de hemel ben en ook niet dat ik hem nu weer blindelings vertrouw. Dit kan in mijn ogen ook nog haast niet mogelijk zijn. Maar hoe het op dit moment gaat, is gewoon supergoed. Ik probeer hem te vertouwen en hij schaad dit vertrouwen niet. Ik denk gewoon dat er nog een toekomst inzit! Ik heb hem vergeven, en..zoals de zin verder zou gaan.. zand erover! Vergeten is lastiger..maar tijd doet slijten
pi_44459460
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:12 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Oh, dus als hij toch weer vreemdgaat.. mag ik hier niet mijn verdriet uiten??
Wat zit de wereld toch vreemd in elkaar zeg..

Ik heb het als zeer positief ervaren dat menigeen hier zijn mening heeft gegeven en me heeft gesteund. Maar ook weet ik dat het niet wordt gewaardeerd wanneer je een relatie voortzet, wanneer je partner is vreemdgegaan. En, dat je helemaal niet meer je verdriet mag tonen, wanneer diegene je dan tóch weer zou kwetsen.

Ik weet dat sommige mensen er ook anders over denken. Namelijk de mensen die zélf zijn vreemdgegaan, maar die hun geliefde niet kwijt wouden toen ze tot bedaren kwamen. Het is en blijft een moeilijke situatie. Maar zeg niet dat ik er 'zelf om vraag dat hij nog een keer vreemdgaat' als ik nu besluit om voor mijn relatie te knokken
Waarom zou je het recht nog hebben tot begrip van een ander? Ze hebben je immers gewaarschuwd.
pi_44462958
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:35 schreef Onlyy het volgende:
Ik heb mijn vriend weleens gevraagd of hij bij mij was gebleven als ík degene was geweest die toen zou zijn vreemdgegaan. Hij gaf eerlijk toe dat hij dat niet wist, maar dat hij waarschijnlijk niet bij me was gebleven. Dat zegt maar weer hoe '' gek'' ik eigenlijk wel niet ben, maar het zegt ook, dat hij zich realiseert wat ik doormaak.
En het zegt dat jij geen grenzen aan zijn gedrag stelt, maar hij wel aan het jouwe
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:57:57 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44463502
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:35 schreef Onlyy het volgende:

[..] Dat zegt maar weer hoe '' gek'' ik eigenlijk wel niet ben, maar het zegt ook, dat hij zich realiseert wat ik doormaak.
Ja, als je zo redeneert kan je alles wel tot wat positiefs weten te draaien natuurlijk
Maar eigenlijk zegt het gewoon dat jij er meer voor over hebt om de relatie in stand te houden dan hij.
pi_44470330
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:17 schreef Onlyy het volgende:

[..]

sleur komt er altijd. Niemand kan 25 verliefd en nieuw en verrassend blijven. Het is alleen hoe je omgaat met de sleur. Maar na 3 maanden is er al een ander die hem kan verleiden jou op de tweede plaats te zetten.....?

Ik vind dan ook dat je helemaal geen advies vraagt.... Je bent hem alleen maar aan het goed praten hier.
Ik hoop voor jou dat jij gelijkt hebt, maar ik ben bang dat je erachter gaat komen dat "wij" gelijk hebben
uit een aspergernest
pi_44473969
Beste Onlyy
Als je zeker wilt zijn dat je vriend niet meer vreemdgaat, dan moet je eens wat meer tijd met hem doorbrengen i.p.v. hier.
terwijl jij hier op fok bezig ben, lig je vriend misschien die leuke vriendin van jullie samen te rampestampen omdat je er nooit bent voor hem.
Maar na twee maanden vertrouw je hem nog steeds niet en zoek je nog steeds bevestiging hier.
Nou meid die bevestiging krijg je hier niet, die moet je van je vriend krijgen en niet van ons.
Maar 99,9999999% van de vreemdgangers vervalt in herhaling, maar wie weet behoort jouw vriend tot die overige 0,0000001%
pi_44477884
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:30 schreef klipper het volgende:
Beste Onlyy
Als je zeker wilt zijn dat je vriend niet meer vreemdgaat, dan moet je eens wat meer tijd met hem doorbrengen i.p.v. hier.
terwijl jij hier op fok bezig ben, lig je vriend misschien die leuke vriendin van jullie samen te rampestampen omdat je er nooit bent voor hem.
Maar na twee maanden vertrouw je hem nog steeds niet en zoek je nog steeds bevestiging hier.
Nou meid die bevestiging krijg je hier niet, die moet je van je vriend krijgen en niet van ons.
Maar 99,9999999% van de vreemdgangers vervalt in herhaling, maar wie weet behoort jouw vriend tot die overige 0,0000001%
Hahahahahah meer tijd aan hem besteden? Op het moment dat ik hier aanwezig ben, is hij aan het werk. Ik ben iedere dag bij hem.. dus laat ik maar niet verder reageren op zo'n onzinnige reactie
pi_44477889
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:57 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, als je zo redeneert kan je alles wel tot wat positiefs weten te draaien natuurlijk
Maar eigenlijk zegt het gewoon dat jij er meer voor over hebt om de relatie in stand te houden dan hij.
Jah..daar heb je misschien wel gelijk in!!
pi_44477930
Het is me onderussen wel duidelijk geworden dat ik hier niet meer hoef te reageren. Het topic is ondertussen een beetje out of story en er kan wat mij betreft een slotje op. Voor degenen die het misschien niet goed gelezen hebben in mijn verhaal; ik vroeg om adviezen/ ervaringen van andere mensen, over hoe ik hem weer kan vertrouwen. Ik heb nooit gevraagd of menigeen zijn mening wou uitspreken over het feit dat ik bij hem blijf, want die keuze had ik in mijn éérste bericht hier, al gemaakt.

Ik bedank iedereen voor zijn reactie, en vooral de mensen die mijn verhaal goed gelezen hebben en die mij het advies hebben gegeven waarom ik vroeg.
pi_44478488
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:54 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Hahahahahah meer tijd aan hem besteden? Op het moment dat ik hier aanwezig ben, is hij aan het werk. Ik ben iedere dag bij hem.. dus laat ik maar niet verder reageren op zo'n onzinnige reactie
Overwerk?
Of zegt ie dat ie aan het werk is?
Heb je trouwens ook mijn lijstje gelezen met spreekwoorden en gezegden?
Wat het vertrouwen betreft, dat moet jij in hem stellen, dat kunnen wij niet voor je veranderen.
We kunnen alleen feiten geven, en feit is gewoon dat de meeeste vreemdgangers vroeg of laat weer vreemd gaan, en 9 van de 10 x weten ze zich er nog uit te kletsen ook.

Dus kun je beter bij jezelf de volgende vragen afvragen:
Kan ik hem vertrouwen?
Wil ik hem vertrouwen?
Hoeveel kansen wil ik hem geven?
Wat doe ik als hij toch weer vreemdgaat?
Heeft hij wel respect voor mij?
Houd hij wel van mij?
Gebruikt hij mij?
Wat is het beste, nu de relatie zo kort is verbreken en iemand zoeken die wel het respect kan op brengen voor mij, of toch voor hem kiezen en hopen dat het inderdaad een slippertje was.
En wat als ik er later achterkomt dat hij toch niet te vertrouwen is?

En wat onzinnige reacties betreft:
Dat je vele reacties of sommige onzinnig vind is ook niet vreemd want je zoekt natuurlijk liever bevestiging dan een afwijzing.
Wat vreemdgangers betreft, daar heb ik gewoon geen goed woord voor over, maar wat degene betreft die hem dan nog een kans betreft, dan denk ik waar is je respect gebleven meid, dat hij er nu al zo gemakkelijk vanaf komt.
pi_44478947
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:39 schreef klipper het volgende:

[..]

Overwerk?
Of zegt ie dat ie aan het werk is?
Heb je trouwens ook mijn lijstje gelezen met spreekwoorden en gezegden?
Wat het vertrouwen betreft, dat moet jij in hem stellen, dat kunnen wij niet voor je veranderen.
We kunnen alleen feiten geven, en feit is gewoon dat de meeeste vreemdgangers vroeg of laat weer vreemd gaan, en 9 van de 10 x weten ze zich er nog uit te kletsen ook.

Dus kun je beter bij jezelf de volgende vragen afvragen:
Kan ik hem vertrouwen?
Wil ik hem vertrouwen?
Hoeveel kansen wil ik hem geven?
Wat doe ik als hij toch weer vreemdgaat?
Heeft hij wel respect voor mij?
Houd hij wel van mij?
Gebruikt hij mij?
Wat is het beste, nu de relatie zo kort is verbreken en iemand zoeken die wel het respect kan op brengen voor mij, of toch voor hem kiezen en hopen dat het inderdaad een slippertje was.
En wat als ik er later achterkomt dat hij toch niet te vertrouwen is?

En wat onzinnige reacties betreft:
Dat je vele reacties of sommige onzinnig vind is ook niet vreemd want je zoekt natuurlijk liever bevestiging dan een afwijzing.
Wat vreemdgangers betreft, daar heb ik gewoon geen goed woord voor over, maar wat degene betreft die hem dan nog een kans betreft, dan denk ik waar is je respect gebleven meid, dat hij er nu al zo gemakkelijk vanaf komt.
Dankje voor je reactie.

Tuurlijk, ik weet dat de meeste vreemdgangers vroeg of laat weer vreemdgaan. De meesten ja, niet allemaal. Zo zijn er nog talloze voorbeelden.. (eens een crimineel, altijd een crimineel?, eens een lieger, altijd een bedrieger?) etc etc.. maar betekend dit, dat je deze mensen nooit meer een kans moet geven? Dat ze eeuwig gestraft worden om fouten die ze in het verleden gemaakt hebben? Vertel me eens..heb jij nooit fouten gemaakt? En nee, dit zeg ik niet omdat ik hém goed wil praten, helemaal niet zelfs! Want wat hij gedaan heeft valt niet goed te praten! Maar ik denk na over zulke dingen.. heeft niemand recht op een 2e kans? Moet ik mijn relatie weggooien, omdat hij een fout heeft gemaakt? Ik heb ervoor gekozen om hem een 2e kans te geven en dat is mijn keuze. Hieruit voortkomend kwam het probleem, dat ik niet weet hoe ik het het beste kan aanpakken om het vertrouwen terug te krijgen. Daarom vroeg ik hier om adviezen.

En betreft de vragen 'kan ik hem vertrouwen' etc, .. natuurlijk denk ik over die dingen na. Ik ben een mens en heb ook gevoel. Het feit dat ik hier om adviezen vraagt, komt juist voort uit zulke vragen die ik mezelf steeds stel.

En jah..je kunt wel zeggen dat hij er makkelijk vanaf komt. Wat de mensen hier niet zien en niet weten, is dat ik hier echt wel met hem over praat, en dat ik ook echt wel boos op hem ben geweest. Het is echt niet zo gegaan van; "Ach lief, nou het geeft niet dat je vreemdgegaan bent, we gaan gewoon verder.." Ik heb er veel verdriet om gehad, héél veel! Ik heb veel liggen huilen en veel liggen nadenken. Feit dat ik hem een 2e kans heb gegeven, betekend niet dat ik er niets om geef of dat ik het maar voor lief heb genomen dat hij is vreemdgegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Onlyy op 16-12-2006 12:12:51 ]
pi_44479371
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:07 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie.

Tuurlijk, ik weet dat de meeste vreemdgangers vroeg of laat weer vreemdgaan. De meesten ja, niet allemaal. Zo zijn er nog talloze voorbeelden.. (eens een crimineel, altijd een crimineel?, eens een lieger, altijd een bedrieger?) etc etc.. maar betekend dit, dat je deze mensen nooit meer een kans moet geven? Dat ze eeuwig gestraft worden om fouten die ze in het verleden gemaakt hebben? Vertel me eens..heb jij nooit fouten gemaakt? En nee, dit zeg ik niet omdat ik hém goed wil praten, helemaal niet zelfs! Want wat hij gedaan heeft valt niet goed te praten! Maar ik denk na over zulke dingen.. heeft niemand recht op een 2e kans? Moet ik mijn relatie weggooien, omdat hij een fout heeft gemaakt? Ik heb ervoor gekozen om hem een 2e kans te geven en dat is mijn keuze. Hieruit voortkomend kwam het probleem, dat ik niet weet hoe ik het het beste kan aanpakken om het vertrouwen terug te krijgen. Daarom vroeg ik hier om adviezen.

En betreft de vragen 'kan ik hem vertrouwen' etc, .. natuurlijk denk ik over die dingen na. Ik ben een mens en heb ook gevoel. Het feit dat ik hier om adviezen vraagt, komt juist voort uit zulke vragen die ik mezelf steeds stel.

En jah..je kunt wel zeggen dat hij er makkelijk vanaf komt. Wat de mensen hier niet zien en niet weten, is dat ik hier echt wel met hem over praat, en dat ik ook echt wel boos op hem ben geweest. Het is echt niet zo gegaan van; "Ach lief, nou het geeft niet dat je vreemdgegaan bent, we gaan gewoon verder.." Ik heb er veel verdriet om gehad, héél veel! Ik heb veel liggen huilen en veel liggen nadenken. Feit dat ik hem een 2e kans heb gegeven, betekend niet dat ik er niets om geef of dat ik het maar voor lief heb genomen dat hij is vreemdgegaan.
Tuurlijk hebben mensen recht op een tweede kans, alleen niet bij mij wat dit betreft.
Ik respecteer jouw mening en ik hoop dat je mijn mening respecteert.

En moet jij dan degene zijn die iemand een tweede kans geeft, met de kans dat je wederom gekwets word.

En dat je boos en verdrietig ben geweest, dat snapt hopelijk iedereen anders zou het helemaal erg zijn als je daar niets om gaf want dan zou de relatie niks waard zijn.

Ik kijk van geval tot geval of ik iemand wel een tweede kans geeft of niet, en wat dat betreft mag de politiek best wel wat minder soepel gaan worden over tweede kansen.
Tenslotte staat de media er de laatste tijd vol van mensen die een tweede kans gekregen hebben, en wat gebeurt er vervolgens liggen er complete gezinnen uit elkaar omdat ze gewoon gevaarlijke gekken een tweede kans geven.
Maargoed het gaat hiet om jouw en niet om die anderen dus dat politieke praatje moeten we maar verder voeren in een ander topic.
pi_44479897
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 12:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben mensen recht op een tweede kans, alleen niet bij mij wat dit betreft.
Ik respecteer jouw mening en ik hoop dat je mijn mening respecteert.

En moet jij dan degene zijn die iemand een tweede kans geeft, met de kans dat je wederom gekwets word.

En dat je boos en verdrietig ben geweest, dat snapt hopelijk iedereen anders zou het helemaal erg zijn als je daar niets om gaf want dan zou de relatie niks waard zijn.

Ik kijk van geval tot geval of ik iemand wel een tweede kans geeft of niet, en wat dat betreft mag de politiek best wel wat minder soepel gaan worden over tweede kansen.
Tenslotte staat de media er de laatste tijd vol van mensen die een tweede kans gekregen hebben, en wat gebeurt er vervolgens liggen er complete gezinnen uit elkaar omdat ze gewoon gevaarlijke gekken een tweede kans geven.
Maargoed het gaat hiet om jouw en niet om die anderen dus dat politieke praatje moeten we maar verder voeren in een ander topic.
Jahoor, natuurlijk respecteer ik jou mening!
Tuurlijk loop ik de kans dat ik weer gekwetst wordt. Maar, ben ik dan degene die fout is geweest? Omdat ik iemand zijn fout vergeef en een 2e kans geef? Is dan niet degene fout, die misbruik maakt van die kans? Mag ik dan geen verdriet hebben?

Ik moet denken aan een reactie van een jongen hier ergens op het forum. Die schreef dat hij ook eens vreemd was gegaan maar dat hij er letterlijk ziek van was toen hij het de volgende ochtend aan zijn vriendin moest gaan vertellen, en dat hij nu, al 13 jaar later, het niet in zijn hoofd zal halen om nog eens vreemd te gaan. Mensen kunnen dus ook leren van hun fouten. En ik hoop gewoon, dat mijn vriend zo-iemand is, die leert van zijn fout.

Ik had gewoon gehoopt op adviezen van mensen, over hoe ik het vertrouwen nu terug kan krijgen, en hoe ik niet allerlei 'theorieen' ga bedenken wanneer hij in mijn ogen eens stiekem doet. Want het is nu eenmaal wel moeilijk om iemand weer geheel te vertrouwen
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:40:50 #211
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_44480769
Lieve Onlyy,

jij wilt geen adviezen. Jij wilt horen/lezen dat het nog goed gaat komen. Jij wilt horen dat je vriend alleen voor jou gaat en dat hij leert van de situatie.
Wat je niet wilt horen, en dat kan ik merken aan al jouw reacties, is de realiteit. Je zwakt de reacties van mensen die in mijn ogen de goede kijk op de situatie hebben, gelijk af in veel gevallen. De positieve reacties pik je eruit. Dat is logisch, maar niet realistisch en verstandig.
Ik heb dit soort dingen vaker gezien en ook in verband met mijn werk ben ik dit vaker tegengekomen.
Je houdt je, naar gelang ik kan beoordelen aan de hand van jouw verhaal en reacties, een oogklep voor.
Ik denk dat je heel snel met meneer moet gaan praten en ik zie dit zelfs als een begin van het einde.
Je wilt de zaken te positief bekijken. Denk ik.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:42:21 #212
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_44480810
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:39 schreef ma_jojo het volgende:
Dumpen! Mensen die vreemdgaan, zijn geen knip voor de neus waard. Ik ben ook vreemdgegaan een aantal weken terug, en geef m'n ex het grootste gelijk dat 'ie de relatie heeft gekapt.
Zozo, jij hebt vast een hoop zelfrespect
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:43:56 #213
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_44480864
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:54 schreef christiaan1985 het volgende:

[..]

Maar....

100% mee eens.

En ja, na 3 maanden vreemdgaan is "dumpen" een logische actie.
  zaterdag 16 december 2006 @ 13:47:33 #214
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_44480960
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:31 schreef Onlyy het volgende:
Nadat ik mijn gevoelens tegenover hem uitgesproken heb, doet hij echt onwijs zijn best. Alsof hij voorheen niet in de gaten had dat ik hem wantrouwde en dat ik met die gevoelens in de knoop zat.

Ik denk nu dat de enige manier om het vertrouwen terug te krijgen..is.. praten. Met elkaar blijven praten, over wat je voelt en samen nadenken over hoe het komt dat je iets op die manier voelt. Als de ander niet weet dat je een bepaald gevoel hebt, dan kan hij er ook niet aan werken om dat gevoel weg te nemen!

Mijn keuze staat iig vast dat ik niet bij hem wegga. We zijn gelukkig samen
Brian May heeft een mooi liedje geschreven: Too much love will kill you.
pi_44481177
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:40 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Lieve Onlyy,

jij wilt geen adviezen. Jij wilt horen/lezen dat het nog goed gaat komen. Jij wilt horen dat je vriend alleen voor jou gaat en dat hij leert van de situatie.
Wat je niet wilt horen, en dat kan ik merken aan al jouw reacties, is de realiteit. Je zwakt de reacties van mensen die in mijn ogen de goede kijk op de situatie hebben, gelijk af in veel gevallen. De positieve reacties pik je eruit. Dat is logisch, maar niet realistisch en verstandig.
Ik heb dit soort dingen vaker gezien en ook in verband met mijn werk ben ik dit vaker tegengekomen.
Je houdt je, naar gelang ik kan beoordelen aan de hand van jouw verhaal en reacties, een oogklep voor.
Ik denk dat je heel snel met meneer moet gaan praten en ik zie dit zelfs als een begin van het einde.
Je wilt de zaken te positief bekijken. Denk ik.
Bedankt voor je reactie.. en ja.. er zit wel iets in wat je zegt..en ook nu zal ik jou reactie gaan afzwakken haha
Natuurlijk hoop ik dat het weer goed gaat komen. Is het dan zo fout om iemand een 2e kans te geven?
Ik heb misschien een oogklep voor, maar ik kijk er wel onderdoor/overheen/ langsheen Ik ben toch ook niet stom? Natuurlijk wil ik de situatie positief bekijken. Als iemand vreemdgaat, is dan per definitie je relatie over? Ik wil er gewoon voor gaan! Soms denk ik ook weleens dat het hopeloos is en dat er teveel gezeur van is gekomen om het goed te laten komen, maarja, ik bekijk het nu eenmaal positief en ik wil er nu eenmaal voor gaan. Is mijn keuze om er te voor gaan, dan schijnbaar zo vreemd?
pi_44482416
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:55 schreef Onlyy het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.. en ja.. er zit wel iets in wat je zegt..en ook nu zal ik jou reactie gaan afzwakken haha
Natuurlijk hoop ik dat het weer goed gaat komen. Is het dan zo fout om iemand een 2e kans te geven?
Ik heb misschien een oogklep voor, maar ik kijk er wel onderdoor/overheen/ langsheen Ik ben toch ook niet stom? Natuurlijk wil ik de situatie positief bekijken. Als iemand vreemdgaat, is dan per definitie je relatie over? Ik wil er gewoon voor gaan! Soms denk ik ook weleens dat het hopeloos is en dat er teveel gezeur van is gekomen om het goed te laten komen, maarja, ik bekijk het nu eenmaal positief en ik wil er nu eenmaal voor gaan. Is mijn keuze om er te voor gaan, dan schijnbaar zo vreemd?
Je keuze is niet zo vreemd.
Maar geloof me er is niemand op het hele forum dat je van de juiste adviezen kan voorzien.
De meeste mensen hier gaan uit van feiten, dat doe ik ook vandaar mijn reacties.
De reden dat niemand jouw kan voorzien van adviezen is gewoon door het simpele feit dat wij hier op het forum jouw of je vriend niet kennen, hoe moeten we er dan een goed oordeel over kunnen geven.
Voor adviezen kun je beter in zijn familie of vriendenkring terecht, maar ook daar moet je rekening houden met gekleurde adviezen.

Dat jij iemand een tweede kans wilt geven is verder prima, ook als je daarbij de consequentie aanvaard dat je eventueel een tweede of meerdere keren gekwetst word.
Persoonlijk zou mijn mening zijn als het me overkwam: nou meid je heb me 1x gekwets dit laat ik geen tweede keer gebeuren, als je er spijt van heb, dan heb ik tenminste nog 1 opluchting en dat is dat we dan beiden gekwetst zijn maar vergeet niet dat de oorzaak daarvan geheel bij jouw ligt en niet bij mijn afwijzing.
pi_44482461
Ik zou het direct uitmaken, ook al is het nu meer dan een jaar.

Ik weet van mezelf dat ik, na die keer vreemdgaan, paranoide word elke keer als hij een smsje krijgt, of te lang weg blijft. Of het heeft over een of ander wijf op z'n werk. Dat is gewoon geen doen, dan maak ik mezelf helemaal gek.
pi_44482558
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 13:47 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Brian May heeft een mooi liedje geschreven: Too much love will kill you.
Ja, maar ik krijg wel es het idee dat dat nummer over Freddie Mercury gaat
pi_44532494
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:50 schreef klipper het volgende:

[..]

Je keuze is niet zo vreemd.
Maar geloof me er is niemand op het hele forum dat je van de juiste adviezen kan voorzien.
De meeste mensen hier gaan uit van feiten, dat doe ik ook vandaar mijn reacties.
De reden dat niemand jouw kan voorzien van adviezen is gewoon door het simpele feit dat wij hier op het forum jouw of je vriend niet kennen, hoe moeten we er dan een goed oordeel over kunnen geven.
Voor adviezen kun je beter in zijn familie of vriendenkring terecht, maar ook daar moet je rekening houden met gekleurde adviezen.

Dat jij iemand een tweede kans wilt geven is verder prima, ook als je daarbij de consequentie aanvaard dat je eventueel een tweede of meerdere keren gekwetst word.
Persoonlijk zou mijn mening zijn als het me overkwam: nou meid je heb me 1x gekwets dit laat ik geen tweede keer gebeuren, als je er spijt van heb, dan heb ik tenminste nog 1 opluchting en dat is dat we dan beiden gekwetst zijn maar vergeet niet dat de oorzaak daarvan geheel bij jouw ligt en niet bij mijn afwijzing.
Dankje voor je reactie!
Het is wel waar wat je zegt.. niemand kan mij eigenlijk van de juiste adviezen voorzien omdat ze mij en mijn vriend niet kennen. Dat klopt helemaal! Eigenlijk is het ook raar om zoiets met anderen te bespreken als ze de situatie verder niet kennen, maar toch hoop je op zulke momenten toch dat je er iets aan zult hebben.

Ik ben op dit moment blij met de keuze die ik heb gemaakt. Het verdriet en leed wat daar soms bij hoort, 'neem ik dan maar voor lief'. Op het moment gaat het eigenlijk harstikke goed tussen ons en heb ik nog steeds geen spijt dat ik ervoor heb gekozen om bij hem te blijven.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties die er gegeven zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')