Jep. Misschien te veel of te koud water gedronken? Ik heb hier ook wel eens last van. Net als te veel of te vet of te kort van te voren eten. Van zoete drankjes krijg ik ook altijd last. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je een off-day had of dat je je door de wind te hard moest inspannen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:58 schreef Blik het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb net hardgelopen, stond een harde wind tegen. Na een tijdje kreeg ik pijn in mijn zij. Ik had voordat ik begon met hardlopen nog even snel wat water gedronken. Kan die pijn daar van komen?
zou je iets meer kunnen vertellen op welk niveau je nu zit? En op welk niveau je ingestapt bent?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:58 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat ik stagneer in mijn ontwikkeling. Ben nu sinds begin november aan het lopen, en in het begin merkte ik echt dat ik elke week fitter werd. Nu zit ik echter al een week of 3 op hetzelfde niveau, en heb nog steeds niet het gevoel 'relaxt' te kunnen lopen, terwijl ik volgens mijn schema wel elke week een stapje meer moet kunnen doen. Dat red ik dus niet. Iemand hier ervaringen mee, of tips?
van zoete drankjes tijdens het lopen / na het lopen moet ik altijd overgeven.. maar de harde wind zou best wel eens de boosdoener geweest zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:54 schreef annoh het volgende:
[..]
Jep. Misschien te veel of te koud water gedronken? Ik heb hier ook wel eens last van. Net als te veel of te vet of te kort van te voren eten. Van zoete drankjes krijg ik ook altijd last. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je een off-day had of dat je je door de wind te hard moest inspannen.
Oew! Dit herken ik wel! Ik heb de eerste 10 minuten echt opstartproblemen en loop naar adem te happen. Daarna gaat het een stuk beter!quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:04 schreef Grumpey het volgende:
Wat ook bij veel mensen het geval is, is dat ze al een behoorlijk tempo kunnen lopen op gegeven moment. Dat tempo is voor een lichaam wel een omslag (want dat doe je niet dagelijks) waardoor je even 5-10 minuten in moet komen. Vaak krijgen mensen zelfs na een half jaar trainen nog wel eens een steek in de zij, of kramp na 1 kilometer, of een duidelijke tegenwerking van het lichaam. Dit gaat in bijna de meeste gevallen gewoon weer weg als je wat langer loopt dan 10 minuten, je lichaam is dan aan het tempo gewend. Ik weet niet of dit het geval is?
Wordt dan hard rennenquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:14 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Oew! Dit herken ik wel! Ik heb de eerste 10 minuten echt opstartproblemen en loop naar adem te happen. Daarna gaat het een stuk beter!
Willen jullie allemaal voor me duimen? Ik zou een rondje gaan rennen in mn lunchpauze, maar het is hier nogal vies ranzig rotweer.
We zijn niet gegaan!quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:18 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Wordt dan hard rennen, en het ziet er niet echt bepaald heel erg zonnig uit
handige site om te kijken of het gaat regenen terwijl je loopt:quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:35 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
We zijn niet gegaan!Alhoewel het wel een stuk droger is dan een uur geleden.
Maar geen zin om op mijn werk met zeiknatte hardloopkleding te zitten.Maandag een nieuwe poging. Misschien ga ik morgen thuis wel een rondje rennen.
Dat is een goede idd! Tnx!quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:57 schreef Grumpey het volgende:
[..]
handige site om te kijken of het gaat regenen terwijl je loopt:
http://www.buienradar.nl/h.aspx?r=vakantie&jaar=-3&soort=loop1uur
Zou best kunnen inderdaad. Gek genoeg denk ik het conditioneel wel vol te kunnen houden, alleen mijn benen verzuren op de één of andere manier, waardoor ik gewoon ff moet herstellen, en dan weer verder. Ga morgen weer een poging wagen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:44 schreef annoh het volgende:
@ Maxpower: Hoewel ik er niet van overtuigd ben dat het helemaal gezond was kan ik me wel herinneren dat dat stuk, van 3 losse stukken 8 min naar 21, in mijn beleving echt heul zwaar was, en dat ik mezelf echt stuk liep. Die overgang was echt veel zwaarder dan van 30 minuten naar 40 en 50. Misschien ben je gewoon door de winter niet zo fit, en doe je er een weekje langer over, of misschien denk je dat het je niet zal lukken, maar kun je het wel? Probeer anders 2 x 12 volgende keer, en pas daarna 21 minuten.
Prestatielopen.. Warandeloop Korte Cross. 2km = 6.23.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:24 schreef pachito het volgende:
lopen jullie ook prestatie lopen in het land of houden jullie het bij het rondje om de kerk?
wat is een prestatieloop he, tellen 10km wedstrijden verspreid over het hele land (maar liefst omgeving Amsterdam) ook mee? Dan wel namelijk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:24 schreef pachito het volgende:
lopen jullie ook prestatie lopen in het land of houden jullie het bij het rondje om de kerk?
Ik wil dit jaar naast Egmond sowieso nog de halve van Utrecht en de halve / hele van Amsterdam lopen. Wedstrijden maken het lopen veel leuker naar mijn meningquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:24 schreef pachito het volgende:
Uit de laatste nieuwtjes die je via de mail ontvangtquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als ze in de voorgaande jaren ervoor zorgden dat de wedstrijd bij eb werd gelopen, zullen ze dat nu ook wel doen.
Als je er zolang hebt uitgelegen en meer wilt gaan beginnen zou ik toch rustig aan de draad weer oppakken. Te snel en te vaak gaat averechts werken denk ik.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:50 schreef anneloeke het volgende:
ik heb ongeveer een jaartje niet kunnen lopen...
dit vanwege een stom spier probleem in mijn linker onderbeen, die geëindigd is in een zware spier-scheur in maart vorig jaar,
Telkens wanneer ik probeerde terug te starten, lag ik er weer uit, al na 2 of 3 keer lopen...
nu hebben ze eindelijk ontdekt dat het probleem kwam vanuit mijn bekken (dat scheef zat) en ben ik hiervoor in behandeling en mag ik terug beginnen lopen.
Ik heb geen zin om terug naar de club te gaan (omdat ik niet mee kan met mijn "buddy's" daar) en wil op mezelf terug in vorm komen...
zowel de sportarts als de kinesist zeggen "rustig aan" beginnen.. maar wat is dit juist... heeft iemand tips?
Met een beetje geluk kan je in de uitverkoop bij PK running of een andere hardloop speciaalzaak, schoenen tijdens de 75 - 100 Euro krijgen..quote:Op zondag 14 januari 2007 20:03 schreef Sloper het volgende:
Avond![]()
Waar kan ik voor niet al teveel geld (>¤50) behoorlijk goede hardloopschoenen kopen? Ik ga nl. in de lente weer 1/4 triathlons lopen en de voorgaande keren heb ik dat op oude verrotte K-Swiss schoenen gedaan (student hè) en dit beviel me niet zo goed
![]()
Ik ken het, ik heb ook een hondenfobie, en enige plek waar ik in de buurt beetje kan lopen is het vondelpark.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:58 schreef annoh het volgende:
Die honden zijn echt verschrikkelijk, ik durf in mijn eentje niet van de normale fietspaden af. Met mn zusje heb ik me vandaag wel 't land' ingewaagd, en dat was net te doen, omdat ik weet dat zij de hond desnoods wegschopt. Ik ben al vanaf kinds af aan heel bang voor honden, dus wat dat betreft is hardlopen voor mij echt de verkeerde sport. Vreselijk vind ik het, als die bazen hun hond weer eens niet bij zich kunnen houden en dan verbaasd zijn dat jij dat vervelend vindt.
Lopen op het (mulle) zand is veel zwaarder, het kost je meer energie om dat je wegzakt..en door asfalt zak je niet zo snel door heen..quote:Op zondag 14 januari 2007 23:25 schreef ErikN het volgende:
voor de egmond mensen. is zoiets te doen zonder ooit te trainen in de zandbak? een halve marathon is het probleem niet.. maar ik ben asfalt gewend, hoe groot is het verschil?
Voordeel van zand vind ik dat je minder snel last van gewrichten krijgt, lekkerste vind ik ook lopen op verharde modder zoals bospaden. Gras ik ook wel een alternatief maar dan komt het meestal neer op rondjes lopen over een veld.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:41 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Lopen op het (mulle) zand is veel zwaarder, het kost je meer energie om dat je wegzakt..en door asfalt zak je niet zo snel door heen..
Daarentegen ben ik meer een zandloper dan een asfaltloper.
onze hond gaat ook idd achter alles aan dat hardlooptquote:Op maandag 15 januari 2007 09:37 schreef MaxPower het volgende:
Ik loop vaak op tijden dat men geen honden uitlaat.![]()
Zonde inderdaad. Ik mag altijd wel graag lopen in de winter, lekker zonnetje, goed ingepakt, dauw-walmpje voor m'n mod. Maar dit werkt niet echt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:37 schreef Sehnsucht het volgende:
komt niet veel van lopen met dit weer![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |