abonnement Unibet Coolblue
pi_42966316
Hier verder dus

Komend weekend eens proberen opnames te maken met m'n nieuwe mics + firepod
pi_42966985
gaaf, kun je het resultaat ook hier posten?
pi_42967711
Wat hebben jullie een slechte subtitels. Zegt een gitarist.
pi_42967893
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:46 schreef Operc het volgende:
gaaf, kun je het resultaat ook hier posten?
Ik ga mijn best doen Zaterdag zaik vooral bezig zijn met mics goedzetten, testen, etc Maar ik denk dat ik wel iets leuks eruit kan toveren.
pi_42968290
Mooi zo, iig veel succes toegewenst
pi_42972489
Heerlijk zo'n OP zonder zooi
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:32:43 #8
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_42976904
Over die dubbelbass oefeningen; zijn inderdaad prima oefeningen om mee te beginnen. Ik vind het echter wel lekker om die drie basses na de snare rlr te doen. Dus door eigenlijk ook een bass tegerlijk met die snare te spelen, zodat het lekker doorloopt. Nadeel is dat als je de snare niet mooi synchroon met de bass speelt, het meteen heel klungelig zal klinken.


Trouwens, a.s. maandag even naar Ittervoort Drumworld! . Heb toch echt vervanging van m'n 302 hi-hat nodig. Ben opzoek naar iets in de richting van A of K-Custom of een Sabian paragorn (zoooo lekker). Maar ik ga gewoon alles proberen wat ze daar hebben hahaha!

Zoals Guusje zei: Rock on!
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_42978987
Top! ik ga vandaag lekker al die oefeningetjes doen, zullen wel allemaal erg slecht gaan, maargoed ik zal niet ongeduldig moeten worden
pi_42980077
Dalijk ff naar Feedback, om terug te komen met dit:
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_42980691
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:58 schreef crossover het volgende:
Dalijk ff naar Feedback, om terug te komen met dit:
[afbeelding]
Eergister gekocht, vandaar de reacties! Leuk ding, nu alleen nog kunnen!
pi_43014371
ik vind die padalen veels te duur

Ik ga er ook geen één kopen, ik zie niet echt wat het nou toevoegd als je geen Hardrock metal dinges speelt.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_43014671
Ze zijn ook duur. Maar bekkens zijn ook duur. Als je bijv jazz speelt voegt denk ik ook niet zo veel toe
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43014720
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:32 schreef MaZz_ het volgende:
Over die dubbelbass oefeningen; zijn inderdaad prima oefeningen om mee te beginnen. Ik vind het echter wel lekker om die drie basses na de snare rlr te doen. Dus door eigenlijk ook een bass tegerlijk met die snare te spelen, zodat het lekker doorloopt. Nadeel is dat als je de snare niet mooi synchroon met de bass speelt, het meteen heel klungelig zal klinken.


Trouwens, a.s. maandag even naar Ittervoort Drumworld! . Heb toch echt vervanging van m'n 302 hi-hat nodig. Ben opzoek naar iets in de richting van A of K-Custom of een Sabian paragorn (zoooo lekker). Maar ik ga gewoon alles proberen wat ze daar hebben hahaha!

Zoals Guusje zei: Rock on!
Hm tis een goede oefening als je bas niet doorspeeld, ga je ook gecontroleerder spelen.

(HARD EN LANGZAAM)

Trouwens Crossover check dan is de band: Red Wings Mosquito Stings
pi_43015159
tvp (interessante topicreeks!)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_43015348
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:01 schreef Gitarist het volgende:
tvp (interessante topicreeks!)
Drummen is ook veel leuker
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43016328
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:40 schreef crossover het volgende:
Ze zijn ook duur. Maar bekkens zijn ook duur. Als je bijv jazz speelt voegt denk ik ook niet zo veel toe
Ik sprak die gast van Feedback utrecht, had ik erover dat het me gewoon erg leuk leek om te kunnen, toen zei hij dat het echt een trend werd en nu het dus ook in Jazz en andere muziekstijlen word gebruikt. Ik speel absoluut geen hardrock/metal en het klinkt toch echt wel gaaf als je dat op een leuke manier er door kan jassen!
pi_43016457
Tuurlijk, je kan het overal wel gebruiken als effectje oid. Maar het wordt gewoon het meest gebruikt in de hardrock/metal scene.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43016835
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:40 schreef crossover het volgende:
Ze zijn ook duur. Maar bekkens zijn ook duur. Als je bijv jazz speelt voegt denk ik ook niet zo veel toe
Gelukkig hoef ik geen bekkens te kopen
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_43017034
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:13 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik geen bekkens te kopen
Jij had toch een TD3?
En als je dan in een band gaat spelen?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43017217
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:21 schreef crossover het volgende:

[..]

Jij had toch een TD3?
En als je dan in een band gaat spelen?
Dan heb ik een probleem

Maar dan weet ik nog niet wat ik doe. Oefenen kan gewoon op de td3 over de speakers. Optreden waarschijnlijk ook wel.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_43017560
Klopt het kan wel, maar ik vrees dat het er niet zal uitzien.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43017791
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:42 schreef crossover het volgende:
Klopt het kan wel, maar ik vrees dat het er niet zal uitzien.
Life sucks
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_43017889
And then you die.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43017998
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:55 schreef crossover het volgende:
And then you die.
Achja, back ontopic
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_43073351
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:09 schreef crossover het volgende:

[..]

Drummen is ook veel leuker
Dat valt dan ook wel weer mee, maar ik hou het drumstel als tweede instrument... is dat voldoende?

en ik wil toch een beetje op de hoogte blijven van het drummersgilde
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:16:21 #27
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_43074015
ik drum ook sinds een tijdje, echt heerlijk om te doen. Heb hier drumstel van mn oom staan, maar is alweer een jaartje of 30 oud en de vellen zijn nog nooit vervangen haha. Heb wel laatst het snare-vel laten vervangen om maar ergens te beginnen. Nu heb ik dus een vraagje: hoeveel ben ik ongeveer kwijt aan een ride? Die heb ik namelijk niet
pi_43074239
Een ride, ligt eraan wat voor een je wil hebben, welke kwaliteit je zoekt en wat je er voor over hebt.
Je heb ride's in alle soorten en maten...
Je kan ze uitproberen in de winkel en horen hoe ze klinken. Ook zijn er een aantal merken die vaak positiefe reactie's krijgen en een aantal merken die zwaar negatiefe reactie's krijgen.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:46:31 #29
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_43093197
ik heb nog niet echt veel verstand van drums, dus weet niet waar ik precies op moet letten. Zijn er nog bepaalde merken/types aan te raden als beginner?
pi_43093587
Elk merk heeft z'n beginners type. Daar heeft elke winkel verstand van.
Het is echter wel aan te raden om te investeren in je bekkens, je drums kan je altijd nog beter maken door vellen e.d. maar bekkens niet.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:58:21 #31
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_43110754
ik denk dat ik gewoon zoveel mogelijk winkels afga en me goed laat informeren daar, dan kom ik er vast wel uit. De drums zijn volgens mij prima, alleen dus zo langzaam aan maar eens de vellen gaan vervangen. Iig thanks!
  woensdag 1 november 2006 @ 12:19:45 #32
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_43132753
Paiste 302's vond ik erg leuk om mee te beginnen; of een Zildjian ZBT setje misschien .
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_43135022
201 van paiste is ook goed, 285 bruto (kun je wel 250 van maken) voor Hi-hat,ride,crash
pi_43141854
201 en goed gaat echt niet samen...
  woensdag 1 november 2006 @ 17:06:50 #35
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_43142521
ik ben niet op zoek naar een set hoor, goede Hi-Hat en Crash heb ik al. Merk is me even ontschoten, ik dacht Paiste maar weet het niet zeker.
pi_43143609
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:49 schreef CasB het volgende:
201 en goed gaat echt niet samen...
eensch, maar als je het niet veel nodig hebt oid dan kan het best, anders kun je beter alles tot aan K custom en 2002 en signatures wegstrepen
pi_43144053
Nee hoor...wuhan klinkt velen malen beter (vind ik) dan andere bekkens in die prijsklasse.
  woensdag 1 november 2006 @ 17:58:04 #38
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_43144285
wat bedoel je met 'die prijsklasse' CasB?
pi_43156127
CasB bedoeld eigenlijk dat alles in 'die prijsklasse' crap is. Maar aangezien hij zelf Wuhan's heeft (of heeft gehad) moet hij het toch een beetje verdedigen
pi_43156170
Wheheh slimme meid.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43156363
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:46 schreef Ska-te het volgende:
CasB bedoeld eigenlijk dat alles in 'die prijsklasse' crap is. Maar aangezien hij zelf Wuhan's heeft (of heeft gehad) moet hij het toch een beetje verdedigen
Nee hoor, ik vind Wuhans en Staggs die even duur zijn als Paiste 101/201/301, Zildjian ZBT/ZHT beter klinken. In ieder geval minder blikkerig. Je moet alleen wel goed luisteren voordat je koopt
  donderdag 2 november 2006 @ 09:35:22 #42
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_43163386
Staggs was ik effe vergeten, die vind ik voor dezelfde prijs als die paiste's toch een stuk beter klinken; zoals je al zei, wat voller.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_43197467
Nou ik heb een 12" Stagg China. en ik moet zeggen dat ik het die 30 euro best wel waard vind.
Ik loop er af en toe echt zo fucking hard op te rammen, maar dat ding gaat echt niet kapot.
En er zit gewoon een heerlijk vies geluid in wat wel bij mijn style/muziek past.
Ik ben er zeer te spreken over.
pi_43198686
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:51 schreef _nWo_ het volgende:
Nou ik heb een 12" Stagg China. en ik moet zeggen dat ik het die 30 euro best wel waard vind.
Ik loop er af en toe echt zo fucking hard op te rammen, maar dat ding gaat echt niet kapot.
En er zit gewoon een heerlijk vies geluid in wat wel bij mijn style/muziek past.
Ik ben er zeer te spreken over.
Wheheh ja ik heb ook zo'n stagg 16"
Beter dan de sabian B8 18" china die ik heb.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43420672
Stagg beter dan Sabian? Waar zit het hem dan in volgens jou?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_43421491
Als je een trashy geluid wil is Stagg beter. Stagg klinkt gewoon als een handgehamerde vuilnisbak
pi_43421983
Hehe idd....China's van Wuhan en Stagg klinken over het algemeen erg fel, vies en kort
pi_43422204
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:05 schreef Gitarist het volgende:
Stagg beter dan Sabian? Waar zit het hem dan in volgens jou?
Die sabian klinkt zo blikkerig.. en je moet harder slaan voor je het aanspreekpunt hebt bereikt.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_43423177
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:52 schreef CasB het volgende:
Hehe idd....China's van Wuhan en Stagg klinken over het algemeen erg fel, vies en kort
Haha, ik heb een splash van WuHan. Klinkt idd erg vies en blikkerig, maar komt daardoor erg goed tot z'n recht voor de korte, snelle accenten!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_43430994
Kent iemand van jullie de Moeller- techniek, kwam ik via You Tube achter, gasten gezien die met twee voeten kunnen roffelen, volgens mij scheelt het ook de helft in energie.
pi_43435833
ja
pi_43436052
wooh heavy! dat ga ik ook eens proberen die techniek!
pi_43483267
Ja?
Als je het mij vraagt dit er dus totaal geen kracht achter. Net als de meeste metaldrummer getriggerd spelen zodat er nog iets van hun gedubbelbass te horen is. Is dit ook gewoon kleine tikjes geven tegen je bass. Hoe minder kracht je zet hoe sneller je kan gaan.
Ik denk niet dat er zonder triggers nog iets van te horen is in een band.
pi_43484709
Achter alles wat je doet zit natuurlijk kracht, de techniek die gebruikt word (die hiel-teen) zorgt ervoor dat je je voorste en achterste spieren van je onderbenen gebruikt. En inderdaad met triggers kan je zachter spelen, maar bij dubbel base betekend dat niet gelijk dat je super snel kan spelen...

Dubbel base moet je zoiezo goed trainen kwa timen ect, dan kan je beter krachtig spelen dan zacht.
Ook kan je dubbel base moeilijk met met je stokken spelen vergelijken, met je handen kan je natuurlijk erg snel spelen door je stokken te laten vallen (stuiteren dan weer ophoog door je vel). Met base is dit veel moeilijker.
Er zijn wel speciale "tools" hiervoor (stuiterballen, speciale veren, strakke gaasvellen met triggers) om dat te verbeteren.

Toch veel metaldrummers gebruiken (ja ook met triggers) veel kracht tijdens het spelen, vaak doen ze naast het gewoone oefenen nog beenspier oefeningen (met gewichten, fietsen ect.) om zo te kunnen spelen.

En het is wel degelijk te horen zonder triggers, want er spelen (gelukkig) nog genoeg metaldrummers zonder triggers.

En dan is er nog de illusie dat je als je een dubbel pedaal koopt opeens metal kan meespelen , dubbel base spelen vergt eenmaal veel oefening.
pi_44098873
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:19 schreef MarsX het volgende:
Achter alles wat je doet zit natuurlijk kracht, de techniek die gebruikt word (die hiel-teen) zorgt ervoor dat je je voorste en achterste spieren van je onderbenen gebruikt. En inderdaad met triggers kan je zachter spelen, maar bij dubbel base betekend dat niet gelijk dat je super snel kan spelen...

Dubbel base moet je zoiezo goed trainen kwa timen ect, dan kan je beter krachtig spelen dan zacht.
Ook kan je dubbel base moeilijk met met je stokken spelen vergelijken, met je handen kan je natuurlijk erg snel spelen door je stokken te laten vallen (stuiteren dan weer ophoog door je vel). Met base is dit veel moeilijker.
Er zijn wel speciale "tools" hiervoor (stuiterballen, speciale veren, strakke gaasvellen met triggers) om dat te verbeteren.

Toch veel metaldrummers gebruiken (ja ook met triggers) veel kracht tijdens het spelen, vaak doen ze naast het gewoone oefenen nog beenspier oefeningen (met gewichten, fietsen ect.) om zo te kunnen spelen.

En het is wel degelijk te horen zonder triggers, want er spelen (gelukkig) nog genoeg metaldrummers zonder triggers.

En dan is er nog de illusie dat je als je een dubbel pedaal koopt opeens metal kan meespelen , dubbel base spelen vergt eenmaal veel oefening.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Natuurlijk moet je db trainen kwa timen, dat is logisch. Dat houdt drummen uberhaupt in. Het vergt dus veel controle om ook zacht getimed te spelen. Maar ik denk dat een metaldrummer die alleenmaar heel veel snelle noten achter elkaar speelt een optreden lang, dit niet volhoudt als hij met ontzettend veel kracht speelt.
Je kan het volgens mij daarom dus juist wèl vergelijken met met je stokken spelen. Hoe meer kracht je zet, hoe meer krampachtig je gaat spelen, hoe moeilijker het wordt om voor een lange periode (bijvoorbeeld een optreden) alles vol te houden. Drummen houdt sowieso in dat je zo ontspannen mogelijk speelt.
pi_44167026
moeller-techniek is niet alleen voor je voeten, wordt ook erg veel gebruikt voor je handen. Vaak de makkelijkste manier om snel te kunnen spelen, tenzij je alle noten perfect op gelijk volume wilt hebben, dan worden single/double strokes weer interessanter
pi_44167127
hmm ik zie net dat er nog een tweede pagina was, dan wordt mn reply inene niet meer nuttig

OT: Metaldrummen kost vaak idd veel, heel veel energie. Het komt ook regelmatig voor dat metaldrummers flauwvallen van uitdroging en vermoeiing na een gig
  donderdag 7 december 2006 @ 15:19:50 #61
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_44224864
Even een melding doen: Herbie Hancock speelt op 12 december in Vredenburg, Utrecht met op drums Vinnie Colaiuta. Het is niet echt mijn muzieksoort, maar als drummer niet te versmaden. Ik ga!
pi_44296371
foutje...

[ Bericht 97% gewijzigd door Gitarist op 10-12-2006 11:26:04 (foutje) ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  zondag 10 december 2006 @ 22:02:06 #63
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44313308
Ik zit er juist weer aan te twijfelen om m'n double bass weg te doen.

Gebruik hem amper tot niet. M'n metal periode heb ik gehad, en voor mij met de huidige muziek die ik nu maak is het totaal niet van toepassing.
Heb een dw5000 dubbelpedaal

Wiew, nog even en dan is onze EP af!!!!
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_44339350
Hmz...ik zit juist eraan te denken om er 1 te kopen
Dus als je besloten hebt...laat het dan ff weten
  donderdag 14 december 2006 @ 08:48:23 #65
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44416591
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:46 schreef Ska-te het volgende:
Hmz...ik zit juist eraan te denken om er 1 te kopen
Dus als je besloten hebt...laat het dan ff weten
is goed.. dan laat ik het weten..

alleen het word me niet makkelijker gemaakt. M"n vriendin vind dat ik hem moet houden. Aangezien het wel een pedaal is die ik altijd al heb willen hebben en hij speelt zo super fijn..

Vrouwen, :p

Terry is in zwolle geweest.. zijn er nog mensen geweest?? (of ik vergis me, dat hij nog moet haa)
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_44497429
Hey hallo allemaal!

Vanaf mn 10e jaar ofzo is het al een wens van mij om te leren drummen. Mn vader beloofde mij een drumstel en dit was er eigenlijk nooit van gekomen. Tot mijn grote verassing stond vanavond ineens een drumstel op mijn kamer en ik blij natuurlijk. Alleen ik heb niet echt tijd om lessen te nemen (over een maand of 2 misschien wel, zit nu in stage en dergelijke) dus ik wil beginnen om het te leren (the basics..) via internet / boeken whatever, maar hoe/wat/waar/wie? Ik neem aan dat dit wel de aangewezen plaats is hiervoor. Graag jullie mening / info!!!!
pi_44498183
Ik het het op de ouderwetse manier geleerd; begin met een simpel punkbandje.. daar hoor je heel vaak het steeds terug kerende basis ritme en probeer dat na te doen! Om een roffel te leren heb ik telkens heel langzaam beginnen en dan steeds sneller!

Ik drum zelf nu tien jaar en elke slagje heb ik mezelf aangeleerd, puur omdat ik drumlessen te saai vond. Wel heb ik geleerd om van een rechtshandig drumstel over te gaan naar een linkshandig drumstel..

Nee, echt, begin lekker op je gemak rustig je set zo te stellen dat ie voor jou het lekkerst zit, vervolgens begin je alleen met je handen op de snare te oefenen, dan snare en hi-hat samen, dan proberen om je voeten en handen onafhankelijk te laten bewegen, dan bassdrum erbij, en vanaf daar verder opbouwen wat voor jou het prettigst lijkt en heel heeeeeeeel veel luisteren naar anderen, maar spring niet meteen in het diepe!

Ik zelf leer onwijs veel van Dominic Howard van Muse, hij is mijn drumleraar van de verte, ook hij heeft zichzelf alles aangeleerd en wellicht zou niet iedereen het hier niet met me eens zijn en horen ze ook liever een Dave Weckl etc, maar hij drumt mijn genre en nu kan ik elk liedje van Muse meedrummen en had het me bijna op de rock acedemie gebracht (vond een andere studie net iets leuker )

ik raad echt iedereen aan om het zelf uit te vogelen, dan klinkt het namelijk niet zo gemaakt!
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44501119
snare / hi-hat / bassdrum enz weet ik nog niet wat welke is maar dat komt wel zal wel zat info op internet staan. Toch bedankt voor de info, zeer nuttig
pi_44503303
Hoe zit het trouwens met isolatie en dergelijke? Hij staat nu in mijn kamer maar ik denk niet dat ik de komende tijd blije buren ga krijgen ik heb er zelf op het moment geen geld voor om isolatie materiaal aan te schaffen ofzo...
pi_44505920
Hi-Hat zijn die twee bekkens die je op elkaar kan slaan met je voet
Snare is die met dat witte vel
Bass is die je open en dicht kan stampen

Sorry, dacht dat ik mijn uitleg zo simpel mogelijk hield haha. Bij de doe het zelf winkel kan je inderdaad isolatie wanden kopen die je eventueel op je muur kan plakken, maar dat ziet er niet uit! Ga alle buren af, vertel dat je een drumstel hebt, en overleg kwa tijden! IK mag bij mijn ouders niet meer na tienen drummen en smiddags liever ook niet omdat de baby dan slaapt. Een vriend van mij doe het alleen tussen 9 en 12 elke dag, omdat men dan werkt. Gewoon goed overleggen en jullie komen er wel uit...

Wat voor een kit heb je trouwens?
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44506265
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:41 schreef Thrilled het volgende:
Hoe zit het trouwens met isolatie en dergelijke? Hij staat nu in mijn kamer maar ik denk niet dat ik de komende tijd blije buren ga krijgen ik heb er zelf op het moment geen geld voor om isolatie materiaal aan te schaffen ofzo...
Als je met veel vragen zit kan je ook een keer een kijkje nemen op www.drumforum.nl, alles over drummen staat daar op.
Of op http://www.pearldrummersforum.com, maar da's Engels.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_44523809
Vooraanzicht *groot*
Schuin-Vooraanzicht *groot*
"Achter"-aanzicht *groot* (hierbij staat het nog allemaal in spiegelbeeld, omdat hij verkeerd neergezet was, maar staat nu zoals de eerste 2 foto's.

Ik zal binnenkort even langs gaan bij de buren (we wonen op een hoek dus dat is mooi) en overleg plegen.
pi_44524472
En gelijk even je toms wat netter positioneren
pi_44528973
Dat was mijn volgende vraag hoe weet je hoe alles goed gepositioneerd staat?
pi_44529148
Nouja, het is natuurlijk hoe je het zelf het lekkerste vind spelen, maar ik zou sowieso proberen om de toms wat dichter bij elkaar te zetten.
pi_44529202
Oh dus gewoon op je gevoel, er is geen algemene set up ofzo?
pi_44530407
Ja, inderdaad ik zou de toms ook iets dichterbij elkaar zetten, zo schuin spelen lijkt mij erg moeilijk... Verder zou ik ipv van drumlessen sparen voor een aantal bekkens (je gaat je doodschrikken van de prijzen haha) Voor de rest is het inderdaad een kwestie van je gevoel, wat speelt het lekkerst, hoe zit je zelf het fijnst etc..

Bij basis set upjes denk ik altijd aan Pearltje forumpjes, maar de gemiddelde gaat dit ook in een tijdje veranderen... maar ziet er best goed uit! Lief van je vader!
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44530874
nu al uitbreiden/verbeteren? ik denk dat het eerst slimmer is om te leren drummen om daarna het drumstel te verbeteren nietwaar?
pi_44538609
Geloof mij... al na een week zal je bekkens missen, zo te zien heb je er maar 1? (excl. hi-hat) ik begon ook jaren geleden met een basis setje, een week later zeurde ik al om bekkens! Tenzij je eerst trommeltje voor trommeltje wilt oefenen, maar geloof mij, je gaat ze snel genoeg missen haha
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44540090
ok , en op wat voor prijzen kan ik rekenen?

En wat is nu het eerste waar ik me op moet gaan richten, qua techniek dan..?

[ Bericht 28% gewijzigd door Thrilled op 18-12-2006 16:15:14 ]
pi_44540827
ik zie geen logo op het bassdrumvel staan, als dit aan de kant staat van waar je zit, moet je hem even omdraaien
pi_44541293
ene kant is zwart, andere kant is wit, zat geen logo op geloof ik
pi_44546407
quote:
Op maandag 18 december 2006 16:33 schreef Thrilled het volgende:
ene kant is zwart, andere kant is wit, zat geen logo op geloof ik
Je moet op de witte kant met je pedaal trappen
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_44546665
maar dan staan de drums daarbovenop toch omgedraaid? of kan je die ook weer ronddraaien?
pi_44548045
Alles kan je uit elkaar halen en omdraaien Prachtig zo een drumstel... ff puzzelen en gewoon plaatjes opzoeken en kijken, staat er nergens een merk? Ook niet op het drumstel zelf? Dan kan je eventueel naar de website gaan en daar kijken hoe jou drumstel in elkaar moet!

Wat je ook kan doen is naar de muziek winkel gaan en vragen om een beginners videoband! Daar krijg je de basisjes voorgespeeld en kan je vanuit daar verder bouwen...

wat betreft de bekkens, tja, als ik ze eens in de zoveel tijd vernieuw ben ik toch een goeie 900 euro kwijt (en meestal is dat aanbieding!) oude verkoop ik dan wel weer door hoor, hou alleen niet zo van krassen etc.. maaaaaaar, voordat je helemaal van je stoel afspringt en schrikt dit is wel zildjian, zeker dat je ze veel goedkoper kan krijgen overal, veeheeeel goedkoper! Maar luister dan wel eerst ff, sommige hebben echt een kut geluid! Ga gewoon een keer langs een winkel, kijk rustig rond en vraag, informeer en koop niets

Maar instructie banden zijn niet verkeerd!
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44549515
ik vind inderdaad de huidige bekkens 'raar' klinken (kzal niet zeggen goed of slecht omdat ik simpelweg niet weet hoe ze moeten klinken). Net muziekschool opgebeld en die verwezen me door naar een ander telefoon nummer. Morgen even bellen en dan weet ik hoe of wat over de drumlessen die ik daar kan volgen.

edit/

Net met mn telefoon naast mn drumstel gaan zitten en op alles wat klappen gegevens en opgenomen. eerste opname is van dit filmpje (vanaf 15 seconde tot aan 24 seconden) Alleen deed ik het in te snel tempo, maar dat boeit niet.. en het tweede filmpje waren gewoon stuk of 5 slagen op elk onderdeel wat ik had maar ik vind alles zo raar, galm, niet-drumstel achtig klinken... kunnen jullie oordelen?

Opname 1 (afspelen met Realplayer)
Opname 2 (afspelen met Realplayer)

*het is ook niet zo'n goede microfoon van mn telefoon dus daar kan het ook een beetje aanliggen, maar verder klinkt het net zoals op mn drumstel...*

ook heb ik gekeken naar mn bassdrum. Die staan altijd ietsjes gekanteld he? Laten we zeggen dat je achter het drumstel zit, dan kantelt hij naar me toe. Met 2 ondersteunende pootjes aan de achterzijde. Deze pootjes zijn vastgeschroeft en kunnen niet naar de andere kant. Het pedaal kan ik wel loshalen maar dan kan ik hem niet bevestigen aan de andere kant. Kan wel, maar dan "zweeft" hij en staat niet op de grond, dus ik kan geen andere conclusie trekken dan dat hij goed staat.

[ Bericht 16% gewijzigd door Thrilled op 18-12-2006 22:09:05 ]
pi_44563815
schup
pi_44568230
Uhh ja ik kan niet luisteren want de extensie van je ding snapt mijn computer niet
pi_44568327
realplayer opent ze wel zeg ik
pi_44568700
verdomme, net de muziekschool gebeld. Ik kon een inschrijfformulier invullen maar omdat het budget van de gemeente op is kan ik niet geplaatst worden dit schooljaar. Ik kan wel op een wachtlijst geplaatst worden (ik ben de enige die er nu op staat ) maar niks is zeker en mocht ik wel toegelaten worden is dat pas augustus volgend jaar... nu moet ik op zoek naar een drummer die les wilt geven ... bah

Ik wil drumles!

edit/

Jippie, drumleraar gevonden! vanaf januari ga ik drumlessen krijgen, 15 euro per les, was een les van 30 minuten.. is dit duur of goedkoop? normaal?

Lessen zouden bestaan uit onder andere: notenschrift, stokken vasthouden (hij had er een woord voor maar weet niet meer hoe hij het noemde ) , ritmes, techniek, stemmen, het kon bij hem thuis, maar ook bij mij... ik zal hem vragen naar mijn drumstel te kijken, uit te testen en te stemmen etc ben wel blij!

[ Bericht 21% gewijzigd door Thrilled op 19-12-2006 15:47:58 ]
pi_44598384
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:18 schreef Thrilled het volgende:
ik vind inderdaad de huidige bekkens 'raar' klinken (kzal niet zeggen goed of slecht omdat ik simpelweg niet weet hoe ze moeten klinken). Net muziekschool opgebeld en die verwezen me door naar een ander telefoon nummer. Morgen even bellen en dan weet ik hoe of wat over de drumlessen die ik daar kan volgen.

edit/

Net met mn telefoon naast mn drumstel gaan zitten en op alles wat klappen gegevens en opgenomen. eerste opname is van dit filmpje (vanaf 15 seconde tot aan 24 seconden) Alleen deed ik het in te snel tempo, maar dat boeit niet.. en het tweede filmpje waren gewoon stuk of 5 slagen op elk onderdeel wat ik had maar ik vind alles zo raar, galm, niet-drumstel achtig klinken... kunnen jullie oordelen?

Opname 1 (afspelen met Realplayer)
Opname 2 (afspelen met Realplayer)

*het is ook niet zo'n goede microfoon van mn telefoon dus daar kan het ook een beetje aanliggen, maar verder klinkt het net zoals op mn drumstel...*

ook heb ik gekeken naar mn bassdrum. Die staan altijd ietsjes gekanteld he? Laten we zeggen dat je achter het drumstel zit, dan kantelt hij naar me toe. Met 2 ondersteunende pootjes aan de achterzijde. Deze pootjes zijn vastgeschroeft en kunnen niet naar de andere kant. Het pedaal kan ik wel loshalen maar dan kan ik hem niet bevestigen aan de andere kant. Kan wel, maar dan "zweeft" hij en staat niet op de grond, dus ik kan geen andere conclusie trekken dan dat hij goed staat.
Uhh nouja geluisterd en ik kan er opzich niet echt een zinnig woord over melden Het zal wel een niet heel duur drumstel zijn dus kwaiteit is zoiezo wel niet zo goed. maarja, het heeft ook niet veel nut om zonder verstand een beetje aan die dingen te gaan draaien dus mijn tip: wacht even op die leraar want die kan het goed horen
pi_44598434
Het is ook meer bedoeld van: "kennis maken met..." zodra ik beter word door middel van die lessen kan ik gaan kijken naar een beter drumstel uiteraard..maar het lijkt me wel dat hier een beter geluid uit kan komen dan op dit moment

het is trouwens een drumstel van de praxis

pi_44600544
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:34 schreef Thrilled het volgende:
Het is ook meer bedoeld van: "kennis maken met..." zodra ik beter word door middel van die lessen kan ik gaan kijken naar een beter drumstel uiteraard..maar het lijkt me wel dat hier een beter geluid uit kan komen dan op dit moment

het is trouwens een drumstel van de praxis

[afbeelding]
Haha, oke dan! Nouja voor 289 euro zou ik alles behalve goed geluid verwachten om eerlijk te zijn Als je echt ontevreden blijft kan je eens andere vellen erop gooien (ik zou het zonde van mijn geld vinden want geluid blijft nog bagger, alleen wel iets minder bagger) Maarja! Natuurlijk kan je hier goed de basisprinciepes op leren Ik was al zo blij met mijn eerste drummstelletje dat ik niet zat te luisteren naar het geluid, maar lekker te oefenen:P toen ik wat beter werd wilde ik ook wat beter geluid.. van het een op het ander:)

Maargoed succes! minimaal uurtje per dag oefenen he?
pi_44600578
ik weet niet eens hoe ik moet oefenen ik wacht eerlijk gezegd tot de eerste week van januari, dan starten mijn drumlessen, zou niet weten wat ik zou kunnen oefenen
pi_44601519
Meespelen met cd's is misschien een optie?
pi_44605509
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:20 schreef CasB het volgende:
Meespelen met cd's is misschien een optie?
Nouja, als hij nog geen eens weet hoe is moet oefenen lijkt meespelen met cd's me wel erg hoog gegrepen!

Ik heb verder geen tijd om te googlen maar ga is zoeken op basis beats.. ! er is zoveel te vinden op internet..
  donderdag 21 december 2006 @ 22:19:21 #97
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44642001
Nou bij deze een SPAM.

http://myspace.com/thegirlsnl

EP van 2007 kun je binnenkort helemaal luisteren. Nu een voorproefje van onze nieuwe single!

groeten mij

owja,,

PEARL rulz!
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_44688628
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:19 schreef dazzled het volgende:
Nou bij deze een SPAM.

http://myspace.com/thegirlsnl

EP van 2007 kun je binnenkort helemaal luisteren. Nu een voorproefje van onze nieuwe single!

groeten mij

owja,,

PEARL rulz!
Netjes!
Hoe komen jullie in de Melkweg terecht?
Is het een voorprogrammatje ofwat?
pi_44694555
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:50 schreef Thrilled het volgende:
ik weet niet eens hoe ik moet oefenen ik wacht eerlijk gezegd tot de eerste week van januari, dan starten mijn drumlessen, zou niet weten wat ik zou kunnen oefenen
Probeer eens te tellen :

1 e 2 e 3 e 4 e (voor alle duidelijkheid, de 'e' duurt even lang als de 1,2,3 en 4. Al deze tellen speel je op je hihat, langzaam tempo.
Als je een bepaald tempo eenmaal vasthoud, probeer je om op de 1 en 3 een bassdrum te spelen. Als dat een beetje lukt probeer je op de 2 en 4 een snare. Dit is het basisritme van drummen.
Op de 'e' 's komt dus alléén een hihatslag met je rechterhand (als je rechts bent dan).

Ik zou zeggen probeer het eens. Zo zonde als je een drumstel hebt staan en nog 2 weken moet wachten voordat je erop kan spelen toch
  zondag 24 december 2006 @ 15:45:16 #100
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44709920
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:35 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Netjes!
Hoe komen jullie in de Melkweg terecht?
Is het een voorprogrammatje ofwat?
Het is een klein festival achtig iets. Waarbij alle vertegenwoordigers van bepaalde regio's gaan spelen. Wij vertegenwoordigen regio Drenthe/Meppel. Volgens mij zit er ook nog een prijsje aan vast. maar hoe dat zit weet ik zo niet
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_44713949
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 22:59 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Probeer eens te tellen :

1 e 2 e 3 e 4 e (voor alle duidelijkheid, de 'e' duurt even lang als de 1,2,3 en 4. Al deze tellen speel je op je hihat, langzaam tempo.
Als je een bepaald tempo eenmaal vasthoud, probeer je om op de 1 en 3 een bassdrum te spelen. Als dat een beetje lukt probeer je op de 2 en 4 een snare. Dit is het basisritme van drummen.
Op de 'e' 's komt dus alléén een hihatslag met je rechterhand (als je rechts bent dan).

Ik zou zeggen probeer het eens. Zo zonde als je een drumstel hebt staan en nog 2 weken moet wachten voordat je erop kan spelen toch
http://www.youtube.com/watch?v=SQ_X25MtP6k

zoiets als dit?
pi_44714149
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:06 schreef Thrilled het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=SQ_X25MtP6k

zoiets als dit?
Die stem
Maar inderdaad, zoiets zou je kunnen gaan oefenen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_44714999
Ja die stem moest ik ook eerst even om lachen ja ik mag hopen voor hem dat het een neppe stem is
pi_44716027
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:45 schreef dazzled het volgende:

[..]

Het is een klein festival achtig iets. Waarbij alle vertegenwoordigers van bepaalde regio's gaan spelen. Wij vertegenwoordigen regio Drenthe/Meppel. Volgens mij zit er ook nog een prijsje aan vast. maar hoe dat zit weet ik zo niet
het is gewoon een talentenjacht... Waar je via een andere talentenjacht aan mee kan doen, het is dus niet zo moeilijk lijkt mij. Mijn band staat er binnenkort ook bij de INHOLLAND popprijs. En later staan we in Paradiso voor Local Hero.

NIiet zo opscheppen heh!
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44721890
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:06 schreef Thrilled het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=SQ_X25MtP6k

zoiets als dit?
Hahaha ja precies
Maar dan zonder te lachen, die stem...hilarisch
  maandag 25 december 2006 @ 12:01:44 #106
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44727814
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:33 schreef LaaLaaLaa het volgende:

[..]

het is gewoon een talentenjacht... Waar je via een andere talentenjacht aan mee kan doen, het is dus niet zo moeilijk lijkt mij. Mijn band staat er binnenkort ook bij de INHOLLAND popprijs. En later staan we in Paradiso voor Local Hero.

NIiet zo opscheppen heh!
ha, ik kan in mijn text geen enkele vorm van zelfverheerlijking vinden.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_44745008
Het was een grap, had je vast al door (anders had ik geen geplaats. ) Klinkt leuk je bandje trouwens. Niet echt mjin muziek, iets te simplistisch. Maar leuk voor de commercie.
Psst.. in een band? Kijk dan eventjes op www.myspace.com/futurism_management. Wellicht hulp dat je juist nodig hebt!
pi_44749584
Ik heb voor kerst stokken met een ronde tip gehad. Waar is dat goed voor? Want ik heb tot nu alleen nog maar stokken met een ei vormige tip gehad.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 27 december 2006 @ 22:01:17 #109
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_44777630
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 03:08 schreef LaaLaaLaa het volgende:
Het was een grap, had je vast al door (anders had ik geen geplaats. ) Klinkt leuk je bandje trouwens. Niet echt mjin muziek, iets te simplistisch. Maar leuk voor de commercie.
het is supersimpel. maar het swingt wel in mijn gehoor.

heb m'n toms en m'n db en xtra bekkens allemaal weggehaald. Speel nu met dit bandje ,, bass, floor, snare, ride, hihat, crash,,

heb voor thuis,, Double bass (laatste tijd wel minder) floor, high tom, (soms low tom) snare. ride, hihat, 16 inch crash 10 inch splash 18 inch crash, 16 inch china.

Maar dat heb ik hier helemaal niet voor nodig.
Het gaat zo goed met dit bandje dat ik niet heel vaak meer met deze combi speel met andere bands.
Af en toe als ze een drummer nodig zijn val ik in. altijd leuk!

zit nog steeds in dubio om m'n db pedaal weg te doen of niet.. mm
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_44961648
Ha collega drummers

Ik ben zelf ook pas begonnen met drummen, en het het lukt al wel redelijk, ik kan al een aantal standaard ritmes spelen, en heb een boek waar nog veel meer ritmes en fills in staan.

Nu vroeg ik me alleen af wat een beetje leuke nummers zijn om mee te drummen, ik heb op onlinedrummers al "ACDC - Back In Black " gevonden, en die kan ik redelijk meespelen. (een paar stukjes niet, omdat ik niet precies kan horen wat ze daar spelen, dus dan improviseer ik maar wat)

Wat zijn nou nog meer leuke nummers om mee te beginnen? En hoe pak je dat aan? Gewoon veel luisteren en meespelen? Of kan ik nog ergens bladmuziek vandaan halen ofzo?
pi_44965059
Ik ben zelf begonnen met nummers meespelen die ik zelf leuk vond. Niet dat dat altijd geweldig ging, maar na een tijdje gaat het beter en beter
pi_44969089
Ik haalde altijd tabs van internet. Ik begon met nummers van Life of Agony. Al snel speelde ik simpele nummers van de Peppers.
Zolang je gewoon het ritme mee drumt ben je al een heel eind
pi_44972928
voor alle mensen in de buurt van groningen ik heb volgende maand weer een optreden in groningen met mijn band (Sharp) voor de liefhebbers die willen komen meld het even
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:02:26 #114
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_45010335
Dan meld ik mij ook aan.

Wij staan met de band The-Girls op het Eurosonic festival, 2e dag in shadrak!
Komt allen!
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_45011400
Heeft iemand zin om een poging te doen om de tabs van het klokhuis intro tune uit te schrijven? Ik heb het nummer hier dus als je wil hoor ik het wel.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_45011447
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:39 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Heeft iemand zin om een poging te doen om de tabs van het klokhuis intro tune uit te schrijven? Ik heb het nummer hier dus als je wil hoor ik het wel.
Hoezo, ga je die coveren met je band?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_45022000
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:40 schreef crossover het volgende:

[..]

Hoezo, ga je die coveren met je band?
Ja man

Nee, ik moet voor school een DVD maken. Nu hebben we dit gedaan in de trend van het Klokhuis. Maar nu willen we zelf een intro tune spelen. Maar ik ben niet zo ver gevorderd om te kunnen horen wat ik nou moet spelen. Het is ook niet zo'n beste kwaliteit opname.

Dus vandaar dat ik iemand moet hebben die me kan helpen.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_45022361
Zet hem ff op internet. Ik zal wel even voor je luisteren.
pi_45023538
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_45024220
Ik heb ook wel interesse voor die tabs van het klokhuis.

Ik heb trouwens wel een aardige manier gevonden om aan tabs te komen. Veel gitaar sites maken gebruik van Guitar Pro bestanden om hun tabs mee "aan te leveren" Met een beetje geluk zit daar ook de drumpartij in, en heb je dus kant en klare tabs. (Plus je kunt enkel de drumpartij laten horen, of die juist uitschakelen en zo de rest van het nummer luisteren, tempo veranderen, wat je wilt)

Goed programmaatje dus: http://www.guitar-pro.com/en/index.php
pi_45024546
Ok die tab is af....wie hem wil moet me ff een mailtje sturen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:30:52 #123
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_45048014
Ik heb het deuntje wel op notenschrift... (geen drumnoten weliswaar)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_45048378
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:39 schreef Ska-te het volgende:
Ok die tab is af....wie hem wil moet me ff een mailtje sturen
Ik heb hem. Maar ik had hem veel moeilijker verwacht
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:30 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb het deuntje wel op notenschrift... (geen drumnoten weliswaar)
Stuur maar!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_45051227
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:40 schreef RoOoYtJuH het volgende:

Ik heb hem. Maar ik had hem veel moeilijker verwacht
Dan weet je nu dat je de volgende keer makkelijk zelf dingen kunt tabben
Je leert er zelf van
pi_45074037
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:45 schreef dazzled het volgende:

[..]

Het is een klein festival achtig iets. Waarbij alle vertegenwoordigers van bepaalde regio's gaan spelen. Wij vertegenwoordigen regio Drenthe/Meppel. Volgens mij zit er ook nog een prijsje aan vast. maar hoe dat zit weet ik zo niet
Spits awards toch??

Ik kom denk ik nog wel even kijken
PS4 online: micro_nl
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:47:52 #127
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45077962
heeft iemand misschien een idee hoeveel een tamboerijn + standaard (als toevoeging op drumstel) ongeveer zou kosten? kan ze online niet echt vinden
pi_45080362
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:55 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Dan weet je nu dat je de volgende keer makkelijk zelf dingen kunt tabben
Je leert er zelf van
Volgens mij klopt ie niet helemaal, maar ik heb er zelf wat anders van gemaakt. Zoals dat eerst en het laatste, dat is toch niet op de snare?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_45088178
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:54 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Volgens mij klopt ie niet helemaal, maar ik heb er zelf wat anders van gemaakt. Zoals dat eerst en het laatste, dat is toch niet op de snare?
Theoretisch klopt het gewoon. Ik nam aan dat je er zelf wel wat van kon maken. Het is niet duidelijk te horen waarop het eerste en laatste wordt gespeeld. Maak een rondje langs je toms ofzo. Laat je fantasie werken zou ik zeggen
De rest klopt gewoon hoor.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:16:18 #130
88523 BadDay
The One I Love
pi_45095220
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:47 schreef morgane het volgende:
heeft iemand misschien een idee hoeveel een tamboerijn + standaard (als toevoeging op drumstel) ongeveer zou kosten? kan ze online niet echt vinden
Hangt er van af of je een A-merk wilt of een spleet-oog kopie Elke muziek handel heeft het wel.. ga daar even langs en probeer!

Trouwens ik zou gewoon een percussie klem kopen en die aan een standaard klemmen om daaraan je tamboerijn te hangen., om een hele standaard voor een tamboerijn te kopen is een beetje overdreven... scheelt je ook weer in sjouw werk..
Birds, Happiness & Still Not Worried
  zondag 7 januari 2007 @ 11:54:18 #131
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45103508
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:16 schreef BadDay het volgende:

[..]

Hangt er van af of je een A-merk wilt of een spleet-oog kopie Elke muziek handel heeft het wel.. ga daar even langs en probeer!

Trouwens ik zou gewoon een percussie klem kopen en die aan een standaard klemmen om daaraan je tamboerijn te hangen., om een hele standaard voor een tamboerijn te kopen is een beetje overdreven... scheelt je ook weer in sjouw werk..
ohja, da's wel een goeie ik ga binnenkort wel eens rondkijken dan, ik ben waarschijnlijk niet ervaren genoeg om duidelijk verschil te horen tussen een A-merk en een goedkoper merk, dus dat maakt me niet zoveel uit. Iig bedankt
pi_45104465
Pearl heeft een tamboerijn met klem voor op je Hi-Hat, weet niet precies hoe duur hij is.
  zondag 7 januari 2007 @ 12:58:12 #133
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45105177
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:31 schreef Operc het volgende:
Pearl heeft een tamboerijn met klem voor op je Hi-Hat, weet niet precies hoe duur hij is.
die heb ik al op internet gezien inderdaad, voor een eurootje of 30, maar dat vind ik toch wat aan de dure kant. Wat ik me ook afvraag: rinkelt dat ding dan niet als je je hi-hat-voet optilt?
pi_45105213
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:09 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Theoretisch klopt het gewoon. Ik nam aan dat je er zelf wel wat van kon maken. Het is niet duidelijk te horen waarop het eerste en laatste wordt gespeeld. Maak een rondje langs je toms ofzo. Laat je fantasie werken zou ik zeggen
De rest klopt gewoon hoor.
Heb ik gedaan.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zondag 7 januari 2007 @ 13:03:45 #135
88523 BadDay
The One I Love
pi_45105298
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:58 schreef morgane het volgende:

[..]

die heb ik al op internet gezien inderdaad, voor een eurootje of 30, maar dat vind ik toch wat aan de dure kant. Wat ik me ook afvraag: rinkelt dat ding dan niet als je je hi-hat-voet optilt?
Ja. dat is ook de bedoeling ervan als je m op je hi-hat monteert.. Je moet gewoon naar je plaatselijke muziekzaak gaan en om een klem en een tamboerijn vragen. Het kost je bij elkaar een eurotje of 40-50 denk ik.. Vergeet niet dat een klem meestal ook zeker 20 euri kost..
Birds, Happiness & Still Not Worried
  zondag 7 januari 2007 @ 13:20:30 #136
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45105736
quote:
Op zondag 7 januari 2007 13:03 schreef BadDay het volgende:

[..]

Ja. dat is ook de bedoeling ervan als je m op je hi-hat monteert.. Je moet gewoon naar je plaatselijke muziekzaak gaan en om een klem en een tamboerijn vragen. Het kost je bij elkaar een eurotje of 40-50 denk ik.. Vergeet niet dat een klem meestal ook zeker 20 euri kost..
hmm, mijn bedoeling was juist dat je er gewoon op slaat zeg maar, dat zie ik ook wel eens. Maar dan zou ik zeker een losse standaard erbij moeten kopen die nog meer dan zo'n klem kost?
  zondag 7 januari 2007 @ 13:24:29 #137
88523 BadDay
The One I Love
pi_45105852
Nee hoor, je hebt ook klemmen waarmee je hem aan een standaard kan monteren..
Birds, Happiness & Still Not Worried
  zondag 7 januari 2007 @ 13:26:39 #138
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45105917
hmhm, ik snap 't. ik stap binnenkort wel eens de muziekwinkel in. Thanks voor de info
pi_45114418
Zijn er ook metaldrummers in dit topic? Ik ben de laatste tijd met black en death metal bezig en ben ook bezig met het spelen van zestienden als maat. Dat gaat goed met niet al te snelle ritmes (zeg maar tot 300 bpm) maar daarboven red ik dat niet kwa beensnelheid. Nu zie ik veel metaldrummers die dat soort snelle ritmes tweebenig met hun dubbele baspedaal spelen, dus om en om je linker en rechterbeen (zeg maar links-tsjak-rechts-tsjak etc). Maar dat gaat me ook niet echt makkelijk af. Zijn er nog trucs en oefeningen om dit te leren spelen?
Jesus saves but death prevails.
  zondag 7 januari 2007 @ 19:06:12 #140
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_45116988
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:52 schreef Shivo het volgende:
Zijn er ook metaldrummers in dit topic? Ik ben de laatste tijd met black en death metal bezig en ben ook bezig met het spelen van zestienden als maat. Dat gaat goed met niet al te snelle ritmes (zeg maar tot 300 bpm) maar daarboven red ik dat niet kwa beensnelheid. Nu zie ik veel metaldrummers die dat soort snelle ritmes tweebenig met hun dubbele baspedaal spelen, dus om en om je linker en rechterbeen (zeg maar links-tsjak-rechts-tsjak etc). Maar dat gaat me ook niet echt makkelijk af. Zijn er nog trucs en oefeningen om dit te leren spelen?
blijven oefenen.
Lekker makkelijk antwoord, maar zo heb ik het ook gedaan in mijn metal periode.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_45119478
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:52 schreef Shivo het volgende:
Zijn er ook metaldrummers in dit topic? Ik ben de laatste tijd met black en death metal bezig en ben ook bezig met het spelen van zestienden als maat. Dat gaat goed met niet al te snelle ritmes (zeg maar tot 300 bpm) maar daarboven red ik dat niet kwa beensnelheid. Nu zie ik veel metaldrummers die dat soort snelle ritmes tweebenig met hun dubbele baspedaal spelen, dus om en om je linker en rechterbeen (zeg maar links-tsjak-rechts-tsjak etc). Maar dat gaat me ook niet echt makkelijk af. Zijn er nog trucs en oefeningen om dit te leren spelen?
bedoel je een tempo van 300 en dan nog 16en daarin? of een tempo van 75 met daarin 16en (lijkt me logischer) en met links-tsjak-rechts-tsjak, bedoel je gewoon 1e en 3e 16e met links andere 2 met rechts?
pi_45124308
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:04 schreef Operc het volgende:

[..]

bedoel je een tempo van 300 en dan nog 16en daarin? of een tempo van 75 met daarin 16en (lijkt me logischer) en met links-tsjak-rechts-tsjak, bedoel je gewoon 1e en 3e 16e met links andere 2 met rechts?
Ik bedoel 'heel snel boem-tsjak' en of dat 300 of 75 is hangt van je manier van tellen af. En ik bedoel idd (uitgaande van een 16/16e maat) 1e, 5e, 9e, 13e tel met rechtervoet,en 3e, 7e, 11e en 15e tel met linkervoet, de overige tellen hh en snare. Bands als Dimmu Borgir en Cradle of Filth spelen veel van dat soort ritmes.
Jesus saves but death prevails.
pi_45124425
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:49 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik bedoel 'heel snel boem-tsjak' en of dat 300 of 75 is hangt van je manier van tellen af. En ik bedoel idd (uitgaande van een 16/16e maat) 1e, 5e, 9e, 13e tel met rechtervoet,en 3e, 7e, 11e en 15e tel met linkervoet, de overige tellen hh en snare. Bands als Dimmu Borgir en Cradle of Filth spelen veel van dat soort ritmes.
http://www.youtube.com/watch?v=hoPv1oM6vZM
Graag gedaan
pi_45126246
@Shivo, wat jij bedoelt zijn volgens mij gewoon blastbeats. normaal is om als je een tempo noemt, dat dat in kwartnoten is, dus tempo 100 wil zeggen dat er 100 kwartnoten per minuut zijn met dat tempo, en als je dan 16en speelt, je dus 400 slaat.
pi_45127278
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:25 schreef Operc het volgende:
@Shivo, wat jij bedoelt zijn volgens mij gewoon blastbeats. normaal is om als je een tempo noemt, dat dat in kwartnoten is, dus tempo 100 wil zeggen dat er 100 kwartnoten per minuut zijn met dat tempo, en als je dan 16en speelt, je dus 400 slaat.
ik bedoel inderdaad 'gewoon' blastbeats.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:17:20 #146
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_45137343
Ik zit er aan te denken om een electronisch drumstel te kopen. "Vroeger" heb ik veel gedrumd, maar wil het toch weer een beetje oppikken, misschien ook wat lesjes nemen voor de techniek.
Gezien het feit dat ik een apartement heb, is een electronisch dingetje interessanter.

Om het even goedkoop te houden, zit ik aan deze twee setjes te denken.

Hayman

Of:

Alesis DM 5

Iemand hiermee ervaring en is het wat?
pi_45148952
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:17 schreef cosmick het volgende:
Ik zit er aan te denken om een electronisch drumstel te kopen. "Vroeger" heb ik veel gedrumd, maar wil het toch weer een beetje oppikken, misschien ook wat lesjes nemen voor de techniek.
Gezien het feit dat ik een apartement heb, is een electronisch dingetje interessanter.

Om het even goedkoop te houden, zit ik aan deze twee setjes te denken.

Hayman

Of:

Alesis DM 5

Iemand hiermee ervaring en is het wat?
Ja.

En Nee.

Nee serieus.

Die Hayman zooi die heeft een of ander nep plastic "gaasvel" wat voor geen meter speelt en waar je zo putjes in slaat en de kwaliteit van de geluiden is niet geweldig.

En dat Alesis ding, tsjah. Die rubber pads zijn te hard dus dat speelt niet lekker en die geluiden zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Wil je er alleen thuis was mee oefenen en heb je weinig geld en kunnen de geluiden je gestolen worden? Prima.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_45149299
Voor elektronische drums is mijn advies: neem een Roland Td-3kw.
Bij yamaha betaal je te veel voor wat je krijgt. Roland =
Het blijft duur, want zo'n td3 zijn nieuw niet goedkoper dan 1000 euro te krijgen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_45154637
Ik vind e-kits sowieso wel erg aan de prijs. Heb er zelf ook 1, maar toch, paar stukjes plastic, triggers en een module, 1500 euro...Maarja...niks aan te doen...
  maandag 8 januari 2007 @ 21:44:33 #150
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_45159412
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:34 schreef RoOoYtJuH het volgende:

Wil je er alleen thuis was mee oefenen en heb je weinig geld en kunnen de geluiden je gestolen worden? Prima.
In eerste instantie is het puur bedoelt om thuis te oefenen. Maar bij die Hayman heb ik nu al geen goed gevoel Ik verbaasde mij al over de prijs van zo'n Alesis.. Ik hoorde idd al van iemand dat die pads te hard zijn en dat je geeneens kan roffelen.

Beste is denk ik om eens langs feedback te rijden en de boel eens te testen.

Thanx voor de reacties!
pi_45613428
Hier gebeurt ook niet veel!
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:40:39 #152
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_45617229
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:06 schreef crossover het volgende:
Hier gebeurt ook niet veel!
Ben aan het sparen voor een goed electronisch drumstel
  woensdag 24 januari 2007 @ 08:55:55 #153
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45621688
en ik voor een ride
pi_45626432
Ik ga binnenkort een Cajon aanschaffen.
Ik heb met mijn band steeds vaker acoustische (radio) optredens en met een cajon kan je volgens mij best aardig een drumstel nabootsen.
Speelt hier iemand Cajon?
pi_45635109
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:34 schreef Ska-te het volgende:
Ik ga binnenkort een Cajon aanschaffen.
Ik heb met mijn band steeds vaker acoustische (radio) optredens en met een cajon kan je volgens mij best aardig een drumstel nabootsen.
Speelt hier iemand Cajon?
Ik wou het wel doen. Maar later niet gedaan. Iemand bij mij op de muziek school gaf cajon les, maar is daar mee gestopt, en wou het wel leren eigenlijk. Misschien dat ik het nog eens doe.

Zoek bij http://video.google.nl of op www.youtube.com op cajon filmpjes, staan leuke dingen tussen waardoor ik weer ga twijvelen.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:39:56 #156
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45640169

  woensdag 24 januari 2007 @ 22:55:37 #157
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_45647711
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:34 schreef Ska-te het volgende:
Ik ga binnenkort een Cajon aanschaffen.
Ik heb met mijn band steeds vaker acoustische (radio) optredens en met een cajon kan je volgens mij best aardig een drumstel nabootsen.
Speelt hier iemand Cajon?
Jah ,, ik speel er ook mee voor acoustische shit,, super handig!!!
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_45647858
Cajons zijn ook echt weer een hype

* CasB heeft niks met percussie, alleen met drumstellen
pi_45647952
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:59 schreef CasB het volgende:
Cajons zijn ook echt weer een hype

* CasB heeft niks met percussie, alleen met drumstellen
Yeah, same here. Zo'n LP block kan nog, maar daar houdt het dan ook mee op.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_45661827
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:39 schreef morgane het volgende:
[afbeelding]
WOW!!!!! Die is vet!!! Is die in Nederland verkrijgbaar?????? Ik ben opslag verliefd

@ Casb & Crossover : Ja je ziet het inderdaad steeds meer. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon supervet is als je het een beetje goed kan. En bovendien handig.
Ik heb steeds meer radio shows bij crappy stations ( )waar geen genoeg mics (en kanalen) zijn om een heel drumstel mee uit te versterken, en soms willen ze gewoon puur een acoustische set. Een djembé vind ik dan weer zo afgezaagd en bovendien krijgt de muziek dan een hele andere sfeer. Een cajon is in dit geval dan wel een uitkomst.
Zo'n LP blok heb ik trouwens ook....Ik speel daar in een hele set maar 30 sec. op. Zo'n ding vind ik echt overbodig. Ik heb hem ooit eens gekregen van een vriend.
pi_45662545
Hmm, bassdrum, snare, hihat, crash/ride is te veel voor in een radiostation? Da's met 1 of 2 mics makkelijk te versterken.
pi_45663613
Het moet natuurlijk ook wel een beetje blijven klinken. Bovendien, als zij dat niet willen, wie ben ik dan om te zeggen dat het wel kan? Ik moet blij zijn dat ze onze muziek willen laten horen toch.
pi_45665699
Hmm whatever Met 2 mics kan het goed genoeg klinken...:)
pi_45665745
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:48 schreef CasB het volgende:
Hmm whatever Met 2 mics kan het goed genoeg klinken...:)
pi_45666707
Metal Drummer gezocht omgeving Utrecht of Nijmegen, voor meer info PM mij
pi_45667593
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:49 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Dan geloof je het maar niet...
pi_45668456
wat bedoelen jullie precies met LP blok?
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:50:13 #168
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45669245
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:38 schreef Ska-te het volgende:

[..]

WOW!!!!! Die is vet!!! Is die in Nederland verkrijgbaar?????? Ik ben opslag verliefd
ik heb geen idee, ik heb 'm zelf niet ofzo maar kwam 'm iig hier tegen:
http://www.just-music.de/(...)ajon-3-36-444-0.html
89 eutjes volgens mij
pi_45684299
Eyyy een drum topic!
Ik heb een td6 drumkit (wow naam, verrassing!) en drum 10 jaar (a)

Je hebt ook pedalen die ook slaan als je met je hak naar beneden duwt...
..schijnt alleen echt bagger te werken.

Maarja de eerste mensen die het kunnen zijn er al, ik vond het persoonlijk ook niets, veels te zwaar.

-edit: Mischien dat iemand van jullie mij in dit topic kan helpen.
Alvast bedankt (electrisch drumstel aansluiten op computer)
pi_45688485
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:21 schreef Operc het volgende:
wat bedoelen jullie precies met LP blok?


Het is van hard plastic. Ik heb de rode versie
pi_45688632
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:25 schreef Ska-te het volgende:

[..]

[afbeelding]

Het is van hard plastic. Ik heb de rode versie
dacht ik al (dat je die bedoelde dan he) ik heb een knal gele van Remo, ook leuk
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:59:02 #172
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_45689339
Ik heb er 1 van Pearl. de Med Pitch volgens mij,, Zo goed als nieuw , ik doe er niks mee. dus nog geinteresseerden.

Zal er binnenkort wel foto'tje van plaatsen.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_45690419
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:25 schreef Ska-te het volgende:

[..]

[afbeelding]

Het is van hard plastic. Ik heb de rode versie
Ja die! Als in QOTSA - Little Sister
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_45695802
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:38 schreef crossover het volgende:

[..]

Ja die! Als in QOTSA - Little Sister
Gelijk ff downloaden. Ik kan me namelijk nietecht voorstellen wat ik ermee zou moeten doen.

Ik gebruik het in 1 nummer van mn band waarbij we een soort van latin achtig iets spelen. Daar past het wel. Maar verder heb ik echt geen idee

edit : wat een kutnummer

[ Bericht 9% gewijzigd door Ska-te op 26-01-2007 14:43:15 ]
pi_45696478
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:35 schreef Ska-te het volgende:

[..]

edit : wat een kutnummer
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_45698525
Misschien komt het ook door de vreselijke baggerkwaliteit opname die ik heb Bij nader inzien valt het idd wel mee

Ik heb een een of andere radio opname ofzo Ik download het album wel even. Dat is vast betere kwaliteit

edit : ok......vet nummer hahaha

[ Bericht 40% gewijzigd door Ska-te op 26-01-2007 17:07:40 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 16:25:03 #177
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_45793601
@ Ska-te

Heb jij ervaring met labels?? Wil er graag wat info over hebben waarop te letten,,

ik hoor het wel,, groeten mij
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_45826470
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:25 schreef dazzled het volgende:
@ Ska-te

Heb jij ervaring met labels?? Wil er graag wat info over hebben waarop te letten,,

ik hoor het wel,, groeten mij
Hoi Mij Ik heb geen ervaring met labels. Ik zou je met alle liefde willen vertellen dat ik er 1 had. Maar helaas haha. Ik ken wel mensen die ermee te maken hebben, dus als je ècht iets wilt weten kan je altijd ff een emailtje opstellen en stuur ik hem wel door.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:24:50 #179
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_45840378
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:06 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Hoi Mij Ik heb geen ervaring met labels. Ik zou je met alle liefde willen vertellen dat ik er 1 had. Maar helaas haha. Ik ken wel mensen die ermee te maken hebben, dus als je ècht iets wilt weten kan je altijd ff een emailtje opstellen en stuur ik hem wel door.
okej,,
Misschien moet ik de vraag wat algemener stellen,, gewoon aan iedereen hier..

dus wie heeft er een label en hoe is dat terecht gekomen?

waar op te letten bij gesprekken..

groeten mij
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_45840583
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:24 schreef dazzled het volgende:

[..]

okej,,
Misschien moet ik de vraag wat algemener stellen,, gewoon aan iedereen hier..

dus wie heeft er een label en hoe is dat terecht gekomen?

waar op te letten bij gesprekken..

groeten mij
*kuch* vraag het eens op drumforum *kuch*
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:31:57 #181
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_45866720
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:29 schreef Ska-te het volgende:

[..]

*kuch* vraag het eens op drumforum *kuch*
jah idd, kan zeker ook,,

naja, ik heb al heel veel info naar me oren geslingerd gekregen ,, ha
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  donderdag 1 februari 2007 @ 19:16:09 #182
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_45892348
Ik zat net even terug te denken aan het concert van de Golden Earring waar ik twee maanden terug bij was, wat echt top was. Dus ik ff naar youtube gegaan, daar vond ik, naar mijn mening, filmpjes van een legendarische drummer. Het is geen topkwaliteit, but you get the feelin' (zelf heb ik geen drumervaring, maar ik wilde deze wel ff delen)

Filmpje 1
Filmpje 2

  donderdag 1 februari 2007 @ 21:08:35 #183
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_45896717
Ben wat drumsolo's betreft toch liever aan het kijken naar terry
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_45900160
Jammer dat hij die shit niet deed tijdens zn (huidige) theatertour. Dat is veel leuker om te zien dan een paar flauwe grappen.
pi_45955116
IK WIL EEN VINTAGE DRUMSTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL
pi_45972731
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:50 schreef morgane het volgende:

[..]

ik heb geen idee, ik heb 'm zelf niet ofzo maar kwam 'm iig hier tegen:
http://www.just-music.de/(...)ajon-3-36-444-0.html
89 eutjes volgens mij
Ik heb hem gewoon 2e hands gevonden . Die dingen zijn nergens verkrijgbaar, of je moet er 1 bestellen en er 3 maande op wachten
Echt zo toevallig..Binnenkort is die Meinl bloemetjes cajon dus van mij
  zondag 4 februari 2007 @ 15:25:35 #187
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45972834
geniaal!! t is dat ik geen cajon kan spelen
pi_45979585
Ik ook nog niet hahaha komt vanzelf als ik hem heb hoop ik
  zondag 4 februari 2007 @ 18:46:18 #189
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45980046
moah, ik vind 90 euro toch iets te veel om het risico te lopen dat ik er helemaal niks van bak waar heb je 'm uiteindelijk besteld? ik vind 'm wel megahip, alleen al als kamerdecoratie
pi_45984413
Instructie DVD

Hier kunnen jullie het leren
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_45984754
Thanks Roootjuh!

Mja, ik denk dat als je een beetje aardig kunt drummen je ook best aardig cajon kan leren spelen. Ik hoef er geen ster in te worden, het is gewoon voor erbij

Ik heb hem tweede hands gekocht van iemand Heel toevallig dus
  maandag 5 februari 2007 @ 10:56:22 #192
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46001080
da's idd toevallig, heb je veel geluk gehad voor hoeveel mag je 'm hebben? Me wants
pi_46001649
Ik heb eens zo'n boek ingekeken, maar het zag er bar moeilijk uit

Kan er iemand samples indrummen? Want ik heb een oefening, die ik niet snap
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zondag 11 februari 2007 @ 12:59:03 #194
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46198890
TE KOOP: Mid pitch Woodblock Pearl.
Meinl Classic 20 inch powerride

eventueel ook nog een Paiste alpha 18 inch crash..

geinteresseerden?
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  zondag 11 februari 2007 @ 13:20:38 #195
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46199806
hoeveel wil je hebben voor de powerride?
  zondag 11 februari 2007 @ 22:49:27 #196
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46222011
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:20 schreef morgane het volgende:
hoeveel wil je hebben voor de powerride?
Uhmmmm, laten we zeggen 80 euro.

Doe hem weg omdat ik een 21 inch Zildjian heb gekocht.
Ik stuur niks op via post of wat dan ook. Geen goede ervaring mee.
Je kunt hem hier proberen, Maarjah, Hier is wel in Meppel.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  maandag 12 februari 2007 @ 10:34:42 #197
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46230982
Dat kan ik zeker wel begrijpen, het loopt vaak mis met de post, dat er dingen beschadigen of kwijtraken enzo. Maar je mag iemand anders blij gaan maken met je ride, want ik zou dan nog 30 euro extra kwijt zijn aan treinkosten haha. Dus ik zoek nog wel even verder. Jammer, maar helaas. Succes met verkopen verder
  maandag 12 februari 2007 @ 16:13:51 #198
3869 David
Drum the drums
pi_46240944
Ik drum ondertussen 4 jaar (zit nu in het 1e jaar conservatorium (jazz) te Tilburg) en mijn smaak en stijl is natuurlijk al veel geëvolueerd. Daarom ben/was niet meer tevreden over m'n huidige bekkens (een set Sabian B8 bekkens). Ik heb m'n 18" B8 Rock Crash laten 'ombouwen' tot een Dark CrashRide, te gebruiken in jazzy muziek. Ben echt super tevreden! En dat voor 65 euro... Ik ga de rest ook laten doen. Hoef ik geen nieuwe bekkens te kopen en deze verkopen, wat veel voordeliger en gemakkelijker is

Voor een luisterfragmentje:
http://jvds.byethost15.co(...)o_Dark_Crashride.mp3

website van de cymbaalsmid: http://johancymbals.fr.nf
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:55:24 #199
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46267353
soort van commercial achtig iets zit hier in, haha
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46331139
grrr gister narevel kaduuk geslagen.. baal er echt enorm van maar was na die jaren echt absoluut te verwachten..

zal ik nou gewoon gelijk een nieuwe mooie snare kopen of niet.. weet iemand echt een goed klinkende snare? binnenkort maar ff winkeltjes binnen gaan stappen.
pi_46331239
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:18 schreef Guusie het volgende:
grrr gister narevel kaduuk geslagen.. baal er echt enorm van maar was na die jaren echt absoluut te verwachten..

zal ik nou gewoon gelijk een nieuwe mooie snare kopen of niet.. weet iemand echt een goed klinkende snare? binnenkort maar ff winkeltjes binnen gaan stappen.
Na jaren??? Dan was het inderdaad hoog tijd dat je hem stuk sloeg ja
Wat voor snare heb je? Het lijkt me namelijk onlogisch om dat meteen maar een nieuwe snare te kopen. Een nieuw vel is wel even een stukje goedkoper dan een nieuwe snare
pi_46332173
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:22 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Na jaren??? Dan was het inderdaad hoog tijd dat je hem stuk sloeg ja
Wat voor snare heb je? Het lijkt me namelijk onlogisch om dat meteen maar een nieuwe snare te kopen. Een nieuw vel is wel even een stukje goedkoper dan een nieuwe snare
kut snare standaard typje van een beginners ding.. wil zoiezo wel een nieuw drumstel alleen daar zijn de centen nog niet voor.. dusja..
pi_46333359
Ik zou dan eerst maar een nieuw snare-vel halen.

Als je ooit een nieuw drumstel koopt zit er sowieso een betere snare bij (hoop ik voor je )
pi_46334273
Ja precies. Spaar dan door voor een beter drumstel, dan heb je ook meteen een beter snare
pi_46336340
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 14:18 schreef Guusie het volgende:
grrr gister narevel kaduuk geslagen.. baal er echt enorm van maar was na die jaren echt absoluut te verwachten..

zal ik nou gewoon gelijk een nieuwe mooie snare kopen of niet.. weet iemand echt een goed klinkende snare? binnenkort maar ff winkeltjes binnen gaan stappen.
Ooh snarevel.

Er stond narevel, ik dacht al wat bedoeld ie nou

Maar dus omdat je vel scheurt koop je maar meteen een hele nieuwe snare? Ik wou dat ik zulk geld had!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  donderdag 15 februari 2007 @ 17:17:04 #206
3869 David
Drum the drums
pi_46337436
Als je een nieuwe snare wil kopen moet je dat natuurlijk doen. Ik vind persoonlijk niet dat de aankoop van een snare per se samen gaat met de aankoop van een drumstel... Elke snare heeft een andere klankkleur en die moet je echt uitzoeken naar smaak. Voor toms en basdrum is dat een stuk minder het geval. Er is bijvoorbeeld al een gigantisch verschil tussen een houten en een metalen snare. Beiden kunnen zeer mooi zijn maar er is een groot verschil qua overtonen en 'warmheid' van de klank.

Een snarevel vervangen is natuurlijk direct gebeurd en kost je maar 15 euro of zo.
pi_46339538
ja..... 15 e is ook weer niks.. ik denk maar dat ik een nieuw velletje koop maarrrr wel eens goed ga orienteren op 'nieuwe' 'tweedehandse' drumstelleeetjesss!
pi_46359153
Beste Drummer Aller Tijden!!! MIKE PORTNOY (Dream Theater...)
http://www.youtube.com/watch?v=MRnyM6KSrig

http://www.youtube.com/watch?v=RwySEGSzwcg&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=HRefvPY6hGM&mode=related&search=

De nummer twee: DAVE LOMBARDO (Slayer....)
http://www.youtube.com/watch?v=vQpIpy1xU74

http://www.youtube.com/watch?v=SwPof8RzF9c

En de nummer 3: RICHARD CHRISTY (Death....):

Richard Christy samen met Mike Portnoi
http://www.youtube.com/watch?v=vQNw4nbG69s

Richard Christy optreden met Death - Spirit Crusher
http://www.youtube.com/watch?v=RuQLm93eZYo
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_46359509
Mike Portnoy is _zo_ overrated.

Hij kan een paar dingen goed, dus is dat ook het enige wat hij speelt
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:13:39 #210
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46363362
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:11 schreef CasB het volgende:
Mike Portnoy is _zo_ overrated.

Hij kan een paar dingen goed, dus is dat ook het enige wat hij speelt


Met deze stelling ben ik het toch niet eens. Het is toch echt een drummer van wereldformaat. Kijk dat jij hem niet goed vindt dat is je mening maar als je objectief blijft en kijkt naar zijn skills dan is het toch echt een van de beste.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_46363467
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:13 schreef denka het volgende:

[..]



Met deze stelling ben ik het toch niet eens. Het is toch echt een drummer van wereldformaat. Kijk dat jij hem niet goed vindt dat is je mening maar als je objectief blijft en kijkt naar zijn skills dan is het toch echt een van de beste.
Eindelijk, iemand die er verstand van heeft
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_46363617
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:54 schreef ExperimentalFrenta... het volgende:
Beste Drummer Aller Tijden!!! MIKE PORTNOY (Dream Theater...)
http://www.youtube.com/watch?v=MRnyM6KSrig

http://www.youtube.com/watch?v=RwySEGSzwcg&mode=related&search=
Die tweede is wel erg gaaf ja
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:13 schreef denka het volgende:

[..]



Met deze stelling ben ik het toch niet eens. Het is toch echt een drummer van wereldformaat. Kijk dat jij hem niet goed vindt dat is je mening maar als je objectief blijft en kijkt naar zijn skills dan is het toch echt een van de beste.
Ook in verschillende genres zijn er verschillende beste spelers. Dus helemaal klopt het niet.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:33:04 #213
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46363923
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:21 schreef crossover het volgende:

[..]

Die tweede is wel erg gaaf ja
[..]

Ook in verschillende genres zijn er verschillende beste spelers. Dus helemaal klopt het niet.
Dat klopt wel, iedereen heeft zijn eigen techniek en skills. Drummers vergelijken die andere muziekgenres maken kan dan ook eigenlijk niet.

Paar dagen geleden was de drummer van de Golden Earring, Cesar Zuiderwijk bij paul en witteman en daar hadden ze het ook over andere drummers. En elk had zijn eigen (eigenaardige) techniek dus vergelijken kon je ze allemaal niet maar het waren wel elk drummers van pure klasse..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_46364057
Mike Portnoy is een professionele muzikant, conservatorium-gast... die kan elke stijl imiteren, dat is juist wat hem zo 'groot' maakt....
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_46372392
Imiteren...dus hij heeft geen eigen stijl?

Ik zeg ook niet dat het geen goede drummer is. Maar hij heeft een aantal chops en goed dubbelbas-werk.
pi_46372986
Hey,

Weten jullie misschien of je de v-cymbals van de TD20 en TD12 ook opwaarts kunt meppen? Of zitten daar geen sensoren?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:14:42 #217
3869 David
Drum the drums
pi_46372998
Ik ben ook een conservatorium-gast (weliswaar niet afgestudeerd) maar dat maakt me nog niet direct een drummer van 'wereldformaat'.

Dream Theater is wereldberoemd (en ik vind ze ook best goed, al is het niet echt 'mijn ding') en daarom associëren ze portnoy ook als 'beste drummer ter wereld' oid. Er zijn nochtans heel veel drummers die evenveel of meer kunnen dan hij.

Ik denk niet dat er zoiets bestaat als een 'beste drummer ter wereld', tenminste niet objectief. Je mag natuurlijk idolen hebben maar die zijn voor iedereen anders, en terecht.
pi_46373075
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:14 schreef Harmen1984 het volgende:
Hey,

Weten jullie misschien of je de E-cymbals van de TD20 en TD12 ook opwaarts kunt meppen? Of zitten daar geen sensoren?
Dat kunnen de bekkens van mijn TD3 ook.

Het gaat met trillingen ofzo. Want als ik op het rek sla, dan sla je ze ook aan.
Ze zullen er vast wel niet voor gemaakt zijn, maar er zit wel rubber aan de onderkant. (maar dat is om ze te chocken eigenlijk.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_46377587
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 16:54 schreef CasB het volgende:
Imiteren...dus hij heeft geen eigen stijl?

Ik zeg ook niet dat het geen goede drummer is. Maar hij heeft een aantal chops en goed dubbelbas-werk.
Inderdaad. Ik vind Mike Portnoy nou niet een van de beste drummers. En tuurlijk is hij in zijn genre 1 van de grootste ( of moet ik zeggen bekendste) Maar er zijn zoveel meer drummers meer skills hebben dan hij.
Hij is zeker niet slecht, maar overrated inderdaad wel een beetje vind ik.
pi_46377685
Ach ja. Dat verschilt maar per persoon. Veel mensen vinden Lars Ulrich ook de beste
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_46378142
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:45 schreef crossover het volgende:
Ach ja. Dat verschilt maar per persoon. Veel mensen vinden Lars Ulrich ook de beste
Vergeet TrAvIs B4rKeRRrRR niet.

en \m/ Joey Jordison \m/

pi_46378170
Nee, één van die mensen ben ik ook

Zeg, sinds wanneer is jou naam blauw

edit : oeps! ik dacht dat je zei 'niet' de beste. Wat een fout !!

[ Bericht 18% gewijzigd door Ska-te op 16-02-2007 19:59:11 (ie) ]
pi_46378274
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:58 schreef Ska-te het volgende:
Nee, één van die mensen ben ik ook

Zeg, sinds wanneer is jou naam blauw
Dat heeft de mod-fee gedaan toen ik vannacht mijn melktand onder het kussen legde
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:36:08 #224
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46399921
Superveel kabeltjes... Demo opnamens wisseloord.

GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46528480
hahah cool
pi_46580650
Kom net terug van de Boerderij in Zoetermeer.
Mijn idool Ian Paice trad op met een Deep Purple cover band.
Wat was dat onwijs kicke en superstrak gewoon
Die ouwe ken nog steeds gewoon een strak staaltje drummen tevoorschijn toveren uit zijn handen en benen

En als drummer heb ik uiteraard 2 drumstokken van Paice in ontvangst mogen nemen

Ian Paice
pi_46595328
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 23:51 schreef _nWo_ het volgende:
Kom net terug van de Boerderij in Zoetermeer.
Mijn idool Ian Paice trad op met een Deep Purple cover band.
Wat was dat onwijs kicke en superstrak gewoon
Die ouwe ken nog steeds gewoon een strak staaltje drummen tevoorschijn toveren uit zijn handen en benen

En als drummer heb ik uiteraard 2 drumstokken van Paice in ontvangst mogen nemen

Ian Paice
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:18:34 #228
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46599552
Te Koop: Meinl Classic Power ride, 20 inch. 80 euro.

Tevens ook m'n nieuwe aanwinst erbij gezet!!!

GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46605518
Ik denk niet dat het verkopen erg goed gaat lopen als je je nieuwe ride ernaast zet
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:09:25 #230
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46607942
ha, naja, meestal word er hier gepost wat mensen nieuw hebben ,, en ook wel eens wat ze te koop hebben,, wees gerust, ik zet hem niet zo op marktplaats, haha
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:18:04 #231
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46621299
Wiew, vanavond spelen we in de melkweg! komt allen!
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46621325
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 13:18 schreef dazzled het volgende:
Wiew, vanavond spelen we in de melkweg! komt allen!
Is uitverkocht slimpie
PS4 online: micro_nl
pi_46624764
wat vinden jullie van deze schatjes die ik net nieuwe heb gekocht



en daarbij heb ik ook nog een Zildjian Oriental 22inch China gekocht maar daar kan ik geen plaatjes van vinden ^_^
pi_46652151
Sabian
Moet toch eigenlijk ff gaan sparen voor een 22" HH Rock Ride en 14" AA Rock Hats
  zondag 25 februari 2007 @ 13:49:25 #235
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46653646
Sabian, zeer leuke bekkens, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar zildjian. Maar dat boeit niet ,
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46660581
quote:
Op zondag 25 februari 2007 13:49 schreef dazzled het volgende:
Sabian, zeer leuke bekkens, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar zildjian. Maar dat boeit niet ,
hoe was je optrede?
  zondag 25 februari 2007 @ 18:36:03 #237
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46665050
quote:
Op zondag 25 februari 2007 16:41 schreef Guusie het volgende:

[..]

hoe was je optrede?
Ik heb me prima vermaakt. Wel erg zenuwachtig. maarjah dat hoort er bij he.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46696928
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:36 schreef dazzled het volgende:

[..]

Ik heb me prima vermaakt. Wel erg zenuwachtig. maarjah dat hoort er bij he.
ging het ook goed of niet?
pi_46705050
Ik heb nog nooit gepost in dit topic maar houd het wel altijd in de gaten.. nu had ik een vraagje, ik wil al een aantal jaren gaan drummen, maar het kon nooit omdat mijn ouders het te duur vonden.. en overlast voor de buren met thuis oefenen enz... nu heb ik ze waarschijnlijk toch eindelijk zover gekregen en ga dus binnekort beginnen. Mijn vraag is nu hoe groot achten jullie de kans dat ik er ook echt verder mee kan zegmaar, dus bijv. later leraar worden bij een drumschool of nog beter gewoon muzikant natuurlijk! School en werk dat ik tot nu toe heb gedaan beviel me namelijk allemaal niet en muziek heb ik altijd al geweldig gevonden dus dit lijkt mij _de_ oplossing. Ik ben alleen bang dat ik al een beetje oud ben om pas te beginnen met leren en dan ook nog eens zo een grote plannen te hebben, ben namelijk 19. Natuurlijk trommel ik genoeg thuis op de muziek maar een drumstel is natuurlijk heel wat anders haha.. nou hopelijk kan iemand me hier advies geven.
pi_46705267
Andere mensen dingen leren kan iedereen, maar hoe langer je oefent hoe meer mensen je iets kan leren.
Je kan echt nog wel een goede drummer worden, gewoon veel oefenen!

Maar als je echt met muziek je geld wil verdienen moet je wel erg je best doen natuurlijk.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_46705492
Ik ben begonnen met drummen toen ik 17/18 was. Ik doe nu conservatorium (ben nu 22). Het is dus nooit telaat om met iets te beginnen.
Maar als je echt je werk ervan wilt maken, zul je hard moeten oefenen. Dat houdt ook in dat je moet oefenen als je soms geen zin hebt.
pi_46707953
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:39 schreef crossover het volgende:


Maar als je echt met muziek je geld wil verdienen moet je wel erg je best doen natuurlijk.
en geluk hebben

maarja, ik ben op mijn 14 begonnen, mag een half uurtje per dag drummen.. is helemaal niks en soms baal ik daar echt verschikkelijk van..

maargoed, ik zie mijzelf ook niet 4/5/6 uur per dag drummen voor conservatorium... al lijkt mij zo'n opleiding wel weer errug leuk!
pi_46715239
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:38 schreef Guusie het volgende:
en geluk hebben
Met hard werken komt het geluk vanzelf. Ik ben ervan overtuigd dat er altijd een mogelijkheid is om met drummen je geld te verdienen.

Geluk moet je hebben als je met je band wilt doorbreken, door op het juiste moment op de juiste plaats voor de juiste mensen te spelen.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 22:03:48 #244
3869 David
Drum the drums
pi_46750947
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:44 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Met hard werken komt het geluk vanzelf. Ik ben ervan overtuigd dat er altijd een mogelijkheid is om met drummen je geld te verdienen.

Geluk moet je hebben als je met je band wilt doorbreken, door op het juiste moment op de juiste plaats voor de juiste mensen te spelen.
Altijd is nogal sterk uitgedrukt. Ik ben het wel met je eens dat het mogelijk is als je maar a)voldoende talent hebt b) er hard genoeg voor werkt en c) vindingrijk bent wat betreft het zoeken naar werk.

Veel initiatief nemen is dus belangrijk. Maar eerst moet je gewoon leren drummen

Ik ben op mijn 16e begonnen en zit nu op mijn 20e op het conservatorium. Na vier jaar dus (zoals ska-te). Maar wel vier jaar van elke dag minstens twee à drie uur oefenen en soms nog veel meer.
pi_46751059
quote:
Op maandag 26 februari 2007 22:44 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Met hard werken komt het geluk vanzelf. Ik ben ervan overtuigd dat er altijd een mogelijkheid is om met drummen je geld te verdienen.

Geluk moet je hebben als je met je band wilt doorbreken, door op het juiste moment op de juiste plaats voor de juiste mensen te spelen.
Haha, die eerste zin is mooi! die tweede zin verkracht het hahahaha maargoed! muziek maken is gewoon mooi, en daar doe ik het voorrr!
pi_46751644
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:03 schreef David het volgende:
Altijd is nogal sterk uitgedrukt. Ik ben het wel met je eens dat het mogelijk is als je maar a)voldoende talent hebt b) er hard genoeg voor werkt en c) vindingrijk bent wat betreft het zoeken naar werk.
Ja tuurlijk. Ik bedoelde het ook misschien uit mijn oogpunt. Als je totaal geen gevoel hebt voor drummen, is het een ander verhaal. Maar als je iets echt wilt, en ervoor wilt gaan + de mogelijkheid hebt om het te kunnen doen (wat in dit geval talent is), komt dat zeker wel goed.
En wat betreft het vindingrijk zijn betreft. Waarschijnlijk doe je in dit vak ook niet altijd wat je altijd al hebt willen doen. Als jij je geld moet verdienen met het spelen op bruiloften (wat mij dus echt niks lijkt), dan moet het maar. Altijd beter dan op kantoor zitten
Ik heb me in 4 jaar ook helemaal de pleures gedrumd trouwens hahaha. Gekkenwerk
  dinsdag 27 februari 2007 @ 23:42:26 #247
3869 David
Drum the drums
pi_46755917
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 22:17 schreef Ska-te het volgende:

[..]

En wat betreft het vindingrijk zijn betreft. Waarschijnlijk doe je in dit vak ook niet altijd wat je altijd al hebt willen doen. Als jij je geld moet verdienen met het spelen op bruiloften (wat mij dus echt niks lijkt), dan moet het maar. Altijd beter dan op kantoor zitten
En zo is het maar net, ik hoef nu al twee jaar niet meer te werken in een fabriek om op reis te kunnen gaan, aangezien ik genoeg kan spelen en les kan geven om ruimschoots rond te komen (ik woon nog wel thuis).

Dus mensen die zeggen dat het heel moeilijk is om geld te verdienen met muziek hebben ongelijk, maar je moet er wel concessies voor doen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 14:05:45 #248
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46770858
http://www.wisseloord.nl/uk/welcome.asp?id=99&start=0&offset=5

sorry jongens, maar ik vind dit gewoon superstoer
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46784444
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:05 schreef dazzled het volgende:
http://www.wisseloord.nl/uk/welcome.asp?id=99&start=0&offset=5

sorry jongens, maar ik vind dit gewoon superstoer
Gaat wel lekker met jullie he?
pi_46798628
Lidl als goedkope drumwinkel.
Ik heb zonet een Golftas (met wieltjes!) gehaald bij de Lidl die perfect werkt als tas voor de hardware!
Hij kost 30 euro.
Als je in de muziekwinkel een "Hardwaretas" koopt ben je al gauw het dubbele kwijt.
De liggende versie die ik heb:

Ook is hij er in een staande variant:
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:18:48 #251
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46800657
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef BeRightBack het volgende:
Lidl als goedkope drumwinkel.
Ik heb zonet een Golftas (met wieltjes!) gehaald bij de Lidl die perfect werkt als tas voor de hardware!
Hij kost 30 euro.
Als je in de muziekwinkel een "Hardwaretas" koopt ben je al gauw het dubbele kwijt.
De liggende versie die ik heb:
[afbeelding]
Ook is hij er in een staande variant:
[afbeelding]
Hey, supergoed idee! Ik sjouw elke keer met die losse stands rond. Alhoewel, ik heb maar klein auto'tje en het past allemaal net met flink geprop.

Mocht je in een band zitten. Probeer dan om in vera te spelen in groningen! wat een toffe tent!!!
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:23:25 #252
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_46811380
Zaterdag lekker spelen met de band " nou en " !
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:05:32 #253
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46812840
ohja die, van Gothic Meisje nou, veel plezier!

best slim bedacht, die tas
pi_46812913
pfff. net mijn laatste drumles gehad bij mijn drumleraar..

ik vind het toch echt vervelend na 5 jaar..

hm.

ivm met aankomende examens gestopt.. en ik wilde wat anders.. ga gewoon met drummen door.. maar na mijn exames waar ik ga studeren..
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:07:02 #255
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46814907
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:07 schreef Guusie het volgende:
pfff. net mijn laatste drumles gehad bij mijn drumleraar..

ik vind het toch echt vervelend na 5 jaar..

hm.

ivm met aankomende examens gestopt.. en ik wilde wat anders.. ga gewoon met drummen door.. maar na mijn exames waar ik ga studeren..
Bij mij is het net andersom,, 5 jaar gedrumt en nu maar eens drumles nemen, ha
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46815601
Na 5 jaar is het sowieso weleens tijd dat je veranderd van leraar.
Elke leraar merkt weer andere dingen op. Dus je gaat er alleenmaar meer door vooruit

Maar ik kan idd begrijpen dat het klote is
pi_46819108
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:29 schreef Ska-te het volgende:
Na 5 jaar is het sowieso weleens tijd dat je veranderd van leraar.
Elke leraar merkt weer andere dingen op. Dus je gaat er alleenmaar meer door vooruit

Maar ik kan idd begrijpen dat het klote is
mm, ja dat was ook een reden idd, wel veel van die man geleerd Haha, hij heeft me ook allemaal dingen meegegeven zovan: als je daarmee klaar bent he, kan je dat gaan doen! was wel grappig
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:08:29 #258
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46873501
weet iemand nog leuke (rock)cd's die een beetje mee te drummen zijn als beginner? Ik heb alle basisritmes enz. wel onder de knie.
pi_46878732
Life of Agony
Queen
Kane
Eigenlijk veel wel als je het simpel houdt.
pi_46879307
hahah queen! Tjezus, lange tijd dat niet meer gedrumt! Goeie tijden, versterker vol.. lekker mee drummen! Ben tegenwoordig opzoek naar echt moeilijk nummers en die liggen bij mij nog wel bij snelheid.. ik probeer steeds sneller te worden.. en dan zijn de stukken altijd een mooie doel !
pi_46880453
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 15:55 schreef Guusie het volgende:
hahah queen! Tjezus, lange tijd dat niet meer gedrumt! Goeie tijden, versterker vol.. lekker mee drummen! Ben tegenwoordig opzoek naar echt moeilijk nummers en die liggen bij mij nog wel bij snelheid.. ik probeer steeds sneller te worden.. en dan zijn de stukken altijd een mooie doel !
Meshuggah?
pi_46881290
Meshuggah hahaha

Succes
pi_46885658
Meshuggah ?
Doe dan maar Bobby Jarzombek van Spactic Ink

http://youtube.com/watch?v=TXpFrexDJ4A
^^ God
pi_46888228
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:49 schreef _nWo_ het volgende:
Meshuggah ?
Doe dan maar Bobby Jarzombek van Spactic Ink

http://youtube.com/watch?v=TXpFrexDJ4A
^^ God
hij speeld open handed
(btw ik zag laast: http://www.youtube.com/watch?v=VESHXz-Ou_I was ook wel geinig voor de snelheidsfreaks)
pi_46889518
Ik reageerde een tijdje geleden hier, dat ik ook met drumles wilde beginnen enz. Nu heb ik inmiddels de drumlessen al aangevraagd maar ben nog op zoek naar een drumstel. Ik ben maar een student en heb dus niet veel geld, ik hoef ook niks speciaals op zich als ik er maar op kan oefenen.
Dit lijkt mij wel handig maar is dit qua kwaliteit iets? -> Link

En iemand enige ervaring met e-bay? weet niet of dat te vertrouwen is....

/Edit, als het met een gewoon drumstel 2ehands volgens jullie goedkoper kan.. GRAAG. tips altijd welkom.
pi_46889838
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:58 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik reageerde een tijdje geleden hier, dat ik ook met drumles wilde beginnen enz. Nu heb ik inmiddels de drumlessen al aangevraagd maar ben nog op zoek naar een drumstel. Ik ben maar een student en heb dus niet veel geld, ik hoef ook niks speciaals op zich als ik er maar op kan oefenen.
Dit lijkt mij wel handig maar is dit qua kwaliteit iets? -> Link

En iemand enige ervaring met e-bay? weet niet of dat te vertrouwen is....
Ebay is wel te vertrouwen, maar Hayman is kut. Check www.drumforum.nl maar eens.
quote:
Edit, als het met een gewoon drumstel 2ehands volgens jullie goedkoper kan.. GRAAG. tips altijd welkom.
Ja veel goedkoper. Nieuw soms ook nog wel.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_46898001
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:12 schreef MarsX het volgende:

[..]

hij speeld open handed
(btw ik zag laast: http://www.youtube.com/watch?v=VESHXz-Ou_I was ook wel geinig voor de snelheidsfreaks)
Achja, blasten...
Geef mij maar een stukje techniek wat Tomas Haake, Benny Greb of Bobby Jarzombek ken drummen.
pi_46901734
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:12 schreef MarsX het volgende:

[..]

(btw ik zag laast: http://www.youtube.com/watch?v=VESHXz-Ou_I was ook wel geinig voor de snelheidsfreaks)
doet ie netjes, maar zijn preformance is om bij in slaap te vallen
  zondag 4 maart 2007 @ 12:50:57 #269
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_46901836
heej, ik ben ook drummert, ik hoor hier ook thuis
en daarom
deze tvp
pi_46919513
hoi:W
pi_46919965
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:58 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik reageerde een tijdje geleden hier, dat ik ook met drumles wilde beginnen enz. Nu heb ik inmiddels de drumlessen al aangevraagd maar ben nog op zoek naar een drumstel. Ik ben maar een student en heb dus niet veel geld, ik hoef ook niks speciaals op zich als ik er maar op kan oefenen.
Dit lijkt mij wel handig maar is dit qua kwaliteit iets? -> Link

En iemand enige ervaring met e-bay? weet niet of dat te vertrouwen is....

/Edit, als het met een gewoon drumstel 2ehands volgens jullie goedkoper kan.. GRAAG. tips altijd welkom.
Iemand nog tips voor merken (zo goedkoop mogelijk zoals je wel had begrepen), waar ik verder nog op moet letten en waar ik het kan kopen?
pi_46920133
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:28 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Iemand nog tips voor merken (zo goedkoop mogelijk zoals je wel had begrepen), waar ik verder nog op moet letten en waar ik het kan kopen?
Nee, sorry, ga gewoon naar een grote muziek winkel en check ze uit!
pi_46931377
Even een vraag wbt gehoorbescherming: hoe pakken jullie dat aan? Zelf heb ik een gehoorbeschermer uit de bouwwereld; zie plaatje hieronder.


Als ik wil meespelen met muziek, doe ik eerst 2 oordopjes in mijn oren, en zet dan dat ding er overheen. Het ziet er hilarisch uit, maar het werkt wel.

Maar ik heb ook wel eens van die in-ear-oordopjes gezien (ook voor monitorsystemen). Weet iemand of dat net zo goed werkt, en wat dat +/- kost?
  maandag 5 maart 2007 @ 11:34:20 #274
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46934908
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:11 schreef koenimex het volgende:
Even een vraag wbt gehoorbescherming: hoe pakken jullie dat aan? Zelf heb ik een gehoorbeschermer uit de bouwwereld; zie plaatje hieronder.

[afbeelding]
Als ik wil meespelen met muziek, doe ik eerst 2 oordopjes in mijn oren, en zet dan dat ding er overheen. Het ziet er hilarisch uit, maar het werkt wel.

Maar ik heb ook wel eens van die in-ear-oordopjes gezien (ook voor monitorsystemen). Weet iemand of dat net zo goed werkt, en wat dat +/- kost?
ik heb zelf een senheisser hd 202. kost 30 euro ofzo en dat ding heb ik altijd op als ik ga spelen. ik hoor m'n drumstel en ik heb muziek erbij
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46936577
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:34 schreef dazzled het volgende:

[..]

ik heb zelf een senheisser hd 202. kost 30 euro ofzo en dat ding heb ik altijd op als ik ga spelen. ik hoor m'n drumstel en ik heb muziek erbij
25¤ bij de feedback, ik heb hem zelf ook!
nog gefeliciteerd btw
PS4 online: micro_nl
pi_46936743
Ik gebruik standaard oordoppen van een gehoor winkel, die dempen boven een bepaalde decibel niveau als het dan gaat beschadigen! Ik zit mijn versterker aan en ga lekker meedrummen, werk perfect!! nodig:
-vesterker boxen die boven je drumstel uit kunnen komen zonder ze op te blazen
- paar oordoppen van de plaatselijke gehoor winkel (15E )
- drumstel
  maandag 5 maart 2007 @ 12:40:29 #277
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46936904
Of je koopt een mengpaneel en een digi drumstel.. koptelefoon op, op elkaar afmixen,,

@brian, dank
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_46952339
Ik gebruik ook gewoon earin oordopjes om met nummers mee te spelen.
Ze zijn van sony maar weet het type niet meer.

Als ik met wat vrienden gaat oefenen dan neem ik gewoon me andere oordopjes mee om me gehoor te beschermen.
Alleen vinden ze dat ik dan weer te hard aan t spelen ben met die doppen in
pi_46953104
Ok, ik zoek dringend een drummer. We zijn een ( death / viking / thrash achtige) metalband, bestaand uit 2 gitaristen en een bassist waarvan 1 gitarist en bassist de vocals doen. we zijn verspreid over Utrecht, Nijmegen en Almelo, maar vervoer is geen probleem. als je daar ergens in de buurt woont is het goed, zelfs als je er ongeveer tussenin woont ofzo. We hebben een demo zodat je kunt horen wat we zoal spelen.

we hebben de gear om met drummer te oefenen, en zijn hard op weg met materiaal zodat we binnenkort gigs kunnen gaan doen. !
pi_46955595
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:11 schreef koenimex het volgende:
Even een vraag wbt gehoorbescherming: hoe pakken jullie dat aan? Zelf heb ik een gehoorbeschermer uit de bouwwereld; zie plaatje hieronder.

[afbeelding]
Als ik wil meespelen met muziek, doe ik eerst 2 oordopjes in mijn oren, en zet dan dat ding er overheen. Het ziet er hilarisch uit, maar het werkt wel.

Maar ik heb ook wel eens van die in-ear-oordopjes gezien (ook voor monitorsystemen). Weet iemand of dat net zo goed werkt, en wat dat +/- kost?
Ik heb oordoppen die je ook kan gebruiken als in-ears
Ik heb alleen gewoon een filter erin zitten van 25db. Ze zijn op maat gemaakt. Ik speelde eerst altijd met Alpines, maar dit is echt stukken beter. En bovendien, als je zou willen, kan je ze gebruiken als in ear.
Als je het geld ervoor hebt, zou ik het je zeker aanraden.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:19:36 #281
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_46958901
Ik heb ze ook op maat laat maken.

maarjah, ik wacht er al een maand op, heel irritant. Heb nu van die alpine dingen die ik ook op de motor gebruik, heel irritant voor muziek, maar wel lekker tijdens showtjes van andere bands. ha.

ik kan nog niet mee lullen over de betere doppen.... jammer genoeg,, schiet niet erg op
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:00:55 #282
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46975961
quote:
Op maandag 5 maart 2007 19:42 schreef _nWo_ het volgende:
Ik gebruik ook gewoon earin oordopjes om met nummers mee te spelen.
Ze zijn van sony maar weet het type niet meer.

Als ik met wat vrienden gaat oefenen dan neem ik gewoon me andere oordopjes mee om me gehoor te beschermen.
Alleen vinden ze dat ik dan weer te hard aan t spelen ben met die doppen in
Weet je nog hoe duur die in-ears ongeveer waren? Ben ook nog op zoek naar zoiets.
pi_46979920
Ik heb er 50 euro toendertijd voor betaald.
Ik zou niet weten hoe duur die dingen nu zijn, maar je hebt ze tegenwoordig ook van Philips, Sennheiser en Creative enzo.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:52:50 #284
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_46982856
ik zal wel eens rondkijken, dankjewel

ik zit er nl. ook mee dat ik niet goed mee kan spelen met cd's. Ik drum zelf gewoon mee zonder oordoppen of wat dan ook, gewoon muziek via de boxen en meemeppen maar.
Een nadeel daarvan is dat het slecht voor m'n oren is, aangezien ik nou eenmaal geen digitaal drumstel heb en dus ook het volume niet kan regelen tenzij door zachter te slaan. Nog een nadeel is dat ik dan de muziek niet meer goed hoor, laat staan de drums.

Ik zoek dus een goede oplossing waardoor het niet slecht voor m'n oren is maar ik wel de drums goed kan horen. Ik heb nog wel een 'gewone' hoofdtelefoon liggen, dus net zoiets als die Sennheiser van hierboven, maar dat blijft bij mij met het drummen meestal niet goed zitten omdat ik nou eenmaal een klein hoofd heb zijn in-ears dan de beste oplossing?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:38:32 #285
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_46986691
Ik heb die dure dopjes die op maat gemaakt zijn. Kreeg een leuke korting ( omdat iedereen op mijn opleiding die dopjes nam krijg je dan een soort van groepskorting )

Kickass !

Die alpine dopjes heb ik ook nog liggen die zijn echt kut eigenlijk.
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
pi_46993158
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:52 schreef morgane het volgende:
ik zal wel eens rondkijken, dankjewel

ik zit er nl. ook mee dat ik niet goed mee kan spelen met cd's. Ik drum zelf gewoon mee zonder oordoppen of wat dan ook, gewoon muziek via de boxen en meemeppen maar.
Een nadeel daarvan is dat het slecht voor m'n oren is, aangezien ik nou eenmaal geen digitaal drumstel heb en dus ook het volume niet kan regelen tenzij door zachter te slaan. Nog een nadeel is dat ik dan de muziek niet meer goed hoor, laat staan de drums.

Ik zoek dus een goede oplossing waardoor het niet slecht voor m'n oren is maar ik wel de drums goed kan horen. Ik heb nog wel een 'gewone' hoofdtelefoon liggen, dus net zoiets als die Sennheiser van hierboven, maar dat blijft bij mij met het drummen meestal niet goed zitten omdat ik nou eenmaal een klein hoofd heb zijn in-ears dan de beste oplossing?
Koop dan gewoon Alpines en een goed koptelefoon. Ik drum al jaren mee met een koptelefoon van Sony


Deze dus. Echt geen supersonische, maar hij werkt wel goed. En blijf zitten Bovendien stukken gedkoper dan in-ears. Als je daaraan begint moet je gelijk goede kopen vind ik
pi_47009572
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:04 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Koop dan gewoon Alpines en een goed koptelefoon. Ik drum al jaren mee met een koptelefoon van Sony
[afbeelding]

Deze dus. Echt geen supersonische, maar hij werkt wel goed. En blijf zitten Bovendien stukken gedkoper dan in-ears. Als je daaraan begint moet je gelijk goede kopen vind ik
nah, ben het niet eens met je! Ik heb gewoone oordoppen van de gehoorwinkel voor 15 euro! Zit dezelfde techniek in maar is niet opmaat gemaakt! Ik kreeg te horen dat de 'normale' oordoppen bij 80% goedzit en het dus onzin is om dan 100 euro meer aan uit te geven. Nou, mijn oordopjes zitten prima! geen gezeur met koptelefoons ect !
pi_47019522
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:35 schreef Guusie het volgende:

[..]

nah, ben het niet eens met je! Ik heb gewoone oordoppen van de gehoorwinkel voor 15 euro! Zit dezelfde techniek in maar is niet opmaat gemaakt! Ik kreeg te horen dat de 'normale' oordoppen bij 80% goedzit en het dus onzin is om dan 100 euro meer aan uit te geven. Nou, mijn oordopjes zitten prima! geen gezeur met koptelefoons ect !
Ik weet niet of je weleens hebt gehoord van vlakke demping in oordoppen? Dat is het voornaamste verschil in doppen van 30 en van 150 euro. Als je eenmaal ervaring hebt met duurere oordoppen wil je niks anders meer. Geloof mij, er zit niet voor niks zo'n vreselijk groot verschil in de prijs!!

Bovendien zitten op maat gemaakte oordoppen altijd goed. Ze zijn niet voor niks op maat gemaakt . Die dingen gaan 4 jaar lang mee (omdat je oor blijft veranderen van vorm). Normale oordoppen gaan een half jaar mee. Reken maar uit. Jij betaald elk half jaar 15 euro aan oordoppen. In 4 jaar heb je dus 120 uitgegeven. Dan kan je dus beter echt goed gehoorbeschermers kopen lijkt mij.
pi_47019643
Ik doe wel langer dan een half jaar met die alpine dingen...

-edit-

En elke 4 jaar 120 euro of 150 euro, tja, is ook wel weer een verschil
pi_47020590
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:21 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Ik weet niet of je weleens hebt gehoord van vlakke demping in oordoppen? Dat is het voornaamste verschil in doppen van 30 en van 150 euro. Als je eenmaal ervaring hebt met duurere oordoppen wil je niks anders meer. Geloof mij, er zit niet voor niks zo'n vreselijk groot verschil in de prijs!!

Bovendien zitten op maat gemaakte oordoppen altijd goed. Ze zijn niet voor niks op maat gemaakt . Die dingen gaan 4 jaar lang mee (omdat je oor blijft veranderen van vorm). Normale oordoppen gaan een half jaar mee. Reken maar uit. Jij betaald elk half jaar 15 euro aan oordoppen. In 4 jaar heb je dus 120 uitgegeven. Dan kan je dus beter echt goed gehoorbeschermers kopen lijkt mij.
Mijn oordoppen zijn precies hetzelfde al de jouwe, het enig verschil zit het in dat de jouwe op maat zijn gemaakt en de mijne niet. Er zit precies hetzelfde techniek in en alles erom heen! Wat jou oordoppen zo duur maakt is dat ze op maat gemaakt moeten worden, en dat kost nou eenmaal een smak geld. Dat hebben ze bij mij niet gedaan want de standaard dingen zaten goed genoeg zodat ik geen gehoord beschadiging op kan lopen.. (er is zoiezo altijd wel een kans, net zoals een condoom (leuke vergelijking)). Verder hoef ik ze niet elk half jaar te vervangen! in de paar jaar, want dan is het binnenste versleten, dat geldt trouwen ook voor jou (en dat kost je ook 15E )
pi_47021920
Ik doe waarschijnlijk mijn TD3 drumkit de deur uit. Heeft iemand hier intresse? ik wil er 750 euro voor hebben. Biede staat vrij uiteraard.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_47022034
Gooi op marktplaats dat ding! Binnen no time verkocht gok ik.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_47022069
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:27 schreef crossover het volgende:
Gooi op marktplaats dat ding! Binnen no time verkocht gok ik.
Ja, maar ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_47022639
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:49 schreef Guusie het volgende:
Mijn oordoppen zijn precies hetzelfde al de jouwe, het enig verschil zit het in dat de jouwe op maat zijn gemaakt en de mijne niet. Er zit precies hetzelfde techniek in en alles erom heen! Wat jou oordoppen zo duur maakt is dat ze op maat gemaakt moeten worden, en dat kost nou eenmaal een smak geld. Dat hebben ze bij mij niet gedaan want de standaard dingen zaten goed genoeg zodat ik geen gehoord beschadiging op kan lopen.. (er is zoiezo altijd wel een kans, net zoals een condoom (leuke vergelijking)). Verder hoef ik ze niet elk half jaar te vervangen! in de paar jaar, want dan is het binnenste versleten, dat geldt trouwen ook voor jou (en dat kost je ook 15E )
Je kan mij niet vertellen dat jou oordoppen niet lekken. Je merkt het misschien niet maar als je geen op maat gemaakte oordoppen hebt lekken deze altijd! Zeker als je ze langere tijd niet vervangt.
Van wat voor materiaal zijn jou oordoppen??? Daar ben ik wel benieuwd naar
quote:
Ik doe wel langer dan een half jaar met die alpine dingen...
-edit-
En elke 4 jaar 120 euro of 150 euro, tja, is ook wel weer een verschil
Dat vind ik geen aannemelijk verschil. Die 30 euro meer of minder, dat wil ik wel neertellen voor wel of geen gehoorbeschadiging
Toen ik nog die Alpines had deed ik er een half jaar mee. Ik speelde wel langer door, maar dat komt gewoon omdat ik te lui was om naar de winkel te gaan om nieuwe te halen Bovendien speel jij misschien 6 uur per week....Ik speel 6 uur in 3 dagen. Daar zit natuurlijk ook wel een verschil in wat betreft het verslijten.
pi_47028182
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:45 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Je kan mij niet vertellen dat jou oordoppen niet lekken. Je merkt het misschien niet maar als je geen op maat gemaakte oordoppen hebt lekken deze altijd! Zeker als je ze langere tijd niet vervangt.
Van wat voor materiaal zijn jou oordoppen??? Daar ben ik wel benieuwd naar
[..]

Dat vind ik geen aannemelijk verschil. Die 30 euro meer of minder, dat wil ik wel neertellen voor wel of geen gehoorbeschadiging
Toen ik nog die Alpines had deed ik er een half jaar mee. Ik speelde wel langer door, maar dat komt gewoon omdat ik te lui was om naar de winkel te gaan om nieuwe te halen Bovendien speel jij misschien 6 uur per week....Ik speel 6 uur in 3 dagen. Daar zit natuurlijk ook wel een verschil in wat betreft het verslijten.
geen id
ze zullen idd wel lekken, maar niet schadelijk en ik speel zoiezo geen 6 uur in drie dagen.. meer 6 uur een week..
pi_47037042
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:13 schreef Guusie het volgende:
geen id
ze zullen idd wel lekken, maar niet schadelijk en ik speel zoiezo geen 6 uur in drie dagen.. meer 6 uur een week..
Hahaha ok laten we het daarop houden

@ Dazzled : Gefeliciteerd Zomaar stiekem geheim houden
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:31:06 #297
3869 David
Drum the drums
pi_47038096
Ik verkoop mijn drum rack:

[TK] Gibraltar GRS-350C drumrack
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:43:29 #298
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_47042802
@ skate

dank u wel!!
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_47048954
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:07 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Hahaha ok laten we het daarop houden

@ Dazzled : Gefeliciteerd Zomaar stiekem geheim houden
  donderdag 8 maart 2007 @ 14:41:12 #300
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_47052735
Ik hou graag dingen voor mezelf. haha. ben niet zo'n prater.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_47053847
waar gaaat het over??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')