Ik zag enkel een quote van MarkyMarkIdols. Of is dat de producent?quote:Op woensdag 27 december 2006 18:14 schreef PeRi het volgende:
[..]
De producent van Idols is niet betrouwbaar genoeg?
Yepquote:Op woensdag 27 december 2006 18:49 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zag enkel een quote van MarkyMarkIdols. Of is dat de producent?![]()
Ik schrok ook eerst toen ik hem zagquote:Op woensdag 27 december 2006 20:03 schreef Christine het volgende:
Op die foto lijkt ze net op Dame Edna.
quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:23 schreef BVO het volgende:
Ik denk dat ze ver komt. Zo op die foto hierboven ziet ze er voor haar leeftijd ook best leuk en authentiek uit.
quote:Op donderdag 2 november 2006 12:37 schreef BVO het volgende:
[..]
Datw eet ik niet, juist omdat ze zo anders is kan ze wel een echte cultheld worden.
Oh nee. De dansers zijn terug.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:45 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
"Ik vind het doodeng dat er allemaal dansers meedoen."
Ah, leuk! Denk dat dat wel wat wordt.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=VVqKTlz3pMA Dit nummer doet Dorine
WAUW! wat ziet ze er prachtig uit op deze foto!quote:
Ik ook ja!!quote:Op donderdag 28 december 2006 20:17 schreef SpecialGuest het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze eruitzag in haar jongere jaren.
Dan ligt ze er al lang uit man.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:25 schreef Lynx666 het volgende:
Krijgen we misschien nog wel te zien als er wat klassiekere themas komen
Vervelend ventjequote:Op donderdag 28 december 2006 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan ligt ze er al lang uit man.
Om even een voorbeeldje te noemen:quote:Op donderdag 28 december 2006 22:01 schreef sbientje het volgende:
hahahah, 2006-67 = 1939wat maakten ze toen in godsnaam voor muziek?
Ik hoor net dat dat thema juist wel een goed idee is.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:06 schreef Cee het volgende:
[..]
Om even een voorbeeldje te noemen:
"Over the Rainbow" by Glenn Miller, also Judy Garland
Moet lukken.![]()
quote:Op donderdag 14 december 2006 20:52 schreef Zhenar het volgende:
Ik hoop dat ze doorgaat.![]()
Maar ik vrees van niet![]()
quote:Dorine & Groovin' sound-chat!
Vanaf nu kan je iedere vrijdag lekker chatten met de kandidaten! Dorine en Groovin' sound bijten het spits af.
Nu kun je je vragen rechtstreeks op de kandidaten afvuren. Vrijdag 29 december zitten Dorine (Oudere Solisten) en Groovin'sound (Zanggroepen) om 19 uur voor het scherm, en zullen ze open reageren op jouw vragen en opmerkingen.
Wat je er voor moet doen?
Houd deze website in de gaten en zorg dat je aankomende vrijdagavond geen afspraken buiten de deur maakt. Tenzij je achter een computer kunt aanschuiven natuurlijk! En daarna achter de TV, want om 21:30 uur zie je 29 december The Story So Far (RTL 4), waarin wordt teruggeblikt op afgelopen zenuwslopende periode.
Chatten met Dorine!quote:
Had ik ook direct, dat wordt grappig. Al lijkt ze best wel goed bij de tijd te zijn.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:04 schreef Cee het volgende:
[..]
Chatten met Dorine!
Waarom krijg ik opeens de zin "Ga met de muis naar de rechterbovenhoek van het scherm" in m'n hoofd?
Maar ze moet hem wel in de hippe snelle versie brengen en dat is lastiger voor haar...ze mist een beetje ritmegevoel. Hoop dat ze het goed doetquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:08 schreef chansadres het volgende:
Ik denk dat Dorine een leuk nummer heeft gekozen. Ze heeft geluk gehad! Zoveel nummers van Shirley Bassey zullen niet meer volgen!
Idd. Als ze weer alleen maar langzame liedjes zingt. Dan is het al snelquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar ze moet hem wel in de hippe snelle versie brengen en dat is lastiger voor haar...ze mist een beetje ritmegevoel. Hoop dat ze het goed doet
Ik weet niet als ze met band spelen maar ik heb ook een versie van Shirley gehoord met een orkestje en dat gaat gewoon langzaam. Is maar net hoe de band (Liveband of casseteband) hem speelt...quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar ze moet hem wel in de hippe snelle versie brengen en dat is lastiger voor haar...ze mist een beetje ritmegevoel. Hoop dat ze het goed doet
Dat is dan ook wel weer zo...quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:57 schreef SpecialGuest het volgende:
Pubers stemmen óók wel op Dorine. Vergeet niet dat ze met driekwart van de stemmen de wildcard heeft gewonnen.
Dat denk ik eigenlijk nog steeds.quote:Op donderdag 2 november 2006 12:37 schreef BVO het volgende:
[..]
Datw eet ik niet, juist omdat ze zo anders is kan ze wel een echte cultheld worden.
Vorig jaar merkte je al dat er met Harm behoefte aan was. Alleen Harm bleef z'n teksten maar vergetenquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:01 schreef BVO het volgende:
Zoals ik al zei:
[..]
Dat denk ik eigenlijk nog steeds.
Ik vrees dus het ergste voor die dansers. Die presteerden het toch steeds om het optreden van welke kandidaat ook te verzieken met dat gehups en gespring en geluciamarthas. De kandidaten moeten eerst maar zien te bewijzen dat ze genoeg 'stage presence' hebben in hun eentje zonder al die toeters en bellen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:07 schreef BVO het volgende:
En ze maar zichzelf blijft, dat ze er geen poppenkast van maken met allerlei dansers enzo, at leidt haar alleen maar af.
Die dansens bij haar zijn juist leuk. Als ze elke week langzame liedjes gaat doen val je in slaap. Met die dansers er bij niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:31 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vrees dus het ergste voor die dansers. Die presteerden het toch steeds om het optreden van welke kandidaat ook te verzieken met dat gehups en gespring en geluciamarthas. De kandidaten moeten eerst maar zien te bewijzen dat ze genoeg 'stage presence' hebben in hun eentje zonder al die toeters en bellen.
En in Dorine's geval lijken mij die dansers dus helemaal een aanfluiting. Haar stem is mooi, maar fragiel, en intiem, en daar moet je geen polonaise omheen toveren.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:31 schreef Cee het volgende:
[..]
...daar moet je geen polonaise omheen toveren.
Ja, jij Woelli, jij....quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:34 schreef Woelli het volgende:
[..]
Die dansens bij haar zijn juist leuk. Als ze elke week langzame liedjes gaat doen val je in slaap. Met die dansers er bij niet.
Ze kán gewoon zingen en teksten onthouden, dus daar is niets door de mand te vallen aan hoor... En het is nu ook weer niet zo dat mensen ineens volgende week tot de ontdekking komen dat ze boven de 65 isquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:37 schreef Fir3fly het volgende:
Ze vliegt er gewoon snel uit, ik verwacht dat ze snel door de mand valt bij de liveshows.
Met door de mand vallen bedoel ik dat de mensen dat door hebben dat ze helemaal niet kan entertainen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:41 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ze kán gewoon zingen en teksten onthouden, dus daar is niets door de mand te vallen aan hoor... En het is nu ook weer niet zo dat mensen ineens volgende week tot de ontdekking komen dat ze boven de 65 is
Als ze eruit vliegt is dat zo, maar dan vind ik niet dat je het 'door de mand vallen' kunt noemen
Niet entertainen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met door de mand vallen bedoel ik dat de mensen dat door hebben dat ze helemaal niet kan entertainen.
ah okay, het is gewoon jóuw smaak niet dus... Dat mág hoorquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het dus helemaal niks. Matige zang, en ze staat daar een beetje met de armen omhoog. En dan die koppen die ze trekt.....
Nee, daar kijk en luister ik absoluut niet graag naar.
In jóuw ogen goeie kandidaten... Voor mij is Dorine namelijk écht degene met de prettigste stem, uitstraling en muziekkeuze... Sue me, maar ik vind het gewoon goed!quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:57 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dus dat ze wél door de mand gaat vallen, in de zin van dat niet blijkt te kunnen optreden voor meer dan 20 mensen. De mensen die op haar gestemd hebben verwachten dat ze dat wel kan, en dus valt ze door de mand. Ik mag hopen dat het nu niet een soort Harm verhaal wordt, waarbij de mensen toch maar blijven stemmen omdat Dorine zo sympathiek is. Dat kan ten koste gaan van wel goede kandidaten.
Dat zal wel, maar jij vind haar vooral leuk omdat ze anders, ouder, is dan de andere kandidaten. Dat is typisch Nederlands, altijd voor de underdog zijnquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
In jóuw ogen goeie kandidaten... Voor mij is Dorine namelijk écht degene met de prettigste stem, uitstraling en muziekkeuze... Sue me, maar ik vind het gewoon goed!
Ik heb niets met danspasjes, minirokjes, strakke truitjes en dat soort dingen. Voor mij zijn andere dingen belangrijk.
Ze zegt toch juist dat ze haar gewoon goed vindtquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar jij vind haar vooral leuk omdat ze anders, ouder, is dan de andere kandidaten. Dat is typisch Nederlands, altijd voor de underdog zijn.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:05 schreef BVO het volgende:
[..]
Ze zegt toch juist dat ze haar gewoon goed vindt.
Dat dus. Ze vindt haar goed, maar het gaat zeker ook om het laatste.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:56 schreef flugeltje het volgende:
Weet je, eigenlijk hè...
Eigenlijk vind ik dat Dorine dit maar gewoon moet winnen ook. Niet alleen omdat ik haar gewoon erg goed vind, maar ook omdat misschien maar eens duidelijk moet worden dat talent en het hebben van de X-factor niet leeftijds- of uiterlijkgebonden is.... Het is zo ontzettend jammer dat eigenlijk alleen de pubers nog stemmen, je kunt er al haast vanuit gaan dat iemand uit de club van HJ gaat winnen....
Ik vind haar inderdaad leuk omdat ze anders is, anders dan anderen. Maar dat heeft niets met talent te maken, dat heeft ze namelijk óók. Ik kan iemand nog zó leuk vinden omdat hij/zij anders is (Harm), maar zal daarbij wel eerlijk zijn als iemand het niet goed doet.... Heeft ook niets te maken met het zoeken naar de underdog, maar naar je eigen voorkeuren. Toevallig vallen mijn voorkeuren niet in het standaard plaatje van tegenwoordig. Ik erger me rot in een discotheek aan die kutmuziek die er tegenwoordig gedraaid wordt. Ik word zo moe van wéér een nieuwe Spears of Timberlake.... In al dat geweld is het prachtig af en toe een pareltje te ontdekken waar je jezelf wél in kunt vinden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar jij vind haar vooral leuk omdat ze anders, ouder, is dan de andere kandidaten. Dat is typisch Nederlands, altijd voor de underdog zijn.
Overigens is dat een heel logisch iets hoor. Ze kunnen iemand op het podium zetten die de sterren van de hemel zingt, maar als diegene een hazelip, schele ogen, konijnentanden en puisten heeft vind je het totaalplaatje ook niet kloppen... toch? Terwijl iemand als Björk, die toch ook echt niet mooi is toch een aardige carière heeft opgebouwd....quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Dat dus. Ze vindt haar goed, maar het gaat zeker ook om het laatste.
Dát zou ik dan wel kunnen waarderen. Weg met de hiphop!quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel weer zo...
Ik heb echt al helemaal een beeld van pubers die de 'oude' jazz steeds meer gaan waarderen. Een hele revival en Dorine die 'm leidt....
Ah, nu komen we ergens. Jij bent blijkbaar niet de doelgroep van de 'ster' die uit dit programma moet komenquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Overigens is dat een heel logisch iets hoor. Ze kunnen iemand op het podium zetten die de sterren van de hemel zingt, maar als diegene een hazelip, schele ogen, konijnentanden en puisten heeft vind je het totaalplaatje ook niet kloppen... toch? Terwijl iemand als Björk, die toch ook echt niet mooi is toch een aardige carière heeft opgebouwd....
Bij Dorine klopt het gewoon, de juiste muziek, de juiste stem, de juiste uitstraling.... Het past allemaal bij elkaar en dát is de X-factor...
edit: En ja, ik vind inderdaad dat ze eigenlijk gewoon moet winnen. Al was het alleen maar om de meute duidelijk te maken dat iets als een X-factor niet altijd te maken heeft met de gangbare maten, uiterlijk en leeftijd....
Je vergeet dat de doelgroep een stuk breder is geworden in vergelijking met IDO. De leeftijdsgrens is niet voor niets een stuk hoger gelegd. Er wordt nu ook geen (tiener)idool gezocht, maar een persoon of groep met die ondefinieerbare X-factor. of grote neusquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah, nu komen we ergens. Jij bent blijkbaar niet de doelgroep van de 'ster' die uit dit programma moet komen.
Alsof de doelgroep per se breezer zuipende tienersletjes zijnquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah, nu komen we ergens. Jij bent blijkbaar niet de doelgroep van de 'ster' die uit dit programma moet komen.
Dat zeg ik niet. Maar de doelgroep zijn vooral mensen die ook ná het programma een idool over houden. Dorine is geen idool.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:40 schreef BVO het volgende:
[..]
Alsof de doelgroep per se breezer zuipende tienersletjes zijn.
Juist. Maar die persoon of groep moet vervolgens wel gaan scoren, en dat kan niet als de winnaar maar een select groepje aanspreekt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:38 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Je vergeet dat de doelgroep een stuk breder is geworden in vergelijking met IDO. De leeftijdsgrens is niet voor niets een stuk hoger gelegd. Er wordt nu ook geen (tiener)idool gezocht, maar een persoon of groep met die ondefinieerbare X-factor.
quote:of grote neus
Ik denk dat je 'het selecte groepje' wat Dorine aanspreekt zwaar onderschatquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Juist. Maar die persoon of groep moet vervolgens wel gaan scoren, en dat kan niet als de winnaar maar een select groepje aanspreekt.
Nee. De mensen die nu op Dorine stemden voor de wildcard zien haar niet allemaal als idool. Ik durf zelfs te beweren dat de meeste mensen gewoon op haar stemden omdat ze het zo leuk vinden dat er een oudere bij is, en ze is zo lief etc. Leer mij de mensen kennenquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:49 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik denk dat je 'het selecte groepje' wat Dorine aanspreekt zwaar onderschat.
Idols ging over idolen, Xfactor gaat over die mensen die iets méér hebben dan de standaard idol, die iets toevoegen, vandaar ook de verruiming van de leeftijdsgrenzen...quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar de doelgroep zijn vooral mensen die ook ná het programma een idool over houden. Dorine is geen idool.
Nogmaals, het gaat er bij de Xfactor niet in om een idool te vinden... Een idool is iemand waar je schuimbekkend voor een poster ligt, de poster die je iedere avond voor het slapen gaan een kus geeft.... Tienermeisjes hebben idolen... En dan is de Xfactor met de verruimde grenzen gewoon niet het juiste programma. Ze zoeken iets anders dit keer.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. De mensen die nu op Dorine stemden voor de wildcard zien haar niet allemaal als idool. Ik durf zelfs te beweren dat de meeste mensen gewoon op haar stemden omdat ze het zo leuk vinden dat er een oudere bij is, en ze is zo lief etc. Leer mij de mensen kennen.
Sorry, maar ik denk dat je dan toch te naief denkt. Stel, ze wint. Ze brengt haar eerste single uit en verdwijnt gewoon weer, net als de andere Idols-kandidaten. Ze kan simpelweg geen idool meer worden, gewoon omdat ze te oud is. Ze kan geen meerdere optredens per maand geven, en pr-werk doen. Ik weet zeker dat iedereen dan heel snel uitgekeken is op dat 'lieve oude vrouwtje'.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Goed en wel bekeken denk ik dat áls je Dorine goed in de markt zet en de klassiekers laat zingen je uiteindelijk een veel grotere doelgroep over houdt dan bij een jong ding dat over een paar maanden weer verdreven wordt door het volgende jonge ding
Wat dan? Iemand die geen enkele kans heeft in de muziekindustrie?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:56 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ze zoeken iets anders dit keer.
Nou en?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sorry, maar ik denk dat je dan toch te naief denkt. Stel, ze wint. Ze brengt haar eerste single uit en verdwijnt gewoon weer, net als de andere Idols-kandidaten. Ze kan simpelweg geen idool meer worden, gewoon omdat ze te oud is. Ze kan geen meerdere optredens per maand geven, en pr-werk doen. Ik weet zeker dat iedereen dan heel snel uitgekeken is op dat 'lieve oude vrouwtje'.
quote:
De jongere garde redde het dus ook niet, wat is dan je probleem met het feit dat Dorine het misschien ook niet gaat redden? Wat dat betreft sluit ik me dus aan bij SCH....quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sorry, maar ik denk dat je dan toch te naief denkt. Stel, ze wint. Ze brengt haar eerste single uit en verdwijnt gewoon weer, net als de andere Idols-kandidaten. Ze kan simpelweg geen idool meer worden, gewoon omdat ze te oud is. Ze kan geen meerdere optredens per maand geven, en pr-werk doen. Ik weet zeker dat iedereen dan heel snel uitgekeken is op dat 'lieve oude vrouwtje'.
De jongere garde heeft nog een kans. Dorine niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De jongere garde redde het dus ook niet, wat is dan je probleem met het feit dat Dorine het misschien ook niet gaat redden?
Dat maak jij ervan.... Wie garandeert dat ze geen enkele kans heeft?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat dan? Iemand die geen enkele kans heeft in de muziekindustrie?
Sorry, maar blijkbaar heb jij geen kijk op de hedendaagse muziekindustriequote:Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.... Wie garandeert dat ze geen enkele kans heeft?
Zoals eerder al aangehaald, stél dat het wel goed loopt met Dorine en dat mensen haar cd's gaan kopen. Misschien zullen dat wel oudere mensen zijn in dit geval. Dat maakt dan toch geen hol uit? Als het verkoopt, verkoopt het...
Dus je verwijt mij dat ik haar leuk vind omdat ze oud is terwijl bij jouw posts uit alles ademt dat ze geen kans mag hebben om dezelfde reden?quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De jongere garde heeft nog een kans. Dorine niet.
Ik mag toch zélf wel uitmaken wat IK mooi vind, daar heb ik toch geen muziekindustrie voor nodig?quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sorry, maar blijkbaar heb jij geen kijk op de hedendaagse muziekindustrie.
Jij wel danquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sorry, maar blijkbaar heb jij geen kijk op de hedendaagse muziekindustrie.
Natuurlijk mag dat. Maar kom er dan niet mee aan Dorine ook maar een schijn van kans maakt na dit programma.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik mag toch zélf wel uitmaken wat IK mooi vind, daar heb ik toch geen muziekindustrie voor nodig?
En daar hebben we er weer eentjequote:Op zaterdag 30 december 2006 14:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jij wel dan
Het merendeel van de jongeren downloadt omdat ze nu eenmaal vinden dat ze recht hebben op gratis spul.
Het oudere segment koopt tenminste nog voor het grootste deel geluidsdragers.
V.
Nou ja, een groot verschil zou ik het niet willen noemen. Het is in ieder geval zo dat iemand niet per se een idool hóeft te zijn om goed te verkopen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:12 schreef Lynx666 het volgende:
En er blijft nog steeds een groot verschil tussen een idool en iemand wiens CD's goed verkopen.
Dorine maakt net zoveel kans als ieder ander die het programma wint, dát is het mooie van dit soort talentenjachten... De doelgroepen zijn dan misschien wel niet hetzelfde, maar dat maakt wat mij betreft weinig uit. Daar wordt de muziekindustrie die blijkbaar voor jou geen geheimen meer kent alleen maar beter door...quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Maar kom er dan niet mee aan Dorine ook maar een schijn van kans maakt na dit programma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |