Ja, maar gelukkig heeft dat op zondag bij mij geen gevolgenquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:11 schreef Etcetera het volgende:
goedemorgenzijn er nog meer mensen vergeten de klok terug te zetten?
quote:"Voor hun beslissende bijdragen aan het grote project dat leidde tot de ontdekking van de velddeeltjes (het W- en het Z-deeltje) die verantwoordelijk zijn voor het overbrengen van de zwakke kernkracht."
Het zal vast heel knap en baanbrekend zijn geweest, maar geen idee wat het betekent of inhoudtquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:36 schreef Etcetera het volgende:
hij won 'm samen met carlo rubbia, vanwege
[..]
quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:48 schreef Homdeck het volgende:
Meneer van der Meer?
Als de zon zou gloeien zouden wij hier niet zijnquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:51 schreef BrandX het volgende:
lol, heb gelijk gekeken wat het dan is wat die twee deden. Weet nu hoe het komt dat de zon gloeit
(nou ja, niet dat ik het snap, maar dat dus)
Welk toetje zoek ik?quote:is een custardachtig toetje, met daar overheen een gekaramelliseerde laag suiker. De precieze oorsprong van het toetje is onbekend. Het kan afkomstig zijn uit Catalonië of Groot-Brittannië. De traditionele
bestaat uit custard gemaakt van room, suiker en eieren, op smaak gebracht met vanille.
lienelien +1quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:56 schreef lienelien het volgende:
crème brulée
quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:53 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Als de zon zou gloeien zouden wij hier niet zijn
bronquote:1984: Simon van der Meer
Lorentz en Zeeman maten voor het eerst het vederlichte elektron, Simon van der Meer (1925, rechts op de foto), die bijna zijn hele leven werkte bij CERN, deed dit met twee hele zware deeltjes - de W-boodschapper en de Z-boodschapper. Deze deeltjes zijn honderd keer zo zwaar als een waterstofkern en vallen na hun ontstaan meteen weer uit elkaar. Hij ontving de Nobelprijs samen met de Italiaan Carlo Rubbia (links op de foto).
In het heelal zijn nog talrijke andere deeltjes dan het elektron, proton en neutron, de bouwstenen van de atomen. Die deeltjes oefenen als het proton en neutron hele sterke krachten op elkaar uit - de sterke kracht -, of net als het elektron en proton een elektrische kracht.
Maar die krachten verklaren bijvoorbeeld niet waarom de zon gloeit. Dit komt door de zwakke kracht diep in de kern, die ertoe leidt dat kernen radioactief vervallen.
De overbrenger van die kracht zijn het W- en Z-deeltje. Althans dat beweerden de Nederlandse natuurkundigen Gerard 't Hooft en Martinus Veldman op grond van formules. Nooit waren de deeltjes gezien.
In 1976 klopte Rubbia op de deur van CERN met een plan om de deeltjes te meten. Met de versneller zouden protonen en hun tegendeel - antiprotonen - op elkaar geschoten moeten worden. Bij een miljard botsingen zouden gemiddeld tien van de overbrengers van de zwakke kracht ontstaan.
Van der Meer slaagde erin honderden miljarden protonen en antiprotonen samen te pakken in twee bundels. Hij koelde de deeltjes sterk af en leidde de bundels met magneten rond door de versneller, soms door ze in een hoek een extra porretje te geven. Computers zochten tussen de brokstukken van de miljarden botsingen naar de deeltjes. Inderdaad kon het bestaan van het W- en Z-deeltje in 1983 worden bevestigd. De massa klopt precies met de voorspellingen van 't Hooft en Veltman.
Ok, die nobelprijs mag meteen afgenomen wordenquote:
Hazes?quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:59 schreef BrandX het volgende:
ok, simpele wellicht:
Welke Nederlander is onlangs Rotterdammer van de eeuw geworden?
ik denk niet dat de rotterdammers het daarmee eens geweest zouden zijnquote:
quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:02 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ik denk niet dat de rotterdammers het daarmee eens geweest zouden zijn
Heb ook geen flauw idee hoe ik Amsterdam heb kunnen lezenquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:07 schreef lienelien het volgende:
Het mooie Mokum verwarren met die vieze stad met z'n hoogbouw![]()
ok!quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
BrandX, niet alleen +1 vet maken, ook de hele naam. Het zelfde geldt voor de vraag
Sport... klimmen dan, beetje obscuur misschien maar wel mooiquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:14 schreef Etcetera het volgende:
op zich wel mooi, maar ik snap het plaatje met die man niet
sorry, maar vind 'm niet mooi..quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:12 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Even tussendoor, ik heb een alternatief bannertje voor de Algemene KennisQuiz in elkaar geflanst... wat vindt men ervan?
[afbeelding]
ah, ok, nu snap ik het beterquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:15 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Sport... klimmen dan, beetje obscuur misschien maar wel mooi
Die vent is overigens Alain Robert, een Fransman die zonder touwen gebouwen beklimt. Hij is een veelvoorkomend quizonderwerp.
Die man klimt bij de bibliotheek omhoog om zo via het dak naar binnen te gaan en daarna zijn algemene kennis te vergroten. Lijkt me logisch.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:14 schreef Etcetera het volgende:
op zich wel mooi, maar ik snap het plaatje met die man niet
en heb je ook een leuker achtergrondkleurtjewit is zo..... wit
Vind m er zelf iets te strak uitzien. Misschien wat meerdere plaatjes die over elkaar heenliggen? Mag wel ietsje rommeliger zeg maarquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:12 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Even tussendoor, ik heb een alternatief bannertje voor de Algemene KennisQuiz in elkaar geflanst... wat vindt men ervan?
[afbeelding]
Vind die huidige best aardig eigenlijk, behalve het lettertype. Maar komt misschien ook omdat ik er aan gewend ben.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:22 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Ik heb deze banner in Paint (ja, Paint) gemaakt, dus dingen als een andere achtergrondkleur en een wat rommeliger uiterlijk worden momenteel een beetje lastig (op deze pc heb ik geen Photoshop). Ik kan binnenkort wel een verbeterde versie maken, maar voor nu lijkt me dit een goede oplossing. In ieder geval beter dan de huidige banner, met alle respect voor de maker
Azijn-fantasie?quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De volgende:
Azijn mag wettelijk gezien alleen azijn heten als het tussen de 4% en de 15% azijnzuur bevat. Hoe wordt het genoemd als het minder dan 4% azijnuur bevat?
Hè, nou heb ik dorst gekregenquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De volgende:
Azijn mag wettelijk gezien alleen azijn heten als het tussen de 4% en de 15% azijnzuur bevat. Hoe wordt het genoemd als het minder dan 4% azijnuur bevat?
Bren!!!quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:29 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Wodka doe je toch niet in de sla?
Today is a good dayquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:32 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Bren!!! [afbeelding]
Hoe gaat ie ermee?
En ik doe helemaal niks in de sla!
Fijn om te horen, hoop dat het verder ook een beetje goed met je gaatquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:35 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Today is a good dayMet jou ook alles bien?
En hoe dom kan ik zijn, schaapjes drinken immers geen wodka![]()
Ja hoor, ik heb er na morgen nog maar 3 te gaan en dan ben ik eind november met die troep iig klaar!quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:37 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Fijn om te horen, hoop dat het verder ook een beetje goed met je gaat![]()
Dan zou ik t moeten weten maar ehhh.... niet dusquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Raar maar waar, in het noorden van het land wordt azijn ook zo genoemd als het wel azijn mag heten.
Misschien bevoordeel ik het wel de Noord Nederlanders,,,,
vinnik leukquote:
Nog maar even doorzetten dus gelukkigquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:41 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb er na morgen nog maar 3 te gaan en dan ben ik eind november met die troep iig klaar!Ik tel de dagen af want haar op mijn kop zou ook wel weer eens leuk zijn met dit weer
quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:50 schreef Etcetera het volgende:Bwennie is een dame
ik dacht dat het een verbastering voor Bennie was
sorry![]()
Je hebt meisje veranderd in dame snelle Jellequote:Op zondag 29 oktober 2006 15:50 schreef Etcetera het volgende:Bwennie is een dame
ik dacht dat het een verbastering voor Bennie was
sorry![]()
jaquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:52 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Je hebt meisje veranderd in dame snelle Jelle
Maar ik ben idd vrouwelijk en eentje die veel azijn in dr gerechten gebruikt en t antwoord niet weet. Mogen we een hint?
uhhquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:52 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
ik had nu graag een man willen zijn eerlijk gezegd...
quote:
Het antwoord daarop schrijf ik wel ik je FB goed?quote:
do, re of mi!quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Regenwater![]()
Hint 2,
Na de noord Nederlanders, nu 1 voor de kruiswoordpuzzelaars,
Het is bij dit soort puzzels een vaak gevraagd woord.
wat jij wilquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:57 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Het antwoord daarop schrijf ik wel ik je FB goed?
wist ik wel alquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
![]()
Zo zie je zelf eens hoe verwarrend het is
Nu ben ik ook nieuwschierigquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:57 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Het antwoord daarop schrijf ik wel ik je FB goed?
Dan ga ik jou 'ding' noemenquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:59 schreef Etcetera het volgende:
[..]
wist ik wel al
ik ga in vervolg iedereen een 'hetje' noemen dat is veel veiliger
Dit gaat bezoekers opleverenquote:
dat magquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:02 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Dan ga ik jou 'ding' noemen
[..]
Kijk en zo lok ik nou mensen naar het FB van Supersheepquote:
Net nu ik allemaal zooi uit m'n FB heb gegooidquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:04 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Kijk en zo lok ik nou mensen naar het FB van SupersheepWil het hier best zetten hoor maar het is een quiz en wil het gezellig houden dus daarom maar in het FB van Supersheep
![]()
Sorry Supersheep
![]()
quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:02 schreef Etcetera het volgende:
mede = honing
stiekem ook nieuwsgierig wordt naar BB
Nou, eens kijken...quote:
Punica! Uit de Punica-oase!quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Tip 3: nu voor de gelovigen
In de bijbel staat het verhaal over de gekruisigde Jezus, die om zijn dorst te lessen een in .... gedrenkte spons aangereikt kreeg.
Ik vrees dat alleen met "galgenwoordje" spelen dit antwoord bij ons te verkrijgen is want ik denk dat niemand t weet. Maar tis maar een ideetje hoor!quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Tip 3: nu voor de gelovigen
In de bijbel staat het verhaal over de gekruisigde Jezus, die om zijn dorst te lessen een in .... gedrenkte spons aangereikt kreeg.
quote:
Jawel. Dat is goed.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:24 schreef Etcetera het volgende:
edik?
alle dingen werkten dus niet?quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:24 schreef Etcetera het volgende:
edik?
Nee, gebruik het in iedere zinquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Jawel. Dat is goed.![]()
Maarruh, is dit nu echt zo'n onbekend woord?
jaquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Jawel. Dat is goed.![]()
Maarruh, is dit nu echt zo'n onbekend woord?
ik reageerde bijna op chocoladepuddingquote:
chipolatapudding?quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:26 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik reageerde bijn op chocoladepudding
@jojo: nee, nog nooit van gehoord, sorry
koffiefilter? merk of zo?quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:26 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik reageerde bijna op chocoladepudding
@jojo: nee, nog nooit van gehoord, sorry
Wat is een mellita-filter?
quote:
quote:Het bekendste systeem is de zg. Mellita-filter. Dit filter is uitgevonden door de uit Dresden afkomstige huisvrouw Melitta Bentz, die hier op 8 juli 1908 patent voor verkreeg. Zij kwam op het idee omdat zij zich ergerde aan koffiedik in de kopjes. Zij bedacht een papieren filter, gemaakt van een vloeipapier uit een schoolschrift van haar zoon, die zij in een metalen schaaltje legde waarin zij gaatjes had geprikt. Toen zij daarop complimenten van haar dameskransje kreeg, besloot zij patent aan te vragen.
Etcetera +1quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:34 schreef Etcetera het volgende:
pudding?
quote:In the British Isles, and some Commonwealth countries, pudding is the common name for dessert.
quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:45 schreef erkel het volgende:
Ow nou ja vind het wel makkelijk punten scoren...punt hoef ik niet perse te hebben, maar wil wel nieuwe vraag stellen![]()
Ja waar blijft Jayhawk trouwens had hem al terug verwachtquote:
Gebanned. Evenaals zijn kloon Bio...quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja waar blijft Jayhawk trouwens had hem al terug verwacht
Ik heb 'm een keer zien tvp'en, gisteren.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja waar blijft Jayhawk trouwens had hem al terug verwacht
Volgens mij heb ik hem het vorige topic nog zien tvp-en hierquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gebanned. Evenaals zijn kloon Bio...
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:17 schreef vipergts het volgende:
nembrionic+1
Phytoseiulus persimilis is de latijnse naam, als je denkt dat wij rottig oorlog voeren dan moet je dit soort beestjes een bezig zien een waar slagveld. witte vlieg en trips hebben andere bestrijders
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:19 schreef vipergts het volgende:
gewoon benieuwd hoe wist je het antwoord.
Ik kom uit een plantenkwekers familie en ik woon naast Koppert en dan hoor je wel eens watquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:26 schreef vipergts het volgende:
omdat het beestje wat afgebeeld is een roofmijt is toch iets anders als een spin roofmijt wilde ik weten. alleen deze roofmijt bestijdt alleen spint. trips heeft 2 andere mijten die hem bestrijden hypoaspis en swirskii verder nog macrolopus een roofwant
Idd BrandX +1quote:
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Alec Baldwin.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Idd BrandX +1
Ik verwacht veel van de film, ga hem denk ik gelijk zien als ie hier uitkomt![]()
Het is dus ouder!quote:Van alle vitis-soorten, is de vitis vinifera dus het meest geschikt. Die druivensoort heeft zijn oorsprong ten zuiden van de Zwarte Zee, in Georgië en Armenië. Het archeologische bewijs komt uit Hajji Firuz Tepe (Iran) en dateert uit 5400-5000 v. Chr. Dat is in het Zagros-gebergte.
De enigste goede gokquote:Op zondag 29 oktober 2006 17:11 schreef vipergts het volgende:
23 september 15:56 3564 v C
Psst... Zie de hint!quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
2500 jaar
ok, je hebt gelijkquote:
soooowwww close!quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:20 schreef Yurithemaster het volgende:
6200 voor christus?
Yurithemaster +1quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:22 schreef Neleos het volgende:
6100 bc
quote:het systematisch telen van druiven om daar vervolgens wijn van te maken, bestaat 'pas' sinds het 6e millenium v. Chr
Yuri inderdaad. heb het aangepast.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:26 schreef Neleos het volgende:
Heeft Yuri dan niet het punt?
Ja, jij ja. Eigenlijk wel ja.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ja, of ik?
quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:30 schreef Supersheep het volgende:
Ik vind dat Jayhawk het punt verdient
Its-Jojo-4you+1quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Sears Tower
BwennieBren +1quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:46 schreef BwennieBren het volgende:
Kaap in Portugal meen ik of zo
quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:03 schreef Nembrionic het volgende:
Saunders en French?
Neuh..die heb je op die hoogte niet volgens mij.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:11 schreef vipergts het volgende:
luchtzakken
Mja..maar niet de aanleiding. Dak?quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:12 schreef WooZ het volgende:
hmmmm ik denk nu net heb een keer een documentaire gezien over zo'n vliegtuig dat het dak verloor, en als je in een gordel zit wordt je er niet uitgezogen, maar kan je het vliegtuig gewoon nog aan de grond zetten
De uitvinding is zo oud dat er van schietstoelen nog geen sprake wasquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:16 schreef vipergts het volgende:
de schietstoel
Nops...ze hebben een tijdje zonder gordels gevlogen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:25 schreef Etcetera het volgende:
de uitvinding van het vliegtuig?
Ga door.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:26 schreef vipergts het volgende:
zwaartekracht ik weet het flauw
Nee. Het is net zo dom als naar je horloge kijken terwijl je drinken in je handen hebtquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:26 schreef Etcetera het volgende:
ze vielen in slaap en gleden van hun stoel?
Ik reken die maar goedquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef vipergts het volgende:
loopings
Kun je daar je beroep van maken? Dat lijkt me wel wat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:34 schreef Nembrionic het volgende:
was het een nederlander?
Ja idd...'The Aviator' en 'Gangs of New York' vormden ze ook een team. Nou ja gelijk hebben ze dat ze met elkaar blijven samen werken, er vloeien goede films uit voortquote:Op zondag 29 oktober 2006 17:06 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Alec Baldwin.
Hoop vrouwen ook...
En volgens mij is Scorcese nogal weg van DiCaprio
Van de laatste 4 films waarin DiCaprio speelt zijn er 3 van Scorsese.
En raad eens wie er in de eerstvolgende Scorsese film (The Rise of Theodore Roosevelt, 2008) speelt...
jij hebt je ingelezen na de vraag over halloween zekerquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:49 schreef lienelien het volgende:
31 oktober en 1 november
ja, om er zelf een vraag over te stellen, ooitquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:50 schreef Etcetera het volgende:
[..]
jij hebt je ingelezen na de vraag over halloween zeker
Lienelien +1
lolquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:50 schreef lienelien het volgende:
[..]
ja, om er zelf een vraag over te stellen, ooit
Ja, ga de OP nóg maar een keer lezen. nooit een post/antwoord editen. Stel, het antwoord was goed geweest, dus je had er hetzelfde staan als ik. Je tijd van posten laat zien dat je eerder was, maar door die edit is er nooit zeker te zeggen wie er nou eerder was met het antwoord.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:49 schreef BrandX het volgende:
Goeie vraag! Ik wacht het antwoord af.
edit: Ach, gokje: oudjaar op 25 december, nieuwjaar op 26 september
quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:52 schreef BrandX het volgende:
2008
quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:15 schreef Nembrionic het volgende:
Drugs?
quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:16 schreef BrandX het volgende:
ok komt'ie:
sinds wanneer wordt ons interieur opgeleukt met zitzakken?
Jaartal afronden op tiental
quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:15 schreef Lienekien het volgende:
Wapenhandel
quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:18 schreef BrandX het volgende:
gokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |