abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:53:24 #101
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_50692475
IE7, FF2, Opera... allemaal veel te bloated. Safari FTW
pi_50692731
- werkt lekker snel
- IE tabs zijn bagger buiten dat ik de gehele layout van IE7 echt vreselijk vind
- RSS feeds in mn werkbalk zodat ik met 1 muisklik alle nieuwe berichten kan zien
- Addons
- Veilig, bij IE heb ik altijd wel spy/adware troep, terwijl ik met Firefox nooit ergens last van heb gehad.
- Geen ActiveX troep

E.d. als ik nog even nadenk kan ik er nog wel meer opnoemen.
pi_50694695
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:59 schreef ChRoNiC het volgende:
- werkt lekker snel
- IE tabs zijn bagger buiten dat ik de gehele layout van IE7 echt vreselijk vind
- RSS feeds in mn werkbalk zodat ik met 1 muisklik alle nieuwe berichten kan zien
- Addons
- Veilig, bij IE heb ik altijd wel spy/adware troep, terwijl ik met Firefox nooit ergens last van heb gehad.- Geen ActiveX troep

E.d. als ik nog even nadenk kan ik er nog wel meer opnoemen.
DAT ligt echt aan je zelf... (en kan je de browser geen schuld aangeven)

de keren dat ik spy of adware krijg klik ik ergens op ja of install...
automatische installaties KAN niet meer..
pi_50695185
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:36 schreef mschol het volgende:

[..]

instellen is lastig blijkt maar weer..
dan ben ik maar een 'noob' maar als ik op mijn postvak in klik gaat toch wel een nieuw venster open ipv een tab...
  Redactie Frontpage donderdag 21 juni 2007 @ 17:14:47 #105
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50697447
ik vind FF zovee sneller dan IE
en die addons zijn super
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_50698117
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:23 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Slomer dan opera, geen speed dial, waardeloze downloadmanager en een slechte zoom functie.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/1269
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/201

De snelheid is overigens met versie 2.0 een stuk beter geworden iig.
pi_50698856
Wat een nutteloze discussie. De één vind IE fijner en de ander FF en weer een ander Opera. So what? Ze hebben allemaal wel hun voor en nadelen, maar vind FF zeker wel fijn werken, in ieder geval fijner dan IE, met name als je een beetje aan het devven bent of ergens snel de source van wil zien. In IE moet je met notepad door de code zoeken en in FF heb je het mooi met highlights, en je kan zelfs iets selecteren en van die selectie de bron zien.

IE heeft niet echt voordelen vind ik.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_50714316
die plugins maken het voor mij duidelijk dat ik bij ff blijf.

soms irriteert me iets en dan denk ik zou er een plugin voor zijn en hoppekee weer wat extra gebruiksgemak

[ Bericht 23% gewijzigd door ikJur op 22-06-2007 01:04:49 ]
0023
pi_50714673
Je hebt in FF de optie om de site's die je het meeste bezoek te laten openen als je FF opstart. K weet niet of die optie er ook al is bij IE.

Als ff crasht heb ik de keuze om sessie te herstellen of een nieuwe sessie te beginnen. Iets wat ik bij IE niet tegenkom. (correct me if im wrong)
pi_50714793
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:12 schreef Viro het volgende:
Je hebt in FF de optie om de site's die je het meeste bezoek te laten openen als je FF opstart. K weet niet of die optie er ook al is bij IE.

Als ff crasht heb ik de keuze om sessie te herstellen of een nieuwe sessie te beginnen. Iets wat ik bij IE niet tegenkom. (correct me if im wrong)
ja die heb ik ook, echt chill. Ook als ik FF open krijg ik alle tabs die ik open had voordat ik em afsloot. Das gewoon een plugin en volgens mij zijn er niet zoveel plugins voor IE kleine kans dus
0023
pi_50714860
Ik wil gewoon een browser hebben die doet wat ik schrijf in mn CSS, dat is alles eigenlijk.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_50714918
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:16 schreef ikJur het volgende:

[..]

ja die heb ik ook, echt chill. Ook als ik FF open krijg ik alle tabs die ik open had voordat ik em afsloot. Das gewoon een plugin en volgens mij zijn er niet zoveel plugins voor IE kleine kans dus
Ik heb het zonder plugin.

Tools ==> Options ==> Main ==> When Firefox starts :
1. show my homepage
2. show a blank page
3. show my windows and tabs from last time <== deze heb ik dus gekozen
pi_50715108
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:20 schreef Viro het volgende:

[..]

1. show my homepage
2. show a blank page
3. show my windows and tabs from last time <== deze heb ik dus gekozen
aaah nu snap ik waarom die steeds dubbel vraagt of ik m'n sessie wil voortzetten
0023
pi_50715152
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:30 schreef ikJur het volgende:

[..]

aaah nu snap ik waarom die steeds dubbel vraagt of ik m'n sessie wil voortzetten
pi_50717045
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:18 schreef trancethrust het volgende:
Ik wil gewoon een browser hebben die doet wat ik schrijf in mn CSS, dat is alles eigenlijk.
das leuk maar als 90% van de wereld een andere browser gebruikt die het anders weergeeft heb je dus voor iedere (naja bijna iedere) bezoeker een kut site..
pi_50717737
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:20 schreef Viro het volgende:

[..]

1. show my homepage
Bij my homepage kan je ook meerdere URLS invoeren gescheiden met een | (pipe).
quote:
Zoals zovaak zijn er weer meerdere oplossingen beschikbaar
  † In Memoriam † vrijdag 22 juni 2007 @ 08:45:24 #117
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_50717886
Ik heb een add-on die elke minuut een willekeurige zoekopdracht naar google stuurt. Laten ze nou nog maar eens een profiel van mij proberen te maken.
pi_50720252
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 08:45 schreef NorthernStar het volgende:
Ik heb een add-on die elke minuut een willekeurige zoekopdracht naar google stuurt. Laten ze nou nog maar eens een profiel van mij proberen te maken.
<random> sex?
pi_50720546
quote:
Zoekopdrachten die precies een minuut na elkaar verzonden zijn verwijderen uit de database en je hebt alsnog een perfect profiel van iemand
pi_50720568
En anders gebruiken ze toch gewoon google analytics om iemand te tracken, zelfs fok gebruikt het
pi_50724084
Nederlandse spellingscontrole, bladwijzerbalk, Foxytunes (Voor XBMC), Heerlijke tabbladen, Stuk veiliger (komt natuurlijk vooral door het mindere marktaandeel en niet door de kwaliteit van de browser zelf) dat is het wel zo'n beetje
Life's good (h)
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:16:36 #122
33189 RM-rf
1/998001
pi_50724213
quote:
misschien die van een paranoia bandbreedte misbruiker ?

Ik vind dat wel vallen onder het bewust dos-sen van een verder prima site, als je zo paranoia over je veiligheid bent, kun je ook prima instellen dat je cookies van google en googlesyndicate worden weggeworpen na een sessie... dat biedt je veel betere veiligheid en hiervoor hoef je niet de bandbreedte van google te misbruiken.

of gebruik je wel verdomd graag en veel de services van google, gmail en alle andere google-diensten?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_50724264
tvp
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:20:49 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_50724391
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 06:47 schreef mschol het volgende:

[..]

das leuk maar als 90% van de wereld een andere browser gebruikt die het anders weergeeft heb je dus voor iedere (naja bijna iedere) bezoeker een kut site..
Wat zeg je nou? Dat 90% surft met IE6? Dat is apart, want het percentage mensen dat met Firefox surft, ligt rond de 25%.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:22:13 #125
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50724450
de plug ins
en het gebruikers gemak.
en stumble, dat isd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50726020
quote:

[..]

Ten eerste wat Tijn zegt, het percentage andere browsers ligt veel hoger. Ik heb ook statistieken gezien die aangeven dat c.a. 48% "alternatieve" browsers gebruikt. En als je CSS werkt in firefox, werkt hij gegarandeerd in álle browsers, op Internet exploder na. Vervolgens ben je dan nog ongever even veel (of meer) tijd kwijt om de boel in IE ook draaiend te krijgen.
Bovendien is het bewerken van een CSS veel makkelijker met de development-plugins voor firefox.
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

misschien die van een paranoia bandbreedte misbruiker ?
Kijk watvoor forums hij modereert

[ Bericht 4% gewijzigd door mcDavid op 22-06-2007 13:19:50 ]
pi_50730317
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:08 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ten eerste wat Tijn zegt, het percentage andere browsers ligt veel hoger. Ik heb ook statistieken gezien die aangeven dat c.a. 48% "alternatieve" browsers gebruikt. En als je CSS werkt in firefox, werkt hij gegarandeerd in álle browsers, op Internet exploder na. Vervolgens ben je dan nog ongever even veel (of meer) tijd kwijt om de boel in IE ook draaiend te krijgen.
Bovendien is het bewerken van een CSS veel makkelijker met de development-plugins voor firefox.
[..]

Kijk watvoor forums hij modereert
die 90% was een voorbeeldje en absoluut geen opgezocht getal...

en statistieken van 48% alternatieve browsers?
laat ik het zo zeggen, ik ken de eigenaar van een grote webshop en daar komen stats uit van slechts 10% alternative browsers...
pi_50730589
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:08 schreef mschol het volgende:

[..]

die 90% was een voorbeeldje en absoluut geen opgezocht getal...

en statistieken van 48% alternatieve browsers?
laat ik het zo zeggen, ik ken de eigenaar van een grote webshop en daar komen stats uit van slechts 10% alternative browsers...
en dat betekend dus ook niks

kan net zo goed zeggen dat bij sommige banken 100% IE word gebruikt allen voor de simpele reden dat de site niet werkt op andere browsers

enige reden waarom IE zoveel gebruikt word is omdat je het standaard bij windows krijgt.
en voor US is het aol
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:10:09 #129
33189 RM-rf
1/998001
pi_50732726
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:08 schreef mschol het volgende:

ik denk dat die webshop-eigenaar een leuke extra omzet laat liggen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_50732848
Statistieken bespreken doen jullie maar in het centrale FF topic:
Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 13 ] Firefox 3 is comin

Hier mag je aangeven waarom jij firefox gebruikt!

Net weer een nieuwe plugin ontdekt die allerhande formulieren met een sneltoets invult...
https://blueimp.net/mozilla/
pi_50733104
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik denk dat die webshop-eigenaar een leuke extra omzet laat liggen
ik weet zeker van niet hoor
pi_50733533
quote:

[..]

Nee, daarvoor gebruiken we de comment-bug van IE altesamen met commentaar in de trant van: "Dit is voor compatibiliteit met brakke IE". Verder natuurlijk ook je best doen om zo lelijk mogelijke fixes voor IE te kiezen zodat mensen denken "hey wow, in browser X ziet t dr echt veel beter uit dan in IE, kut IE!!" alhoewel dat nooit echt zou gebeuren.

Nee maar serieus, ik maak mn sites gewoon standard CSS en laat ze eruit zien zoals ik wil, daarna open ik IE en kijk hoe die t verkracht, dan gebruik ik de comment-hack om zo snel mogelijk een redelijke fix te verzinnen en dan drop ik t online. Meer moeite ga ik echt niet doen voor een browser gemaakt door een miljardenbedrijf die niet eens standaard CSS/(X/H)TML kan weergeven. Wat mij betreft hoort zo'n gedrocht zelfs geboycot te worden.

Die 90% lijkt trouwens best onzin, heb een tijd lang stats gedraaid en daar kwam niet meer uit dan 60% IE, op een slechte dag. Meeste traffic kwam wel van mn fok avatar toen, en ik post(te) volgens mij niet bepaald alleen in topics met een extreem gehalte aan alternatieve-browser-fans.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_50746907
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:46 schreef mschol het volgende:

[..]

DAT ligt echt aan je zelf... (en kan je de browser geen schuld aangeven)

de keren dat ik spy of adware krijg klik ik ergens op ja of install...
automatische installaties KAN niet meer..
Echt onzin, sinds ik FireFox gebruik het ik er nooit meer last van en met IE daarvoor wel. En ik druk nooit op ja of op rare dingen.
pi_50747071
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:13 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Echt onzin, sinds ik FireFox gebruik het ik er nooit meer last van en met IE daarvoor wel. En ik druk nooit op ja of op rare dingen.
nee geen onzin...
ik heb sinds IE6 nooit meer iets "in de achtergrond" geinstalleerd zien worden, de standaard settings hielden de meest wazige dingen (die onder win98 schering en inslag waren) prima tegen...
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:20:41 #135
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_50747184
Ik heb even op m'n eigen site gekeken, en daar komt 53% met IE, en 39% met Firefox. Dat 90%-verhaal lijkt me dus onzin.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_50747540
ONTOPIC!
pi_50748172
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:17 schreef mschol het volgende:

[..]

nee geen onzin...
ik heb sinds IE6 nooit meer iets "in de achtergrond" geinstalleerd zien worden, de standaard settings hielden de meest wazige dingen (die onder win98 schering en inslag waren) prima tegen...
Mijn ervaring daarmee is compleet anders, met IE6 had je vaak als je spyware scande na een tijd je toch wel wat van die kleine files. Zonder ergens op ja te klikken. Met Firefox scan ik nog amper.

Voorbeeldje: crack sites
Met IE daarna altijd van alles en nog wat op mn pc (geen zichtbare troep uiteraard, geen zoekbalken en dergelijke want ik klik niet op ja) maar wel adware zooi.

Dit is trouwens een wellus nietus gesprek dus compleet nutteloos.

edit
IR Baboon, volgens die verenigingstest van jou is het ASC voor mij aan te raden.., klopt niet helemaal
pi_50748398
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:13 schreef redboyonline het volgende:

[..]
enige reden waarom IE zoveel gebruikt word is omdat je het standaard bij windows krijgt.
en voor US is het aol
Dat is dan ook het énige vóórdeel van IE. Het staat op iedere computer en iedere noob weet hoe het werkt.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:15:28 #139
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50748814
voornamelijk vanwege de heersende Firebug-plugin en de tabmixplus-plugin (extreem tabbeheer ), die weerhouden mij er eigenlijk van om over te gaan naar Safari 3
  Donald Duck held zaterdag 23 juni 2007 @ 00:17:42 #140
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50748880
vanwege het snelzoeken op allerlei sites in de adresbalk en omdat je heel simpel in pagina's zelf kunt zoeken.
beide dingen mankeren nog in ie7. daarin werkt de tabvolgorde ook kut.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:05:52 #141
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_50762684
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:17 schreef __Saviour__ het volgende:
vanwege het snelzoeken op allerlei sites in de adresbalk en omdat je heel simpel in pagina's zelf kunt zoeken.
beide dingen mankeren nog in ie7. daarin werkt de tabvolgorde ook kut.
In Opera kun je de openstaande tabs gewoon met de muis verplaatsen, kan dat inmiddels ook in FF? Ik vind het allebei wel prettige browsers, maar Opera heeft een flexibiliteit die ik in het verleden bij FF altijd miste.
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 17:13:25 #142
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_50762905
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:05 schreef Lkw het volgende:

[..]

In Opera kun je de openstaande tabs gewoon met de muis verplaatsen, kan dat inmiddels ook in FF? Ik vind het allebei wel prettige browsers, maar Opera heeft een flexibiliteit die ik in het verleden bij FF altijd miste.
Dat kan inmiddels ook bij firefox ja (alleen nog niet naar een 'apart venster' op bijv. je 2e scherm, zoals bij opera). Verder ben ik het met je eens dat heb beide zeer prettige browsers zijn, ikzelf gebruik echter meer firefox vanwege een aantal extensies waar in opera eigenlijk nog geen alternatief voor is. Firefox vind ik ook iets lekkerder werken qua look-and-feel. Qua geheugengebruik en snelheid is opera meestal wel superieur aan firefox.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')