abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43057846
Met enige twijfel een vervolg op het vorige deel, wellicht komt er nog een interessante, onderbouwde discussie uit. Zoals gezegd, met twijfel.

De laatste twee posts uit het vorige topic:
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Verhip! Het stukje ervoor was toevallig precies de plek waar ik afgehaakt ben

@Munitieramp

Ik zal je uit je droom helpen. Ten eerste; ik ben zelf journalist en redacteur en ik mag graag opzienbarende verhalen publiceren, maar zorg eerst wel dat je overtuigend overkomt. Ik moest ontzettend lachen om het feit dat wij zgn. meewerken met de staatscensuur. Integendeel, dat werken we heel hard tegen, want persvrijheid is ons grootste goed.

Ten tweede; zorg voor een beknopte persbericht waar alle feiten in staan, want ik heb weinig tijd en zin om een reclamefolder door te lezen, want dat is jouw link in feite. Dat soort 'persberichten' gaan op een redactie heel snel de prullenbak in.

Je hebt ettelijke pagina's de kans gehad om mensen te overtuigen van je gelijk, maar niemand neemt het serieus. Hoe moet ik dit als journalist publiceren als ik al bij voorbaat weet dat niemand dit serieus gaat nemen? Je hebt vaak genoeg in de krant gestaan, en meer dan dat kan er niet van gemaakt worden. Tenzij je een AP-23 mijn bij defensie naar binnen gooit; kijk dan zijn we er als de kippen bij. Tip je me wel even van te voren? Ik wil natuurlijk wel het primeur hebben
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:07 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

ik haakte ook af, leek me een leuke reclamefolder, mee rniet, maar ik had toch nog ff via ctrl+f gezocht
[..]

Dat weet MR ook wel, alsof de pers ooit aan zoiets mee zou werken
[..]

Precies wat ik zei Een leuke reclamefolder
[..]

Met overtuigende bronnen en een objectievere blik zou hij zeker serieuzer zijn genomen
[..]

foei!
De link naar het vorige topic: Discovery Channel: Docu vuurwerkramp Enschede

Met het verzoek naar "Munitieramp" een fatsoenlijke discussie te hanteren, met argumenten!
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:45:34 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_43060024
Ik zou geen tweede topic geopend hebben in TV, wellicht eerder eentje in TRU
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43060135
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:45 schreef Troel het volgende:
Ik zou geen tweede topic geopend hebben in TV, wellicht eerder eentje in TRU
De originele insteek was de documentaire, vandaar dat ik gekozen heb voor TV. TRU crossed my mind, though..
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:40:50 #5
158034 Munitieramp
Enschede-rampgetuige
pi_43070523
quote]Op zondag 29 oktober 2006 17:31 schreef ACT-F het volgende:

@Munitieramp
Ik zal je uit je droom helpen. Ten eerste; ik ben zelf journalist en redacteur en ik mag graag opzienbarende verhalen publiceren, maar zorg eerst wel dat je overtuigend overkomt. Ik moest ontzettend lachen om het feit dat wij zgn. meewerken met de staatscensuur. Integendeel, dat werken we heel hard tegen, want persvrijheid is ons grootste goed.
[/quote]

Dat over persvrijheid heb je goed onthouden van de school voor de journalistiek,
alleen jij bepaald niet wat er in de krant komt dat doet de baas met zijn good old boys network.
quote:

@Munitieramp

Ten tweede; zorg voor een beknopte persbericht waar alle feiten in staan, want ik heb weinig tijd en zin om een reclamefolder door te lezen, want dat is jouw link in feite. Dat soort 'persberichten' gaan op een redactie heel snel de prullenbak in.
De krant is pas een reclamefolder dus die moet ook de prullebak in.
Dus omdat die ene link niet goed is volgens onze regionale journalist daarom is het boek ook waardeloos.
Dat vind ik wel een heel overhaaste conclussie, terwijl je weet dat een aantal commissie Oosting leden aan de kaak worden gesteld in het boek "een man tegen de staat". De journalist weet zeker niet wat een zoekmachine is.
quote:
@Munitieramp
Je hebt ettelijke pagina's de kans gehad om mensen te overtuigen van je gelijk, maar niemand neemt het serieus. Hoe moet ik dit als journalist publiceren als ik al bij voorbaat weet dat niemand dit serieus gaat nemen? Je hebt vaak genoeg in de krant gestaan, en meer dan dat kan er niet van gemaakt worden.
Ik heb drie keer in de tub gestaan en ben twee keer als debiel afgeschilderd door de tubantia 1 keer stond erin wat ik de eigenaar/verdachte van de vuurwerkfabriek heb horen schreeuwen : "" Munitie, munitie meer dan honderd doden"" schreeuwde hij toen hij bij mij de hoek omrende rennende voor zijn leven "" Meer dan honderd doden had de krant weggecensureerd en en een foto naast gezet waarop ik wel mongool leek. Er liggen bij de politie wel dertig verklaringen van buurtbewoners die naar defensie wijzen als regelmatige bezoekers van sef maar ze worden allemaal niet serieus genomen door de krant oosting of justitie.
quote:
@Munitieramp
Tenzij je een AP-23 mijn bij defensie naar binnen gooit; kijk dan zijn we er als de kippen bij. Tip je me wel even van te voren? Ik wil natuurlijk wel het primeur hebben
Vanaf vijf gulden zijn zijn te koop bij defensie, maar ik ben vredelievend das niks voor mij.
  maandag 30 oktober 2006 @ 16:42:27 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_43070586
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:49 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

De originele insteek was de documentaire, vandaar dat ik gekozen heb voor TV. TRU crossed my mind, though..
laten we het in dit topic dan ook enkel over de documentaire hebben en niet over andere zaken. Daar kan een ander topic over geopend worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43074489
nee he, opent ie een nieuwe topic
dont feed the trolls
pi_43092965
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 16:42 schreef Troel het volgende:

[..]

laten we het in dit topic dan ook enkel over de documentaire hebben en niet over andere zaken. Daar kan een ander topic over geopend worden.
Daar heb je dan eigenlijk ook weer gelijk in..
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:32 schreef Incolumis het volgende:
nee he, opent ie een nieuwe topic
dont feed the trolls
Een gefundeerde discussie leek me wel boeiend, maar zoals Troel ook zegt, eigenlijk hoort dat niet hier, alhoewel Munitieramp wel aangeeft dat de documentaire niet treffend zou zijn..

Mocht er een mod meelezen: als dit topic hier niet hoort, of de insteek niet goed is, staat het vrij dit te sluiten. Wellicht kan de discussie verder in een ander topic (evt. geopend door munitieramp) of is het niet nuttig verder te discussieren, wie weet..

Voor zolang als dit open is:

Munitieramp:
Jij geeft een link om je beweringen te beargumenteren, deze link blijkt waardeloos te zijn, kom nu eens met echte informatie?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:43:20 #9
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43093157
Dit lijkt me meer een topic voor TRU....
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:58:41 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_43093347
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 08:27 schreef Erik_84 het volgende:

Wellicht kan de discussie
discussie? Onmogelijk met mr
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43093409
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 08:43 schreef IkWilbert het volgende:
Dit lijkt me meer een topic voor TRU....
hey, jij hebt het eerste deel in TV geopend
  Moderator dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:16:01 #12
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_43093556
Wat gaan we doen mensen? TV of TRU?

Als het hier blijft, dan zou ik jullie willen vragen om vooral over de docu te discussiėren.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_43093592
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:16 schreef Mike het volgende:
Wat gaan we doen mensen? TV of TRU?

Als het hier blijft, dan zou ik jullie willen vragen om vooral over de docu te discussiėren.
Gooi hem maar naar TRU.. Ik heb het vermoeden dat zolang Munitieramp reageert, dit topic meer daar past..
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:19:04 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_43093597
Ik zou hem zelf naar TRU schoppen, aangezien er ook in het vorige topic al nauwelijks meer over de docu gediscussierd werd maar dat er vooral gesproken werd over het feit dat munitieramp ervan overtuigd is dat hij bedonderd wordt door de staat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43093622
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:19 schreef Troel het volgende:
Ik zou hem zelf naar TRU schoppen, aangezien er ook in het vorige topic al nauwelijks meer over de docu gediscussierd werd maar dat er vooral gesproken werd over het feit dat munitieramp ervan overtuigd is dat hij bedonderd wordt door de staat.
Wat overigens best een interessante discussie kan zijn, mits hij maar met overtuigende (of althans geloofwaardige) bronnen komt..
  Moderator dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:21:23 #16
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_43093637
FTR ---> TRU.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:03:28 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_43094485
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:20 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

Wat overigens best een interessante discussie kan zijn, mits hij maar met overtuigende (of althans geloofwaardige) bronnen komt..
en ook gewoon reageert op wat wij zeggen en argumenten gebruikt en niet zo star is met "alleen wat ik denkweet klopt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_43094541
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:03 schreef Troel het volgende:

[..]

en ook gewoon reageert op wat wij zeggen en argumenten gebruikt en niet zo star is met "alleen wat ik denkweet klopt
precies..
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:37:36 #20
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_43095194
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:22 schreef Munitieramp het volgende:

[..]

De Commissie Oosting-leden die zogenaamd onderzoek deden naar de Enschede-ramp hebben een hoofdrol in dit boek want ze beheersen de doofpot rondom de AP-23 landmijnen al meer dan 20 jaar. Enschede was hun laatste volksverlakkerij om defensie te dekken en haar topambtenaren die veel geld verdienen aan die landmijnenhandel , met oa. Afghanistan, Iran en Irak, dat vooral burgers en kinderen op die landmijnen stappen neemt men voor lief want die handel is goed voor onze economie, we staan op de zevende plaats van grootste wapenproducenten ter wereld.
Dit zou weleens niet zover van de waarheid kunnen zitten. Alleen hoever die onderzoekers zullen gaan om dit te verdoezelen... kan ik mij niet echt voorstellen. Heb er ook geen kennis van. Maar wat jij beschrijft over de economie en de belangen die zeer zwaar wegen lijkt mij zeer aannemelijk.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:42:35 #21
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:51:10 #22
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_43100056
quote:
Ah, dankje. Interessant stuk.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  donderdag 2 november 2006 @ 18:23:46 #23
158034 Munitieramp
Enschede-rampgetuige
pi_43178555
Ik had het de hele tijd over de docu en nu verplaatst @erik84 de discussie naar Truth
voor paranormale en bovennatuurlijke verschijnselen en hypnose.

De politie (tolteam) dat onderzoek deed naar de daders heeft een getuige onder hypnose gebracht,
en op basis daarvan een compusitietekening gemaakt.

Een brandweerman zag een zombie, het was Bert.
Bron Tubantia

Een agent zag zwevende mannen in witte pakken.
Bron het boek van Bollen.
  donderdag 2 november 2006 @ 21:33:35 #24
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_43186071
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:23 schreef Munitieramp het volgende:
Ik had het de hele tijd over de docu en nu verplaatst @erik84 de discussie naar Truth
Maar ook voor conspiracy theorieen...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_43196225
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:23 schreef Munitieramp het volgende:

De politie (tolteam) dat onderzoek deed naar de daders heeft een getuige onder hypnose gebracht,
en op basis daarvan een compusitietekening gemaakt.

Een brandweerman zag een zombie, het was Bert.
Bron Tubantia

Een agent zag zwevende mannen in witte pakken.
Bron het boek van Bollen.
Ten eerste had ik hem in eerste instantie in TV staan, is na wijs beraad ( ) door Mike in TRU gezet. Dit is, zoals ChOas al zegt, ook voor conspiracy

En de reden daarvoor is simpel: je beschrijft een complot van de overheid, wij zijn nieuwsgierig naar je bewijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')